Suvestinė redakcija nuo 2021-10-12

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-01-20, i. k. 2021-00881

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 PANDEMIJOS KOMPENSAVIMO PLANO 2021 METAMS PATVIRTINIMO IR PROJEKTO DARBO GRUPĖS MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams VEIKLOMS ĮGYVENDINTI SUDARYMO

 

2021 m. sausio 20 d. Nr. V-85

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 10 įsakymu Nr. V-1950 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 3 punktu ir siekdama įgyvendinti Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 50.5 papunktį:

1. T v i r t i n u  Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo planą 2021 metams (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projekto darbo grupę Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti:

2.1. Ramūnas Skaudžius, švietimo, mokslo ir sporto viceministras (projekto savininkas);

2.2. Sandra Valavičiūtė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė (projekto vadovė);

2.3. Nomeda Barauskienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Komunikacijos skyriaus vedėja;

2.4. Kamilė Kontrimaitė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyriaus vyriausioji specialistė;

2.5. Jurgita Nainienė, Nacionalinės švietimo agentūros Bendrųjų reikalų departamento direktorė;

2.6. Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Nacionalinės švietimo agentūros Stebėsenos ir vertinimo departamento Pasiekimų patikrinimo užduočių skyriaus vedėja;

2.7. Tomas Pūtys, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyriaus vedėjas;

2.8. Laima Rutkauskienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyresnioji specialistė;

2.9. Stanislava Strolaitė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus patarėja;

2.10. Dalia Švelnienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento Profesinio mokymo skyriaus vyriausioji specialistė;

2.11. Audronė Šuminienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus patarėja; 

2.12. Daiva Vaišnorienė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Švietimo pagalbos skyriaus vyriausioji specialistė;

2.13. Gintaras Vaskela, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Ekonomikos departamento Viešųjų pirkimų skyriaus patarėjas, atliekantis skyriaus vedėjo funkcijas;

2.14. Aušra Birgelytė-Žukienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktoriaus pavaduotoja.

3. P a v e d u  šio įsakymo 2 punktu sudarytai projekto darbo grupei įgyvendinti Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plane 2021 metams numatytas veiklas jame nustatytais terminais. 

4. P a s i ū l y t i  savivaldybėms ir kitiems šio plano 1 punktu patvirtintame plane nurodytiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai nepavaldiems subjektams dalyvauti įgyvendinant Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plane 2021  metams numatytas veiklas.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                    Jurgita Šiugždinienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2021 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. V-85

(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2021 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. V-1855

redakcija)

 

MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 PANDEMIJOS KOMPENSAVIMO PLANAS 2021 METAMS

 

Nr.

Priemonės

Veiksmai

Rezultatas

Priemonės įgyvendinimo laikotarpis

Papildomų lėšų poreikis, tūks. Eur

Finansavimo šaltiniai

Atsakingi asmenys

I.

Lygių galimybių kiekvienam mokiniui (įskaitant socialiai pažeidžiamas grupes) gauti kokybišką ugdymą užtikrinimas

1.

Užtikrinti būtinas mokymosi sąlygas socialiai pažeidžiamoms grupėms. 

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimą Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ papildant jį nuostatomis dėl sąlygų sudarymo socialiai pažeidžiamose šeimose augantiems mokiniams ir tiems, kurie neturi tinkamų sąlygų ugdytis namuose (pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas), ugdytis mokykloje nuotoliniu būdu ir gauti priežiūros, maitinimo paslaugas po pamokų.

Parengtas ir patvirtintas nutarimo pakeitimo projektas.

Iki sausio 31 d.

0

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM)

2. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis aprūpinti mokyklas nešiojamaisiais kompiuteriais nuotoliniam mokinių mokymui(si).

Visiems pagal bendrojo ugdymo programas besimokantiems mokiniams iš socialiai pažeidžiamų šeimų mokantis nuotoliniu būdu sudarytos galimybės pasinaudoti mokyklų kompiuterine įranga.

Nuo vasario 1 d. iki lapkričio 30 d.

6 886

ESF

ŠMSM, Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – NŠA)

3. Sukurti algoritmą, pagal kurį būtų identifikuojamos problemos, kylančios dėl nuotolinio ugdymo (nedalyvauja, nesilaiko režimo, turi techninių problemų, motyvacijos ir kt.) ir suteikiamas tinkamos paramos (pagalbos) paketas.

Sukurtas ir su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija suderintas vieningas algoritmas.

Iki sausio 25 d.

0

ŠMSM

4. Teikti individualias konsultacijas mokiniams, patiriantiems mokymosi sunkumų dėl nuotolinio mokymo(si) būdo.

Skiriamos papildomos konsultacijos mokymosi sunkumų patiriantiems mokiniams mažose grupėse.

Nuo vasario 8 d. iki  2020–2021 m. m. pabaigos ar brandos egzaminų sesijos pabaigos.

1 348

VB

ŠMSM, savivaldybės, švietimo įstaigos

5. Pasitelkti nevyriausybinių organizacijų savanorius teikiant mokymo(si) pagalbą ar užtikrinant priežiūrą švietimo įstaigose.

Kiekvienam mokiniui pagal poreikį suteikta reikalinga pagalba.

Nuo vasario 1 d. iki gruodžio 31 d.

250

VB

ŠMSM, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija,

Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos,

savivaldybės, švietimo įstaigos, nevyriausybinės organizacijos

 

 

6. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis aprūpinti mokyklas įranga, skirta hibridinėms klasėms įrengti.

Vienodų kokybiško ugdymo(si) sąlygų užtikrinimas mokiniams, kurie mokomi mišriu mokymo(si) būdu.

Nuo gegužės 1 d. iki gruodžio 31 d.

3 908

VB

ŠMSM, NŠA, savivaldybės

 

 

7. Sukurti ankstyvosios prevencinės skaitymo diagnostikos įrankių sistemą, leidžiančią mokytojui įvertinti mokinių skaitymo pasiekimus po nuotolinio mokymosi, bei planuoti ir stebėti mokinio pažangą, mokantis kasdieniu, nuotoliniu arba mišriu būdu.

Sukurta skaitymo diagnostikos sistema pradinių klasių mokiniams.

Iki gruodžio 31 d.

30

VB

NŠA

 

 

8. Atnaujinti Švietimo portalą www.emokykla.lt, siekiant susisteminti skaitmeninę medžiagą mokiniams, mokytojams ir tėvams, kuri padėtų mokytis nuotoliniu būdu ar kompensuoti mokymosi praradimus.

Susisteminta metodinė medžiaga mokiniams, mokytojams ir tėvams.

Iki spalio 15 d.

4,5

VB

NŠA

 

 

9. Teikti konsultacijas mokinių mokymosi praradimams kompensuoti.

Skiriamos konsultacijos mokiniams, patyrusiems mokymosi praradimų dėl nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdo.

Nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 23 d.

5 115

VB

ŠMSM, savivaldybės, švietimo įstaigos

II.

Mokyklų vadovų, pavaduotojų ugdymui ir mokytojų kompetencijų stiprinimas

1.

Stiprinti bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų vadovų, pavaduotojų ir mokytojų kompetencijas.

1. Organizuoti reguliarias nuotolines konsultacijas vadovams, pavaduotojams ugdymui bei mokytojams dėl nuotolinio ugdymo organizavimo ir kokybės ir padėti mokykloms pasirengti 2021–2022 mokslo metų praradimų kompensavimo priemones.

1. Organizuotos konsultacijos: asinchroninių pamokų organizavimas;  kokybės reikalavimai nuotolinei pamokai.

2. Kiekviena mokykla ugdymo planuose susiplanuoja savo mokyklos mokinių praradimų kompensavimo priemones 2021–2022 mokslo metams.

1. Reguliarios konsultacijos iki gruodžio 31 d.

2. Mokyklų suplanuotos priemonės mokinių ugdymosi praradimams kompensuoti iki rugpjūčio 31 d.

0

ŠMSM, Pedagogų rengimo centrai

2.

 

Metodinės vaizdo medžiagos, skirtos hibridiniam mokymui, kūrimas.

Keliama mokytojų ir mokyklų vadovų kompetencija, kaip naudotis hibridine įranga ir kaip tinkamai parengti metodinę medžiagą pamokoms, parengti hibridinių  pamokų pavyzdžiai.

Iki gruodžio 17 d.

10

VB

ŠMSM, NŠA

III.

Tikslinė pagalba abiturientams

1.

Organizuoti nuotolines konsultacijas abiturientams, skirtas pasirengti egzaminams, ir konsultacijas abiturientus mokantiems mokytojams.

1. Parengti teminius videoįrašus ir teikti atviras mokytojų dalykininkų ar dėstytojų konsultacijas abiturientams ir juos mokantiems mokytojams.

Parengti teminiai mokomųjų dalykų videoįrašai ir suteiktos konsultacijos abiturientams ir juos mokantiems mokytojams.

Iki gruodžio 10 d.

112

VB

ŠMSM, NŠA, švietimo centrai, universitetai, mokytojų dalykininkų asociacijos

2. Sukurti vaizdo medžiagos ir / ar konsultacijų ciklą mokytojams ir / mokiniams, leidžiantį apibendrinti matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros mokymą(si) rengiant(is) egzaminams; padėti mokytojams ir / ar mokiniams vienodai suvokti kandidatų darbų vertinimo principus brandos egzaminų metu. 

1–2 kartus per mėn. skelbiami vaizdo įrašai ir / ar nemokamai vykstantys renginiai mokytojams ir / ar mokiniams, užtikrinant grįžtamąjį ryšį.

Nuo vasario 1 d. iki gegužės 30 d.

10

VB

NŠA

IV.

Papildomo laiko mokymuisi skyrimas

1.

Organizuoti vasaros stovyklas mokymosi praradimams kompensuoti.

1.  Finansuoti vaikų vasaros stovyklas, kurių programos būtų orientuotos į mokymąsi per įvairias neformaliojo švietimo veiklas.

Stovyklose dalyvaus ne mažiau kaip 2 500 mokinių, kurie patobulintų gamtos, matematikos bei kalbinius gebėjimus, žinias ir įgūdžius.

Iki rugpjūčio 31 d.

382

VB

ŠMSM, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras (toliau – LMNŠC)

2.

Įtraukti švietimo, kultūros ir kitas įstaigas į iniciatyvą „Atverk duris vasarai“.

1. Skatinti švietimo, kultūros ir kitas įstaigas įsitraukti į iniciatyvą „Atverk duris vasarai“ ir organizuoti saugias edukacines veiklas.

Edukacinėse veiklose galės dalyvauti apie 30 000 mokinių.

Nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d.

0

ŠMSM, LMNŠC

švietimo, kultūros ir kitos įstaigos

3.

Užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų bei vasaros stovyklų vykdymą vasaros laikotarpiu.

1. Skatinti savivaldybes plėtoti neformaliojo vaikų švietimo galimybes vasaros atostogų metu bei organizuoti stovyklas mokiniams, pasinaudojant neformaliojo vaikų švietimo krepšeliu.

Vykdomos neformaliojo vaikų švietimo programos bei organizuojamos stovyklos mokiniams.

Nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d.

0

ŠMSM, savivaldybės

V.

Mokinių ir mokytojų socialinių emocinių kompetencijų stiprinimas

1.

Parengti ir įgyvendinti Geros savijautos programą mokiniams.

1. Parengti ir įgyvendinti Geros savijautos programą mokykloms, pagal kurią mokiniai galėtų rinktis skirtingas meninio, fizinio aktyvumo, psichologinio pobūdžio veiklas, kurios skatintų ne tik individualų mokinių emocinės gerovės puoselėjimą, bet ir stiprintų komandinę veiklą, socialinius, komunikacinius įgūdžius. 

Įgyvendinamos Geros savijautos programos priemonės visose bendrąjį ugdymą teikiančiose mokyklose.

Nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d.

5 100

VB

ŠMSM,

Švietimo centrai, Bendrojo ugdymo mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos,

nevyriausybinės ir kitos organizacijos

2. Sukurti Geros savijautos programos informacinę sistemą www.gerasavijauta.smm.lt ir užtikrinti jos palaikymą.

Sukurta ir palaikoma Geros savijautos programos informacinė sistema.

Nuo liepos 1 iki gruodžio 31 d.

15

VB

NŠA

3. Užtikrinti Geros savijautos programos administravimą ir programų teikėjų paraiškų ekspertinį vertinimą.

Administruojama programa ir laiku bei kokybiškai įvertintos paraiškų teikėjų paraiškos.

Nuo liepos 19 iki gruodžio 31 d.

15

VB

LMNŠC

2.

Skatinti mokytojų motyvaciją rūpintis savo emocine gerove.

1. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis, švietimo centrais bei Sveikatos apsaugos ministerija, skatinti mokytojus rūpintis savo emocine sveikata dalyvaujant mokytojų supervizijose, e. mokymuose, skirtuose didinti psichikos sveikatos raštingumą mokyklų darbuotojams, ir kitose veiklose.

Kiekvienas mokytojas gali pasinaudoti galimybe savipagalbai bei gerinti savo emocinę gerovę.

Nuo gegužės 1 d. iki gruodžio 31 d.

0

ŠMSM, Savivaldybės, Švietimo centrai,

Sveikatos apsaugos ministerija

VI.

Savalaikės ir tikslingos komunikacijos užtikrinimas

1.

Užtikrinti efektyvią komunikaciją.

Informuoti švietimo bendruomenę (švietimo įstaigų administracijas, pedagogus, mokinius, tėvus) apie švietimo ir organizacinę pagalbą nuotolinio mokymo metu, nuotolinio mokymo išteklius, jų panaudojimo galimybes ir kitas plane numatytas priemones.

Informacijos sklaida socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje, per el. dienynus, švietimo įstaigas.

Pagal poreikį.

7

VB

ŠMSM

 

 

___________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-358, 2021-03-04, paskelbta TAR 2021-03-04, i. k. 2021-04536

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-723, 2021-05-06, paskelbta TAR 2021-05-06, i. k. 2021-10002

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-873, 2021-05-25, paskelbta TAR 2021-05-25, i. k. 2021-11515

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1366, 2021-07-23, paskelbta TAR 2021-07-23, i. k. 2021-16385

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1604, 2021-09-06, paskelbta TAR 2021-09-06, i. k. 2021-18826

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1855, 2021-10-11, paskelbta TAR 2021-10-11, i. k. 2021-21281

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymo Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“ pakeitimo