Suvestinė redakcija nuo 2021-06-03
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-03-30, i. k. 2017-05193
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 27 d. Nr. 1-74
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 6 straipsnio 2 dalimi, 26 straipsnio 2 ir 8 dalimis, 28 straipsnio 1 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 5, 11, 13 ir 14 punktais, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 10.8 punktu, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedamas).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 26 d. sprendimo Nr. 1-645 „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktą;
2.2. Marijampolės savivaldybės tarybos 2010 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. 1-1366 „Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2009-01-26 sprendimo Nr. 1-645 „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2017 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 1-74
(Marijampolės savivaldybės tarybos
2021 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. 1-161 redakcija)
ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo tvarkos aprašas toliau – Aprašas) reglamentuoja dušo ir skalbimo paslaugų skyrimo procedūrą, asmenų, galinčių gauti šias paslaugas, kategorijas, paslaugų finansavimo tvarką, gyventojų mokėjimą už šias paslaugas.
2. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos asmenims, kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena.
3. Dušo paslaugos teikiamos vadovaujantis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Marijampolės socialinės pagalbos centro (toliau – Centras) Laikinosios nakvynės namų gyventojams dušo paslaugos teikiamos Centro Laikinosios nakvynės namuose.
II SKYRIUS
ASMENŲ, KURIE GALI KREIPTIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KATEGORIJOS
6. Asmenų, kurie gali kreiptis dėl dušo paslaugų, kategorijos:
III SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL DUŠO PASLAUGŲ
8. Dėl dušo paslaugų asmuo (šeimos narys) kreipiasi į seniūniją pagal savo deklaruotą gyvenamąją vietą, o asmenys, įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje, į seniūniją pagal gyvenamąją vietą.
9. Asmenys (šeimos), kurie kreipiasi dėl dušo paslaugų, privalo pateikti šiuos dokumentus:
9.3. pajamas įrodančius dokumentus (jei nėra galimybės informacijos gauti iš turimos duomenų bazės). Asmenims (šeimoms), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunantiems socialinę pašalpą, pajamų pateikti nereikia.
10. Duomenis apie pajamas, gaunamas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, apie išmokas, gaunamas iš Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus, bei asmens deklaruotą gyvenamąją vietą seniūnijos atsakingas darbuotojas gauna iš turimos duomenų bazės.
11. Prašymus dėl dušo paslaugų priimantis darbuotojas, jeigu būtina užtikrinti viešąjį interesą, gali pareikalauti ir kitų papildomų šio Aprašo 9 punkte nenurodytų dokumentų.
13. Asmenims, nurodytiems šio Aprašo 6.7 punkte, dokumentų, nurodytų šio Aprašo 9 punkte, pateikti nereikia. Dėl dušo paslaugų jie kreipiasi į Centrą.
14. Dušo paslaugos asmenims (šeimoms) (išskyrus šios tvarkos 6.7 punkte nurodytus asmenis) yra skiriamos patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas ir per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos surašius buities sąlygų tyrimo aktą (vieną kartą per kalendorinius metus), kuriame nustatoma, ar asmuo turi galimybę pasirūpinti asmens higiena (yra vonia, dušas, vandentiekis ir kt.).
15. Asmuo (šeima), pasikeitus jo deklaruotai (gyvenamajai) vietai ar pajamoms, per mėnesį laiko nuo šių faktų paaiškėjimo privalo apie tai pranešti seniūnijos atsakingam darbuotojui. Paaiškėjus šiems faktams, dėl dušo paslaugų asmuo turi pateikti naują prašymą.
IV SKYRIUS
DUŠO PASLAUGŲ SKYRIMAS
17. Sprendimą dėl dušo paslaugų skyrimo (2 priedas) per 3 darbo dienas nuo buities sąlygų tyrimo akto surašymo ir asmens (šeimos) visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos paruošia seniūnijos atsakingas specialistas ir jį pateikia seniūnijos seniūnui, kuris pasirašo sprendimą dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“.
20. Asmeniui (šeimai), kuriam paskirtos dušo paslaugos, išrašomi talonai apsilankyti paslaugas teikiančioje įstaigoje (3 ir 4 priedai). Per mėnesį vienam asmeniui arba vienam šeimos nariui yra išduodami 4 talonai.
21. Talonai yra numeruojami eilės tvarka, įrašomas asmens vardas ir pavardė bei reikalinga mokėti suma. Taloną pasirašo seniūnijos seniūnas ir talonas antspauduojamas seniūnijos antspaudu.
22. Talonų išdavimas yra registruojamas talonų išdavimo registracijos žurnale, kuriame nurodomas asmens vardas ir pavardė, adresas, talonų numeriai, išduotų talonų skaičius ir pasirašo pats talono gavėjas.
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ DUŠO PASLAUGAS
24. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam(-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, dušo paslaugos teikiamos nemokamai.
25. Asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, tačiau neviršija trijų valstybės remiamų pajamų dydžio, už dušo paslaugas mokama 50 proc. paslaugos kainos.
26. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už dušo paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
28. Talonai yra renkami paslaugas teikiančioje įstaigoje. Pasibaigus einamajam mėnesiui, paslaugas teikiančios įstaigos paskirtas darbuotojas ir seniūnijos atsakingas darbuotojas surašo suderinimo aktą ir sunaikina panaudotus talonus.
VI SKYRIUS
SKALBIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
30. Skalbimo paslaugos teikiamos 7 punkte nurodytiems asmenims šia tvarka:
30.1. Centro Pagalbos namuose tarnybos klientų skalbinius atneša ir pasiima jiems socialines paslaugas teikiantys darbuotojai.
VII SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ SKALBIMO PASLAUGAS
32. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam(-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, skalbimo paslaugos teikiamos nemokamai.
33. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už skalbimo paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
34. Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį per mėnesį, už skalbimo paslaugas moka:
34.1. Laikinosios nakvynės namų gyventojai moka už viršutinių rūbų skalbimą – 1,0 Eur už 1 kg sausų skalbinių;
VIII SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS PRIIMANT PRAŠYMUS
36. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, tiesiogiai iš duomenų subjektų, oficialiai užklausiant reikalingą informaciją tvarkančių ir turinčių teisę ją teikti subjektų bei teisės aktų pagrindu prisijungiant prie atskirus duomenis kaupiančių duomenų bazių, registrų ir informacinių sistemų Prašymui Marijampolės savivaldybės administracijoje priimti.
37. Priimant Prašymus, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir privatumo apsaugą, Lietuvos standartais LST ISO/IEC 27001 ir LST ISO/IEC 27002, bei Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. DV-1290 „Dėl asmens duomenų tvarkymo Marijampolės savivaldybės administracijoje politikos patvirtinimo“.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Aprašo įgyvendinimą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos
aprašo
1 priedas
(prašymo gauti dušo paslaugas forma)
ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL DUŠO PASLAUGŲ: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vardas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Asmens kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas |
|
|
||||||||||||
|
Telefonas |
|
||||||||||||
Faktinės gyvenamosios vietos adresas |
|
|||||||||||||
|
Telefonas |
|
||||||||||||
Marijampolės savivaldybės administracijos
___________________________seniūnijai
PRAŠYMAS
GAUTI DUŠO PASLAUGAS
20 __ m. _____________________ d.
Marijampolė
Prašau skirti man (mano šeimai) dušo paslaugas.
Mano šeimos sudėtis:
Eil Nr. |
Pavardė, vardas |
Giminystės ryšys |
Gimimo metai |
Darbovietė, mokykla, darželis ar kt. |
Pajamų šaltinis |
Suma, Lt/mėn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pristatyti dokumentai |
Trūkstami dokumentai |
Pristatytų trūkstamų dokumentų data |
Darbuotojo parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ŽINAU IR SUTINKU,
kad socialinių paslaugų teikimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie skirtas ir teikiamas socialines paslaugas man (mano šeimai) gali būti teikiami kitoms institucijoms.
Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.
Žinau, kad dušo paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.
__________________ __________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Dokumentus priėmiau
___________________________________________ ____________________________
(pareigos, vardas, pavardė) (data)
Šaknelę gavau __________________ _________________________
(parašas) (pavardė, vardas)
________________________________________________________________________________
Šaknelė klientui :
Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.
Žinau, kad dušo paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.
Trūkstami dokumentai:
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
Pristatyti iki ___________________________
(data)
Prašymas priimtas ____________________________ __________________
(pareigos, vardas, pavardė) (data)
_________________________
Jūsų asmens duomenų valdytojas: Marijampolės savivaldybės administracija (juridinio asmens kodas 188769113, adresas: J. Basanavičiaus a. 1, 68307 Marijampolė, tel. 8 343 90011, el. p. administracija@marijampole.lt). Marijampolės savivaldybės administracijos asmens duomenų apsaugos pareigūno kontaktai:. duomenu.apsauga@marijampole.lt
Su asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis Marijampolės savivaldybės administracijoje galima susipažinti svetainėje https://www.marijampole.lt/go.php/lit/Asmens-duomenu-apsauga/1
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos
aprašo
2 priedas
(sprendimo dėl dušo paslaugų skyrimo forma)
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
_______________________________________SENIŪNAS
(seniūnijos pavadinimas)
SPRENDIMAS
DĖL DUŠO paslaugų SKYRIMO
20___ m. __________________d. Nr. _____________
Marijampolė
Vadovaudamasis 20____ m. ______________ d. Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu Nr. ________ „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, skiriu dušo paslaugas asmeniui (šeimai)
_____________________________________________________________________________ ,
(Asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta)
Šeimos nariams:
Pavardė, vardas |
Adresas |
Giminystės ryšys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paslaugų teikimo trukmė _________________ .
PASTABOS________________________________________________________________
Seniūnas _______________ ________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos
aprašo
3 priedas
(vienkartinio talono dušo paslaugoms gauti forma)
Vienkartinis talonas dušo paslaugoms gauti
..................................Nr..........................
................................................................................. (Asmens vardas, pavardė)
.................................................................................
.................................................................................. (Asmens gyvenamoji vieta)
................................................................................ (Seniūnija)
................................................................................. (Seniūno vardas, pavardė)
...................................... (parašas) A. V.
1 valanda
Kaina.................... Eur
|
Matmenys 90 mm×130 mm
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos
aprašo
4 priedas
(vienkartinio talono nemokamoms dušo paslaugoms gauti forma)
Vienkartinis talonas nemokamoms dušo paslaugoms gauti
..................................Nr..........................
................................................................................. (Asmens vardas, pavardė)
.................................................................................
.................................................................................. (Asmens gyvenamoji vieta)
................................................................................ (Seniūnija)
................................................................................. (Seniūno vardas, pavardė)
...................................... (parašas) A. V.
1 valanda
|
Matmenys 90 mm×130 mm
Pakeitimai:
1.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-23, 2019-01-28, paskelbta TAR 2019-01-30, i. k. 2019-01360
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 1-74 „Dėl Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-173, 2020-06-29, paskelbta TAR 2020-07-02, i. k. 2020-14825
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 1-74 „Dėl Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-161, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-06-02, i. k. 2021-12596
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 1-74 „Dėl Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo