Nutarimas netenka galios 2021-12-23:

Teisėjų taryba, Nutarimas

Nr. 13P-159-(7.1.2.), 2021-12-20, paskelbta TAR 2021-12-22, i. k. 2021-26499

Dėl Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams bei teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašo sudarymo ir tvarkymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2019-06-05 iki 2021-12-22

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2018-12-04, i. k. 2018-19673

 

TEISĖJŲ TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL MEDIATORIAUS STATUSO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TEISĖJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 30 d. Nr. 13P-123-(7.1.2)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 27 punktu, Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2, 3 punktais ir 6 straipsnio 6 dalimi, Teisėjų taryba  n u t a r i a:

1. Patvirtinti Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Teisėjų tarybos 2014 m. rugsėjo 26  d. nutarimą Nr. 13P-124-(7.1.2) „Dėl Teismo mediatoriaus statuso suteikimo ir jo panaikinimo asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais papildymais ir pakeitimais.

3. Teisėjai, kuriems suteiktas teismo mediatoriaus statusas iki 2018 m. gruodžio 31 d., be papildomo Teisėjų tarybos sudarytos Teisminės mediacijos komisijos sprendimo įrašomi į Teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašą ir Lietuvos Respublikos mediatorių sąrašą. Iki 2020 m. sausio 1 d. jie turi užtikrinti savo atitiktį Mediacijos įstatymo 6 straipsnyje nustatytiems reikalavimams ir per Nacionalinę teismų administraciją pateikti Teisminės mediacijos komisijai tai patvirtinančius dokumentus. Nacionalinė teismų administracija informuoja šiuos teisėjus apie reikalingus pateikti dokumentus. Pasibaigus šioje dalyje nustatytam terminui, įstatyme nustatytų reikalavimų neatitinkantys teisėjai išbraukiami iš Teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašo ir Lietuvos Respublikos mediatorių sąrašo.

4. Asmenų prašymai dėl teismo mediatoriaus statuso suteikimo, pateikti Teisminės mediacijos komisijai iki 2018 m. gruodžio 31 d., nagrinėjami iki šio nutarimo įsigaliojimo nustatyta tvarka.

5. Pavesti Nacionalinei teismų administracijai, kuri aptarnauja Teisminės mediacijos komisiją, perduoti Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybai visus sukauptus duomenis apie teismo mediatoriaus statusą turinčius asmenis, kurie nėra teisėjai, tokia forma ir apimtimi, kokia duomenys buvo kaupiami. Duomenys apie teismo mediatoriaus statusą turinčius teisėjus Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybai perduodami Mediacijos įstatymo 5 straipsnyje nustatyta tvarka, elektroniniu būdu. 

6. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                        Rimvydas Norkus

 

 

Sekretorius                                                                                                        Ramūnas Gadliauskas

 

PATVIRTINTA

Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d.

nutarimu Nr. 13P-123-(7.1.2)

 

MEDIATORIAUS STATUSO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TEISĖJAMS
TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS  NUOSTATOS

 

1. Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams tvarkos aprašas  (toliau – Aprašas) nustato mediatoriaus statuso suteikimo teisėjams, pageidaujantiems vykdyti mediatoriaus veiklą, įrašymo į Teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir mediatoriaus statuso panaikinimo tvarką, informacijos apie duomenų pasikeitimą teikimo ir Sąrašo tvarkymo tvarką.

 

II SKYRIUS

MEDIATORIAUS STATUSO TEISĖJAMS SUTEIKIMAS

 

2. Teisėjams, kurie pageidauja vykdyti mediatoriaus veiklą ir atitinka Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 6 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir turi mediatoriui reikiamų asmeninių ir dalykinių savybių, mediatoriaus statusą suteikia Teisėjų tarybos sudaryta Teisminės mediacijos komisija (toliau – Komisija).

3. Teisėjai, pageidaujantys vykdyti mediatoriaus veiklą, Komisijai pateikia prašymą, kuriame turi būti nurodyta ši informacija: vardas, pavardė, asmens kodas, adresas korespondencijai, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys, profesinė kvalifikacija, specializacija (specializacijos), veiklos teritorija (teritorijos). Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

3.1. gyvenimo aprašymas;

3.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

3.3. motyvacinis raštas;

3.4. pažymėjimo, patvirtinančio, kad išklausyti ne trumpesni nei 16 akademinių valandų įvadiniai mokymai mediacijos tema kopija, jei teisėjas turi trejų metų teisėjo darbo patirtį,  arba pažymėjimo, patvirtinančio, kad išklausyti ne trumpesni nei 40 akademinių valandų mokymai mediacijos tema, kopija, jei teisėjas neturi trejų metų teisėjo darbo patirties;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 13P-85-(7.1.2), 2019-05-31, paskelbta TAR 2019-06-04, i. k. 2019-09025

 

3.5. patvirtinimas apie ne mažesnę nei trejų metų teisėjo darbo patirtį arba prašymas naudoti Nacionalinėje teismų administracijoje kaupiamus duomenis apie teisėjo darbo patirties trukmę;

3.6. dokumentų, patvirtinančių, kad teisėjas yra išlaikęs mediatorių kvalifikacinį egzaminą kopijos, jei teisėjas neturi trejų metų teisėjo darbo patirties.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 13P-85-(7.1.2), 2019-05-31, paskelbta TAR 2019-06-04, i. k. 2019-09025

 

4. Šio Aprašo 3 punkte nurodyti dokumentai teikiami Komisijai per Nacionalinę teismų administraciją (toliau – Administracija). Asmuo juos gali pateikti asmeniškai, siųsti registruotu laišku, pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu, siųsti elektroniniu paštu info@teismai.lt arba teikti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą. Jeigu dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, asmuo turi įsitikinti, kad dokumentai gauti Administracijoje. Jeigu dokumentai pateikiami asmeniškai, šio Aprašo 3.2–3.4 papunkčiuose nurodyti dokumentų originalai, padarius jų kopijas arba sutikrinus su pateiktomis kopijomis bei patvirtinus kopijų tikrumą, grąžinami dokumentų priėmimo metu. Jeigu dokumentai siunčiami registruotu laišku ar elektroniniu būdu, šių dokumentų originalai turi būti pateikti atvykus į posėdį, kuriame bus svarstomas  mediatoriaus statuso suteikimo klausimas.

5. Kai yra gauta ne mažiau kaip dešimt teisėjų prašymų suteikti mediatoriaus statusą, Komisija ne vėliau kaip per šešiasdešimt darbo dienų nuo paskutinio iš šių prašymų gavimo Administracijoje dienos organizuoja Komisijos posėdį, kuriame nagrinėjami šie prašymai.  Komisijos pirmininko sprendimu, šis terminas gali būti pratęstas.

6. Teisėjas, pretenduojantis įgyti mediatoriaus statusą, turi atitikti Mediacijos įstatymo 6 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

7. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų informuoja Komisijos pirmininką apie gautus teisėjų, pageidaujančių vykdyti mediatoriaus veiklą, dokumentus. Komisijos posėdis organizuojamas Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

8. Į Komisijos posėdį, kuriame nagrinėjamas teisėjo prašymas suteikti mediatoriaus statusą, kviečiamas ir šį prašymą pateikęs teisėjas.

9. Klausimas dėl mediatoriaus statuso suteikimo teisėjui svarstomas dalyvaujant šiam teisėjui.

10. Komisijos sprendimas įforminamas Komisijos nutarimu. Komisijos nutarimo kopija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčiama prašymą dėl mediatoriaus statuso suteikimo pateikusiam teisėjui prašyme nurodytu elektroniniu paštu.

11. Teisėją įrašius į Sąrašą, teisėjas per 5 darbo dienas privalo susikurti mediatoriaus paskyrą Lietuvos teismų informacinės sistemos (toliau – LITEKO) Viešųjų elektroninių paslaugų posistemėje (toliau – VEP).

 

III SKYRIUS

MEDIATORIAUS STATUSO TEISĖJUI PANAIKINIMAS

 

12. Komisijos sprendimu mediatoriaus statusas teisėjui panaikinamas Mediacijos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais.

13. Apie Komisijos posėdį, kuriame nagrinėjamas mediatoriaus statuso panaikinimo teisėjui klausimas, elektroniniu paštu, nurodytu Sąraše, informuojamas ir pats teisėjas, tačiau jo neatvykimas netrukdo priimti sprendimą.

14. Komisijos sprendimas įforminamas Komisijos nutarimu. Komisijos nutarimo kopija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos elektroniniu paštu, nurodytu Sąraše, išsiunčiamas asmeniui.

 

IV SKYRIUS

SĄRAŠO TVARKYMAS

 

15. Duomenys apie teisėjus, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, įrašomi į Sąrašą, kurį tvarko Administracija.

16. Sąrašas skelbiamas Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portale e.teismas.lt. Duomenys apie teisėjus, kuriems suteiktas ar panaikintas mediatoriaus statusas, Sąraše atnaujinami per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdyje priimto sprendimo dėl mediatoriaus statuso suteikimo ar panaikinimo.

17. Sąraše nurodomi šie duomenys apie teisėją, kuris yra mediatorius: vardas, pavardė, LITEKO VEP suteiktas mediatoriaus registro numeris, mediatoriaus statuso suteikimo data, profesinė kvalifikacija, darbovietė, pareigos, adresas korespondencijai, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys, specializacija (specializacijos), veiklos teritorija (teritorijos), gyvenimo aprašymas.

18. Pasikeitus  mediatoriaus, kuris yra teisėjas, kontaktiniams duomenims, informacijai apie esamą darbovietę ir pareigas, gyvenimo aprašymo duomenims, teisėjas privalo nedelsdamas atnaujinti duomenis LITEKO VEP mediatoriaus paskyroje ir informuoti Administraciją. Pasikeitus kitiems duomenims, teisėjas  privalo nedelsdamas raštu ar elektroniniu paštu pranešti Administracijai apie duomenų pasikeitimą. Administracija, gavusi tokią informaciją, atnaujina mediatoriaus, kuris yra teisėjas, duomenis Sąraše.

19. Administracija duomenis apie mediatoriaus statuso suteikimą ir jo panaikinimą, taip pat informaciją apie mediatoriaus, kuris yra teisėjas, duomenų pasikeitimą elektroniniu būdu teikia Mediacijos įstatymo 5 straipsnyje nustatyta tvarka Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybai.

20. Kai asmuo, įrašytas į Lietuvos Respublikos mediatorių sąrašą, yra paskiriamas teisėju, jis yra įrašomas į Teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašą. Asmuo turi pateikti Administracijai Aprašo 3 punkte nurodytą informaciją, išskyrus Aprašo 3.3 papunktyje nurodytą motyvacinį raštą. Administracija kreipiasi į Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą su prašymu perduoti su šiuo asmeniu susijusius dokumentus Teisminės mediacijos komisijai.

Papildyta punktu:

Nr. 13P-85-(7.1.2), 2019-05-31, paskelbta TAR 2019-06-04, i. k. 2019-09025

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Komisijos nutarimai dėl mediatoriaus statuso suteikimo ar panaikinimo teisėjams gali būti skundžiami Teisėjų tarybai per 10 dienų nuo jų išsiuntimo. Teisėjų taryba juos nagrinėja mutatis mutandis Teisėjų tarybos darbo reglamento XIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Teisėjų taryba, Nutarimas

Nr. 13P-85-(7.1.2), 2019-05-31, paskelbta TAR 2019-06-04, i. k. 2019-09025

Dėl Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d. nutarimo Nr. 13P-123-(7.1.2) „Dėl Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo