Suvestinė redakcija nuo 2023-09-02

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-10-06, i. k. 2022-20424

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL REGIONINIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRŲ KŪRIMO IR JŲ VEIKLOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2022 m. spalio 6 d. Nr. V-1597

Vilnius

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 4 dalimi, siekdama įgyvendinti Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, veiksmą Nr. 1.2.11 „Įgyvendinti priemonių įtraukiam ugdymui ir švietimo pagalbai kiekvienoje mokykloje užtikrinti paketą“ ir vykdydama Pasirengimo įgyvendinti Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 45¹ straipsniu nuostatas 2021–2024 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-1879 „Dėl  Pasirengimo įgyvendinti Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 45¹ straipsniu nuostatas 2021–2024 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.4 papunktį,

t v i r t i n u Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                  Jurgita Šiugždinienė

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos savivaldybių asociacijos

2022 m. rugsėjo 6 d. raštu Nr. (13)-SD-575

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo,

mokslo ir sporto ministro

2022 m. spalio 6 d. įsakymu

Nr. V-1597

 

REGIONINIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRŲ KŪRIMO

IR JŲ VEIKLOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia regioninio specialiojo ugdymo centro (toliau – Regioninis centras) tikslą, uždavinius, funkcijas, savivaldybių specialiųjų mokyklų, specialiojo ugdymo centrų, specialiųjų mokyklų, specialiųjų mokyklų-daugiafunkcių centrų, skirtų mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – Specialioji mokykla), struktūros pertvarkymą į Regioninius centrus, Specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti Regioniniais centrais, atrankos tvarką ir kriterijus, Regioninio centro finansavimą.

2. Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme įteisintas įtraukties principas įpareigoja visas mokyklas kurti sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės. Siekiant veiksmingo šių nuostatų įgyvendinimo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-1879 patvirtintas Pasirengimo įgyvendinti Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 45¹ straipsniu nuostatas 2021–2024 metų veiksmų planas (toliau – Veiksmų planas), kuriame susistemintos artimiausių metų veiklos ir joms numatytas finansavimas. Siekiant užtikrinti stacionarios ir mobilios konsultacinės pagalbos teikimą ir įtraukaus ugdymo įgyvendinimą kiekvienoje ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį pagrindinį ir vidurinį ugdymą teikiančioje mokykloje (toliau – Mokykla), kai jos susiduria su sudėtingais vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių (toliau – Mokiniai) ugdymo atvejais, viena iš Veiksmų plano priemonių yra parengti regioninio centro veiklos aprašą ir atrinkti iki 10 regioninių konsultacinių centrų, modernizuoti jų infrastruktūrą ir aprūpinti reikalingomis priemonėmis. 

3. Aprašas parengtas įvertinus pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo veiksmingumą lemiančias priežastis, turimus šalies ir savivaldybių finansinius ir žmogiškuosius išteklius, siekiant sutelkti turimus resursus, optimizuoti jų panaudojimą, užtikrinti pedagoginės psichologinės pagalbos prieinamumą besimokantiesiems, sustiprinti mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų kompetencijas, reikalingas įgyvendinti įtraukųjį ugdymą.

4. Regioniniai centrai kuriami pertvarkant Specialiųjų mokyklų struktūrą. Regioninio centro savininkas (vienas iš dalininkų) yra savivaldybė, kurios teritorijoje jis veikia.

5. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Švietimo įstatyme.   

 

II SKYRIUS

REGIONINIO CENTRO TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR VEIKLA

 

6. Regioninio centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą regione padedant regiono Mokyklų bendruomenėms veiksmingai praktikoje taikyti įtraukties švietime principą ir ugdyti Regioniniame centre didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Regioninis centras suprantamas kaip mokykla, konsultuojanti jai priskirtų savivaldybių mokyklas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

7. Regioninio centro uždaviniai:

7.1. konsultuoti įvairiomis formomis (mobilios komandos konsultacija Mokykloje, konsultacija Regioniniame centre, nuotolinė konsultacija ir kt.) priskirto regiono Mokyklas dėl tinkamų įtraukiojo ugdymo(si) sąlygų sukūrimo Mokykloje;

7.2. tobulinti Mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų ir mokytojų padėjėjų kompetencijas ir skleisti įtraukiojo ugdymo organizavimo būdų, metodų, priemonių taikymo Mokiniams praktiką ir inovacijas priskirto regiono Mokyklose;

7.3. ugdyti Regioniniame centre Mokinius, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

8. Regioninio centro funkcijos:

8.1. Regioninis centras, vykdydamas Aprašo 7.1 papunktyje nurodytą uždavinį, atlieka šias funkcijas:

8.1.1 konsultuoja mokytojus, švietimo pagalbos specialistus ir tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo(si) metodų ir (ar) mokymo(si) priemonių ir specialiųjų techninės pagalbos priemonių pasirinkimo ir naudojimo Mokiniams ugdyti ir ugdymo aplinkos pritaikymo;

8.1.2. konsultuoja priskirto regiono Mokyklų bendruomenes rengiant individualius ugdymo planus Mokiniams;

8.1.3. konsultuoja priskirto regiono Mokyklų bendruomenes dėl fizinės, informacinės mokymo(si) aplinkos kūrimo taikant universalaus dizaino principus;

8.1.4. konsultuoja priskirto regiono Mokyklų bendruomenes įtraukios kultūros kūrimo, politikos formavimo ir praktikos įgyvendinimo Mokykloje;

8.2. Regioninis centras, vykdydamas Aprašo 7.2 papunktyje nurodytą uždavinį, atlieka šias  funkcijas:

8.2.1. tobulina įvairiomis formomis (trumpalaikės stažuotės, atvejų aptarimai, mokymai  ir kt.) priskirto regiono Mokyklų pedagoginių darbuotojų ir mokytojo padėjėjų kompetencijas  dirbti su Mokiniais;

8.2.2. vykdo Mokinių ugdymo ir švietimo pagalbos patirties sklaidą priskirto regiono Mokykloms;

8.2.3. padeda priskirto regiono Mokyklų vadovams, pedagoginiams darbuotojams ir mokytojų padėjėjams stiprinti kompetencijas, ugdymą Mokykloje grįsti universalaus dizaino principais, vystyti bendradarbiavimo ir susitarimų kultūrą, diegti komandinio darbo principą (mokytojas, mokinys, tėvai (globėjai, rūpintojai), specialistai);

8.2.4. skleidžia įtraukiojo ugdymo inovacijas priskirto regiono Mokyklų bendruomenėse;

8.3. Regioninis centras, vykdydamas Aprašo 7.3 papunktyje nurodytą uždavinį, atlieka šias  funkcijas:

8.3.1. įgyvendina pritaikytas bendrojo ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;

8.3.2. teikia Regioniniame centre ugdomiems Mokiniams švietimo pagalbą (švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, profesinio orientavimo), vykdo minimalios priežiūros priemones;

8.3.3. kuria ugdymo turinio reikalavimams, Regioninio centro funkcijoms įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

8.3.4. sudaro sąlygas kiekvienam Mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

8.3.5. vykdo Regioniniame centre ugdomų Mokinių pavėžėjimą ir maitinimą Regioninio centro direktoriaus nustatyta tvarka;

8.4. Regioninis centras, įgyvendindamas veiklos tikslą ir vykdydamas uždavinius, atlieka šias bendras funkcijas:

8.4.1. skleidžia informaciją apie Regioninio centro vykdomą veiklą;

8.4.2. sudaro sąlygas tobulinti Regioninio centro darbuotojų kompetencijas;

8.4.3. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

9.  Regioninis centras konsultuoja priskirto regiono Mokyklas dėl ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo Mokiniams, turintiems:

9.1. įvairiapusių raidos sutrikimų;

9.2. intelekto sutrikimą;

9.3. mokymosi sutrikimų;

9.4.  kitą negalią ar sutrikimą (atsižvelgiant į Regioninio centro turimą patirtį).

10. Neteko galios nuo 2023-09-02

Punkto naikinimas:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

III SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ MOKYKLŲ, PRETENDUOJANČIŲ TAPTI REGIONINIAIS CENTRAIS, ATRANKA

 

11. Specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti Regioniniais centrais, atranką (toliau – Specialiųjų mokyklų atranka) organizuoja Ministerija. Kvietimas dalyvauti Specialiųjų mokyklų atrankoje skelbiamas ne vėliau kaip 2022 m. spalio 15 d., o Specialiųjų mokyklų atranka įvykdoma iki 2023 m. vasario 28 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1633, 2022-10-13, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20833

Nr. V-1914, 2022-12-05, paskelbta TAR 2022-12-05, i. k. 2022-24725

 

12. Specialiųjų mokyklų atranką vykdo švietimo, mokslo ir sporto ministro sudaryta atrankos komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 9 narių – penkių Ministerijos atstovų ir po vieną deleguotą atstovą iš Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos savivaldybių švietimo padalinių vedėjų asociacijos, Lietuvos neįgaliųjų forumo bei Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos. Konkurso komisijos nariai turi pasirašyti Savivaldybių specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti regioniniais centrais, atrankos komisijos nario nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas). Pirmojo posėdžio metu Komisija tvirtina Komisijos darbo reglamentą, kuriame nustatoma Komisijos sprendimų priėmimo tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

13. Specialiųjų mokyklų atranka vykdoma vadovaujantis Aprašo 18 punkte nurodytais atrankos ekspertinio vertinimo kriterijais. Ekspertinio vertinimo kriterijus atitinkanti balų sistema ir jos aprašymas pateikiami Aprašo 2 priede. Iš viso pagal ekspertinio vertinimo kriterijus galima surinkti iki 30 balų.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

14. Savivaldybės, kurios teritorijoje yra Specialioji mokykla ir kuri pretenduoja tapti Regioniniu centru, vykdomoji institucija arba jos įgaliotas administracijos direktorius Ministerijai pateikia:

Punkto pakeitimai:

Nr. V-970, 2023-07-13, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14499

14.1. Specialiosios mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalininkų susirinkimo) sprendimo dėl sutikimo Specialiajai mokyklai dalyvauti atrankoje ir dėl įsipareigojimo atrinkus Specialiąją mokyklą pertvarkyti į Regioninį centrą, kopiją;

14.2. užpildytą klausimyną dėl Specialiosios mokyklos, pretenduojančios tapti Regioniniu centru, dalyvavimo atrankoje (Aprašo 3 priedas).

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

15. Komisija, gavusi Aprašo 14 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi trūkumų, balsų dauguma priima sprendimą dėl prašymo savivaldybėms patikslinti pateiktą informaciją raštu ir (ar) Komisijos narių vykimo susipažinti su Specialiosios mokyklos veikla vietoje. Komisija, atsižvelgdama į gautą informaciją ir, esant poreikiui, susipažinimą su Specialiosios mokyklos veikla vietoje, atlieka paraiškos ekspertinį vertinimą pagal Aprašo 18 punkte nustatytus ekspertinio vertinimo kriterijus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

16. Komisija, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, švietimo, mokslo ir sporto ministrui pateikia Specialiųjų mokyklų, kurias siūlo pertvarkyti į Regioninius centrus, ir joms priskiriamų savivaldybių, kurių teritorijoje esančias Mokyklas konsultuotų Regioninis centras, sąrašą. Komisija teikdama siūlymą įvertina Specialiosios mokyklos geografinę padėtį siekiant užtikrinti konsultavimo prieinamumą šalies mastu, t. y. siūlo, kad atrinktas Regioninis centras konsultuotų arčiau savivaldybės, kurioje yra Regioninis centras, esančias kitas savivaldybes, kuriose yra ne mažiau kaip 20 000 mokinių pagal Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS) duomenis ir su kuriomis susisiekimas automobilių keliais yra artimiausias. Kai kelios savivaldybės klausimyne nurodo galimybę konsultuoti tą patį ar iš dalies tą patį regioną, Komisija atrenka tą specialiąją mokyklą, kuri yra mažesniu atstumu automobilių keliais nuo didesnio skaičiaus nurodyto regiono mokyklų.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

17. Švietimo, mokslo ir sporto ministras, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, tvirtina Specialiųjų mokyklų, siūlomų pertvarkyti į Regioninius centrus, sąrašą. Šis sąrašas yra viešas ir skelbiamas Teisės aktų registre.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

171. Atrankoje dalyvavusios Savivaldybės raštu informuojamos apie švietimo, mokslo ir sporto ministro priimtą sprendimą dėl Specialiųjų mokyklų, siūlomų pertvarkyti į Regioninius centrus, sąrašo patvirtinimo bei Komisijos sprendimus dėl neatrinktų savivaldybių, nurodant atrankos rezultatų pagrindimą.

Papildyta punktu:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

IV SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ MOKYKLŲ, PRETENDUOJANČIŲ TAPTI REGIONINIAIS CENTRAIS, ATRANKOS KRITERIJAI

 

18. Specialiųjų mokyklų, pretenduojančių tapti Regioniniais centrais, atranka vykdoma pagal šiuos ekspertinio vertinimo kriterijus:

18.1. Specialiosios mokyklos, kaip Regioninio centro, veiklos vizija, numatomas konsultacijoms teikti regionas (t. y. konsultuojamos savivaldybės, kuriose mokinių skaičius yra ne mažesnis kaip 20 000 mokinių pagal ŠVIS duomenis) ir numatomos pasirinkti specialiųjų ugdymosi poreikių grupės, pagal kurias būtų vykdomas konsultavimas. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 8 balai;

18.2. Specialiojoje mokykloje yra švietimo pagalbos specialistų, kurie galės teikti pagalbą ir konsultuoti regiono Mokyklas: psichologas (-ai), specialusis (-ieji) pedagogas (-ai), socialinis (-iai) pedagogas (-ai), logopedas (-ai), iš kurių ne mažiau kaip 20 proc. yra įgiję metodininko ir (ar) eksperto kvalifikacinę kategoriją, mokytojo padėjėjai ir kiti pedagoginiai darbuotojai. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 2 balai;

18.3. Specialioji mokykla turi higienos normas ir teisės aktų reikalavimus atitinkančią mokymosi ir darbo aplinką, yra patalpos konsultuoti arba yra galimybių tokias patalpas įrengti ar pritaikyti. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.4. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi patirties konsultuojant kitas Mokyklas, kitų Mokyklų Mokinius. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 4 balai;

18.5. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi tarptautinių projektų vykdymo patirties. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.6. Specialioji mokykla turi sukaupusi pakankamai mokykloje ugdomiems Mokiniams skirtų specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 3 balai;

18.7. per paskutinius 5 (penkerius) metus Specialioji mokykla turi bendradarbiavimo, ilgalaikių projektų vykdymo patirties su kitomis savivaldybės ar regiono Mokyklomis. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 2 balai;

18.8. Specialiosios mokyklos pedagoginiai darbuotojai rengia ir per paskutinius 5 (penkerius) metus įgyvendina kompetencijų tobulinimo programas ar organizuoja gerosios patirties sklaidos seminarus kitų Mokyklų pedagoginiams darbuotojams. Didžiausias galimas surinkti balų skaičius – 5 balai.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Specialiosios mokyklos struktūros pertvarkymas į Regioninį centrą vykdomas vadovaujantis Švietimo įstatymu ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, gavus švietimo, mokslo ir sporto ministro pritarimą. Specialiosios mokyklos struktūros pertvarkymą atlieka Specialiosios mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d.

20. Regioniniam centrui konsultuoti priskiriamas savivaldybes, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, įsakymu nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su savivaldybės, kurioje veiks Regioninis centras, vykdomąja institucija arba jos įgaliotu administracijos direktoriumi. Priskiriamos savivaldybės siūlomos atsižvelgus į klausimyne nurodytas savivaldybes ir Aprašo 16 punkto nuostatas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-970, 2023-07-13, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14499

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

201. Jeigu Regioniniam centrui konsultuoti priskiriamų savivaldybių derinimo metu savivaldybių, kuriose veiks Regioniniai centrai, vykdomoji institucija arba jos įgaliotas administracijos direktorius pateikia argumentuotą atsisakymą dėl Komisijos siūlymo ir, suderinus Regioniniams centrams konsultuoti priskiriamas savivaldybes, yra savivaldybių, nepriskirtų jokiam Regioniniam centrui, Ministerija skelbia papildomą kvietimą dalyvauti Specialiųjų mokyklų atrankoje. Specialiųjų mokyklų atranka vykdoma šio Aprašo nustatyta tvarka. Kvietimo paskelbimo, atrankos įvykdymo ir Specialiosios mokyklos struktūros pertvarkos terminus nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. Pagal šį punktą paskelbtoje Specialiųjų mokyklų atrankoje gali dalyvauti Specialiosios mokyklos tik iš savivaldybių, kurios nėra priskirtos jokiam Regioniniam centrui.

Papildyta punktu:

Nr. V-970, 2023-07-13, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14499

 

21. Regioniniam centrui priskirtoje teritorijoje turi būti  ugdoma ne mažiau kaip 20 000 mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. Priskirto regiono Mokykloms konsultuoti Regioniniame centre steigiamos ne mažiau kaip 4 papildomos specialistų pareigybės.

211. Regioninis centras, savivaldybės vykdomajai institucijai arba jos įgaliotam administracijos direktoriui suderinus su Ministerija, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. turi pradėti konsultuoti dalį priskirtų savivaldybių Mokyklų, bet ne mažesne kaip 50 proc. apimtimi, ir ne vėliau kaip iki 2025 m. rugsėjo 1 d. turi pradėti konsultuoti visų priskirtų savivaldybių Mokyklas.

Papildyta punktu:

Nr. V-970, 2023-07-13, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14499

 

22. Regioninis centras, vykdydamas funkcijas, turi užtikrinti lygiavertį paslaugų prieinamumą viso regiono Mokykloms ir Mokiniams.

23. Regioninio centro veikla finansuojama iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, savivaldybių biudžetų ir kitų finansavimo šaltinių.

___________________________________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

3 priedas (pagal V-1124)

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

1 priedas (pagal V-1124)

Papildyta priedu:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

2 priedas (pagal V-1124)

Papildyta priedu:

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1633, 2022-10-13, paskelbta TAR 2022-10-13, i. k. 2022-20833

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1914, 2022-12-05, paskelbta TAR 2022-12-05, i. k. 2022-24725

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-970, 2023-07-13, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14499

Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-1124, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17230

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_ffe43a5cd8f3477ebb7d0cfbfe0f109c_end