Suvestinė redakcija nuo 2017-10-25 iki 2018-02-14

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-06-02, i. k. 2017-09415

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ, VYKDOMŲ JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE YRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 1 d. Nr. 2017/8-143..

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 1.2 punktu ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 167 punktu:

1. T v i r t i n u Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašą (pridedama);

2. Pripažįstu netekusiu galios CPVA direktoriaus pavaduotojo 2016 m. vasario 2 d. potvarkį Nr. 2016/20-22 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Direktorė                                                                                                            Lidija Kašubienė


 

Patvirtinta

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros direktoriaus

2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-143

 

 

VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vidaus saugumo fondo lėšomis finansuojamiems projektams (toliau – projektai) taikomą projekto pirkimų plano keitimo, išankstinės ir paskesnės viešųjų pirkimų priežiūros vykdymo tvarką bei su tuo susijusias projektų vykdytojų teises ir pareigas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme (toliau – Įstatymas) bei Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose 2015 m. rugsėjo 3 d. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo ir finansavimo taisyklės).

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

3. Aprašu turi vadovautis projekto vykdytojas ir (arba) partneris, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

3.1. viešasis pirkimas vykdomas projekto vykdytojo, partnerio, centrinės (-ių) perkančiosios (-iųjų) organizacijos (-ų) ar įgaliotosios organizacijos, kurios yra perkančiosios organizacijos pagal VPĮ arba viešasis pirkimas vykdomas pagal Įstatymą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

3.2. su projekto vykdytoju yra pasirašyta projekto sutartis, pagal kurią projektas visa apimtimi ar iš dalies finansuojamas finansinės paramos lėšomis;

3.3. viešuoju pirkimu įsigyjamos prekės, paslaugos arba darbai yra pilnai ar iš dalies skirti projektui įgyvendinti ir pagal projekto sutartį jų įsigijimo išlaidas visa apimtimi ar iš dalies numatoma apmokėti finansinės paramos lėšomis.

4. Už visų vykdomų viešųjų pirkimų atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams yra atsakingas juos vykdantis projekto vykdytojas, partneris, centrinė perkančioji organizacija arba įgaliotoji organizacija, tačiau Apraše nurodytų dokumentų teikimą VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) ir kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais privalo užtikrinti projekto vykdytojas.

5. Šiame Apraše nustatytos pirkimų priežiūros priemonės ir tvarka netaikoma:

5.1.  pirkimams, kai išlaidos prekėms, paslaugoms ir darbams įsigyti priskiriamos netiesioginėms išlaidoms, kurias paskirstant taikoma vienodo dydžio norma;

5.2. pirkimams, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką.

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

6. Projektų vykdytojai Apraše nurodytus dokumentus ir informaciją, susijusią su pirkimų vykdymu pagal VPĮ,  CPVA teikia per Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinę sistemą, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami paštu arba elektroniniu paštu info@cpva.lt. Dokumentai ir informacija, susijusi su pirkimais saugumo srityje, teikiami projekto įgyvendinimo sutartyje numatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS

 

7. Projekto pirkimų planas rengiamas, teikiamas ir atnaujinamas vadovaujantis Administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.

8. Projekto pirkimų plane nurodomi visi pagal VPĮ ir Įstatymą bei Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282  „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ planuojami vykdyti, vykdomi bei iki projekto sutarties įsigaliojimo įvykdyti pirkimai, skirti projektui įgyvendinti, įskaitant ir pirkimus, vykdomus per centrinę perkančiąją organizaciją, išskyrus tuos pirkimus, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

9. Projekto pirkimų planas gali būti keičiamas. Projekto pirkimų plano pakeitimai, pateikiant atitinkamai patikslintą (pakeistą) projektų pirkimų planą, turi būti pateikti CPVA įvertinti iki atitinkamo pirkimo pradžios, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

9.1. keičiasi numatyta pirkimo rūšis (prekės, paslaugos, darbai);

9.2. keičiasi pirkimą vykdantis subjektas;

9.3. keičiasi pirkimo suma. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų ir nesikeičia bendra šiems pirkimams projekto pirkimų plane numatyta lėšų (pirkimų) suma;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

9.4. keičiasi pirkimo objektas, įtraukiant naują projekto pirkimų plane nenumatytą prekę, paslaugą ar darbus. Šis papunktis netaikomas, jei įtraukiami papildomi projekto pirkimų plane jau numatytų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai, kurių įsigijimas neprieštarauja projekto sutarčiai;

9.5. keičiasi pirkimo būdas. Šis papunktis netaikomas, kai vietoj apklausos numatoma vykdyti supaprastintą (atvirą) konkursą arba vietoj supaprastinto atviro konkurso numatoma vykdyti atvirą konkursą;

9.6. numatomas naujas pirkimas. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

10. Kiti projekto pirkimų plano pakeitimai, turi būti pateikti CPVA pateikiant jai atitinkamai patikslintą (pakeistą) projekto pirkimų planą ne vėliau kaip su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto projekto pirkimų plano.

11. Išimtiniais atvejais, siekiant mažinti administracinę naštą projektų vykdytojams, veiklos projektuose projekto vykdytojai projekto pirkimų plano pakeitimus CPVA turi pateikti ne vėliau kaip per 30 dienų po to, kai CPVA pateikia išvadą dėl išlaidų deklaracijos, kurioje deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto projekto pirkimų plano. Šis punktas netaikomas projekto pirkimų plano pakeitimams, susijusiems su išlaidomis, deklaruojamomis galutinėje išlaidų deklaracijoje. Projekto pirkimų plano informacija pagal faktinę padėtį turi būti atnaujinta, pateikiant CPVA atitinkamus projekto pirkimų plano pakeitimus, iki galutinės išlaidų deklaracijos pateikimo.

12. Projekto pirkimų plano pakeitime pateikiama ir atnaujinama informacija apie atliktus, vykdomus bei planuojamus vykdyti pirkimus. Projekto pirkimų plano pakeitimus CPVA įvertina Administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

III SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDAI IR PIRKIMŲ PRIEŽIŪRAI TAIKOMI ATRANKOS KRITERIJAI

 

13. Pirkimų priežiūrą CPVA vykdo išankstinės pirkimų priežiūros ir (arba) paskesnės pirkimų priežiūros būdais, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Veiklos projektams ir Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose užsienyje įgyvendinamiems projektams (toliau – užsienyje įgyvendinami projektai) išankstinės pirkimų priežiūros būdas netaikomas ir pirkimų priežiūra vykdoma tik paskesnės pirkimų priežiūros būdu.

14. Ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo atnaujinto projekto pirkimų plano arba informacijos, kad projekto pirkimų planas, pateiktas kartu su paraiška nesikeičia, gavimo iš projekto vykdytojo dienos CPVA atskiru raštu informuoja projekto vykdytoją apie atrinktus pirkimus, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra (CPVA išankstinės pirkimo priežiūros būdą gali taikyti ir pirkimams, kurie buvo pradėti, tačiau nebuvo užbaigti iki projekto sutarties pasirašymo).

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

15. CPVA projekto įgyvendinimo metu gali keisti išankstinei pirkimų priežiūrai atrinktų pirkimų sąrašą, apie tai informuodama projekto vykdytoją raštu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

16. Projekto vykdytojas, laikydamasis Apraše nustatytų terminų, gali CPVA įvertinimui išankstinei  pirkimų priežiūrai  pateikti ir pirkimus, kuriems netaikoma išankstinė priežiūra. Projekto vykdytojas gali prašyti, kad  CPVA tokiems pirkimams taikytų tik vieną ar abu Aprašo 25 punkte numatytus išankstinės pirkimų priežiūros etapus.

17. Pirkimai, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia tvarka:

17.1. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti visus projekto pirkimus, kurių  planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didesnė nei 58 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) prekių ir paslaugų atveju bei didesnė nei 145 000 eurų be PVM darbams. Jeigu projekto įgyvendinimo eigoje pirkimų planas pakeičiamas ir jame atsiranda naujų pirkimų, atitinkančių šiame papunktyje numatytą sutarties vertę, tokie pirkimai turi būti pateikti išankstinei pirkimų priežiūrai. Personalo mokymų projektams taikomas tik šiame papunktyje  numatytas išankstinės pirkimų priežiūros atrankos būdas (t. y. Aprašo 17.2–17.3 papunkčiai netaikomi); 

17.2. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti projekto, kurio planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didžiausia projekte, jei nei vienas projekto pirkimas neatitinka 17.1 papunktyje numatytos sąlygos. Jei pirkimas išankstinei pirkimų priežiūrai buvo atrinktas vadovaujantis Aprašo 17.2 papunkčiu ir projekto įgyvendinimo eigoje pasikeitus pirkimų planui atsiranda naujas projekto lėšomis finansuojamas pirkimas, kurio vertė didesnė nei prieš tai išankstinei priežiūrai atrinkto pirkimo, šis naujas pirkimas taip pat turi būti pateiktas išankstinei pirkimų priežiūrai;

17.3. jei projekto rizika didelė, CPVA išankstinės pirkimų priežiūros būdu turi patikrinti ne mažiau kaip 50 procentų visų projekto pirkimų, įskaitant  ir pagal Aprašo 17.1 ar 17.2 papunkčius atrinktus pirkimus (t. y. šie pirkimai patenka į 50 procentų visų projektų pirkimų imtį). Pasikeitus projekto rizikos vertinimui ir Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinei sistemai automatiškai pakeitus projekto rizikos įvertinimą, vykdant naują projekto pirkimų atranką taikomas aktualus projekto rizikos vertinimas. Pagal šį papunktį išankstinei priežiūrai atrenkant pirkimus, vadovaujamasi šia pirkimų atrankos tvarka:

17.3.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas didžiausios vertės pirkimas, kuris į išankstinės pirkimų priežiūros būdu tikrinamus pirkimus nepateko pagal Aprašo 17.1–17.2 papunkčius;

17.3.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros ir (ar) kelionių ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 17.3.1 papunktį;

17.3.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 17.3.1–17.3.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą). 

17.4. Pakartotinai atliekamiems atviram konkursui, supaprastintam skelbiamam pirkimui, mažos vertės pirkimui ar neskelbiamoms deryboms bei supaprastintam neskelbiamam pirkimui, kai šie pirkimai atliekami jau prieš tai CPVA išankstinės priežiūros metu įvertintų atviro konkurso, skelbiamo supaprastinto konkurso ar mažos vertės pirkimo dokumentų pagrindu, Aprašo 25.1 papunktyje numatyta I etapo išankstinė pirkimų priežiūra netaikoma (t. y. netaikomas išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas). Tokie pakartotinai atliekami pirkimai įvertinami dokumentus pateikiant Aprašo 25.2 papunktyje numatyto II etapo išankstinei pirkimų priežiūrai. Jei pakartotinai atliekant pirkimą, kurio dokumentai jau buvo CPVA vertinti išankstinės priežiūros būdu, pakoreguojama tik techninė specifikacija ar kita pirkimo dokumentų dalis, ar įvykdžius kelių pirkimo dalių pirkimą, pakeičiami tik vienos pirkimo dalies dokumentai, CPVA I etapo išankstinei priežiūrai pateikiama tik pakoreguota pirkimo dokumentų dalis ar pakeistos atitinkamos pirkimo dalies dokumentai.

18. Pirkimai, kuriems taikoma paskesnė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia pirkimų priežiūros tvarka:

18.1. pirkimai, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 21 punkte, kurie nebuvo patikrinti išankstinės priežiūros būdu, turi būti patikrinti paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Šis papunktis netaikomas personalo mokymų projektams, veiklos projektams ir užsienyje įgyvendinamiems projektams;

18.2. personalo mokymų, veiklos bei užsienyje įgyvendinamų projektų atveju paskesnės pirkimų priežiūros būdu turi būti patikrinta:

18.2.1. ne mažiau kaip 30 procentų pirkimų (skaičiuojama nuo visų personalo mokymų projekto pirkimų), kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra, ir 

18.2.2. ne mažiau kaip 30 procentų veiklos projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų veiklos projekto pirkimų) ir

18.2.3. ne mažiau kaip 30 procentų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų). Paskesnei pirkimų priežiūrai pirkimai atrenkami pagal projektų vykdytojų pateiktą atnaujintą pirkimų planą (jeigu atnaujintas pirkimų planas pateiktas nebuvo, atranka atliekama pagal pirkimų planą, pateiktą kartu su paraiška).

19. Jei Aprašo 18.2 papunktyje numatytais atvejais vykdant paskesnę pirkimų priežiūrą 30-yje procentų iš eilės patikrintų to paties projekto pirkimų nenustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), kiti to paties projekto pirkimai netikrinami. Jei patikrintame pirkime (-uose) nustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), atitinkamai didinama paskesne pirkimų priežiūra tikrinamų pirkimų imtis, užtikrinant, kad kiti to paties projekto pirkimai būtų tikrinami tol, kol 30-yje procentų projekto pirkimų nenustatomas VPĮ pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui.

20. Pirkimai paskesnei priežiūrai pagal Aprašo 18.2 papunktį atrenkami (t. y. į 30 procentų tikrinamų pirkimų imtį įtraukiami) vadovaujantis šia pirkimų atrankos tvarka:

20.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas vienas didžiausios vertės pirkimas;

20.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros ir (ar) kelionių ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 20.1 papunktį;

20.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 20.1–20.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą). 

20.4. nustačius VPĮ pažeidimą konkretaus pirkimo atveju, Aprašo 19 punkte numatyta tvarka didinant tikrinamų pirkimų imtį, turi būti patikrintas analogiškas savo objektu pirkimas (jeigu toks pirkimas yra numatytas projekto pirkimų plane).

21. Į tikrinamą pirkimų, išskyrus veiklos projektų pirkimus, imtį neįtraukiami:

21.1. pirkimai, atlikti per centrinę perkančiąją organizaciją. Pagrindinės sutarties sudarymo bei vykdymo atitiktis VPĮ tikrinama, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

21.3. pirkimai, kai pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.4. pirkimai, kuriuos atlikus sudarytos preliminarios sutartys, kurių pagrindu sudarytos pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM (pvz., įstaiga sudarė preliminarią kelionių pirkimo–pardavimo sutartį, pagal šią sutartį, atnaujinant tiekėjų varžymąsi, numatoma sudaryti dvi projekto lėšomis finansuotinas pagrindines pirkimo sutartis, kurių kiekvienos vertė – 500 eurų). Atnaujinto varžymosi vykdymas ar pagrindinės sutarties sudarymo be atnaujinto varžymosi atitiktis VPĮ, tikrinamas, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 3 000 eurų be PVM;

21.5. bendrosioms įstaigos reikmėms skirti pirkimai, kuriuose numatytas fiksuoto įkainio kainodaros būdas, pagal kuriuos numatoma projekto lėšomis įsigyti prekių, paslaugų ar darbų už vertę, mažesnę kaip 3 000 eurų be PVM;

21.6. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

21.7. VPĮ 6-7, 14  straipsniuose ir Įstatymo 3 straipsnyje numatyti atvejai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

21.8. žodžiu atlikti pirkimai.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

22. Į tikrinamų veiklos projektų pirkimų imtį neįtraukiami:

22.1. pirkimai, atlikti per centrinę perkančiąją organizaciją;

22.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

22.3. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su veiklos projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

22.4. VPĮ 6-7, 14 straipsniuose ir Įstatymo 3 straipsnyje numatyti atvejai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

22.5. žodžiu atlikti pirkimai.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

23. Aprašo 21-22 punktuose numatytais atvejais CPVA vertina, ar įvykdyto pirkimo ir (ar) sudarytos pirkimo sutarties objektas, jo kiekis, vertė, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminas atitinka projekto sutartį. Tuo atveju, jeigu projekto sutartyje kiekiai nėra numatyti, jie nevertinami. 

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

IV SKYRIUS

IŠANKSTINĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

24. Išankstinė pirkimų priežiūra skirta galimų pirkimo procedūrų pažeidimų prevencijai ir vykdoma atliekant išankstinį pirkimo dokumentų ir viešojo pirkimo procedūrų bei pirkimo sutarties įvertinimą.

25. Išankstinė priežiūra vykdoma dviem tikrinimo etapais:

25.1. I etapas – pirkimo dokumentų įvertinimas projekto vykdytojui dar nepradėjus vykdyti pirkimo;

25.2. II etapas – po I-ojo etapo atliktų viešųjų pirkimo procedūrų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto įvertinimas prieš pasirašant pirkimo sutartį su dalyviu, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu; taip pat tikrinama, kai pirkimas buvo pradėtas vykdyti anksčiau nei buvo pasirašyta projekto sutartis, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta.

26. Pirkimo dokumentus išankstiniam pirkimo derinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki planuojamo pirkimo pradžios.

27. Atliktų viešųjų pirkimo procedūrų dokumentus ir pirkimo sutarties projektą CPVA įvertinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po to, kai priimamas sprendimas sudaryti pirkimo sutartį.

28. Išankstiniam įvertinimui pateiktus dokumentus CPVA įvertina vidaus procedūrose nustatyta tvarka ir rekomendacijas pateikia projekto vykdytojui per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Jei išankstiniam pirkimo įvertinimui trūksta dokumentų ar informacijos, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo trūkstamų dokumentų ar informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos.

29. Pakartotiniam įvertinimui išankstinės pirkimų priežiūros atveju dokumentai neteikiami, išskyrus šiuos atvejus, kai CPVA nepateikia konkrečių siūlomų pirkimo dokumentų formuluočių ir: 

29.1. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės patikslinti techninę specifikaciją ir (arba);

29.2. pagal CPVA pastabas būtina skaidyti pirkimą į dalis ir atitinkamai būtina iš esmės koreguoti kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams ir (ar) techninę specifikaciją, ir (ar) kitas pirkimo sąlygas, ir (arba);

29.3. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės koreguoti pasiūlymų vertinimo kriterijus (pvz., mažiausios kainos kriterijų keisti į ekonominio naudingumo kriterijų) ar iš esmės koreguoti ekonominio naudingumo kriterijus ir (ar) parametrus, ir (ar) jų lyginamuosius svorius.

30. CPVA, atlikusi pirkimo dokumentų vertinimą, Aprašo 29 punkte numatytais atvejais projektų vykdytojų raštu paprašo patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam įvertinimui. Pirkimo dokumentai pakartotiniam CPVA vertinimui turi būti pateikti per CPVA numatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, išskyrus išimtinius atvejus, kai projekto vykdytojas CPVA argumentuotai pagrindžia ilgesnio termino poreikį. Jei projekto vykdytojas per CPVA nustatytą terminą pirkimo dokumentų nepateikia pakartotiniam vertinimui, CPVA tokius dokumentus vertina paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Pakartotinis pirkimo dokumentų įvertinimas atliekamas Aprašo 28 punkte numatytais terminais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

31. Projekto vykdytojas išankstinės pirkimų priežiūros I ar II etape CPVA teikia dokumentų kopijas, nurodytas Aprašo priede.

32. Pasirašytos pirkimo sutarties kopija kartu su pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo kopija (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį), taip pat pirkimo sutarties pakeitimų bei sutarties įvykdymo užtikrinimo pratęsimo, jei tokių buvo, kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos šio pirkimo išlaidos.

33. Išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto derinimas neprilygsta išlaidų tinkamumo įvertinimui.

V SKYRIUS

PASKESNĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

34. Paskesnė pirkimų priežiūra skirta pasibaigusio pirkimo dokumentų, pirkimo procedūrų ir vykdomos (-ytos) pirkimo sutarties įvertinimui. Paskesnės pirkimų priežiūros metu vykdomas įvykusio pirkimo dokumentų ir procedūrų bei pirkimo sutarties vykdymo (keitimo, jei toks buvo) įvertinimas, tikrinant projektų vykdytojų pateiktus prašymus išlaidoms apmokėti ar prašymus išlaidoms kompensuoti, ar išlaidų deklaraciją, ir nustatant išlaidų atitiktį finansavimo reikalavimams.

35. Paskesnė pirkimų priežiūra taikoma:

35.1. veiklos projektams;

35.2.   užsienyje įgyvendinamiems projektams;

35.3.  personalo mokymų projektų pirkimams, kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra;

35.4.  pirkimams, kurių pirkimo sutartys, pradėtos vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo;

35.5.  pirkimams, kuriems nebuvo taikoma išankstinė pirkimų priežiūra.

36. Pirkimai, atrinkti paskesnei pirkimų priežiūros patikrai, turi būti pateikti CPVA vertinimui ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija. 

37. Projekto vykdytojas paskesnės pirkimų priežiūros etape CPVA teikia dokumentų, nurodytų Aprašo priede, kopijas.

VI SKYRIUS

KITOS BENDROS NUOSTATOS

 

38. Dokumentai, kuriuos vadovaujantis VPĮ, perkančioji organizacija paskelbė Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) viešai (pvz., pirkimo sutartį, laimėtojo pasiūlymą), CPVA gali būti neteikiami. Tokiu atveju, projekto vykdytojas nurodo, kokių dokumentų jis neteikia, nes jie yra paskelbti CVP IS. Jeigu dėl dokumente esančios konfidencialios informacijos ar kitų priežasčių, CVP IS yra paskelbtas ne visas dokumentas, projekto vykdytojas CPVA turi pateikti visą dokumentą (ne tik CVP IS nepaskelbtą dokumento dalį).

39. Jeigu pirkimai vykdomi elektroninėmis priemonėmis, CPVA gali būti pateikiama prieiga prie CVP IS vykdyto pirkimo arba pateikiami elektroniniai dokumentai.

40. CPVA gali paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir (ar) dokumentus, susijusius su pirkimais. Šie įpareigojimai turi būti įvykdyti per prašyme nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos ir ilgesnis nei 7 darbo dienos.

41. CPVA konsultuoja projekto vykdytojus Aprašo taikymo klausimais.

 

VII SKYRIUS

NUOSTATOS DĖL PAŽEIDIMŲ VYKDANT PIRKIMUS

 

42. Įtarus, kad vykdant viešąjį pirkimą ar pirkimo sutartį, buvo pažeistas VPĮ, CPVA, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą.

_____________________

 

Vidaus saugumo fondo projektų

pirkimų, priežiūros tvarkos aprašo

priedas

 

DOKUMENTŲ, KURIE TURI BŪTI TEIKIAMI CPVA, ATSIŽVELGIANT Į PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDĄ, SĄRAŠAS

 

Nr.

Dokumento pavadinimas

Išankstinė pirkimų priežiūra (I etapas)

Išankstinė pirkimų priežiūra iki pirkimo sutarties pasirašymo

(II etapas)

Paskesnė pirkimų priežiūra

1.

Pirkimo dokumentai (pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kvietimas dalyvauti pirkime, pranešimas apie pirkimą, aprašomasis dokumentas (konkurencinio dialogo atveju), kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge)

 

 

2.

Tiekėjams išsiųstas kvietimas dalyvauti pirkime,  tiekėjams išsiųstos pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, pirkimų žurnalo kopija su nurodytu teikiamu pirkimu, apklausos pažyma ir kiti priedai

 

3.

Paskelbti ar kitomis priemonėmis tiekėjams pateikti pirkimo dokumentai

 

4.

Skelbimas apie pirkimą, pranešimas apie pirkimą, kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge

 

5.

Tiekėjams išsiųsti pirkimo dokumentų paaiškinimai ir patikslinimai (jei pirkimas vykdytas per CVP IS*, paaiškinimai, patikslinimai turi būti paskelbti CVP IS)

 

6.

Pripažintas laimėjusiu tiekėjo pasiūlymas su priedais.  Riboto konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

Konkurencinio dialogo atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos

 

7.

1. Kai pirkimai vykdomi pagal VPĮ, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, kai ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal: 1) kainos kriterijų; arba 2) sąnaudų, kurios apskaičiuojamos pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, kriterijų; arba 3) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo vertinimo kriterijai vertinami tik kiekybiškai, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo  – jei ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo techninės charakteristikos nėra kiekybiškai vertinamos.

2. Kai pirkimas vykdomas pagal Įstatymą, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, jei vertinta pagal mažiausios kainos kriterijų, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo  – jei vertinta pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų.

3. Riboto konkurso atveju turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti pateikti pasiūlymų, paraiškos.

4. Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

5. Konkurencinio dialogo atveju būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos

 

8.

VPĮ 82 str. reikalavimus atitinkantį perkančiosios organizacijos sprendimą (pagrindimą) nepirkti prekių, paslaugų ar darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos katalogo (jei perkamos prekės, paslaugos ar darbai, yra numatyti šiame kataloge)

 

9.

Susirašinėjimas su tiekėjais

 

10.

Viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų ) komisijos protokolai ir jų priedai (pasiūlymų vertinimo lentelės, ekspertinio vertinimo pažymos ar kiti su pasiūlymų vertinimu susiję dokumentai)

 

11.

Viešųjų pirkimų tarnybos ar kitų kontroliuojančių institucijų išvados dėl pirkimo dokumentų arba pirkimo procedūrų, jei tokios buvo

 

12.

Skundai, pretenzijos ir atsakymai, jei tokie buvo

 

13.

Teismo nutartys, sprendimai ar ieškiniai teismui, jei tokių buvo

 

14.

Pirkimo sutarties projektas

 

 

15.

Pasirašyta pirkimo sutartis

 

 

16.

Pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas (jei toks numatytas), jo pratęsimas (jei toks buvo)

 

 

17.

Pasirašyti pirkimo sutarties pakeitimai, papildomi susitarimai, pratęsimai

 

 

Pastabos:

* CVP IS – Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema.

Priedo pakeitimai:

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, Įsakymas

Nr. 2017/8-258, 2017-10-24, paskelbta TAR 2017-10-24, i. k. 2017-16752

Dėl viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2017 m. birželio 1 d. įsakymo Nr. 2017/8-143 “Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo