Suvestinė redakcija nuo 2022-10-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-10-23, i. k. 2014-14599

 

MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ JUNGTINĖJE programoje sąlygų aprašO ir FINANSINĖS PARAIŠKOS FORMOS PATVIRTINIMO

 

2014 m. spalio 22 d. Nr. 2V-140

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 punktu,

tvirtinu pridedamus:

1. Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašą;

2. Finansinės paraiškos formą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Arūnas Karlonas


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus

2014 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 2V-140

(nauja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. 2V-109 redakcija)

 

DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO „EUROSTARS 2“ JUNGTINĖJE PROGRAMOJE SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje (toliau – „Eurostars 2“ programa) sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Eurostars 2“ programos projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2014 m. gegužės 15 d. Europos parlamento ir Tarybos sprendimą Nr. 553/2014/ES dėl Sąjungos dalyvavimo kelių valstybių narių kartu įgyvendinamoje mokslinių tyrimų ir plėtros programoje, skirtoje mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą vykdančioms mažosioms ir vidutinėms įmonėms remti (OL 2014 L 169, p. 1), 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) ir Komisijos komunikato „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, technologinei plėtrai ir inovacijoms sistema“ (2014/C 198/01) (toliau – Komunikatas) 27-30 punktų nuostatas.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Atsakingasis vykdytojas – pareiškėjo / lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.

3.2. Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka ir forma.

3.3. Dalykinė ataskaita – projekto etapo įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinės / technologinės produkcijos rezultatai, gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.

3.4. Dalyvavimo paraiška – paraiška, pateikta „Eurostars 2“ programos nustatyta tvarka, siekiant vykdyti projektą.

3.5. Didelė įmonė – juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimų, pateiktų Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

3.6. Ekonominė veikla – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.

3.7. „Eureka“ sekretoriatas – „Eurostars 2“ programą administruojanti institucija, kurios būstinė yra Briuselyje (Belgijos Karalystė).

3.8. Eksperimentinė plėtra – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

3.9. „Eurostars 2“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eurostars 2“ programos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka vykdant taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklą, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.

3.10. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas šiame Apraše nustatyta forma ir terminais.

3.11. Finansinė paraiška – paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti.

3.12. Finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).

3.13. Konsorciumo sutartis – projekto partnerių sudaryta sutartis, kuria projekto partneriai kooperuodami savo turtą, darbą ir žinias, įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti.

3.14. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

3.15. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.

3.16. Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis.

3.17. Lėšos projektui finansuoti – tikslinės paskirties lėšos, skirtos projektui vykdyti.

3.18. Mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ – MVĮ, kuri atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

3.18.1. kai įmonėje, kurioje yra iki 100 (imtinai) visu etatu dirbančių darbuotojų:

3.18.1.1. ne mažiau kaip 5 visu etatu įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba ne mažiau kaip 10 procentų visu etatu dirbančių darbuotojų visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai, arba

3.18.1.2. moksliniams tyrimams skiriama ne mažiau kaip 10 procentų įmonės apyvartinių lėšų;

3.18.2. kai įmonėje, kurioje yra nuo 101 iki 250 visu etatu dirbančių darbuotojų:

3.18.2.1. ne mažiau kaip 10 visu etatu įmonėje dirbantys darbuotojai visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai arba ne mažiau kaip 10 procentų visu etatu dirbančių darbuotojų visą savo darbo laiką skiria mokslinei veiklai; arba

3.18.2.2. moksliniams tyrimams skiriama ne mažiau kaip 10 procentų įmonės apyvartinių lėšų.

3.19. Mokslinių tyrimų infrastruktūra – suprantama taip, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 91 punkte;

3.20. Mokslinių tyrimų organizacijų ir mokslinių tyrimų infrastruktūros pagrindinė veikla – suprantama taip, kaip apibrėžta Komunikato 19 dalyje;

3.21. Mokslo ir studijų institucija – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

3.22. Neekonominė veikla – suprantama taip, kaip apibrėžta Komunikato 19 punkte.

3.23. Nepriklausomi moksliniai tyrimai – suprantama taip, kaip apibrėžta Komunikato 19 punkte.

3.24. Netiesioginės išlaidos – visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projekto įgyvendinimui.

3.25. Pareiškėjas – juridinis asmuo, šiame Apraše nustatyta tvarka siekiantis gauti finansavimą.

3.26. Projekto darbo grupė – darbo santykiais su pareiškėju (lėšų gavėju) susiję ir projekto veiklas vykdantys asmenys.

3.27. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

3.28. Projekto partneris – „Eurostars 2“ programos valstybės narės juridinis asmuo kartu su pareiškėju / lėšų gavėju įgyvendinantis projektą.

3.29. Projekto sąnaudos – per projekto etapą patirtos išlaidos, skirtos projektui vykdyti.

3.30. Taikomieji moksliniai tyrimai – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

3.31. Tiesioginės išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklų vykdymu.

3.32. Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios Aprašo 30 punkte nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.

3.33. Universiteto ligoninė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.

3.34 Veiksmingas bendradarbiavimassuprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 90 dalyje.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Bendrajame bendrosios išimties reglamente, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

DALYVAVIMO SĄLYGOS

 

5. Siekiant vykdyti projektą, dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai „Eureka“ sekretoriatui www.eurostars-eureka.eu vadovaujantis „Eurostars 2“ programos tarptautiniuose kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros ir „Eurostars 2“ programos interneto svetainėse.

6. Dalyvavimo paraiškos Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

6.1. projektą kartu vykdo ne mažiau kaip 2 nepriklausomi dalyviai, juridiniai asmenys, iš skirtingų „Eurostars 2“ programos valstybių narių, t. y. „Eurostars 2“ programoje dalyvaujančių valstybių ar programos valstybių partnerių, kurių sąrašas skelbiamas www.eurostars-eureka.eu;

6.2. projektą koordinuoja mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ iš „Eurostars 2“ programos valstybių narių;

6.3. mokslinius tyrimus vykdančiai (-ioms) MVĮ, dalyvaujančiai (-ioms) projekte iš vienos ar kelių „Eurostars 2“ programos valstybių narių, tenka ne mažiau kaip 50 proc. viso projekto biudžeto. Į šį biudžetą neįskaičiuojamos subrangos išlaidos;

6.4. projektas yra ne karinės paskirties;

6.5. projekto trukmė ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai;

6.6. nė viena valstybė neprisiima daugiau kaip 75 proc. projekto biudžeto įsipareigojimų;

6.7. numatomas projekto rezultato pateikimas į rinką per ne ilgesnį kaip 24 mėnesių laikotarpį, po projekto pasibaigimo.

7. Agentūra, iš „Eureka“ sekretoriato gavusi informaciją apie „Eurostars 2“ programai pateiktų dalyvavimo paraiškų su Lietuvos dalyviais tarptautinius vertinimų rezultatus, suderina su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija tvirtinamų projektų skaičių ir teikia informaciją „Eureka“ sekretoriatui dėl jų tvirtinimo. Tvirtinamų projektų skaičius nustatomas atsižvelgiant į turimus valstybės biudžeto asignavimus „Eurostars 2“ programai.

8. Projektai, kurie yra patvirtinami „Eureka“ sekretoriate, teikia finansines paraiškas Agentūrai ir finansuojami šio Aprašo III–XII skyriuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

9. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:

9.1. mokslo ir studijų institucijos, jeigu vykdo projektą kartu su Lietuvos Respublikoje registruota įmone, kurios finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos (-ų);

9.2. universitetų ligoninės;

9.3. MVĮ (privatieji juridiniai asmenys);

9.4. didelės įmonės (privatieji juridiniai asmenys).

10. Pareiškėjas yra tinkamas, jei paraiškos vertinimo metu:

10.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas arba jis nėra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

10.2. jis nėra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte;

10.3. jis yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Ši nuostata netaikoma, jei: pareiškėjas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu šiame papunktyje nurodytus įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur;

10.4. jis yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“;

10.5. gavęs finansavimą pagal šį Aprašą, laikėsi sutartinių įsipareigojimų;

10.6. nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams;

10.7. pareiškėjas ar jo atstovas, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį, buhalteris ar kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl jų per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą, prekybą žmonėmis, vaiko pirkimą arba pardavimą, nusikalstamą veiką nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai;

10.8. pareiškėjas nėra gavęs paramos iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų išlaidoms, numatytoms projekte, finansuoti.

11. Jei Agentūra nustato, kad finansinėje paraiškoje buvo pateikta melaginga, klaidinga informacija, Agentūra turi teisę nutraukti projekto (įskaitant kitus projekto etapus) finansavimą.

 

IV SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

12. Pagal Aprašą mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos. Tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis atitinkamo subjekto finansinėmis ataskaitomis, kurias, Agentūrai paprašius, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė turi pateikti. Mokslo ir studijų institucijos bei universitetų ligoninės privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės infrastruktūros pagrindinę veiklą, t. y. į mokslo ir studijų institucijos vykdomus MTEP arba MTEP veiklą užtikrinančią infrastruktūrą.. Bet kuris dalyvaujančios projekte įmonės įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos ar universiteto ligoninės sąnaudas yra atimamas iš lėšų, skirtų projektui.

13. Pagal Aprašą įmonių ir mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Bendrajame bendrosios išimties reglamente.

14. Agentūra Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms „Eurostars 2“ programos patvirtintų projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų viešųjų finansavimo šaltinių.

15. Pareiškėjas planuoja tik tuos taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklas (darbus, įrangos įsigijimą, žmogiškuosius išteklius ir kitas priemones), be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.

16. Finansuojamoji dalis priklauso nuo pareiškėjo veiklos pobūdžio (ekonominė / neekonominė), projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų programai vykdyti, pareiškėjo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Bendrajame bendrosios išimties reglamente valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.

17. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis mokslo ir studijų institucijai ar universiteto ligoninei sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų neekonominei veiklai, kai valstybės pagalbos nuostatos netaikomos.

18. Finansuojamosios dalies nustatymas pagal projekto vykdytojo statusą ir veiklos pobūdį:

Eil. Nr.

 

 

Galimas bazinės finansuojamosios dalies padidinimas valstybės pagalbos gavėjui, bet ne daugiau nei iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų

Didžiausia galima finansuojamoji dalis atsižvelgiant į valstybės pagalbos gavėjo statusą

Didžiausia galima finansuojamoji dalis ne valstybės pagalbos gavėjui

Bazinė finansuojamoji dalis valstybės pagalbos gavėjui

Padidinama vidutinėms įmonėms

Padidinama labai mažoms ir mažoms įmonėms

Padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Bendrojo bendrosios išimties reglamento 25 straipsnio 6 punkto b papunktyje nurodytos sąlygos.

Didelė įmonė

Vidutinė įmonė

Labai maža ir maža įmonė

1.

Taikomieji moksliniai tyrimai

50 proc.

+10 procentinių punktų

+20 procentinių

+15 procentinių punktų

65 proc.

75 proc.

80 proc.

100 proc.

2.

Eksperimentinė plėtra

25 proc.

+10 procentinių punktų

+20 procentinių punktų

+15 procentinių punktų

40 proc.

50 proc.

60 proc.

100 proc.

 

19. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam projekto vykdytojui nustatoma atskirai. Tarptautiniai partneriai negali pretenduoti gauti finansavimo pagal Aprašą, tačiau gali prisidėti prie projekto finansavimo ir pretenduoti į projekto rezultatus proporcingai savo indėliui.

20. Agentūros skiriamos lėšos vienam projektui finansuoti negali viršyti 300 000 Eur. Taikomiesiems moksliniams tyrimams projekte skiriama ne daugiau kaip 30 proc. visų skiriamų lėšų.

21. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 31.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 75 proc. visų pareiškėjo / lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.

22. Lėšos Aprašo 31.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:

22.1. darbuotojas projekte gali dirbti ne daugiau kaip 40 val. per savaitę ir visas darbo grupės projekte laikas negali sudaryti daugiau kaip 200 val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo / lėšų gavėjo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio – pareiginės algos. Pareiškėjai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. lėšų gavėjo darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms, arba savanoriško darbo sutarties;

22.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su lėšų gavėjo darbuotojais, projekto partneriais ar jų darbuotojais.

23. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 31.1.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 proc. viso projekto vykdymo metu tinkamų tiesioginių išlaidų. MVĮ ir didelėms įmonėms finansuojamos tik naujai įsigyto turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įmonių patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.

24. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 31.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, yra reglamentuota šio Aprašo VI skyriuje.

25. Lėšos, skirtos šio Aprašo 31.1.1 ir 31.1.2 papunkčiuose nurodytoms išlaidoms, yra maksimalios ir nėra didinamos.

26. Lėšų gavėjas gali perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas tarp išlaidų kategorijų einamaisiais projekto įgyvendinimo metais, jei išlaikomi šio Aprašo 21–24 punktuose nustatyti lėšų pasiskirstymo intensyvumo maksimalūs dydžiai ir neviršijama bendra, sutartyje numatyta einamųjų metų skiriamų lėšų suma. Lėšos negali būti perkeliamos į kitus projekto metus. Apie pakeitimus, neviršijančius 20 proc. lėšų tarp išlaidų kategorijų eilučių (nuokrypis skaičiuojamas tiek nuo išlaidų kategorijos eilutės, kurioje mažinamos lėšos, tiek kurioje didinamos), lėšų gavėjas privalo informuoti, pagrįsdamas poreikį, Agentūros atsakingą darbuotoją el. paštu. Apie pakeitimus tarp išlaidų kategorijų eilučių viršijančius 20 proc. ribą (nuokrypis skaičiuojamas tiek nuo išlaidų kategorijos eilutės, kurioje mažinamos lėšos, tiek kurioje didinamos), lėšų gavėjas privalo informuoti Agentūrą ir gauti rašytinį sutikimą projekto biudžeto keitimams. Projekto biudžeto keitimą Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė nagrinėja ne dažniau kaip vieną kartą per pusmetį. Lėšų gavėjui nesilaikant šiame punkte nustatytos informavimo ir Agentūros sutikimo dėl lėšų perkėlimo gavimo tvarkos, lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytų projekto lėšų tarp išlaidų kategorijų einamaisiais projekto įgyvendinimo metais perkėlimai laikomi negaliojančiais.

27. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti PVM, jeigu, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.

28. Lėšų gavėjas negali PVM traukti į atskaitą ar kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti. Jei lėšų gavėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pavyzdžiui, įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti, tai tokiu atveju lėšų gavėjas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.

29. Perkant prekes ar paslaugas, turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant veiklas, būtina siekti geriausio kainos / efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 58 tūkst. Eur be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 tūkst. Eur be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

30. Tinkamos išlaidos turi būti:

30.1. aiškiai apibrėžtos pagal šio Aprašo 31 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

30.2. būtinos projektui įvykdyti ir numatytos pagal lėšų skyrimo sutartį;

30.3. patirtos projekto įgyvendinimo metu, t. y. patirtos ne anksčiau nei projektas patvirtintas „Eureka“ sekretoriate ir pasirašyta projekto partnerių konsorciumo sutartis, kurioje nustatytas projekto pradžios laikas;

30.4. faktiškai patirtos ir užregistruotos lėšų gavėjo apskaitoje, pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis.

31. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

31.1. tiesioginės išlaidos:

31.1.1. išlaidos personalui, t. y. projekto darbo grupės nariams, tiesiogiai susijusiems su projekto mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklų vykdymu: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms;

31.1.2. išlaidos priemonėms ir įrangai: naujo ilgalaikio turto įsigijimo (tik mokslo ir studijų institucijoms)/ nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos;

31.1.3. išlaidos pagal paslaugoms;

31.1.4. išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms);

31.2. netiesioginės išlaidos.

32. Netinkamos išlaidos yra:

32.1. nenumatytos projekte, nesusijusios su finansuojama veikla ir neišvardintos aprašo 31 punkte;

32.2. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

32.3. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

32.4. paskolų, išperkamosios nuomos (lizingo) išlaidos;

32.5. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

32.6. projekto parengimo išlaidos;

32.7. projekto viešinimo išlaidos;

32.8. patirtos iki projekto pradžios, t. y. anksčiau nei projektas patvirtintas „Eureka“ sekretoriate ir pasirašyta projekto partnerių konsorciumo sutartis.

33. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Reikalavimus tinkamoms išlaidoms (Aprašo 1 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 31 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

VI SKYRIUS

NETIESIOGINĖS IŠLAIDOS

 

34. Netiesioginės išlaidos – tai:

34.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;

34.2. visos administracinio, techninio bei logistinio pobūdžio struktūrinės ir pagalbinės veiklos išlaidos, kurios yra būtinos lėšų gavėjo projekto veikloms vykdyti ir todėl negali būti visiškai priskirtos projektui.

35. Priklausomai nuo lėšų gavėjo apskaitos sistemos, netiesioginės išlaidos gali būti:

35.1. išlaidos, susijusios su projekto administravimu ir valdymu;

35.2. biuro ar laboratorijos išlaikymo išlaidos, įskaitant nuomą ar pastatų bei įrangos amortizaciją, kurios netiesiogiai susijusios su projekto rezultatų pasiekimu;

35.3. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros;

35.4. ryšio išlaidos, tinklo ryšio mokesčiai, pašto išlaidos;

35.5. kanceliarinės prekės.

36. Netiesioginės išlaidos gali būti nustatomos ir apmokamos taikant:

36.1. fiksuotąjį dydį, kuris yra lygus 10 proc. visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų;

36.2. faktinį dydį, kuris yra maksimalus ir negali viršyti 20 proc. visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų. Šios išlaidos turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.

37. Lėšų gavėjams, kurių apskaitos sistemos negali nustatyti jų vykdomų projektų netiesioginių išlaidų, yra taikomas netiesioginių išlaidų fiksuotas dydis. Tuo atveju, kai taikomas netiesioginių išlaidų fiksuotas dydis, lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas netiesiogines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

38. Lėšų gavėjai, naudojantys analitines apskaitos sistemas, galinčias nustatyti ir sugrupuoti netiesiogines išlaidas pagal tinkamumo kriterijus (pavyzdžiui, neįtraukti netinkamų išlaidų), privalo ataskaitose pateikti savo realiai patirtas netiesiogines išlaidas ir rinktis faktinį dydį.

39. Fiksuotąjį dydį gali taikyti visi lėšų gavėjai.

40. Už fiksuotojo dydžio  ar faktinių netiesioginių išlaidų pasirinkimą atsako lėšų gavėjas.

 

VII SKYRIUS

FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

41. Finansinės paraiškos teikiamos Agentūrai pagal kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami Agentūros interneto svetainėje ir pareiškėjai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu).

42. Kiekvienas pareiškėjas finansines paraiškas teikia savarankiškai.

43. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia finansinę paraišką (Aprašo 2 priedas) su šiais priedais:

43.1. dokumentu, įrodančiu įmonės priskyrimą MVĮ ar didelės įmonės kategorijai (Smulkaus ir vidutinio verslo subjekto deklaraciją – taikoma privatiesiems juridiniams asmenims);

43.2. dokumentais, įrodančiais MVĮ priskyrimą mokslinius tyrimus vykdančiai MVĮ (teikiama, jei įmonė yra projekto koordinatorė ar paraiškoje nurodoma, kad įmonė yra mokslinius tyrimus vykdanti MVĮ));

43.3. prašomų finansuoti prekių ir paslaugų išlaidų kainas įrodančiais ir pagrindžiančiais dokumentais (ne mažiau kaip po du komercinius pasiūlymus, pagrindžiančius kainas);

43.4. darbo grupės narių gyvenimo aprašymais ir darbo užmokestį pagrindžiančiais dokumentais.

 

VIII SKYRIUS

FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

44. Finansines paraiškas vertina Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, sudaryta iš ne mažiau kaip 3 narių (toliau – Vertinimo darbo grupė).

45. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.

46. Administracinės atitikties vertinimą atlieka direktoriaus įsakymu paskirtas už programos administravimą atsakingas Agentūros darbuotojas. Vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VII skyrių reikalavimus. Atsakingas darbuotojas, atlikęs administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas).

47. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra paprašo, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją ir duomenis.

48. Jeigu atsakingas darbuotojas, atlikęs administracinės atitikties vertinimą, remdamasis finansine paraiška ir iš pareiškėjo gauta papildoma informacija, kurią pareiškėjas pateikė, jei Agentūra kreipėsi į pareiškėją, kaip tai numatyta Aprašo 47 punkte, nustato, kad finansinė paraiška atitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijus, paraiška teikiama Vertinimo darbo grupei tinkamumo finansuoti vertinimui. Jei finansinė paraiška neatitinka Administracinės atitikties vertinimo kriterijų, ji yra atmeta, ir pareiškėjui siūloma teikti finansinę paraišką per kitą kvietimą.

49. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV ir VI skyriaus reikalavimams bei įmonės finansinis pajėgumas savo lėšomis prisidėti prie projekto vykdymo. Vykdant tinkamumo finansuoti vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

50. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.

51. Vertinimo darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir finansuojamosios dalies nustatymo. Tuo atveju, kai darbo grupė priima sprendimą skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, o pareiškėjas patikslina finansinę paraišką (ar jos dalį) ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Pareiškėjui nurodytu terminu nepatikslinus finansinės paraiškos (ar jos dalies) ar nesutikus su finansuojamosios dalies nustatymu darbo grupė gali teikti siūlymą direktoriui neskirti lėšų

 

IX SKYRIUS

SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS

 

52. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansuojamosios dalies nustatymo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į turimus biudžeto asignavimus ir Vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

53. Apie galutinį sprendimą Agentūra informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos išsiųsdama jam informacinį pranešimą el. paštu bei apie paskirtas lėšas paskelbia Agentūros interneto svetainėje.

 

X SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

54. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos yra sudaroma lėšų skyrimo sutartis. Lėšos skiriamos projektui sudarant sutartį visam projekto vykdymo laikotarpiui, nurodant projekto pradžios ir pabaigos datą. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimo, atsiskaitymo, ataskaitų pateikimo tvarka, nurodoma numatoma skirti finansuojamoji dalis ir kiekvieniems finansiniams metams skiriama suma. Kai projekto įgyvendinimas tęsiamas kitais po sutarties pasirašymo kalendoriniais metais, projektui skiriama finansuojamoji dalis ir skiriama suma gali būti tikslinama atsižvelgiant į atitinkamais kalendoriniais metais skirtus valstybės biudžeto asignavimus „Eurostars 2“ programai finansuoti.

55. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti. Jei lėšų skyrimo sutartis sudaroma ją pasirašant elektroniniu parašu, lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos atsiunčia elektroniniu parašu pasirašytą lėšų skyrimo sutartį Agentūrai elektroniniu paštu adresu info@mita.lt.

56. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 54 punkte nurodytą terminą dėl pareiškėjo kaltės arba dėl aplinkybių, kurios priklauso nuo pareiškėjo, Agentūra priima sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo. Apie sprendimo skirti finansavimą panaikinimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

 

XI SKYRIUS

REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU

 

57. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį nei nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

58. Kai kompensuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, nusidėvėjimui arba amortizacijai skaičiuoti taikomi lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai.

 

XII SKYRIUS

MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI

 

59. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį:

59.1. mokslo ir studijų institucijoms, universitetų ligoninėms – avansu;

59.2. MVĮ ir didelėms įmonėms – išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, iki 30 proc., būdu. Pasirašius sutartį, Agentūra lėšų gavėjui per 20 darbo dienų perveda avansą pagal sutartyje numatytą mokėjimų planą.

60. Lėšų gavėjas finansines ir dalykines ataskaitas teikia lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis. Be to, lėšų gavėjas privalo teikti ataskaitas „Eureka“ sekretoriatui, sekretoriato nustatytais terminais, tvarka ir pagal sekretoriato patvirtintas ataskaitų formas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-170, 2022-09-30, paskelbta TAR 2022-09-30, i. k. 2022-19894

 

61. Finansinės ataskaitos teikiamos ne rečiau kaip kas 6 mėnesiai nuo finansavimo skyrimo dienos. Einamųjų kalendorinių metų paskutinė finansinė ataskaita teikiama ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d., jei lėšų skyrimo sutartyje nenumatyta kitaip. Lėšų gavėjas atsiskaito Agentūrai teikdamas finansinę ataskaitą, kurioje pagal tinkamų išlaidų kategorijas nurodo einamaisiais metais patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus. Einamųjų finansinių metų gruodžio mėnesį patirtos išlaidos deklaruojamos ateinančiais projekto įgyvendinimo metais teikiamoje ketvirčio / pusmečio finansinėje ataskaitoje ir apmokamos iš ateinančiais metais projektui įgyvendinti skirtų lėšų. Paskutiniais projekto vykdymo metais, jei projektas baigiasi gruodžio 31 d., lėšų gavėjas iki gruodžio 1 d. pateikia finansinę ataskaitą nurodydamas gruodžio mėnesio priskaičiuotas, bet neapmokėtas išlaidas, išlaidas pagrindžiančius dokumentus už gruodžio mėnesį pateikdamas iki kitų metų sausio 5 d.

62. Dalykinė ataskaita rengiama ir vertinama vadovaujantis Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodika (Aprašo 4 priedas):

62.1. dalykines ataskaitas lėšų gavėjas teikia už kiekvienus projekto vykdymo kalendorinius metus;

62.2. jei einamaisiais metais projekto etapas yra trumpesnis kaip 6 mėnesiai, lėšų gavėjas atsiskaito už projekto rezultatus pristatydamas pranešimą Agentūros atitinkamos mokslo srities ekspertų tarybai.

63. Paskutiniais projekto vykdymo metais lėšų gavėjas pateikia Baigiamąją ataskaitą. Baigiamojoje ataskaitoje pateikiami projekto įgyvendinimo rezultatai, įskaitant paskutinį projekto vykdymo etapą ir apibendrinta, nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu bei mokslinė / technologinė produkcija pagal Dalykinių ataskaitų rengimo ir vertinimo metodikos 1 priede pateiktą formą.

64. Lėšų skyrimo sutartyje gali būti nustatytas reikalavimas pateikti šio Aprašo 60 punkte nenurodytus dokumentus, prie sutarties gali būti pridėtos tokių dokumentų formos ir nurodyti jų pateikimo terminai.

65. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia finansinių atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra nutraukia su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir / ar pareikalauja grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

66. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 20 darbo dienų nuo finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos. Nepatvirtinus projekto Dalykinės ar baigiamosios ataskaitos Agentūra nutraukia su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir (ar) pareikalauja lėšų gavėjo sutartyje nustatytais terminais grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

67. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus einamaisiais finansiniais metais, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Nepanaudotos einamųjų finansinių metų lėšos nekeliamos į kitus metus.

68. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į dalykinių ataskaitų vertinimo rezultatus ir esant patvirtintoms finansinėms ataskaitoms.

69. Patvirtinus einamųjų metų dalykinę ataskaitą, lėšų gavėjui tęsiamas finansavimas kitiems kalendoriniams metams pagal pasirašytą lėšų skyrimo sutartį. Nepatvirtinus dalykinės ataskaitos, Agentūra priima sprendimą netęsti finansavimo kitiems projekto etapams ar nutraukia lėšų skyrimo sutartį.

70. Šio Aprašo 68 punkte nustatyta tvarka patvirtinus dalykinę ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė projekto etapo įsipareigojimus ir tęsiamas finansavimas. Patvirtintus Baigiamąją ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė visus įsipareigojimus pagal lėšų skyrimo sutartį.

 

XIII SKYRIUS

REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU PROJEKTO REZULTATAIS

 

71. Įgyvendinant projektą laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per mokslo ir studijų instituciją kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų:

71.1. rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos veikla projekte, yra visiškai suteikiamos mokslo ir studijų institucijai, t. y. mokslo ir studijų institucija gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu mokslo ir studijų institucija nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą projekto partneriui;

71.2. kai mokslo ir studijų institucija gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu mokslo ir studijų institucija, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.

72. Netiesioginės valstybės pagalbos taip pat gali nebūti, jeigu įvertinusi tarp partnerių pasirašytą bendradarbiavimo sutartį Agentūra padaro išvadą, kad visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą.

 

XIV SKYRIUS

KONTROLĖ

 

73. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

74. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.

75. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:

75.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;

75.2. neplanuotai – Agentūros direktoriaus sprendimu pagal Agentūroje gautą skundą, pranešimą, prašymą, pavedimą, viešąją informaciją.

76. Patikrą vietoje atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Patikros darbo grupė.

77. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.

78. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:

78.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar atsakingojo vykdytojo, ar projekto darbo grupės narių sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;

78.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;

78.3. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

78.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).

79. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:

79.1. atlikti patikrinimus institucijoje jų darbo laiku;

79.2. institucijoje susipažinti su dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

80. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.

81. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.

82. Jei nustatoma sutarties pažeidimų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir / ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

 

XV SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

83. Pareiškėjas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84. Baigiamosios ataskaitos yra skelbiamos Agentūros interneto svetainėje.

85. Lėšų gavėjai, skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, privalo nurodyti, kad darbai parengti vykdant projektą, taip pat privalo nurodyti, kad pastarieji parengti gavus finansavimą iš Agentūrai Lietuvos respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų lėšų, įrašydami viešinimo tekstą ir Lietuvos respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Agentūros logotipą.

86. Jei Aprašas keičiamas jau patvirtinus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams.

87. Pareiškėjo duomenis finansavimo skyrimo tikslais tvarko Agentūra. Tvarkomi tik tie paraiškėjo duomenys, kuriuos pareiškėjas pateikė ir tik tiek, kiek toks duomenų tvarkymas yra būtinas finansavimo skyrimo tikslais.

88. Teikdamas paraišką pareiškėjas sutinka, kad informacija apie paraišką gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją.

______________

part_8570f6041eec499abe2e2da572f582b4_end


 

Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“

jungtinėje programoje sąlygų aprašo

1 priedas

 

REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS

 

Projekto lėšų apskaita:

su projektu susijusių buhalterinių operacijų įrašai turi būti atskirti nuo kitų operacijų įrašų (t. y. ar naudojamos atskiros sąskaitų plano subsąskaitos arba kodavimas). Į ataskaitinio periodo finansinę ataskaitą turi būti įtrauktos sąnaudos, kurios apmokėtos iki ataskaitos pateikimo dienos.

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos projekto darbo grupei: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms

Projektą tiesiogiai vykdančio darbo grupės nario, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Atostoginiai projekte yra tinkamos išlaidos tik, jeigu išmokami už projekte išdirbtą laikotarpį.

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų užsienyje ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms.

Komandiruočių į užsienį išlaidos traktuojamos kaip tinkamos išlaidos įgyvendinant projektus, jei kelionės trumpalaikės, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu (vykstama į projekto partnerių valstybes) ir būtinos vykdant projektą. Būtina nurodyti komandiruočių skaičių, maršrutus, vykstančių į komandiruotę asmenų skaičių ir laikotarpį.

Įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (darbo laiko apskaitos, mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai.

Nustatyta darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 6 mėn. laikotarpį iki projekto pateikimo.

Komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės), kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, kiti pateisinantys dokumentai, mokėjimo dokumentai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui.

 

Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos

Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo (nusidėvėjimo arba amortizacijos) išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos.

Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Ilgalaikio turto įsigijimai iš projekto partnerių negalimi.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui.

Išlaidos paslaugoms

Projektų tiesioginėms veikloms vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Autorinės sutartys sudaromos vadovaujantis Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu. Paslaugų pirkimas iš projekto partnerių neleidžiamas.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui.

Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms);

 

Išlaidos su projekto vykdymo tiesioginėmis reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką priskirtini trumpalaikiam turtui (prekėms) ir yra būtini projektui vykdyti. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo 29 punktu. Medžiagų, reagentų ar kt. trumpalaikio turto  įsigijimai iš projekto partnerių yra neleistini, išskyrus atvejus, kai reikalingą pirkimo objektą gali pasiūlyti tik vienintelis tiekėjas.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui.

Į ataskaitinio ketvirčio finansinę ataskaitą gali būti įtrauktos sąnaudos, kurios apmokėtos iki ataskaitos pateikimo dienos.

Netiesioginės išlaidos

Netiesioginės išlaidos

Kaip apibrėžta Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo VI skyriuje.

______________

part_45ad886c317842efbaef5b2a23df6e37_end


 

Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“

jungtinėje programoje sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Finansinės paraiškos forma)

 

FINANSINĖ PARAIŠKA

 

(Elektroninėje paraiškos formoje, kurią pildo pareiškėjas, pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką)

 

Pateikimo data

 

 

1. Bendra informacija

Programos/priemonės pavadinimas

 

Projekto pavadinimas (lietuvių kalba)

 

Mokslo sritys

 

Mokslo kryptys

 

Raktiniai žodžiai

 

Projekto trukmė, mėnesiais

 

Bendra projekto biudžetas, Eur (nurodomas viso projekto biudžetas kartu su partneriais)

 

Projekto santrumpa (iki 150 ženklų)

 

Projekto esmė (viešai skelbiama informacija apie projektą)

 

 

2. Projekto vykdytojo administracinė informacija

Paraiškos teikėjas

Vartotojas

 

El. paštas

 

 

Pareiškėjas / Projekto koordinatorius

Juridinio asmens kodas

 

Organizacijos pavadinimas

 

PVM mokėtojo kodas

 

Adresas

Gatvė, namo numeris

 

Miestas

 

Pašto kodas

 

Šalis

 

Savivaldybė

 

Dalyvio statusas

 

 

Projekto partneriai

Juridinio asmens kodas

 

Organizacijos pavadinimas

 

Pavadinimo sutrumpinimas

 

PVM mokėtojo kodas

 

Adresas

Gatvė, namo numeris

 

Miestas

 

Pašto kodas

 

Šalis

 

Savivaldybė

 

Dalyvio statusas

 

 

PARAIŠKOS A DALIS

 

Finansinė paraiška

 

1. Duomenys apie projektą

1.1. Mokslinių tyrimų tema pagal „Eurostars 2“ klasifikaciją

 

1.2. Vykdymo terminai (projekto pradžia ir pabaiga)

 

2. Pareiškėjo duomenys

2.1. Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai

2.2. Pareiškėjo vadovo vardas, pavardė

2.3. Projekto vykdytojo  mokslo laipsnis, vardas, pavardė, institucijos padalinys, kuriame dirba, pareigos, telefono, el. pašto adresas

2.4. Pareiškėjas nėra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas

£ Taip, nėra

£ Ne, yra

2.5. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai

£ Taip, neturi

£ Ne, turi

2.6. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus

£ Taip

£ Ne

 

3. Projekto aprašymas

3.1. Bendri projekto tikslai ir uždaviniai:

 

3.2. Projekto rezultatas

 

4. Projekto darbų planas

4.1. Pareiškėjo darbuotojų numatomų atlikti darbų vykdant projektą visų projekto metų kalendorinis planas  (nurodomi darbų paketų pavadinimai ir uždaviniai (WP, Tasks) pateikti patvirtintoje Dalyvavimo paraiškoje) 

Eil. Nr.

Darbo paketo Nr., uždavinių pavadinimai

Laikotarpis, kuriuo bus vykdomas darbų paketas, nuo – iki

Darbo paketui skirtas darbo laikas (person month)

Skirta suma

 

 

 

 

 

 

4.2. Išsamus pareiškėjo numatomų atlikti darbų/veiklų kalendorinis planas projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą (ketvirčiais) (pildoma nurodant darbo paketus ir uždavinius (WP, Tasks) pateiktus patvirtintoje Dalyvavimo paraiškoje) 

Eil. Nr.

Darbo paketo Nr., ir vykdomi darbai projekte

Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė)

 

 

 

 

5. Projekto lėšos

5.1. Bendras projekto biudžetas, Eur

 

5.2. Lietuvos dalis projekte, Eur / proc.

 

5.3. Pareiškėjui tenkanti projekto finansinė dalis, Eur / proc.

 

5.4. Pareiškėjo prašoma lėšų suma ir jos pasiskirstymas pagal MTEP etapus

 

Taikomiesiems moksliniams tyrimams (TMT)*

Eksperimentinei plėtrai (EP)*

Iš viso

Iš viso, Eur

 

 

 

Prašomos lėšos, Eur

 

 

 

Finansuojamoji dalis  (proc.)

 

 

 

 

* Veiklos atitiktis TMT ir EP etapams (tinkamą pažymėti):

Taikomieji moksliniai tyrimai

Žinių taikymo koncepcijos formulavimas

Koncepcijos įgyvendinamumo įrodymas/patvirtinimas

Maketo (modelio), meno objekto projekto kūrimas ir testavimas

Maketo (modelio) patikrinimas imituojant realias sąlygas, meno objekto projekto pristatymas visuomenei

Eksperimentinė plėtra

Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas

Prototipo (bandomosios versijos) demonstravimas

Bandomosios partijos gamyba (versijos galutinis išbandymas)

Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo)

 

6. Projekto išlaidų sąmata

(Taikoma mokslo ir studijų institucijoms ir universitetų ligoninėms)

 

6.1. Detali projekto išlaidų sąmata (pildoma pagal patvirtintą Dalyvavimo paraišką) Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Nurodoma kalendoriniais metais, EUR

N metai

N+1 metai

N+2 metai

Iš viso

Iš viso, %

1

Tiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

1.1.

Išlaidos projekto darbo grupei:

 

 

 

 

 

1.1.1.

Darbo užmokesčiui (su visais mokesčiais)

 

 

 

 

 

1.1.2.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

 

 

1.2.

Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms)

 

 

 

 

 

1.3.

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

 

 

1.4.

Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo / nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos

 

 

 

 

 

Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4):

 

 

 

 

 

2.

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

Iš viso (1+2):

 

 

 

 

 

 

(Taikoma įmonėms, mokslo ir studijų institucijų bei universitetų ligoninių ekonominei veiklai)

 

6.1. Detali projekto išlaidų sąmata (pildoma pagal patvirtiną Dalyvavimo paraišką) projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą. Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Nurodoma kalendoriniais metais, EUR

N metai (Eur

N+1 metai

N+2 metai

Iš viso, Eur

Iš viso,%

1.

Tiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

1.1.

Išlaidos projekto darbo grupei

 

 

 

 

 

1.1.1.

Darbo užmokestis (su mokesčiais)

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

1.1.2.

Išlaidos komandiruotėms

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

1.2.

Išlaidos medžiagoms, reagentams ir kt. trumpalaikiam turtui (prekėms)

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

1.3.

Išlaidos paslaugoms

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

1.4.

Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo / nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

Iš viso (1.1+1.2+1.3+1.4):

 

 

 

 

 

 

2.

Netiesioginės išlaidos

TMT

 

 

 

 

 

EP

 

 

 

 

 

Iš viso (1+2):

 

 

 

 

 

 

 

Projekto darbo grupė

Projekto darbo grupės narių darbo užmokestis

Eil. Nr.

Vardas,

pavardė

Mėnesinis pareiginis  atlyginimas, nustatytas institucijoje, Eur

Pareigybė projekte

Darbo užmokestis projekte (Eur

Valandinis įkainis projekte (Eur)

Darbo valandų skaičius per mėn.

Mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius

iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. Išlaidų, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą (išskyrus darbo užmokestį), pagrindimas (pagal planuojamus darbus, veiklas, išlaidų būtinumo, ekonomiškumo paaiškinimai) ir apskaičiavimas (nurodant kiekius, kainas, pateikiant komercinius pasiūlymus arba nuorodas į tinklalapius ir pan.):

 

6.2.1. Numatomos komandiruotės ir jų pagrindimas:

Eil. Nr.

Tikslas ir pagrindimas

Vieta

Data

Trukmė

(d.)

Dalyvių skaičius

Komandiruotės išlaidos vienam dalyviui (Eur)

Iš viso (Eur)

Trans-portas

Apgyven-dinimas

Dienpi-nigiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.2. Numatomų įsigyti medžiagų, reagentų ir kt. trumpalaikio turto (prekių) sąrašas ir pagrindimas:

Eil. Nr.

Medžiagų, reagentų ir kt. trumpalaikio turto (prekių) sąrašas arba smulkių medžiagų grupė*

Poreikio projekte pagrindimas

Galimi tiekėjai

Vieneto arba smulkių medžiagų grupės kaina (Eur)

Kiekis

Iš viso (Eur)

Metai, kuriais bus perkamos medžiagos

 

 

 

 

 

 

 

 

* jei prekių kaina yra lygi ar viršija 500 Eur už vienetą, reikia pateikti pagrindimą dėl turto priskyrimo trumpalaikio turto kategorijai

 

6.2.3. Numatomų įsigyti paslaugų sąrašas ir pagrindimas:

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Poreikio projekte pagrindimas

Galimi tiekėjai

Iš viso (Eur)

Metai, kuriais bus perkamos paslaugos

 

 

 

 

 

 

 

6.2.4. Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidų apskaičiavimas ir pagrindimas:

Eil. Nr.

Pavadinimas

Materialus/

nematerialus

Poreikio projekte pagrindimas

Vertė (Eur)

Vieno mėn. nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos*

Naudojimo trukmė projekte (mėn.)

Iš viso (Eur)

 

 

 

 

 

 

 

 

*skaičiuojama pagal įmonėje patvirtintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos dokumentus.

 

6.2.5. Numatomo įsigyti ilgalaikio turto pagrindimas (taikoma mokslo ir studijų institucijoms):

Eil. Nr.

Pavadinimas

Materialus/

nematerialus

Poreikio projekte pagrindimas

Galimi tiekėjai

Vieneto kaina

Kiekis

Iš viso (Eur)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.6. Netiesioginių išlaidų projekte pagrindimas (pildoma taikant faktinį netiesioginių išlaidų dydį)

Eil. Nr.

Pavadinimas

Atitikimas aprašo 32 punkto reikalavimams

Poreikio projekte pagrindimas

Galimi tiekėjai

Vieneto kaina

Kiekis

Iš viso (Eur)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjo deklaracija

Pasirašydami patvirtiname, kad:

§ šioje paraiškoje ir jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga;

§ Pareiškėjas nėra gavęs ir nesiekia gauti paramos iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos programų išlaidoms, numatytoms projekte, finansuoti;

§ sutinkame, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų tvarkomi ir saugomi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros duomenų bazėje;

§ sutinkame, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros interneto svetainėje (www.mita.lrv.lt).

 

Po deklaracija būtinas pareiškėjo parašas

part_ea733f0b75bc4cf3a64935be026748fd_end


 

Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“

jungtinėje programoje sąlygų aprašo

3 priedas

 

FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

________________

(pildymo data)

 

Finansinės paraiškos (toliau – Paraiška) registracijos Nr......................................................................

Pareiškėjo pavadinimas...................................................................................................... ....................

Projekto pavadinimas (santrumpa)........................................................................................................ .

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Netaikoma

Pastabos

1.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

 

2.

Pareiškėjas atitinka Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus pareiškėjams

 

 

 

 

3.

Pateikti visi paraiškos priedai ir/ar papildomi dokumentai

 

 

 

 

4.

Projektas yra patvirtintas „Eureka“ sekretoriate

 

 

 

 

5.

Įmonės finansinė dalis projekte yra ne mažesnė kaip mokslo ir studijų institucijos (-ų) (pildoma pirmą kartą pateikus finansinę paraišką)

 

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

…………………………………………………………………………………………………

Atsakingas Agentūros darbuotojas:

(pareigos)                                               (parašas)                                   (vardas, pavardė)

______________

part_450c465fd46841c4ba94cd2821005fad_end


 

Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“

jungtinėje programoje sąlygų aprašo

4 priedas

 

DALYKINĖS ATASKAITOS RENGIMO IR VERTINIMO METODIKA

 

1. Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja „Eurostars 2“ projekto (toliau – projektas) dalykinės ataskaitos (toliau – Ataskaita) rengimą, laikantis mokslinėms publikacijoms keliamų bendrųjų reikalavimų (turi būti paveikslų ir lentelių numeravimas, literatūros nuorodos, matavimo vienetai, simboliai, sutrumpinimai ir pan.), teikimą, vertinimą bei sprendimo priėmimą. Ataskaitoje medžiaga pateikiama koncentruotai, logiškai ir nuosekliai.

2. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai (toliau – Agentūra) pateikiama Ataskaita, kurią sudaro:

2.1. Įvadas, kurį sudaro trys dalys:

2.1.1. titulinis lapas, kurio viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“ ir po jo – institucija, teikianti Ataskaitą. Toliau nurodomas sutarties su Agentūra numeris ir data, projekto numeris, santrumpa (akronimas) ir pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis), mokslo sritis projekto atsakingojo vykdytojo  mokslo laipsnis, vardas, pavardė. Lapo viduryje nurodoma, ar teikiama tarpinė, ar baigiamoji ataskaita. Lapo apačioje įrašoma, kad projektas vykdomas gavus finansavimą iš Agentūrai LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų lėšų, nurodomas miestas, kuriame yra ataskaitą teikianti institucija ir ataskaitos pateikimo data;

2.1.2. Ataskaitos turinys, kuriame nurodomos visos sudėtinės Ataskaitos dalys;

2.1.3. atskirame lape pateikiama projekto santrauka iki 900 ženklų, finansavimo šaltiniai, pristatomi projekto tikslas ir uždaviniai.

2.2. Mokslinė (technologinė) dalis (iki 10 lapų), kurioje:

2.2.1. aprašomi atsiskaitomojo projekto etapo laikotarpio tikslas ir uždaviniai projekte;

2.2.2. aprašomi projekto etapo tarpiniai rezultatai, įgyvendintų veiklų sąsajos su kitais projekto etapais;

2.2.3. aprašomi naudoti tyrimo metodai, įvertinant jų patikimumą, ir darbų eiga;

2.2.4. aprašomas bendradarbiavimas su kitais projekto partneriais siekiant užsibrėžto tikslo ir uždavinių;

2.2.5. įvertinama gautų rezultatų reikšmė projekto tikslui pasiekti ir formuluojamos pagrindinės išvados;

2.2.6. aprašoma mokslinė/technologinė produkcija pagal Metodikos 1 priedą teikiama su Baigiamąja ataskaita (parengtų publikacijų, kuriose yra pateikti projekto rezultatai, sąrašas ir žurnalo titulinio lapo bei turinio su publikacijos pavadinimu kopija, konferencijų, seminarų ir kt. renginių darbotvarkės kopija su skaityto pranešimo tema, apgintų disertacijų ar magistrinių darbų pavadinimų sąrašas ir gynimo data, patento lapo kopija, kurioje matyti užpatentuoto produkto / paslaugos pavadinimas);

3. Ataskaita turi būti pildoma lietuvių kalba kompiuteriu, 12 Times New Roman šriftu, tarpas tarp eilučių – 1, vienoje lapo pusėje paliekant tokio pločio paraštes: kairioji – 30 mm, dešinioji – ne mažesnė kaip 10 mm, viršutinė – ne mažesnė kaip 20 mm, apatinė – ne mažesnė kaip 20 mm.

4. Ataskaita teikiamas pasirašyta, lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Jei einamaisiais metais projekto trukmė yra trumpesnė nei 6 mėnesiai, lėšų gavėjas atsiskaito už projekto rezultatus pristatydamas pranešimą Agentūros atitinkamos mokslo srities ekspertų tarybai.

5. Ataskaitų vertinimą sudaro du etapai:

5.1. administracinės atitikties vertinimas;

5.2. ekspertinis vertinimas.

6. Ataskaitos administracinės atitikties vertinimą pagal nustatytus kriterijus (Metodikos 2 priedas) atlieka direktoriaus įsakymu paskirtas Agentūros atsakingas darbuotojas .

7. Ekspertinio vertinimo metu Ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“. Ekspertai, vadovaudamiesi šios Metodikos 2 punkto reikalavimais Ataskaitoms, pateikia ekspertinio vertinimo išvadą (3 priedas) su siūlymu tvirtinti (netvirtinti) Ataskaitą. Ekspertui paprašius patikslinti Ataskaitą, Agentūra informuoja projekto atsakingą vykdytoją, nustatydama patikslinimo terminą. Projekto atsakingam vykdytojui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, Ataskaita vertinama pagal turimą informaciją. Ekspertų išvados teikiamos Agentūros atitinkamos mokslo srities ekspertų tarybai (toliau – ekspertų taryba) apibendrinti.

8. Ekspertų taryba, apibendrinusi ekspertų išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl Ataskaitų tvirtinimo.

9. Jei ekspertai Ataskaitą įvertino neigiamai, ekspertų taryba išklauso projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti projekto finansavimą. Jei nutraukiamas projekto finansavimas, ekspertų taryba, įvertinusi projekto nesėkmės priežastis, gali siūlyti Agentūrai susigrąžinti dalį ar visas projektui skirtas lėšas.

10. Ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į ekspertų tarybos siūlymą ir Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo reikalavimus.

______________

part_fcf58a7e35aa4050b6bbc3ec5940a020_end


 

Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo metodikos

1 priedas

 

MOKSLINĖS/TECHNOLOGINĖS PRODUKCIJOS APŽVALGOS LENTELĖ

 

Eil. Nr.

Produkcija

Skaičiai

individualūs*

bendri**

1.

Patentai, iš jų:

 

 

1.1.

Lietuvos patentas

 

 

1.2.

Europos patentas,  patentas, išduotas pagal Patentinės kooperacijos sutartį, arba pateikta patentinė paraiška

 

 

1.3.

Kita (išvardyti)

 

 

2.

Moksliniai straipsniai (iš jų Thomson Reuters žurnaluose)

 

 

3.

Pranešimai konferencijose, seminaruose ir kitur

 

 

4.

Parengtų/rengiamų doktorantų skaičius

 

 

5.

Apgintų disertacijų skaičius

 

 

6.

Parengtų/rengiamų magistrantų skaičius

 

 

7.

Apgintų magistro darbų skaičius

 

 

8.

Dalyvavimas kituose MTEPI projektuose kaip „Eurostars 2“ projekto išdava

 

 

9.

Įkurti nauji verslo subjektai

 

 

10.

Įkurti nauji padaliniai

 

 

11.

Sukurtų darbo vietų skaičius

 

 

12.

Sukurtos naujos technologijos

 

 

13.

Įdiegtos naujos technologijos

 

 

14.

Kita (išvardyti)

 

 

 

* Lėšų gavėjo.

** Bendri lėšų gavėjo kartu su kitais partneriais, kartu vykdančiais projektą (nurodyti partnerio institucijos pavadinimą)

part_a18b0e9e827a476294bf3f8824606033_end


 

Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo

metodikos

2 priedas

 

DALYKINIŲ ATASKAITŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

_______________

Pildymo data

 

Projekto numeris, santrumpa (akronimas).............................................................................................

Projekto vykdytojas .........................................................................................................................

Ataskaitinis laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita................................................................................

 

Eil. Nr.

Kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Ar yra visos sudėtinės ataskaitos dalys pagal metodikoje nustatytus reikalavimus:

1.1.

ataskaitos įvadas

 

 

 

1.2.

mokslinė (technologinė)  dalis

 

 

 

2.

Ataskaita pateikta lietuvių kalba ir pasirašyta

 

 

 

3.

Ataskaita pateikta laiku

 

 

 

 

Išvada (teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, grąžinti patikslinimui)

________________________________________________________________________________

 

 

Agentūros atsakingas darbuotojas

 

 

(pareigos)                                         (parašas)                            (vardas, pavardė)

______________

part_091f65c8061c4ecc80cf75aabd3a387e_end


 

Dalykinės ataskaitos rengimo ir vertinimo

metodikos

3 priedas

 

(Ekspertinio vertinimo išvados forma)

 

Projekto (Etapo) ekspertinio vertinimo išvada

 

_________________

Pildymo data

Projekto vykdytojas.................................................................................

Projekto pavadinimas .............................................................................

Projekto etapas, už kurį teikiama ataskaita .............................................

 

I. ATASKAITOS VERTINIMAS

Vertinimo kriterijus

Atitiktis kriterijui (TAIP/NE)

Įvertinimo paaiškinimas

1. Ar atlikti darbai atitinka projekto (etapo) tikslą ir uždavinius

 

 

2. Ar numatyti darbai vykdomi pagal planą

 

 

3. Ar pasiektas projekto (etapo) tikslas, planuoti rezultatai?

 

 

4. Ar projekto (etapo) lėšos panaudotos pagrįstai?

 

 

5. Ar ataskaitoje pateikti projekto (etapo) rezultatai, ir išvados, ir/ar rekomendacijos atitinka projekto tikslą ir uždavinius?

 

 

 

II. BENDROSIOS PASTABOS APIE ATASKAITĄ

 

 

III. EKSPERTO GALUTINĖ IŠVADA APIE PROJEKTO ATASKAITĄ (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)

Ataskaitą patvirtinti           £ Taip

 

ATASKAITOS Netvirtinti (būtinas komentaras)

 

 

ATASKAITĄ TAISYTI (būtinas komentaras)

 

 

Ekspertas..........................................................................................................

(parašas)                      (vardas, pavardė)                    (data)

__________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-140, 2016-07-15, paskelbta TAR 2016-07-18, i. k. 2016-20724

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“pakeitimo

 

2.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-45, 2018-03-20, paskelbta TAR 2018-03-20, i. k. 2018-04203

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-109, 2020-03-19, paskelbta TAR 2020-03-19, i. k. 2020-05766

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl Dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-170, 2022-09-30, paskelbta TAR 2022-09-30, i. k. 2022-19894

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2014 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. 2V-140 „Dėl dalyvavimo ir finansavimo „Eurostars 2“ jungtinėje programoje sąlygų aprašo ir finansinės paraiškos formos patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_3f4c841aa3064d2d9eb081d7ab06f5c5_end