Sprendimas netenka galios 2020-04-25:
Plungės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-61, 2020-04-23, paskelbta TAR 2020-04-24, i. k. 2020-08665
Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2018-03-01 iki 2020-04-24
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-12-29, i. k. 2014-20640
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2010 M. SPALIO 28 D. SPRENDIMO NR. T1-238 „DĖL MOKĖJIMO UŽ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMAS SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 18 d. Nr.T1-364
Plungė
1. Pakeisti Plungės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. T1-238 patvirtintą Mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 30 d. sprendimą Nr. T1-270 „Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. T1-238 „Dėl mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės
tarybos 2010 m. spalio 28 d.
sprendimu Nr.T1-238
(Savivaldybės tarybos
2014 m. gruodžio 18 d. sprendimo
Nr. T1- 364 redakcija)
MOKĖJIMO UŽ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE
TEIKIAMAS SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas atvejus ir kitas sąlygas. Aprašas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu bei Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.
2. Šis Aprašas taikomas mokant už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, administruoja Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, kurių poreikį nustato Socialinės paramos skyriaus, seniūnijų, socialinių įstaigų paskirti socialiniai darbuotojai ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (su pakeitimais) patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.
4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas tik pinigine išraiška.
5. Asmens ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir paslaugas teikiančios Savivaldybės institucijos sutartimi. Sutartyje gali būti nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens finansinių galimybių vertinimo iš naujo sąlygos.
6. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, socialines paslaugas teikiančių Savivaldybės institucijų yra apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Finansinių galimybių vertinimas - asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto įvertinimą. Prie finansinių galimybių vertinimo priskiriamas ir mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių nustatymas.
7.2. Mokėjimo už socialines paslaugas šaltiniai - asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, arba asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, kurios asmenų, Savivaldybės ir paslaugų gavėjo susitarimu naudojamos sutartyje numatyto asmens (šeimos) mokėjimo dydžio teikiamoms socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.
7.3. Socialinės paslaugos kaina - patvirtinta socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.
7.4. Šeimos nariai - sutuoktiniai arba bendrai gyvenantys asmenys, arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į šeimos sudėtį taip pat įskaitomi nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys asmenys nuo 18 iki 24 metų, besimokantys dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų formaliojo švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, taip pat asmenys nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems įstatymo nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.
II. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
9. Bendrosios socialinės paslaugos yra atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos. Šios paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose ir asmens namuose. Tai informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, transporto paslaugų organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas bei kitos paslaugos.
10. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos asmenims (šeimoms) teikiamos nemokamai. Savivaldybės teikiamos transporto ir kitų bendrųjų paslaugų mokėjimo dydžiai nustatomi Savivaldybės tarybos sprendimu.
11. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau - VRP) dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.
III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
12. Socialinė priežiūra yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba. Socialinė priežiūra teikiama socialinių paslaugų įstaigose ar asmens namuose. Tai pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, laikinas apnakvindinimas, intensyvi krizių įveikimo pagalba, ir psichosocialinė pagalba, apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose, pagalba globėjams (rūpintojams) ir įvaikintojams.
13. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, kurios neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų. Asmens (šeimos ), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens (šeimos) pajamų.
14. Socialinė priežiūra teikiama nemokamai:
14.1. asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį;
14.3. krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, - 7 pirmąsias kalendorines dienas per kalendorinius metus;
15. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
16. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
17. Už socialinės priežiūros paslaugas (pagalbos į namus ir socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos Plungės socialinių paslaugų centre) asmenys (šeimos), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP dvigubą dydį, už teikiamų paslaugų 1 valandą moka:
18. Už kitas socialinės priežiūros paslaugas - apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose, intensyvią krizių įveikimo pagalbą, psichosocialinę pagalbą, apgyvendinimą nakvynės namuose ir krizių centruose bei pagalbą globėjams (rūpintojams) ir įvaikintojams - asmenys (šeimos) moka pagal atskiras tų paslaugų teikimo ir mokėjimo tvarkų aprašus, patvirtintus Savivaldybės tarybos sprendimais.
IV. PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS
19. Pagalbos pinigai yra mėnesinė periodinė piniginė išmoka, mokama šeimai arba asmeniui, globojančiam (rūpinančiam) vaikus, kuriems Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta laikinoji globa (rūpyba) arba teismo nutartimi (sprendimu) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba).
20. Pagalbos pinigai skiriami Plungės rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaruojančiam vaiko globėjui (rūpintojui) už vaiką, kuriam globa (rūpyba) nustatyta šeimoje, nuo patvirtintos formos prašymo (priedas) pateikimo mėnesio 1 dienos ir mokama iki metų pabaigos arba globos (rūpybos) pabaigos.
Prašymas iš naujo pateikiamas kiekvienų kalendorinių metų pradžioje arba pasikeitus faktinėms aplinkybėms.
Sprendimą dėl Pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo ir nutraukimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas teisės aktuose nustatytais terminais.
21. Pagalbos pinigai kiekvieną mėnesį mokami po 3 bazinės socialinės išmokos (BSI) dydžio išmokas už kiekvieną šeimoje globojamą (rūpinamą) vaiką.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-12, 2018-02-15, paskelbta TAR 2018-02-21, i. k. 2018-02625
22. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas, pasibaigus laikinajai arba nuolatinei vaiko globai (rūpybai). Pagalbos pinigai neskiriami ir nemokami, jeigu vaikas yra suimtas, atlieka su laisvės atėmimu susijusią bausmę, paskelbta jo paieška ar jis teismo pripažintas nežinia kur esančiu, taip pat jeigu vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos. Pagalbos pinigai neskiriami globėjui (rūpintojui), kuris globoja savo nepilnamečio vaiko vaiką, iki vaiko tėvams sukaks pilnametystė. Pagalbos pinigai neskiriami ir nemokami globėjams (rūpintojams), gyvenantiems užsienyje.
Globėjas (rūpintojas) apie pasikeitusias faktines aplinkybes, turinčias įtakos Pagalbos pinigų mokėjimui, privalo pranešti per 1 mėnesį. Globėjas (rūpintojas) turi teisę atsisakyti pagalbos pinigų, pateikęs prašymą dėl Pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo.
23. Pagalbos pinigai mokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų nuo 2016 metų rugsėjo 1 dienos, o naujai nustačius globą (rūpybą) - nuo prašymo pateikimo datos. Pagalbos pinigai gali būti išmokami ne daugiau kaip už vieną praėjusį mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos, bet ne anksčiau, kaip nuo teisės į Pagalbos pinigus atsiradimo dienos.
Pagalbos pinigai mokami už praėjusį mėnesį ir pervedami į Pagalbos pinigų gavėjo asmeninę sąskaitą banke kiekvieną mėnesį iki 20 dienos.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. T1-252, 2016-09-29, paskelbta TAR 2016-10-05, i. k. 2016-24604
V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ
24. Dienos socialinė globa yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu. Dienos socialinė globa teikiama asmens namuose ir institucijoje.
26. Už teikiamas dienos socialinės globos paslaugas asmens namuose asmenys su negalia ir senyvo amžiaus asmenys, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis, moka:
27. Už teikiamas dienos socialinės globos paslaugas institucijoje asmenys su negalia ir senyvo amžiaus asmenys, kuriems nustatytas vidutinių ar didelių specialiųjų poreikių lygis, moka:
28. Vieno gyvenančio asmens ar asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija VRP trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.
29. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija VRP trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.
30. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi už savo lėšas, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina.
31. Savivaldybės įstaigų teikiamų dienos socialinės globos paslaugų kaina apskaičiuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika su pakeitimais ir ji tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu.
32. Asmeniui su sunkia negalia dienos socialinei globai teikti naudojamos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšos, skirtos asmenų su sunkia negalia socialinei globai finansuoti. Per mėnesį vienam asmeniui skiriamos lėšos, kurios proporcingai suteiktų paslaugos dienų skaičiui apskaičiuojamos skirtumui tarp nustatytos dienos socialinės globos kainos ir asmens mokamų lėšų už paslaugas skirtumui apmokėti.
VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
33. Trumpalaikė socialinės globa yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba institucijoje.
34. Savivaldybės įstaigų teikiamų trumpalaikės socialinės globos paslaugų kaina apskaičiuojama, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika su pakeitimais, ir ji tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu.
35. Mokėjimą už trumpalaikę socialinę globą sudaro:
35.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui lėšos, skirtos asmenų su sunkia negalia socialinei globai finansuoti;
37. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 proc.) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.
Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
38. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
39. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai..
VII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
41. Ilgalaikė socialinė globa yra visuma paslaugų, kuriomis nesavarankiškam asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba institucijoje.
43. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 proc.) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
44. Jeigu suaugusio asmens turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo dydis už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.
45. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 proc.) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
46. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.
47. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus trumpiau kaip trims paroms ir už tris pirmąsias išvykimo paras mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.
48. Mokestis už ilgalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą arba maksimalų socialinės globos išlaidų dydį (paslaugos kainą), patvirtintą Savivaldybės tarybos sprendimu.
49. Mokėjimą už ilgalaikę socialinę globą sudaro:
49.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui lėšos, skirtos asmenų su sunkia negalia socialinei globai finansuoti;
VIII. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ SOCIALINES PASLAUGAS VERTINIMAS
50. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.
51. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) privalo pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.
52. Asmens, pageidaujančio gauti socialinės priežiūros paslaugas, pajamas vertina Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, seniūnijų socialinių įstaigų paskirti atsakingi specialistai. Konkrečią mokėjimo už paslaugas dydį (sumą) asmeniui apskaičiuoja socialines paslaugas teikiančios įstaigos atsakingas specialistas bei seniūnijų socialinio darbo organizatoriai.
53. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.
54. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia raštu kartu su prašymu-paraiška (forma patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro) skirti socialines paslaugas. Prašyme-paraiškoje nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.
55. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas vertinamos tuo pačiu metu, kuriuo nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis. Socialinių paslaugų gavimo metu pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.
56. Ypatingais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės gali būti vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.
57. Asmens, pageidaujančio gauti socialinės globos paslaugas, pajamas ir turtą vertina Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius; duomenis suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS).
58. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.
59. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą. Socialinės rizikos suaugusio asmens, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje, teikiančioje socialinės priežiūros paslaugas, finansinės galimybės vertinamos šios įstaigos iniciatyva.
60. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą arba kai asmuo atitinka šio Aprašo 14 punkto reikalavimus.
61. Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su Savivaldybės nustatytu mokėjimu už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.
62. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.
64. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) privalo pranešti socialinių paslaugų įstaigai apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.
65. Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos) finansines galimybes iš naujo vertinti:
65.1. gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką - ne vėliau kaip per 3 mėnesius;
65.2. gavęs informaciją apie turto pokyčius per ilgalaikės socialinės globos gavimo laiką - ne vėliau kaip per vienerius metus;
IX. ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS
66. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialinės priežiūros paslaugas, dienos, trumpalaikės ir ilgalaikės socialinės globos paslaugas, vadovaudamasis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu, vertina ir pagalbos pinigų dydį apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus specialistas, administruojantis socialines paslaugas.
67. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, įskaitomos šios asmens gaunamos pajamos:
67.1. su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas;
67.2. individualios įmonės savininko ar tikrosios ūkinės bendrijos ir komandinės ūkinės bendrijos tikrojo nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno;
67.5. išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 hektaro;
67.6. pensijos, pensijų išmokos ir vietoje pensijų mokamos kompensacijos, rentos (valstybinė socialinio draudimo pensija, valstybinė pensija, kompensacija už ypatingas darbo sąlygas, valstybinė signataro renta, valstybinė signataro našlių ir našlaičių renta, artistų renta (kompensacinė išmoka teatrų ir koncertinių įstaigų kūrybiniams darbuotojams), profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, kitos išmokos, mokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; pensijų išmokos, gaunamos pagal Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą; užsienio valstybių pensijos);
67.7. valstybinės šalpos išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą;
67.8. ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, statutiniams valstybės tarnautojams mokamos išmokos ligos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) atveju;
67.9. nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymą;
67.15. netekto darbingumo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą arba Lietuvos Respublikos žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga laikinąjį įstatymą;
67.18. transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė socialinė globa);
68. Šio Aprašo 67 punkte nurodytos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos.
69. Pajamas, numatytas šio Aprašo 67.1–67.5, 67.9–67.12 ir 67.14–67.17 punktuose, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje skirti socialines paslaugas.
70. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.
71. Duomenis apie šio Aprašo kituose punktuose nurodytas pajamas Socialinės paramos skyrius gauna iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis.
72. Skaičiuojant asmens pajamas, imamos vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 67.1–67.20 punktuose.
73. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 67.1–67.6 punktuose.
74. Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai socialinės paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.
75. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.
76. Apskaičiuotas darbo užmokestis, užmokestis už prastovas ne dėl darbuotojo kaltės ir užmokestis už kasmetines atostogas, pensijos, pensijų išmokos ir vietoje pensijų mokamos kompensacijos, rentos, valstybinės šalpos išmokos, ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, nedarbo socialinio draudimo išmokos, stipendijos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.
77. Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.
78. Pajamos iš žemės ūkio veiklos ir išmokos žemės ūkio veiklai nustatomos tik tada, kai yra šios veiklos apskaitos dokumentai.
781. Socialinė pašalpa, mokama pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, į pajamas įskaitoma tik socialinės rizikos suaugusiems asmenims, kai tie asmenys ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.
X. ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS
79. Asmens turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.
80. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas šis asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių) turėtas turtas:
81. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą šio Aprašo 80 punkte nurodytą turtą.
82. Tais atvejais, kai vertinamas turtas, turėtas per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų ar iki asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių), bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu pakeistas į kitą kurį nors šio Aprašo 80 punkte nurodytą turtą, sumuojant visą 80 punkte nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą.
83. Tais atvejais, kai asmeniui šio Aprašo 80 punkte nurodytas turtas priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma tik jam (paslaugų gavėjui) tenkanti šio turto dalis.
84. Tais atvejais, kai asmuo gyvena su šeima ir (arba) artimaisiais giminaičiais ir šios šeimos ir (arba) artimųjų giminaičių gyvenamoji patalpa, kurioje jie ne trumpiau kaip vienerius metus yra deklaravę savo gyvenamąją vietą, yra jo nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens (paslaugų gavėjo) turtą neįskaitomos.
85. Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes Savivaldybė gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo–gavimo sutartį, kurią sudaro Savivaldybės administracija su valstybės įmone Registrų centru.
86. Informaciją apie privalomų registruoti transporto priemonių ir privalomos registruoti žemės ūkio technikos, turimų akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertę bei pinigines lėšas nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje suteikti socialines paslaugas. Prie prašymo–paraiškos pridedami turimi šio turto įsigijimą patvirtinantys dokumentai (pirkimo, pirkimo ir pardavimo, dovanojimo sutartys, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kita).
87. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinės paramos skyrius gali pareikalauti papildomų duomenų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.
88. Akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertė įskaitoma į viso turto vertės sumą, jeigu jų bendra vertė viršija 580 eurų. Piniginės lėšos, turimos bankuose bei kitose kredito įstaigose ir ne bankuose bei ne kitose kredito įstaigose, gautos (negrąžintos) paskolos, kitiems asmenims paskolintos (negrąžintos) piniginės lėšos į viso turimo turto vertę įskaitomos, jeigu kiekvienos jų suma viršija 580 eurų.
90. Turto vertės normatyvas nustatomas, turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.
91. Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir šios įmonės interneto svetainėje skelbiamos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gauti pagal kiekvienų metų sausio 1 dienos vidutines nekilnojamojo turto rinkos vertes Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose, kitose savivaldybių teritorijose.
XI. ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS
92. Asmuo (šeima) gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, dienos ir trumpalaikę socialinę globą Savivaldybės Socialinių paslaugų skyrimo komisijos sprendimu.
93. Asmens (šeimos) iš dalies ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, dienos ir trumpalaikę socialinę globą atvejai:
93.1. socialinių paslaugų gavėjai paslaugų gavimo laikotarpiu sunkiai serga ir gydymosi metu yra padidėjusios išlaidos vaistams, slaugos priemonėms pirkti;
93.2 esant sunkiai materialinei padėčiai, kai asmuo (šeima) patiria gaisro, stichinių nelaimių ar kitų nuostolių (pateikus aplinkybes pateisinančius dokumentus);
93.3. socialinių paslaugų gavėjai nėra aprašę savo turto, nurodyto Aprašo 80 punkte, vaikams ar kitiems artimiesiems giminaičiams, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo rūpintis ir išlaikyti savo artimuosius;
93.4. socialinių paslaugų gavėjai neturi piniginių lėšų bankuose bei kitose kredito įstaigose ir ne bankuose bei kitose kredito įstaigose;
94. Tais atvejais, kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą, asmens prašymu, Savivaldybės Socialinių paslaugų skyrimo komisijai rekomenduojant, asmuo gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas nuo mokesčio, skaičiuojamo nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šiais atvejais:
94.1. nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, privalomomis registruoti transporto priemonėmis, privaloma registruoti žemės ūkio technika, žeme, akcijomis, obligacijomis ir kitais vertybiniais popieriais bei piniginėmis lėšomis);
94.2. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės arba jų vertė mažesnė už skolas paslaugų teikėjams, žemė pelkėta, toli nuo socialinės infrastruktūros, transporto priemonė sena, nenaudotina ir pan.);
94.3. socialinių paslaugų gavėjai iš dalies ar visiškai atleidžiami nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas (bendrąsias socialines paslaugas, socialinės priežiūros, dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas) terminuotai (3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių), bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų pabaigos.
95. Asmuo (šeima) dėl iš dalies ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į seniūniją ar socialinių paslaugų įstaigą ir pateikia rašytinį prašymą.
96. Seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas patikrina socialinių paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo patikrinimo aktą ir kartu su išvada dėl iš dalies ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas pateikia Socialinės paramos skyriui.
Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas prireikus papildo dokumentus išrašais iš turimų duomenų bazių ir prašymą teikia svarstyti Socialinių paslaugų skyrimo komisijai.
97. Sprendimą dėl asmens (šeimos) iš dalies ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas priima Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas Socialinių paslaugų skyrimo komisijos teikimu.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
99. Asmenims, gaunantiems bendrąsias, socialinės priežiūros paslaugas ir socialinės globos paslaugas, finansinės galimybės įvertinamos iš naujo įsigaliojus šiam Aprašui, taip pat gavus informaciją apie asmens (šeimos) pajamų ar turto pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką. Naujas mokėjimo dydis įteisinamas, sudarant sutartis su paslaugų gavėju.
101. Socialinės paramos skyriaus specialistai ir socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai, vertinantys socialinių paslaugų poreikį ir finansines galimybes, atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.
102. Išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo ar jo įstatyminis atstovas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Administracijos direktoriui.
103. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo, Administracijos direktoriaus įsakymu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį. Komisija, nustačiusi, kad mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatytas neteisingai, teikia išvadą Administracijos direktoriui.
104. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinių paslaugų įstaigoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.
105. Subjektai, atsakingi už Tvarkos aprašo vykdymą: Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos.
Mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašo
priedas
Dokumento gavimo registracijos žyma
Plungės rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriui
PRAŠYMAS PAGALBOS PINIGAMS GAUTI
20__ m. _______________________ d.
Prašau skirti Pagalbos pinigus už globojamą vaiką nuo 20___ m. ______________ d.
1. Duomenys apie globojamą vaiką
2. Pagalbos pinigus mokėti į sąskaitą:
c globėjo (rūpintojo) sąskaitą ___________________________________________________________________ (banko pavadinimas, banko kodas, asmens sąskaitos (mokėjimo kortelės) Nr.) |
|||
|
3. Patvirtinu, kad informacinį lapelį gavau: _______________________
(Pareiškėjo parašas)
Pareiškėjas _________________ ___________________ (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________________
Informacinis lapelis įteikiamas užregistravus prašymą
pagalbos pinigams gauti
INFORMACINIS LAPELIS
____________________________________________
(asmens, kuriam įteikiamas lapelis, vardas, pavardė)
Bylos Nr._________
Prašymas pagalbos pinigams gauti gauta _______________ Nr. __________________
(gavimo data)
£ Pateikti visi reikalingi dokumentai
£ Nepateikti dokumentai:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prašymą ir dokumentus priėmė
__________________________ |
______________ |
________________________ |
(pareigų pavadinimas) |
(parašas) |
(vardas ir pavardė) |
BŪTINA ŽINOTI:
Pagalbos pinigai skiriami ir mokami Plungės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka be tėvų globos likusius vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai (asmeniui), Pagalbos pinigai mokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų, pateikus prašymą nuo teisės į Pagalbos pinigų mokėjimą atsiradimo dienos ir kiekvienų kalendorinių metų pradžioje
Pagalbos pinigai išmokami iki einamojo mėnesio 20 d. už praėjusį mėnesį. Pinigai pervedami į globėjo nurodytą sąskaitą banke.
Savivaldybės administracijos sprendimas gali būti skundžiamas Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Plungės rajono savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai arba Klaipėdos apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos
Papildyta priedu:
Nr. T1-252, 2016-09-29, paskelbta TAR 2016-10-05, i. k. 2016-24604
Pakeitimai:
1.
Plungės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-252, 2016-09-29, paskelbta TAR 2016-10-05, i. k. 2016-24604
Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimo Nr. T1-364 „Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. T1-238 „Dėl Mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo
2.
Plungės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-12, 2018-02-15, paskelbta TAR 2018-02-21, i. k. 2018-02625
Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T1-252 „Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimo Nr. T1-364 „Dėl Plungės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. T1-238 „Dėl Mokėjimo už Plungės rajono savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo“ pakeitimo