Suvestinė redakcija nuo 2024-03-02

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-02-25, i. k. 2019-03001

 

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

Sprendimas

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. vasario 14 d. Nr. T-4

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio
4 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Biržų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valdemaras Valkiūnas

 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2019 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. T-4

(Biržų rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gruodžio 29 d.

sprendimo Nr. T-304

redakcija)

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Biržų  rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų (toliau – Religinės bendruomenės) finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas.

2. Lėšos tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklai finansuoti kiekvienais metais numatomos pagal Biržų rajono savivaldybės biudžeto Socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros bei jaunimo ir bendruomenių reikalų programos (toliau – Programa) Nr. 3 priemonę „Religinių bendrijų rėmimas“. Lėšos skiriamos konkurso būdu. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

3Gauti finansavimą savo veiklai įgyvendinti pagal šį Aprašą gali Religinės bendruomenės,  atitinkančios Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo nustatyta tvarka apibrėžtą tradicinės Lietuvos religinės bendruomenės sąvoką, bei veikiančios Savivaldybės teritorijoje.

4Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI VEIKLOS IR PRIORITETAI

 

5Pateikus paraišką pagal Aprašo 1 priedą tinkamomis finansuoti pripažįstamos tik detaliai pagrįstos ir su projekte numatomų veiklų vykdymu susijusios išlaidos. Finansuoti tinkamos šios veiklos:

5.1.  Religinėms bendruomenėms priklausančių pastatų, patalpų remonto paskirties medžiagų bei prekių įsigijimas;

5.2. bažnytinio inventoriaus remontas;

5.3. pastatų, patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams;

5.4. Religinėms bendruomenėms priklausančio religinės paskirties pastato rekonstrukcijos projektinės dokumentacijos parengimas;

5.5. Religinėms bendruomenėms priklausančių statinių būklės pagerinimas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

5.6. jubiliejinių ir kitų renginių organizavimo išlaidų finansavimas;

5.7. edukacinių ir sociokultūrinių iniciatyvų organizavimas;

5.8. religinės paskirties pastatų aplinkos tvarkymas;

5.9. informacinių, reprezentacinių ir kitokių leidinių leidybai.

6. Skiriant lėšas prioritetas taikomas:

6.1. objektams, kurių būklė blogiausia, kuriems skubiai reikalingi avarijos grėsmės pašalinimo ar konservavimo, restauravimo, apsaugos priemonių įrengimo darbai, remontas ar jų priežiūra (pirmenybė teikiama religinės paskirties pastatams);

6.2. įrašytų į Kultūros paveldo registrą objektų, kurie turi istorinę, architektūrinę, meninę vertę, avarinės būklės pašalinimas;

6.3. Religinių bendruomenių projektams, kurie pritraukia lėšas iš įvairių fondų bei kitų finansavimo šaltinių (prie papildomų finansavimo šaltinių priskiriamos ir nuosavos  lėšos);

6.4. turint statybą, remontą ar tvarkybą leidžiantį dokumentą;

6.5 turint su Kultūros paveldo departamentu suderintą paveldotvarkos projektą, jei bus keičiamos paminklo vertingosios savybės, vykdant tvarkybos darbus į Kultūros paveldo registrą įtrauktame objekte.

7. Vienas projektas gali apimti kelias 5 punkte išvardintas veiklas. 

 

III SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų konkurso paskelbimą, paraiškų priėmimą organizuoja, Savivaldybės biudžeto Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo (toliau – Atsakingas asmuo). Savivaldybės tinklapyje www.birzai.lt Savivaldybės administracija (toliau –administracija), ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, skelbia kvietimą teikti paraiškas dėl lėšų iš Savivaldybės biudžeto skyrimo. Skelbime nurodoma:

8.1. finansavimo prioritetai;

8.2. paraiškos forma (Aprašo 1priedas); 

8.3. reikalavimai pateikiamiems dokumentams;

8.4. reikalavimai pareiškėjams;

8.5. paraiškų teikimo būdai, tvarka ir terminai;

8.6. konsultacijas teikiančio asmens kontaktiniai duomenys;

8.7. kita reikalinga informacija.

9. Paraiškoms pateikti skiriamas ne mažesnis kaip 30 kalendorinių dienų terminas nuo paraiškų priėmimo paskelbimo dienos.

10. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal patvirtintą Paraiškos formą, pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą, arba, jei pareiškėjas turi, elektroniniu parašu. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.

11. Religinė bendruomenė kartu su paraiška turi pateikti Religinės bendruomenės registracijos pažymėjimo kopiją ir dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją, jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas.

12. Projekto paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos nevertinamos.

13. Religinė bendruomenė, rengdama paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais konkurso organizatorius skelbime nurodytu telefonu, elektroniniu paštu. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.                     

14. Užpildyta paraiška, jos priedai pristatomi Administracijos pasirinktu būdu: siunčiami registruotu laišku adresu: Biržų rajono savivaldybės administracijai, Religinių bendruomenių projektų konkursui, Vytauto g. 38, Biržai, arba skenuoti atsiunčiami skelbime nurodytu el. paštu. Siunčiant paraišką registruotu laišku, pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė nei paskutinė paraiškų priėmimo diena. Siunčiant paraišką el. paštu, ji turi būti išsiųsta iki paskutinės paraiškų priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip iki Administracijos darbo laiko pabaigos. Atsakingas asmuo patvirtina paraiškos gavimą Pareiškėjui paraiškoje nurodytu el. paštu.

15. Administracijai pateikiamas 1 paraiškos egzempliorius.

16. Pateikus paraišką, Religinės bendruomenės iniciatyva projektų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomų dokumentų negalima.

17. Vienas Pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip vieną paraišką.

18. Visos gautos paraiškos registruojamos suteikiant joms registracijos numerį.

19. Už  paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą atsako Religinė bendruomenė.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

20. Paraiškas vertina Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų paraiškų vertinimo Komisija (toliau – Komisija). Jos sudėtis ir nuostatai (toliau – Nuostatai), reglamentuojantys darbo organizavimą, funkcijas, teises ir pareigas, tvirtinami Savivaldybės mero (toliau – Mero) potvarkiu. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

21. Komisijos sekretorius, pasibaigus nustatytam paraiškų pateikimo terminui, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų:

21.1. iš Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus surenka duomenis apie religinės bendruomenės atsiskaitymą už gautą finansavimą ir tikslingą lėšų panaudojimą, jeigu toks finansavimas buvo suteiktas praėjusiais kalendoriniais metais;

21.2. patikrina paraiškų atitiktį nustatytiems formaliesiems reikalavimams ir pateikia Paraiškos administracinės atitikties vertinimo duomenis (Aprašo 2 priedas);

21.3. perduoda Komisijai vertinti paraiškas, atitinkančias paraiškų teikimo nuostatų (Aprašo 11, 12 punktai) formaliuosius  bei administracinės atitikties reikalavimus;

21.4. jeigu nepateikti visi su paraiška privalomi pateikti dokumentai, Komisijos sekretorius raštu arba el. paštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

22.  Komisija gali nevertinti ir grąžinti paraišką Religinei bendruomenei, jei:

22.1. paraiška pateikta ne laiku ar užpildyta nesilaikant paraiškos pildymo formos;

22.2. Religinė bendruomenė ankstesniais kalendoriniais metais gavusi finansavimą iš Savivaldybės biudžeto neatsiskaitė už gautas lėšas ir (arba) lėšas panaudojo netikslingai;

22.3. neatitiko paraiškų teikimo nuostatuose nustatytų administracinės atitikties vertinimo formaliųjų kriterijų.

23. Komisija turi teisę pareikalauti iš Religinės bendruomenės, kurios paraiška vertinama, papildomos informacijos, susijusios su paraiškos svarstymu. Komisijai pareikalavus papildomos informacijos, Religinės bendruomenės atstovas per Komisijos nustatytą terminą privalo pateikti papildomą informaciją. Nepateikus prašomos informacijos, paraiška nesvarstoma.

24. Pagrindinė Komisijos darbo forma – posėdžiai. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

25. Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos paraiškų pateikimo dienos.

26. Komisijos nariai pirmojo posėdžio metu privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus ir užtikrinti paraiškų vertinimo proceso konfidencialumą.

27. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nėra nei Komisijos pirmininko, nei pirmininko pavaduotojo, Komisijos narių sutarimu posėdžiui pirmininkauja Komisijos narys.

28. Kiekvienas posėdyje dalyvaujantis Komisijos narys įvertina paraiškas pagal aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus bei jų vertinimo balų skalę, nurodytus Paraiškos vertinimo anketoje (Aprašo 3 priedas). Maksimali balų suma – 10. Mažiausias privalomas surinkti balų skaičius − 6 balai. Paraiškos, surinkusios mažiau nei 6 balus, nefinansuojamos.

29. Komisija vertina paraišką šiais vertinimo kriterijais:

29.1. problemos aktualumas, projekto tikslas, rezultatas – 0–2 balai;

29.2. projekto įgyvendinimo veiklų planavimas – 0–2 balai;

29.3. projekto įgyvendinimo sąmata ir pagrindimas – 0–2 balai;

29.4. papildomi finansavimo šaltiniai –  0–2 balai;

29.5. projekto prioritetų atitiktis 0–2 balai.

30. Atlikus visų projektų vertinimą, sudaromas projektų sąrašas pagal vertintojų skirtų balų aritmetinį vidurkį surašant nuo gavusių daugiausiai iki gavusių mažiausiai balų.

31. Sudarius 30 punkte nurodytą sąrašą, Komisijos nariai priima sprendimą dėl finansuojamų projektų sąrašo sudarymo, nustato rekomenduojamą konkrečią lėšų sumą pagal kiekvieną paraišką ir protokoliniu sprendimu teikia Merui siūlymą dėl lėšų Religinėms bendruomenėms skyrimo 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

32. Meras, vadovaudamasis Aprašu, atsižvelgdamas į rekomendacinį  Komisijos sprendimą, potvarkiu paskirsto lėšas ir tvirtina finansuojamų paraiškų sąrašą. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

33. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija apie Religinių bendruomenių teiktus projektus,  prašomas bei paskirstytas finansavimo lėšų sumas.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

34. Religinių bendruomenių finansavimas skiriamas Mero potvarkiu. Gavęs informaciją, kad projektas bus finansuojamas, pareiškėjas per 10 darbo dienų privalo pateikti projekto sąmatą Forma B-1, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-206 (Aprašo 4 priedo Sutarties 1 priedas), kuri bus pridedama prie pasirašomos finansavimo sutarties (toliau – Sutartis, Aprašo  4 priedas). Sutartį su Religine bendruomene, kuriai yra skiriamos lėšos, pasirašo Savivaldybės meras ar teisės aktų nustatyta tvarka jo įgaliotas Administracijos direktorius. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

35. Jeigu  skiriama  mažesnė   suma   negu  nurodyta paraiškoje, Religinė  bendruomenė  iki finansavimo sutarties pasirašymo patikslina projekto įgyvendinimo sąmatą, nurodytą Paraiškos 5 punkte (Aprašo 1 priedas). Tokiu atveju religinė bendruomenė ar bendrija turi teisę mažinti veiklos apimtis, tačiau neturi teisės keisti nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

36. Sutartis pasirašoma ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo Mero potvarkio pasirašymo dienos. Jeigu Religinė bendruomenė, kuriai skiriamos lėšos, nepasirašo Sutarties per 60 kalendorinių dienų nuo Mero potvarkio pasirašymo dienos, laikoma, kad ji atsisakė vykdyti projektą ir numatytas finansavimas neskiriamas

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

37Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, vadovaudamasis Mero potvarkiu, perveda lėšas Religinei bendruomenei tik gavus:

37.1. Religinės bendruomenės vadovo pasirašytą prašymą (Aprašo 8 priedas) pervesti projektui finansuoti skirtas lėšas;

37.2. Savivaldybės mero ar jo įgalioto Administracijos direktoriaus ir Religinės bendruomenės vadovo pasirašytą Sutarties kopiją su jai priklausančiais priedais, nurodytais Aprašo 34 punkte. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

38. Už projekto įgyvendinimą laiku, teisingą lėšų, numatytų projekto finansavimo sąmatoje, panaudojimą, ataskaitų pateikimą nustatytais terminais atsako Religinės bendruomenės vadovas įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

39. Religinės bendruomenės, gavusios finansavimą, turi vykdyti išlaidų apskaitą ir atsiskaityti kas ketvirtį už gautų lėšų panaudojimą Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui iki Sutartyje nurodyto termino, o Projektas turi būti įgyvendintas ir už jį turi būti atsiskaityta Sutartyje nustatyta tvarka.

40. Religinės bendruomenės privalo pateikti ataskaitą apie įvykdytą projekto veiklą (Aprašo 7 priedas) Administracijos direktoriaus įsakymu paskirtam už Priemonės įgyvendinimą Atsakingam asmeniui iki einamų metų gruodžio 23 d.

41. Religinės bendruomenės privalo viešinti informaciją apie gautą paramą savo ir/ar Savivaldybės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose.

42. Nepanaudotos projekto lėšos turi būti grąžintos Sutartyje nustatyta tvarka.

43. Nustačius, kad paramos gavėjas pažeidžia Sutartį ir (arba) Aprašą, Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą nutraukti Sutartį.

44. Priėmus sprendimą nutraukti Sutartį, Pareiškėjas apie tai yra informuojamas raštu, o skirtos lėšos turi būti grąžintos Savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriui ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

45. Už teisingą lėšų panaudojimą atsakinga yra Religinė bendruomenė.

46. Lėšų panaudojimo kontrolę atlieka Biržų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su asmens duomenų apsauga, nuostatų.

48. Protokolai, sprendimai, įsakymai, Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių kopijos, kiti pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Aprašas tvirtinamas, keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

50. Ginčai, kylantys dėl projekto vertinimo rezultatų ar lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________________________

 

Papildyta priedu:

Nr. T-304, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27237

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

 

2 priedas

 

3 priedas

 

4 priedas, pagal T-41

Priedo pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

4 priedo 1 priedas, pagal T-41

Priedo pakeitimai:

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

 

5 priedas

 

6 priedas

 

7 priedas

 

8 priedas

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Biržų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-304, 2022-12-29, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27237

Dėl Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo pakeitimo

 

2.

Biržų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-41, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03864

Dėl Biržų rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo pakeitimo