Suvestinė redakcija nuo 2014-09-26 iki 2015-07-14

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-02-03, i. k. 2014-00863

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

Dėl 2014–2020 METŲ IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LĖŠŲ PLANUOJAMŲ BENDRAI FINANSUOTI VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS LAIKINOSIOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 31 d. Nr. A1-60
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                             Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2014 m. sausio 31 d.

įsakymu Nr. A1-60

 

2014–2020 METŲ Iš Europos PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO lėšų PLANUOJAMŲ bendrai FINANSUOTI VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS LAIKINOSIOS TVARKos aprašas

 

IBENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato 2014–2020 metų iš Fondo lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų (toliau – projektai), kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014–2020 metų Fondo veiksmų programą, skirtą socialinei sanglaudai Sąjungoje skatinti, padedant siekti strategijos „Europa 2020“ skurdo mažinimo tikslo – žmonių, kuriems gresia skurdas ir socialinė atskirtis, skaičių sumažinti bent 20 mln. (toliau – Veiksmų programa), atrankos ir sprendimų dėl jų finansavimo priėmimo tvarką tais atvejais, kai projektai atrenkami iš anksto, iki įsigalios 2014–2020 metų Fondo panaudojimą reglamentuojantys Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionaliniai teisės aktai, taip pat pagal Aprašą atrinktų projektų ir jų išlaidų tinkamumo finansuoti patikrinimą, įsigaliojus šiems teisės aktams.

2. Apraše numatytus veiksmus atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą Lietuvoje paskyrimo“ 1 punkte nurodytos institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už Fondo įgyvendinimą. Įvertinusi Aprašo 17.2 punkte nurodytą riziką, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija) gali nuspręsti Aprašo netaikyti, jeigu projektų atrankos nepradeda iki įsigalios 2014–2020 metų Fondo lėšų panaudojimą reglamentuojantys ES ir nacionaliniai teisės aktai.

 

IIPROJEKTŲ ATRANKOS TVARKA

 

3. Vadovaudamasi šiuo įsakymu ir ministerijos kanclerio patvirtintomis Fondo valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos taikymo vidaus procedūromis, ministerija parengia ir ministro įsakymu patvirtina Fondo projektų finansavimo sąlygų aprašą. Jame nurodo:

3.1. dokumentą, kurį turi atitikti projektas, parengtą vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jo įgyvendinamuosius teisės aktus (toliau – nacionalinis strateginis planavimo dokumentas) (šie dokumentai turi galioti ne trumpiau kaip iki 2014 metų pabaigos);

3.2. reikalavimus, susijusius su projektų atitiktimi Aprašo 1 priede nustatytiems bendriesiems reikalavimams;

3.3. numatomą finansuoti veiklą, reikalavimus pareiškėjui ir partneriams, kitus projektams keliamus reikalavimus;

3.4. reikalavimus, taikomus projektų tinkamoms finansuoti išlaidoms, ir išlaidų kompensavimo tvarką;

3.5. privalomus pasiekti projektų rodiklius;

3.6. projektų parengtumo sąlygas (jeigu taikoma);

3.7. paraiškų finansuoti projektus (toliau – paraiška) teikimo ir vertinimo tvarką;

3.8. kitą projektų atrankai reikalingą informaciją.

4. Ministerija, vadovaudamasi Fondo valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos taikymo vidaus procedūromis ir Fondo projektų finansavimo sąlygų aprašu, sudaro 2014–2020 metų iš Fondo lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų sąrašą (toliau – valstybės projektų sąrašas), į kurį įtraukia planuojamus finansuoti projektus. Prieš sudarydama valstybės projektų sąrašą ministerija įvertina, ar projektas (-ai):

4.1. atitinka bent vieną Fondo veiksmų programos projekte numatytą finansuoti veiklą ir Fondo projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytus nacionalinio strateginio planavimo dokumentus;

4.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Fondo veiksmų programos projekte numatytiems, taip pat projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytame (-uose) nacionalinio strateginio planavimo dokumente (-uose) nustatytiems projektų tikslams įgyvendinti;

4.3. atitinka (ar atitiks suėjus paraiškos pateikimo terminui) projektų parengtumo sąlygas, nustatytas Fondo projektų finansavimo sąlygų apraše.

5. Ministerija sudaro ir ministro įsakymu patvirtina valstybės projektų sąrašą pagal Aprašo 3 priede nustatytą formą.

6. Patvirtinusi valstybės projektų sąrašą, ministerija apie tai raštu ir elektroniniu paštu praneša tarpinei institucijai.

7. Tarpinė institucija, gavusi informaciją apie patvirtintą valstybės projektų sąrašą, apie tai raštu praneša į valstybės projektų sąrašą įtrauktiems pareiškėjams ir pasiūlo jiems iki valstybės projektų sąraše nustatytos datos teikti paraiškas projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta tvarka pagal šio Aprašo 3 priede nustatytą formą, jeigu Fondo projektų finansavimo sąlygų apraše nenustatyta kitaip.

8. Vadovaujanti ir tarpinė institucijos teikia pareiškėjams informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškų pateikimo tarpinei institucijai dienos.

9. Tarpinė institucija ne ilgiau kaip per 30 dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal šio Aprašo 1 priede nustatytus bendruosius reikalavimus.

10. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, tarpinė institucija raštu teikia ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas / netinkamas finansuoti iš Fondo lėšų) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą bei didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą, užpildydama šio Aprašo 6 priedą.

11. Ministerija, vadovaudamasi šio Aprašo 10 punkte nurodytais paraiškos vertinimo rezultatais, priima sprendimą dėl projekto finansavimo (jis įforminamas ministro įsakymu) arba šį sprendimą atideda, iki įsigalios Aprašo 16 punkto pirmojoje pastraipoje nurodyti teisės aktai.

12. Sprendime dėl projekto finansavimo nurodoma:

12.1. pagrindas finansuoti projektą (tarpinės institucijos išvada, kad projektas tinkamas finansuoti, ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo);

12.2. finansuojamas projektas arba projektų sąrašas ir didžiausias lėšų, skiriamų kiekvienam projektui, dydis;

12.3. kad projektui skiriamas finansavimas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo programų, kuriose numatytos 2014–2020 metų Fondo lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėms finansuoti, lėšų (toliau – 20142020 metų Fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos).

13. Ministerija, patvirtinusi Fondo projektų finansavimo sąlygų aprašą, valstybės projektų sąrašą ir priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas elektronines šių dokumentų versijas paskelbia ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

14. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į ministeriją dėl tarpinės institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus tarpinės institucijos veiksmus ar neveikimą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IIIBAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai pradedami įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu (toliau – Biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymas) ministerijai patvirtintų asignavimų (Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Biudžeto taisyklės), nustatyta tvarka. Jeigu projekto vykdytojas yra ministerijai nepavaldi arba nebiudžetinė įstaiga, ministerija pasirašo su juo Biudžeto taisyklių 791 punkte nurodytą biudžeto lėšų naudojimo sutartį.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-198, 2014-04-10, paskelbta TAR 2014-04-11, i. k. 2014-04388

 

16. Patvirtinus Fondo projektų administravimo ir finansavimo taisykles:

16.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, t. y. nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai atliekami vadovaujantis Fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis;

16.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir yra priimtas sprendimas finansuoti projektą, prieš sudarydama trišalę projekto sutartį (toliau – projekto sutartis) tarpinė institucija papildomai patikrina projekto tinkamumą finansuoti pagal Fondo projektų administravimo ir finansavimo taisykles (įvertinami tik per projekto atranką neįvertinti aspektai, jeigu tokių yra), prireikus paprašo pareiškėjo patikslinti paraišką. Apie šio vertinimo rezultatus tarpinė institucija raštu praneša ministerijai. Atsižvelgdama į šio vertinimo rezultatus, ministerija prireikus pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo. Apie atliktus veiksmus praneša šio Aprašo 13 punkte nustatyta tvarka.

17. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Aprašo 15 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ministerijai patvirtintų asignavimų:

17.1. iki projekto sutarties sudarymo, projekto vykdytojas įgyvendindamas biudžeto lėšų naudojimo sutartį teikia mokėjimo prašymą (-us) ministerijai kartu su išlaidas pagrindžiančiais dokumentais. Ministerija prieš apmokėdama mokėjimo prašyme nurodytą sumą patikrina projekto vykdytojo pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus; 

17.2. sudarius projekto sutartį, ministerija raštu praneša tarpinei institucijai, kiek lėšų buvo išmokėta projekto vykdytojui iš Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų. Projekto vykdytojas Fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia tarpinei institucijai mokėjimo prašymą dėl visos iki šiol jam ministerijos išmokėtos lėšų sumos kartu su išlaidas pagrindžiančiais dokumentais. Tarpinė institucija iš projekto vykdytojui mokėtinos sumos išskaičiuoja iki projekto sutarties sudarymo ministerijos projekto vykdytojui išmokėtą lėšų sumą pagal biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Tarpinė institucija patikrinusi projekto vykdytojo pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus pripažįsta išlaidas tinkamomis deklaruoti Europos Komisijai; 

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-198, 2014-04-10, paskelbta TAR 2014-04-11, i. k. 2014-04388

 

17.3 biudžeto lėšų naudojimo sutarties pagrindinės nuostatos perkeliamos į projekto sutartį. Sudarius projekto sutartį, ministerija apmoka projekto išlaidas tik pagal tarpinės institucijos pateiktas paraiškas asignavimų valdytojui;

17.4. jeigu atliekant Aprašo 16 ir / ar 17.2 punktuose nurodytus veiksmus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš Fondo lėšų, ministerija turi užtikrinti, kad iš 20142020 metų Fondo lėšų apmokėtos tokių projektų netinkamos finansuoti išlaidos bus padengtos iš Biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu ministerijai patvirtintų 2014 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir (arba) projektų vykdytojų lėšų. Jeigu iš 20142020 metų Fondo lėšų apmokėtas projektų netinkamas finansuoti išlaidas numatoma padengti iš projektų vykdytojų lėšų, tai turi būti nurodyta pagal šio Aprašo 15 punktą sudarytoje biudžeto lėšų naudojimo sutartyje.

 

__________________


 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

1 priedas

 

METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS

 

Bendrasis reikalavimas

Vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo vertinimas

taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

komentarai

1. Iš Fondo lėšų planuojamas bendrai finansuoti valstybės projektas (toliau – projektas) atitinka Fondo veiksmų programos projekte numatomą finansuoti veiklą

1.1. Projektas prisideda prie labiausiai skurstančių asmenų materialinio nepritekliaus mažinimo (atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Vertinama atsižvelgiant į aktualų Veiksmų programos projektą, skelbiamą ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt)

 

 

1.2. Projekto veikla (-os) atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytą veiklą

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus

2.1. Projektas atitinka nacionalinio strateginio planavimo dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus (ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių nacionalinio strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi prisidėti projektai. Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Tarpinė institucija šio reikalavimo nevertina)

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių rezultatų

3.1. Projektas prisidės prie projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų privalomų pasiekti rodiklių pasiekimo

 

 

3.2. Projekto rezultatai parodo projekto esmę ir yra išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami), pasiekiami, aiškios projekto įgyvendinimo pradžios ir pabaigos datos

 

 

4. Pareiškėjas (partneriai) organizaciniu požiūriu yra pajėgus (-ūs) tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus

4.1. Pareiškėjas (partneriai) yra juridiniai asmenys

 

 

4.2. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše

 

 

4.3. Pareiškėjui (partneriams) nėra apribojimų gauti finansavimą, jei:

 

 

4.3.1. pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms);

 

 

4.3.2. pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

 

4.3.3. pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo (partnerių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata netaikoma);

 

 

4.3.4. pareiškėjui (partneriams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (jeigu pareiškėjo (parterių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata netaikoma)

 

 

4.4. Pareiškėjas (partneriai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą

 

 

4.5. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, ir tarpinė institucija, vertindama paraišką)

 

 

4.6. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais))

 

 

5. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius

5.1. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

 

 

 

6. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje teritorijoje

6.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

7.2. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendinamus ir (arba) planuojamus įgyvendinti projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas pakartotinai neskiriamas

 

 

 

7.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto veiklas ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

 

 

 

7.4. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma)

 

 

8. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis

8.1. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės ar de minimis pagalbos suteikimo. Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo.

 

 

 

Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada

 

Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:

 

Taip                                                Ne                                                Taip su  išlyga

Komentarai: ______________________________________________________________

 

Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

Taip                                                 Ne

Komentarai: ______________________________________________________________

 

 

–––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-198, 2014-04-10, paskelbta TAR 2014-04-11, i. k. 2014-04388

Nr. A1-461, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12870

 

 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

2 priedas

 

________________________________________________________________________________________________________________

(ministerijos pavadinimas)

 

2014–2020 METŲ IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LĖŠŲ PLANUOJAMŲ BENDRAI FINANSUOTI VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠAS NR.

 

____________________________

(sudarymo data)

____________________________

(sudarymo vieta)

 

 

Eil. Nr.

Pareiškėjas

Iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamo bendrai finansuoti valstybės projekto preliminarus pavadinimas

Projekto tikslas

Siektini stebėsenos rodikliai, atitinkantys projektų finansavimo sąlygų aprašą

Preliminari projekto vertė (litais)

Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (litais)

Paraiškos finansuoti projektą pateikimo tarpinei institucijai terminas

Projekto parengtumo reikalavimai ir kita reikalinga informacija (jeigu taikoma)

projektui numatomas skirti finansavimas

kiti projekto finansavimo šaltiniai

Europos pagalbos labiausiai skurstan-tiems asme-nims fondo 2014–2020 m. lėšos (litais)

nacionalinės projekto lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (litais)

projekto vykdytojų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (litais)

savivaldybės biudžeto lėšos (litais)

kitos viešosios lėšos (litais)

privačios lėšos (litais)

Nurodo-mas pildomos eilutės numeris didėjimo tvarka

Nurodomas pareiškėjo pavadini-mas pagal projektinį pasiūlymą

 

Nurodomas preliminarus iš Europos pagalbos labiausiai skurstan-tiems asmenims fondo lėšų planuojamo bendrai finansuoti valstybės projekto (toliau – projektas) pavadinimas pagal projektinį pasiūlymą

Nurodomas tikslas, kurio bus siekiama įgyvendinant projektą

 

Nurodomi stebėsenos rodikliai, kurių bus siekiama įgyvendinant projektą ir kurie atitinka projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus

 

Nurodoma preliminari projekto vertė

 

 

 

 

 

 

 

Nurodoma data (metai, mėnuo, diena), iki kada tarpinei institucijai turi būti pateikta paraiška finansuoti projektą

Nurodomos sąlygos, kurios turi būti įvykdytos iki paraiškos pateikimo arba kito šiame lauke nurodyto termino.

Nurodomas sąlygos įgyvendinimo terminas.

Sąlygos numeruoja-mos eilės tvarka

 

(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodo-ma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

Nurodoma bendra stulpelyje esančiose eilutėse nurodytų sumų suma

 

_____________________


 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Paraiškos finansuoti 2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamą bendrai finansuoti valstybės projektą forma)

 

PARAIŠKA

FINANSUOTI 2014–2020 METŲ IŠ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO LĖŠŲ PLANUOJAMĄ BENDRAI FINANSUOTI VALSTYBĖS PROJEKTĄ

 

1. Duomenys apie paraišką

 

1. Patvirtinto valstybės projektų sąrašo Nr.

Šiame lauke nurodomas patvirtinto valstybės projektų sąrašo numeris, įsakymo, kuriuo patvirtintas projektų sąrašas, data ir numeris

2. Valstybės projekto (toliau – projektas) pavadinimas

Šiame lauke nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma lėšų, pavadinimas. Rekomenduojama projekto pavadinimą pasirinkti trumpą ir aiškų, nusakantį projekto idėją. Į ilgus projekto pavadinimus siūloma įtraukti pavadinimo santrumpą (skliausteliuose po pavadinimu).

Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis (pvz., „Ištiesk pagalbos ranką“ ir pan.).

3. Remiama veikla pagal Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo veiksmų programą

Maisto produktų įsigijimas ir padalijimas labiausiai skurstantiems Lietuvos gyventojams

4. Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga

nuo.................. iki..................

Nurodoma planuojamų tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo pradžia ir pabaiga, pvz., nuo 2014-02-01 iki 2016-02-30

5. Bendra projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais

................................  mėn.

Nurodoma planuojama projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais, pvz., 18 mėn.

6. Projekto įgyvendinimo vieta yra Lietuvos Respublika

o Taip            o Ne

 

2. Pareiškėjo duomenys

 

1. Pareiškėjo rekvizitai

1.1. pareiškėjo pavadinimas

Nurodykite paraišką teikiančio juridinio asmens pavadinimą pagal juridinio asmens steigimo dokumentus

1.2. pareiškėjo kodas

Nurodykite kodą pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

1.3. pareiškėjo teisinė forma

Nurodykite paraišką teikiančio juridinio asmens teisinę formą pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą

1.4. PVM mokėtojas

o Taip – pažymima, jeigu juridinis asmuo yra PVM mokėtojas.  PVM mokėtojo kodas – įrašyti

o Ne – pažymima, jeigu juridinis asmuo nėra PVM mokėtojas.   PVM nemokėjimo teisinis pagrindas – įrašyti

2. Buveinės adresas

2.1. buveinės adresas

Nurodykite paraišką teikiančio juridinio asmens registracijos vietą arba buveinės adresą. Šiuo adresu bus susirašinėjama su Fondo paramą administruojančiomis institucijomis vertinant paraišką

2.2. fakso numeris

Nurodykite pareiškėjo fakso numerį. Šiuo numeriu bus susirašinėjama su EPF paramą administruojančiomis institucijomis vertinant paraišką

3. Pareiškėjo institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo

3.1. pareigos

Nurodykite, kokias pareigas institucijoje užima pareiškėjo institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo

3.2. vardas ir pavardė

 

3.3. telefono numeris, el. paštas

 

1.4. Asmuo ryšiams

1.4.1. pareigos

Nurodykite, kokias pareigas ir kokioje institucijoje užima asmuo ryšiams

1.4.2. vardas ir pavardė

 

1.4.3. telefono numeris, el. paštas

Nurodykite telefono numerį. Šiuo numeriu bus susisiekiama su pareiškėju vertinant paraišką.

Nurodykite elektroninio pašto adresą. Šiuo adresu bus susirašinėjama su Fondo paramą administruojančiomis institucijomis vertinant paraišką

 

3. Informacija apie projekto partnerį (-ius)

 

1. Ar projektas įgyvendinamas kartu su
partneriu
(-iais)?

 

o taip (jeigu projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais), pažymimas šis punktas ir pildoma tolesnė lentelė)

o ne (jeigu projektą įgyvendinantis pareiškėjas neturi partnerių, pažymimas šis punktas. Jeigu pažymima „ne“, toliau informacija apie partnerį (-ius) nepildoma)

Pažymėti privaloma

Eil. Nr.

Partnerio pavadinimas

Juridinio asmens kodas

Telefono numeris

El. pašto adresas

Adresas

 

Nurodomi partnerių organizacijų pavadinimai pagal juridinio asmens steigimo dokumentus ir registravimo pažymėjimą

Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą

 

 

 

 

Nurodomi partnerių telefono numeriai, kuriais galima susisiekti

 

 

 

 

 

Nurodomi partnerių elektroninio pašto adresai

 

 

 

 

 

Nurodomi partnerių buveinės adresai

 

 

4. Savivaldybės, kurioms atitenka projekto lėšos

 

Visos savivaldybės

 

Šis punktas žymimas ir tolesnė lentelė nepildoma, kai projektu sukuriama nauda pasiskirsto per visas 60 savivaldybių.

Tokiu atveju šioje skiltyje pasirinkimas žymėjimas įvedant simbolį „X“.

 

Eil. Nr.

Savivaldybės pavadinimas

Požymis

1.

Akmenės rajono

Šiame lauke pasirinkimas pažymimas įvedant simbolį „X“. Galima pasirinkti daugiau nei vieną savivaldybę. Privaloma pažymėti bent vieną savivaldybę, jeigu pirmiau nepažymėta „Visos savivaldybės“

2.

Alytaus miesto

(...)

3.

Alytaus rajono

 

4.

Anykščių rajono

 

5.

Birštono

 

6.

Biržų rajono

 

7.

Druskininkų

 

8.

Elektrėnų

 

9.

Ignalinos rajono

 

10.

Jonavos rajono

 

11.

Joniškio rajono

 

12.

Jurbarko rajono

 

13.

Kaišiadorių rajono

 

14.

Kalvarijos

 

15.

Kauno miesto

 

16.

Kauno rajono

 

17.

Kazlų Rūdos

 

18.

Kėdainių rajono

 

19.

Kelmės rajono

 

20.

Klaipėdos miesto

 

21.

Klaipėdos rajono

 

22.

Kretingos rajono

 

23.

Kupiškio rajono

 

24.

Lazdijų rajono

 

25.

Marijampolės

 

26.

Mažeikių rajono

 

27.

Molėtų rajono

 

28.

Neringos miesto

 

29.

Pagėgių

 

30.

Pakruojo rajono

 

31.

Palangos miesto

 

32.

Panevėžio miesto

 

33.

Panevėžio rajono

 

34.

Pasvalio rajono

 

35.

Plungės rajono

 

36.

Prienų rajono

 

37.

Radviliškio rajono

 

38.

Raseinių rajono

 

39.

Rietavo

 

40.

Rokiškio rajono

 

41.

Skuodo rajono

 

42.

Šakių rajono

 

43.

Šalčininkų rajono

 

44.

Šiaulių miesto

 

45.

Šiaulių rajono

 

46.

Šilalės rajono

 

47.

Šilutės rajono

 

48.

Širvintų rajono

 

49.

Švenčionių rajono

 

50.

Tauragės rajono

 

51.

Telšių rajono

 

52.

Trakų rajono

 

53.

Ukmergės rajono

 

54.

Utenos rajono

 

55.

Varėnos rajono

 

56.

Vilkaviškio rajono

 

57.

Vilniaus miesto

 

58.

Vilniaus rajono

 

59.

Visagino miesto

 

60.

Zarasų rajono

 

 

5. Projekto aprašymas

 

 

1. Projekto poreikis ir esmė

 

Aprašoma esama problema ir projekto poreikis, problemos sprendimo būdas: nurodoma (-os) problema (-os), kurią (-ias) siekiama spręsti įgyvendinant projektą, ir statistiniais duomenimis pagrindžiamas problemos aktualumas. Aprašoma, kaip projektas prisidės prie tikslinės grupės situacijos pagerinimo. Trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, t. y. kokios projekto veiklos bus įgyvendinamos ir kokių rezultatų šiomis veiklomis siekiama.

Aprašoma projekto pridėtinė vertė – kodėl projektas yra naudingas ir (arba) būtinas.

 

2. Projekto vykdytojo pajėgumas įgyvendinti projektą ir projekto valdymo aprašymas. Partnerių pasirinkimo pagrįstumas

 

Aprašoma projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos.

Taip pat detalizuojami pareiškėjo ir jo partnerių turimi administravimo gebėjimai, reikalingi projektui įgyvendinti.

Pateikiamas partnerio pasirinkimo pagrindimas: pagrindžiamas partnerio pasirinkimas ir jo indėlis į projektą, nurodoma, kodėl projektas turi būti įgyvendinamas su partneriais, kokia gaunama pridėtinė vertė iš partnerio įtraukimo. Ar partneriai prisidės prie projekto tikslo įgyvendinimo ir kokiomis veiklomis? Ar partneris turi reikiamos patirties ir gebėjimų įgyvendinti nurodytas projekto veiklas ir kt.?

3. Projekto įgyvendinimo rizikos ir jų valdymas

 

Šios lentelės laukuose detalizuojama, kokį neigiamą poveikį ir pasekmes projekto įgyvendinimui ir siekiamiems rezultatams gali turėti minima rizika. Pareiškėjas gali įrašyti kitą jam aktualios rizikos pavadinimą ir šią riziką detalizuoti kituose lentelės laukuose.

Rizikos pavadinimas

 

Rizikos detalizavimas

Rizika detalizuojama aprašant jos kilmę ir galimą poveikį projektui

Priemonės rizikai valdyti

Nurodomos priemonės, kurių pareiškėjas imsis nurodytai rizikai valdyti, ir joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

Nepakankami projekto valdymo komandos administraciniai gebėjimai ir kompetencijos trūkumas

 

 

 

Projekto veiklų vėlavimas dėl viešųjų pirkimų

 

 

Tiekėjų sutartinių įsipareigojimų nesilaikymas

 

 

Kitos rizikos (įrašykite)

 

 

 

6. Projekto veiklų ir rezultatų aprašymas bei pagrindimas

 

Detaliai aprašomos ir pagrindžiamos visos projekto veiklos, nurodoma, kaip konkreti veikla prisidės prie projekto rezultato rodiklių pasiekimo, aprašoma veiklos įgyvendinimo eiga, įvardijamos konkrečios priemonės, įvardijami rezultatai, kurie bus pasiekti veiklos etapo pabaigoje, ir pan.

 

Projekto veiklos pavadinimas

Veiklos aprašymas

Rezultato rodiklis

1.

 

Vienai veiklai nurodomas mažiausiai vienas konkretus rodiklis, kuris bus pasiektas

2.

 

 

...

 

 

 

7. Informacija apie vykdomus ir įvykdytus pirkimus iki paraiškos pateikimo

 

Ar projektui įgyvendinti pareiškėjas yra pradėjęs ar įvykdęs pirkimų procedūras iki paraiškos pateikimo?

1. o Pirkimų procedūros pradėtos

Šis punktas pažymimas, kai iki paraiškos pateikimo pradėtos / baigtos pirkimų procedūros. Pažymėjus šį punktą, pildoma lentelė

Pirkimo pavadinimas

 

Pirkimo dalis

Pirkimo ar jo dalies vertė, dėl kurios prašomas finansavimas

Vokų atplėšimo data

Sudarytos sutarties data ir numeris

Nurodomas pradėto / baigto pirkimo pavadinimas. Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis.

 

 

Nurodoma iki paraiškos pateikimo pradėto / baigto pirkimo dalis tuo atveju, jeigu pirkimas skaidomas dalimis. Jeigu pirkimas neskaidomas dalimis, šios skilties nepildyti.

Nurodoma iki paraiškos pateikimo pradėto / baigto pirkimo (ar jo dalies), dėl kurio prašomas finansavimas, suma litais.

 

 

Nurodoma iki paraiškos pateikimo pradėto / baigto pirkimo planuojama arba jau įvykusi vokų su pasiūlymais atplėšimo data
(pvz
., 2014-06-01).

 

 

Nurodoma su tiekėjais sudarytos sutarties data (pvz., 2014-07-01) ir numeris.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. o Pirkimų procedūros nepradėtos

Šis punktas pažymimas, kai iki paraiškos pateikimo dienos pirkimo procedūros nepradėtos arba įgyvendinant projektą pirkimai nenumatyti

 

8. Stebėsenos rodikliai

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio matavimo vienetas

Planuojama rodiklio reikšmė

Labiausiai skurstantys asmenys, kuriems suteikta parama iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo

Labiausiai skurstančių asmenų skaičius

Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė. Įrašomas unikalių asmenų skaičius.

 

9. Projekto finansavimo šaltiniai

Nurodomi planuojami projekto finansavimo šaltiniai, išskiriant, kokio dydžio visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalį planuojama padengti iš paramos lėšų ir kokio dydžio dalį – iš pareiškėjo nuosavo indėlio lėšų (jeigu taikoma). Jei PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos, sumos nurodomos su PVM, jei netinkamos – be PVM.

Jei pareiškėjas projektą planuoja įgyvendinti tik paramos lėšomis, turi būti pildomos 1 („Paramos lėšos“) ir 3 („Iš viso“) eilutės. Tokiu atveju duomenys, nurodyti 1 ir 3 eilutėse, turi sutapti.

 

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Suma, Lt

1. Prašomos finansavimo lėšos

 

2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos

 

2.1. Viešosios lėšos

 

2.1.1. Valstybių biudžeto lėšos

 

2.1.2. Savivaldybių disponuojamos lėšos

 

2.1.3. Kiti valstybės lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos ir kt.)

 

2.2. Privačios lėšos

 

2.2.1 Nuosavos lėšos

 

2.2.2 Kiti lėšų šaltiniai

 

3. Iš viso

 

 

 

10. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos

Lentelėje nurodomos maisto produktų pirkimo išlaidos, nuo kurių skaičiuojama pareiškėjo 1 proc. fiksuotoji norma (į šią sumą įeina maisto produktų (1 punkte nurodytų prekių) sandėliavimo ir jų pervežimo į partnerių sandėliavimo vietas išlaidos) ir partnerių 5 proc. fiksuotoji norma (į šią sumą įeina partnerių patirtos administracinės, maisto produktų (1 punkte nurodytų prekių) pervežimo ir sandėliavimo išlaidos). Jei PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos, sumos nurodomos su PVM, jei netinkamos – be PVM.

 

Nr.

Projekto išlaidos

Iš viso

Pagrindimas

1.

Maisto produktų pirkimo išlaidos

 

 

2.

Pareiškėjo 1 proc. fiksuotoji  norma  nuo 1 punkte nurodytų išlaidų sumos

 

 

3.

Partnerių 5 proc. fiksuotoji norma nuo 1 punkte nurodytų išlaidų sumos

 

 

4.

IŠ VISO (1+2+3)

 

 

 

11. Tinkamumo finansuoti reikalavimų neatitinkančių išlaidų detalizavimas

Pildant „Tinkamumo finansuoti reikalavimų neatitinkančių išlaidų detalizavimą“ nurodoma su projekto veiklų įgyvendinimu susijusių išlaidų, kurios nėra tinkamos finansuoti iš Fondo lėšų (pvz., PVM, kuris neatitinka tinkamumo reikalavimų ir negali būti įtrauktas į projekto tinkamų finansuoti išlaidų biudžetą), suma bei kaip ir iš kokių šaltinių bus padengtos šios išlaidos.

Eil. Nr.

Tinkamumo finansuoti reikalavimų neatitinkančių išlaidų suma, litais

Kokioms projekto veikloms įgyvendinti numatytos šios išlaidos

Numatomas arba turimas šių išlaidų finansavimo šaltinis

Šioje skiltyje galima įvesti tik skaičių

Nurodoma išlaidų suma pagal konkrečią biudžeto išlaidų eilutę.

Nurodoma išlaidų paskirtis.

 

Nurodomas numatomas arba turimas išlaidų finansavimo šaltinis.

 

 

12. Projekto veiklų planas

 

 

Projekto veiklos Nr.

 

Projekto veiklos pavadinimas

 

Pradėta iki  projekto sutarties pasirašymo

 

Projekto mėnuo, kai pradedama vykdyti projekto veikla

 

Projekto mėnuo, kai baigiama vykdyti projekto veikla

 

Veiklos laikotarpio pagrindimas

 

Projekto veiklos vykdymo mėnuo

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

(...) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įrašomas projekto veiklos numeris iš paraiškos 6 punkto „Projekto veiklų ir rezultatų aprašymas bei pagrindimas“ skilties „Projekto veiklos pavadinimas“

 

 

 

 

Nurodomas projekto veiklos pavadinimas iš paraiškos 6 punkto „Projekto veiklų ir rezultatų aprašymas bei pagrindimas“ skilties „Projekto veiklos pavadinimas“

 

 

Nurodoma, ar konkreti veikla yra pradėta arba planuojama pradėti vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo. Įrašoma „Taip“ arba „Ne“.

 

 

Nurodomas projekto veiklos vykdymo pradžios mėnesio eilės numeris, skaičiuojant nuo planuojamo sutarties pasirašymo.

 

Pirmasis projekto veiklos įgyvendinimo pradžios  mėnuo nebūtinai yra sausio mėnuo.

 

Nurodomas projekto veiklos vykdymo pabaigos mėnesio eilės numeris, skaičiuojant nuo planuojamo sutarties pasirašymo.

 

Detalizuojama, kokia seka bus įgyvendinti (ar jau įgyvendinami) veiklos etapai, pvz., kada yra (bus) parengti pirkimo dokumentai, paskelbtas pirkimas, pasirašyta pirkimo sutartis, vykdomi kiti veiklos etapai ir pan.

Šis laukas pildomas pagal  4 ir 5 skilčių duomenis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)

 

(...)

 

(...)

 

(...)

 

(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Projekto tęstinumo arba dvigubo finansavimo nebuvimo pagrindimas (jeigu taikoma)

Lentelė pildoma, jei pareiškėjas (partneris) šiuo metu vykdo arba planuoja vykdyti skurdo mažinimo srities projektą (-us), finansuojamą (-us) iš struktūrinių fondų ar kitų ES lėšų arba nacionalinių šaltinių, kad būtų galima įsitikinti, kad tas pats projektas nebus finansuotas antrą kartą, arba kodėl būtinas projekto tęstinumas.

Projekto pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Projekto įgyvendinimo laikotarpis ir vieta

Projekto tikslai, veiklos, tikslinės grupės ir skirtumai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Informavimo priemonės

 

Pareiškėjas privalo pasirinkti įgyvendinti informavimo priemonę (-es)

 

Informavimo priemonė (-ės)

Požymis

Aprašymas

1. Interneto svetainėje (jeigu projekto vykdytojas  ir (ar) partneriai tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus ir pasiektus rezultatus, taip pat informuoti apie finansavimą iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo

□ Taip □ Ne

 

 

Pasirinkus „Taip“, nurodomas interneto svetainės adresas ir, jeigu aktualu, trumpas informavimo priemonės aprašymas

2. Projekto įgyvendinimo metu maisto produktų skirstymo vietose, jeigu yra galimybės iškabinti po vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame pateikiama informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo

□ Taip □ Ne

 

Jeigu aktualu, pateikiamas trumpas informavimo priemonės aprašymas.

3. Perkamų maisto produktų pakuotės pažymimos Europos Sąjungos vėliava ir nurodomas Fondo pavadinimas: Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondas

□ Taip □ Ne

 

 

Reikalavimus vėliavos logotipui galima rasti paspaudus šią nuorodą: http://europa.eu/about-eu/basic-information/symbols/flag/index_lt.htm

4. (Prireikus nurodomos kitos projekto vykdytojo pasirinktos vykdyti papildomos komunikacijos veiklos. Gali būti sukurtos papildomos eilutės, jeigu numatoma daugiau nei viena komunikacijos veikla)

□ Taip □ Ne

 

Jeigu aktualu, pateikiamas trumpas informavimo priemonės aprašymas

 

15. Klausimynas apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti iš ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų nustatymą

 

 

1. o Netaikoma

 

Šis punktas pažymimas, kai projekto biudžete tinkamų finansuoti išlaidų suma numatyta be PVM

 

2. o Taikoma

 

Šis punktas pažymimas, kai projekto biudžete tinkamų finansuoti išlaidų suma numatyta su PVM. Tokiu atveju pildomas paraiškos priedas „Klausimynas dėl pirkimo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis“

 

16.  pareiškėjo deklaracija

 

 

Patvirtinu, kad:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

2. Prašoma parama yra minimali projektui įgyvendinti reikalinga lėšų suma.

3. Esu susipažinęs su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais Projektų finansavimo sąlygų apraše, kuris patvirtintas <...> (nurodoma teisės akto patvirtinimo data ir numeris). Jeigu keičiant ar pildant Projektų finansavimo sąlygų aprašą bus patvirtinta naujų ir (arba) nustatyta papildomų reikalavimų ir sąlygų, sutinku jų laikytis.

4. Man žinoma, kad projektas, kurį finansuoti teikiama ši paraiška, bus vykdomas iš 2014–2020 metų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

5. Įsipareigoju per tarpinės institucijos nustatytą terminą pateikti jai reikiamą informaciją ir (arba) atlikti Lietuvos Respublikos ir ES atsakingų institucijų nurodytus veiksmus, vykdomus dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašuinformavimorojekto partneriui pildomas naujas priedasitės galo parengti reikiamą priedą,e nurodytų ir kitų Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nuostatų taikymo.

6. Mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas yra įvykdę su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

7. Mano atstovaujamo ūkio subjekto vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti mano (juridinio asmens) apskaitos dokumentus, neturi  neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl mano atstovaujamo ūkio subjekto (juridinio asmens) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jo (jos) organizavimą ar vadovavimą jam (jai), už kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumentų suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų).

8. Mano atstovaujamai įstaigai ar ūkio subjektui, kurie yra perkėlę gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma išieškojimo procedūra.

9. Dėl mano atstovaujamos valstybės institucijos, įstaigos ar ūkio subjekto nėra Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimto sprendimo dėl teisės gauti subsidijas, išmokas ar kitą valstybės pagalbą, ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramą atėmimo.

10. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, taip pat nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos, mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas nėra likviduojami.

11. Man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti  įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2014–2020 metų struktūrinės paramos programavimo laikotarpiu.

12. Sutinku užtikrinti paraiškoje nurodytą nuosavų ir (arba) partnerių lėšų įnašą tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti ir užtikrinti visų kitų projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų finansuoti) apmokėjimą.

13. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriais ir tuo atveju, jeigu įgyvendinant projektą bus patiriamos PVM išlaidos, kurios yra tinkamos finansuoti iš ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, patvirtinu, jog jungtinės veiklos sutartimis ar kitais būdais užtikrinsiu, kad įgyvendinant projektą numatomos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai bus skirti partnerio ne ekonominei veiklai ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 20–26, 29 ir 33 straipsniuose nustatytoms veiklos rūšims.

14. Sutinku, kad Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansų ministerijos ir tarpinių institucijų įgalioti asmenys audituotų ir kontroliuotų mano, kaip projekto vykdytojo, ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu.

15. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

16.  Sutinku, kad informacija apie mano atstovaujamos valstybės institucijos, įstaigos ar ūkio subjekto pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimti sprendimai finansuoti projektą arba jo nefinansuoti, informacija apie sudarytą projekto sutartį ir projektui skirta finansavimo lėšų suma, būtų skelbiami ministerijos interneto svetainėje (www.socmin.lt).

 

 

17. Paraiškos priedai

 

1. Pareiškėjo ir jo partnerių steigimo dokumentų kopijos, ______ lapai.

 

2. Partnerio deklaracija (šio Aprašo 4 priedas), ______ lapai.

 

3. Klausimynas dėl pirkimo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis (šio Aprašo 5 priedas), _________ lapai.

 

4. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) (jei taikoma) atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma (originalas), išduota Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (netaikoma pareiškėjams, kurių teisinė forma yra biudžetinė įstaiga; pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš mėnesį iki galutinės paraiškų pateikimo datos), ______ lapai.

 

5. ____________________________________________________, ______ lapai.

 

(kiti priedai, kurie pagrindžia pareiškėjo ir projekto tinkamumą gauti paramą, projekto atitiktį bendriesiems atrankos kriterijams)

 

 

_______________________________              __________________                                                                            __________________________

(įstaigos vadovo arba jo  įgalioto                             (parašas)                                                          (vardas ir pavardė)

atstovo pareigų pavadinimas)

 


 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

4 priedas

 

_____________________________________

(partnerio pavadinimas, adresas)

 

PARTNERIO DEKLARACIJA

 

__________

(data)

____________________

(sudarymo vieta)

 

 

Aš, ___________________, patvirtinu, kad:

(vardas ir pavardė)

1. Esu susipažinęs su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą.

2. Šioje paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

3. Mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas yra įvykdę su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

4. Mano atstovaujamo ūkio subjekto vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti mano (juridinio asmens) apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl mano atstovaujamo ūkio subjekto (juridinio asmens) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jo (jos) organizavimą ar vadovavimą jam (jai), už kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumentų suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų).

5. Mano atstovaujamai įstaigai ar ūkio subjektui, kurie yra perkėlę gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma išieškojimo procedūra.

6. Dėl mano atstovaujamos valstybės institucijos, įstaigos ar ūkio subjekto nėra Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimto sprendimo dėl teisės gauti subsidijas, išmokas ar kitą valstybės pagalbą, ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramą atėmimo.

7. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, taip pat nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos, mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas nėra likviduojami.

8. Man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2014–2020 metų Fondo programavimo laikotarpiu.

9.  Sutinku, kad Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir tarpinės institucijos įgalioti asmenys audituotų ir kontroliuotų mano, kaip partnerio, ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu.

10. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

11.  Sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimti sprendimai finansuoti arba nefinansuoti projektą, informacija apie sudarytą projekto sutartį ir projektui skirta finansavimo lėšų suma, įbūtų skelbiami ministerijos interneto svetainėje (www.socmin.lt).

 

 

 

_____________________________               ____________                                        ________________________

(partnerio  ar jo įgalioto atstovo                          (parašas)                                                         (vardas ir pavardė)

pareigų pavadinimas)

 


 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

kurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų bendrai

finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios

tvarkos aprašo

5 priedas

 

KLAUSIMYNAS DĖL PIRKIMO PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO TINKAMUMO FINANSUOTI EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠOMIS

 

__________Nr._________

(data)

 

1. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ IR PROJEKTO VYKDYTOJĄ ARBA PARTNERĮ

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto numeris

 

Projekto vykdytojo (partnerio)* rekvizitai

Pavadinimas

 

Kodas

 

*Jeigu projekto vykdytojas turi partnerių, tai kiekvienas partneris pildo klausimyną atskirai. Projekto vykdytojo partnerio užpildytą klausimyną projekto vykdytojas pateikia tarpinei institucijai kartu su savo klausimynu.

 

2. KLAUSIMYNO TEIGINIAI (Pastaba: žemiau nurodyti klausimyno teiginiai turi būti pildomi tada, kai projekto vykdytojas arba partneris tvirtina, kad įgyvendinant projektą patiriamos pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) išlaidos yra tinkamos finansuoti Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) ir bendrojo finansavimo lėšomis)

 

pažymėkite teiginius, kurie yra teisingi

 

2.1.

 

 

Projekte numatomos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai, skirti projekto vykdytojo arba partnerio neekonominei veiklai.

 

 

 

 

2.2.

 

 

Įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas arba partneris pirkimo ir (arba) importo PVM išlaidas patirs, įsigydamas (-i) prekių, paslaugų arba darbų, skirtų Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVM įstatymas) 20–26, 29, 33 straipsniuose nustatytoms veiklos rūšims.

 

2.3.

 

 

Projekto vykdytojo arba partnerio vykdoma veikla:

 

 

 

 

2.3.1.

 

 

nėra mišri, projekto vykdytojas arba partneris nenaudoja proporcingo pirkimo ir (arba) importo PVM paskirstymo (žr. PVM įstatymo 59, 60 straipsnius);

 

 

 

 

2.3.2.

 

 

yra mišri, projekto vykdytojo arba partnerio sumokamas pirkimo ir (arba) importo PVM paskirstomas vadovaujantis PVM įstatymo 59 straipsnio 1 dalimi. Į tinkamas finansuoti projekto išlaidas bus įtraukiamas kitai nei Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytai veiklai tenkantis pirkimo ir (arba) importo PVM.

 

 

 

 

2.4.

 

 

 

Projekto vykdytojui arba partneriui, sumokančiam pirkimo ir (arba) importo PVM, nėra taikomos PVM įstatymo XII skyriaus I–III skirsniuose nurodytos specialios PVM apmokestinimo schemos.

 

 

 

 

 

2.5.

 

 

 

Projekte dalyvaujantys asmenys, kurie įgyvendinant projektą patirs tinkamas finansuoti išlaidas (pildo tik projekto vykdytojas):

 

 

projekto vykdytojas

 

 

(pavadinimas)

PVM mokėtojas

taip, PVM mokėtojo kodas _________________

ne

 

 

 

 

 

 

partneris

 

 

(pavadinimas)

PVM mokėtojas

taip, PVM mokėtojo kodas _________________

ne

 

 

 

 

 

 

partneris

 

 

(pavadinimas)

PVM mokėtojas

taip, PVM mokėtojo kodas _________________

ne

 

3. KOMENTARAS

 

 

Projekto vykdytojo arba partnerio patvirtinimas

 

Pasirašydamas šį klausimyną, patvirtinu, kad:

· pateikta informacija yra teisinga;

· man žinoma, kad iš Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų apmokėtas ir į PVM atskaitą įtrauktas PVM turės būti grąžinamas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą teisės aktų nustatyta tvarka;

· man žinoma, kad jeigu projekto rezultatai bus naudojami PVM apmokestinamai veiklai, visais atvejais, neatsižvelgiant į tai, ar projekto vykdytojas arba partneris registruotas PVM mokėtoju, ar ne, PVM netinkamas finansuoti iš Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų;

· man žinoma, kad pagal PVM įstatymo 59 straipsnio 2 dalį ir 60 straipsnį proporcingai paskirstytas pirkimo ir (arba) importo PVM, tenkantis neapmokestinamai veiklai, paramos sutartyje nenumatytas ir todėl šios išlaidos negali būti prašomos pripažinti tinkamomis finansuoti iš Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų;

· man žinoma, kad nedelsiant, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas, privalau raštu pranešti tarpinei institucijai apie tai, kad projekto vykdytojas ar partneris, kuris nebuvo PVM mokėtojas, tapo PVM mokėtoju, ir apie bet kurių aukščiau nurodytų ir patvirtintų aplinkybių pasikeitimus.

 

Klausimyną dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis užpildė

 

 

 

 

 

 

(Projekto vykdytojo arba partnerio institucijos /  organizacijos vyr. finansininkas (finansininkas))

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

Klausimyno dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis teiginius patvirtino

 

 

 

 

 

 

 

(Projekto vykdytojo arba partnerio institucijos /  organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 


 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Paraiškų vertinimo ataskaitos forma)

 

_____________________________________

(įgaliotos institucijos pavadinimas)

 

VERTINIMO ATASKAITA

___________________________________________

(fondo metinės programos pavadinimas)

 

____________ Nr.__________

(data)

 

 

1. Bendra informacija apie kvietimą teikti paraiškas

1.1. Kvietimo teikti paraiškas Nr.

 

1.2. Paraiškų teikimo galutinė data

 

1.3. Gautų paraiškų skaičius

 

1.4. Pagal kvietimą teikti paraiškas skirtos lėšos, Lt

 

1.4.1. Europos Sąjungos (toliau – ES) lėšos, Lt

 

1.4.2. bendrojo finansavimo lėšos, Lt

 

1.5. Prašoma lėšų suma gautose paraiškose, Lt

 

1.6. Bendra siūlomų finansuoti paraiškų suma, Lt

 

1.6.1. ES lėšos, Lt

 

1.6.2. bendrojo finansavimo lėšos, Lt

 

1.6.3. pareiškėjo (-ų) ir (ar) partnerio (-ių) lėšos, Lt

 

1.7. Likusios paskirstyti lėšos, Lt

 

1.8. Trūkstamos lėšos, Lt

 

 

2. Paraiškų tinkamumo skirti paramą vertinimo rezultatai

 

Tinkamumo skirti paramą vertinimo etapo data:

 

2.1. Paraiškos, perėjusios tinkamumo skirti paramą vertinimo etapą

Eil. Nr.

Paraiškos numeris

Pareiškėjas

Projekto pavadinimas

Bendra projekto vertė pirminėje paraiškoje, Lt

Suma, numatyta po tinkamumo skirti paramą vertinimo etapo, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

2.2. Paraiškos, neperėjusios tinkamumo skirti paramą vertinimo etapo*

Eil. Nr.

Paraiškos numeris

Pareiškėjas

Projekto pavadinimas

Paraiškos atmetimo priežastys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Lentelė Nr. 2.2 pildoma tuo atveju, jeigu yra paraiškų, neperėjusių tinkamumo skirti paramą vertinimo etapo.

 

 

3. Išvada apie projekto tinkamumą finansuoti: ____________________________ .

 

 

2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai

skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų

bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos

laikinosios tvarkos aprašo

7 priedas 

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymo

Nr. A1- 461 redakcija)

 

(Pavyzdinė Valstybės ir de minimis pagalbos patikros lapo forma)

 

VALSTYBĖS IR DE MINIMIS PAGALBOS PATIKROS LAPAS

 

____________________

(data)

 

Kvietimo teikti paraiškas pagal atskirą projektų finansavimo sąlygų aprašą paraiškos (toliau – paraiška) numeris

 

Paraiškos pavadinimas

 

Pagal paraišką numatytos remti veiklos

 

Pareiškėjas

 

 

 

 

I. Valstybės pagalbos požymių identifikavimas pagal paraišką remtinose veiklose[1]

1.

Ar finansavimą numatoma teikti ūkio subjektui (-ams) ūkinei veiklai vykdyti?

Taip

Ne

 

Ūkio subjektai – įmonės, įstaigos ar organizacijos, jų junginiai (asociacijos, susivienijimai, konsorciumai ir pan.) ar kiti juridiniai ar fiziniai asmenys, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. Viešojo administravimo subjektai laikomi ūkio subjektais, jeigu jie vykdo ūkinę veiklą.

Ūkinė veikla – bet kokia gamybinė, komercinė, finansinė ar profesinė veikla, susijusi su prekių (paslaugų) pirkimu ar pardavimu, išskyrus, kai fiziniai asmenys prekę (paslaugą) įsigyja asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti.

Vertinimui, ar tam tikra veikla laikytina ūkine veikla, nedaro įtakos tai, ar šia veikla yra siekiama pelno. Pelno nesiekiantys subjektai laikomi ūkio subjektais, jei jie prekiauja prekėmis (paslaugomis). Ūkine veikla nėra laikoma, kai valstybė veikia „vykdydama valdžios įgaliojimus“ arba kai valstybės sektoriaus subjektai veikia „kaip valdžios institucijos“. Jeigu valstybės sektoriaus subjektas vykdo ūkinę veiklą, kuri gali būti atskirta nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, tai subjektas, vykdydamas tą veiklą, veikia kaip ūkio subjektas. Jeigu tos ūkinės veiklos negalima atskirti nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, visa subjekto vykdoma veikla yra su valdžios įgaliojimų vykdymu susijusi veikla, todėl nepatenka į ūkio subjekto sąvokos taikymo sritį. Tokioms veikloms priskiriamų veiklų pavyzdžiai (sąrašas nėra baigtinis):

a) kariuomenė arba policija;

b) oro navigacijos sauga ir kontrolė;

c) jūrų eismo kontrolė ir sauga;

d) kovos su tarša priežiūra;

e) laisvės atėmimo bausmių organizavimas, finansavimas ir vykdymas;

f) viešiesiems tikslams naudoti skirtų duomenų rinkimas remiantis teisės aktuose atitinkamiems ūkio subjektams nustatytu įpareigojimu atskleisti tokius duomenis.

Ūkine veikla gali būti nelaikoma dalis veiklų, apibūdintų Europos Komisijos pranešime dėl valstybės pagalbos sąvokos (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU) socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo ir mokslinių tyrimų sektoriuose. Taip pat ūkine veikla nėra laikoma viešos infrastruktūros objektų, neskirtų ūkinei veiklai vykdyti, statyba. Ypatingas dėmesys turi būti atkreiptas teikiant pagalbą oro uostų infrastruktūrai finansuoti.

Pasirinkimo pagrindimas

(Pagrįskite savo pasirinkimą)

2.

Ar finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektui (-ams) suteiktų / suteikia išskirtinę ekonominę naudą, kurios jis / jie negautų rinkos sąlygomis?

Taip

Ne

 

Išskirtinė ekonominė nauda. Vertinama, ar finansavimas ūkio subjektui teikiamas palankesnėmis sąlygomis, nei jis galėtų gauti rinkoje. Pavyzdžiui, negrąžintina subsidija, lengvatinė paskola (su mažesnėmis nei rinkoje vyraujančios palūkanų normomis ar kitomis lengvatinėmis sąlygomis), suteikiama neapmokestinama garantija paskolai arba apmokestinama ne rinkos kaina. Išskirtinė nauda ūkio subjektui gali būti suteikta įvairiais būdais. Nėra skirtumo, kokiais būdais teikiama valstybės pagalba – svarbus jos poveikis. Siekiant nustatyti, ar finansavimas yra valstybės pagalba, yra naudojamas privataus rinkos investuotojo principas. Jei įmonė negautų šių lėšų analogiškomis sąlygomis privataus kapitalo rinkose, vadinasi, šių lėšų teikimas gali būti vertinamas kaip valstybės pagalba. Šiuo atveju būtina nustatyti, ar privatus investuotojas investuotų į šią įmonę tokiomis pat sąlygomis, vertindamas tik potencialią savo investicijų grąžą ir neatsižvelgdamas į regioninius ar socialinius veiksnius. Jei privatus investuotojas neinvestuotų į tokią įmonę, vadinasi, suteiktos lėšos gali būti vertinamos kaip valstybės pagalba.

Jei numatoma, kad finansavimas bus skiriamas ūkio subjekto sąnaudoms, atsiradusioms dėl viešųjų arba visuotinės ekonominės svarbos paslaugų įsipareigojimų valstybei (savivaldybei), padengti, išskirtinės ekonominės naudos buvimas vertinamas pagal Altmark kriterijus. Ūkio subjektui nėra suteikiama išskirtinė ekonominė nauda, jeigu:

-           veikla atitinka visuotinės ekonominės svarbos paslaugų požymius, jos užduotys ir įpareigojimai aiškiai apibrėžti;

-           viešųjų paslaugos išlaidų kompensavimo kriterijai objektyvūs, skaidrūs ir nustatyti iš anksto;

-           kompensacija neviršija grynųjų paslaugų teikimo sąnaudų, įskaitant pagrįstą pelną (t. y. kompensuojama nepermokant); ir

-           viešosios paslaugos įsigyjamos ir kompensacija skiriama įgyvendinant viešojo pirkimo procedūrą arba, jei viešasis pirkimas nėra rengiamas, įmonės, kuriai patikėta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, išlaidos kompensuojamos pagal įprastai gerai valdomos įmonės patiriamas išlaidas.

Pasirinkimo pagrindimas

(Pagrįskite savo pasirinkimą)

3.

Ar finansavimą numatoma teikti tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti arba tam tikram (-iems) pasirinktam (-iems) ūkio

subjektui (-ams), t. y. ar finansavimas yra selektyvaus pobūdžio?

Taip

Ne

 

Pasirinktinis finansavimo taikymas (selektyvumas). Pasirinktinai taikomas finansavimas – tai finansavimas, skirtas atskiro regiono plėtrai (tame regione esantiems ūkio subjektams), atskiroms veiklos rūšims paremti (finansavimo / naudos gavėjai – atskiro ūkio sektoriaus subjektai) arba konkretiems tikslams įgyvendinti (finansavimo gavėjai gali būti mažos ar vidutinės įmonės, naujos įmonės, tam tikrus projektus įgyvendinantys ūkio subjektai ir pan.). Šis kriterijus tenkinamas, kai vertinant paraiškas finansuoti projektus tam tikrų ūkio subjektų paraiškos įvertinamos geriau ir dėl to gauna finansavimą (skirtingai nuo blogiau įvertintų), o institucijos, spręsdamos dėl finansavimo skyrimo, naudojasi turima diskrecijos teise.

Pasirinkimo pagrindimas

(Pagrįskite savo pasirinkimą)

4.

Ar finansavimas gali iškraipyti konkurenciją ir veikti prekybą tarp ES valstybių?

Taip

Ne

 

Poveikis konkurencijai ir prekybai tarp Europos Sąjungos valstybių. Siekiant įvertinti, ar suteiktas finansavimas darytų poveikį konkurencijai ir prekybai tarp Europos Sąjungos valstybių, būtina nustatyti finansavimo gavėjo teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių rinką, žinoti, ar tokioje rinkoje Europos Sąjungoje vyksta prekyba tarp valstybių narių. Pats faktas, kad ūkio subjekto konkurencinė padėtis, palyginti su kitais konkuruojančiais ūkio subjektais, pagerėja jam gavus ekonominės naudos, kurios jis nebūtų gavęs įprastomis verslo sąlygomis, rodo, kad konkurencija gali būti iškreipta. Jei finansavimas yra teikiamas vietinio pobūdžio veiklai paremti (pavyzdžiui, kirpyklai, kurios klientai yra tik miestelio gyventojai), šis finansavimas paprastai neveikia prekybos tarp Europos Sąjungos valstybių. Tačiau būtina žinoti, kad finansavimas ūkio subjektui gali veikti prekybą tarp Europos Sąjungos valstybių ir tais atvejais, kai konkretus ūkio subjektas neeksportuoja savo teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių. Gali pakakti fakto, kad nagrinėjamomis paslaugomis ar prekėmis apskritai prekiaujama tarp Europos Sąjungos valstybių.

Pasirinkimo pagrindimas

(Pagrįskite savo pasirinkimą)

II. Išvados dėl valstybės pagalbos (ne)buvimo (pažymimas vienas langelis)

Pagal pateiktą paraišką projektui nebus teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai).

Pagal pateiktą paraišką remtinos veiklos nebus laikomos valstybės pagalba, tačiau ja gali tapti (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai, tačiau pastabose nurodyta, kad tam tikrus aspektus reikia nuolat stebėti dėl rizikos finansavimui tapti valstybės pagalba).

Pagal pateiktą paraišką projektui bus teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai).

Pagal paraiškoje pateiktą informaciją būsimam projektui bus teikiama de minimis pagalba (žymima, jei į visus I dalies klausimus, išskyrus 4, atsakyta teigiamai).

Pasirinkimo pagrindimas

(Pagrįskite savo pasirinkimą)

 

 

 

 

Papildyta priedu:

Nr. A1-461, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12870

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-198, 2014-04-10, paskelbta TAR 2014-04-11, i. k. 2014-04388

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. A1-60 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-461, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12870

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. A1-60 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] Vertinant valstybės pagalbos kriterijus vadovaujamasi Europos Komisijos pranešimu dėl valstybės pagalbos sąvokos (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU) ir teismų praktika, jei taikoma.