Suvestinė redakcija nuo 2018-01-30

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16718

 

Nauja redakcija nuo 2018-01-30:

Nr. 1K-27, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01310

 

http://kontora.vlk.lt/K2K_FILES/2009-07/1033274496_1.jpg

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EILIŲ IR ATSARGŲ VALDYMO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. spalio 23 d. Nr. 1K-301

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 8 straipsniu ir 30 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktu ir Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, 7, 11 ir 19 punktais:

1. T v i r t i n u Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatus (pridedama).

2. S k i r i u:

2.1. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) Ortopedijos technikos kompensavimo skyriaus vedėją Giedrių Baranauską Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) ortopedijos techninių priemonių duomenų valdymo įgaliotiniu;

2.2. Vilniaus teritorinės ligonių kasos Sutarčių skyriaus vedėjo pavaduotoją Aušrą Arbačiauskienę EVIS dantų protezavimo duomenų valdymo įgaliotine;

2.3. VLK Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vyriausiąją specialistę Ingą Čepėnaitę EVIS klausos implantų duomenų valdymo įgaliotine;

2.4. VLK Informacinių technologijų departamento Informacinių sistemų plėtros skyriaus vyriausiąjį specialistą Eigirdą Gudžinską EVIS saugos įgaliotiniu;

2.5. VLK Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vyriausiąją specialistę Raimondą Jasaitytę EVIS centralizuotai apmokamų vaistų ir jų atsargų duomenų valdymo įgaliotine;

2.6. VLK Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vyriausiąją specialistę Svetlaną Pacijenko ambulatorinio gydymo deguonimi duomenų valdymo įgaliotine.

3. P a v e d u:

3.1. EVIS saugos įgaliotiniui per 3 mėnesius nuo EVIS nuostatų ir EVIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo dienos parengti EVIS veiklos tęstinumo valdymo plano, EVIS naudotojų administravimo taisyklių ir EVIS saugaus informacijos tvarkymo taisyklių projektus;

3.2. VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus atsakingajam specialistui informuoti EVIS administratorių apie pasikeitusią dantų protezavimo paslaugų bazinių kainų balo vertę ir šių paslaugų išlaidų kompensacijos dydį balais;

3.3. EVIS administratoriui atnaujinti EVIS Dantų protezavimo paslaugų posistemio (toliau – DP posistemis) duomenis atsižvelgiant į VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus atsakingojo specialisto pateiktą informaciją;

3.4. teritorinių ligonių kasų direktoriams įsakymu paskirti EVIS DP posistemio administratorius, atsakingus už šio posistemio išorinio portalo naudotojų administravimą;

3.5. įsakymo vykdymą kontroliuoti VLK Informacinių technologijų departamento direktoriui.

 

 

 

Draudimo plėtros departamento direktorius,

laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas                                                           Gintaras Kacevičius

 

 

SUDERINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos

2015-08-25 raštu Nr. S-1294

 

 

 

SUDERINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

2015-10- 21 raštu Nr. 2R-6097 (3.33.E)

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos

2015-03-16 raštu Nr. (5.1.5-12) 10-2600

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2015-10-02 raštu Nr. 1D-7956

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2015 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. 1K- 301 (Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2018  m. sausio 29 d. įsakymo Nr. 1K-27 redakcija)

 

 

EILIŲ IR ATSARGŲ VALDYMO INFORMACINĖS SISTEMOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, duomenų saugos reikalavimus, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.

2. EVIS duomenys tvarkomi vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu;

2.2. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

2.3. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

2.4. Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu;

2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“;

2.7. Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymu;

2.8. E. sveikatos sistemos 2009–2015 metų plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. V-151 „Dėl E. sveikatos sistemos 2009–2015 metų plėtros programos patvirtinimo“;

2.9. Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 968 „Dėl Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 116 redakcija);

2.10. Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidros“ nuostatais, patvirtintais Valstybinės ligonių kasos direktoriaus 2000 m. spalio 26 d. tvirtinimo žyma (Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. birželio 6 d. įsakymo Nr. 1K-136 redakcija);

2.11. Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71(1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“;

2.12. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-810 „Dėl Sąnarių endoprotezavimo ir išlaidų sąnarių endoprotezams įsigyti kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.13. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-234 „Dėl Valstybės paramos ortopedijos techninėms priemonėms įsigyti organizavimo tvarkos patvirtinimo“;

2.14. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-698 „Dėl ortopedijos techninių priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ir jų bazinių kainų sąrašų patvirtinimo“;

2.15. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-890 „Dėl Dantų protezavimo paslaugų teikimo ir išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.16Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1550 „Dėl balo vertės patvirtinimo“;

2.17. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų kompensavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“;

2.18. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-136 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. V-488);

2.19. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. V-35 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“;

2.20. Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais saugų elektroninės informacijos tvarkymą, saugojimą ir sunaikinimą.

3. Nuostatuose vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai:

3.1. ATC – anatominė, terapinė, cheminė vaistų klasifikacija;

3.2. centralizuotai apmokami vaistai ir medicinos pagalbos priemonės – kaip apibrėžiama Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-136 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos aprašo patvirtinimo“;

3.3. TLK 10-AM – Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas (Australijos modifikacija), patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-164 „Dėl Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtojo pataisyto ir papildyto leidimo „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM) įdiegimo“;

3.4. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. EVIS steigimo pagrindą sudaro Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 30 straipsnio 7 dalis.

5. EVIS tikslas – informacinių technologijų priemonėmis atlikti Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšų vaistams, medicinos pagalbos priemonėms ir ortopedijos techninėms priemonėms (medicinos pagalbos priemonės ir ortopedijos techninės priemonės toliau – priemonės) bei asmens sveikatos priežiūros paslaugoms (toliau – paslaugos), kurių duomenys tvarkomi EVIS, apskaitą, valdyti šių paslaugų, vaistų bei priemonių laukimo eiles ir užtikrinti šių PSDF biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę.

6. EVIS uždaviniai:

6.1. automatizuoti PSDF biudžeto išlaidų vaistams, priemonėms ir paslaugoms administravimą ir šių išlaidų valdymo kontrolę;

6.2. automatizuoti VLK ir teritorinių ligonių kasų (toliau – TLK) veiklos procesus, susijusius su vaistų ir priemonių įsigijimo išlaidų bei paslaugų išlaidų kompensavimu;

6.3.teikti viešąsias elektronines paslaugas, susijusias su laukimo eilių duomenų teikimu už savo lėšomis įsigytas priemones ar paslaugas.

7. Pagrindinės EVIS funkcijos:

7.1. PSDF biudžeto lėšų, skiriamų vaistams, priemonėms ir paslaugoms, kurių duomenys tvarkomi EVIS, apskaita, šių paslaugų išlaidų ir vaistų bei priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo administravimas ir kontrolė;

7.2. vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar kompensacijos už savo lėšomis įgytas priemones ir paslaugas, kurių duomenys tvarkomi EVIS, laukimo eilės valdymas;

7.3. informacijos teikimas valstybės institucijoms, įmonėms ir apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims (toliau – apdraustieji), kurių duomenys tvarkomi EVIS;

7.4. duomenų pateikimas analizei atlikti ir ataskaitų formavimas.

8. Asmens ir ypatingų asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti tinkamą vaistų ir priemonių, kurių duomenys tvarkomi EVIS, paskirstymą, taip pat šių vaistų ir priemonių įsigijimo išlaidų bei paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, išlaidų apmokėjimą PSDF biudžeto lėšomis per VLK ar TLK.

 

II SKYRIUS

EVIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

9. EVIS organizacinę struktūrą sudaro:

9.1. EVIS valdytojas, kuris yra ir EVIS kaupiamų asmens duomenų valdytojas, – VLK;

9.2. EVIS tvarkytojai, kurie yra ir EVIS kaupiamų asmens duomenų tvarkytojai, – VLK ir TLK;

9.3. EVIS duomenų teikėjai:

9.3.1. VLK – teikiami Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro (toliau – Draudžiamųjų registras), privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ (toliau – „Sveidra“), VLK finansų valdymo ir apskaitos informacinės sistemos (toliau – FVAIS) ir VLK dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) duomenys;

9.3.2. asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) ir kiti juridiniai asmenys, sudarę sutartis su VLK ar TLK, – teikiami pirminiai duomenys;

9.3.3. Ortopedijos technikos įmonių informacinės sistemos (toliau – OTĮ IS).

10. EVIS valdytojui ir EVIS tvarkytojams, tvarkantiems EVIS duomenis, įskaitant asmens duomenis ir ypatingus asmens duomenis, yra priskirtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme nustatytos teisės ir pareigos. Asmens ir ypatingi asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens ir ypatingų asmens duomenų tvarkymo teisėtumą.

11. EVIS valdytojas ir EVIS tvarkytojai, t. y. atitinkamai – asmens duomenų valdytojas ir asmens duomenų tvarkytojai, atlieka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir Nuostatuose nustatytas funkcijas.

12. VLK, vykdydama EVIS valdytojo funkcijas:

12.1. nustato EVIS saugos politiką;

12.2. užtikrina EVIS tvarkomų duomenų konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą, apsaugą nuo neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, kokio nors kitokio neteisėto tvarkymo;

12.3. analizuoja metodologines ir organizacines EVIS tvarkymo problemas ir priima sprendimus dėl jų šalinimo;

12.4. vadovauja EVIS tvarkytojams ir koordinuoja EVIS funkcionavimą;

12.5. teikia EVIS tvarkytojams metodinę pagalbą EVIS naudojimo, tvarkymo ir duomenų saugos klausimais;

12.6. sudaro duomenų teikimo sutartis su valstybės informacinių sistemų ir valstybės registrų valdytojais arba šias funkcijas paveda vykdyti TLK;

12.7. konsultuoja duomenų gavėjus visais susijusiais su EVIS klausimais;

12.8. organizuoja EVIS naudotojų mokymus.

13. VLK, vykdydama EVIS tvarkytojo funkcijas:

13.1. užtikrina tinkamą EVIS techninės ir programinės įrangos diegimą ir funkcionavimą;

13.2. organizacinėmis, techninėmis, technologinėmis ir metodinėmis priemonėmis užtikrina EVIS duomenų bazėse kaupiamų duomenų saugą, jų patikimumą, vientisumą ir saugų perdavimą kompiuteriniais tinklais;

13.3. koordinuoja ir kontroliuoja kitų EVIS tvarkytojų veiklą;

13.4. tvarko gaunamų ir teikiamų EVIS duomenų apskaitą;

13.5. sprendžia EVIS plėtros klausimus.

14. Kiekviena TLK, vykdydama EVIS tvarkytojo funkcijas:

14.1. tvarko EVIS duomenis, susijusius tik su savo aptarnaujama teritorija, VLK nustatyta tvarka;

14.2. skiria darbuotojus, atsakingus už EVIS duomenų tvarkymą;

14.3. užtikrina apdraustųjų, kurių asmens duomenis tvarko, teisių įgyvendinimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Nuostatais ir kitais teisės aktais;

14.4. užtikrina TLK tvarkomų EVIS duomenų patikimumą ir vientisumą;

14.5. teikia EVIS valdytojui pasiūlymus dėl EVIS tobulinimo.

15. Nuostatų 9.2 papunktyje nurodyti EVIS tvarkytojai tvarko jiems priskirtus duomenis, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

16. EVIS naudojantys asmenys yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai.

17. EVIS naudojantys asmenys:

17.1. teikia EVIS duomenis VLK ar TLK duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka;

17.2. užtikrina teikiamų duomenų saugą, duomenų patikimumą ir vientisumą iki duomenys pasiekia EVIS valdytoją.

 

III SKYRIUS

EVIS INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

18. EVIS duomenų bazėse tvarkomi duomenys, priskiriami šioms duomenų grupėms:

18.1. bendrieji apdraustųjų duomenys;

18.2. specialieji apdraustųjų duomenys;

18.3. prašymų registravimo duomenys;

18.4. ASPĮ identifikavimo ir licencijų duomenys;

18.5. kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar dėl paslaugų, susijusių su šių vaistų, priemonių ar paslaugų skyrimu, teikimo, identifikavimo duomenys;

18.6. sveikatos priežiūros specialistų licencijų ir spaudų duomenys;

18.7. sąnarių endoprotezų ir ortopedijos techninių priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis (toliau – kompensuojamieji sąnarių endoprotezai ir kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės), laukimo eilės numeris;

18.8. dantų protezavimo paslaugų, kurių išlaidos kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis (toliau – kompensuojamosios dantų protezavimo paslaugos), laukimo eilės numeris;

18.9. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems sąnarių endoprotezams apskaitos duomenys;

18.10. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms ortopedijos techninėms priemonėms apskaitos duomenys;

18.11. PSDF biudžeto išlaidų centralizuotai apmokamiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms (toliau – MPP) apskaitos duomenys;

18.12. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamajam ambulatoriniam gydymui deguonimi apskaitos duomenys;

18.13. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms dantų protezavimo paslaugoms apskaitos duomenys;

18.14. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems klausos implantams apskaitos duomenys;

18.15. EVIS duomenų tvarkymo procedūrų duomenys;

18.16. sąskaitų faktūrų duomenys;

18.17. EVIS valdytojo, EVIS tvarkytojų ir EVIS naudojančių asmenų duomenys.

19. Bendrieji apdraustųjų duomenys:

19.1. asmens kodas (Lietuvos Respublikos piliečiams identifikuoti);

19.2. apdraustojo identifikavimo kodas (užsienio piliečiams identifikuoti);

19.3. vardas (-ai);

19.4. pavardė (-ės);

19.5. gimimo data;

19.6. lytis;

19.7. apdraustojo deklaruota gyvenamoji vieta (adresas) ir valstybė, kurioje jis gyvena;

19.8. apdraustojo kontaktiniai duomenys: korespondencijos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas;

19.9. sąskaitos, į kurią pervedama kompensacija apdraustajam už savo lėšomis įsigytas priemones ar paslaugas, kurių duomenys tvarkomi EVIS, numeris ir banko kodas (jei reikia).

20. Specialieji apdraustųjų duomenys:

20.1. privalomojo sveikatos draudimo galiojimo būsena;

20.2. privalomojo sveikatos draudimo galiojimo požymis, parodantis, kad apdraustasis priklauso grupei asmenų, kuriems, vadovaujantis Europos Sąjungos socialinės apsaugos sistemų koordinavimo reglamentais, taikomas Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymas;

20.3. privalomojo sveikatos draudimo galiojimo požymis, parodantis, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka mokama iš valstybės biudžeto lėšų už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, suteiktas asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 6 straipsnio 5 dalyje;

20.4. apdraustojo išregistravimo iš Draudžiamųjų registro data ir išregistravimo pagrindas.

21. Prašymo registravimo duomenys:

21.1. prašymo registravimo numeris DVS;

21.2. prašymo registravimo data DVS;

21.3. prašymo kopija.

22. ASPĮ identifikavimo ir licencijų duomenys:

22.1. įstaigos duomenys: pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas (-ai), kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“, įstaigos vadovo vardas ir pavardė;

22.2. įstaigos veiklos vietų duomenys (jei reikia): pavadinimas, adresas, kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“;

22.3. įstaigai išduotos licencijos duomenys: pagal licenciją vykdomos veiklos rūšis, licencijos numeris, būsena (galiojanti / sustabdyta / panaikinta), licencijos išdavimo ir atitinkamos licencijos būsenos pabaigos datos.

23. Kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar dėl paslaugų, susijusių su šių vaistų, priemonių ar paslaugų skyrimu, teikimo, identifikavimo duomenys:

23.1. įstaigos duomenys: pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas (-ai), kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“, įstaigos vadovo vardas ir pavardė;

23.2. įstaigos veiklos vietų duomenys (jei reikia): pavadinimas, adresas, kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“.

24. Sveikatos priežiūros specialistų licencijų, spaudų ir įdarbinimo duomenys:

24.1. licencijų duomenys: rūšis, serija ir numeris, išdavimo data, profesinė kvalifikacija, pagal kurią licencija suteikia teisę verstis atitinkama praktika, licencijos būsena (galiojanti / sustabdyta / panaikinta), licencijos išdavimo ir atitinkamos licencijos būsenos pabaigos datos;

24.2. spaudų duomenys: numeris ir serija, spaudo numerio suteikimo ir panaikinimo datos.

24.3. Įstaigos, kurioje dirba specialistas, duomenys (pavadinimas, ID kodas, specialisto įdarbinimo ir išdarbinimo datos).

25. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems sąnarių endoprotezams ir jų komponentams apskaitos duomenys:

25.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą endoprotezą išmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

25.2. apdraustojo prašymo rūšis (teikiamas VLK – dėl įrašymo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl ASPĮ, kurioje turi būti atliekama sąnario endoprotezavimo operacija, pakeitimo; dėl apdraustojo, savo lėšomis įsigijusio sąnario endoprotezą, išlaidų kompensavimo; dėl pakartotinio įtraukimo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl operacijos atidėjimo);

25.3. apdraustojo prašymo įtraukti jį į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę (teikiamo ASPĮ) duomenys (kiti prašymai, nurodyti Nuostatų 25.2 papunktyje, teikiami VLK raštu ir įtraukiami į pacientų teikiamų dokumentų registrą):

25.3.1. prašymą priėmusios ASPĮ pavadinimas;

25.3.2. sąnario endoprotezo rūšis (alkūnės, čiurnos, kelio, klubo, peties);

25.3.3. pusė (kairė, dešinė);

25.3.4. atlikimo laikas (planinė, neplaninė, skubi);

25.3.5. prašymo pateikimo data;

25.3.6. sąnario endoprotezo tipas;

25.3.7. sąnario endoprotezo tvirtinimo būdas;

25.3.8. diagnozės ir papildomos diagnozės (jei reikia) kodai ir pavadinimai pagal TLK-10-AM;

25.3.9. rekomenduojamo sąnario endoprotezo pavadinimas, sąnario endoprotezo komponentai;

25.3.10. operacijos tipas (pirminė, revizinė);

25.3.11. sąnario endoprotezo tvirtinimo būdas (cementinis, mechaninis, mišrus);

25.4. VLK atliekamo kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų paskirstymo duomenys:

25.4.1. ASPĮ pavadinimas;

25.4.2. sąnario endoprotezo rūšis;

25.4.3. asmenų sąrašas, kuriems paskirti sąnarių endoprotezai arba kompensacija už savo lėšomis įsigytą sąnario endoprotezą;

25.4.4. prašymo pateikimo data, sąnario endoprotezo arba kompensacijos už savo lėšomis įsigytą sąnario endoprotezą skyrimo data;

25.4.5. sąskaitų faktūrų duomenys (kai kompensuojamos apdraustojo, įsigijusio sąnario endoprotezą savo lėšomis, išlaidos);

25.5. sąnarių endoprotezų klasifikatorių duomenys:

25.5.1. Sąnarių endoprotezų gamintojų ir tiekėjų klasifikatoriaus duomenys;

25.5.2. Sąnarių endoprotezų tipų klasifikatoriaus duomenys;

25.5.3. Sąnarių endoprotezų komponentų klasifikatoriaus duomenys.

26. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms ortopedijos techninėms priemonėms apskaitos duomenys:

26.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą ortopedijos techninę priemonę išmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

26.2. konkrečiam apdraustajam skiriamos ortopedijos techninės priemonės įsigijimo išlaidų kompensavimo duomenys:

26.2.1. užsakymo pagaminti kompensuojamąją ortopedijos techninę priemonę registravimo EVIS numeris ir data;

26.2.2. kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės pavadinimas, gamintojo pavadinimas, TLK, kurios veiklos zonoje yra ortopedijos techninę priemonę pagaminusi įmonė, pavadinimas;

26.2.3. kompensuojamoji suma (Eur);

26.3.  užsakymo pagaminti kompensuojamąją ortopedijos techninę priemonę duomenys:

26.3.1. TLK pavadinimas, ortopedijos techninės priemonės gamintojo pavadinimas, gamintojo identifikacinis numeris „Sveidroje“;

26.3.2. apdraustojo, kuriam skiriama kompensuojamoji ortopedijos techninė priemonė, diagnozės kodas ir pavadinimas pagal TLK-10-AM;

26.3.3. ortopedijos techninės priemonės pavadinimas;

26.3.4. ortopedijos techninės priemonės bazinė kaina (Eur);

26.3.5. socialinė grupė, kuriai priskiriamas apdraustasis (II gr. / 30–55 proc. darbingumo lygis, III gr. / 60–100 proc. darbingumo lygis, vaikas invalidas (neįgalus vaikas), vaikas iki 18 metų, pensininkas, kiti);

26.3.6. bazinės kainos kompensavimo lygis procentais (50 proc., 80 proc., 95 proc., 100 proc.);

26.3.7. apdraustojo priemoka (jei reikia), kompensuojamoji suma, faktinė ortopedijos techninės priemonės kaina (Eur);

26.3.8. užsakymo galiojimo data (nuo...iki...);

26.4. konsultavimo paslaugų duomenys (bendrieji ir specialieji apdraustojo duomenys, nurodyti Nuostatų 19 ir 20 punktuose, konsultavusiojo gydytojo specialisto vardas, pavardė, spaudo numeris, ASPĮ, kurioje jis dirba, identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 22 punkte, diagnozės kodas ir pavadinimas pagal TLK-10-AM, atlikti diagnostiniai tyrimai, siuntimo data);

26.5. užsakymo būsenos duomenys (patvirtintas / anuliuotas / kompensuotos pagal užsakymą pagamintos ortopedijos techninės priemonės gamybos ir pritaikymo išlaidos);

26.6. kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės pagaminimo ir išdavimo pacientui data;

26.7. kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės bazinės kainos (skaičiuojamos balais) 1 balo vertė:

26.7.1. einamojo ataskaitinio laikotarpio prognozuojama kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių, kurių užsakymai priimti, bet dar neįvykdyti, bazinių kainų balo vertė;

26.7.2. einamojo ataskaitinio laikotarpio prognozuojama kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių, kurių užsakymai priimti ir įvykdyti, bazinių kainų balo vertė;

26.7.3. praėjusį ataskaitinį laikotarpį pagamintų ir pritaikytų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių bazinių kainų faktinė balo vertė, pagal kurią atsiskaitoma už šias priemones;

26.8. ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo ataskaitos;

26.9. ortopedijos techninių priemonių klasifikatorių duomenys:

26.9.1. Ortopedijos techninių priemonių poklasių klasifikatoriaus duomenys;

26.9.2. Ortopedijos techninių priemonių klasifikatoriaus duomenys – gamintojas, ortopedijos techninės priemonės pavadinimas, galiojimo data (nuo... iki...);

26.9.3. Ortopedijos techninių priemonių bazinių kainų klasifikatoriaus duomenys;

26.9.4. Ortopedijos techninių priemonių faktinių kainų klasifikatoriaus duomenys;

26.9.5. Ortopedijos techninių priemonių gamintojų ir tiekėjų klasifikatoriaus duomenys.

27. PSDF biudžeto išlaidų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP apskaitos duomenys:

27.1. PSDF biudžeto lėšų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

27.2. apdraustojo, kuriam buvo skirti centralizuotai apmokami vaistai ar MPP, diagnozės pavadinimas ir kodas pagal TLK-10-AM;

27.3. apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų ar MPP duomenys (pavadinimas, vaisto dozė, vaisto ar MPP apibūdinimas);

27.4. apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų ar MPP gamintojo identifikaciniai duomenys;

27.5. numatomas suvartoti apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų kiekis ar numatomas panaudoti MPP kiekis (jei reikia);

27.6. Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąraše nurodyti apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų duomenys (jei skiriamas vaistas):

27.6.1. vaisto grupės pavadinimas;

27.6.2. ATC kodas;

27.6.3. vaisto pavadinimas;

27.6.4. gamintojo identifikaciniai duomenys;

27.6.5. deklaruojamoji kaina (Eur);

27.6.6. vaistinio preparato nacionalinis pakuotės identifikatorius;

27.6.7. matas;

27.6.8. kiekis mg / TV vienetais nedalomame vienete;

27.6.9. vidutinė vaisto dozė, suaugusio asmens suvartojama per parą tam tikrai ligai gydyti (DDD);

27.6.10. vaisto dozės matas (mg arba vaisto veikimo vienetai);

27.6.11. ATC lygiai (I, II, III, IV);

27.7. Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąraše nurodyti MPP duomenys (jei skiriamas MPP):

27.7.1. MPP pavadinimas;

27.7.2. MPP grupės pavadinimas;

27.7.3. MPP vieneto kaina;

27.8. centralizuotų pirkimų kodai ir sutarčių su vaistų bei MPP tiekėjais duomenys – tiekiamų vaistų ir (ar) MPP sąrašas, kainos (Eur).

28. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamajam ambulatoriniam gydymui deguonimi apskaitos duomenys:

28.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

28.2. bendrieji ir specialieji apdraustojo duomenys, nurodyti Nuostatų 19 ir 20 punktuose, bei apdraustojo prašymo kompensuoti ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidas (teikiamo VLK) registravimo duomenys, nurodyti Nuostatų 21 punkte;

28.3. gydytojo išvadų duomenys (gydytojo specialisto vardas, pavardė, spaudas, ASPĮ, kurioje jis dirba, identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 22 punkte, klinikinės diagnozės, pagal kurią skiriamas ilgalaikis gydymas deguonimi, nustatymo data ir kodas pagal TLK-10-AM, diagnostinių tyrimų duomenys);

28.4. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 28.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį). Jei prašymas patenkinamas, nurodoma VLK išduoto garantinio rašto data ir numeris (per sąsają su DVS);

28.5. gydymo deguonimi priemones išduodančių įmonių identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 24 punkte;

28.6. gydymo deguonimi priemonių, skiriamų apdraustajam, duomenys;

28.7. sutarčių tarp VLK ir gydymo deguonimi priemones išduodančių įmonių duomenys;

28.8. kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi bazinė kaina (vieno mėnesio gydymo bazinė kaina, vienos dienos gydymo bazinė kaina);

28.9. gydymo deguonimi priemones išduodančių įmonių ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų kompensavimo paraiškų (teikiamų VLK) duomenys;

28.10. ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis duomenys.

29. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms dantų protezavimo paslaugoms apskaitos duomenys:

29.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

29.2. apdraustojo prašymo įrašyti į kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilę (teikiamo ASPĮ) duomenys:

29.2.1. prašymo pagrindas (asmenys, kuriems sukako senatvės pensijos amžius / vaikai iki 18 metų, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnyje / asmenys, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka pripažinti nedarbingais arba iš dalies darbingais);

29.2.2. medicinos dokumentų (formos 027/a) išrašo (išrašą daro gydytojas odontologas) duomenys;

29.3. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį / perduotas kitai TLK);

29.4. apdraustojo prašymo skirti kompensaciją už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas (teikiamo TLK) duomenys:

29.4.1. dantų protezavimo paslaugų suteikimo data;

29.4.2. odontologinės priežiūros įstaigos, suteikusios dantų protezavimo paslaugas, identifikaciniai duomenys;

29.4.3. odontologinės priežiūros įstaigos, suteikusios dantų protezavimo paslaugas, išduotos sąskaitos faktūros serija ir numeris, paslaugų kaina (Eur);

29.5. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.4 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);

29.6. apdraustojo prašymo išbraukti iš kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilės (teikiamo TLK) duomenys;

29.7. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.6 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);

29.8. apdraustojo prašymo pakeisti bendruosius apdraustojo duomenis (teikiamo TLK) duomenys: adresas, asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas;

29.9. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.8 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);

29.10. prašymo pervesti mirusio apraustojo kompensaciją paveldėtojui (-ams) (teikiamo TLK) duomenys:

29.10.1. apdraustojo išregistravimo iš Draudžiamųjų registro data, kai nurodomas išregistravimo pagrindas – „dėl mirties“;

29.10.2. paveldėjimo teisę įrodančių dokumentų duomenys (testamento, paveldėjimo pagal įstatymą dokumentų kopijos);

29.10.3. bendrieji paveldėtojo duomenys (adresas, asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas);

29.10.4. paveldėtojo sąskaitos numeris, banko pavadinimas, adresas;

29.10.5. sąskaitos faktūros duomenys;

29.11. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.10 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);

29.12. TLK sudaromos jos veiklos zonos kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilės duomenys – apdraustojo eilės numeris (pagal savivaldybes).

30. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems klausos implantams apskaitos duomenys:

30.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų klausos implantų įsigijimo išlaidoms apmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;

30.2. apdraustojo prašymo skirti kompensuojamąjį klausos implantą (teikiamo ASPĮ) duomenys (prašyme turi būti nurodytos ASPĮ gydytojų konsiliumo išvados);

30.3. diagnozės pavadinimas ir ligos kodas pagal TLK-10-AM (ASPĮ tvarkomi duomenys);

30.4. apdraustajam skirto kompensuojamojo klausos implanto duomenys (tvarkomi ASPĮ):

30.4.1. klausos implanto pavadinimas;

30.4.2. skyrimo data;

30.4.3. kaina (Eur);

30.4.4. kiekis (jei >1);

30.5. sprendimo, priimamo dėl apdraustojo prašymo, nurodyto Nuostatų 30.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);

30.6. apdraustojo prašymo skirti kompensaciją už savo lėšomis įsigytą klausos implantą (teikiamo VLK) duomenys:

30.6.1. apdraustojo įsigyto klausos implanto ir pagal techninius duomenis jam tinkamo klausos implanto, kurio įsigijimo išlaidos centralizuotai buvo apmokėtos PSDF biudžeto lėšomis (tuo metu, kai apdraustasis savo lėšomis nusipirko kitokį klausos implantą), pavadinimai;

30.6.2. kaina (Eur);

30.6.3. kiekis (jei >1);

30.6.4. ASPĮ, kurioje buvo užpildytas apdraustojo prašymas, identifikaciniai duomenys;

30.6.5. sveikatos priežiūros specialisto, padariusio įrašą prašyme (įraše nurodoma, kada paskutinį kartą apdraustasis gavo centralizuotai apmokamą klausos implantą ar kompensaciją už savo lėšomis įsigytą klausos implantą), identifikaciniai duomenys (vardas, pavardė, spaudo numeris);

30.6.6. kompensuojamoji suma (Eur);

30.6.7. numatoma kompensacijos išmokėjimo data;

30.6.8. įmonės, kurioje apdraustasis įsigijo klausos implantą, pavadinimas ir sąskaitos faktūros numeris;

30.7. sprendimo, priimamo dėl apraustojo prašymo, nurodyto Nuostatų 30.6 papunktyje, būsenos duomenys (skirta kompensacija / atmestas prašymas, nurodant atmetimo priežastį / kompensuotos ar nekompensuotos klausos implanto įsigijimo išlaidos);

30.8. apdraustojo amžius (vaikas, suaugusysis);

30.9. klausos implantų klasifikatoriaus duomenys.

31. Sąskaitų faktūrų duomenys:

31.1. sąskaitą išrašiusios įstaigos juridinio asmens kodas, pavadinimas;

31.2. sąskaitos faktūros išrašymo data;

31.3. prekės / paslaugos pavadinimas;

31.4. prekių / paslaugų kaina (Eur).

32. EVIS duomenų tvarkymo procedūrų duomenys:

32.1. duomenų įrašymo, duomenų papildymo ir (arba) ištaisymo, duomenų perkėlimo į archyvą datos;

32.2. duomenų tvarkytojo juridinio asmens duomenys – juridinio asmens kodas, juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens buveinė (adresas).

33. EVIS valdytojo ir tvarkytojo darbuotojų duomenys:

33.1.  identifikaciniai duomenys (vardas ir pavardė, įstaigos / jos padalinio pavadinimas, pareigos);

33.2. prisijungimo prie duomenų bazės (-ių) įrašai: prisijungimo identifikatorius, data, laikas, trukmė, jungimosi rezultatas (sėkmingas, nesėkmingas), bylos, prie kurių jungtasi, atlikti veiksmai su asmens duomenimis (įvedimas, peržiūra, keitimas, naikinimas ir kiti duomenų tvarkymo veiksmai).

34. EVIS naudojančių asmenų, kurie yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai, duomenys:

34.1. identifikaciniai duomenys (vardas ir pavardė, įstaigos / jos padalinio pavadinimas, pareigos);

34.2. prisijungimo prie duomenų bazės (-ių) įrašai: prisijungimo identifikatorius, data, laikas, trukmė, jungimosi rezultatas (sėkmingas, nesėkmingas).

35. EVIS naudojami bendrieji klasifikatoriai:

35.1. Valstybės ir savivaldybių kodų klasifikatorius, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2005 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 1R-197 „Dėl Valstybės ir savivaldybių kodų klasifikatoriaus patvirtinimo“;

35.2. TLK-10-AM;

35.3. Pasaulio sveikatos organizacijos vaistų ATC kodų klasifikatorius.

36. Duomenų teikėjų teikiami duomenys:

36.1. Draudžiamųjų registro duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1–18.2, 29.10.1 ir 30.8. papunkčiuose;

36.2. „Sveidros“ duomenys, nurodyti Nuostatų 18.4–18.6 papunkčiuose;

36.3. DVS duomenys, nurodyti Nuostatų 18.3 papunktyje;

36.4. FVAIS duomenys, nurodyti Nuostatų 18.9–18.16, 27.4, 27.7, 28.10 papunkčiuose;

36.5. OTPĮ IS duomenys, nurodyti Nuostatų 26.2–26.4 ir 26.6 papunkčiuose;

36.6. ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, teikiami duomenys, nurodyti Nuostatų 25.3, 26.2–26.4, 26.6, 27.3, 27.5, 28.3, 28.5–28.6, 28.9, 30.3–30.4 papunkčiuose.

 

IV SKYRIUS

EVIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

37. EVIS funkcinę struktūrą sudaro šie posistemiai:

37.1. Sąnarių endoprotezų posistemis. Jo funkcijos:

37.1.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą endoprotezą išmokėti, apskaita ir valdymas;

37.1.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų VLK – dėl įtraukimo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl ASPĮ, kurioje turi būti atliekama sąnario endoprotezavimo operacija, pakeitimo; dėl apdraustojo, savo lėšomis įsigijusio sąnario endoprotezą, išlaidų kompensavimo; dėl pakartotinio įtraukimo į eilę; dėl sąnario endoprotezavimo operacijos atidėjimo) registravimas;

37.1.3. kompensuojamojo sąnario endoprotezo arba kompensacijos už savo lėšomis įsigytą endoprotezą laukimo eilių valdymas;

37.1.4. kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų ir jų komponentų apskaitos tvarkymas;

37.1.5. kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų ir jų komponentų įsigijimo išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis kontrolės vykdymas;

37.1.6. kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų paskirstymo duomenų apdorojimas;

37.1.7. kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų paskirstymo administravimas;

37.1.8. informacijos apie paskirtus kompensuojamuosius sąnarių endoprotezus teikimas apdraustiesiems, pateikusiems atitinkamą prašymą;

37.1.9. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.2. Ortopedijos techninių priemonių posistemis. Šio posistemio funkcijos:

37.2.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių gamybos ir pritaikymo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą ortopedijos techninę priemonę, apskaita ir valdymas;

37.2.2. užsakymų pagaminti kompensuojamąją ortopedijos techninę priemonę registravimas;

37.2.3. kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių apskaitos tvarkymas;

37.2.4. kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių panaudojimo ir jų gamybos bei pritaikymo išlaidų apmokėjimo kontrolės vykdymas;

37.2.5. informacijos apie paskirtas kompensuojamąsias ortopedijos technines priemones teikimas asmenims, pateikusiems užsakymą jas pagaminti;

37.2.6. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.3. Centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP posistemis. Jo funkcijos:

37.3.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP įsigyti, apskaita ir valdymas;

37.3.2. centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP, naudojamų asmens sveikatos priežiūros įstaigose, apskaitos tvarkymas;

37.3.3. centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP bei jiems skirtų PSDF biudžeto lėšų panaudojimo kontrolės vykdymas;

37.3.4. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.4. Ambulatorinio gydymo deguonimi posistemis. Jo funkcijos:

37.4.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti, apskaita ir valdymas;

37.4.2. Apdraustųjų teikiamų prašymų kompensuoti ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidas registravimas;

37.4.3. sprendimų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 37.4.2 papunktyje, duomenų registravimas;

37.4.4. apdraustųjų, kuriems skiriamas kompensuojamasis ambulatorinis gydymas deguonimi, draustumo galiojimo tikrinimas;

37.4.5. kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų apmokėjimo kontrolės vykdymas;

37.4.6. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.5. Dantų protezavimo paslaugų posistemis. Jo funkcijos:

37.5.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas, apskaita ir valdymas;

37.5.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų ASPĮ – dėl įrašymo į kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilę; teikiamų TLK – dėl išbraukimo iš kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilės; teikiamų TLK – dėl bendrųjų apdraustojo duomenų, t. y. adreso, pavardės, gyvenamosios vietos adreso, pakeitimo; teikiamų TLK – dėl kompensacijos už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas skyrimo; teikiamų TLK – dėl mirusio apraustojo kompensacijos pervedimo paveldėtojui / paveldėtojams) registravimas;

37.5.3. kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų arba kompensacijos už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas laukimo eilių valdymas;

37.5.4. kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidų apmokėjimo kontrolės vykdymas;

37.5.5. informacijos apie kompensuojamąsias dantų protezavimo paslaugas teikimas asmenims, pateikusiems Nuostatų 37.5.2 papunktyje nurodytus prašymus;

37.5.6. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.6. Klausos implantų posistemis. Jo funkcijos:

37.6.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų klausos implantų įsigijimo išlaidoms apmokėti, apskaita ir valdymas;

37.6.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų ASPĮ dėl kompensuojamojo klausos implanto skyrimo arba teikiamų VLK dėl kompensacijos už savo lėšomis įsigytą klausos implantą skyrimo) registravimas;

37.6.3. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 37.6.2 papunktyje, duomenų registravimas;

37.6.4. kompensuojamųjų klausos implantų apskaitos tvarkymas;

37.6.5. kompensuojamųjų klausos implantų ir jų įsigijimo išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis kontrolės vykdymas;

37.6.6. informacijos apie kompensuojamųjų klausos implantų skyrimą teikimas asmenims, pateikusiems Nuostatų 37.6.2 papunktyje nurodytą prašymą.

37.6.7. statistinių ir ekonominių ataskaitų teikimas;

37.7. Viešosios informacijos teikimo posistemis. Jo funkcijos:

37.7.1. informacijos apie prašymų skirti vaistus, priemones ir paslaugas, kurių duomenys tvarkomi EVIS, būseną teikimas šiuos prašymus pateikusiems apdraustiesiems;

 

V SKYRIUS

EVIS DUOMENŲ TEIKIMO IR NAUDOJIMO TVARKA

 

38. EVIS duomenys turi būti tikslūs ir nuolat atnaujinami (jei to reikia jiems apdoroti). Netikslūs ar neišsamūs duomenys turi būti tikslinami, taisomi, papildomi, sunaikinami arba jų tvarkymas turi būti sustabdomas. Neteisingų, neišsamių, netikslių duomenų tvarkymo EVIS duomenų bazėse procedūra detaliai aprašoma EVIS valdytojo tvirtinamuose EVIS duomenų saugos nuostatuose, EVIS saugaus elektroninių duomenų tvarkymo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose saugų EVIS duomenų tvarkymą.

39. EVIS duomenys teikiami neatlygintinai.

40. EVIS tvarkomi asmens ir ypatingi asmens duomenys teikiami Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatytais atvejais pagal duomenų valdytojo ir duomenų gavėjo sudarytą asmens duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju) arba duomenų gavėjo prašymą (vienkartinio teikimo atveju). Sutartyje turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, jų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, sąlygos, tvarka bei šių duomenų apimtis. Prašyme turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, jų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas bei prašomų pateikti asmens duomenų apimtis. Jei asmens duomenys tvarkomi automatiniu būdu ir taikomos tinkamos priemonės duomenų saugumui užtikrinti, teikiant asmens duomenis pagal duomenų valdytojo ir duomenų gavėjo sudarytą sutartį prioritetu turi būti laikomas automatinis duomenų teikimas, o teikiant asmens duomenis pagal duomenų gavėjo prašymą – duomenų teikimas elektroninio ryšio priemonėmis.

41. Teikiant asmens ir ypatingus asmens duomenis (toliau – asmens duomenys) automatiniu būdu, sutartyje turi būti nustatytos techninės duomenų teikimo sąlygos. Šiose sąlygose nurodoma:

41.1. asmens duomenų šaltinis (EVIS posistemis / posistemiai);

41.2. asmens duomenų teikimo periodiškumas;

41.3. reikalavimas asmens duomenis teikti šifruotu ryšio kanalu, naudojant VPN (angl. Virtual private network) technologijas. EVIS valdytojas / tvarkytojai ir EVIS duomenų gavėjai užtikrina tokio kanalo sukūrimą savo tinkle;

41.4. asmens duomenų teikimo formatas (tinklinė sąsaja ar kt.);

41.5. techniniai duomenų teikimo būdai (jei reikia);

41.6. reikalavimas (taikomas asmens duomenų gavėjui) registruoti visus sutrikimus, susijusius su duomenų gavimu, EVIS valdytojo Pagalbos tarnybos informacinėje sistemoje (http://itpagalba.vlk.lt), o šios sistemos sutrikimų atveju – elektroniniu paštu (itpagalba@vlk.lt);

41.7. teikiamų asmens duomenų apimtis;

41.8. galimi duomenų teikimo būdai ir sąlygos, taikytini tais atvejais, kai EVIS valdytojo naudojamų duomenų turinys ar forma neatitinka EVIS duomenų gavėjo poreikių;

41.9. EVIS valdytojui / tvarkytojui ir EVIS duomenų gavėjui atstovaujančių atsakingųjų asmenų kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas).

42. EVIS duomenų gavėjai atsako už gaunamų duomenų saugą teisės aktų nustatyta tvarka.

43. Teikiant EVIS duomenis pagal vienkartinį prašymą, duomenų teikimo sąlygos ir duomenų apimtis turi būti suderinti su EVIS duomenų valdymo įgaliotiniu ar EVIS saugos įgaliotiniu.

44. Iš EVIS gauti duomenys negali būti keičiami, juos naudojant privaloma nurodyti jų šaltinį. Tretiesiems asmenims, turintiems teisę gauti EVIS duomenis, šie duomenys gali būti teikiami tik tokiu tikslu, tokia apimtimi ir tokiu būdu, kokie buvo numatyti prieš juos gaunant, ir tik tuo atveju, jei duomenų teikimas tretiesiems asmenims buvo nurodytas duomenų teikimo prašyme arba sutartyje.

45. EVIS informacija yra vieša ir Lietuvos Respublikos įstatymų, Europos Sąjungos teisės aktų ir (arba) kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikiama institucijoms bei kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims. Fizinių asmenų asmens ir ypatingi asmens duomenys teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens ir ypatingų asmens duomenų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims.

46. Europos Sąjungos valstybių (narių) ar Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms EVIS duomenys teikiami Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka, o asmens bei ypatingi asmens duomenys – ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.

47. Atsisakymas teikti duomenis per vieną mėnesį nuo neigiamo atsakymo gavimo dienos gali būti skundžiamas administraciniam teismui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 36 straipsniu ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 22 ir 33 straipsniais, arba Administracinių ginčų komisijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu.

48. Visi EVIS duomenų gavėjai, įskaitant registrų ar kitų valstybės informacinių sistemų tvarkytojus, duomenų teikėjai ir fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys tvarkomi EVIS, ir kiti asmenys turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, neišsamūs, netikslūs duomenys. Tokiu atveju EVIS valdytojas ar tvarkytojas privalo per 5 darbo dienas nuo reikalavimo ir dokumentų, patvirtinančių reikalavime pateiktus faktus, gavimo dienos ištaisyti nurodytus netikslumus ir nedelsiant raštu, elektroniniu paštu ar telefonu informuoti apie tai reikalavimą pateikusį asmenį ar įgaliotąjį atstovą, taip pat jis turi užtikrinti, kad visi EVIS duomenų gavėjai, kuriems buvo pateikti neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys, būtų nedelsiant informuoti apie ištaisytus netikslumus.

49. EVIS nuasmeninti ir (ar) apibendrinti duomenys, įvardyti Nuostatų 18.7 ir 18.8 papunkčiuose, yra skelbiami viešai.

 

VI SKYRIUS

EVIS DUOMENŲ SAUGA

 

50. EVIS duomenų saugą nustato EVIS duomenų saugos nuostatai ir kiti saugos politikos įgyvendinamieji dokumentai, rengiami, derinami ir tvirtinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

51. Už EVIS duomenų saugą pagal kompetenciją atsako EVIS valdytojas ir EVIS tvarkytojai.

52. Asmenys, tvarkantys asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai. Šie asmenys privalo pasirašyti pasižadėjimus saugoti asmens duomenis ir nepažeisti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas, pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.

53. Asmens duomenų saugumas užtikrinamas vadovaujantis Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, reikalavimais, Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71(1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“, Techniniais valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimais, patvirtintais 2013 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1V-832, bei kitais duomenų saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

54. Tvarkant ir saugant EVIS duomenis, turi būti įgyvendintos duomenų saugos organizacinės, programinės, techninės, patalpų apsaugos ir administracinės priemonės, skirtos EVIS duomenų konfidencialumui, prieinamumui teisėtiems tvarkytojams, vientisumui bei autentiškumui užtikrinti ir apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, naudojimo, atskleidimo, taip pat – nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Minėtos priemonės turi užtikrinti tokio lygio saugumą, kuris atitiktų saugotinų EVIS duomenų pobūdį. Šios priemonės, EVIS saugaus duomenų tvarkymo reikalavimai ir jų įgyvendinimas nustatomi EVIS duomenų saugos nuostatuose.

55. EVIS duomenys saugomi duomenų bazėse ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Kai duomenų tvarkymo tikslams EVIS duomenys tampa nebereikalingi, jie yra perkeliami į duomenų bazių archyvus (saugyklas):

55.1. bendrieji apdraustųjų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;

55.2. specialieji apdraustųjų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;

55.3. ASPĮ identifikavimo ir licencijų duomenys – praėjus 5 metams po licencijos panaikinimo, likvidavus įstaigą;

55.4. kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ir su šiais vaistais, priemonėmis bei paslaugomis susijusių paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, identifikavimo duomenys – praėjus 5 metams po licencijos panaikinimo, likvidavus įstaigą;

55.5. EVIS valdytojo ir tvarkytojo darbuotojų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;

55.6. EVIS naudojančių asmenų, kurie yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai, asmens duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;

55.7. sveikatos priežiūros specialistų licencijų ir spaudų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba specialistui mirus;

55.8. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustųjų lėšomis įsigytus sąnarių endoprotezus, apskaitos ir šių endoprotezų apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.9. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustųjų lėšomis įsigytas ortopedijos technines priemones, apskaitos ir šių ortopedijos techninių priemonių apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.10. PSDF biudžeto lėšų, skirtų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP, apskaitos ir šių vaistų bei MPP apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.11. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti, apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.12. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas, apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.13. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų klausos implantų įsigijimo išlaidoms apmokėti, apskaitos ir šių implantų apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;

55.14. sąskaitų faktūrų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;

55.15. EVIS duomenų tvarkymo procedūrų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba likvidavus EVIS.

56. EVIS duomenų bazių archyvuose duomenys saugomi 5 metus, vėliau jie nuasmeninami ir saugomi duomenų bazių archyvuose iki EVIS likvidavimo. Likviduojant EVIS, šios sistemos duomenų bazių archyvai sunaikinami arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

EVIS FINANSAVIMAS

 

57. EVIS kūrimas, plėtra ir eksploatavimas finansuojami PSDF biudžeto lėšomis.

 

VIII SKYRIUS

EVIS MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

58. EVIS modernizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

59. Sprendimą dėl EVIS modernizavimo, techninių ir programinių priemonių kūrimo, plėtros priemonių įgyvendinimo ar likvidavimo priima EVIS valdytojas teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Likviduojamos EVIS duomenys perduodami kitai informacinei sistemai arba sunaikinami ir perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. EVIS valdytojas ir EVIS tvarkytojai įgyvendina duomenų subjekto teises (gauti informaciją apie jų asmens duomenų tvarkymą, būti supažindintiems su tvarkomais jų asmens duomenimis, reikalauti ištaisyti, sunaikinti jų asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, jų asmens duomenų tvarkymo veiksmus, jei duomenys tvarkomi nesilaikant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų įstatymų nuostatų), vadovaudamiesi Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo VLK ir TLK tvarkos aprašu, patvirtintu VLK direktoriaus 2015 m. birželio 3 d. įsakymu Nr.1K-155 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinėse ligonių kasose tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu bei kitų pacientų teises įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka.

62. EVIS naudotojui suteiktų prieigos teisių lygmuo, parodantis jam prieinamų duomenų apimtį, nustatomas atsižvelgiant į EVIS naudotojo funkcijas, t. y. EVIS naudotojui gali būti prieinama tik tokia EVIS duomenų apimtis, kokia yra būtina jo funkcijoms vykdyti.“

 

____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-27, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01310

 

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-12-08

Priedo naikinimas:

Nr. 1K-234, 2017-12-06, paskelbta TAR 2017-12-07, i. k. 2017-19722

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-22, 2016-01-27, paskelbta TAR 2016-01-27, i. k. 2016-01656

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. 1K-301 „Dėl Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatų ir šios informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-234, 2017-12-06, paskelbta TAR 2017-12-07, i. k. 2017-19722

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos valdomų informacinių sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo

 

3.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-27, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01310

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. 1K-301 „Dėl Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatų ir šios informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo