Suvestinė redakcija nuo 2017-07-08 iki 2019-07-17

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-10-04, i. k. 2016-24492

 

AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS prie LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ ministerijos DIREKTORIUS

 

ISAKYMAS

DĖL PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugsėjo 30 d. Nr. V1-399

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalies 1-2 punktais ir Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 1K-270 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo“, 8 punktu,

tvirtinu Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisykles (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Audrius Linartashttp://192.168.1.7/Images/s.gif


PATVIRTINTA

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir

nemokumo valdymo tarnybos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus

2016 m.  rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V1-399

 

PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja planuojamų tikrinti restruktūrizavimo administratorių (toliau – administratorius) veiklos patikrinimo sąrašo (toliau – Planinių patikrinimų planas) sudarymo kriterijus, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros institucija) atliekamų planinių ir neplaninių administratorių veiklos patikrinimų atlikimo pagrindus, tvarką bei trukmę.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

2.       Priežiūros institucijos veikla, susijusi su administratorių veiklos patikrinimais, planuojama ir atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymu, Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 1K-270 (toliau – Priežiūros taisyklės).

3.       Administratorių veiklos patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai (toliau kartu – patikrinimai).

4.       Patikrinimus atlieka tikrintojas (-ai) – Priežiūros institucijos valstybės tarnautojas (-ai) ir (arba) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis.

 

II SKYRIUS

PLANINIS ADMINISTRATORIAUS VEIKLOS PATIKRINIMAS

 

5. Planinio administratoriaus veiklos patikrinimo (toliau – planinis patikrinimas) tikslas – surinkti ir įvertinti informaciją apie administratoriaus veiklą, administruojant įmonių restruktūrizavimo ir (ar) fizinių asmenų bankroto procesus (toliau – restruktūrizavimo procesas (procesai)) bei suteikti jam metodinę pagalbą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

6. Planinio patikrinimo rūšys:

6.1. Visapusiškas planinis patikrinimas – administratoriaus veiklos, administruojant restruktūrizavimo procesą (procesus) patikrinimas, kuris apima visų administratoriaus pareigų, numatytų Taisyklių 1 ir (ar) 2 prieduose, vykdymo patikrinimą.

6.2. Tikslinis planinis patikrinimas – administratoriaus veiklos, administruojant restruktūrizavimo procesą (procesus) patikrinimas, kuris apima vienos ar kelių administratoriaus pareigų, numatytų Taisyklių 1 ir (ar) 2 prieduose, vykdymo patikrinimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

7.       Planinis patikrinimas atliekamas pagal Priežiūros institucijos vadovo įsakymu patvirtintą metinį Planinių patikrinimų planą. 

8. Planinių patikrinimų planas sudaromas pagal vieną ar kelis kriterijus:

8.1. administratoriaus administruojamo restruktūrizavimo proceso kreditorių reikalavimų suma;

8.2. administratoriaus, administruojančio restruktūrizavimo procesą (procesus), veikla netikrinta 6 metus;

8.3. administratoriaus veiklos stebėsenos metu jo veikloje nustatyta galimų teisės aktų pažeidimo požymių;

8.4. administratoriaus administruojamų restruktūrizavimo procesų skaičius;

8.5. praėjusiais arba einamaisiais metais administratoriaus veikloje buvo nustatyta teisės aktų pažeidimų;

8.6. kitos aplinkybės, dėl kurių galimas teisės aktų pažeidimų rizikos padidėjimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

9.       Planinių patikrinimų plano projektą parengia ir teikia tvirtinti Priežiūros institucijos vadovui Priežiūros institucijos Nemokumo administravimo patikrinimų skyriaus vedėjas, nurodydamas kriterijus, pagal kuriuos buvo atrinkti administratoriai, kurių veiklą planuojama tikrinti. Ateinančių metų Planinių patikrinimų plano projektas pateikiamas Priežiūros institucijos vadovui tvirtinti iki einamųjų metų lapkričio 1 d. Patvirtintas Planinių patikrinimų planas Priežiūros institucijos svetainėje paskelbiamas iki einamųjų metų gruodžio 1 d.

10.     Planinių patikrinimų plane nurodoma:

10.1kai administratorius fizinis asmuo: administratoriaus vardas, pavardė, eilės numeris įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąraše (toliau – Sąrašas), įrašymo į Sąrašą data;

10.2kai administratorius juridinis asmuo: juridinio asmens pavadinimas, eilės numeris Sąraše, įrašymo į Sąrašą data;

10.3planinio patikrinimo pradžios bei pabaigos datos;

10.4planinio patikrinimo rūšis.

10.5. planinio patikrinimo metu tikrinamas proceso administravimas (įmonės ir (ar) fizinio asmens).

Papildyta papunkčiu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

11. Planinių patikrinimų planas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti keičiamas:

11.1. jei nei vienas administratoriaus administruojamas restruktūrizavimo procesas neatitinka Taisyklių 13 punkte numatytų kriterijų;

11.2. kai administratorius išbraukiamas iš Sąrašo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

12.       Planinių patikrinimų plano pakeitimai skelbiami Priežiūros institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų priėmimo.

13. Prieš pradedant visapusišką planinį patikrinimą, turi būti atrenkamas administratoriaus vienas ar keli administruojami restruktūrizavimo procesai, atitinkantys šiuos kriterijus:

13.1. restruktūrizavimo procesas pradėtas per ketverius kalendorinius metus iki visapusiško planinio patikrinimo pradžios ir nėra baigtas;

13.2. restruktūrizavimo proceso metu nebuvo atliekamas visapusiškas planinis administratoriaus veiklos patikrinimas;

13.3. restruktūrizavimo proceso kreditorių reikalavimų suma yra didžiausia iš visų administratoriaus administruojamų restruktūrizavimo procesų.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

14. Tiksliniam planiniam patikrinimui atrenkamas vienas, keli ar visi administratoriaus administruojami restruktūrizavimo procesai, priklausomai nuo tikrinamos (-ų) administratoriaus pareigos (-ų), numatytos (-ų) Taisyklių 1 ir (ar) 2 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

15.     Priežiūros institucija, prieš pradėdama planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamo patikrinimo pradžios, privalo informuoti administratorių raštu arba elektroninėmis priemonėmis apie numatomą atlikti patikrinimą, nurodyti atliekamo planinio patikrinimo pagrindą, terminą, rūšį, dalyką, pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos administratorius turi pateikti Priežiūros institucijai, sąrašą (toliau – pranešimas).

16.     Administratorius, gavęs Priežiūros institucijos pranešimą nedelsdamas informuoja Priežiūros instituciją apie kitų institucijų jau vykdomus, du administratoriaus veiklos patikrinimus ir jų trukmę.

17.     Planinio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 3 mėnesiai. Tikrintojo (-ojų) motyvuotu prašymu šis terminas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Į planinio patikrinimo laiką neįskaičiuojamas laikotarpis, per kurį administratorius vėlavo teikti paaiškinimus, tarp jų ir papildomus, juos pagrindžiančius dokumentus, taip pat laikotarpis, per kurį pateikiama valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ar fizinių ir privačių juridinių asmenų informacija ir dokumentų kopijos, dėl kurių gavimo patikrinimo metu kreipėsi Priežiūros institucija.

18. Taisyklių 1 ir (ar) 2 priede nurodytų administratoriaus pareigų vykdymas planinio patikrinimo metu netikrinamas, jei administratorius, atsižvelgdamas į tikrinamo (-ų) restruktūrizavimo proceso (-ų)  ypatumus, tokių pareigų atlikti neprivalėjo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

181. Planinio patikrinimo metu Priežiūros institucijos vadovui priėmus sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, taikomos šių Taisyklių 241-243 punktų nuostatos.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

III SKYRIUS

NEPLANINIS  ADMINISTRATORIAUS VEIKLOS PATIKRINIMAS

 

19.     Neplaninio administratoriaus veiklos patikrinimo (toliau – neplaninis patikrinimas) tikslas – įvertinti faktus ar aplinkybes, dėl kurių buvo inicijuotas neplaninis patikrinimas, užkirsti kelią naujiems teisės aktų pažeidimams atsirasti.

20.     Neplaninis patikrinimas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti atliekamas:

20.1Priežiūros institucijai gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti administratoriaus veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą (toliau – prašymas);

20.2 Priežiūros institucijai gavus asmenų pareiškimą, ar kitą dokumentą (toliau – skundas) dėl administratoriaus veiklos,  turint informacijos ar kilus kitų pagrįstų įtarimų dėl administratoriaus veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų nustatytų reikalavimų;

20.3siekiant patikrinti, ar buvo pašalinti administratoriaus veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

20.4Priežiūros institucijos vykdomos stebėsenos metu, gavus informacijos apie teisės aktų pažeidimų požymius administratoriaus veikloje.

20.5. Priežiūros institucijai, vadovaujantis Taisyklių 221 punktu priėmus sprendimą neplaninio patikrinimo nepradėti, tačiau administratoriui per Priežiūros institucijos nurodytą terminą neištaisius mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) ir (ar) apie tai nepateikus Priežiūros institucijai informacijos.

Papildyta papunkčiu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

21.     Priežiūros institucija, gavusi asmenų prašymą (skundą), jį įvertina, ir per 20 darbo dienų nuo jo gavimo, priima sprendimą pradėti ar nepradėti neplaninį patikrinimą ir apie priimtą sprendimą raštu informuoja prašymą (skundą) pateikusį asmenį. Priežiūros institucijos vadovas, prašymą (skundą) vertinančio Priežiūros institucijos valstybės tarnautojo (-ojų) ar darbuotojo (-ojų), dirbančio (-ančių) pagal darbo sutartį, motyvuotu prašymu, šį terminą gali  pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

22.     Priežiūros institucija, vertindama prašymą (skundą), turi teisę kreiptis į administratorių dėl informacijos, ją pagrindžiančių dokumentų ir paaiškinimų pateikimo. Terminas informacijai ir ją pagrindžiantiems dokumentams ir paaiškinimams pateikti negali būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų.

221. Priežiūros institucija gali priimti sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo, jei pagal prašyme (skunde) nurodytas aplinkybes aišku, kad galimas teisės aktų reikalavimų nesilaikymas ir (arba) netinkamas vykdymas yra mažareikšmis, t. y. vertintinas kaip formalus ir (ar) nereikšmingas pagal visus Taisyklių 223 punkte nurodytus pažeidimų reikšmingumo vertinimo kriterijus.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

222. Priežiūros institucijai priėmus sprendimą nepradėti neplaninio patikrinimo Taisyklių 221 punkte nustatytu pagrindu, galimą (-us) mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) padaręs administratorius apie šį pažeidimą (-us), jo ištaisymo ir informacijos apie tai pateikimo terminą informuojamas Taisyklių 281 punkte nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

223. Mažareikšmiu teisės aktų reikalavimų pažeidimu, remiantis teisingumo ir protingumo principais, gali būti laikomas pažeidimas, kuris:

223.1. nėra kartotinis;

223.2. truko neilgą laiką, t. y. iki 15 dienų;

223.3. nepavojingas ir (ar) tik formaliai neatitinka teisės aktų reikalavimų;

223.4. neturėjo reikšmingos įtakos restruktūrizavimo proceso administravimui;

223. 5. neturėjo reikšmingos įtakos asmens (asmenų) teisėms ir teisėtiems interesams.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

23.     Prašymas (skundas) nenagrinėjamas, jeigu teismas ar Priežiūros institucija jau yra priėmusi sprendimą tuo pačiu klausimu ir prašymą (skundą) pateikęs asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti sprendimą, taip pat jeigu nuo prašyme (skunde) nurodytų pažeidimų padarymo iki prašymo (skundo) padavimo yra praėję daugiau kaip 1 metai.

24.     Neplaninis patikrinimas pradedamas Priežiūros institucijos raštu, kuris raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateikiamas tikrinamam administratoriui. Priežiūros institucijos rašte nurodomas administratoriaus neplaninio patikrinimo pagrindas, neplaninį patikrinimą atliekantis tikrintojas (-ai), apskundimo tvarka, terminas informacijai, ją pagrindžiantiems dokumentams ir paaiškinimams dėl administratoriaus nurodytų veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų pateikti.

241. Apie Priežiūros institucijos vadovo sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti nagrinėjant ir vertinant gautą informaciją ir jos pagrindimo dokumentus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, administratorius, išskyrus Taisyklių 242 punkte numatytą atvejį, informuojamas raštu, kuris raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateikiamas tikrinamam administratoriui, likus ne mažiau kaip 7 dienoms iki numatomo patikrinimo. Rašte, be Taisyklių 24 punkte nurodytos informacijos, taip pat nurodoma diena ir laikas, kada administratorius turi būti savo buveinėje ir (arba) administruojamoje įmonėje, ir atvyks Priežiūros institucijos tikrintojas (-ai), kitas (-i) Priežiūros institucijos valstybės tarnautojas (-ai) ir (arba) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį (toliau – Priežiūros institucijos atstovai), kurių turi būti ne mažiau kaip 2. Rašte taip pat gali būti pateikiama kita svarbi informacija.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

242. Esant pagrįstai rizikai (Priežiūros institucijai turint informacijos, duomenų, faktų) dėl kurios neplaninis patikrinimas taptų neįmanomas arba jo atlikimas ypač pasunkėtų, Priežiūros institucijos vadovas gali priimti sprendimą apie pradedamą neplaninį patikrinimą ir (arba) sprendimą administratoriaus veiklą tikrinti nagrinėjant ir vertinant gautą informaciją ir jos pagrindimo dokumentus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, tikrinamam administratoriui nepranešti, kaip tai numatyta Taisyklių 24 – 241 punktuose.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

243. Atvykus į administratoriaus administruojamą įmonę ir (arba) administratoriaus buveinę, Priežiūros institucijos atstovai prisistato administratoriui ar jo atstovui, parodydami tarnybinius pažymėjimus, pateikia Priežiūros institucijos vadovo sprendimo, tikrinti administratoriaus veiklą administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje, kopiją, pasirašytinai supažindina tikrinamą administratorių (jo atstovą) su sprendimu. Jeigu administratorius ar jo atstovas sprendimo kopijoje pasirašyti atsisako, tai pažymima sprendimo kopijoje.  Tikrinama dalyvaujant tikrinamam administratoriui ir (ar) jo atstovui.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

25. Neplaninio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 2 mėnesiai. Tikrintojo (-ų) motyvuotu prašymu šis terminas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Į neplaninio patikrinimo laiką neįskaičiuojamas terminas, suteiktas administratoriaus paaiškinimams pateikti, taip pat laikotarpis, per kurį administratorius vėlavo teikti paaiškinimus, tarp jų ir papildomus, juos pagrindžiančius dokumentus, taip pat laikotarpis, per kurį pateikiama valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ar fizinių ir privačių juridinių asmenų informacija ir dokumentų kopijos, dėl kurių gavimo patikrinimo metu kreipėsi Priežiūros institucija. Neplaninis patikrinimas negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius nuo sprendimo dėl neplaninio patikrinimo pradėjimo priėmimo dienos, išskyrus Taisyklių 28 punkte numatytą atvejį.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

26.     Neplaninio patikrinimo metu gavus naujos informacijos dėl galimai netinkamos administratoriaus veiklos arba asmeniui papildžius prašymą (skundą) naujomis aplinkybėmis, Priežiūros institucija gali priimti sprendimą šią informaciją ir (ar) aplinkybes nagrinėti jau atliekamo neplaninio patikrinimo metu. Priežiūros institucijos sprendimas naują informaciją ir (ar) aplinkybes nagrinėti jau atliekamo neplaninio patikrinimo metu priimamas per 20 darbo dienų nuo naujos informacijos ir (ar) aplinkybių gavimo Priežiūros institucijoje dienos ir įforminamas Taisyklių 24 punkte numatytu raštu. Apie priimtą sprendimą naują informaciją ir (ar) aplinkybes nagrinėti jau atliekamo neplaninio patikrinimo metu, asmuo informuojamas raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

27.     Taisyklių 26 punkte nurodytu atveju neplaninio patikrinimo terminas skaičiuojamas nuo sprendimo nagrinėti naują informaciją ir (ar) aplinkybes jau atliekamo neplaninio patikrinimo metu priėmimo dienos. Neplaninis patikrinimas, Taisyklių 26 punkte nurodytu atveju, negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius nuo pirminio sprendimo dėl neplaninio patikrinimo pradėjimo priėmimo dienos.

28. Jeigu pradėjus neplaninį patikrinimą, paaiškėja, kad prašymą (skundą) tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti teismas, neplaninis patikrinimas sustabdomas, kol teismas išnagrinės prašymą (skundą), ir apie tai raštu pranešama administratoriui ir prašymą (skundą) pateikusiam asmeniui. Sustabdymo laikotarpis neįtraukiamas į neplaninio patikrinimo terminą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

281. Neplaninis patikrinimas nutraukiamas Priežiūros institucijos raštu, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateikiamas tikrinamam administratoriui bei asmeniui, pateikusiam prašymą (skundą). Priežiūros institucijos rašte nurodomas administratoriaus neplaninio patikrinimo nutraukimo pagrindas, apskundimo tvarka. Jei neplaninis patikrinimas nutraukiamas dėl nustatyto (-ų) mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų), administratorius taip pat informuojamas apie tai, ir tuo atveju, kai nustatytą (-us) mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) galima ištaisyti, nurodomas šio (šių) pažeidimo (-ų) ištaisymo ir informacijos apie tai pateikimo Priežiūros institucijai terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 14 dienų ir ilgesnis kaip 30 dienų. Nurodytas terminas tokiam pačiam laikui gali būti pratęsiamas gavus motyvuotą administratoriaus prašymą, kuriame išdėstytos objektyvios priežastys, dėl kurių per šį terminą mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) negalima ištaisyti.

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

282. Jei administratorius per Priežiūros institucijos nurodytą terminą neištaiso mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) ir (ar) apie tai nepateikia informacijos, nutrauktas neplaninis patikrinimas gali būti atnaujintas. Atnaujinus nutrauktą neplaninį patikrinimą mutatis mutandis taikomi Taisyklių 24–28 punktai.“ 

Papildyta punktu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

IV SKYRIUS

PATIKRINIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

29.     Tikrintojas (-ai), atlikęs (-ę) patikrinimą, parengia išvados projektą dėl patikrinimo rezultatų (toliau – išvados projektas), kuriame nurodoma:

29.1įžanginėje dalyje: išvados projekto surašymo data; informacija apie tikrinamą administratorių (juridinio asmens pavadinimas (fizinio asmens vardas, pavardė), Sąrašo numeris, įrašymo į Sąrašą data); patikrinimo rūšis; pagrindas, kuriuo remiantis pradėtas patikrinimas;

29.2aprašomojoje dalyje: chronologine tvarka patikrinimo eiga;

29.3motyvuojamoje dalyje: faktinės aplinkybės; teisės aktai, kuriais vadovaujantis atliktas patikrinimas, teisiniai argumentai; nustatyti pažeidimai arba, kad pažeidimų nustatyta nebuvo; administratoriaus atsakomybę lengvinančios ir sunkinančios aplinkybės; gali būti pateikiamos rekomendacijos administratoriui;

29.4rezoliucinėje dalyje: apibendrinta patikrinimo išvada (nustatyta (nenustatyta) pažeidimų); siūlymas dėl nuobaudos taikymo (netaikymo).

30.     Administratoriaus atsakomybę lengvinančios aplinkybės:

30.1.    administratoriaus veikloje anksčiau pažeidimų nustatyta nebuvo;

30.2administratorius pripažįsta pažeidimus ir dėl jų gailisi;

30.3administratorius ištaiso pažeidimą ir (ar) savo noru užkerta kelią neigiamoms pažeidimo pasekmėms;

30.4administratorius bendradarbiauja su Priežiūros institucija patikrinimo metu.

31.     Administratoriaus atsakomybę sunkinančios aplinkybės:

31.1 administratorius turi galiojančią nuobaudą;

31.2administratoriaus veikloje tokie patys ar panašūs pažeidimai jau buvo nustatyti ankstesnių patikrinimų metu;

31.3 administratorius nebendradarbiauja patikrinimo metu;

31.4 pažeidimas sukėlė (galėjo sukelti) neigiamų pasekmių asmenų turtiniams interesams.

32.     Išvados projektas, kartu su Priežiūros institucijos viešai skelbiama informacija apie administratorių bei administruojamą įmonę (fizinį asmenį), pateikiamas Priežiūros institucijos vadovui. Visapusiško planinio patikrinimo atveju kartu su išvados projektu pateikiamas užpildytas Taisyklių 1 priedas, kuriame pateikiama apibendrinta informacija apie patikrinimo metu tikrintas administratoriaus pareigas bei nustatytus pažeidimus. Taisyklių 1 priedas pildomas ties atitinkama pareiga „X“ ženklu pažymint vieną iš laukelių „Pažeidimų nustatyta“, „Pažeidimų nenustatyta“ ar „Netikrinta“.

33.     Išvados projektas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po išvados projekto parengimo, išsiunčiamas administratoriui registruotu laišku, elektroninėmis priemonėmis ar kitu su administratoriumi sutartu būdu. Jei išvados projektas administratoriui yra siunčiamas elektroniniu paštu, skelbiamu Priežiūros institucijos svetainėje, išvados projekto įteikimo diena yra laikoma kita darbo diena, skaičiuojant nuo projekto išsiuntimo dienos. Jei išvados projektas administratoriui yra siunčiamas registruotu laišku buveinės ar gyvenamosios vietos adresu, skelbiamu Priežiūros institucijos svetainėje, išvados projekto įteikimo diena yra laikoma trečia darbo diena, skaičiuojant nuo projekto išsiuntimo dienos, jei per tą laiką nepaaiškėja kita registruoto laiško įteikimo diena.

34.     Administratorius turi teisę per 3 darbo dienas nuo išvados projekto įteikimo dienos Priežiūros institucijai raštu arba elektroninėmis priemonėmis pareikšti savo nuomonę dėl išvados projekto ir (ar) pateikti papildomus paaiškinimus ir dokumentus (toliau – nuomonė).

35.          Įvertinęs (-ę) administratoriaus pareikštą nuomonę ar pasibaigus Taisyklių 34 punkte nustatytam terminui administratoriui pareikšti nuomonę, tikrintojas (-ai) parengia išvadą dėl patikrinimo rezultatų, kurią pasirašo ir pateikia Priežiūros institucijos vadovui.

36.     Patikrinimas laikomas baigtu:

36.1 nuomonės pateikimo Priežiūros institucijai dieną, kai administratorius per Taisyklių 34 punkte nustatytą terminą pareiškia nuomonę;

36.2 kitą darbo dieną, pasibaigus Taisyklių 34 punkte nustatytam terminui, kai administratorius per šį terminą nuomonės nepareiškė.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37.     Priežiūros institucijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________________


 

Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo

administratorių veiklos patikrinimų

taisyklių

1 priedas

 

 

 

Eil. Nr.

Tikrinama pareiga

Reglamenta-vimas

Patikrinimo išvada

Pažeidimų nustatyta

Pažeidimų nenustatyta

Netikrinta

1.

Restruktūrizavimo proceso pradžia:

1.1.

Pranešti apie iškeltą restruktūrizavimo bylą suinteresuotiems asmenims

ĮRĮ[1]  7 str. 12 d.

 

 

 

1.2.

Pranešti apie iškeltą restruktūrizavimo bylą Vyriausybės įgaliotai institucijai

ĮRĮ 22 str. 1 d. 8 p.

 

 

 

1.3.

Su įmone sudaryti atlygintinų paslaugų teikimo sutartį

ĮRĮ 15 str. 2 d.

 

 

 

1.4.

Prižiūrėti įmonės valdymo organų veiklą, nurodyti jų veiklos trūkumus

ĮRĮ 9 str. 2 d., 22 str. 1 d. 5 p.

 

 

 

2.

Kreditorių reikalavimų tvirtinimas (ginčijimas):

2.1.

Pateikti teismui tvirtinti kreditorių reikalavimus arba juos ginčyti

 

ĮRĮ 23 str. 2 d.

 

 

 

2.2.

Informuoti įmonės restruktūrizavimo bylą nagrinėjantį teismą apie kitų teismų, nagrinėjančių bylas, kuriose įmonei pareikšti turtiniai reikalavimai, priimtų sprendimų įsiteisėjimą

ĮRĮ 22 str. 1 d. 6 p.

 

 

 

3.

Restruktūrizavimo plano svarstymas ir tvirtinimas:

3.1.

Parengti rašytinę išvadą dėl restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo galimybių ir ją pateikti įmonės valdymo organui

ĮRĮ 14 str. 2 d. 1 p.

 

 

 

3.2.

Suderinti su įmonės valdymo organu numatomo kreditorių susirinkimo dėl pritarimo restruktūrizavimo plano projektui laiką ir vietą

ĮRĮ 14 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

3.3.

Raštu informuoti visus kreditorius bei kitus asmenis apie kreditorių susirinkimo dėl pritarimo restruktūrizavimo plano projektui laiką ir vietą, būdus, kuriais galima susipažinti su parengtu restruktūrizavimo plano projektu ir išvada

ĮRĮ 14 str. 2 d. 3 p.

 

 

 

3.4.

Sušaukti kreditorių susirinkimą dėl pritarimo restruktūrizavimo plano projektui

ĮRĮ 14 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

3.5.

Pateikti teismui kreditorių susirinkimo, pritarusio restruktūrizavimo plano projektui, protokolą ir restruktūrizavimo plano projektą su išvada

ĮRĮ 14 str. 4 d.

 

 

 

3.6.

Jeigu restruktūrizavimo plano projekte, kuriam kreditoriai pritarė, numatyta restruktūrizuojamai įmonei suteikti valstybės pagalbą, apie kurią Europos Sąjungos teisės aktų nustatytais atvejais privaloma pranešti Europos Komisijai, pateikti teismui dokumentus, patvirtinančius, kad Europos Komisija gavo ir užregistravo pranešimus dėl valstybės pagalbos teikimo

ĮRĮ 14 str. 7 d.

 

 

 

3.7.

Pateikti teismui prašymą pratęsti terminą restruktūrizavimo plano projekto pateikimui tvirtini, imtis priemonių, kad teismo nustatytais terminais būtų parengtas ir pateiktas tvirtinti restruktūrizavimo planas 

ĮRĮ 14 str. 5 d., 22 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

3.8.

Pranešti apie įsiteisėjusią nutartį patvirtinti restruktūrizavimo planą Vyriausybės įgaliotai institucijai

ĮRĮ 22 str. 1 d. 8 p.

 

 

 

 

Pranešti teismui, jeigu ĮRĮ nustatytais terminais restruktūrizavimo planas nebus pateiktas

ĮRĮ 22 str. 1 d. 10 p.

 

 

 

4.

Restruktūrizavimo plano įgyvendinimas:

4.1.

Imtis priemonių, kad būtų įgyvendintas restruktūrizavimo planas bei prižiūrėti, kaip jis įgyvendinamas

ĮRĮ 9 str. 2 d., 14 str. 10 p.,  22 str. 1 d. 1 p., 5 p.

 

 

 

4.2.

Kreditorių susirinkimo nutarimu, pateikti teismui prašymą dėl restruktūrizavimo termino pratęsimo

ĮRĮ 12 str. 3 d.

 

 

 

4.3.

Informuoti suinteresuotus asmenis apie restruktūrizavimo plano nevykdymą arba netinkamą vykdymą ir kreditorių susirinkimo pritarimu kreiptis į teismą dėl įmonės restruktūrizavimo bylos nutraukimo

ĮRĮ 22 str. 1 d. 7 p.

 

 

 

5.

Susirinkimų šaukimas:

5.1.

Šaukti kreditorių, įmonės dalyvių, savininkų arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovų susirinkimus

ĮRĮ 22 str. 1 d. 3 p., 26 str. 4 d.

 

 

 

5.2.

Pateikti kreditorių susirinkimui svarstyti informacijos apie restruktūrizavimo bylos eigą teikimo tvarkos projektą

ĮRĮ 11 str. 1 d., 22 str. 1 d. 3 p.

 

 

 

5.3.

Pateikti svarstyti kreditorių susirinkimų sušaukimo tvarkos projektą

ĮRĮ 22 str. 1 d. 3 p., 25 str. 1 d. 6 p.

 

 

 

5.4.

Pateikti kreditorių susirinkimui svarstyti klausimą dėl kreditorių susirinkimo pirmininko išrinkimo

ĮRĮ 22 str. 1 d. 3 p., 25 str. 1 d. 1 p.

 

 

 

5.5.

Kiekvienam kreditorių susirinkimui pateikti teismo nutarties, kuria patvirtintas kreditorių sąrašas ir jų reikalavimai, kopiją

ĮRĮ 26 str. 2 d.

 

 

 

5.6.

Pateikti kreditorių susirinkimo (komiteto) protokolus teismui ir kiekvienam kreditoriui

ĮRĮ 26 str. 6 d., 27 str. 3 d.

 

 

 

6.

Restruktūrizavimo pabaiga:

6.1.

Pranešti apie restruktūrizavimo bylos nutraukimą

ĮRĮ 28 str. 3 d.

 

 

 

6.2.

Parengti plano įgyvendinimo aktą

ĮRĮ 29 str. 1 d.

 

 

 

6.3.

Pateikti teismui pasirašytą plano įgyvendinimo aktą

ĮRĮ 29 str. 2 d.

 

 

 

6.4.

Pranešti asmenims apie įsiteisėjusį teismo sprendimą baigti įmonės restruktūrizavimo bylą

ĮRĮ 29 str. 5 d.

 

 

 

6.5.

Pranešti Vyriausybės įgaliotai institucijai apie įsiteisėjusią nutartį nutraukti restruktūrizavimo bylą (sprendimą baigti restruktūrizavimo bylą)

ĮRĮ 22 str. 1 d. 8 p., 29 str. 5 d.

 

 

 

 

 

__________________________________________

 

 


 

Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo

administratorių veiklos patikrinimų taisyklių

2 priedas

 

 

Eil. Nr.

Tikrinama pareiga

Reglamentavimas

Patikrinimo išvada

Pažeidimų nustatyta

Pažeidimų nenustatyta

Netikrinta

1.

Bankroto proceso pradžia:

1.1.

Atidaryti atskirą depozitinę sąskaitą kredito įstaigoje fizinio asmens kreditorių reikalavimams tenkinti

FABĮ[2] 6 str. 5 d. 4 p.

 

 

 

1.2.

Perduoti depozitinės sąskaitos duomenis fiziniam asmeniui ir užtikrinti, kad fizinis asmuo turėtų teisę gauti depozitinės sąskaitos išrašus

FABĮ 6 str. 6 d.,

 

 

 

2.

Kreditorių reikalavimų tvirtinimas ir ginčijimas:

2.1.

Pateikti teismui tvirtinti kreditorių reikalavimus arba juos ginčyti

FABĮ 23 str. 2 d.

 

 

 

2.2.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį dėl kreditorinių reikalavimų patvirtinimo ir bankroto proceso ataskaitą, patvirtinus kreditorinius reikalavimus

FABĮ 12 str. 1 d. 5 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.

Plano svarstymas ir tvirtinimas:

3.1.

Parengti rašytinę išvadą dėl plano projekto įgyvendinimo galimybių ir ją pateikti fiziniam asmeniui

FABĮ 8 str. 2 d. 1 p.

 

 

 

3.2.

Pateikti išvadą ir plano projektą kiekvienam fizinio asmens kreditoriui

FABĮ 8 str. 2 d. 2 p.

 

 

 

3.3.

Šaukti pirmąjį kreditorių susirinkimą dėl pritarimo plano projektui, suderinus su fiziniu asmeniu šio susirinkimo vietą ir laiką

FABĮ 8 str. 2 d. 2 p., 25 str. 1 d.

 

 

 

3.4.

Pranešti Priežiūros institucijai apie pirmojo kreditorių susirinkimo datą ir vietą (adresą)

FABĮ 12 str. 1 d. 5 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.5.

Užtikrinti, kad per pirmąjį kreditorių susirinkimą būtų:

 

 

 

 

3.5.1.

Išrinktas kreditorių susirinkimo pirmininkas

FABĮ 25 str. 1 d.

 

 

 

3.5.2.

Svarstytas administravimo išlaidų sąmatos projektas

FABĮ 22 str. 2 d.

 

 

 

3.5.3.

Svarstytas informacijos apie bankroto bylos eigą teikimo tvarkos projektas

FABĮ 12 str. 1 d. 8 p., 12 str. 2 d. 17 p., 26 str. 6 p.

 

 

 

3.6.

Šaukti kreditorių susirinkimą dėl patikslinto plano, jei planas neatitiko FABĮ 7 str. reikalavimų

FABĮ 8 str. 3 d., 13 d.

 

 

 

3.7.

Kreiptis į teismą dėl termino pateikti plano projektą tvirtinti pratęsimo

FABĮ 8 str. 5 d.

 

 

 

3.8.

Pateikti teismui kreditorių susirinkimo protokolą ir plano projektą su išvada

FABĮ 8 str. 4 d.

 

 

 

3.9.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį (nutartis) patvirtinti planą (plano pakeitimus) ir bankroto proceso ataskaitą, patvirtinus planą

FABĮ 12 str. 2 d. 7 p., 31 str. 1 d.

 

 

 

3.10.

Kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo FABĮ nustatytais pagrindais

FABĮ 12 str. 1 d. 7 p.

 

 

 

4.

Plano vykdymas:

4.1.

Atlikti plane numatytus mokėjimus kreditoriams, disponuoti fizinio asmens turtu ir depozitinės sąskaitos lėšomis pagal plane nustatytą tvarką

FABĮ 8 str. 11 d. 1 p., 12 str. 2 d. 1 p., 12 str. 2 d. 2 p., 18 str. 3 d.

 

 

 

4.2.

Įsiteisėjus teismo nutarčiai patvirtinti planą, šaukti kreditorių susirinkimus ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį:

FABĮ 12 str. 2 d. 6 p., 25 str. 2 d.

 

 

 

4.2.1

Raštu informuoti kreditorius apie šaukiamą susirinkimą bei pateikti susirinkimo darbotvarkę

FABĮ  25 str. 2 d.

 

 

 

4.2.2

Teikti teismui, kreditorių susirinkime kreditoriams ir fiziniam asmeniui plano vykdymo eigos ataskaitą

FABĮ 12 str. 2 d. 6 p.

 

 

 

4.3.

Šaukti kreditorių susirinkimą ir pasiūlyti  svarstyti galimybę pateikti fiziniam asmeniui pasiūlymus dėl plano tikslinimo ir (ar) kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo, kai iš fizinio asmens gautų lėšų nepakanka atlikti plane nustatytų mokėjimų

FABĮ 12 str. 2 d. 11 p.

 

 

 

4.4.

Šaukti kreditorių susirinkimą ir pasiūlyti  svarstyti galimybę pateikti fiziniam asmeniui pasiūlymus dėl plano tikslinimo ir (ar) kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo, kai iš fizinio asmens gautos lėšos gerokai viršija plane nustatytus mokėjimus

FABĮ 12 str. 2 d. 12 p.

 

 

 

4.5.

Vertinti fizinio asmens vykdomos individualios ir (ar) ūkininkų veiklos tikslingumą ir, nustačius, kad vykdoma veikla nuostolinga, nedelsiant šaukti kreditorių susirinkimą

FABĮ 12 str. 2 d. 13 p.

 

 

 

4.6.

Užtikrinti, kad plano pakeitimai būtų svarstomi ir tvirtinami ta pačia tvarka kaip ir planas

FABĮ 8 str. 13 d.

 

 

 

4.7.

Atsakyti už teismo patvirtinto plano įgyvendinimą, kreiptis į teismą dėl fizinio asmens bankroto bylos nutraukimo FABĮ nustatytais pagrindais

FABĮ 8 str. 12 d.12 str. 2 d. 14 p.

 

 

 

5.

Sandorių patikrinimas:

 

 

 

 

5.1.

Patikrinti sandorius

FABĮ 12 str. 3 d.

 

 

 

6.

Turto realizavimas:

 

 

 

 

6.1.

Imtis priemonių išieškoti skolas iš skolininkų

FABĮ 12 str. 2 d. 8 p.

 

 

 

6.2.

Organizuoti turto pardavimą, parduoti ar perduoti turtą kreditoriams

FABĮ 27 str., 28 str.

 

 

 

6.3.

Pasiūlyti fiziniam asmeniui, o reikiamais atvejais ir bendrosios nuosavybės dalyviams, kreiptis su prašymu į teismą dėl fizinio asmens turto dalies, esančios bendra su kitų asmenų nuosavybe, nustatymo

FABĮ 27 str. 7 d.

 

 

 

7.

Apskaita:

7.1.

Tvarkyti visų fizinio asmens gautų lėšų ir jų naudojimo apskaitą

FABĮ 12 str. 1 d. 2 p.

 

 

 

8.

Bankroto proceso pabaiga:

8.1.

Parengti plano įgyvendinimo aktą ir pasirašytą aktą pateikti teismui, jo kopiją – fiziniam asmeniui ir kreditorių susirinkimo pirmininkui

FABĮ 30 str. 1 d.

 

 

 

8.2.

Pranešti apie teismo sprendimą baigti fizinio asmens bankroto bylą kreditoriams ir Priežiūros institucijai

FABĮ 30 str. 5 d.

 

 

 

8.3.

Perduoti fiziniam asmeniui saugotinus dokumentus, susijusius su fizinio asmens bankroto procesu, pervesti depozitinėje sąskaitoje likusias lėšas į fizinio asmens asmeninę sąskaitą, nutraukus ar baigus fizinio asmens bankroto bylą

FABĮ 30 str. 6 d.

 

 

 

8.4.

Pateikti Priežiūros institucijai nutartį (nutartis) nutraukti fizinio asmens bankroto bylą, sprendimo baigti fizinio asmens bankroto bylą ir bankroto proceso ataskaitą, nutraukus fizinio asmens bankroto bylą, baigus fizinio asmens bankroto bylą

FABĮ 12 str. 2 d. 7 p., 30 str. 5 d., 31 str. 1 d.

 

 

 

__________

Papildyta priedu:

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. V1-184, 2017-06-30, paskelbta TAR 2017-07-07, i. k. 2017-11673

Dėl Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. V1-399 „Dėl Planinių ir neplaninių restruktūrizavimo administratorių veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] ĮRĮ – Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymas.

[2] Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymas.