Sprendimas netenka galios 2022-03-01:

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-5, 2022-02-23, paskelbta TAR 2022-02-24, i. k. 2022-03460

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2021-09-30 iki 2022-02-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-01-12, i. k. 2016-00558

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 12 d. Nr. T1-1

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo  tvarkos aprašą (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 12 d. sprendimu Nr. T1-1

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašo) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Pasvalio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas,  skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-11, 2018-02-14, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02471

 

2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Pasvalio rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

II. nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

4. NVŠ lėšos Savivaldybei yra skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis ir programos trukmę.

8. Tuo atveju, kai pagal Aprašo nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas arba mažinamas.

9. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

10. NVŠ lėšų suma vienam vaikui negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-11, 2018-02-14, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02471

 

11. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

11.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

11.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

12. NVŠ lėšų negalima naudoti:

12.1. pramoginių ir poilsio renginių išlaidoms apmokėti;

12.2. NVŠ programoms, kai NVŠ teikėjas yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą, finansuoti;

12.3. rekonstrukcijos, remonto, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

12.4. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-11, 2018-02-14, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02471

 

13. Bazinis lėšų dydis vienam vaikui, dalyvaujančiam NVŠ programoje, gali būti didinamas iki 20 Eur/mėn., jei:

13.1. programa yra technologinės krypties ir programoje dalyvauja 15 ir daugiau vaikų;

13.2. programa yra gamtosauginės ar mokslinės praktinės tiriamosios krypties ir programoje dalyvauja 15 ir daugiau vaikų;

13.3. programa yra socialinės krypties ir programoje dalyvauja 15 ir daugiau vaikų;

13.4. programa yra meninio ugdymo krypties ir programoje dalyvauja 15 ir daugiau vaikų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

14. Bazinis lėšų dydis vienam vaikui, dalyvaujančiam NVŠ programoje, gali būti mažinamas iki 10 Eur/mėn., jei:

14.1. programoje dalyvauja 25 ir daugiau vaikų;

14.2. jei švietimo teikėjui programai įgyvendinti sudarytos visos sąlygos ir nereikalinga įsigyti papildomų priemonių.

15. Konkretų lėšų dydį nustato ir paskirsto lėšas pagal programas Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija.

16. Lėšos paskirstomos pagal programas ir švietimo teikėjams įforminamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos pateiktus siūlymus.

 

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

17.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

17.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

17.3. turi NVŠ programos (-ų) įgyvendinimui pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

17.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (-si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 18 punkte arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

18.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

18.2. turi kreiptis į Švietimo ir sporto skyriaus ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

19. Švietimo teikėjai (biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, asociacijos, laisvieji mokytojai ir kt. teikėjai) dėl atitikties nustatymo Aprašo 18 punkte numatytiems reikalavimams Švietimo ir sporto skyriui pateikia NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos formą (2 priedas). Švietimo ir sporto skyriaus specialistai pagal šį Aprašą, naudodamiesi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas), priima sprendimą dėl švietimo teikėjo atitikties reikalavimams. Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.

20. Neteko galios nuo 2017-04-08

Punkto naikinimas:

Nr. T1-38, 2017-03-31, paskelbta TAR 2017-04-07, i. k. 2017-05796

 

V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

21. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

22. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau –NŠPR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-38, 2017-03-31, paskelbta TAR 2017-04-07, i. k. 2017-05796

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

23. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį (rekomenduojama veiklos įgyvendinimui skirti 3–4 valandas per savaitę).

 

VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

24. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 18 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Švietimo ir sporto skyriui teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, kiekvienai programai pildoma atskira paraiškos forma.

25. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

26. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas).

27. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-38, 2017-03-31, paskelbta TAR 2017-04-07, i. k. 2017-05796

 

28 NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 3 priedas, patvirtintas LR Švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758) ir pateikia Savivaldybei programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes, bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimą ir klasę, kurioje vaikas mokosi. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-191, 2018-09-26, paskelbta TAR 2018-09-26, i. k. 2018-15101

 

29. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia Savivaldybei programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes, bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimą ir klasę, kurioje vaikas mokosi. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

30. Savivaldybės administracija perveda lėšas NVŠ teikėjui, atsižvelgdama į vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

31. Savivaldybė naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo stebėseną savo nustatyta tvarka, užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

 

VI1 SKYRIUS

DĖL VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS IR (AR) KARANTINO, PASKELBTO DĖL COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS), NEPANAUDOTŲ NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

311. Kai dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino, paskelbto dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), Savivaldybėje sumažėjo galimybės įgyvendinti NVŠ programas, Savivaldybė jai pagal Aprašo 4 punktą skirtas ir planuojamas nepanaudoti NVŠ lėšas gali naudoti finansuoti stovykloms, prisidedančioms prie socialinių emocinių kompetencijų ugdymo, vykdomoms mokinių atostogų metu (toliau – Stovyklos), kurios:

311.1. skirtos mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas;

311.2. vykdomos Aprašo 18 punkto reikalavimus atitinkančių švietimo teikėjų;

311.3. įsipareigoja užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ nuostatas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus, organizuojamos saugioje aplinkoje ir nekelia grėsmės asmenų sveikatai, viešajai tvarkai ar bet kokiomis formomis, metodais ir būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

312. Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino, paskelbto dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), planuojama nepanaudoti NVŠ lėšų suma, kurią planuojama panaudoti Stovykloms, tvirtinama Pasvalio rajono savivaldybės tarybos sprendimu ir naudojama Stovykloms finansuoti pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Stovyklų finansavimo tvarkos aprašą.

313. Prioritetas dalyvauti NVŠ lėšomis finansuojamose Stovyklose teikiamas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atsirandančių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių, taip pat mokiniams, gaunantiems socialinę paramą arba turintiems teisę į socialinę paramą.

Papildyta skyriumi:

Nr. T1-132, 2021-06-23, paskelbta TAR 2021-06-25, i. k. 2021-14198

 

VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

32. Neteko galios nuo 2021-09-30.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

 

33. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo NVŠ lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-191, 2018-09-26, paskelbta TAR 2018-09-26, i. k. 2018-15101

 

34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas) per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia metinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“. Vykdymo ataskaitos forma Nr. 2 pateikiama atskirai: už lėšas Stovykloms finansuoti, ir atskirai – už NVŠ lėšas. Pateikiamas banko išrašas arba laisvos formos pažyma apie lėšų likutį sąskaitoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-191, 2018-09-26, paskelbta TAR 2018-09-26, i. k. 2018-15101

Nr. T1-132, 2021-06-23, paskelbta TAR 2021-06-25, i. k. 2021-14198

 

35. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybei skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas Finansų skyrius grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos nurodytą sąskaitą.

36. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

38. NVŠ programos įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

39. Švietimo ir sporto skyriaus registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

40. Savivaldybė, panaudojusi visas jai skirtas NVŠ lėšas, turi pasiekti, kad į NVŠ programas būtų įtraukta 20 proc. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių. Savivaldybė, esant reikalui, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali pratęsti Aprašo NVŠ programų paraiškų teikimą.

41. NVŠ kokybei užtikrinti, priežiūrai, konsultacijoms ir tinkamam apskaitos duomenų apdorojimui skiriama 1 procentas specialiosios tikslinės dotacijos Neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti.

_____________________

 

Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo

vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(paraiškos formos pavyzdys)

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau  –  NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdyta veikla:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

7.

NVŠ programos kodas.  Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatoma veikla, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ * uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkaklus ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

22.

Numatomas grupių skaičius

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomą veiklą;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veikla, skirta socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(-si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo (si) aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai

TAIP

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo                                                 

2 priedas

 

(vertinimo formos pavyzdys)

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1.  1.1. 

1. 

1. 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją

 

1.2. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklos pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklos temomis ir pobūdžiu

 

3.  NVŠ programos  apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

į NVŠ programa nuosekli, orientuota ilgalaikį ugdymą, veikla neepizodinė, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6.  Kokybė ir  atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

Teikėjas  deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

6.2. Ugdymo(-si) aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje ugdymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________                                                                                                                              _______________

 

(vertintojo vardas, pavardė)                                                                                                            (parašas)

 

Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų

švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos 

aprašo 3 priedas

 

(ataskaitos formos pavyzdys)

 

ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO

LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

Švietimo teikėjo pavadinimas............................................................

Švietimo teikėjo veiklos sritis..............................................................

 

 

 

Eil.

Nr.

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

Programos kryptis

KTPRR kodas

Vaikų skaičius

Gautos 

lėšos   

Panaudotos lėšos

Pastabos

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas                                    __________                                            __________

A.V.                                                                   (vardas, pavardė)                                                 (parašas)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-38, 2017-03-31, paskelbta TAR 2017-04-07, i. k. 2017-05796

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-11, 2018-02-14, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02471

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 "Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-191, 2018-09-26, paskelbta TAR 2018-09-26, i. k. 2018-15101

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 ,,Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-132, 2021-06-23, paskelbta TAR 2021-06-25, i. k. 2021-14198

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-192, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20328

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 12 d. sprendimo Nr. T1-1 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo