Suvestinė redakcija nuo 2024-02-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-05-31, i. k. 2016-14354

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. gegužės 26 d. Nr. 1K-213

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ 23 punktu,

tvirtinu Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2016 m. gegužės 26 d.

įsakymu Nr. 1K-213

(Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2024 m. sausio 31 d.

įsakymo Nr. 1K-33 redakcija) 

 

DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas), įgyvendinamų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), savivaldybių nuosavų lėšų indėlio, kuris turi būti naudojamas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, finansavimo skiriant dotacijas, šių dotacijų grąžinimo tvarka ir grąžintinos sumos nustatymo metodika.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

DOTACIJOS SKYRIMAS

 

3. Kai paraiška finansuoti projektą (toliau – paraiška) pateikiama įgyvendinančiajai institucijai, savivaldybė po einamųjų metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo dienos, bet ne anksčiau kaip sausio 15 dieną, tačiau ne vėliau kaip spalio 15 dieną ir ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki projekto veiklų vykdymo pabaigos, uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) pateikia INVEGOS nustatytos ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija suderintos formos prašymą skirti dotaciją, nurodydama, ar laikėsi Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytų reikalavimų. Jei savivaldybė paskutiniais pasibaigusiais metais nesilaikė minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų, prašymas skirti dotaciją atmetamas.

Jeigu prašymas skirti dotaciją INVEGAI pateikiamas laikotarpiu nuo einamųjų metų spalio 16 dienos iki ateinančių metų sausio 14 dienos ar likus mažiau nei 6 mėnesiams iki projekto veiklų vykdymo pabaigos, prašymas skirti dotaciją atmetamas.

 

4INVEGA per 20 darbo dienų nuo prašymo skirti dotaciją gavimo dienos įvertina, ar savivaldybei gali būti skiriama dotacija pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas) 21 punkte nurodytus reikalavimus, ir parengia bei pateikia Finansų ministerijai išvadą dėl dotacijos skyrimo. INVEGA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo išvados dėl dotacijos skyrimo pateikimo Finansų ministerijai dienos apie savo išvadą dėl dotacijos skyrimo (neskyrimo) kartu su motyvuotu paaiškinimu, jei dotacija neskiriama, informuoja savivaldybę.

5. Nutarimo 21.5.1–21.5.3 papunkčiuose nurodyta savivaldybės nuosavų lėšų indėlio suma apskaičiuojama pagal formulę Li = Pip · [K(5; 10; 15) · Nip + yip(5; 10; 15)], kur:

Li – i-osios savivaldybės nuosavų lėšų indėlio suma;

Pip – i-osios savivaldybės Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nurodytų pajamų be kintamosios gyventojų pajamų mokesčio dalies išlaidų pokyčiams kompensuoti (toliau – biudžeto įstatyme nurodytos pajamos) padidėjimo, palyginti su paskutinių pasibaigusių metų biudžeto įstatyme nurodytomis pajamomis, suma (toliau – padidėjimo suma);

Nip – i-osios savivaldybės pajamų (Pi) nuokrypis nuo visų savivaldybių vidutinių biudžeto įstatyme nurodytų pajamų (xvp), apskaičiuojamas pagal formulę Nip = (Pi – xvp) / xvp, kur Pi – i-osios savivaldybės biudžeto įstatyme nurodytos pajamos, xvp – visų savivaldybių vidutinės biudžeto įstatyme nurodytos pajamos;

yip(5; 10; 15) – i-osios savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalis procentais nuo biudžeto įstatyme nurodytų pajamų padidėjimo sumos, lygi 5, 10 arba 15, kaip nurodyta Nutarimo 21.5.1–21.5.3 papunkčiuose;

K(5; 10; 15) – koeficientai, rodantys skirtumą tarp didžiausios ir mažiausios savivaldybės nuosavų lėšų indėlio procentinių dalių, kuriomis savivaldybė turi prisidėti nuo biudžeto įstatyme nurodytų pajamų padidėjimo sumos, apskaičiuojami pagal formules: K= yip(5) – 0; K10 = yip(10) – 5; K15 = yip(15) – 10.

6. INVEGA, teikdama Finansų ministerijai išvadą dėl dotacijos skyrimo, kartu su išvada pateikia informaciją apie vertinamas dotacijų paraiškas, nurodydama vertinamų paraiškų skaičių ir prašomą dotacijų sumą.

7. Finansų ministerija, atsižvelgdama į INVEGOS išvadą dėl dotacijos skyrimo, priima sprendimą skirti dotaciją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo INVEGOS išvados dėl dotacijos skyrimo gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą skirti dotaciją arba motyvuotą paaiškinimą, kodėl priimamas sprendimas neskirti dotacijos, Finansų ministerija informuoja INVEGĄ ir savivaldybę per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti dotaciją arba neskirti dotacijos priėmimo dienos.

8. Sutartį dėl dotacijos skyrimo (toliau – Sutartis) INVEGA ir savivaldybė pasirašo, kai yra pasirašyta projekto sutartis. Apie pasirašytą projekto, kuriam įgyvendinti reikalinga dotacija, sutartį savivaldybė informuoja INVEGĄ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. INVEGA pagal su Finansų ministerija suderintą formą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacinio rašto apie priimtą sprendimą skirti dotaciją gavimo iš Finansų ministerijos dienos arba nuo savivaldybės informacijos apie pasirašytą projekto sutartį gavimo dienos, jei projekto sutartis pasirašyta vėliau, nei priimtas sprendimas skirti dotaciją, parengia ir savivaldybei pateikia Sutarties projektą, nurodydama pasiūlymo pasirašyti Sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 darbo dienų. Savivaldybei per INVEGOS nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios. Savivaldybės prašymu dėl savivaldybės nurodytų objektyvių aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, pasiūlymo pasirašyti Sutartį galiojimo terminas gali būti pratęstas.

9. Sutartyje nurodoma konkreti savivaldybei skiriama dotacijos suma, jos išmokėjimo tvarka, sąlygos, kurių neįvykdžius dotacija ar jos dalis turi būti grąžinama, dotacijos grąžinimo tvarka, Sutarties keitimo ir nutraukimo sąlygos.

10. Informaciją apie pasirašytą Sutartį INVEGA savo interneto svetainėje paskelbia per 3 darbo dienas nuo pasirašytos Sutarties gavimo dienos.

11. Didžiausia galima skirti dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios mažiausios projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytos pareiškėjo ir (arba) partnerio privalomos prisidėti prie projekto tinkamų finansuoti išlaidų nuosavų lėšų indėlio dalies (toliau – mažiausia nuosavų lėšų dalis), iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas, apskaičiuotas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“. Numatomos gauti grynosios pajamos proporcingai atimamos iš pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų, apmokamų iš projekto vykdytojo lėšų, sumos, pirmiausia iš privačių lėšų ir kitų viešųjų lėšų atimant numatomų gauti grynųjų pajamų sumą ir tik jeigu numatomų gauti grynųjų pajamų suma viršija privačias ir kitas viešąsias lėšas, likusią pajamų sumą atimant iš savivaldybės biudžeto lėšų.

12. INVEGA, teikdama Finansų ministerijai išvadas dėl dotacijų skyrimo, kartu teikia informaciją apie einamųjų ir artimiausių 3 metų valstybės biudžeto lėšų poreikį dotacijoms savivaldybių projektų nuosavų lėšų indėliui padengti.

13. Jei padidėja mažiausia nuosavų lėšų dalis, savivaldybė dėl papildomos dotacijos gali kreiptis į INVEGĄ Aprašo 3–12 punktuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

DOTACIJOS IŠMOKĖJIMAS

 

14. Kai įgyvendinančioji institucija patvirtina mokėjimo prašymą ir (arba) paraišką asignavimų valdytojui, INVEGA, per Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014) gavusi apie tai pranešimą, peržiūri informaciją apie įgyvendinančiosios institucijos patvirtintame mokėjimo prašyme nurodytą savivaldybei pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų sumą ir per 5 darbo dienas patvirtina dotacijos lėšomis mokėtiną sumą, apskaičiavusi ją pagal įgyvendinančiosios institucijos patvirtintų tinkamų finansuoti išlaidų sumai tenkančią iš dotacijos finansuojamų nuosavų lėšų indėlio dalį, bei Finansų ministerijai pateikia paraišką asignavimų valdytojui.

15. INVEGA, per SFMIS2014 gavusi pranešimą apie įgyvendinančiosios institucijos nustatytą savivaldybei tenkančią projekto netinkamų finansuoti išlaidų sumą, inicijuoja savivaldybei išmokėtos dotacijos sumos, tenkančios netinkamų finansuoti išlaidų nuosavų lėšų daliai, grąžinimą į Finansų ministerijos nurodytą sąskaitą. Šios lėšos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Išmokama dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų nuosavų lėšų indėlio dalies, iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas.

16. Per 5 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui gavimo iš INVEGOS dienos Finansų ministerijos Veiklos valdymo departamentas (toliau – Veiklos valdymo departamentas) Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) pateikia dotacijai išmokėti pagal gautą paraišką ir apskaitai tvarkyti reikalingus dokumentus. Per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos NBFC parengia ir Valstybės iždo departamentui pateikia mokėjimo paraišką dėl dotacijos lėšų pervedimo savivaldybei. Dotacijos lėšas pagal mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamentas išmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus ketvirčiui per 5 darbo dienas Veiklos valdymo departamentas INVEGĄ ir Finansų ministerijos Investicijų departamentą (toliau – Investicijų departamentas) jų nurodytais elektroninio pašto adresais informuoja apie išmokėtas dotacijos lėšas.

17. Dotacija gali būti išmokėta tik toms projekto išlaidoms padengti, kurios patirtos ne anksčiau nei prašymo skirti dotaciją pateikimo metais.

18. Išmokėjus visas einamųjų metų valstybės biudžete dotacijoms numatytas lėšas, gautose paraiškose nurodytos dotacijų sumos savivaldybėms išmokamos ateinančiais metais iš tų metų valstybės biudžete šiam tikslui patvirtintų asignavimų.

 

IV SKYRIUS

DOTACIJOS GRĄŽINIMAS

 

19. Įgyvendinus projektą, grąžintiną dotacijos sumą nustato INVEGA vadovaudamasi Aprašo priede nustatyta metodika. Savivaldybė ne vėliau kaip per 14 darbo dienų po projekto įgyvendinimo dienos pateikia INVEGAI dokumentus, kuriais pagrindžiamas Aprašo priede nurodytų kriterijų reikšmių pasiekimas. Atlikusi savivaldybės ir projekto atitikties Nutarimo 22 punkte nustatytiems kriterijams vertinimą, INVEGA per 20 darbo dienų nuo pagrindimo dokumentų gavimo dienos priima sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio ir jos grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja savivaldybę ir Finansų ministeriją. Savivaldybė, per Savivaldybių dotacijų ir grąžinamosios subsidijos informacinę sistemą gavusi grąžintinos dotacijos sumos grąžinimo grafiką, jį pasirašo per 5 darbo dienas nuo grafiko gavimo dienos. Jei savivaldybė nevykdo šiame punkte nurodytų įsipareigojimų, INVEGA sudaro visos savivaldybei išmokėtos dotacijos sumos grąžinimo grafiką ir apie tai informuoja savivaldybę ir Finansų ministeriją.

20. Bendra grąžintina dotacijos suma negali viršyti visos projektui įgyvendinti išmokėtos dotacijos sumos.

21. Dotacija grąžinama 2 kartus per metus pradedant ją grąžinti ateinančiais metais po projekto įgyvendinimo pabaigos iki einamųjų metų birželio 30 dienos ir gruodžio 10 dienos.

22. Grąžinamos dotacijos lėšos pervedamos į grąžintinos dotacijos sumos grąžinimo grafike nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą, o iš jos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Grąžintomis lėšomis pirmiausia dengiamos anksčiausiai išmokėtos dotacijos lėšos. Savivaldybė INVEGĄ ir Veiklos valdymo departamentą informuoja apie atliktą lėšų pervedimą per 5 darbo dienas nuo lėšų pervedimo į valstybės iždo sąskaitą dienos. Veiklos valdymo departamentas pasibaigus ketvirčiui per 5 darbo dienas INVEGĄ ir Investicijų departamentą informuoja apie grąžintas lėšas, o INVEGA apie baigtus įgyvendinti projektus informuoja Veiklos valdymo departamentą ir Investicijų departamentą.

23. Jeigu įgyvendinus projektą nustatoma netinkamų finansuoti išlaidų, įgyvendinančioji institucija apie netinkamų finansuoti išlaidų sumą ir jai tenkančią savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalį INVEGĄ informuoja per SFMIS2014, jei yra tokios funkcinės galimybės, arba kitais informacijos perdavimo būdais. INVEGA, jeigu yra priėmusi sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio, patikslina grąžintinos dotacijos sumos grąžinimo grafiką, atitinkamai padidindama grąžintiną dotacijos sumą. Jeigu sprendimas dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio nebuvo priimtas, INVEGA priima sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos, susijusios su nustatytomis netinkamomis finansuoti išlaidomis, dydžio ir grąžintinos dotacijos sumos grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja savivaldybę.

24. Jeigu įgyvendinus projektą INVEGA nustato, kad išmokėta dotacijos suma viršija mažiausią nuosavų lėšų dalį, ji inicijuoja viršijančios dotacijos sumos grąžinimą į Finansų ministerijos sąskaitą. Šios lėšos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Šiame punkte nustatytu atveju išmokėtą dotaciją savivaldybė turi grąžinti į Finansų ministerijos sąskaitą pagal INVEGOS sudarytą grafiką Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka.

25. Jeigu INVEGA nustato, kad finansiniai įsipareigojimai, susiję su dotacijos grąžinimu, nevykdomi ilgiau negu 30 darbo dienų, apie tai ji raštu informuoja savivaldybę ir numato papildomą ne ilgesnį kaip 30 darbo dienų dotacijos grąžinimo terminą. Jeigu ir po papildomo termino savivaldybės administracija negrąžina dotacijos, INVEGA imasi veiksmų dėl lėšų išieškojimo, mutatis mutandis vadovaudamasi Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

26. Savivaldybei nevykdant Aprašo 19, 21 ir 24 punktuose nurodytų įsipareigojimų, visų savivaldybei skirtų dotacijų sumų mokėjimai stabdomi, o naujus prašymus skirti dotacijas INVEGA šiuo pagrindu atmeta, kol bus įvykdyti nurodyti įsipareigojimai.

_______________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-62, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-02-27, i. k. 2019-03282

Nr. 1K-33, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-01-31, i. k. 2024-01773

 

 

Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo

tvarkos aprašo

priedas

 

GRĄŽINTINOS DOTACIJOS SUMOS NUSTATYMO METODIKA

 

Grąžintinos dotacijos sumos nustatymo vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus)

Kriterijaus paaiškinimai ir reikšmė

 

Kriterijaus reikšmingumas

1.  Projekto poveikis savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimui arba pajamų padidėjimui

Savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidoms priskiriamos darbo užmokesčio, energinių išteklių, eksploatacinės, kanceliarinės, prekių, paslaugų pirkimo išlaidos ir kitos kasmet patiriamos veiklos išlaidos (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti), kurių patyrimas yra tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamu projektu (toliau – projektas), tačiau neapima paties projekto išlaidų. Pajamos apima bet kokias savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų gaunamas pajamas, kurios tiesiogiai susijusios su įgyvendinamu projektu. Vertinant išlaidų sumažėjimą arba pajamų padidėjimą apskaičiuojamos grynosios pajamos, kurios yra lygios dėl projekto įgyvendinimo padidėjusių pajamų ir sumažėjusių išlaidų skirtumui.

Jeigu projektui įgyvendinti buvo rengiamas investicijų projektas, vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (skelbiama Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt ir interneto svetainės ppplietuva.lt skiltyje „Teisinė ir metodinė informacija“), pajamų ir išlaidų pokyčiai vertinami pagal pateiktą investicijų projekto informaciją. Jeigu investicijų projektas nebuvo rengiamas, vertinama pagal savivaldybės pateiktą informaciją apie prognozuojamus išlaidų ir pajamų srautus 5 metų laikotarpiui įgyvendinus projektą.

 

Jei įgyvendinus projektą nepasiekiamas savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimas ir (arba) pajamų padidėjimas, t. y. bendrai grynųjų pajamų padidėjimas, tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu projektu, grąžintina dotacijos suma nustatoma taip:

·          jei grynosios pajamos padidėja 95 procentais ar daugiau, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 0 procentų koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 75 procentais ar daugiau, bet ne daugiau kaip 95 procentais, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 20 procentų koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 50 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 75 procentais, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 40 procentų koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 25 procentais ar daugiau, bet ne daugiau kaip 50 procentų, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 60 procentų koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 5 procentais ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 procentais, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 80 procentų koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 0 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 procentais, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 100 procentų koeficientas.

20 procentų

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Darbo vietų kūrimas ir privačių investicijų pritraukimas

Uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio priima įvertinusi projekto įgyvendinimo pabaigos metais:

a) ar įgyvendinant projektą prisidedama prie privačių investicijų pritraukimo. Privačios investicijos – privačių juridinių asmenų materialusis, nematerialusis ir finansinis turtas, kuris investuojamas siekiant iš investavimo objekto gauti pelno (pajamų), socialinį rezultatą (švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos bei kitose panašiose srityse) arba užtikrinti valstybės funkcijų įgyvendinimą. Taip pat įskaičiuojamos ir planuojamos pritraukti privačios investicijos, jeigu yra pasirašyti konkretūs susitarimai su privačiais investuotojais.

Savivaldybė turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie privačių investicijų pritraukimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinos dotacijos sumos dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 25 procentus ir daugiau projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 0 procentų koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 15 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 procentus. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 20 procentų koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 10 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 40 procentų koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 5 procentus ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 60 procentų koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro daugiau kaip 0 procentų, bet ne daugiau kaip 5 procentus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 80 procentų koeficientas;

·          jei įgyvendinus projektą privačių investicijų nepritraukiama, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 100 procentų koeficientas;

 

10 procentų

b) ar projektu prisidedama prie naujų darbo vietų kūrimo.

Vertinant pagal šį kriterijų neįskaičiuojamos projekto veikloms vykdyti naujai sukurtos darbo vietos. Darbo vietos gali būti visos darbo dienos, ne visos darbo dienos arba sezoninės. Sezoninės ir ne visos darbo dienos darbo vietos turi būti konvertuojamos į visos darbo dienos ekvivalentus.

Savivaldybė turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie naujų darbo vietų sukūrimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinos dotacijos sumos  dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama daugiau nei 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. eurų sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 0 procentų koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama viena ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. eurų sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 20 procentų koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama 0,75 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip viena darbo vieta už kiekvieną 300 tūkst. eurų sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 40 procentų koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama 0,5 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,75 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. eurų sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 procentų koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama daugiau kaip 0 darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,5 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. eurų sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 80 procentų koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu nesukuriama darbo vietų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 procentų koeficientas.

 

10 procentų

3.  Savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalis

Jei įgyvendinus projektą projekto įgyvendinimo pabaigos metais visų baigtų (nuo 2014 m. sausio 1 d.) įgyvendinti, įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti (pateiktas projektinis pasiūlymas dėl regiono projektų įgyvendinimo, pateikta paraiška finansuoti projektą arba priimtas sprendimas finansuoti projektą) projektų, prie kurių įgyvendinimo savivaldybė prisideda nuosavomis lėšomis, nuosavų lėšų indėlio, kurį sudaro savivaldybės turimos ar skolintos lėšos, numatyto visam projektų įgyvendinimo laikotarpiui, dalies santykis su visų baigtų (nuo 2014 m. sausio 1 d.) įgyvendinti, įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti projektų ES struktūrinių fondų lėšomis tinkamomis finansuoti išlaidomis yra mažesnis nei 15 procentų, grąžinama atitinkama dotacijos dalis:

•    jei nuosavų lėšų indėlio dalis sudaro 15 procentų ir daugiau, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 0 procentų koeficientas;

•    jei nuosavų lėšų indėlio dalis sudaro 10 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 procentų, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 5 procentų koeficientas;

•    jei nuosavų lėšų indėlio dalis sudaro 5 procentus ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 procentų, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 30 procentų koeficientas;

•    jei nuosavų lėšų indėlio dalis sudaro 2,5 procento ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 procentus, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 50 procentų koeficientas;

•    jei nuosavų lėšų indėlio dalis sudaro 0 procentų ar daugiau, bet ne daugiau kaip 2,5 procento, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 100 procentų koeficientas.

 

10 procentų

4.  Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimai

Savivaldybė pateikdama INVEGAI dokumentus, kuriais pagrindžiamas kriterijų reikšmių pasiekimas, kartu nurodo, ar laikėsi Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytų reikalavimų. Jei savivaldybė paskutiniais pasibaigusiais metais įgyvendinus projektą nesilaikė minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų, apskaičiuojant grąžintinos dotacijos sumą taikomas 100 procentų koeficientas. INVEGA patikrina, ar savivaldybės nurodyta informacija apie minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų laikymąsi atitinka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atliktą savivaldybių fiskalinės drausmės vertinimą, kurio išvados pateiktos interneto svetainėje ifi.lt.

50 procentų

5.  Savivaldybės dalyvavimas įgyvendinant finansines priemones

Jei nuo 2014 metų iki projekto įgyvendinimo pabaigos nebuvo priimtas teigiamas finansinės priemonės fondo valdytojo arba fondo valdytojo atrinkto finansinio tarpininko sprendimas dėl finansavimo suteikimo savivaldybei ar savivaldybės kontroliuojamai įmonei įgyvendinant finansinę (-es) priemonę (-es), kai vienintelė galutinė naudos gavėja yra savivaldybė, savivaldybės kontroliuojama įmonė ar įstaiga.

100 procentų

 

Pastaba. Kriterijaus reikšmingumas – grąžintina dotacijos suma apskaičiuojama pagal formulę, kur:

 

1) GS – grąžintina dotacijos suma;

2) S – skirtos dotacijos dydis;

3) Kn – atlikus vertinimą gauta 1–4 kriterijų reikšmė;

4) Rn – kriterijaus reikšmingumas.

Jeigu savivaldybė atitinka 5 kriterijaus reikšmę, pagal kitus kriterijus nevertinama ir grąžinama 100 procentų dotacijos sumos. Jeigu savivaldybė neatitinka 5 kriterijaus reikšmės, grąžinama dotacijos suma nustatoma pagal 1–4 kriterijus taikant nurodytą formulę.

____________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-62, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-02-27, i. k. 2019-03282

Nr. 1K-74, 2020-03-20, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06077

Nr. 1K-397, 2022-12-06, paskelbta TAR 2022-12-06, i. k. 2022-24836

Nr. 1K-33, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-01-31, i. k. 2024-01773

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-327, 2016-08-26, paskelbta TAR 2016-08-29, i. k. 2016-22810

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-254, 2017-06-29, paskelbta TAR 2017-07-04, i. k. 2017-11461

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-62, 2019-02-27, paskelbta TAR 2019-02-27, i. k. 2019-03282

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-74, 2020-03-20, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06077

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-80, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-04-06, i. k. 2020-07124

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-397, 2022-12-06, paskelbta TAR 2022-12-06, i. k. 2022-24836

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-33, 2024-01-31, paskelbta TAR 2024-01-31, i. k. 2024-01773

Dėl finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo