Suvestinė redakcija nuo 2017-12-06

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-08-21, i. k. 2017-13495

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 3 PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugpjūčio 18 d. Nr. A1- 441

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą ir projektų įgyvendinimą Lietuvoje, paskyrimo“ ir Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. A1-288 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 43 punktu:

1. T v i r t i n u Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį. 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                               Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 18 d.

įsakymu Nr. A1-441

 

 

EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS Nr. 3

 

 

Kvietimo teikti paraiškas Nr. EPSF-2017-V-05

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 3 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjas, rengdamas ir teikdamas paraišką finansuoti iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programą dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. spalio 30 d. įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2014) 8213 (toliau – veiksmų programa), finansuojamas veiklas, taip pat instituciją, atliekančią paraiškų vertinimą, ir institucijas, atliekančias iš Fondo lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. 2014 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (OL 2014 L 72, p. 1);

2.2. 2014 m. liepos 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 1255/2014, kuriuo, nustatant metinių ir galutinių įgyvendinimo ataskaitų turinį, įskaitant bendrų rodiklių sąrašą, papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (OL 2014 L 337, p. 46);

2.3. veiksmų programa;

2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą ir projektų įgyvendinimą Lietuvoje, paskyrimo“;

2.5. Socialinės įtraukties didinimo 2014–2020 m. veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. A1-588 „Dėl Socialinės įtraukties didinimo 2014–2020 m. veiksmų plano patvirtinimo“;

2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. A1-268 „Dėl dokumentų, skirtų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo tikslinės grupės asmenų, maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių apskaitai užtikrinti, formų patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas dėl formų patvirtinimo);

2.7. Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą ir projektų įgyvendinimą Lietuvoje, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. A1-426 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą ir projektų įgyvendinimą Lietuvoje, taisyklių patvirtinimo“;

2.8. Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. A1-77 „Dėl Pagalbos maistu ir (arba) pagrindinės materialinės pagalbos veiksmų programos dėl paramos iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“;

2.9. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. A1-130 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – VPP tvarka);

2.10. Organizacijų partnerių, dalyvaujančių įgyvendinant Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšomis finansuojamus projektus, atrankos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. A1-163 „Dėl Organizacijų partnerių, dalyvaujančių įgyvendinant Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšomis finansuojamus projektus, atrankos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Partnerių atrankos aprašas);

2.11. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. A1-288 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT);

2.12. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 2, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. A1-313 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ (toliau – PFSA Nr. 2);

2.13. Organizacijų partnerių, dalyvaujančių įgyvendinant Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšomis finansuojamus projektus, sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. A1-399 „Dėl Organizacijų partnerių, dalyvaujančių įgyvendinant Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo lėšomis finansuojamus projektus, sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Partnerių sąrašas).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose.

4. Pagal Aprašą remiama veikla – asmens higienos prekių (toliau – prekių) įsigijimas, jų transportavimas iki centrinio sandėlio ir dalijimo punktų, sandėliavimas, paskirstymas labiausiai skurstantiems Lietuvos gyventojams ir papildomųjų priemonių teikimas.

5. Pagal Aprašą projektui skiriama lėšų suma gali sudaryti iki 6 000 000,00 (šešių milijonų) eurų. Konkreti suma bus nustatyta valstybės projektų sąraše įvertinus Preliminarią paraišką Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo valstybės projektų sąrašui sudaryti (VPP tvarkos 2 priedas) (toliau – preliminari paraiška).

6. Aprašas ir kita informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjas, rengdamas ir teikdamas paraišką, skelbiama interneto svetainėje http://www.priimk.lt (toliau – interneto svetainė).

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-594, 2017-12-04, paskelbta TAR 2017-12-05, i. k. 2017-19508

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠo SUDARYMAS

 

7. Fondo projektų atrankos būdas – valstybės projektų planavimas.

8. Fondo finansavimas gali būti skiriamas projektui, įtrauktam į socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintą valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas sudaromas vadovaujantis VPP tvarka:

8.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) kreipiasi į pareiškėją siūlydama pateikti projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo užpildant preliminarią paraišką VPP tvarkoje nustatyta tvarka;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-594, 2017-12-04, paskelbta TAR 2017-12-05, i. k. 2017-19508

 

8.2. vadovaujantis preliminarioje paraiškoje pateikta informacija ir atsižvelgiant į socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos Valstybės projektų planavimo ir atrankos komisijos siūlymus dėl valstybės projektų sąrašo, rengiamas ir tvirtinamas valstybės projektų sąrašas.

9. Patvirtinusi valstybės projektų sąrašą, Ministerija per 5 (penkias) darbo dienas nuo valstybės projektų sąrašo patvirtinimo dienos paskelbia jį Ministerijos interneto svetainėje ir apie tai raštu informuoja Europos socialinio fondo agentūros Projektų valdymo skyrių IV (toliau – Tarpinė institucija).

10. Tarpinė institucija ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo valstybės projektų sąrašo gavimo iš Ministerijos dienos pareiškėjui išsiunčia pasiūlymą pateikti paraišką, nurodydama pareiškėjui būtiną žinoti informaciją.

11. Valstybės projektų sąrašas pagal Aprašą gali būti sudaromas nuo Aprašo įsigaliojimo dienos iki 2017 m. lapkričio 30 d.

 

Iii SKYRIUS

PREKĖS, JŲ ĮSIGIJIMO IR DALIJIMO TVARKA

 

12. Ministerija, siekdama užtikrinti, kad tiekiamos prekės atitiktų saugos reikalavimus, įpareigoja pareiškėją prieš paskelbiant viešųjų pirkimų dokumentus prekėms įsigyti, prekių kokybinių ir saugos kriterijų atitiktį Europos Sąjungos ir nacionaliniams teisės aktų reikalavimams suderinti su atitinkamomis kompetentingomis institucijomis, nurodytomis Aprašo 33 punkte.

13. Pagal Aprašą Fondo lėšomis galima įsigyti šių prekių:

13.1. skalbimo priemonių;

13.2. muilo;

13.3. šampūno;

13.4. dantų pastos;

13.5. dantų šepetėlių.

14. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) organizuoja viešuosius pirkimus (toliau – pirkimas) prekėms, nurodytoms Aprašo 13 punkte, įsigyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatomis. Pirkimas privalo būti skaidomas į atskiras dalis dėl kiekvienos planuojamos įsigyti prekės, nurodytos Aprašo 13 punkte, t. y. į mažiausiai 5 (penkias) atskiras dalis.

15. Visos prekės, nurodytos Aprašo 13 punkte, tikslinės grupės atstovams turi būti dalijamos 2 (du) kartus per vienerius kalendorius metus (nuo n metų sausio 1 d. iki n metų gruodžio 31 d.) racionaliai išdėstant minėtų dalijimų skaičių per kalendorinius metus, pvz., n kalendorinių metų II ir IV ketvirčius. Esant objektyvioms aplinkybėms, dalijimų skaičius gali didėti arba mažėti, taip pat intervalas tarp dalijimų gali būti dažnesnis ar retesnis.

16. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad kiekvieno dalijimo metu visi tikslinės grupės atstovai gautų tokias pačias prekes ir jų kiekius. Numatomas maksimalus unikalių paramos gavėjų skaičius vieno dalijimo metu – iki 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) asmenų.

17. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad perkamų prekių kiekis yra preliminarus ir siejamas su faktiniu unikalių Fondo tikslinės grupės (labiausiai skurstančių asmenų) asmenų skaičiumi vieneriems kalendoriniams metams, taip pat šias aplinkybes:

17.1. preliminarų kiekvienos prekės rūšies bendrą kiekį (vienetais), pvz., 600 000 (šeši šimtai tūkstančių) vienetų skalbimo priemonės;

17.2. kiekvienos siūlomos prekės vieneto kainą be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM);

17.3. pareiškėjo (projekto vykdytojo) įsipareigojimą su tiekėju atsiskaityti už faktiškai pristatytą prekių kiekį, kurio poreikis nustatomas pagal paramos gavėjų skaičių, tiekėjui nurodomą (ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas) prieš kiekvieną prekių dalijimą;

17.4. apmokėjimą už įsigytų prekių transportavimą pagal Aprašo 42.2 papunktyje nustatytą tvarką.

18. Jeigu įgyvendinant projektą atsiranda nepanaudotų prekių (likučių), jos turi būti naudojamos Įsakyme dėl formų patvirtinimo nustatyta tvarka.

 

iv skyrius

FONDO TIKSLINĖ GRUPĖ ir reikalavimai fondo paramai gauti

 

19. Tikslinės grupės identifikavimo, bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamų per mėnesį apskaičiavimo metodikos reikalavimai, asmenų įtraukimo į paramos gavėjų sąrašus, prašymo Fondo paramai gauti forma (toliau – Prašymas), Prašymo galiojimo terminas sutampa su nurodytais PFSA Nr. 2 IV skyriuje, t. y. prekes gauna tie patys asmenys, kurie gauna maisto produktus, įsigytus iš Fondo lėšų, vadovaujantis PFSA Nr. 2 reikalavimais.

20. Siekiant mažinti administracinę naštą ir atsižvelgiant į tai, kad Fondo tikslinė grupė tiek maisto produktams, tiek prekėms gauti yra ta pati, asmeniui užtenka pateikti tik vieną prašymą (PFSA Nr. 2, 1 priedas), kad 2018 m. jis gautų maisto produktus ir prekes.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PROJEKTUI

 

21. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas – Europos socialinio fondo agentūros Projektų valdymo skyrius III.

22. Projektas vykdomas kartu su partneriais, kurie yra atrinkti vadovaujantis Partnerių atrankos aprašu ir įtraukti į Partnerių sąrašą (toliau – Sąrašas).

23. Sąrašą sudaro savivaldybės ir nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO).

24. Savivaldybės projekte kaip partnerės gali dalyvauti vienos arba kartu su NVO, nurodytomis Sąraše.

25. Prieš teikdamas Ministerijai preliminarią paraišką, pareiškėjas privalo išsiaiškinti, su kuriomis iš Sąraše nurodytų NVO bendradarbiaus savivaldybės, jeigu jos yra pateikusios sutikimą dalyvauti projekte kartu su NVO.

26. Iki trišalės projekto sutarties (Aprašo 1 priedas) (toliau – sutartis) pasirašymo pareiškėjas su kiekvienu iš partnerių (savivaldybėmis ir NVO) sudaro partnerystės (jungtinės veiklos) sutartis, kuriose nustatomos jų teisės ir pareigos įgyvendinant projektą.

27. Pareiškėjo ir partnerių jungtinės veiklos sutartys gali būti:

27.1. dvišalės (pasirašo pareiškėjas ir savivaldybė, kuri projekte kaip partnerė dalyvauja viena);

27.2. trišalės (pasirašo pareiškėjas, savivaldybė, kuri projekte kaip partnerė dalyvauja kartu su pasirinkta NVO, ir savivaldybės pasirinkta NVO);

27.3. daugiašalės (pasirašo pareiškėjas, savivaldybė, kuri projekte kaip partnerė dalyvauja kartu su pasirinktomis NVO, ir savivaldybės pasirinktos NVO).

28. Paraiškos rengimo, vertinimo ir (ar) projekto įgyvendinimo metu esant objektyvioms aplinkybėms yra suteikiama teisė:

28.1. savivaldybei, pateikusiai sutikimą projekte kaip partnerei dalyvauti vienai, tapti partnere, kuri toliau projekte dalyvauja kartu su Sąraše nurodyta (-omis) NVO;

28.2. savivaldybei, pateikusiai sutikimą projekte kaip partnerei dalyvauti kartu su NVO, tapti partnere, kuri toliau projekte kaip partnerė dalyvauja viena arba bendradarbiauja su mažesniu skaičiumi NVO, jeigu buvo pasirinktos kelios NVO;

28.3. savivaldybei, pateikusiai sutikimą projekte kaip partnerei dalyvauti kartu su NVO, pakeisti ją kita (-omis) NVO, nurodyta (-omis) Sąraše.

29. Projektas turi atitikti PAFT 36–37 punktuose nurodytus projektų bendruosius ir specialiuosius atrankos kriterijus ne tik projekto vertinimo ir atrankos metu, bet ir viso projekto įgyvendinimo metu.

30. Projekto įgyvendinimo vieta – Lietuvos Respublika.

31. Projekto trukmė – nuo sutarties įsigaliojimo dienos iki 2018 m. gruodžio 31 d.

32. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir (ar) vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip 3 (trimis) mėnesiais.

33. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), prieš Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paskelbdamas prekių technines specifikacijas, privalo būti jas suderinęs su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM) ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pagal jų kompetencijos sritis dėl prekių kokybės ir saugos kriterijų.

34. Metodiniai nurodymai vertintojams dėl projekto atitikties bendriesiems ir specialiesiems projektų atrankos kriterijams yra pateikti PAFT 2 priede.

35. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas ir partneriai vieni iš kitų negali pirkti jokių prekių ir (ar) paslaugų.

36. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kaip ji apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) 3 straipsnyje, neteikiama.

37. Tarpinė institucija paraiškos vertinimo metu turi įsitikinti, kad nėra teikiama valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba, pildydama Patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (Aprašo 2 priedas).

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO STEBĖSENos RODIKLIAI

 

38. Projekto įgyvendinimo stebėsena vykdoma pagal pasiektus projekto stebėsenos rodiklius ir jų dalis. Privalomi šie projekto stebėsenos rodikliai ir jų dalys bei jų matavimo vienetai:

Stebėsenos rodiklių ir jų dalių pavadinimai

Matavimo vienetas

38.1. Labiausiai skurstantys asmenys, gavę paramą prekėmis (unikalūs asmenys):

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama pagal Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (toliau – SPIS) duomenis.

Iš jų:

Asmenų skaičius

38.1.1. 15 metų ir jaunesni asmenys (SPIS duomenys);

Asmenų skaičius

38.1.2. 65 metų ir vyresni asmenys (SPIS duomenys);

Asmenų skaičius

38.1.3. moterys (SPIS duomenys);

Asmenų skaičius

38.1.4. migrantai, užsienio kilmės asmenys, tautinių mažumų atstovai (SPIS duomenys);

Asmenų skaičius

38.1.5. neįgalieji (SPIS duomenys);

Asmenų skaičius

38.1.6. benamiai (SPIS duomenys).

Asmenų skaičius

38.2. Paskirstytas bendras prekių kiekis:

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro prekių kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto prekių likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Iš jo:

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

38.2.1. skalbimo priemonė;

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro skalbimo priemonių kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto skalbimo priemonių likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

38.2.2. šampūnas;

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro šampūno kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto šampūno likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

38.2.3. muilas;

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro muilo kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto muilo likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

38.2.4. dantų pasta;

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro dantų pastos kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto dantų pastos likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

38.2.5. dantų šepetėliai;

Rodiklio kiekybinė išraiška yra suskaičiuojama susumuojant visų prekių dalijimų metu tikslinės grupės asmenims išdalyto bendro dantų šepetėlių kiekio ir kitoms socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms pagal perdavimo–priėmimo aktus perduoto dantų šepetėlių likučio (jeigu taikoma) per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį vertę su PVM.

Piniginė išraiška (eurais)

Nurodomi du skaičiai po kablelio.

 

39. Projekto stebėsenos rodiklių kiekybinės išraiškos yra nurodomos paraiškoje, atlikus paraiškos vertinimą perkeliamos į sutartį. Projekto vykdytojas už stebėsenos rodiklių pasiekimą atsiskaito PAFT nustatyta tvarka. 

 

VII SKYRIUS

TINKAMų FINANSUOTI PROJEKTŲ IŠLAIDų REIKALAVIMAI

 

40. Projekto išlaidos turi atitikti PAFT V skyriuje ir sutartyje nurodytus išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.

41. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato Tarpinė institucija, vertindama pareiškėjo paraišką, tikrindama projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Vertindama projekto išlaidų atitiktį jų tinkamumo finansuoti reikalavimams, Tarpinė institucija vadovaujasi PAFT nuostatomis.

42. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

42.1. prekių pirkimo išlaidos;

42.2. projekto vykdytojui įsigyjant prekių ir jas tiekiant partneriams – prekių pervežimo į partnerių sandėlius ir sandėliavimo išlaidos, nustatomos taikant fiksuotojo dydžio (1 (vienas) proc. nuo Aprašo 42.1 papunktyje nurodytų išlaidų) normą, arba tinkamai pagrįstais atvejais – faktiškai patirtos ir apmokėtos išlaidos;

42.3. partnerių patirtos administravimo, transportavimo ir sandėliavimo išlaidos, nustatomos taikant fiksuotojo dydžio (5 (penki) proc. nuo Aprašo 42.1 papunktyje nurodytų išlaidų) normą;

42.4. papildomų priemonių, kurias įgyvendina ir deklaruoja partneriai, išlaidos nustatomos taikant fiksuotojo dydžio (5 (penki) proc. nuo Aprašo 42.1 papunktyje nurodytų išlaidų) normą.

43. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti:

43.1. būtinos projektui įgyvendinti, t. y. prisidėti prie projekto tikslų ir rezultatų pasiekimo, numatytos sutartyje;

43.2. patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y. nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki jo įgyvendinimo pabaigos, nustatytos sutartyje, jei projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;

43.3. patirtos projekto vykdytojo ir (ar) partnerių;

43.4. faktiškai patirtos, t. y.:

43.4.1. skirtos sumokėti už patiektas prekes, suteiktas paslaugas;

43.4.2. skirtos iš anksto sumokėti prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo iš Fondo lėšų sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas;

43.4.3. pagal fiksuotąją normą apmokamos išlaidos, jeigu tokios išlaidos apskaičiuotos pagal PAFT;

43.5. tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į projekto vykdytojo, partnerių buhalterinę apskaitą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais;

43.6. apmokėtos nepažeidžiant Apraše ir PAFT nurodytų Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų, pirkimo ir kitų reikalavimų.

44. Išlaidų, patirtų taikant fiksuotąją normą pagal Aprašo 42.3–42.4 papunkčius, apmokėjimo ir pagrindimo dokumentus saugo partneriai. Šios išlaidos nėra tikrinamos Fondo paramą administruojančių institucijų, tačiau už suteiktas papildomąsias priemones (pvz., jų tipas, kiek žmonių buvo įtraukta į veiklas, ir pan.) partneriai teikia informaciją projekto vykdytojui. Projekto vykdytojas apibendrintą informaciją apie suteiktas papildomąsias priemones įtraukia į mokėjimo prašymus.

 

viii SKYRIUS

PARAIŠKOS TEIKIMO TVARKA

 

45. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo paraišką pagal formą, nustatytą PAFT 3 priede. Paraiška teikiama Tarpinei institucijai.

46. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

46.1. Partnerio deklaraciją (paraiškos formos 1 priedas) (pildo kiekvienas partneris atskirai);

46.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (paraiškos formos 2 priedas);

46.3. SAM ir VVTAT išvadas dėl prekių kokybinių ir saugos kriterijų suderinimo (laisva forma).

47. Pareiškėjas užpildytos paraiškos originalą teikia Tarpinei institucijai kartu su jos priedais, nurodytais Aprašo 46 punkte. Teikdamas paraiškos originalą kartu teikia į skaitmeninę laikmeną įrašytas paraiškos ir pridedamų dokumentų kopijas vienu iš šių būdų: siunčia paštu, elektroniniu paštu (kaip elektroniniai dokumentai, pasirašyti saugiu elektroniniu parašu), pristato pats arba per kurjerį.

48. Kai paraiška teikiama kaip elektroniniai dokumentai, pasirašyti elektroniniu parašu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

49. Faksu arba el. paštu (be elektroninio parašo) atsiųsta paraiška neregistruojama ir nevertinama. Užregistruota ne lietuvių kalba, ne kompiuteriu užpildyta paraiška nevertinama.

50. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu:

Europos socialinio fondo agentūros

Projektų valdymo skyriui IV

Gynėjų g. 16, 01109 Vilnius.

51. Paraiška turi būti pateikta Tarpinei institucijai iki paraiškos pateikimo datos, nustatytos Aprašo 11 punkte nurodytame valstybės projektų sąraše. Valstybės projektų sąraše nustatomas paraiškos pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo valstybės projektų sąrašo patvirtinimo dienos, išskyrus atvejus, kai, Ministerijai suderinus su pareiškėju ir jam sutikus, tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškai pateikti nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima Tarpinė institucija.

52. Pareiškėjui ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo paraiškos gavimo Tarpinėje institucijoje dienos išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo pranešimas, kuriame taip pat nurodomas paraiškos kodas.

 

iX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO TVARKA

 

53. Klausimai dėl:

53.1. preliminarios paraiškos pildymo, projekto idėjos, rezultatų ir jų atitikties nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams, valstybės projektų sąrašo sudarymo ir kiti klausimai, susiję su Fondo finansavimo skyrimu, gali būti teikiami Ministerijai;

53.2. paraiškos pildymo, informavimo apie projektą ir kiti susiję klausimai gali būti pateikiami Tarpinei institucijai.

54. Iš anksto susitarus, pareiškėjui gali būti teikiamos individualios konsultacijos PAFT II skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

PARAIŠKos VERTINIMAS IR ATRANKA

 

55. Paraiškos vertinimas atliekamas vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Paraiškos vertinimą atlieka Tarpinė institucija.

56. Paraišką vertina vertintojai, kurie yra Tarpinės institucijos darbuotojai ir (ar) jos pasitelkti ekspertai (toliau – vertintojai). Vertindami pateiktą paraišką:

56.1. vertintojai pildo PAFT 2 priede nustatytą formą, vadovaudamiesi joje pateiktais metodiniais nurodymais;

56.2. jeigu projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias galimų skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomų projektui skirti finansavimo lėšų dydį, Tarpinė institucija turi apie tai informuoti pareiškėją ir su juo suderinti, ar jis sutinka įgyvendinti projektą už nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas su tuo nesutinka, paraiška atmetama;

56.3. jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad vertinimui atlikti pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija, arba jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų Tarpinė institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 (septynios) kalendorinės dienos ir ilgesnis kaip 14 (keturiolika) kalendorinių dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą Tarpinė institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą nepateikia prašomų dokumentų ir (ar) informacijos arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Tarpinė institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis bei informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais;

56.4. Tarpinė institucija turi užtikrinti, kad valstybės projekto vertinimas ir atranka truktų ne ilgiau kaip 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo dienos.

57. Tarpinė institucija taip pat gali atmesti paraišką, jei:

57.1. vertinimo metu nustatyta, kad pareiškėjas ar su paraiška susiję asmenys siekė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimo rezultatams ar vertintojams;

57.2. paraiškoje, palyginti su projektiniu pasiūlymu, yra atlikti esminiai pakeitimai. Esminiais pakeitimais laikomi PAFT 108 punkte nurodyti pakeitimai;

57.3. projektas neatitinka bent vieno valstybės projektų atitikties bendriesiems ir specialiesiems atrankos kriterijams taikomo reikalavimo, pateikto PAFT 2 priede.

58. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, Tarpinė institucija per 5 (penkias) kalendorines dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą bei šio sprendimo apskundimo tvarką, ir apie tai raštu informuoja Ministeriją.

59. Tarpinė institucija organizuoja projektų tinkamumo finansuoti vertinimą kaip derybas su pareiškėju, t. y., Tarpinei institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties projektų atrankos kriterijams ar kitiems Apraše ir (ar) PAFT nustatytiems reikalavimams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti.

 

XI SKYRIUS

SPRENDIMAS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO IR SUTARTIES SUDARYMAS

 

60. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi jai Tarpinės institucijos pateiktais projekto vertinimo rezultatais, ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos gavimo Ministerijoje dienos. Sprendimas įforminamas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

61. Su pareiškėju, kurio projektą nuspręsta bendrai finansuoti iš Fondo lėšų, yra pasirašoma Ministerijos, Tarpinės institucijos ir pareiškėjo sutartis. Su pareiškėju sudarius sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

62. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir PAFT nustatytus reikalavimus.

63. Projekto vykdytojas atstovauja visiems partneriams sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir privalo užtikrinti, kad partneriai būtų tinkamai informuoti apie jų pareigas, susijusias su sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų su projekto įgyvendinimu susijusių įsipareigojimų, nustatytų sutartyje ir PAFT. Iki sutarties pasirašymo projekto vykdytojas su visais partneriais sudaro partnerystės (jungtinės veiklos) sutartis, kuriose nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą. Už partnerystės sutarties turinį ir formą atsakingas projekto vykdytojas kartu su partneriais.

 

XIII SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PAREIŠKĖJĄ IR PROJEKTĄ SKELBIMAS

 

64. Ministerija elektronines patvirtintų teisės aktų, kuriais turi būti vadovaujamasi įgyvendinant projektą, valstybės projektų sąrašo ir priimto sprendimo dėl projekto finansavimo versijas bei kitą informaciją, nurodytą PAFT, ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas paskelbia interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-594, 2017-12-04, paskelbta TAR 2017-12-05, i. k. 2017-19508

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Pasikeitus Aprašo 2 punkte nurodytiems teisės aktams, taikomos pasikeitusių teisės aktų nuostatos.

66. Aprašas keičiamas PAFT nustatyta tvarka.

67. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi teisę apskųsti Tarpinės institucijos ir (ar) Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) PAFT X skyriuje nustatyta tvarka.

 

__________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

A1-441_aprasas_1pr

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-594, 2017-12-04, paskelbta TAR 2017-12-05, i. k. 2017-19508

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-594, 2017-12-04, paskelbta TAR 2017-12-05, i. k. 2017-19508

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 18 d. įsakymo Nr. A1-441 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“ pakeitimo