Sprendimas netenka galios 2024-03-01:

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-82, 2024-02-29, paskelbta TAR 2024-02-29, i. k. 2024-03803

Dėl Vaikų priėmimo į Panevėžio miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos sprendimų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2016-07-06 iki 2024-02-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-02-02, i. k. 2015-01389

 

PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL vaikų priėmimo į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (AR) priešmokyklinio ugdymo PROGRAMAS tvarkos aprašo, PATVIRTINto SAVIVALDYBĖS TARYBOS

2013 M. GRUODŽIO 19 D. SPRENDIMu NR. 1-424, PAKEITIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. 1-8

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, atsižvelgdama į rekomendacijų, pateiktų 2014 m. liepos 29 d. vidaus audito ataskaitoje Nr. VAT-24.4-6, įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. A-773, 1 ir 2 punktus, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1-424, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2015 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Satkevičius


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1-424

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2015 m. sausio 29 d. sprendimo Nr. 1-8

redakcija)

 

 

VAIKŲ PRIĖMIMO Į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLŲ GRUPES UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR (AR) PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatyta vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – grupė) tvarka, nustatyti grupių komplektavimo kriterijai, prašymų ir priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklas įforminimas, informavimo apie grupių komplektavimą tvarka, komplektavimo vykdymo priežiūra ir atsakomybė.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu ir 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Švietimo įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, 9 straipsnio 3 dalimi, 29, 47 straipsniu, Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. V-9, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. ISAK-1836 „Dėl Vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje arba namuose pagal vaiko ugdymosi poreikiams pritaikytą ugdymo programą organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-1265/V-685/A1-317, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106, atsižvelgiant į Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. XI-1457, 7.4 priemonę ir Rekomendacijas savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-918, ir kitais teisės aktais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-197, 2016-06-30, paskelbta TAR 2016-07-05, i. k. 2016-18803

 

II. VAIKŲ PRIĖMIMO Į GRUPES TVARKA

 

3. Vaikai į grupes priimami pagal tokias taisykles:

3.1. Laikomasi eilės pagal prašymo registravimo datą iš pageidaujančiųjų lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigą eilės.

3.2. Prioritetas teikiamas vaikams pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis:

3.2.1. vaikams, kurių gyvenamoji vieta deklaruota Panevėžio miesto savivaldybėje;

Papildyta punktu:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.2. vaikams, kurių brolis ar sesuo jau lanko šią įstaigą;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.3. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu vaikui skirtas privalomas ikimokyklinis ar priešmokyklinis ugdymas arba vaikui, kuris auga socialinės rizikos šeimoje;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.4. vaikams iš nepilnų šeimų;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.5. vaikams iš šeimų, priskiriamų socialiai remtinų šeimų grupei;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.6. šeimoms, kuriose auga trys ir daugiau vaikų;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.7. vaikams, kurių vienas iš tėvų yra moksleivis, studentas ir mokosi mokymo įstaigų dieniniuose skyriuose;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.8. šeimoms, kurių tėvas atlieka tikrąją karinę tarnybą;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.9. vaikams, kurių vienam iš tėvų yra nustatytas 0–55 procentų darbingumo lygis;

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.2.10. vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba ir sveikatą tausojantis dienos režimas, pradėjus lankyti pirmą klasę.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.3. Atsižvelgiama į kitus reikšmingus kriterijus (ugdymo modelius, tėvų (globėjų) pageidavimą ugdyti vaiką toje pačioje ikimokyklinio ugdymo mokykloje ar grupėje, kurią lanko brolis ar sesuo, specialiųjų komisijų ir medicinos specialistų siuntimus į specialiojo ugdymo įstaigas ir kt.).

3.4. Vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitose savivaldybėse, priimami, jei yra laisvų vietų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.5. Vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, į ikimokyklinio ugdymo mokyklų specialiąsias grupes, kuriose kompleksinę pagalbą teikia įvairių specialistų komanda, centralizuotai priima Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau – Švietimo skyrius).

3.6. Prašymai priimti į bendrojo ugdymo grupes teikiami ikimokyklinio ugdymo mokyklų direktoriams, į specialiąsias grupes – Švietimo skyriui (prašymai gali būti pateikiami ir elektroniniu būdu, vykdant interaktyvią priėmimo į mokyklas registraciją):

3.6.1. Prašyme nurodoma: vieno iš tėvų (globėjų) vardas ir pavardė; gyvenamosios vietos adresas, telefonas, elektroninis paštas; vaiko vardas ir pavardė, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas; pageidaujama grupė, jos tipas; pageidaujama vaiko priėmimo į grupę data, mokslo metai (1 priedas). Prie prašymo pridedami dokumentai ar jų nuorašai, patvirtinantys šeimos sudėtį, jos socialinę padėtį ir kitus faktus, kuriais remiantis gali būti teikiami prioritetai; pažyma apie atsiskaitymą už vaiko išlaikymą iš anksčiau lankytos įstaigos. Išduodama visiškai atsiskaičius su įstaiga (7 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.6.2. Pateikiant prašymą į ikimokyklinio ugdymo mokyklų specialiąsias grupes pridedamas vaiko asmens sveikatos pažymėjimas, pedagoginės-psichologinės tarnybos pažyma apie vaiko raidos sutrikimą ir didelius specialiuosius ugdymo poreikius, rekomenduojant ugdytis specialiojoje grupėje.

3.7. Informacija apie vaiko gyvenamąją vietą patikrinama vaiką įregistruojant Mokinio registre.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

3.8. Į savaitines grupes priimami, atsižvelgiant į reikšmingus kriterijus, vaikai:

3.8.1. kurie turi tik vieną iš tėvų (kitas iš tėvų – miręs, dingęs be žinios, sulaikytas ikiteisminio tyrimo metu, atlieka bausmę įkalinimo įstaigoje, vaiką augina vieniša motina/tėvas, tėvai išsiskyrę);

3.8.2. iš socialinės rizikos šeimų pagal Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus pažymas;

3.8.3. kurių tėvai (globėjai) turi neįgalumą;

3.8.4. iš moksleivių ar studentų šeimos, jei vienas iš tėvų mokosi mokymo įstaigos dieniniame ar vakariniame skyriuje (pagal mokymo įstaigos pažymas);

3.8.5. kurių tėvai dirba pagal kintamą darbo grafiką, išvyksta į komandiruotes (pateikus grafikus arba darbo pažymas iš darbovietės).

4. Vaikas į grupę priimamas sudarant dvišalę (tarp vieno iš tėvų (globėjų) ir ikimokyklinio ugdymo mokyklos vadovo) ugdymo sutartį (2, 3, 4, 5 priedai) ir trišalę (tarp vieno iš tėvų (globėjų), bendrojo ugdymo mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo mokyklos vadovo) ugdymo sutartį (6 priedas), jei vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba ir sveikatą tausojantis dienos režimas, pradėjo lankyti pirmą klasę. Sutartis sudaroma dviem / trimis vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais – po vieną kiekvienai šaliai. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip pirmąją dieną, kai vaikas ateina į ikimokyklinio ugdymo mokyklą. Nauja sutartis pasirašoma, jei tik vaiko tėvai (globėjai) visiškai atsiskaito su anksčiau lankyta ikimokyklinio ugdymo mokykla. Pasirašyta ugdymo sutartis saugoma įstaigos dokumentacijos plane nurodytoje byloje. Vaikui išvykus iš įstaigos, jo asmens byla lieka šioje įstaigoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

5. Vaikai į grupes priimami ir išbraukiami iš jų ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriaus įsakymu.

 

 

III. INTERAKTYVI PRIĖMIMO Į MOKYKLAS REGISTRACIJA

 

6. Prašymai dėl priėmimo į mokyklą įregistruojami informacinėje duomenų sistemoje – ikimokyklinio ugdymo mokyklų vaikų registracijos ir eilių sudarymo programoje (IUMVREP), pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą tvarką. Prašymai gali būti pateikiami elektroniniu būdu. Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt sukurta ir nuolat atnaujinama duomenų bazė apie ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo programas vykdančias mokyklas, jų klases, grupes, jose esančių mokinių ir laisvų vietų skaičių.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

7. Prašymus dėl priėmimo į ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokyklų grupes elektroniniu būdu pagal prašymo formą (1 priedas) galima pateikti mokyklos darbuotojui, atsakingam už vaikų priėmimą, duomenų bazės tvarkytojui, kuris skiriamas direktoriaus įsakymu, Švietimo skyriaus specialistui, atsakingam už centralizuotą mokinių priėmimą į mokyklas.

8. Prašyme nurodoma 3.6.1 papunktyje reglamentuota informacija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

9. Mokyklos duomenų bazės tvarkytojas:

9.1. tą pačią darbo dieną užregistravęs tėvų (globėjų) prašymą, per 10 darbo dienų informuoja juos apie vaiko priėmimą į mokyklą. Prašymas neregistruojamas, jeigu jame trūksta reikalingų duomenų;

9.2. kaupia, klasifikuoja ir grupuoja duomenis apie gautus prašymus, priimtus mokinius, laisvas vietas;

9.3. nuolat Savivaldybės interneto svetainės duomenų bazėje įveda atnaujintus duomenis apie esamą mokinių ir laisvų vietų skaičių mokykloje;

9.4. atsiradus laisvai vietai, vaikų tėvus (globėjus) informuoja pagal registravimo eilę.

10. Tėvams (globėjams), kurių prašymai dėl vaiko priėmimo į pageidaujamos mokyklos grupę užregistruoti, informacija apie vietą eilėje teikiama Savivaldybės interneto svetainės duomenų bazėje, mokyklos nurodytu elektroninio pašto adresu ar telefonu.

11. Tėvai (globėjai), gavę iš mokyklos / Švietimo skyriaus informaciją telefonu, registruotu laišku ar elektroniniu paštu apie priėmimą į pageidaujamos mokyklos grupę, per 10 darbo dienų turi pateikti mokyklai / Švietimo skyriui dokumentus. Nepateikus dokumentų, vaiko įregistravimo įrašas iš grupės sąrašo išbraukiamas, jo vieta neišsaugoma.

 

 

IV. GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS

 

12. Grupes komplektuoja ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės komplektuojamos pagal prašymų, pateiktų iki gegužės 31 d., skaičių (grupių ir vaikų skaičius patikslinamas iki rugsėjo 1 d.). Jeigu yra laisvų vietų, nuo rugpjūčio 1 d. priimami vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota ne Panevėžio miesto savivaldybėje. Vaikų priėmimas į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes vyksta visus metus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

Nr. 1-197, 2016-06-30, paskelbta TAR 2016-07-05, i. k. 2016-18803

 

13. Tėvai (globėjai) prašymus dėl vaikų priėmimo į bendro ugdymo grupes teikia ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriui, specialiąsias grupes – Švietimo skyriaus specialistui. prašymai registruojami tėvų prašymų dėl vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklą registracijos žurnale. Jame privalo būti įrašyta:

13.1. eilės numeris;

13.2. vaiko vardas ir pavardė;

13.3. namų adresas;

13.4. telefono numeris (namų, tėvų darbo);

13.5. nuo kada pageidauja pradėti lankyti grupę;

13.6. kokią grupę pageidauja lankyti;

13.7. vaiko gimimo data;

13.8. prašymo pateikimo data;

13.9. tėvų ar globėjų parašas;

13.10. kada ir į kokią grupę vaikas priimtas;

13.11. kada vaikas išbrauktas iš sąrašų.

14. Pradėjęs lankyti ikimokyklinio ugdymo mokyklą vaikas įregistruojamas Mokinio registre. Vaikui neatvykus iki prašyme nurodytos datos ir tėvams (globėjams) nurodyto laiko nepratęsus, prašymas nebegalioja, vieta neišsaugoma.

15. Tėvai (globėjai), pateikę prašymą priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, turi teisę gauti: duomenis apie mokyklos grupių skaičių ir sudėtį, esamas ir laisvas vietas grupėse, papildomai teikiamas ugdymo, socialines ar kitas paslaugas, duomenis apie vaiko(-ų) (globotinio(-ių) vietą eilėje ir kitą informaciją, parodančią jo / jų priėmimo į grupę galimybes.

16. Už informavimą apie vaikų priėmimą į grupes atsakingas ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius.

17. Vaikų ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupės (toliau – grupė) formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų, užtikrinant vaiko dienos ir ugdymo režimo fiziologinius bei amžiaus ypatumus, Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 nustatytas vaiko ugdymo sąlygas. Grupių sąrašai turi būti sudaromi neviršijant pagal amžiaus grupes nurodyto vaikų skaičiaus:

17.1. nuo gimimo iki 1 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 4, maksimalus – 6;

17.2. nuo gimimo iki 3 metų skirtingo amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 6, maksimalus – 8;

17.3. nuo 1 iki 2 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 8, maksimalus – 10;

17.4. nuo 2 iki 3 metų amžiaus vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 9, maksimalus – 15;

17.5. nuo 3 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 17, maksimalus – 20;

17.6. nuo gimimo iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 8, maksimalus – 10;

17.7. nuo 1 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 10, maksimalus – 12;

17.8. nuo 2 metų amžiaus iki pradinio ugdymo pradžios vaikų grupėje minimalus vaikų skaičius – 14, maksimalus – 16;

17.9. vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas 17.1–17.8 papunkčiuose nustatytas grupės vaikų skaičius;

17.10. specialiosios grupės formuojamos taip:

17.10.1. turinčių vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; aklųjų – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; silpnaregių – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų; sutrikusios klausos – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; turinčių žymių kalbos ar kitų komunikacijos sutrikimų – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų; turinčių judesio ir padėties sutrikimų – ne mažiau kaip 6 ir ne daugiau kaip 8 vaikai; turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią – ne mažiau kaip 4 ir ne daugiau kaip 6 vaikai; turinčių kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų) – ne daugiau kaip 3 vaikai;

17.10.2. mišrioje specialiojoje grupėje – ne mažiau kaip 8 ir ne daugiau kaip 10 vaikų. Vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams, o turintis kompleksinę negalią (ir judesio bei padėties sutrikimų) – trims grupės vaikams, todėl atitinkamai mažinamas grupės vaikų skaičius. 

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-197, 2016-06-30, paskelbta TAR 2016-07-05, i. k. 2016-18803

 

V. Grupių struktūra ir informavimas

 

18. Grupės formuojamos užtikrinant vaiko dienos ir ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus pagal Higienos normose nustatytus reikalavimus:

18.1. lopšelio – nuo gimimo iki 3 metų;

18.2. darželio – nuo 3 iki 5 metų;

18.3. priešmokyklinės – nuo 5 (6) iki 6 (7) metų.

19. Grupės pagal ugdymo turinį, vaikų poreikius gali būti bendrosios ir specialiosios paskirties. Grupių sąrašai turi būti sudaromi neviršijant pagal amžiaus grupes nurodyto vaikų skaičiaus.

20. Grupės komplektuojamos iš tais pačiais kalendoriniais metais gimusių vaikų. Tėvams (globėjams) pageidaujant, broliai, seserys gali būti ugdomi toje pačioje grupėje.

21. Vaikų paskirstymas į grupes įforminamas ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktoriaus įsakymu.

22. Informacija apie grupių komplektavimą ir vaikų skaičių jose teikiama Švietimo skyriaus nustatyta tvarka.

23. Aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir ikimokyklinio ugdymo mokyklose. Informacija apie laisvas vietas ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupėse skelbiama ikimokyklinio ugdymo mokyklos ir Savivaldybės interneto svetainėse.

 

 

VI. PRIEŽIŪRA IR ATSAKOMYBĖ

 

24. Grupių komplektavimo priežiūrą vykdo Švietimo skyrius.

25. Už grupių komplektavimą atsako ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius.

 

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Sprendimas dėl vaiko priėmimo / nepriėmimo į įstaigą gali būti skundžiamas Savivaldybės administracijos direktoriui ar kitoms institucijoms Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

27. Aprašo vykdymo priežiūrą vykdo Švietimo skyrius.

28. Aprašo pakeitimus ar naują redakciją tvirtina Panevėžio miesto savivaldybės taryba.

____________________


Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

 ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

 ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

 ugdymo programas tvarkos aprašo

1 priedas

 

___________________________________________________________________________

(vieno iš tėvų (globėjo) vardas ir pavardė)

 

_______________________________________________________________________________

(gyvenamosios vietos adresas, telefonas, el. paštas)

 

___________________________________________________________________________

(vaiko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas)

 

 

Panevėžio _______________________________________________________________________

direktoriui                                     (ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

 

PRAŠYMAS DĖL VAIKO PRIĖMIMO Į IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLĄ

20___-___-___

Panevėžys

 

Prašau priimti mano sūnų/dukterį/globotinį(-ę) ________________________________________

(pabraukti)                                (vaiko vardas ir pavardė, gimimo data)

_______________________________________________________________________________

 

nuo 201_ m.________ _ d. į Panevėžio ________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

________________________________________________________ amžiaus grupę.

(amžiaus grupės pavadinimas)

PRIDEDAMA. gimimo liudijimas ir kopija, dokumentai ar jų nuorašai, patvirtinantys šeimos sudėtį, jos socialinę padėtį ir kitus faktus, kuriais remiantis gali būti teikiami prioritetai.

 

Pažymiu, kad vaikas turi pirmumo teisę dėl teikiamų prioritetų (reikiamą pažymėti):

o vaikams, kurių brolis ar sesuo jau lanko šią įstaigą;

o Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu vaikui skirtas privalomas ikimokyklinis ar priešmokyklinis ugdymas arba vaikui, kuris auga socialinės rizikos šeimoje;

o vaikams iš nepilnų šeimų;

o vaikams iš šeimų, priskiriamų socialiai remtinų šeimų grupei;

o šeimoms, kuriose auga trys ir daugiau vaikų;

o vaikams, kurių vienas iš tėvų yra moksleivis, studentas ir mokosi mokymo įstaigų dieniniuose skyriuose;

o šeimoms, kurių tėvas atlieka tikrąją karinę tarnybą;

o vaikams, kurių vienam iš tėvų yra nustatytas 0–55 procentų darbingumo lygis;

o vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba ir sveikatą tausojantis dienos režimas, pradėjus lankyti pirmą klasę.

 

____________                     ______________________________________

(parašas)                                                    (vieno iš tėvų (globėjo) vardas ir pavardė)

________________________


 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

 ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

2 priedas

 

NUO GIMIMO IKI 1 METŲ

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___, tel.____________,

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus

__________________(viena šalis) ir tėvai / globėjai (reikalingą žodį pabraukti) (toliau – Klientas),

 atstovaujantys vaiko ______________________________________________________

 interesams

________________________________________________________________________________

                                           (tėvų vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų / dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

________________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą „……........................................................................“,

 parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus ikimokyklinio ugdymo programų kriterijus, Ankstyvojo ugdymo vadovą, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo programą pagal Kliento pasirinktą ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelį;

2.2. garantuoti, kad įgyvendinamos kitos ugdymo programos dera su įstaigos ikimokyklinio ugdymo programa ir užtikrina ugdymo tęstinumą, yra orientuotos į visuminį vaiko ugdymą;

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos įstatymu, švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius ir vaiko amžių;

2.5. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymąsi ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsdamas pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9 atlikti vaiko pasiekimų vertinimą pagal valstybines ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo rekomendacijas ir individualiai informuoti Klientą. Išlaikyti konfidencialumą;

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymosi tęstinumui šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių;

2.12. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.13. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.14. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (paramos), rėmėjų lėšas;

2.15. organizuoti tėvų susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.16. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.17. priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.18. Nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartį nutraukti ir skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka;

2.19. Sudaryti sąlygas ugdymo įstaigoje mamai kūdikį pamaitinti krūtimi.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą, atvesdamas vaiką į ugdymo įstaigą ir vėliau kasmet vieną kartą per metus grupės auklėtojui pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu informuoti pedagogą, kas atsives ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės.

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val., pranešti vaiko nelankymo priežastis įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik su gydytojo pažyma pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu;

3.9. sutikti / nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus ir juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Ankstyvosios raidos tarnybą;

3.12. bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.14. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.15. aprūpinti vaiką individualiomis ugdymo ir asmens higienos priemonėmis (čiulptukais, buteliukais, seilinukais, sauskelnėmis, drėgnomis servetėlėmis) ir vežimėliu;

3.16. dokumentus, pateisinančius vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsdamas raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.17. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.18. vaiką iš ugdymo įstaigos gali paimti Klientas arba kai Klientas įstaigai pateikia raštišką prašymą, nurodydamas asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką, o už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleisti su prašyme nurodytu asmeniu ir tik įsitikinęs dėl jo tapatybės.

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol vaikas baigs nuo gimimo iki 1 metų ikimokyklinio ugdymo programą arba išvyks iš įstaigos.

5.Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį, kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėjui už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki sutarties nutraukimo.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų.

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje, atskirais atvejais – dalyvaujant Panevėžio miesto savivaldybės admininistracijos atstovui arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius                         _______________                                   __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

Tėvas (globėjas)                 ___________________                           __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

_________________________


Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

 ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

 ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

 ugdymo programas tvarkos aprašo

3 priedas

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___, tel.____________,

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus

___________________(viena šalis) ir tėvai / globėjai (reikalingą žodį pabraukti) (toliau – Klientas),

atstovaujantys vaiko ______________________________________________________interesams,

_______________________________________________________________________________

(tėvų vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų / dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

________________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

ugdyti pagal ikimokyklinio ugdymo programą „……..............................................................……..“,

parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus ikimokyklinio ugdymo programų kriterijus, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo programą pagal Kliento pasirinktą ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelį;

2.2. garantuoti, kad įgyvendinamos kitos ugdymo programos dera su įstaigos ikimokyklinio ugdymo programa ir užtikrina ugdymo tęstinumą, yra orientuotos į visuminį vaiko ugdymą;

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos įstatymu, Švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vykdyti integruotai visą modelyje nustatytą laiką, pagal ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgdamas į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius ir vaiko amžių;

2.5. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymąsi ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsdamas pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9. atlikti vaiko pasiekimų vertinimą pagal valstybines ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo rekomendacijas ir individualiai informuoti Klientą. Išlaikyti konfidencialumą.

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymosi tęstinumui šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių;

2.12. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.13. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.14. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (paramos), rėmėjų lėšas;

2.15. organizuoti tėvų susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.16. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.17. priimti vaiką į ikimokyklinio ugdymo mokyklą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.18. baigiantis ikimokyklinio ugdymo programai, teikti rekomendacijas dėl ugdymo tęstinumo, užtikrinti galimybę vaikui toliau ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

2.19. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartis nutraukiama ir skola išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą, atvesdamas vaiką į lopšelį-darželį ir vėliau kasmet vieną kartą per metus grupės auklėtojui pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu informuoti pedagogą, kas atsives ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės.

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val., pranešti vaiko nelankymo priežastis įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik su gydytojo pažyma pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu;

3.9. sutikti / nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad jo vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Pedagoginę-psichologinę tarnybą, nesutikus informuoti Klientą apie Administracinės teisės pažeidimo kodekso 181 straipsnio taikymą. (Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams);

3.12. bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

3.14. dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.15. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.16. mokslo metų pradžioje aprūpinti vaiką individualiomis ugdymo ir asmens higienos priemonėmis;

3.17. dokumentus, pateisinančius vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsdamas raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.18. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.19. vaiką iš ugdymo įstaigos gali paimti Klientas arba kai Klientas įstaigai pateikia raštišką prašymą, nurodydamas asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti vaiką, o už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleisti su prašyme nurodytu asmeniu ir tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.20. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti. 

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, kol vaikas baigs ikimokyklinio ugdymo programą arba išvyks iš įstaigos.

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį, kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki sutarties nutraukimo.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų.

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje, atskirais atvejais – dalyvaujant Panevėžio miesto savivaldybės admininistracijos atstovui arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius                         _______________                                   __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

Tėvas (globėjas)                 ___________________                           __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

_____________________________


Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

 ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

 ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

 ugdymo programas tvarkos aprašo

4 priedas

 

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

 

20__ m. ____________ mėn._____ d.

 

 

Panevėžio_________________, kodas ______, adresas:____________, LT-___, tel.____________,

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus

___________________ (viena šalis) ir tėvai / globėjai (reikalingą žodį pabraukti) (toliau – Klientas),

atstovaujantys vaiko _____________________________________________________ interesams,

________________________________________________________________________________

(tėvų vardas ir pavardė, adresas, telefonas, asmens kodas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų / dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

________________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai (asmens kodas))

ugdyti pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, sudarant sąlygas tenkinti vaiko saviraiškos poreikius.

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. organizuoti vienerių metų ugdymą pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro;

2.2. teikti priešmokyklinį ugdymą vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai (teikti priešmokyklinį ugdymą ir anksčiau tėvų prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173. Bet ne anksčiau, negu jam sueina 5 metai);

2.3. ugdymo procesą organizuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos įstatymu, Išsilavinimo standartais, švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.4. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vykdyti pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į modelio ypatumus, individualius vaiko poreikius;

2.5. priešmokyklinio ugdymo(si) programą įgyvendinti (nuo rugsėjo 1 dienos iki gegužės 31 dienos įskaitytinai) per 160 kalendorinių dienų (ne mažiau 640 valandų);

2.6. Klientui raštiškai sutikus, skirti vaikui specialųjį ugdymąsi ir teikti švietimo pagalbą (pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę);

2.7. teikti Klientui socialinę pedagoginę pagalbą;

2.8. nedelsdamas pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.9. vadovaudamasis priešmokyklinio ugdymo(si) standartu, 2 kartus per metus įvertinti vaiko ugdymosi pasiekimus ir individualiai informuoti Klientą. Išlaikyti konfidencialumą.

2.10. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymosi tęstinumui šeimoje;

2.11. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių;

2.12. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo ir ugdymosi sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką pagal pasirinktą ugdymo modelį;

2.13. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.14. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.15. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (paramos), rėmėjų lėšas;

2.16. organizuoti tėvų susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.17. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.18. priimti vaiką į ugdymo įstaigą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.19. baigiantis priešmokyklinio ugdymo programai parengti vaiko pasiekimų aprašą, skirtą būsimajam vaiko mokytojui;

2.20. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartį nutraukti ir skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą, atvesdamas vaiką į ugdymo įstaigą ir vėliau kasmet vieną kartą per metus grupės auklėtojui pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu informuoti pedagogą, kas atsives ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės.

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val., pranešti vaiko nelankymo priežastis įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.6. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik su gydytojo pažyma pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu.

3.9. sutikti / nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. sutikti, kad jo vaikas būtų tiriamas ir ugdomas ugdymo įstaigos specialistų ir prireikus nukreipiamas į Pedagoginę-psichologinę tarnybą, nesutikus informuoti Klientą apie Administracinės teisės pažeidimo kodekso 181 straipsnio taikymą. (Tėvų valdžios nepanaudojimas arba panaudojimas priešingai vaiko interesams);

3.12. bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;

3.13. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

3.14. dalyvauti auklėtojo organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.15. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.16. mokslo metų pradžioje aprūpinti vaiką asmens higienos priemonėmis, sportine apranga ir individualiomis priešmokyklinio ugdymo priemonėmis;

3.17. dokumentus, pateisinančius vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsdamas raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.18. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.19. vaiką iš ugdymo įstaigos gali paimti Klientas arba kai Klientas įstaigai pateikia raštišką prašymą, nurodydamas asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti jo vaiką, o už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleisti su prašyme nurodytu asmeniu ir tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.20. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis sudaryta vieneriems ugdymo(si) metams. Ji įsigalioja nuo 20..... m. rugsėjo 1 d. ir galioja iki 20.... m. rugpjūčio 31 d. arba kai vaikas išvyks iš įstaigos. Ugdymo(si) metai – nuo rugsėjo 1 d. iki gegužės 31 d.

5. Klientas gali nutraukti sutartį, pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį, kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki sutarties nutraukimo.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų.

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje, atskirais atvejais – dalyvaujant Panevėžio miesto savivaldybės admininistracijos atstovui arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius                         _______________                                   __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

Tėvas (globėjas)                 ___________________                           __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

_____________________________


Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

 ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

 ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

 ugdymo programas tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO SUTARTIS

VASAROS LAIKOTARPIUI

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

 

Panevėžio____________________, kodas _____, adresas:____________, LT-__, tel.___________,

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas)

el. paštas ________________ (toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas direktoriaus

______________ (viena šalis) ir tėvai / globėjai (pabraukti) (toliau – Klientas), atstovaujantys vaiko

 interesams_______________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, adresas ir telefonas)

(kita šalis) sudaro šią sutartį:

 

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja Kliento sūnų / dukrą ___________________________________

(vardas ir pavardė, gimimo data)

ugdyti pagal Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduotas ankstyvojo ir / ar ikimokyklinio ugdymo programas ir pagal galimybes sudaryti sąlygas tenkinti jo / jos saviraiškos poreikius.

 

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

2. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

2.1. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo(si) sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaikų mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką, ugdyti vaiką atsižvelgdamas į jo sveikatą, individualius poreikius, gebėjimus ir interesus, remdamasis vaiko pažinimu.

2.2. teikti informaciją Klientui apie ugdymo(si) sąlygas, vaiko pasiekimus ir elgesį, supažindinti su jais Klientą.

2.3. nedelsdamas pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą Klientui; prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.4. informuoti Klientą apie vaiko sveikatą, jo pažangą ir pasiekimus, ugdymo sąlygas, teikiamas švietimo paslaugas, kitus vaiko ugdymo klausimus, atliepiant Kliento poreikius ir sudarant prielaidas ugdymosi tęstinumui šeimoje;

2.5. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių;

2.6. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.7. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje;

2.8. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokesčio iki nustatytų papildomų terminų, skolą išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka;

2.9. išlaikyti konfidencialumą.

 

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. bendradarbiauti su pedagogais ir mokyklos vadovybe, koreguojant ir kontroliuojant vaiko priežiūrą, ugdymą(si) ir elgesį;

3.2. vaikui neatvykus į įstaigą, iki tos pačios dienos 9 val. neatvykimo priežastis pranešti tel. _________________________;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš ugdymo įstaigos. Raštu informuoti pedagogą, kas atves ir pasiims Kliento vaiką, kai jis pats negalės;

3.4. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams.

3.5. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.6. neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu.

3.7. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik su gydytojo pažyma pagal galiojančius teisės aktus;

3.8. sutikti / nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.9. pateikti tikslią informaciją įstaigos vadovui arba vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.10. dokumentus, pateisinančius vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės auklėtojui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsdamas raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.11. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.12. vaiką iš ugdymo įstaigos gali paimti Klientas arba kai Klientas įstaigai pateikia raštišką prašymą, nurodydamas asmenis, kurie turi teisę atvesti ir pasiimti jo vaiką, o už vaikus atsakingas darbuotojas vaiką išleisti su prašyme nurodytu asmeniu ir tik įsitikinęs dėl jo tapatybės;

3.13. išvykstant iš ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti. 

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai vaikas pradeda lankyti ikimokyklinio ugdymo mokyklą ir galioja vasaros laikotarpiu nuo 20__ -___-____ iki 20__ -___-__ .     

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Švietimo teikėjas gali nutraukti šią sutartį, kai Klientas nevykdo sutartyje nustatytų sąlygų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Švietimo teikėju už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje iki sutarties nutraukimo.

9. Klientas atlygina visas Švietimo teikėjo išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

10. Klientas gali nutraukti šią sutartį, kai Švietimo teikėjas nevykdo šioje sutartyje nustatytų sąlygų.

 

 

 

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

11. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje, atskirais atvejais – dalyvaujant Panevėžio miesto savivaldybės admininistracijos atstovui arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

12. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 2 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

Sutarties šalių parašai:

 

Direktorius                         _______________                                   __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

Tėvas (globėjas)                 ___________________                           __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

__________________________________


Vaikų priėmimo į ikimokyklinio

ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal

 ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

6 priedas

 

TRIŠALĖ SUTARTIS

 

20..... m. ............................ d. Nr. ...............

 

 

Panevėžio _______________________, kodas_______, adresas:_______________, LT-________,

(bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimas)

tel.____________, el. paštas ________________ (toliau – Mokykla), atstovaujama direktoriaus

 __________________________ (viena šalis)

Panevėžio _____________________, kodas___________, adresas:_____________, LT-________,

(ikimokyklinio ugdymo įstaigos pavadinimas)

tel.___________, el. paštas_________________ (toliau – Ikimokyklinio ugdymo įstaiga),

 atstovaujama direktoriaus ___________________ (kita šalis)

Tėvai / globėjai, rūpintojai (reikalingą žodį pabraukti) (toliau – Klientas)

 _________________________________________________________________________________

                                                          (tėvų / globėjų, rūpintojų vardas ir pavardė, adresas, telefonas)

(trečia šalis) sudaro šią sutartį:

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

Mokykla ir Ikimokyklinio ugdymo įstaiga įsipareigoja Kliento sūnų / dukrą (reikalingą žodį pabraukti)

_____________________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo metai)

ugdyti pagal vaiko poreikiams pritaikytas pradinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

 

II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Mokykla įsipareigoja:

1.1. ugdyti mokinį pagal jo poreikiams pritaikytą pradinio ugdymo programą, parengtą atsižvelgiant į pedagoginės-psichologinės tarnybos ir sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijas;

1.2. sudaryti mokinio 1 klasės pamokų tvarkaraštį, jį suderinti su Klientu ir Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovu;

1.3. mokiniui mokyti skirti pradinių klasių mokytoją;

1.4. aprūpinti mokinį vadovėliais;

1.5. mokinio mokymosi pasiekimus aptarti Mokyklos Vaiko gerovės komisijos posėdžiuose ir mokslo metų pabaigoje teikti siūlymus Mokyklos mokytojų tarybai dėl tolesnio mokinio mokymo.

 

2. Ikimokyklinio ugdymo įstaiga įsipareigoja:

2.1. sudaryti sąlygas pradinių klasių mokytojui su vaiku dirbti individualiai;

2.2. ugdymo procesą organizuoti vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo įstatymu, Vaiko teisių apsaugos įstatymu, Švietimo ir mokslo ministerijos, steigėjo teisės aktais, įstaigos nuostatais ir darbo tvarkos taisyklėmis;

2.3. ugdymo procesą organizuoti vientisą, neskaidomą į atskiras sritis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atsižvelgdama į individualius vaiko poreikius;

2.4. sudaryti vaikui tinkamas ir saugias ugdymo(si) sąlygas, palankias sąlygas vaiko sveikatai stiprinti, sudaryti sąlygas sveikatai palankiai vaiko mitybai, saugoti nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio per visą buvimo ugdymo įstaigoje laiką;

2.5. teikti vaikui pedagoginės-psichologinės tarnybos rekomenduotą nuolatinę kvalifikuotų specialistų pagalbą;

2.6. nedelsdama pranešti apie vaiko susirgimą arba susižalojimą, prireikus suteikti pirmąją medicininę pagalbą;

2.7. neprieštarauti, jei bus iškviesta greitoji medicinos pagalba, esant vaiko sveikatos sutrikimui ir negalint susisiekti su Klientu;

2.8. Klientui pačiam neatvykus pasiimti vaiko iš ugdymo įstaigos, vaiką išleisti tik su asmeniu, kuris yra nurodytas raštiškame Kliento prašyme, tik įsitikinus dėl jo tapatybės;

2.9. išlaikyti konfidencialumą visais su vaiko ugdymu(si) susijusiais klausimais;

2.10. pastebėjus, kad vaiko atžvilgiu naudojamas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių;

2.11. Klientui sutikus vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti ugdymo įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

2.12. pateikti Klientui išsamią informaciją apie teisę į jam priklausančią lengvatą dėl sumažinto mokesčio už vaikų maitinimą ir išlaikymą Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje;

2.13. ugdymo procesui organizuoti skirti mokinio krepšelio, biudžeto, tėvų (atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokestis), tėvų (paramos), rėmėjų lėšas;

2.14. organizuoti tėvų susirinkimus, pokalbius, diskusijas;

2.15. sudaryti sąlygas Klientui pačiam nuspręsti, kokiu būdu dalyvaus grupės gyvenime ir įstaigos veikloje;

2.16. priimti vaiką į Ikimokyklinio ugdymo mokyklą, Klientui pateikus vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

2.17. nesumokėjus įsiskolinimų už maitinimą ir įstaigos reikmių mokestį iki nustatytų papildomų terminų, vaiko ugdymo sutartis nutraukiama ir skola išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Klientas įsipareigoja:

3.1. pateikti vaiko sveikatos pažymėjimą pagal galiojančius teisės aktus;

3.2. užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų Ikimokyklinio ugdymo įstaigos lankymą;

3.3. laiku atvesti ir pasiimti vaiką iš Ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Raštu informuoti pedagogą, kas atsives ir pasiims vaiką, kai pats Klientas negalės;

3.4. vaikui neatvykus į ugdymo įstaigą iki 9 val., pranešti vaiko nelankymo priežastis įstaigos nurodytu telefonu_______________;

3.5. vaikui susirgus apie vaiko ligą informuoti Ikimokyklinio ugdymo įstaigą ir Mokyklą tą pačią dieną;

3.6. sutikti, kad vaikui būtų atliekamas higieninis patikrinimas dėl ugdymo įstaigose plintančių infekcinių ligų, galinčių sukelti sveikatos sutrikimų kitiems ugdymo įstaigą lankantiems vaikams;

3.7. į ugdymo įstaigą atvesti sveiką vaiką. Nevesti į ugdymo įstaigą vaiko, turinčio užkrečiamųjų ligų požymių (karščiuoja, viduriuoja, vemia, aštriai kosėja, yra pūlingų išskyrų iš nosies), taip pat turinčio utėlių ar glindų, sergančio niežais;

3.8. po ligos vaiką atvesti į ugdymo įstaigą tik su gydytojo pažyma pagal galiojančius teisės aktus;

3.9. sutikti / nesutikti (reikalingą žodį pabraukti) leisti vaiką filmuoti, fotografuoti, daryti vaizdo ir garso įrašus, juos viešinti ugdymo įstaigoje ir jos interneto svetainėje, kituose informavimo šaltiniuose;

3.10. pateikti tikslią informaciją Mokyklos ir Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovui ar vadovo įgaliotam ugdančiam pedagogui apie vaiko sveikatą, vystymosi ypatumus ir problemas;

3.11. bendradarbiauti su Mokyklos ir Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovu, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymo(si) klausimus;

3.12. geranoriškai padėti spręsti iškilusias vaiko ugdymo(si) problemas, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

3.13. dalyvauti pedagogų organizuojamuose individualiuose pokalbiuose apie vaiką;

3.14. nuolat domėtis vaiko ugdymo(si) pasiekimais;

3.15. dokumentus, pateisinančius vaiko nelankymą ir kurių pagrindu taikomos mokesčio lengvatos, pristatyti grupės pedagogui iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos, o šios teisės netekus, nedelsdamas raštu informuoti dėl lengvatos nutraukimo;

3.16. sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje pagal Švietimo teikėjo steigėjo sprendimu patvirtinto Atlyginimo už vaikų išlaikymą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose mokesčio tvarkos aprašo nustatytus terminus;

3.17. išvykstant iš Ikimokyklinio ugdymo įstaigos laiku atsiskaityti.                    

 

III. SUTARTIES ĮSIGALIOJIMAS, GALIOJIMAS, KEITIMAS IR UTRAUKIMAS

 

4. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki mokslo metų pabaigos.

5. Klientas gali nutraukti sutartį pateikęs prašymą Mokyklai ir Ikimokyklinio ugdymo įstaigai ir visiškai atsiskaitęs už suteiktas paslaugas.

6. Sutartis gali būti pakeista arba nutraukta atskiru šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

7. Jei nevykdomos šioje sutartyje numatytos sąlygos, viena iš šalių gali nutraukti sutartį raštiškai įspėjusi kitas šalis prieš 14 kalendorinių dienų.

8. Sutarties nutraukimas neatleidžia Kliento nuo pareigos atsiskaityti su Ikimokyklinio ugdymo įstaiga už vaiko išlaikymą iki sutarties nutraukimo.

9. Klientas atlygina visas Ikimokyklinio ugdymo įstaigos išlaidas, susijusias su įsiskolinimo, atsiradusio Klientui vėluojant mokėti už vaiko išlaikymą Ikimokyklinėje įstaigoje, išieškojimu.

 

V. GINČŲ SPRENDIMAS

 

10. Ginčytini sutarties pažeidimo klausimai sprendžiami ugdymo įstaigos taryboje, atskirais atvejais – dalyvaujant Panevėžio miesto savivaldybės administracijos atstovui arba teisme įstatymų nustatyta tvarka.

11. Sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje veikiančiais įstatymais, 3 egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai), turinčiais vienodą juridinę galią.

 

 

Sutarties šalių parašai:

Mokykla

Direktorius                         _______________                                   __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

Ikimokyklinio ugdymo įstaiga

Direktorius                         ________________                                 __________________________

(parašas)                                                                                     (vardas ir pavardė)

 

Tėvas (globėjas, rūpintojas)_______________                                  __________________________

(parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

_____________________


 

Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo

mokyklų grupes ugdytis pagal

ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio

ugdymo programas tvarkos aprašo

7 priedas

 

 

ATSISKAITYMO SU IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLA PAŽYMA

20__ - __ - __

Panevėžys

 

Pažymima, kad ___________________________________________________________________

(vaiko vardas ir pavardė, gimimo data)

lankė ___________________________________________________________________________

(ikimokyklinio ugdymo mokyklos pavadinimas, grupė)

laikotarpiu_________________________________________________ ir atsiskaitė su įstaiga pagal

(data)

Atlyginimo už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklose nustatymo tvarkos aprašo reikalavimus.

 

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokyklos direktorius                                    _______________________________

(vardas ir pavardė, parašas)

 

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokyklos buhalteris                                                            _______________________________

(vardas ir pavardė, parašas)

 

 

 

Vaiko mama / tėtis (globėja / globėjas)                                              _______________________________

(vardas ir pavardė, parašas)

Papildyta priedu:

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-304, 2015-11-26, paskelbta TAR 2015-11-30, i. k. 2015-18950

Dėl Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 1-8, pakeitimo ir pavedimo Savivaldybės administracijos direktoriui

 

2.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-197, 2016-06-30, paskelbta TAR 2016-07-05, i. k. 2016-18803

Dėl Vaikų priėmimo į ikimokyklinio ugdymo mokyklų grupes ugdytis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo, patvirtinto savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 1-8, 2, 12 ir 17 punktų pakeitimo