Suvestinė redakcija nuo 2017-10-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-04-04, i. k. 2016-07046

 

 

 

herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL Joniškio RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016–2020 METŲ BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 31 d.  Nr. T-54

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 8 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktais, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2015 m. lapkričio 12 d. raštą Nr. SR-5274 „Dėl mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano 2016–2020 m. rengimo“ ir į darbo grupės, sudarytos Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. A-1090 „Dėl darbo grupės Joniškio rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2018 metų bendrajam planui parengti“, pasiūlymus, Joniškio rajono savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą (pridedama).

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T-54

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS bendrojo ugdymo MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016–2020 METŲ BENDRASIS PLANAS

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

2016–2020 metų bendrasis planas – tai Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokyklų, teikiančių bendrąjį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, pertvarkos trumpalaikė strategija, kuria siekiama sukurti efektyvumo, prieinamumo ir kokybės reikalavimus atitinkantį mokyklų tinklą savivaldybėje, pakankamai turėti pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo švietimo programų teikėjų, sudaryti kokybiškas sąlygas visiems vietos bendruomenės nariams ugdytis ir užtikrinti pedagoginę, psichologinę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą. Gerai sutvarkytas bendrojo ugdymo mokyklų tinklas – tai patogiai ir greitai pasiekiama, moderni ir šiuolaikiška, tinkamai aprūpinta mokymo priemonėmis mokykla, gebanti sukurti jaukią mokymosi aplinką, suburti stiprius mokytojus ir kitus darbuotojus,  galinčius mokiniams padėti įgyti kokybišką išsilavinimą.

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrasis planas yra skirtas mokymo ir mokymosi kokybei mokyklose gerinti, švietimo prieinamumui užtikrinti skirtingo amžiaus ir socialinių grupių asmenims pagal bendrojo ugdymo mokyklų ir neformaliojo švietimo programas, didinti mokyklų ekonomiškumą, laiduoti sveiką mokymosi aplinką ir saugų kelią į mokyklą. 

Pertvarkant mokyklų tinklą vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis,  patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, ir įstatymų  lydimųjų teisės aktų reikalavimais.

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarka nuo 2005 metų buvo nuosekliai įgyvendinama pagal Savivaldybės  tarybos  patvirtintus  bendruosius tinklo pertvarkos  planus, parengtus 2005–2012 m., kurie buvo įgyvendinami dviem etapais: I etapas – 2005–2007 m., II etapas – 2008–2012 m., o vėliau 2012–2015 m.

Besikeičianti demografinė padėtis rajone, šalies vidaus ir išorės migracija,  ikimokyklinio amžiaus vaikų ir mokinių skaičiaus kaita, kintantys gyventojų švietimo poreikiai ir kiti veiksniai, susiję su šalies kultūrine, socialine  ir ekonomine situacija, įpareigoja parengti Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016 – 2020 metų bendrąjį planą.  

Mokyklų tinklo pokyčiai yra sudėtingas procesas, todėl svarbu ne tik parengti bendrąjį planą, bet būtina įvertinti bendrojo plano įgyvendinimo problemas, pasekmes ir rezultatą.

Savivaldybės formaliojo švietimo įstaigų tinklo struktūriniai pokyčiai 2016–2020 metais bus įgyvendinami pagal Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, vidaus struktūros pertvarkos 2016–2020 metų planą  (1 priedas).

 

II SKYRIUS

RAJONO ŠVIETIMO ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR PROGNOZĖS

 

Mokyklų tinklo pertvarka vykdoma siekiant sukurti optimalų Savivaldybės mokyklų, vykdančių įvairias ugdymo programas, tinklą, racionaliai naudoti švietimui skirtas lėšas.

Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 10 d.  įsakymu Nr. A-1090 sudaryta darbo grupė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, rengdama Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020  metų  bendrąjį planą (toliau – Bendrasis planas), atliko Savivaldybės ugdymo įstaigų esamos būklės analizę – įvertino demografinius, ekonominius, socialinius ir kultūrinius aspektus, ugdymosi poreikių tenkinimą, ugdymo kokybę, mokyklų tinklo efektyvumą.

 

Švietimo kontekstas

 

Švietimo raidos perspektyvoms savivaldybėje įtakų turi gyventojų teritorinis pasiskirstymas ir tankumas, gyventojų struktūra pagal amžių, darbo rinkoje vykstantys procesai, socialinės rizikos šeimų statistika, mokyklų skaičius, jų dydis, bendrojo ugdymo mokyklų teikiamų programų įvairovė. Šie veiksniai yra svarbūs planuojant savivaldybės mokyklų tinklą, siekiant užtikrinti švietimo prieinamumą, socialinį teisingumą ir lygias galimybes, veiksmingumą ir kokybę bei sukurti prielaidas mokymuisi visą gyvenimą.

 

Demografinis kontekstas

 

Pertvarka – sudėtingas ir ilgalaikis procesas, todėl sunku tiksliai numatyti būsimus ekonominius, demografinius ir kitus pokyčius, kurie tiesiogiai  veikia švietimo kaitą.

2016 m. Joniškio rajono savivaldybės plotas 1151 km2, t. y. 13,5 procento Šiaulių apskrities ploto.

Mažėjantis gyventojų skaičius lėmė ir gyventojų tankio rodiklio mažėjimą. 2011 m. pradžioje gyventojų tankis Joniškio rajone sudarė 22,9 gyv./km2, o 2016 m. pradžioje šis rodiklis nukrito iki 20,1 gyv./km2. Joniškio rajono gyventojų tankio vidurkis mažesnis nei šalies (44,7 gyv./km2) ar apskrities (32,6 gyv./km2).

Remiantis Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis, (naudoti 2011–2016 metų pradžios duomenys) sudarytos diagramos.

Rajono ugdymo įstaigų tinklo pertvarką lemia ir demografinės tendencijos.

Diagramoje parodytas  gyventojų skaičiaus pokytis  per šešerius metus nuo 2011 m. pradžios iki 2016 m. pradžios:

 

Pastebima, kad  mažėja tiek šalies, tiek Joniškio rajono savivaldybės gyventojų skaičius.

Per 2011–2016 m. laikotarpį rajone sumažėjo 2515 gyventojų, arba 9,6 proc.

Diagramoje parodytas gyventojų pokytis Joniškio rajono kaimuose ir gyventojų pokytis miestuose:    

 

 

Rajone yra du miestai – Joniškis ir Žagarė. Per paskutiniuosius šešerius metus (nuo 2011-01-01 iki 2016-01-01) miesto gyventojų skaičius sumažėjo 3162 gyventojais, arba 12,0 proc. Kaimo gyventojų Joniškio rajone sumažėjo 1991 gyventoju arba 13,6 proc.

Joniškyje gyventojų pokytis parodytas diagramoje:

 

        

 

Per šešerius metus Joniškyje sumažėjo 926 gyventojais, arba 9,3 proc. Jei gyventojų mažės tokia pat tendencija, tai dar po penkerių metų, t. y. 2020 m., gyventojų sumažėtų dar apie 730 ir Joniškyje gyventų apie 8300 gyventojų.

Gyventojų mažėja ir Žagarėje. Per šešerius metus sumažėjo 245 gyventojais, arba 14,2 proc.            

 

Mokyklų skaičiaus kaitai įtaką turi vaikų gimstamumas. Gimstamumas Joniškio rajone 2005–2015 metais parodytas diagramoje (naudoti Joniškio Teisės ir metrikacijos skyriaus duomenys):                             

                                                                   

 

Daugeliu atveju gimstamumo rodikliai yra netikslūs (realiai gimusieji buvo registruoti Joniškio rajone, bet negyveno), neužtikrina būsimų mokinių skaičiaus planavimo.

Atsižvelgiant į tai, kad ne visi vaikai, gimę Joniškio rajone, po septynerių metų ateina į pirmą klasę, galima konstatuoti, kad Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose 2020 m. pirmokų skaičius bus dar mažesnis.

 

Ekonominės ir socialinės būklės kontekstas

 

Savivaldybės darbo rinkoje vykstantys procesai daro įtaką gyventojų užimtumui, o šis savo ruožtu – gyventojų švietimo poreikiams.

Paskutiniais Lietuvos statistikos departamento pateiktais duomenimis, gyventojų amžiaus struktūra kito pagal amžiaus grupes: 2015 m. rajone vaikų (0–16 m. amžiaus) buvo 3900, tai sudarė 16,4 proc. rajono gyventojų, 17–19 metų gyventojų buvo 1011 arba 4,2 proc.,  darbingo amžiaus joniškiečiai (16-64 metai) sudarė 63,2 proc., pensinio amžiaus gyventojų buvo 4866, tai sudarė 20,4%

2016 metų pradžioje rajone 0–16 metų amžiaus vaikų buvo 3421, tai sudarė 14,8 procentus rajono gyventojų, 17–19 metų gyventojų buvo 969, arba 4,2 proc. visų rajono gyventojų, darbingo amžiaus joniškiečiai (16–64 metai) sudarė 64,1 proc., pensinio amžiaus gyventojų buvo 4891, tai sudarė 21,1 proc.

Kasmet gyventojų  mažėja.  Per metus gyventojų iki 16 metų sumažėjo 479, arba 12,3 proc., 17–19 metų jaunuolių sumažėjo 4,2 proc., nežymiai padaugėjo darbingo amžiaus žmonių, tačiau padaugėjo ir pensinio amžiaus gyventojų.

Galima teigti, kad demografinė situacija rajone dėl vykstančių socialinių procesų ir pokyčių visuomenės vertybių sistemoje blogėjo: mažėjo santuokų, mažėjo gimimų, mažėjo natūralus gyventojų prieaugis.

2016 m. sausio mėn. Šiaulių Teritorinės Darbo Biržos Joniškio skyriuje buvo registruoti 1867 bedarbiai, iš kurių: 859 moterys, t. y. 46 proc., 1125 kaimo gyventojai – 60,3 proc., 35 absolventai – 1,9 proc., 297 jaunuoliai iki 29 metų (15,9 proc.), 159 jaunuoliai iki 24 m. (8,5 proc.).

Nedarbo lygis rajone 2016 m. sausio 1 d. buvo 12,96 proc., Šiaulių apskrityje – 9,9 proc., šalyje – 9 proc.

Jaunimo iki 29 m. amžiaus nedarbo lygis rajone buvo 6,9 proc., Šiaulių apskrityje – 5,8 proc., šalyje – 5,3 proc. Pagal išsilavinimą Joniškio rajone registruoti jaunuoliai iki 29 m. amžiaus pasiskirsto taip: apie 10 proc. su aukštuoju išsilavinimu, 57 proc. su profesiniu, 33 proc. – nekvalifikuoti (17 asmenų turi pradinį, 38 pagrindinį, 34 vidurinį išsilavinimą).

Vaiko teisių apsaugos tarnybos duomenimis, socialinės rizikos šeimų skaičius Joniškio rajone per paskutiniuosius trejus metus mažėjo: 2012 m. tokių šeimų buvo 161, jose augo 391 vaikas, 2013 m. 127 šeimos, jose augo 326 vaikai, 2014  m. 110  šeimų, 291 vaikas, 2015  m. 103  šeimos, 268 vaikai.

Mažėjant bendram savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų skaičiui, probleminio elgesio vaikų skaičius  taip pat nežymiai mažėja. Tačiau savivaldybėje  išlieka aktuali tokių vaikų priežiūros ir užimtumo problema nepamokiniu ir popamokiniu metu.

Mažas pajamas turinčių šeimų mokiniams skiriamas nemokamas maitinimas ir  parama mokinio reikmenims įsigyti. 

2015 m. mokinių nemokamo maitinimo ataskaitoje pažymėta, kad nemokamą maitinimą gavo 1315  mokinių, iš jų 1258  bendrojo ugdymo mokyklose, 57 ikimokyklinėse įstaigose. Lyginant su 2014 metais, nemokamai maitinamų mokinių skaičius sumažėjo 218. Švietimo įstaigų valgyklose 2014 m. metais buvo nemokamai maitinami 1533 mokiniai (53 proc.), 2013 m. – 1798 mokiniai (59 proc.).

Tai parodyta diagramoje:

 

Mažėjant bendram savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų skaičiui, nemokamai maitinamų mokinių skaičius taip pat mažėja.

 

Ugdymosi poreikių tenkinimo būklės kontekstas

 

Mokyklų tinklo tankumas ir mokyklų pasiekiamumas atskleidžia bendrojo ir neformaliojo ugdymo prieinamumą pagal savivaldybės gyventojų poreikius ir gebėjimus, lygias ugdymosi galimybes.

Mažėjant mokyklinio amžiaus mokinių, Joniškio rajono bendrojo ugdymo mokyklų tinklas keitėsi.

2015–2016 mokslo metais Savivaldybės gyventojų švietimo poreikiams tenkinti veikia 11 bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas: (3 gimnazijos ir 1 jų skyrius, 1 progimnazija, 5 pagrindinės mokyklos, 1 jaunimo ir suaugusiųjų, 1 specialioji mokykla, 1 mokykla-daugiafunkcis centras).

Rajone veikia 2 formalųjį švietimą papildančios ugdymo įstaigos (Sporto centras ir Algimanto Raudonikio meno mokykla, turinti Žagarės filialą), 1 Švietimo centras su Pedagogine psichologine tarnyba ir buhalterinės apskaitos tarnyba.

Joniškyje esanti Žemės ūkio mokykla (steigėja – Švietimo ir mokslo ministerija) vykdo pagrindinio, vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo programas.

2015 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, bendrojo ugdymo įstaigose mokėsi 2709 mokiniai. Iš jų: 1–12 klasių 2656 mokiniai ir 53 priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai. Mokyklose ugdyti ir 139 ikimokyklinio amžiaus ugdytiniai. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose buvo 555 ugdytiniai. Jaunimo ir suaugusiųjų mokykloje – 71, Žagarės specialiojoje mokykloje – 39 ugdytiniai. Formalųjį švietimą papildančiose  mokyklose buvo ugdomi 636 mokiniai.   

Priešmokyklinis ugdymas teikiamas 3 Joniškio vaikų darželiuose, Bariūnų (dabar – skyrius), Žagarės vaikų darželiuose, Skaistgirio gimnazijos ir 3 pagrindinių mokyklų priešmokyklinio ugdymo grupėse.

Rajone tenkinami ikimokyklinio ugdymo poreikiai. 2015 m. rugsėjo mėnesį  ikimokyklinis ugdymas buvo vykdomas 3 Joniškio miesto vaikų darželiuose, Bariūnų, Žagarės vaikų darželiuose, Gasčiūnų pagrindinės mokyklos, Kriukų pagrindinės mokyklos ir Skaistgirio gimnazijos ikimokykliniuose skyriuose.

Per paskutinius ketverius metus ikimokyklinį ugdymą vykdančių įstaigų tinklas rajone plėtėsi. Keturių darbo valandų ikimokyklinio ugdymo grupes suformavo ir veiklą vykdo Gasčiūnų pagrindinė mokykla, Gataučių Marcės Katiliūtės mokykla, Plikiškių mokykla-daugiafunkcis centras.

Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai ugdomi rajono bendrojo ugdymo mokyklose, Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Specialiojo ugdymo skyriuje ir Žagarės specialiojoje mokykloje.

2015–2016 mokslo metais rajono mokyklose mokėsi 511 specialiųjų poreikių vaikų, tai sudarė 18,9 proc. bendro mokinių skaičiaus. Per ketverius metus šis mokinių skaičius padidėjo.

 

Mokymosi sėkmingumas

 

Išanalizavus mokymosi sėkmingumo duomenis, matyti, kad dalis mokinių paliekami kurso kartoti arba keliami į aukštesnę klasę su nepatenkinamais pažymiais.

Pasibaigus 2014–2015 mokslo metams, bendrojo ugdymo mokyklose kurso kartoti liko 20 mokinių: 1–4 klasėse – 3 mokiniai, 5–10 klasėse – 8 mokiniai, 11–12 klasėse – 9 mokiniai.

Paliktų kartoti kursą mokinių kaita parodyta lentelėje:

 

Mokslo metai

2011–2012

2012–2013

2013–2014

2014–2015

Kursą kartoti likusių mokinių skaičius

28

38

 

16

20

 

Mokymosi sėkmingumas atsispindi ir tolimesnėje mokinių veikloje.

2015 m. 92,8 proc. abiturientų gavo brandos atestatą. Tolimesnės abiturientų studijos parodytos  diagramoje:           

 

 

2015 m. 93,3 proc. 10 klasės mokinių gavo išsilavinimo pažymėjimus. Iš baigusių 10 klasę mokinių 63,6 proc. tęsia mokslą pagal vidurinio ugdymo programą, 27,2 proc. mokinių mokosi profesinėse mokyklose, 1,4 proc. mokinių niekur nesimoko ir nedirba, 1,8 proc. mokinių pradėjo dirbti , 2,5 proc. išvyko į užsienį. Tai parodyta diagramoje:

 

 

Palyginus 2015 m. dešimtokų tolimesnę veiklą su praėjusiais mokslo metais, daugiau mokinių tęsia mokslą pagal vidurinio ugdymo programą bendrojo ugdymo mokyklose, mažiau mokinių nuėjo mokytis į profesines mokyklas.

Mokymosi sėkmingumą padidina specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas. Rajono mokyklose veikia vaiko gerovės komisijos, teikiančios mokiniams specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę pagalbą. Šiuo metu rajone specialiąją pedagoginę pagalbą bendrojo ugdymo mokyklose teikia 16 specialiųjų pedagogų, 10 socialinių pedagogų ir 7 psichologai. Kadangi specialiųjų poreikių mokinių integracijos sėkmė daugiausia priklauso nuo įvairiapusės, visavertės, kompleksinės specialistų (logopedų, specialiųjų pedagogų, pedagogų padėjėjų ir kt.) pagalbos, mokyklose turėtų būti specialistų tiek, kiek reikia.

Nuo 2015 metų spalio 1 d. buvo įvestas neformaliojo ugdymo krepšelis (15 eurų per mėnesį), kuriam 2015–2016 m. m.  iš Švietimo ir mokslo ministerijos biudžeto skirta 27317 Eur. Lėšos neformaliojo vaikų švietimo programoms skiriamos švietimo pedagogų darbo užmokesčiui, ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su neformaliojo vaikų švietimo programos vykdymu.

 

Mokinių skaičiaus kaita ir prognozės

 

Mokyklų skaičiaus kaitai, jų įgyvendinamoms programoms tiesioginę įtaką turi mokinių skaičius. Mokyklose mokinių kasmet mažėja. 2012 m. rugsėjo 1 d. rajono mokyklose mokėsi 3346 mokiniai, o 2015 m. rugsėjo 1 d. – 2709 mokiniai. Per ketverius metus rajone sumažėjo 637 mokiniais (19 proc.).

Mokinių skaičiaus kitimas savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose:

Prognozuojant tolimesnę mokinių skaičiaus kaitą, kiekvienais mokslo metais ir toliau numatomas mokinių skaičiaus mažėjimas.

Beveik visose mokyklose mokinių kasmet mažėja:

 

Nuo 2014 m. rugsėjo 1 d. iki 2015 m. rugsėjo 1 d. (per  vienerius metus) rajone sumažėjo 197 mokiniais, arba 6,8 proc.

Diagramoje parodytas klasės mokinių skaičiaus vidurkis rajono mokyklose:  

Nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. iki 2015 m. rugsėjo 1 d. rajone pagal klasių koncentrus sumažėjo 620 mokinių. Mokinių skaičiaus sumažėjimas pagal koncentrus:

 

Mokslo metai

1–4 kl.

5–8 kl.

9–10 kl.

11–12 kl.

Iš viso

2012–2013

970

1173

690

443

3276

2013–2014

903

1079

612

435

3029

2014–2015

829

1025

586

415

2855

2015–2016

771

962                    

542

381

2656

Iš viso

-190

-211

-148

-62

-620

Procentai

-19,6%

-18%

-21,4%

-14%

-18,9%

Ne visi vaikai, gimę Joniškio rajone, po 7 metų, ateina į pirmą klasę. Vaikų, gimusių 2005–2009 m. ir atėjusių į pirmą klasę 2012–2015 metais, santykis parodytas lentelėje:

Gimė vaikų 2005 metais

Iš  2005  m. gimusių  vaikų,  2012–2013 m. m. atėjo į I klasę mokinių

Procentas  nuo gimusių vaikų

Gimė vaikų 2006 metais

Iš  2006 m. gimusių vaikų , 2013–2014 m. m. atėjo į I kl. mokinių

Procentas  nuo gimusių vaikų

Gimė vaikų 2007 metais

Iš 2007 m. gimusių vaikų, 2014–2015 m. m. atėjo į I kl. mokinių

Procentas  nuo gimusių vaikų

Gimė vaikų 2008 metais

Iš 008 m. gimusių vaikų, 2015–2016 m. m. atėjo į I kl. mokinių

Procentas  nuo gimusių vaikų

Iš viso 2005–2008 metais gimė vaikų

Iš viso 2012–2015 mokslo metais atėjo į I klasę mokinių

Procentas  nuo gimusių vaikų

Neatėjo į I klasę mokinių

Neatėjusių į I klasę procentas

Atėjo į I klasę daugiau (proc.) vaikų , negu  rajone gimė

263

196

74,5

234

208

88,9

237

180

75,9

262

198

75,6

996

782

78,5

214

21,5

0

 

Iš visų, per 2005–2008 m. laikotarpį, Joniškio rajone gimusių vaikų ir po septynerių metų atėjusių į pirmą klasę mokinių (duomenys rugsėjo 1 d.) skaičiaus santykis išreikštas procentais diagramoje:

 

Per 2005–2008 m. laikotarpį gimusių vaikų į pirmą klasę neatėjo 214 mokinių. Tai sudaro  21,5 proc. Jei tokiomis pačiomis tendencijomis ir vėliau mokiniai neateis į pirmą klasę, tai 2020 m. iš 235 vaikų, gimusių 2013 metais, į pirmą klasę ateitų  apie 179  mokinius:

 

 

Atsižvelgiant į mokinių mažėjimą, nustatant mokinių skaičiaus prognozes 2016–2020 m., skaičiuota, kad į pirmas klases ateis 78,5 proc. vaikų, gimusių prieš 7 metus, o baigusių 10 klasių į 11 klasę ateis 63 proc. mokinių.

Mokinių kaita ugdymo įstaigose 2012–2015 metais  ir prognozes 2020 m. rugsėjo 1 d.:                                                                                                                        

Pavadinimas

Mokinių kaita mokyklose

(su PUG)

Sumažėjo

Procentas

2012–2013 m. m.

2013–2014 m. m.

2014–2015 m. m.

2015–2016 m. m.

Prognozė

2020-09-01

„Aušros“ gimnazija

557

536

515

493

64

-11,5%

435

Žagarės gimnazija

337

326

297

271

66

-19,6%

218

Žagarės gimnazijos Gaižaičių skyrius

61

48

38

29

32

-52,5%

15

Skaistgirio gimnazija

330

296

295

273

57

-17,3%

178

Mato Slančiausko progimnazija

449

417

401

370

79

-17,6%

305

„Saulės“ pagrindinė mokykla

826

744

711

649

177

-21,4%

510

Gataučių Marcės Katiliūtės mokykla

186

167

153

159

27

-14,5%

136

Gasčiūnų pagrindinė mokykla

134

130

126

125

9

-6,7%

117

Gasčiūnų pagrindinės mokyklos Kirnaičių skyrius

 

0

 

 

 

 

9

9

-100,0%

Kriukų pagrindinė mokykla

149

126

131

116

33

-22,1%

90

Mindaugių pagrindinė mokykla

85

78

71

69

16

-18,8%

56

Plikiškių mokykla- daugiafunkcis centras

43

44

31

27

16

-37,2%

17

Jaunimo ir suaugusiųjų mokykla

130

110

100

89

41

-31,5%

61

Žagarės specialioji mokykla

50

51

37

39

11

-22,0%

32

Iš viso mokinių

3346

3073

2906

2709

660

-19,7%

2170

 

Prognozuojama, kad rajono mokyklose 2020 m. rugsėjo 1 d. mokysis 2170 mokinių, t. y. 19,7 proc. mažiau nei 2015 m. rugsėjo 1 d.   

Mokinių skaičiau prognozės 2020 m. rugsėjo 1 d.:

 

 

 

Prognozuojant tolimesnę mokinių skaičiaus kaitą, kiekvienais mokslo metais ir toliau numatomas mokinių skaičiaus mažėjimas.

 

Ugdymo kokybė

 

Ugdymo kokybė vertinama atsižvelgiant į mokinių mokymosi pasiekimus, mokymosi sėkmingumą, ugdymo diferencijavimą ir individualizavimą, lankomumą ir kt. mokytojo kompetencijas.

Mokymosi sėkmę mokykloje lemia mokymosi programų veiksmingumas, mokymosi aplinka, mokytojų asmeninės savybės, tėvų ir visos šeimos teikiama mokymosi pagalba ir asmeninės vaiko savybės, tokios kaip: noras pažinti, motyvacija mokytis, gebėjimas susieti informaciją, pasitikėjimas savimi, gebėjimas sutelkti dėmesį, gebėjimas keistis bei pritaikyti turimas žinias ir kitos savybės, kurių pagrindai įgyjami dar iki mokyklos.

 

Mokymosi pasiekimai

 

2015 metų brandos egzaminų pagrindinėje sesijoje laikyti brandos egzaminus bendrojo ugdymo mokyklose registravosi 202 mokyklų (gimnazijų) abiturientai (2014 m. – 193), Joniškio žemės ūkio mokykloje – 108 moksleiviai (2014 m. – 108).

Iš pasirenkamųjų brandos egzaminų bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai daugiausia rinkosi ir laikė anglų kalbos – 157 (2014 m. – 96, 2013 m. – 111), matematikos – 118 (2014 m. – 86, 2013 m. – 110), istorijos – 115 (2014 m. – 111, 2013 m. – 122) valstybinius brandos egzaminus. Daugiau abiturientų negu praėjusiais metais rinkosi ir laikė geografijos valstybinį brandos egzaminą – 89 (2014 m – 69, 2013 m. – 53).

Pagrindinės sesijos respublikos ir rajono rezultatų palyginimas pateikiamas lentelėje: 

 

Egzaminas

Respublikos rezultatai

Rajono rezultatai

Laikė

Išlai-kė

Išlai-kiusiųjų dalis %

Neišlai-

kiusiųjų skaičius

Neišlai

kiusiųjų dalis %

 

Lai-kė

Išlaikė

Išlai-kiusiųjų dalis %

Neišlai-

kiusiųjų dalis %

Užsienio k.

(anglų)

20956

20904

99,75

52

0,25

140

139

99,29

0,71

Užsienio k.

(rusų)

2002

1995

99,65

7

0,35

2

2

100

 

Lietuvių k. ir literatūra

20582

18507

89,92

2075

10,08

155

139

89,68

10,32

Informaci-

nės  technologi-

jos

2467

2325

94,24

142

5,76

13

13

100

 

Matematika

14163

12896

91,05

1267

8,95

105

99

94,29

5,71

Geografija

5392

5289

98,09

103

1,91

89

88

98,88

1,12

Biologija

7887

7558

95,83

329

4,17

76

75

98,68

1,32

Istorija

11902

11841

99,49

61

0,51

92

91

98,91

1,09

Chemija

2774

2668

96,18

106

3,82

31

29

93,55

6,45

Fizika

3001

2867

95,53

134

4,47

32

31

96,88

3,12

 

Rajono apibendrintas valstybinių brandos egzaminų rodiklis geresnis už šalies savivaldybių rezultatų vidurkį. Iš atskirų mokomųjų dalykų, lyginant su respublikos rezultatais, ženkliai geresnis geografijos valstybinio brandos egzamino rodiklis. Lenkia respublikos vidurkį ir fizikos, biologijos, chemijos valstybinių brandos egzaminų rodikliai.

Standartizuotas visų įvertinimų vidurkis atspindi bendrą savivaldybės darbo kokybę, rengiant mokinius brandos egzaminams. Šis rodiklis apskaičiuotas visų egzaminus laikiusių mokinių gautų

valstybinių brandos egzaminų įvertinimų balais sumą padalinus iš įvertinimų skaičiaus ir gautą

skaičių paverčiant standartizuotais taškais.

 

Mokslo metai

Iš viso dalyvavusių patikrinime

Įvertinimas balais ir juos gavusiųjų skaičius

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Respublikos rezultatai

2012–2013 m. m.

27610

89

351

760

3471

5012

5735

5725

3864

2213

390

2013-2014 m. m.

30351

135

499

1054

3656

5082

5516

5749

4596

3219

841

2014–2015 m. m.

 

29526

 

88

 

431

 

842

 

3311

 

5150

 

5912

 

5842

 

4286

 

2962

 

710

Rajono rezultatai

2012–2013 m. m.

 

311

 

1

 

7

 

28

 

47

 

59

 

55

 

65

 

38

 

9

 

2

2013–2014 m. m.

 

267

 

2

 

4

 

11

 

50

 

55

 

48

 

48

 

35

 

13

 

1

2014–2015 m. m.

 

283

 

2

 

1

 

12

 

40

 

64

 

54

 

62

 

32

 

12

 

4

 

Valstybinių brandos egzaminų įvertinimų vidurkiai leidžia tarpusavyje palyginti atskirų mokomųjų dalykų rezultatus tarpusavyje ir su respublikos savivaldybių rezultatų vidurkiais.            

Baigiantieji pagrindinio ugdymo programą dalyvauja privalomajame pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime. 2015 m. lietuvių kalbos ir matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime dalyvavo 283 mokiniai. 2014 m. lietuvių kalbos – 267 kandidatai, matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime – 263, 2013 m. lietuvių kalbos ir matematikos – 311 rajono bendrojo ugdymo mokyklų 10 klasės mokinių.

2013–2015 metų respublikos ir rajono mokyklų mokinių rezultatai pateikiami lentelėse:

Lietuvių kalbos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo 2013–2015 metų rezultatai:

 

 

 

Mokslo metai

Iš viso dalyvavusių patikrinime mokinių skaičius

Gavusių

1–3 balų įvertinimą (skaičiaus dalis proc.)

Gavusių

9–10 balų įvertinimą (skaičiaus dalis proc.)

Įvertinimų vidurkis

Respublikos rezultatai

2012–2013 m. m.

27610

4,35

9,43

6,2

 

2013–2014 m. m.

30351

5,56

13,38

6,32

 

2014–2015 m. m.

29256

4,65

12,44

6,33

 

Rajono rezultatai

 

2012–2013 m. m.

311

11,58

3,54

5,7

 

2013–2014 m. m.

267

6,37

5,24

5,8

2014–2015 m. m.

283

5,3

5,65

5,94

 

 

Matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo 2013–2015 metų rezultatai:

 

 

Mokslo metai

Iš viso daly-vavu-sių patik-rinime

Įvertinimas balais ir juos gavusiųjų mokinių skaičius

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Res-publi-kos rezul-tatai

2012–

2013 m. m.

 

20337

 

754

 

1895

 

2660

 

4337

 

3181

 

1922

 

2335

 

1821

 

973

 

459

2013–2014 m. m.

 

30261

 

782

 

1766

 

2371

 

5499

 

3890

 

4181

 

3235

 

3113

 

2530

 

2894

2014–2015

m. m.

 

29412

 

1685

 

2486

 

2543

 

4538

 

3848

 

3542

 

2847

 

3169

 

2395

 

2359

Rajo-no rezul-tatai

2012–

2013 m. m.

 

311

 

18

 

37

 

50

 

65

 

66

 

20

 

33

 

12

 

6

 

4

2013–2014 m. m.

 

263

 

6

 

20

 

35

 

54

 

35

 

37

 

20

 

25

 

12

 

19

2014–2015 m. m.

283

31

36

37

32

35

41

25

19

11

16

 

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų įvertinimo palyginimas:

 

 

 

Mokslo metai

Iš viso dalyva-

vusių patikrinime mokinių skaičius

Gavusių

1–3 balų įvertinimą (skaičiaus dalis proc.)

Gavusių

9–10 balų įvertinimą (skaičiaus dalis proc.)

Įvertini-mų vidurkis

Respublikos rezultatai

2012–2013 m. m.

20337

26,11

7,04

4,99

 

2013–2014 m. m.

30261

16,26

17,92

5,86

 

2014–2015 m. m.

29412

22,83

16,16

5,55

 

Rajono rezultatai

 

2012–2013 m. m.

311

33,76

3,22

4,41

 

2013–2014 m. m.

263

23,19

11,79

5,33

 

2014–2015 m. m.

283

36,75

9,54

4,78

 

 

Akademinius mokinių pasiekimus atspindi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai bei valstybinių brandos egzaminų rezultatai.

 

Neformalusis vaikų švietimas

 

Neformaliojo vaikų švietimo organizavimas bendrojo ugdymo mokyklose rodo, kiek dėmesio yra skiriama mokinių užimtumui ir socializacijai.

Neformalusis vaikų švietimas suteikia ugdymosi alternatyvų, nukreiptas į socialinių, bendrųjų kompetencijų, gebėjimų ugdymą, saviraiškos poreikių tenkinimą bei asmenybės tobulėjimą. Neformalusis ugdymas taip pat padeda spręsti jaunų žmonių socialinės integracijos ir nusikalstamumo prevencijos klausimus. Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra patvirtinusi Nacionalinės pažangos programą 2014–2020 metams. Vienas iš šios programos tikslų – plėtoti vaikų ir jaunimo neformaliojo ugdymosi galimybes.

Neformaliojo vaikų švietimo mokyklas 2015–2016 mokslo metų pradžios duomenimis lankė 636 mokiniai (2014 m. – 617 mokinių.) Iš jų: 310 – Joniškio Algimanto Raudonikio meno mokykloje, 327 – Joniškio sporto centre (2014 m. – 314).

Mokyklose palyginti gerai išplėtota neformaliojo vaikų švietimo forma – mokinių pažintinė veikla, skirta vaikų tautiniam, pilietiniam, kultūriniam ugdymui. Lengviau įgyvendinti neformaliojo švietimo misiją mokykloms padeda jų bendradarbiavimas su kultūros, kitomis valstybinėmis įstaigomis, verslo įmonėmis, įvairiomis nevyriausybinėmis organizacijomis.

Dauguma mokyklų, siekdamos gauti lėšų neformaliajam mokinių ugdymui, aktyviai dalyvauja įvairių programų, projektų konkursuose.

Valstybinėje švietimo 2013–2022 metų strategijoje viena iš numatytų prioritetinių sričių yra neformalusis vaikų švietimas. Prioriteto įgyvendinimo rodiklis – mokinių užimtumas neformaliuoju švietimu.

 

Mokyklų pastatų būklė

 

Tinkama mokyklų pastatų ir patalpų būklė yra svarbus ugdymo sąlygų ir kokybės veiksnys. Per 2015 m. ugdymo įstaigų pastatų ir patalpų renovacijai skirta 367528 Eur lėšų. Iš jų, Joniškio Mato Slančiausko progimnazijos pastato rekonstrukcijai – 129375 Eur, Joniškio r. Žagarės gimnazijos pastato rekonstrukcijai – 238.153 Eur.

Joniškio r. savivaldybėje vienam mokiniui tenka 14,7 m2 bendro mokyklos ploto (0,4 m2 daugiau negu vidutiniškai respublikoje).

 

 

 

Mokyklų tinklo efektyvumas

 

Mokyklos finansuojamos iš dviejų pagrindinių šaltinių – Švietimo ir mokslo ministerijos skiriamo ugdymo reikmėms mokinio krepšelio (MK) ir savivaldybės skiriamų lėšų mokyklų aplinkai išlaikyti.

Mokinio krepšelio lėšas lemia mokinių ir klasių komplektų skaičius mokykloje  bei klasės komplekte esančių mokinių skaičius.

Žagarės specialioji mokykla ir Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Specialiojo ugdymo skyrius gauna valstybės dotaciją – ūkio lėšas.

Diagramoje pavaizduotas rajono mokyklų finansavimas iš savivaldybės biudžeto (SB) ir Švietimo ir mokslo ministerijos skiriamo ugdymo reikmėms mokinio krepšelio (MK):                                                                       

Diagramoje pavaizduotas bendras mokyklų finansavimas (tūkst. Eur):

Daugiausiai lėšų gavo Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla (1277,5 tūkst. Eur.), mažiausiai – Plikiškių mokykla-daugiafunkcis (108,1 tūkst. Eur).

Mokinio krepšelio (MK) ir Savivaldybės biudžeto (SB) lėšų kiekis eurais tenkantis vienam mokiniui:

 

 

 

Daugiausiai lėšų vienam mokiniui išlaikyti skirta: Žagarės specialiajai mokyklai ir Kriukų pagrindinei mokyklai.

Savivaldybės biudžeto lėšų (Eur) tenkantis vienam mokiniui:

 

 

 

Gerai sutvarkytas mokyklų, teikiančių bendrąjį ugdymą, tinklas užtikrina valstybės numatytų švietimo paslaugų teikimą nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos. Tai yra viena svarbiausių švietimo prieinamumo ir lygių galimybių sąlygų.

Mokyklų tinklo efektyvumas yra susijęs su mokyklų dydžiais, mokyklų patalpų užpildymu, tuščiomis mokymosi vietomis, klasių komplektų dydžiais, vidutinėmis vieno mokinio ugdymo išlaidomis.

Rajono mokyklų užpildomumas netolygus. Kai kurių mokyklų užpildomumas yra mažas.

Nevienodai pasiskirsčiusios ir tuščios mokymosi vietos. Tuščia mokymosi vieta yra tada, kai klasės komplekte trūksta vaikų pagal Mokinio krepšelio metodikos normatyvus – pradinėje klasėje turi būti ne mažiau kaip 22 moksleiviai mieste, 20 (15, 12 ar 10) gyvenvietėje (kaime), vyresnėse klasėse – 25 moksleiviai mieste, 22 (15, 12 ar 10) gyvenvietėje (kaime).

Diagramoje pavaizduotos laisvos mokymosi vietos rajono mokyklose:

  

Rajono bendrojo ugdymo mokyklose 2015–2016 m. m. buvo 26 laisvos mokymosi vietos, kurios buvo  finansuotos. Daroma prielaida, kad mokyklų tinklo optimizavimas būtinas vien todėl, kad lėšas, kurios dabar tenka ir ateityje tektų laisvoms mokymosi vietoms finansuoti, būtų galima investuoti į ugdymo kokybės sąlygų modernizavimą.

Per pastaruosius penkerius metus tinklas buvo tvarkomas. Vykdyta klasių komplektavimo priežiūra. Nesant pakankamo mokinių skaičiaus klasėje, bendrojo ugdymo mokyklose buvo formuojami jungtiniai klasių komplektai. Tokie komplektai suformuojami tik kaimo teritorijoje esančiose mokyklose. Jungtinių klasių komplektų formavimas padeda ekonomiškai naudoti mokinio krepšelio lėšas, be to, tai yra būdas pristabdyti kaimo teritorijoje esančių mokyklų nykimą. Vykę pokyčiai sudarė prielaidas ne tik efektyviai naudoti mokinio krepšelio lėšas, bet turėjo įtaką ir taupant aplinkos lėšas.

Rajono mokyklų vidutinis mokinių skaičių klasėje:

                                                                    

 

Mokinio krepšelio lėšos skiriamos mokykloms pagal sutartinių mokinių skaičių (ugdymo programą, mokinių skaičių mokykloje, klasės mokinių skaičiaus vidurkį ir vietovę, kurioje yra mokykla – miestas, miestelis, kaimas). Ne visoms mokykloms pakanka mokinio krepšelio lėšų, todėl Joniškio rajono savivaldybės taryba dalį mokinio krepšelio lėšų perskirsto.

 

 

 

Pedagogai ir vadovai

Vadovai

 

2015–2016 mokslo  metais švietimo įstaigoms vadovavo 19 direktorių (4 ugdymo įstaigų direktorių pareigas laikinai atlieka pavaduotojai ugdymui), 18 pavaduotojų ugdymui ir 6 skyrių vedėjai. Iš jų (direktorių ir jų pavaduotojų ugdymui, skyrių vedėjų): 15 (37,5 proc.) yra įgiję trečiąją vadybinę kvalifikacinę kategoriją, 15 (37,5 proc.) yra įgiję antrąją vadybinę kvalifikacinę kategoriją, 10 vadovų yra neatestuoti.

 

Pedagogai

 

Švietimo sistemos gebėjimą padėti vaikams ir jaunuoliams pasirengti ateityje gyventi prisitaikant prie sparčios socialinės, ekonominės ir kultūrinės kaitos lemia mokytojų pajėgumas suvokti visuomenės poreikius ir su išsilavinimu siejamus lūkesčius. Todėl viena svarbiausių švietimo kokybės sąlygų yra mokytojų dalykinė ir profesinė kompetencija.

Nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo 2014 m. rugpjūčio 29 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymas Nr. V-774, „Dėl reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“. Rajono mokyklose atskirų dalykų programas vykdo pedagogai, įgiję pedagogo išsilavinimą ir turintys dėstomo dalyko specialybę. 97 procentai mokytojų yra dėstomo dalyko specialistai.

Joniškio rajono savivaldybės švietimo įstaigose, 2015 m. spalio 1 d. duomenimis, dirbo 462 pedagogai.

Atskirose įstaigų grupėse pedagogai pasiskirsto taip:

- bendrojo ugdymo mokyklose – 334 mokytojai;

- Sporto centre – 19 mokytojų;

- Algimanto Raudonikio meno mokykloje – 30 mokytojų;

- ikimokyklinio ugdymo įstaigose – 79 pedagogai.

Joniškio rajono savivaldybės mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo planas pateikiamas 2 priede.

 

Kvalifikacija

 

Mokytojų kvalifikacija – vienas svarbiausių ugdymo kokybės veiksnių.

2015 m. spalio 1 d. duomenimis, rajone dirbo 2 pedagogai, turintys mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, 135 pedagogai turėjo mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, 228 pedagogai buvo įgiję vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją. 

Joniškio rajono atestuotų mokytojų palyginimas su  šalies rodikliu:

Pagal turimus duomenis, rajone atestuota 98,7 proc. pedagogų.

 

Pensinio amžiaus pedagogai

 

2015–2016 mokslo metais rajono mokyklose mokomuosius dalykus dėstė 8 (2,4 proc.) mokytojai pensininkai. 4 mokytojai pensininkai dirbo „Saulės“ pagrindinėje mokykloje, 2 „Aušros“ gimnazijoje, po 1 Gataučių Marcės Katiliūtės mokykloje, Žagarės gimnazijoje. Iki 2020 m.  pensinio amžiaus sulauktų dar 21 mokytojas (6,3 proc.).

Dėl mažėjančio mokinių skaičiaus ir klasių komplektų skaičiaus pirmiausia būtų atleidžiami pensinio amžiaus mokytojai. Rajono bendrojo ugdymo mokyklose naujų mokytojų poreikis labai mažas. Išėjus mokytojams į pensiją prognozuojama, kad nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. reikalingi būtų 2 chemijos mokytojai, 1 istorijos mokytojas. Nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. 1 istorijos mokytojas, nuo 2019 m. rugsėjo 1 d.  reikėtų 2 rusų k. mokytojų. Iš viso 6 mokytojų.

 

Mokytojų ir mokinių santykis

 

Mokinių ir mokytojų skaičiaus santykis yra vienas rodiklių, kurį didinant mažinamos išlaidos darbo užmokesčiui. Mažas mokinių ir mokytojų  santykis rodo, kad klasės yra mažos.

Rajono vienam bendrojo ugdymo mokyklos mokytojui teko vidutiniškai 8,7 mokinio.

 

Mokinių pavėžėjimas

 

Į mokyklą pavežami visi mokiniai, gyvenantys kaimo vietovėje toliau kaip 3 km nuo mokyklos.

2015–2016 mokslo metais (2015 m. spalio 1 d. duomenimis) iš viso į mokyklą važiavo 1133 mokiniai. 1052 mokiniams važiavimas buvo kompensuotas, kiti į mokyklą atvykdavo privačiu transportu ar kitais būdais.

Mokinių vežiojimo būklės analizė 2015 m. spalio 1 d.:

 

Koncentrai

Mokinių skaičius

Pavežamų  mokinių skaičius

Vežiojamų mokinių dalis nuo bendro   mokinių skaičiaus, procentais

Priešmokyklinio ugdymo grupė

53

39

73,6

1–4 klasės

771

283

36,7

5–8 klasės

962

419

43,6

9–10 klasės

542

262

48,3

11–12 klasės

381

130

34,1

Iš viso

2709

1133

41,8

 

Mokykliniu transportu ir geltonaisiais autobusais buvo pavėžėti 343 mokiniai, tai sudarė 12,7 proc. visų mokinių.

Autobusų parkas pavėžėjo 709 mokinius, tai sudarė 26,2 proc. visų rajono mokinių.

Mokyklos mokiniams pavežti turi 18 autobusų, iš kurių 13 geltonieji mokykliniai autobusai. Du iš jų pritaikyti vežioti mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių ir nepajėgiantiems patiems atvykti į mokyklą (negali savarankiškai vaikščioti, dėl didelių sutrikimų yra nesaugūs gatvėje). Daugelyje mokyklų mokiniai geltonaisiais mokykliniais autobusais į mokyklą pavėžėjami dviem reisais. Penki geltonieji mokykliniai autobusai eksploatuojami 10 ir daugiau metų. Tokių autobusų priežiūrai reikia daugiau savivaldybės biudžeto lėšų.

2014–2015 metais mokiniams pavežti visuomeniniu transportu išleista 271563,62 Eur. Vidutinė vieno mokinio vežimo kaina –  296 Eur. 

Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių pavėžėjimo 2016–2020 metais užtikrinimo planas pateikiamas 3 priede.

 

 

III SKYRIUS

esamos mokyklų tinklo būklės stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės

 

Stiprybės:

1.   Rajone tenkinami įvairūs ugdymo poreikiai.

2.   Iš dalies atnaujinta ugdymo įstaigų materialinė bazė.

3.   Išlaikyta ugdymo kokybė.

4.   Gražėja edukacinė aplinka.

Silpnybės:

1.   Gimstamumo mažėjimas.

2.   Nepilnos klasės, tuščios mokymosi vietos.

3.   Jungtinės klasės.

4.   Mokinio krepšelio lėšų trūkumas.

5.   Mokyklos nesuinteresuotos specialiųjų poreikių mokinius išleisti iš mokyklos.

Galimybės:

1.   Švietimo įstaigos gali teikti kitas paslaugas.

2.   Prieinamumas užtikrinant kokybę.

3.   Sistemingai planuoti tinklo pokyčius.

4.   Neformaliojo švietimo plėtra.

Grėsmės:

1.   Gimstamumo mažėjimas.

2.   Tuščių mokymosi vietų didėjimas.

3.   Išliks įtampa tarp mokyklų.

4.   Socialinių sąlygų blogėjimas.

5.   Daug mokytojų gali netekti darbo.

 

IV skyrius

Mokyklų tinklo pertvarkos strateginis tikslas

ir principinės nuostatos

 

Joniškio rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų strateginis tikslas – prieinamumas užtikrinant kokybę.

Siekiant įgyvendinti numatytą tikslą, mokyklų tinklo pokyčiai 2016–2020 metais bus vykdomi pagal šias principines nuostatas:

1. vadovaujantis moksleivio krepšelio metodika skiriamų lėšų neužtenka ugdymo reikmėms;

2. vykdoma nuolatinės švietimo būklės stebėsena ir jos kontekste vertinami bei planuojami tinklo pokyčiai;

3. reguliuojami mokinių srautai mokyklose ir klasėse.

 

V SKYRIUS

NUMATOMOS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS

VERTINIMAS

 

Esama rajono mokyklų sistema racionali ir veiksminga. Mokyklų tinklo pertvarkos paskirtis – sukurti tokią mokyklų sistemą, kuri leistų kiekvienam mokiniui įgyvendinti savo teises į kokybišką ugdymą, pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą, išsilavinimo įgijimą pagal valstybės nustatytus standartus.

Mokyklų tinklo pertvarkai sunku tiksliai numatyti būsimus ekonominius, demografinius, socialinius ir kitus pokyčius, kurie tiesiogiai veikia švietimo kaitą. Norint sėkmingai įgyvendinti Bendrąjį mokyklų tinklo pertvarkos planą, būtina nuolat stebėti ir esant mokinių mažėjimui tikslinti mokyklų struktūrinių pokyčių programą, pedagogų įdarbinimo galimybes, spręsti naujai iškilusius mokinių pavėžėjimo klausimus.

Galimas socialinis ir ekonominis poveikis, vykdant bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarką:

 

Eil.

Nr.

Rodiklis

Minimalus rezultatas

Maksimalus rezultatas

1.

Optimalus švietimo įstaigų tinklo savivaldybėje suformavimas

Bendrasis išsilavinimas bus prieinamas visiems vaikams ir suaugusiesiems pagal jų gebėjimus ir pasirinktą mokymosi formą ar mokyklos tipą

Švietimui skirtos lėšos panaudojamos racionaliai

2.

Lygių ugdymo

galimybių mieste ir kaimo teritorijoje

gyvenantiems vaikams sudarymas

Bus sudarytos vienodos

sąlygos priešmokyklinio

ugdymo prieinamumui ir

sukurtos lygios sąlygos mokinių mokymosi pradžiai.

Visų tipų mokyklų mokiniams teikiama psichologinė, socialinė ir specialioji pedagoginė pagalba mažiau skatins mokinius palikti kaimiškosios teritorijos mokyklas ir vykti ieškoti geresnės ugdymo kokybės miesto mokyklose

Kaimiškosios teritorijos mokyklos stiprėja, gauna daugiau mokinio krepšelio lėšų ir taip mažėja perskirstomų mokinio krepšelio lėšų suma. Nedidėja mokiniams pavežti skiriamų lėšų poreikis

 

3.

Racionalus ir taupus mokinio krepšelio lėšų naudojimas

pertvarkant

negausias ugdymo įstaigas

Prijungus negausias mokyklas prie didesnių mokyklų, mokiniams sudaromos sąlygos gauti kokybišką psichologinę, specialiąją pedagoginę ir socialinę pagalbą.

Padidėja ugdymo kokybė, nes

nelieka jungtinių klasių

komplektų, jungiančių po dvi ar tris klases

Savivaldybės mokyklose

ugdymui finansuoti pakanka

mokinio krepšelio lėšų, nereikia papildomų lėšų iš savivaldybės biudžeto.

Pertvarkius mokyklas

sutaupytos administravimo ir aplinkos lėšos naudojamos kitoms švietimo reikmėms

4.

Vaikų užimtumas neformaliojo ugdymo srityje

Stabilus vaikų užimtumas

Nuolat gerėjantis vaikų užimtumas

5.

Pagalbą mokiniui teikiančių darbuotojų skaičius

Pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis stabilus

Pagalbą teikiančių specialistų ir mokinių skaičiaus santykis gerėja

6.

Pagerinti mokyklų pedagoginio personalo kokybinę sudėtį

Ne mažiau kaip 100 proc. privalomųjų mokomųjų dalykų pamokų veda mokytojai specialistai

100 proc. privalomųjų mokomųjų dalykų pamokų veda mokytojai specialistai

 

__________________________

 

 

Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano

1 priedas

 

MOKYKLŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO, VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKOS

2016–2020 Metų PLANAS

 

Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos

Mokyklos reorganizavimas, likvidavimas, steigimas, vidaus struktūros pertvarka

Planuojama reorganizavimo, likvidavimo, vidaus struktūros pertvarkos pabaigos data

Mokyklos pavadinimas pasibaigus reorganizacijai, likvidacijai, vidaus struktūros pertvarkai

Mokyklos tipas, vykdomos formaliojo ugdymo programos pasibaigus reorganizacijai, likvidacijai, vidaus struktūros pertvarkai

Pastabos

1

2

3

4

5

6

Joniškio „Aušros“ gimnazija.

Pagrindinio ugdymo programos II dalis ir vidurinio ugdymo programa

Vidaus struktūros pertvarka.

Steigiamas suaugusiųjų mokymo skyrius

2017-08-31

Joniškio „Aušros“ gimnazija

Gimnazija.

Pagrindinio ugdymo  II dalis, vidurinio ugdymo programos

 

Joniškio Mato Slančiausko progimnazija.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo programos I dalis

Vidaus struktūros pertvarka.

Steigiamas suaugusiųjų mokymo klasės

2017-08-31

Joniškio Mato Slančiausko progimnazija

Progimnazija.

Pradinio ir pagrindinio I dalies ugdymo programos

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Joniškio r. Skaistgirio gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio  ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

 


1

2

3

4

5

6

Joniškio r. Žagarės gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio pradinio, pagrindinio ir vidurinio  ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Žagarės specialioji mokykla.

Specialiojo ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Joniškio „Saulės“  pagrindinė mokykla.

Pradinio, pagrindinio ir specialiojo  ugdymo programa

 

Dalyvaujanti reorganizavime.

Prie mokyklos prijungiama: Joniškio r. Plikiškių mokykla-daugiafunkcis centras, Joniškio Mindaugių pagrindinė mokykla

2017-08-31

Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla

Pradinio, pagrindinio, ugdymo programos.

Skyriuje – ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, ugdymo programos

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Joniškio rajono Gasčiūnų pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu skyrius gali būti pertvarkomas, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Joniškio r. Gataučių Marcės Katiliūtės mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

 

1

2

3

4

5

6

Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Mindau-gių skyrius. Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programa

Vidaus struktūros pertvarka. Panaikinamas Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Mindaugių skyrius

2017-12-01

Joniškio r. Kriukų pagrindinė mokykla.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programa

 

 

 

 

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu mokykla gali būti pertvarkoma, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

Joniškio jaunimo ir suaugusiųjų mokykla.

Pagrindinio, vidurinio ugdymo programa

Mokyklos likvidavimas

 

2017-08-31

 

 

 

Joniškio r. Plikiškių mokykla-daugiafunkcis centras

Reorganizavimas prijungimo būdu prie Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos

2017-08-31

 

Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Plikiškių skyrius-daugiafunkcis centras

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, ugdymo programos

Atskiru savivaldybės tarybos sprendimu skyrius gali būti pertvarkomas, reorganizuojama esant nepakankamam mokinio krepšeliui pagal mokinio krepšelio metodiką

 

___________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-223, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-02, i. k. 2017-15411

 

 

 

Joniškio rajono savivaldybės bendrojo

ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos

2016–2020 metų bendrojo plano

2 priedas

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJos

ATNAUJINIMO IR ĮDARBINIMO PLANAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo planas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsniu,  Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 35.2 papunkčiu, Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. V-1680, ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2668 „Dėl išimties atvejų, kada leidžiama dirbti daugiau negu 36 valandas per savaitę“.

2. Mokyklos vadovas mokytojus priima ir atleidžia Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Mokytojas priimamas dirbti atrankos būdu (pokalbis).

3. Mokyklos privalo užtikrinti viešumą. Apie laisvas mokytojo pareigybes informacija skelbiama mokyklos, Joniškio rajono savivaldybės ir Darbo biržos interneto svetainėse.

 

II skyrius

Situacijos analizė

 

4. Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, yra įtvirtinta nuostata, kad mokyklų tinklo pertvarkos bendrajam planui įgyvendinti rengiamas jo priedas – Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo planas. To paties teisės akto 35.5 papunktyje yra nurodyta, kad savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano ir jo priedų projektus rengia savivaldybės vykdomoji institucija, tvirtina savivaldybės atstovaujamoji institucija, tačiau šios institucijos neturi teisinių galimybių įdarbinti mokytoją, nes, vadovaujantis Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. V-1680, į darbą mokytojus priima mokyklos vadovas.

5. Siekiant numatyti mokytojų įdarbinimo galimybes, buvo surinkti duomenys  apie Joniškio rajono bendrojo ugdymo mokyklose dirbančius  mokytojus ir atlikta išsami jų analizė.

6. Mokytojų kvalifikacija – vienas svarbiausių ugdymo kokybės veiksnių. Pagal turimus duomenis, rajone atestuota 98,7 proc. pedagogų.

7. Rajono mokyklose atskirų dalykų programas vykdo pedagogai, įgiję pedagogo išsilavinimą ir turintys dėstomo dalyko specialybę (97 procentai mokytojų yra dėstomo dalyko specialistai).

8. 2015–2016 mokslo metais rajono mokyklose mokomuosius dalykus dėstė 8 (2,4 proc.) mokytojai pensininkai. Iki 2020 m. pensinio amžiaus sulauktų dar 21 mokytojas (6,3 proc.).

 

III skyrius

bendras Įdarbinimo galimybių veiksmų lanas

 

9. Mokytojų kvalifikacijos atnaujinimo ir įdarbinimo tikslas – siekiant užtikrinti ugdymo(si) kokybę, išlaikyti aukštos kvalifikacijos mokytojus bendrojo ugdymo įstaigose.

10. Jei dėl su mokyklų tinklo pertvarka susijusių sprendimų mažėtų mokytojų krūvis ir dėl to nebūtų užtikrinamas pakankamas atlygis, tikslinga atsisakyti dalies mokytojų, kurie dirba antraeilėse pareigose, optimaliai paskirstyti krūvius ir tartis su socialines garantijas turinčiais mokytojais dėl jų veiklos ne visu darbo krūviu ar tolimesnės veiklos perspektyvų.

11. Rajono mokyklų vadovai:

11.1. kiekvienais metais iki birželio 1 d. pateikia Švietimo ir sporto skyriui visų privalomų mokomųjų dalykų mokytojų, netenkančių pedagoginio krūvio dėl mokyklų struktūros pertvarkymo, sąrašą; 

11.2. siekdami išvengti ar sušvelninti neigiamas pasekmes ir iki minimumo sumažinti pedagogų atleidimą:

11.2.1. siekia, kad vieną darbo vietą (viena pareigybė) sudarytų 18 pedagoginių darbo valandų darbo krūvis, jeigu yra mokykloje pedagogų, neturinčių darbo arba turinčių ne visą darbo krūvį;

11.2.2. tarifikuoja tik tiek pamokų (pavaduotojams ugdymui, skyrių vedėjams), kurios įeina į vadovo etatą (5 pamokos);

11.2.3. esant būtinybei, tariasi su pensinio amžiaus mokytojais dėl jų tolesnio darbo;

11.2.4. ieško galimybių teikti mokamas švietimo paslaugas mokyklose, esant poreikiui steigti pailgintos darbo dienos grupes ar kt.;

11.2.5. esant nepakankamam mokytojų darbo krūviui, tariasi su socialines garantijas turinčiais mokytojais dėl jų veiklos ne visu darbo krūviu ir tolimesnės veiklos perspektyvų.

12. Atsiradus mokykloje laisvai darbo vietai, informaciją apie laisvą mokytojo pareigybę mokykla skelbia savo, Darbo biržos interneto svetainėje ir informuoja Švietimo ir sporto skyrių. Informacijoje nurodoma: mokyklos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, darbo krūvis, darbo sutarties rūšis, kvalifikaciniai reikalavimai iki kurios pateikiami dokumentai (dokumentams priimti nurodomas 14 dienų terminas, įskaitant paskelbimo dieną) ir adresas, taip pat pateikiami pasiteiravimo telefonu numeriai, elektroninio pašto adresas ir kita reikalinga informacija.

13. Švietimo, kultūros ir sporto skyrius:

13.1. apie laisvas darbo vietas informaciją skelbia Joniškio rajono savivaldybės interneto svetainėje;

13.2. kaupia ir atnaujina duomenų bankus:

13.2.1. pedagogų poreikio banką;

13.2.2. dirbančių pedagogų pensininkų duomenų banką;

13.2.3. pedagogų, gyvenančių Joniškio rajone ir neturinčių darbo, duomenų banką;

13.2.4. pakaitinių mokytojų, galinčių pavaduoti laikinai nedirbančius mokytojus, paskyrus mokymą namuose ir kitais atvejais, duomenų banką.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-205, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-20, i. k. 2016-29162

 

14. Joniškio rajono savivaldybė:

14.1. nesudaro su mokyklų direktoriais sutarčių dėl papildomo darbo (sutartyje nesulygto), jeigu rajone yra to paties dalyko specialistų, neturinčių darbo arba turinčių ne visą darbo krūvį (mažiau kaip 18 pedagoginių darbo valandų per savaitę);

14.2. rekomenduoja mokyklų direktoriams mažinti laikinųjų arba dirbančių antraeilėse pareigose darbuotojų skaičių;

14.3. siūlo mokyklų direktoriams mokyklose apriboti ar visai atsisakyti mokomųjų dalykų ir profesijų sugretinimo, jeigu yra mokytojų, kitų specialistų, neturinčių darbo arba turinčių ne visą darbo krūvį (mažiau kaip 18 pedagoginių darbo valandų per savaitę);

14.4. neleidžia dirbti mokytojams ilgesnės kaip 36 valandų darbo savaitės, jeigu rajone yra to paties dalyko specialistų, neturinčių darbo arba turinčių ne visą darbo krūvį (mažiau kaip 18 pedagoginių valandų per savaitę) ir jie sutiktų dirbti mokykloje pasiūlytu savaitiniu darbo krūviu;

14.5. rekomenduoja mokyklų direktoriams pavaduoti mokytojus įdarbinti tik iš pakaitinių mokytojų duomenų banko.

 

_______________________

 


 

Joniškio rajono savivaldybės bendrojo

ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos

2016–2020 metų bendrojo plano

3 priedas

 

 

joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų MOKINIŲ pavėžėjimo 20162020 METAIS užtikrinimo PLANAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendrojo ugdymo mokyklų mokinių pavėžėjimo 2016–2020 metais  užtikrinimo plano tikslas – siekti, kad Savivaldybės reorganizuojamų mokyklų mokiniai saugiai ir  greitai atvyktų į artimiausias mokyklas, įgyvendinančias tinkamas bendrojo ugdymo programas.

2. Mokinių pavėžėjimo 2016–2020 metais užtikrinimo planas parengtas Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 35.2 papunkčiu.

3. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje nurodyta: „Mokiniai į atitinkamą ugdymo programą vykdančią mokyklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymu (toliau – Transporto lengvatų įstatymas) vežami visuomeniniu transportu mokinio pažymėjime nurodytu maršrutu, mokykliniu autobusu arba kitu transportu. Į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas. Priešmokyklinio ugdymo ir 1–8 klasių mokiniai vežami į artimiausią atitinkamą ugdymo programą įgyvendinančią mokyklą.

 

II SKYRIUS

Situacijos analizė

 

4. Pagal esamą mokinių pavėžėjimo situacijos analizę vykdoma mokyklų tinklo pertvarka didesnių papildomų problemų dėl mokinių pavėžėjimo nesukeltų, nes kiekvienoje savivaldybės dalyje sudarytos sąlygos mokytis arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje pagal pradinio ugdymo programą, kaip numatyta Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768, 7 punkte.

5. Vadovaujantis klasių komplektavimo nuostata, besimokantieji pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas priimami į mokyklas pagal savivaldybės tarybos priskirtą teritoriją. Tai užtikrina mokinių mokymąsi arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje. Besimokančių mokinių pagal vidurinio ugdymo programą srautai nebuvo reguliuojami.

6. Mokinių pavėžėjimo plano tikslas – užtikrinti ugdymo programų prieinamumą, užtikrinant galimybes mokiniams saugiai pasiekti pasirinktas ugdymo įstaigas, laikantis teisės aktų nustatytos tvarkos.

7. Principinės nuostatos:

7.1. Į mokyklą ir iš mokyklos pavežami visi toliau kaip 3 km nuo mokyklos gyvenantys mokiniai.

7.2. Derinant autobusų vykimo grafikus, atsižvelgiama į galimybę mokiniams lankyti neformaliojo ugdymo užsiėmimus.

7.3. Siekiama pagal galimybes 1–5 klasių mokinius į mokyklą atvežti vėliau ir parvežti į namus anksčiau.

7.4. Siekiant racionalumo, išvengti maršrutų dubliavimo, derinami autobusų parko ir mokyklinių autobusų vykimo grafikai ir maršrutai.

 

III SKYRIUS

Mokinių pavėžėjimo planas

 

8. Siekiant užtikrinti sklandų mokinių pavėžėjimo organizavimą, numatytos šios konkrečios priemonės, vykdymo terminai ir atsakingi vykdytojai:

 

Eil.

Nr.

Priemonė

Vykdymo terminai

Atsakingi vykdytojai

 

8.1.

Švietimo ir sporto skyriui teikiama informacija iš mokyklų apie mokinių pavėžėjimo problemas

Kasmet iki rugsėjo 15 d.

Mokyklų vadovai

 

8.2.

Mokyklų interneto svetainėse teikiama informacija apie galimybes saugiai pasiekti mokyklą (maršrutas, tvarkaraščiai)

Kasmet

Mokyklų vadovai

8.3.

Su konkurso būdu parinktu vežėju suderinami grafikai, maršrutai, vežamų mokinių skaičius

Kasmet iki spalio 1 d. 

Mokyklų vadovai

8.4.

Autobusų maršrutai ir mokinių sąrašai tikslinami kiekvieną mėnesį

Nuolat

Mokyklų vadovai

8.5.

Pamokų pradžia ir pabaiga koreguojama atsižvelgiant į viešojo transporto grafikus

Kasmet pagal aplinkybes

Mokyklų vadovai

8.6.

Sudaromas, suderinamas ir patvirtinamas mokyklinių autobusų maršrutų tvarkaraščiai kiekvienais mokslo metais

Kasmet iki rugsėjo 15 d.

Mokyklų vadovai

8.7.

Rengiamos ir teikiamos paraiškos gauti geltonųjų mokyklinių autobusų

Kasmet iki LR švietimo ir mokslo ministerijos

nustatyto termino

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

8.8.

Prižiūrima autobusų techninė būklė

Nuolat

Mokyklų vadovai

8.9.

Mokinių pavėžėjimas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir kitų įstatymų bei įstatymų  lydimųjų aktų reikalavimais

Nuolat

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-205, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-20, i. k. 2016-29162

 

________________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-205, 2016-12-15, paskelbta TAR 2016-12-20, i. k. 2016-29162

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“ 2 ir 3 priedų pakeitimo

 

2.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-43, 2017-03-20, paskelbta TAR 2017-03-21, i. k. 2017-04627

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“ 1 priedo pakeitimo“

 

3.

Joniškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-223, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-02, i. k. 2017-15411

Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-54 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“ 1 priedo pakeitimo