Suvestinė redakcija nuo 2024-03-02

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-04-11, i. k. 2022-07499

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo

 

2022 m. balandžio 11 d. Nr. 4-568

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,

Preambulės pakeitimai:

Nr. 4-745, 2023-12-29, paskelbta TAR 2023-12-29, i. k. 2023-25987

 

t v i r t i n u  Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                          Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-568

 

skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;

1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčiai;

1.4. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Sutartis).

2.

 

Skatinamajai  finansinei priemonei „Perspektyva“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

Iki 38 000 000 Eur (trisdešimt aštuonių milijonų eurų) valstybės biudžeto lėšų.

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

Uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“ arba Paskolos davėjas) tiesiogiai paskolų gavėjams teikiamos paskolos (toliau – Paskola, Paskolos) pagal šią schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks „Invega“, kaip fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ valdytoja, paskirta vadovaujantis Sutartimi.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.

6.

Remiama veikla

Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, apimančiam pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias bei inovacines veiklas, kurių tikslas yra pateikti rinkai inovatyvų produktą (prekę, paslaugą, technologiją), ne vėliau kaip per 5 metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo (toliau – Projektas).

7.

 

Paskolos gavėjai ir Projekto veiklos

 

7.1. Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti, kai:

7.1.1. finansuojamos Projekto veiklos apima:

7.1.1.1. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias veiklas ir Paskolos gavėjas yra labai maža, maža ir vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) arba didelė įmonė. Šiuo atveju Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 25 straipsnio nuostatas arba

7.1.1.2. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias ir inovacines veiklas (pramoninių tyrimų arba bandomoji taikomoji veikla Projekte yra privaloma) ir Paskolos gavėjas yra MVĮ. Šiuo atveju Paskolos gavėjui pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas;

7.1.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

7.1.2.1. Paskolos gavėjo finansuojama Projekto veikla teikia tiesioginę naudą Lietuvos Respublikai. Tiesioginė nauda Lietuvos Respublikai pasireiškia tada, kaip Paskolos gavėjas prisideda prie darbo vietų Lietuvos Respublikoje kūrimo ir (arba) Lietuvos Respublikoje pagamintų prekių gamybos ir teikiamų paslaugų kūrimo, ir (arba) jų eksporto didinimo ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.1.2.2. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paskolos davėjas, siekdamas įsitikinti, kad Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, iki sprendimo suteikti Paskolą patikrina Paskolos gavėjo ir įmonių grupės (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) patvirtintus paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Jei paaiškėja, kad, pagal paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius, Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) buvo patiriantys sunkumų, tačiau Paskolos gavėjui pateikus pagrindžiančius dokumentus (Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos gauti Paskolą pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki sprendimo suteikti Paskolą dienos paraiškos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus)), kad iki sprendimo suteikti Paskolą dienos Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nebėra laikomi sunkumų patiriančiais, bus laikoma, kad toks Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) Paskolos suteikimo metu nėra patiriantys sunkumų; 

7.1.2.3. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai paskelbtą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją;

7.1.2.4. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba iki jo įsigaliojimo galiojusius Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai prieinamus Juridinių asmenų registro ir Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos registrų duomenis;

7.1.2.5. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui paskutinių finansinių metų audituotą (jei privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus) finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame būtų išsamiai išdėstyta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas paskutinių finansinių metų įmonių grupės audituotas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame būtų išsamiai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis. Tuo atveju, jei Paskolos gavėjas ir (ar) įmonių grupės įmonės, įskaitant Paskolos gavėją, nesudaro konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Lietuvos Respublikoje arba Paskolos gavėjo įmonės grupės įmonės yra registruotos ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys arba įmonių grupės įmonių, registruotų ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti pateikiamas Paskolos davėjui. Tuo atveju, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei vienerius metus, jis turi pateikti einamųjų finansinių metų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį arba lygiaverčių dokumentų kopijas;

7.1.2.6. Paskolos gavėjas sprendimo suteikti Paskolą priėmimo metu nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (ar), kaip nurodyta Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo sprendimu buvo pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinę visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.1.2.7. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 4 straipsnių nuostatomis (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.8. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse išvardytais atvejais (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.9. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsniu (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.10. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose arba veiklose (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.11. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.12. Valstybė ir (ar) savivaldybė neturi arba turi mažiau kaip 25 procentus Paskolos gavėjo akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių;

7.1.2.13. Paskolos gavėjui ir (ar) ar jo naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos Paskolos lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.1.2.14. Paskolos gavėjo, Projekto ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio pagal Paskolos davėjo patvirtintą metodiką;

7.1.2.15. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo nėra mažesnis kaip 0,1, skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1, o pagal paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį yra didesnis kaip 0,1, Paskolos gavėjas privalo pateikti Paskolos davėjui nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus).

8.

Tinkamos Paskolų išlaidos

8.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos šios Projekto išlaidos:

8.1.1. išlaidos personalui: darbo užmokestis, atostoginiai, komandiruočių išlaidos ir su darbo užmokesčiu susiję mokesčiai Projektui įgyvendinti įdarbintiems tyrėjams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams;

8.1.2. išlaidos priemonėms ir įrenginiams, skirtiems Projekto veikloms įgyvendinti, įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

8.1.3. išlaidos pastatams įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

8.1.4. išlaidos pagal sutartis atliekamiems moksliniams tyrimams ir įsigyjamiems patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;

8.1.5. konsultavimo išlaidos, kurios naudojamos vien Projekte;

8.1.6. papildomos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir produktams, kurios patiriamos tiesiogiai įgyvendinant Projektą.

9.

Netinkamos išlaidos  

 

 

9.1. Paskolos lėšomis negali būti apmokamos:

9.1.1. išlaidos, kurios jau buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.2. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidos;

9.1.3. išlaidos, kurios neatitinka šios schemos 8.1 papunktyje nurodytų išlaidų.

10.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

10.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projekto finansavime dalyvauja nors vienas privatus finansuotojas. Privatus finansuotojas Projekte gali dalyvauti teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti. Privataus finansuotojo dalyvavimu laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis.

10.2. Privatus finansuotojas prie Projekto įgyvendinimo turi prisidėti ne mažiau kaip 20 procentų tinkamų Paskolos išlaidų suma,  kuri skaičiuojama be pridėtinio vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas. Privataus finansuotojo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

11.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

11.1. Paskolos skiriamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolų sutartis tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis).

11.2. Paskola teikiama ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui. Trumpesnė kaip 120 mėnesių laikotarpio Paskola gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (120 mėnesių), jei Paskolos gavėjas pateikia pasirašytą prašymą dėl paskolos pratęsimo ir sumoka Paskolos davėjo nustatytą Paskolos pratęsimo mokestį. Sprendimą dėl Paskolos pratęsimo Paskolos davėjas priima, įvertinęs Paskolos gavėjo riziką.

11.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytu Paskolos terminu ir be jokių papildomų mokesčių.

11.4. Paskoloms taikoma metinė palūkanų norma, kuri apskaičiuojama pagal Paskolos davėjo patvirtintą palūkanų normos skaičiuoklę, rengiamą vadovaujantis Paskolos davėjo tiesiogiai teikiamų Paskolų palūkanų apskaičiavimo metodika, ir yra viešai skelbiama Paskolos davėjo interneto svetainėje www.invega.lt. Metinė Paskolos palūkanų norma nustatoma visam Paskolos sutartyje nurodytam Paskolos terminui ir keičiant Paskolos suteikimo sąlygas nėra perskaičiuojama. Metinė Paskolos palūkanų norma priklauso nuo Paskolos gavėjo kredito rizikos reitingo, Paskolos užtikrinimo priemonių dydžio ir likvidumo, Paskolos grąžinimo termino, Paskolos grąžinimo grafiko ir susideda iš:

11.4.1. orientacinės Paskolos palūkanų normos, kuri nustatoma vadovaujantis 2008 m. sausio 19 d. Komisijos komunikatu dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas). Orientacinei Paskolos palūkanų normai tapus neigiama, ji prilyginama 0 (nuliui);

11.4.2. maržos, kuri negali būti mažesnė nei nustatyta Europos Komisijos komunikate ir didesnė nei 7,03 procento.

11.41. Jei Paskolos gavėjui gali būti suteikta valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba de minimis pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, Paskolai  pritaikomos šios lengvatinės palūkanos:

11.41.1. 0 (nulio) procentų metinė palūkanų norma laikotarpiu nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos iki Paskolos gavėjas pradės gauti pajamas iš Projekto, bet ne ilgiau kaip:

11.41.1.1. 5 (penkerius) metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos Paskolos gavėjams, vykdantiems veiklą (veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo Paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos suteikti Paskolą pateikimo Paskolos davėjui dienos) ne ilgiau kaip 3 (trejus) metus. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, veiklos vykdymo laikotarpis nustatomas pagal anksčiausiai Juridinių asmenų registre įregistruotos įmonių grupės įmonės registravimo datą;

11.41.1.2. 3 (trejus) metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos Paskolos gavėjams, vykdantiems veiklą ilgiau kaip 3 (trejus) metus. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, veiklos vykdymo laikotarpis nustatomas pagal anksčiausiai Juridinių asmenų registre įregistruotos įmonių grupės įmonės registravimo datą;

11.41.2. 2 (dviejų) procentų metinė palūkanų norma likusiu Paskolos laikotarpiu, t. y. pasibaigus 11.41.1.1 ir 11.41.1.2 papunkčiuose nurodytiems laikotarpiams.

11.42. Jeigu Paskolos gavėjas turi nepakankamą valstybės pagalbos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio ar de minimis pagalbos pagal Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatas likutį, kad palūkanas būtų galima sumažinti iki šios schemos 11.41.1 ir 11.41.2 papunkčiuose nustatytų ribų, Paskolos gavėjas Paskolos davėjo siūlymu gali pasirinkti mokėti tokio dydžio palūkanas, kad Paskolos gavėjui likusios neišnaudotos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos sumos užtektų.

11.5. Paskolos davėjui atlikus Paskolos gavėjo ir Paskolos negrąžinimo rizikos vertinimą, vadovaujantis Paskolos davėjo patvirtinta metodika, Paskolai gali būti taikomos Paskolos užtikrinimo priemonės.

Tuo atveju, jeigu paskolos užtikrinimo priemonės taikomos, visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka Paskolos gavėjas.

11.6. Paskolos gavėjui tinkamai įgyvendinus Projektą (pasiekus Paskolos sutartimi nustatytas Projekto veiklų įgyvendinimo reikšmes) ir grąžinus Paskolos davėjui ne mažiau kaip 80 procentų Paskolos sumos bei priskaičiuotas visos Paskolos palūkanas, likusi negrąžinta Paskolos suma, kuri negali būti didesnė kaip 20 procentų Paskolos sumos, Paskolos gavėjui skiriama kaip papildoma subsidija. Papildoma subsidija skiriama tik Paskolos gavėjo pasirinkimu, nurodant paraiškoje (jei prašoma paskolos suteikimo metu) ir laisvos formos prašyme suteikti papildomą subsidiją, ir tuo atveju, jei neviršijamas didžiausias galimas suteikti de minimis pagalbos dydis, nurodytas Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje, ar valstybės pagalbos dydis, kaip nurodyta šios schemos 13.6.2 papunktyje.

11.7. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali skolinti akcininkams ar tretiesiems asmenims, investuoti į kitus juridinius asmenis, teikti laidavimų už kitus fizinius ar juridinius asmenis, mažinti įstatinio kapitalo, mokėti dividendų ar tantjemų, supirkti Paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies Paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais.

11.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

11.9. Jei Paskola pagal schemą buvo suteikta nepagrįstai, nes Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo suteikti Paskolą priėmimui arba didesnės nei, vadovaujantis schemos nuostatomis, priklauso Paskolos gavimui, ir (arba) Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba ir (arba) nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir (arba) neteisėtą pagalbą, ir (arba) nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (apskaičiuotomis Paskolos grąžinimo ar Paskolos sutarties nutraukimo dieną) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589. Paaiškėjus, kad pagal Priemonę buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam suteiktą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

12.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

12.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė nei 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų).

12.2. Paskolos suma negali viršyti 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų).

13.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas

13.1. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos ir nereikšmingos de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą šios schemos 15.2 papunktyje nurodytame registre.

13.2. De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (B proc. − M proc.), kurioje:

SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

B – metinė palūkanų norma, apskaičiuota Paskolos gavėjui vadovaujantis Paskolos davėjo tiesiogiai teikiamų Paskolų palūkanų apskaičiavimo metodika;

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

13.3. De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

13.3.1. Palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal įmokų mokėjimo grafiką.

13.3.2. Pagal schemos 13.2 papunktyje nurodytą formulę suskaičiavus de minimis pagalbos dydį, išreikštą subsidijos ekvivalentu, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo de minimis pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, viršija didžiausią galimą de minimis pagalbos dydį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis).

13.3.3. Jeigu nustatoma, kad de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, yra mažesnis nei didžiausias galimas de minimis pagalbos dydis, nurodytas Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje, Paskolos gavėjui tai nurodžius paraiškoje (jei prašoma paskolos suteikimo metu) ir laisvos formos prašyme nustatomas papildomos subsidijos dydis. Papildomos subsidijos dydis apskaičiuojamas kaip galimo didžiausio de minimis pagalbos dydžio ir apskaičiuoto de minimis pagalbos dydžio, išreikšto subsidijos ekvivalentu, skirtumas. Papildomos subsidijos dydis gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų Paskolos sumos. Papildoma subsidija Paskolos gavėjui skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas tinkamai įgyvendino Projektą (pasiekė Paskolos sutartimi nustatytas Projekto veiklų įgyvendinimo reikšmes) ir grąžino Paskolos davėjui Paskolos sumą, lygią Paskolos sumos ir suteikiamos papildomos subsidijos sumos skirtumui, bei priskaičiuotas visos Paskolos palūkanas. Jei nustatytas galimos skirti papildomos subsidijos dydis yra mažesnis nei likusi grąžinti Paskolos suma, papildoma subsidija skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas bus grąžinęs Paskolos sumos ir galimos suteikti papildomos subsidijos sumos skirtumą.

13.3.4. Paskolos dalis, kuri numatoma skirti kaip papildoma subsidija, taip pat laikoma de minimis pagalba ir ši suma yra sumuojama su de minimis pagalbos dydžiu, išreikštu subsidijos ekvivalentu, apskaičiuojamu kaip nurodyta šios schemos 13.2 papunktyje.

13.4. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

13.5. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu (toliau – Paskolos subsidijos ekvivalentas), apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (B proc. − M  proc.), kurioje:

SE – valstybės pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

B – metinė palūkanų norma, apskaičiuota Paskolos gavėjui vadovaujantis Paskolos davėjo tiesiogiai teikiamų Paskolų palūkanų apskaičiavimo metodika;

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

13.6. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

13.6.1. palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal įmokų mokėjimo grafiką;

13.6.2. apskaičiuojamas didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis pagal formulę D = K x L, kurioje:

D – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis (Eur);

K – tinkamų finansuoti išlaidų (skaičiuojama be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas), kurios apmokamos Paskolos lėšomis ir prie kurių prisideda privatus finansuotojas, suma (Eur);

L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nustatytas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsniu: labai mažoms ir mažoms įmonėms – 45 proc., vidutinėms įmonėms – 35 proc., didelėms įmonėms – 25 proc.;

13.6.3. apskaičiavus Paskolos subsidijos ekvivalentą, kaip nurodyta šios schemos 13.5 papunktyje, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio. Jeigu Paskolos subsidijos ekvivalentas viršija didžiausią galimą suteikti valstybės pagalbos dydį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis);

13.6.4. jeigu nustatoma, kad Paskolos subsidijos ekvivalentas yra mažesnis nei didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, apskaičiuotas pagal šios schemos 13.6.2 papunktyje nurodytą formulę, Paskolos gavėjui paraiškoje ir laisvos formos prašyme paprašius suteikti papildomą subsidiją, nustatomas papildomos subsidijos dydis. Papildomos subsidijos dydis apskaičiuojamas kaip didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio ir Paskolos subsidijos ekvivalento skirtumas. Papildomos subsidijos dydis gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų Paskolos sumos. Papildoma subsidija Paskolos gavėjui skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas tinkamai įgyvendino Projektą (pasiekė Paskolos sutartimi nustatytas Projekto veiklų įgyvendinimo reikšmes) ir grąžino Paskolos davėjui Paskolos sumą, lygią Paskolos sumos ir suteikiamos papildomos subsidijos sumos skirtumui, bei priskaičiuotas visos Paskolos palūkanas. Jei nustatytas galimos skirti papildomos subsidijos dydis yra mažesnis nei likusi grąžinti Paskolos suma, papildoma subsidija skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas bus grąžinęs Paskolos sumos ir galimos suteikti papildomos subsidijos sumos skirtumą;

13.6.5. Paskolos dalis, kuri numatoma skirti kaip papildoma subsidija, taip pat laikoma valstybės pagalba ir ši suma yra sumuojama su valstybės pagalbos, išreikštos subsidijos ekvivalentu, dydžiu, apskaičiuotu kaip nurodyta šios schemos 13.5 papunktyje.

14.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

14.1. Pagal schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

14.2. Pagal schemą teikiama de minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje.

15.

 

Stebėsena

 

15.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014, Reglamento (ES) 2023/2831 ir šios schemos nuostatas.

15.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 

16.

Skaidrumo reikalavimai

16.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 Eur (vieną šimtą tūkstančių eurų) ribą, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt (toliau – svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

16.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia svetainėje.

17.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

17.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio, Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio nuostatomis.

17.2. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti 10 metų po Paskolos sutarties galiojimo pabaigos.

17.3. Duomenų valdytoja „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus bei iš kitų duomenų šaltinių surinktus, kaip nustatyta Schemoje, asmens duomenis:

17.3.1. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme;

17.3.2. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi tokie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

17.3.3. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi tokie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris.

17.4. „Invega“ asmens duomenis, gautus įgyvendinant šią schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo
9–15 straipsniuose, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, schemoje. Asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

17.5. „Invega“ asmens duomenis gauna iš pareiškėjo, siekiančio tapti Paskolos gavėju (toliau – pareiškėjas). „Invega“, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos bei kitų valstybės institucijų, bendrovių, tvarkančių jungtines skolininkų duomenų rinkmenas bei duomenis apie kredito istoriją, įsiskolinimus (pvz., UAB „Creditinfo Lietuva“), atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemones ir paslaugas (pvz., „Ondato Saas“), juridinių asmenų, kai duomenys teikiami apie šių juridinių asmenų atstovus, darbuotojus, steigėjus, akcininkus, dalyvius, savininkus ir pan., taip pat iš kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi Paskolos gavėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, Paskolos gavėjų finansinei padėčiai ir kreditingumui įvertinti, Paskolos gavėjų atitikčiai Schemoje ir „Invegos“ generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintame Priemonės aprašyme nustatytiems Paskolos gavėjo ir Projekto tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti bei paskolos negrąžinimo, Paskolos gavėjo, projekto rizikai įvertinti bei teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti.

17.6. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų paskolų apskaitą, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, svetainėje ir Paskolos davėjo interneto svetainėje www.invega.lt, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonės apie Paskolos davėjo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines ataskaitas dėl suteiktų Paskolos davėjo paskolų.

17.7. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms.

17.8. Su šios schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

17.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

17.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

17.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

17.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

17.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

17.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

17.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679.

 

_____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-1094, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21743

Nr. 4-151, 2023-03-15, paskelbta TAR 2023-03-15, i. k. 2023-04574

Nr. 4-745, 2023-12-29, paskelbta TAR 2023-12-29, i. k. 2023-25987

Nr. 4-114, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03855

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-1094, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21743

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymo Nr. 4-568 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-151, 2023-03-15, paskelbta TAR 2023-03-15, i. k. 2023-04574

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymo Nr. 4-568 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-745, 2023-12-29, paskelbta TAR 2023-12-29, i. k. 2023-25987

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymo Nr. 4-568 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-114, 2024-03-01, paskelbta TAR 2024-03-01, i. k. 2024-03855

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymo Nr. 4-568 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo