Suvestinė redakcija nuo 2019-03-13 iki 2021-10-22

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13556

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugpjūčio 22 d. Nr. D1-671

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 76 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 84 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo įgyvendinimo“ 8.1 papunkčiu:

1. T v i r t i n u  Projekto konkurso organizavimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymą Nr. 97 „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                              Kęstutis Navickas

 

 

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

2017 m. birželio 30 d.

raštu Nr. 4S-2095

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2017 m. rugpjūčio 22 d.

įsakymu Nr. D1-671

 

 

PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO tAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Projekto konkurso organizavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja projekto konkurso organizavimą, šioje pirkimo procedūroje dalyvaujančių subjektų teises, pareigas ir atsakomybę bei ginčų nagrinėjimo tvarką.

2. Taisyklių nuostatos taikomos perkančiosioms organizacijoms, atitinkančioms Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) 2 straipsnio 25 dalyje ir perkantiesiems subjektams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo (toliau – Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymas) 4 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

3. Perkančioji organizacija projekto konkursą gali vykdyti, kai yra sąlygos, numatytos Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 28 dalyje. Perkantysis subjektas projekto konkursą gali vykdyti, kai yra sąlygos, numatytos Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 2 straipsnio 24 dalyje.

4. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad vykdant projekto konkursą būtų laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo I skyriaus, išskyrus 19 straipsnį, 31, 33, 34, 76, 77 straipsnių nuostatų. Perkantysis subjektas privalo užtikrinti, kad vykdant projekto konkursą būtų laikomasi Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 1–30, 32–37, 41, 44, 46, 47, 67, 84, 85 straipsnių nuostatų.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Projekto konkursas – procedūra, kai perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui suteikiama galimybė įsigyti pateiktą ir vertinimo komisijos išrinktą planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos). Projekto konkurso dalyviams gali būti skiriami prizai ar piniginės premijos.

6. Tiekėjas – ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis ar viešasis juridinis asmuo, kita organizacija ir jų padalinys arba tokių asmenų grupė, įskaitant laikinas ūkio subjektų asociacijas, kurie siūlo planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos) arba siūlo atlikti darbus, tiekti prekes ar teikti paslaugas.

7. Projektas – tai tiekėjo parengtas planas ar projektas (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos), išreiškiantis pirkimo objekto pagrindinių sprendinių idėją ir parengtas pagal perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto nustatytas projekto konkurso sąlygas.

8. Dalyvis projekto konkursui projektą pateikęs tiekėjas.

9. Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti ribotame projekto konkurse.

10. Atviras projekto konkursas – tai pirkimo procedūra, kurioje dalyvauti ir pateikti projektus gali visi suinteresuoti tiekėjai.

11. Ribotas projekto konkursas – pirkimo procedūra, kai paraiškas dalyvauti projekto konkurse gali pateikti visi norintys konkurse dalyvauti tiekėjai, o projektus konkursui – tik perkančiosios organizacijos ar  perkančiojo subjekto pakviesti tiekėjai.

12. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Viešųjų pirkimų įstatyme ir Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatyme.

 

III skyrius

PROJEKTO KONKURSO SĄLYGOS

 

13. Projekto konkursas gali būti vykdomas, kai paprastai yra perkamos teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos paslaugos. Prieš pirkdama minėtas paslaugas Viešųjų pirkimų įstatyme arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatyme nustatytais pirkimų būdais, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę taikyti šią pirkimo procedūrą ir išsiaiškinti geriausią projektą pateikusį tiekėją.

14. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę projekto konkurso dalyvius apdovanoti prizais ar piniginėmis premijomis.

15. Projekto konkursas vykdomas, siekiant nustatyti geriausią planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos) pateikusį tiekėją (tiekėjus), jeigu:

15.1. projekto konkursas organizuojamas kaip dalis procedūros, kuria siekiama sudaryti paslaugų pirkimo sutartį, ir (arba)

15.2. projekto konkurso dalyvius numatyta apdovanoti prizais ar piniginėmis premijomis. Šiuo atveju perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę paslaugų pirkimą tęsti neskelbiamų derybų būdu, į derybas pakviesdama projekto konkurso laimėtoją arba vieną iš jų.

16. Projekto konkurse turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ar tokių asmenų grupė. Jeigu projekto konkurse dalyvauja tiekėjų grupės, įskaitant laikinas tiekėjų grupes, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas iš šios grupės neturi reikalauti, kad ji įgytų tam tikrą teisinę formą, tačiau perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui priėmus sprendimą su tokia grupe sudaryti pirkimo sutartį, iš jos gali būti reikalaujama įgyti tam tikrą teisinę formą, jeigu tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Apie tai turi būti nurodyta projekto konkurso dokumentuose.

17. Dalyvavimo projekto konkurse negalima riboti teritoriniu pagrindu ar kitaip diskriminuoti tiekėjų.

18. Projekto konkurso procedūros pradžios ir pabaigos momentą nustato Viešųjų pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 ir 2 dalys arba Komunalinio sektoriaus pirkimų 41 straipsnio 1 ir 2 dalys.

19. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas bet kuriuo metu iki projekto konkurso laimėtojo nustatymo turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose nustatė, kad, nutraukus projekto konkursą, ji tiekėjams moka kompensaciją, tiekėjas, pateikęs projekto konkurso vertinimo komisijai konkurso reikalavimus atitinkantį projektą (jeigu projekto konkursas nutraukiamas po vokų atplėšimo), įgyja teisę gauti kompensaciją. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, rengdamas projekto konkursą, privalo numatyti lėšas (kai tai nustatyta projekto konkurso dokumentuose) kompensacijoms mokėti. Projekto konkurso vertinimo komisija, įvertinusi kiekvieno tiekėjo atliktų darbų mastą, priima sprendimą dėl kompensacijos šiam tiekėjui dydžio. Kompensacija nemokama tiekėjams, kurie pašalinti iš projekto konkurso  ir (ar) neatitinka nustatytų kvalifikacijos reikalavimų.

20. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurse siekia įsigyti tik projektą ir nenumato sudaryti paslaugų pirkimo sutarties, tokiu atveju paslaugos (paprastai teritorijos planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos) perkamos vadovaujantis  Viešųjų pirkimų įstatyme arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais.

 

IV skyrius

PROJEKTO KONKURSO SKELBIMAS

 

21. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas skelbimą apie projekto konkursą skelbia vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 31, 34 straipsnių arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 44, 47 straipsnių nuostatomis.

22. Jeigu Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paslaugų pirkimą ketina tęsti neskelbiamų derybų būdu, tai turi būti nurodyta skelbime apie projekto konkursą.

 

V skyrius

PROJEKTO KONKURSO DOKUMENTAI

 

23. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose pateikia visą informaciją apie projekto konkurso sąlygas ir procedūras. Projekto konkurso dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai projekto konkurso dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.

24. Projekto konkurso dokumentuose turi būti nurodyta:

24.1. projekto pavadinimas, darbų pobūdis ir charakteristikos (techninė specifikacija) (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

24.2. projektų rengimo reikalavimai (projekto apimtis, sudėtis, techniniai, estetiniai, funkciniai ir kokybės reikalavimai priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

24.3. tiekėjų pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar projektą pateikiantiems tiekėjų grupės nariams;

24.4. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka ir mažiausias pateikti projektus kviečiamų kandidatų skaičius, kai perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas apriboja projekto konkurso dalyvių skaičių;

24.5. tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimą, atitiktį kvalifikacijos reikalavimams patvirtinančių dokumentų sąrašas, informacija, kad tiekėjas turi pateikti Europos bendrąjį viešųjų pirkimų dokumentą pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 50 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus;

24.6. informacija apie Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 3 ir 8 dalyse arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 59 straipsnio ir mutatis mutandis taikomo Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 3 ir 8 dalyse nustatytas galimybes nepašalinti iš projekto konkurso procedūros tiekėjo, neatitinkančio tam tikrų jam keliamų reikalavimų;

24.7. projektų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

24.8. projektų pateikimo terminas, vieta ir būdas;

24.9. projektų galiojimo užtikrinimo reikalavimai, data, iki kada turi galioti projekto konkursui pateiktas projektas (jeigu taikomi);

24.10. data, iki kada turi galioti projekto konkursui pateikti projektai;

24.11. informacija, ar perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas leidžia, neleidžia ar reikalauja pateikti alternatyvius projektus, šių projektų reikalavimai;

24.12. perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto valstybės tarnautojų ar darbuotojų arba projekto konkurso vertinimo komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai, pavardės, kontaktinė informacija;

24.13. informacija, ar projekto konkurso laimėtojas (laimėtojai) bus kviečiamas (kviečiami) dalyvauti tolesnėse paslaugų pirkimo procedūrose;

24.14. informacija apie projekto konkurso dalyviams skiriamus prizus ar pinigines premijas;

24.15. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti projekto konkurso dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) projekto konkurso dokumentus;

24.16. terminas, iki kada nelaimėję projektai turi būti grąžinti projekto konkurso dalyviams;

24.17. nuoroda į skelbimą apie projekto konkursą;

24.18. informacija, ar tiekėjams bus mokama kompensacija, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui nutraukus projekto konkursą;

24.19. riboto projekto konkurso atveju papildomai nurodoma:

1) paraiškų rengimo ir pateikimo reikalavimai (pateikimo terminas, vieta, būdai);

2) kandidatų kvalifikacinės atrankos kriterijai ir tvarka;

3) mažiausias kandidatų, kuriuos perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas atrinks ir pakvies pateikti projektus, skaičius;

24.20. informacija apie atidėjimo termino taikymą, ginčų nagrinėjimo tvarką;

24.21. informacija apie tai, kad tiekėjas privalo nurodyti, ar jo pateiktame projekte yra konfidencialios informacijos, ir kuri informacija, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnio 2 dalimi arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 32 straipsnio 2 dalimi, yra konfidenciali;

24.22. kita, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto nuomone, būtina informacija.

25. Projekto konkurso dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti projektus, o perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas – išrinkti geriausią projektą pateikusį tiekėją.

 

VI skyrius

PROJEKTO KONKURSO DOKUMENTŲ TEIKIMAS

 

26. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentus Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbia nuo skelbimo apie projekto konkursą paskelbimo dienos. Skelbime apie projekto konkursą turi būti nurodytas interneto adresas, kuriuo projekto konkurso dokumentai yra pasiekiami. Projekto konkurso dokumentai gali būti paskelbti ir perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto profilyje, tačiau ne anksčiau, negu jie paskelbiami CVP IS.

27. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas negali projekto konkurso dokumentų paskelbti CVP IS, nes:

1) jų neįmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis dėl bent vienos Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio 5 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 34 straipsnio 5 dalyje nurodytos priežasties, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas gali skelbime apie pirkimą nurodyti, kad projekto konkurso dokumentai bus pateikiami kitomis priemonėmis laikantis šių taisyklių 28 ir 29 punktuose nustatytų reikalavimų;

2) taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 32 straipsnio 5 dalyje nurodyti konfidencialios informacijos apsaugos reikalavimai, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas skelbime apie pirkimą turi nurodyti keliamus konfidencialumo reikalavimus ir, kaip galima susipažinti su projekto konkurso dokumentais.

28. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentus tiekėjams teikia gavęs jų rašytinius prašymus dalyvauti projekto konkurse. Prašyme tiekėjai privalo nurodyti savo rekvizitus (vardus, pavardes, buveinių adresus, telefonų ir faksų numerius, elektroninio pašto adresus), kurie perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui bus reikalingi vykdant šių taisyklių 76 punkto reikalavimus.

29. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo projekto konkurso dokumentus pateikti per 3 darbo dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti projekto konkurso dokumentus gavimo dienos, jei prašymas yra pateiktas likus ne mažiau kaip 6 dienoms iki projektų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas neturi teisės projekto konkurso dokumentus pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie projekto konkursą.

30. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paaiškintų projekto konkurso dokumentus. Terminas, iki kada tiekėjas gali teikti prašymus paaiškinti projekto konkurso dokumentus, turi būti proporcingas terminui nuo projekto konkurso paskelbimo iki projektų pateikimo termino pabaigos ir turi sudaryti ne mažiau kaip 2/3 minėto termino. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas į gautą prašymą atsako ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, atsakydamas tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems jis pateikė projekto konkurso dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Jei projekto konkurso dokumentai buvo skelbti viešai internete, ten pat paskelbiami projekto konkurso dokumentų paaiškinimai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-135, 2019-03-08, paskelbta TAR 2019-03-12, i. k. 2019-03936

 

31. Nesibaigus projektų pateikimo terminui, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas savo iniciatyva turi teisę paaiškinti (patikslinti) projekto konkurso sąlygas. Tuo atveju, kai tikslinama skelbime apie projekto konkursą paskelbta informacija, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 47 straipsnyje nustatyta tvarka, skelbiami klaidų ištaisymo skelbimai. Tuo atveju, jeigu tikslinama paskelbta informacija, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo pratęsti projektų pateikimo terminą protingumo kriterijų atitinkančiam terminui, per kurį tiekėjai, rengdami projektus, galėtų atsižvelgti į patikslinimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-135, 2019-03-08, paskelbta TAR 2019-03-12, i. k. 2019-03936

 

32. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, paaiškindamas ar patikslindamas projekto konkurso dokumentus, privalo užtikrinti tiekėjų anonimiškumą, t. y. privalo užtikrinti, kad tiekėjas nesužinotų kitų tiekėjų, dalyvaujančių projekto konkurso procedūrose, pavadinimų ir kitų rekvizitų.

33. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas rengia susitikimą su tiekėjais dėl projekto konkurso dokumentų, jis surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl projekto konkurso dokumentų ir atsakymai į juos. Informacija apie planuojamą susitikimą su tiekėjais ir po susitikimo parengtas protokolo išrašas paskelbiamas CVP IS.

34. Kol nesuėjo projektų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo projektą neprarasdamas teisės į savo projekto galiojimo užtikrinimą, jeigu jo buvo reikalaujama. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad projektas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas jį gavo iki projektų pateikimo termino pabaigos.

35. Perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto bendravimas ir keitimasis informacija, įskaitant skelbimo apie projekto konkursą, projekto konkurso planų ir projektų pateikimą, vyksta vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 34 straipsnyje nustatytomis CVP IS priemonėmis, išskyrus šiuose straipsniuose nustatytas išimtis.

 

VII skyrius

PROJEKTO KONKURSO VERTINIMO KOMISIJA

 

36. Kandidatų pateiktus planus ar projektus vertina perkančiosios organizacijos (arba įgaliotosios organizacijos) ar perkančiojo subjekto (arba įgaliotojo subjekto) sudaryta vertinimo komisija (toliau –komisija). Komisiją sudaranti perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo suteikti šiai komisijai visus įgaliojimus, reikalingus planams ar projektams vertinti ir laimėtojams nustatyti.

37. Komisija sudaroma ją sudarančios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo įsakymu (potvarkiu) iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – komisijos pirmininko ir bent 2 komisijos narių. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių, o, jeigu komisija sudaryta iš 3 asmenų, – kai posėdyje dalyvauja visi komisijos nariai.

38. Komisijos pirmininku skiriamas ją sudariusios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovas arba jo įgaliotas šios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto darbuotojas. Komisiją turi sudaryti su projekto dalyviais nesusiję fiziniai asmenys. Komisijos nariais gali būti ne tik komisiją sudarančios organizacijos darbuotojai. Komisijos pirmininku ir nariais skiriami tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Jeigu projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis komisijos narių turi būti bent tokios pačios arba lygiavertės kvalifikacijos. Komisijos posėdžiai protokoluojami.

39. Komisija sprendimus priima savarankiškai, paprasta balsų dauguma, balsuojant atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš priimamą sprendimą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

40. Pateikti planai ar projektai vertinami anonimiškai (komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė pasiūlymus, tik komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio plano ar projekto) ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis kaina, sąnaudomis arba kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu. Komisija narių pasirašytame protokole nurodo projektų eiliškumą, remdamasi kiekvieno projekto pranašumais, ir kartu pateikia savo pastabas, dėl kurių reikia papildomo paaiškinimo.

41. Kai komisija prieina prie bendros nuomonės ar priima sprendimą, prireikus kandidatai gali būti kviečiami atsakyti į klausimus, kuriuos komisija yra pateikusi protokole. Komisijos narių ir kandidatų pokalbiai protokoluojami. Komisija dėl kiekvieno vertinamo projekto surašo recenzijas, kurios bus teikiamos projektus pateikusiems dalyviams.

 

ViII skyrius

TIEKĖJŲ pašalinimo pagrindų ir KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS

 

42. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo išsiaiškinti, ar nėra tiekėjų pašalinimo pagrindų. Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalies nuostatomis. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose, kaip privalomą, turi nustatyti tiekėjų pašalinimo pagrindą, nurodytą Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 1 dalyje. Visi kiti tiekėjų pašalinimo pagrindai nustatomi pasirinktinai.

43. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai parengti projektą. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę skelbime apie projekto konkursą nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Kvalifikacijos reikalavimai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

44. Tiekėjas gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, kad atitiktų projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, kaip tai nustatyta Viešųjų pirkimų įstatymo 49 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 62 straipsnyje.

45. Tiekėjas, teikdamas paraišką ar projektą, turi pateikti Europos bendrąjį viešųjų pirkimų dokumentą – aktualią deklaraciją, pakeičiančią kompetentingų institucijų išduodamus dokumentus ir preliminariai patvirtinančią, kad tiekėjas ir subjektai, kurių pajėgumais jis remiasi, atitinka projekto konkurso sąlygose pagal šių taisyklių 42 ir 43 punktuose nustatytus reikalavimus. Europos bendrasis viešųjų pirkimų dokumentas parengiamas pagal 2016 m. sausio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2016/7, kuriuo nustatoma Europos bendrojo viešųjų pirkimų dokumento standartinė forma (OL 2016 L 3, p. 16), nustatytą standartinę formą.

46. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, įvertinęs Europos bendrajame viešųjų pirkimų dokumente pateiktą informaciją, priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar projektą pateikusio kandidato ar dalyvio atitikties reikalavimams ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdamas priimtus sprendimus. Teisę dalyvauti tolesnėse projekto konkurso procedūrose turi tik tie kandidatai ar dalyviai, kurie atitinka perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto keliamus reikalavimus.

47. Prieš nustatydama laimėjusį projektą, Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas reikalauja, kad daugiausia balų surinkusio projekto tiekėjas (o jei daugiausia balų surinko keli projektai, tai šių projektų tiekėjai) pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius jo pašalinimo pagrindų nebuvimą ir atitiktį kvalifikacijos reikalavimams.

48. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo, nepažeisdamas lygiateisiškumo ir skaidrumo principų, prašyti kandidatą ar dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams ar pirkimo dokumentų reikalavimams.

 

Ix skyrius

PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ PATEIKIMAS

 

49. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo skelbime apie projekto konkursą nustatyti paraiškų ir projektų pateikimo terminus, nurodydamas datą, valandą ir minutę. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo nustatyti pakankamą terminą, ne trumpesnį kaip šių taisyklių nustatytą paraiškų ir projektų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas bei projektus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi atsižvelgti į projekto sudėtingumą ir laiką, reikalingą paraiškai ar projektui parengti. Jeigu paraiška ar projektas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su paraiška ar neatplėštas vokas su projektu grąžinamas juos atsiuntusiam tiekėjui (ši nuostata netaikoma, jei priimamos CVP IS priemonėmis pateiktos paraiškos ar projektai).

50. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose privalo nurodyti, kad paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens, o projektas – pateikiamas užklijuotame pirmajame voke su ant voko užrašytu projekto devizu (trumpu projekto idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas antrasis vokas su užrašytu tuo pačiu projekto devizu. Antrajame voke turi būti įdėtas projekto devizo šifras – tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono bei fakso numeriai, projekto galiojimo užtikrinimo dokumentai, tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimą ir atitiktį kvalifikacijos reikalavimams patvirtinantys dokumentai. Šie abu vokai turi būti įdėti į trečiąjį bendrą voką, ant kurio nurodomas projekto konkurso pavadinimas ir projekto devizas. Reikalavimas pateikti projektą ir projekto devizo šifrą užklijuotuose vokuose netaikomas, jei perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas priima CVP IS priemonėmis pateiktus projektus.

51. Ant pirmajame voke esančio projekto ir jo priedų, ant atskirų užklijuotų pirmojo, antrojo ir trečiojo vokų negali būti jokios kitos informacijos (tiekėjų adresų, telefonų, fakso numerių, elektroninio pašto adresų, logotipų), leidžiančios identifikuoti konkurso dalyvį, išskyrus pašto žymas ant trečiojo voko. Antrajame voke esantys dokumentai turi būti sunumeruoti, susiūti taip, kad nepažeidžiant susiuvimo nebūtų galima į pasiūlymą įdėti naujų lapų, išplėšyti lapų arba juos pakeisti, ir paskutiniojo lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu. Komisijos posėdyje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams, pateikusiems projektą, turi būti leidžiama viešai ištaisyti pastebėtus pasiūlymų susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu (šis reikalavimas netaikomas, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas priima CVP IS priemonėmis pateiktus projektus). Jeigu projekto konkursas organizuojamas kaip dalis procedūros, kuria siekiama sudaryti paslaugų pirkimo sutartį ir vertinimo kriterijus yra kaina ar sąnaudos ir kokybė, pirmajame voke pateikiamas projektas ir kaina ar sąnaudos, antrajame voke – projekto devizo šifras.

52. Projektas perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui pateikiamas paštu, per kurjerį arba tiekėjui pačiam perduodant projektą perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui (šis reikalavimas netaikomas, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas priima CVP IS priemonėmis pateiktus projektus). Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas neatsako už pašto vėlavimus ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių projektai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Pavėluotai gauti projektai neatplėšiami ir grąžinami tiekėjui registruotu laišku.

53. Tiekėjas iki galutinio projektų pateikimo termino pabaigos turi teisę pakeisti arba atšaukti savo paraišką ar projektą. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad paraiška ar projektas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas jį gauna pateiktą raštu iki paraiškų ar projektų pateikimo termino pabaigos.

54. Kai projektas pateikiamas kitomis negu CVP IS priemonėmis, šiam tikslui skirtos elektroninės priemonės turi atitikti Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 34 straipsnyje nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina užtikrinti, kad projektai būtų pateikiami nepažeidžiant anonimiškumo, t. y. kad komisija su pateiktais projektais galėtų susipažinti tik pasibaigus nustatytam jų pateikimo terminui.

 

X skyrius

PROJEKTO KONKURSO VYKDYMO BŪDAI

 

55. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkursą gali vykdyti šiais būdais:

55.1. atviro projekto konkurso;

55.2. riboto projekto konkurso.

56. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas atvirą projekto konkursą ir ribotą projekto konkursą gali vykdyti visais atvejais.

 

Xi skyrius

ATVIRO PROJEKTO KONKURSO VYKDYMAS

 

57. Dalyvių skaičius atvirame projekto konkurse neribojamas. Komisija vertina visų tiekėjų projektus, kurie yra pateikti pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus.

58. Atviras projekto konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas.

59. Projektų pateikimo terminas negali būti trumpesnis, kaip:

59.1. 35 dienos nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos – tarptautinio projekto atveju, kai projekto konkursą vykdo perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas;

59.2. 12 dienų nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos – supaprastinto projekto atveju, kai projekto konkursą vykdo perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas.

 

XiI skyrius

RIBOTO PROJEKTO KONKURSO VYKDYMAS

 

60. Atliekant ribotą projekto konkursą, paraišką gali pateikti kiekvienas suinteresuotas tiekėjas, projektus teikia tik perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto pakviesti kandidatai. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas gali apriboti kandidatų, kuriuos jis kvies pateikti projektus, skaičių, kuris negali būti mažesnis kaip 3. Jeigu po kvalifikacinės atrankos keli kandidatai surinko vienodą balų skaičių ir kandidatų yra daugiau negu 3, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo šiuos kandidatus kviesti pateikti projektus. Mažiau kandidatų gali būti pakviesta tik tuo atveju, kai pateikiama mažiau paraiškų arba nustatytus reikalavimus dėl pašalinimo pagrindų ir kvalifikacijos atitinka mažiau kandidatų.

61. Ribotas projekto konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas.

62. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas ribotą projekto konkursą vykdo šiais etapais:

62.1. šių taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka paskelbia apie ribotą projekto konkursą, kviesdamas tiekėjus pateikti paraiškas;

62.2. patikrina, ar nėra projekto konkurso dokumentuose nustatytų kandidatų pašalinimo pagrindų, ar kandidatai atitinka keliamus kvalifikacijos reikalavimus;

62.3. atlieka kandidatų kvalifikacinę atranką pagal nustatytas procedūras ir kriterijus, jeigu tokia atranka nurodyta projekto konkurso dokumentuose;

62.4. atrinktus kandidatus vienu metu raštu kviečia pateikti projektus;

62.5. nagrinėja, vertina ir palygina pakviestų dalyvių pateiktus projektus vadovaudamasis projekto konkurso dokumentuose nustatytomis sąlygomis.

63. Paraiškų dalyvauti ribotame projekto konkurse pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip:

63.1. 30 dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos – tarptautinio projekto atveju, kai projekto konkursą vykdo perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas;

63.2. 10 dienų nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos – supaprastinto projekto atveju, kai projekto konkursą vykdo perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas.

64. Projektų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 35 dienos nuo kvietimų pateikti projektus išsiuntimo tiekėjams dienos.

65. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose (skelbime apie projekto konkursą) nurodo kandidatų, kurie bus atrinkti ir pakviesti pateikti projektus, skaičių ir kokie yra kandidatų išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijai.

66. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, nustatydamas atrenkamų kandidatų skaičių bei išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijus, privalo laikytis šių reikalavimų:

66.1. turi būti užtikrinta reali konkurencija;

66.2. išankstinės kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti aiškūs ir nediskriminuojantys;

66.3. kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti nustatyti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

67. Kvietimus pateikti projektus raštu visiems atrinktiems kandidatams perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas išsiunčia vienu metu. Kvietime turi būti ši informacija:

67.1. buveinės adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti visus likusius projekto konkurso dokumentus;

67.2. projektų pateikimo terminas, buveinės adresas, kuriuo pateikiami projektai, kalba ar kalbos, kuriomis projektai turi būti parengti, ir projektų teikimo tvarka;

67.3. nuoroda į skelbimą apie ribotą projekto konkursą;

67.4. kita, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto nuomone, reikalinga informacija.

 

XiII skyrius

PROJEKTŲ NAGRINĖJIMAS, APTARIMAS IR VERTINIMAS

 

68. Komisija vertina, palygina tik tuos projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus. Projektai vertinami nedalyvaujant juos pateikusiems tiekėjams.

69. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai (komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė projektus, tik komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio projekto).

70. Pateikti projektai vertinami pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis kaina, sąnaudomis arba kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu. Siekdama išsirinkti geriausią idėją, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas gali nustatyti minimalią balų sumą, kurios nesurinkusių tiekėjų pasiūlymai bus atmesti.

71. Projekto konkursui pateiktų projektų įvertinimui gali būti rengiamas viešas aptarimas, kuriame juos analizuoja komisijos pakviesti ekspertai. Šio aptarimo išvados įforminamos protokolu. Komisijos nariai viešame aptarime savo nuomonės nepareiškia.

72. Projekto konkurso viešo aptarimo protokolas su ekspertų išvadomis pateikiamas komisijai iki jos nustatyto termino. Ekspertai savo išvadas pateikia raštu. Ekspertų išvados komisijai yra rekomendacinio pobūdžio.

73. Komisija, kandidatams, dalyviams ir ekspertams nedalyvaujant, vertina projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus. Vokai su projektais atplėšiami ir projektai vertinami Komisijos posėdyje. Pradinis susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis gautais užkoduotais projektais prilyginamas vokų su projektais atplėšimui.

74. Įvertinusi projektus, komisija sudaro preliminarią projektų eilę komisijos suteiktų vertinimų mažėjimo tvarka. Jeigu kelių projektų vertinimo balas yra vienodas, nustatant preliminarią projektų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas dalyvis, kurio projektas pateiktas anksčiausiai. Esant reikalui, tame pačiame protokole įrašomos projektams pateiktos komisijos pastabos, reikalaujančios papildomų tiekėjų paaiškinimų. Preliminari projektų eilė nesudaroma, jeigu pateiktas tik vienas projektas.

75. Vokai su projektų devizų šifrais atplėšiami kitame komisijos posėdyje. Pradinis susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis gautais užkoduotais projektų devizų šifrais prilyginamas vokų su projektų devizų šifrais atplėšimui.

76. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas apie komisijos posėdį, kuriame bus atplėšiami vokai su projektų devizų šifrais, praneša raštu ne vėliau kaip prieš 2 dienas visiems tiekėjams, kuriems pateikė projekto konkurso dokumentus, arba paskelbia CVP IS. Pranešime nurodoma vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo ar susipažinimo su elektroninėmis priemonėmis gautais projektų devizų šifrais vieta, diena, valanda ir minutė. Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti visi projektus pateikę tiekėjai ar jų įgalioti atstovai tik tada, kai jame susipažįstama su ne elektroninėmis priemonėmis pateiktais projektų devizų šifrais.

77. Vokus su projektų devizų šifrais atplėšia vienas iš komisijos narių projektus pateikusių ir dalyvaujančių tiekėjų ar jų įgaliotų atstovų akivaizdoje, kai susipažįstama su ne elektroninėmis priemonėmis pateiktais projektų devizų šifrais. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei tiekėjai ar jų įgalioti asmenys neatvyksta.

78. Atplėšus vokus su devizų šifrais, komisija procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams paskelbia preliminarią projektų eilę ir projektų devizų šifrus. Vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūrą komisija įformina atskiru protokolu. Tuo atveju, kai vyksta susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis gautais užkoduotais projektų devizų šifrais, komisija po susipažinimo su projektų devizų šifrais CVP IS priemonėmis praneša tiekėjams apie sudarytą preliminarią projektų eilę ir projektų devizų šifrus.

79. Atviro projekto konkurso atveju po vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo ir devizų šifrų paskelbimo komisija privalo patikrinti, ar nėra dalyvių pašalinimo pagrindų, ar dalyviai atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ir pašalina iš procedūros dalyvius, dėl kurių nustatomi pašalinimo pagrindai ir kurių kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų. Komisija dalyvių pašalinimo pagrindų nebuvimą ir kvalifikaciją tikrina jiems nedalyvaujant.

80. Komisija privalo atmesti paraišką ar projektą, jeigu:

80.1. paraiška ar projektas išsiųstas ar gautas po perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto nustatyto galutinio paraiškų ar projektų pateikimo termino pabaigos;

80.2. projektas pateiktas pažeidžiant anonimiškumą;

80.3. projektas neatitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytų reikalavimų;

80.4. tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams ir, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui prašant, nepatikslino jų;

80.5. tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie savo atitiktį projekto konkurso dokumentų reikalavimams (tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, projekto galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar kaina) ir, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui prašant, nepatikslino jų;

80.6. kitais perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto projekto konkurso dokumentuose nustatytais atvejais.

81. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po tiekėjų pašalinimo pagrindimų nebuvimo ir kvalifikacijos patikrinimo procedūros įforminimo raštu praneša kiekvienam kandidatui ir dalyviui apie projektų eilę, projekto konkurso laimėtoją (laimėtojus) ir atidėjimo terminą (kuris negali būti trumpesnis kaip 10 dienų, o supaprastinto projekto atveju – ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos, o, jeigu pranešimas apie projektų eilę nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – ne trumpesnis kaip 15 dienų), o, kurio projektas neįrašytas į šią eilę, – ir projekto atmetimo priežastis. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas taip pat kiekvienam kandidatui ir dalyviui pateikia jo projekto vertinimo recenziją.

82. Po projekto konkurso perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 71 straipsnio 4 dalies arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 79 straipsnio 4 dalies nuostatomis, paslaugas turi teisę pirkti iš projekto konkurso laimėtojo arba vieno iš jų neskelbiamų derybų būdu. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

83. Tuo atveju, kai išrenkami keli projekto konkurso laimėtojai (pirmąsias vietas užėmę dalyviai), perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 71 straipsnio 4 dalies arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 79 straipsnio 4 dalies nuostatomis, paslaugas turi teisę pirkti neskelbiamų derybų būdu. Pastaruoju atveju į derybas kviečiami visi laimėtojai. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

84. Komisija gali ir neskirti pirmosios vietos, jeigu mano, kad pateikti projektai atitinka formalius reikalavimus, tačiau, atsižvelgiant į projekto konkurso dokumentuose nurodytus tikslus, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui yra nepriimtini.

85. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo grąžinti projekto konkurso dalyviams nelaimėjusius projektus iki projekto konkurso dokumentuose nurodytos datos.

 

XIv skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

86. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas skelbimą apie projekto konkurso rezultatus skelbia vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo 33 ir 34 straipsnių arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 46 ir 47 straipsnių nuostatomis.

87. Ginčai dėl šių taisyklių reikalavimų pažeidimų nagrinėjami Viešųjų pirkimų įstatymo VII skyriuje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo VII skyriuje nustatyta tvarka.

88. Susipažinti su visa su projekto konkursu susijusia informacija gali tik komisijos nariai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovas, jo įgalioti asmenys, kiti asmenys ir institucijos, turinčios tokią teisę pagal jų veiklą reglamentuojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys. Kiti asmenys gali susipažinti tik su ta su projekto konkursu susijusia informacija, kurią atskleisti leidžia Viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnis arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 32 straipsnis.

89. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi dokumentais pagrįsti atliekamo projekto konkurso eigą net ir tuo atveju, kai projekto konkursas atliekamas elektroninėmis priemonėmis. Visi su projekto konkursu susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 4 metus nuo projekto konkurso pabaigos, pirkimo sutartys, jų pakeitimai ir su jų vykdymu susiję dokumentai – ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo sutarties įvykdymo. Šiame punkte nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

90. Asmenys, pažeidę šias taisykles, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

___________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-135, 2019-03-08, paskelbta TAR 2019-03-12, i. k. 2019-03936

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 22 d. įsakymo Nr. D1-671 „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo” pakeitimo