Suvestinė redakcija nuo 2015-06-19

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-06-03, i. k. 2014-06121

 

LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „KAIMO ATNAUJINIMAS IR PLĖTRA“ VEIKLOS „TRADICINIŲ AMATŲ CENTRŲ KŪRIMAS IR (ARBA) PLĖTRA“ ĮGYVENDINIMO PLANAVIMO BŪDU 2014 METAIS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. birželio 2 d. Nr. 3D-326

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8 punktu ir 9.2 papunkčiu, atsižvelgdamas į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2013 (OL 2013 L 347, p. 865), ir į 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1), nuostatas ir siekdamas, kad būtų efektyviai panaudojamos EŽŪFKP lėšos,

tvirtinu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ veiklos „Tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra“ įgyvendinimo planavimo būdu 2014 metais taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                   Vigilijus Jukna


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2014 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. 3D-326

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „KAIMO ATNAUJINIMAS IR PLĖTRA“ VEIKLOS  „TRADICINIŲ AMATŲ CENTRŲ KŪRIMAS IR (ARBA) PLĖTRA“ ĮGYVENDINIMO PLANAVIMO BŪDU 2014 METAIS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ veiklos „Tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra“ įgyvendinimo planavimo būdu taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2013 (OL 2013 L 347, p. 865), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. balandžio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 335/2013 (OL 2013 L 105, p. 1),  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“, Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2007) 5076 (su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2009 m. gruodžio 14 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2009) 10216) (toliau – Programa), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“  (toliau – Programos administravimo taisyklės).

2. Taisyklės taikomos pareiškėjams, pateikusiems paramos paraiškas pagal Programos 3 krypties „Gyvenimo kokybė kaimo vietovėse ir kaimo ekonomikos įvairinimas“ priemonės (toliau – priemonė) „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ veiklą „Tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra“ (toliau – priemonės veikla) nuo 2014 m. birželio 2 d., kai paramos prašoma projektams, susijusiems su tradicinių amatų puoselėjimu, įgyvendinamiems taikant regioninį projektų planavimo būdą (toliau – planavimo būdas). Taikant regioninį projektų planavimo būdą parama teikiama viešojo pobūdžio (ne pelno) savivaldybių administracijų pateiktiems projektams. Atsižvelgiant į šį būdą parama skiriama savivaldybių administracijų pateiktiems projektams. Šios Taisyklės netaikomos, kai paramos pagal priemonę „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ prašoma vietos projektams, įgyvendinamiems LEADER metodu. 

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS:

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.2. ES – Europos Sąjunga.

3.3. EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

3.4. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.5. Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi verslo plane (projekto apraše) numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose ir tam tikrose duomenų bazėse esama informacija ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

3.6. Projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su fizinio ar juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, konsultavimo projekto įgyvendinimo klausimais išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų įsigijimo išlaidos, intelektinės veiklos išlaidos;

3.7. Tradicinių amatų centras – įstatymų nustatyta tvarka įsteigtas viešasis juridinis asmuo ar jo filialas, tenkinantys tradicinių amatininkų interesus, besirūpinantys tradicinių produktų gamyba ir tradicinių amatų plėtra, teikiantys tradicinių amatų mokymo, konsultavimo ir kitas paslaugas.

3.8. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Programoje, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme, Lietuvos Respublikos želdynų įstatyme, Lietuvos Respublikos tautinio paveldo produktų įstatyme, Programos administravimo taisyklėse, kituose teisės aktuose.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 3D-513, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09713

 

III. PRIEMONĖS TIKSLAI

 

5. Priemonės tikslai:

5.1. bendrasis tikslas – kurti patrauklią aplinką gyventi ir dirbti kaimo vietovėse;

5.2. veiklos specialusis tikslas – išsaugoti kultūrinį paveldą įkuriant ir plėtojant tradicinių amatų centrus;

5.3. veiklos tikslai:

5.3.1. atnaujinti ir išsaugoti istorinę, etninės kultūros, architektūrinę vertę turinčius paveldo objektus ir kraštovaizdžio komponentus;

5.3.2. puoselėti tradicinių amatų technologijas;

5.3.3. sudaryti sąlygas tradiciniams amatininkams pristatyti tautinio paveldo produktus ir jais prekiauti.

 

IV. REMIAMA IR NEREMIAMA VEIKLA

 

6. Pagal Priemonės veiklą remiamas tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra.

7. Pagal Priemonės veiklą neremiama:

7.1. investicijos, remiamos iš kitų ES fondų ar bet kurios kitos nacionalinės programos, ES finansinės priemonės lėšų, taip pat žuvininkystės regionų plėtros strategijose numatyti įgyvendinti projektai ar jų dalys (etapai);

7.2. pagal kitas Programos priemones remiama veikla;

7.3. investicijos, numatytos finansuoti pagal vietos plėtros strategiją (toliau – VPS), įgyvendinamą LEADER metodu;

7.4. veikla ir investicijos, susijusios su:

7.4.1. magistralinių, krašto, rajoninių, vietinės reikšmės kelių, gatvių statyba ir tvarkymu;

7.4.2. tabako gaminių gamyba;

7.4.3. ginklų ir šaudmenų gamyba;

7.4.4. azartinių lošimų ir lažybų organizavimu;

7.4.5. didmenine prekyba, prekybos tinklų plėtra;

7.4.6. finansiniu tarpininkavimu, pagalbine finansinio tarpininkavimo veikla;

7.4.7. draudimo ir pensijų lėšų kaupimo veikla;

7.4.8. nekilnojamojo turto operacijomis;

7.4.9. teisinės veiklos organizavimu;

7.4.10. medžiokle;

7.4.11. produktų, patenkančių į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo I priedą, gamyba.

 

V. PARAMOS DYDIS

 

8. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant tik į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

9. Finansuojama iki 90 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

10. Tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalį, kurios nepadengia parama, projekto vykdytojas ir (arba) partneris turi finansuoti piniginiu įnašu ir (arba) prisidėti įnašu natūra (nekilnojamuoju turtu), kaip tai nurodyta Taisyklių VIII skyriuje.

11. Didžiausia paramos suma vienam projektui pagal Priemonę negali viršyti 690 560 Lt (šešių šimtų devyniasdešimt tūkstančių penkių šimtų šešiasdešimt litų), atitinkamai 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų), ir turi būti skiriama nepažeidžiant nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo reikalavimų, taikomų vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1). Į šią sumą neįskaičiuojamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kuris finansuojamas Taisyklių 35 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-643, 2014-09-23, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12869

 

12. Projekto vertė (neįskaitant PVM) negali būti mažesnė kaip 100 000 Lt (vienas šimtas tūkstančių litų), atitinkamai 28 962 Eur (dvidešimt aštuoni tūkstančiai devyni šimtai šešiasdešimt du eurai).

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-643, 2014-09-23, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12869

 

13. Pakartotinai investicinės paramos pagal šią programos priemonės veiklą galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį ES lėšomis finansuojamą projektą (ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą).

 

VI. GALIMI PAREIŠKĖJAI, NETINKAMI PAREIŠKĖJAI, GALIMI PROJEKTO PARTNERIAI

 

14. Pareiškėjas gali būti savivaldybės administracija, kuriai pagal priemonės veiklą suteikta parama tradiciniam amatų centrui steigti.

15. Pareiškėjas paramos paraišką gali teikti individualiai arba kartu su partneriu (partneriai gali būti ir keli). Rinkdamasis partnerį pareiškėjas turi atsižvelgti į partnerio žinias, įgūdžius, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti prisiimtus įsipareigojimus. Partnerio įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas, nurodant partnerio pasirinkimo priežastis ir pridėtinę projekto, įgyvendinamo su partneriu, vertę. Projekto partneris gali būti tik viešasis juridinis asmuo, t. y. viešoji įstaiga, kurios dalininkai – valstybė arba savivaldybė, biudžetinė įstaiga, kaimo bendruomenė, nevyriausybinė organizacija, gaminanti, kurti tautinio paveldo produktus ir (arba) vienijanti tradicinius amatininkus.

16. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto rengimą, įgyvendinimą ir rezultatus neatsižvelgiant į tai, ar pareiškėjas projektą įgyvendina vienas, ar su partneriu.

17. Parama negali būti teikiama, jeigu:

17.1. pareiškėjas neatitinka Taisyklių 18 punkto nuostatų ir (arba) projekto partneris neatitinka Taisyklių 19 punkto nuostatų;

17.2. pareiškėjas ir (arba) projekto partneris paramos paraiškoje, pridedamuose ar pagal paklausimą Agentūrai pateiktuose dokumentuose sąmoningai pateikė neteisingą informaciją;

17.3. pareiškėjas ir (arba) projekto partneris projektų atrankos ir (arba) vertinimo procesų metu, siekdamas palankaus sprendimo, bandė daryti įtaką projekto vertinimą atliekančiai ir (arba) sprendimą dėl paramos lėšų projektui įgyvendinti skyrimo priimančiai institucijai;

17.4. projekto partneriui yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas;

17.5. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

17.5.1. pareiškėjo ir (arba) projekto partnerio, ketinusio ir (arba) gavusio paramą iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, EŽŪFKP, Žuvininkystės orientavimo finansavimo instrumento, Europos žuvininkystės fondo ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, įvykdyto paramos gavimo ir naudojimo reikalavimų ir sąlygų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

17.5.2. paramos neskyrimo ar paramos  mokėjimo pareiškėjui ir (arba) projekto partneriui nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

17.5.3. pareiškėjo ir (arba) projekto partnerio įvykdytos nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo, susijusio su parama. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos.

 

VII. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI, JUNGTINĖS VEIKLOS (PARTNERYSTĖS) SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

18. Tinkamumo kriterijai,  taikomi pareiškėjui :

18.1. nekilnojamąjį turtą, į kurį numatyta investuoti projekto lėšas, valdyti nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais, kaip nurodyta Taisyklių 24.7, 24.8 ir 24.9 papunkčiuose;

18.2. įsipareigoti apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip penkerių metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo: projekto įgyvendinimo laikotarpiui – didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas. Šis reikalavimas gali būti netaikomas, jeigu pareiškėjas pagrindžia, kad nėra draudimo galimybių. Tokiu atveju pareiškėjas, pasirašydamas paramos sutartį, privalo įsipareigoti, jog, įvykus draudžiamajam įvykiui, kurio metu buvo sunaikintas projekto metu įsigytas ar sukurtas nekilnojamasis turtas, Agentūrai sugrąžins projektui įgyvendinti skirtą paramos sumos dalį, kuri buvo padengta iš EŽŪFKP skirtų paramos lėšų;

18.3. įsipareigoti be rašytinio Agentūros sutikimo mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos nedaryti esminio projekte numatytos veiklos, vietos ar sąlygų pakeitimo, kuris:

18.3.1. paveiktų jos pobūdį ir sąlygas arba suteiktų pernelyg didelio pranašumo privačiam ar viešajam juridiniam asmeniui;

18.3.2. įvyktų dėl paramos lėšomis įgyto turto nuosavybės pobūdžio pasikeitimo arba dėl projekte numatytos veiklos nutraukimo ar perkėlimo į kitą vietą;

18.4. užtikrinti, kad yra pajėgus įgyvendinti projektą ir efektyviai panaudoti projektui įgyvendinti reikalingas paramos lėšas;

18.5. užtikrinti, kad yra pajėgus atstovauti pateiktų sąraše (pateikiamas kartu su paramos paraiška) tradicinių amatininkų interesams.

19. Tinkamumo kriterijai, taikomi projekto partneriui:

19.1. būti juridiniu asmeniu, registruotu Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

19.2. būti įvykdžius su mokesčių mokėjimu ir, jei jis yra registruotas draudėju, su socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžeto, ir atskirais atvejais, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka juridiniam asmeniui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai;

19.3. tvarkyti buhalterinę apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;

19.4. atitikti Taisyklių 18.2–18.4 papunkčiuose išvardytus reikalavimus;

19.5. prie projekto įgyvendinimo prisidėti nuosavomis lėšomis ir (arba) įnašu natūra, kaip nurodyta taisyklių VIII skyriuje; 

19.6. jei projekto metu numatyta investuoti į partnerio valdomą turtą – pateikti nuosavybės teisę ar teisėtą naudojimąsi juo pagrindžiančius dokumentus, kaip nurodyta Taisyklių 24.7 ir 24.9 papunkčiuose;

19.7. gaminti, kurti tautinio paveldo produktus, kaip juos apibrėžia Lietuvos Respublikos tautinio paveldo produktų įstatymas, ir (arba) vienyti tradicinius amatininkus.

20. Iki paramos sutarties pasirašymo tarp pareiškėjo ir projekto partnerio  (jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu) turi būti sudaryta projektui įgyvendinti skirta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis.

21. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

21.1. visi projekto partneriai turi būti susipažinę su paramos paraiška, jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje nurodytomis savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą ir atliekant jo priežiūrą. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti  patvirtintos projekto metu sukurtų rezultatų, nupirkto ar sukurto turto ar atliktų darbų nuosavybės teisės mažiausiai penkerių metų laikotarpiui nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;

21.2. pareiškėjas įsipareigoja projekto įgyvendinimo metu reguliariai konsultuotis su partneriu ir nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą, o projekto partneris įsipareigoja teikti informaciją, susijusią su jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje numatytų įsipareigojimų vykdymu;

21.3. pareiškėjas įsipareigoja visus projekto pakeitimus, turinčius įtakos projekto partnerio įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipdamasis į Agentūrą, pirmiausia raštu suderinti su partneriu;

21.4. pareiškėjas ir projekto partneris įsipareigoja mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos nedaryti esminio projekte numatytos veiklos pakeitimo, kaip nurodyta Taisyklių 18.3 papunktyje;

21.5. pareiškėjas ir projekto partneris įsipareigoja apdrausti turtą, kaip nustatyta Taisyklių 18.2 papunktyje. Įvykus draudžiamajam įvykiui įsipareigojama nedelsiant apie tai pranešti Agentūrai;

21.6. tuo atveju, jeigu projekto partneris prie projekto įgyvendinimo prisideda piniginiu įnašu, jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aprašyti pareiškėjo ir projekto partnerio piniginio įnašo mokėjimo etapai, terminai ir sumos;

21.7. pareiškėjas įsipareigoja visiems projekto partneriams išsiųsti visų Agentūrai teikiamų su projekto įgyvendinimu susijusių ataskaitų kopijas;

21.8. pareiškėjas įsipareigoja, kad bet koks jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties keitimas  turi būti iš anksto suderintas su Agentūra;

21.9. projekto partneris įsipareigoja, kad, nusprendęs nutraukti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, turi atlyginti pareiškėjui nuostolius, susijusius su jo pasitraukimu iš projekto įgyvendinimo, kaip tai nurodyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse  ir kituose teisės aktuose.

22. Galimybė pakeisti projekto partnerį projekto įgyvendinimo metu:

22.1. jeigu projekto įgyvendinimo metu išaiškėjo ar atsirado aplinkybių, dėl kurių projekto partneris nebeatitinka jam keliamų tinkamumo reikalavimų, arba kilus kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių projektas negali būti tinkamai įgyvendintas, pareiškėjas, gavęs Agentūros rašytinį sutikimą, gali vienašališkai nutraukti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį su partneriu ir partnerį  pakeisti;

22.2. nutraukus ankstesnę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, pareiškėjas turi pateikti Agentūrai naują jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį su pasirinktu partneriu arba įgyvendinti projektą savarankiškai;

22.3. kartu su nauja  jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi pareiškėjas pateikia Agentūrai papildomus dokumentus, patvirtinančius partnerio keitimo būtinybę ir jo atitiktį Taisyklių 19 punkte nustatytiems tinkamumo kriterijams, arba papildomus dokumentus, kurie patvirtina galimybę projektą įgyvendinti savarankiškai.

23. Asmuo, dalyvaujantis kaip pareiškėjas ir (arba) projekto partneris pagal Priemonę įgyvendinant projektą, tuo pat metu turi teisę teikti savarankišką paramos paraišką pagal kitas Programos priemones.

24. Tinkamumo kriterijai, taikomi projektui:

24.1. projektas atitinka Programos ir Priemonės tikslus, uždavinius ir yra viešas (ne pelno). Viešojo pobūdžio projektu laikomas toks projektas, iš kurio projekto vykdytojas nesiekia gauti pelno arba gaunamas pelnas investuojamas į projekto veiklos plėtrą, tęstinumą, o tiesioginiai naudos gavėjai yra kaimo ir (ar) miesto vietovėje veikiantys ir (arba) gyvenantys asmenys (pelno siekiantys projektai neremiami);

24.2. projekto investicijos turi būti nukreiptos tik į visuomenės viešiesiems poreikiams tenkinti naudojamo turto atnaujinimą ir (arba) naujo turto sukūrimą;

24.3. projektas atitinka aplinkos apsaugos reikalavimus (jei taikoma);

24.4. projekte numatyta vykdyti veikla ir išlaidos atitinka pagal Priemonės veiklą remiamos veiklos, nurodytos Taisyklių 6 punkte, pobūdį;

24.5. projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiose kaimo vietovėse ar miestuose, įtraukiant savivaldybės centrus, išskyrus Lietuvos didžiuosius miestus (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys);

24.6. projektas turi būti patvirtintas savivaldybės tarybos sprendimu. Savivaldybės tarybos sprendime turi būti nurodyta:

24.6.1. pritarimas, kad projektas bus įgyvendinamas savivaldybės administracijos savarankiškai arba su tam parinktu partneriu;

24.6.2. patvirtintas projektui skiriamas finansavimas ir (arba) įnašas natūra (nekilnojamuoju turtu);

24.6.3. patvirtinimas, kad projektas atitinka regiono plėtros planą ir yra įtrauktas į savivaldybės strateginio plėtros plano, jeigu toks yra, įgyvendinimo priemones. Jei savivaldybės strateginio planavimo dokumentai nėra patvirtinti arba projektas nėra į juos įtrauktas –  savivaldybės tarybos įsipareigojimas tai atlikti iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

24.6.4. patvirtinimas, kad projektas nenumatytas įgyvendinti pagal Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgyvendinamą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Prielaidų spartesnei ūkinės veiklos diversifikacijai kaimo vietovėse sudarymas“, Programos priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ ar pagal kitas ES fondų, Programos ar nacionalinių programų lėšomis įgyvendinamas programas, siekiant išvengti dvigubo finansavimo rizikos;

24.7. nekilnojamasis turtas (žemė), į kurį planuojama investuoti įgyvendinant projektą, priklauso pareiškėjui ir (arba) projekto partneriui nuosavybės teise arba yra pareiškėjo ir (arba) projekto partnerio (juridinio asmens)  valdomas kitais teisėtais pagrindais Taisyklių 24.9 papunktyje nustatyta tvarka;

24.8. jei projekte numatytos investicijos į viešosios paskirties pastatų tvarkybą ir (arba) viešosios paskirties statinių statybą ir (arba) tvarkybą, jie pareiškėjui ir (arba) projekto partneriui (juridiniams asmenims) turi priklausyti nuosavybės teise arba patikėjimo teise (jeigu projekto įgyvendinimo metu investuojama į valstybės nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą – statinius, pareiškėjas kartu su paramos paraiška turi pateikti valstybinio nekilnojamojo turto valdytojo sutikimą dėl projekto įgyvendinimo, taip pat dokumentus, įrodančius, kad nekilnojamasis turtas (statiniai) yra valstybinis ir negrąžintinas savininkams, o ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu – nekilnojamojo turto valdymo pagrindimo dokumentus);

24.9. jeigu planuojama investuoti į ne nuosavybės teise, o nuomos, panaudos arba kitais teisėtais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą (žemę), pareiškėjas ir (arba) projekto partneris (juridinis asmuo, nurodytas Taisyklių 19.1 papunktyje) su nekilnojamojo turto savininku sudaro valdymo teisėtumo pagrindimo sutartį, kuri registruojama Nekilnojamojo turto registre ir kurios galiojimo terminas – ne trumpesnis kaip penkeri metai (pradedama skaičiuoti nuo planuojamos projekto įgyvendinimo pabaigos), o asmuo, kuris teisėtai valdo nekilnojamąjį turtą, sutinka, kad būtų atliekami su nekilnojamuoju turtu susiję ir projekte numatyti darbai. Jeigu projekto įgyvendinimo metu investuojama į valstybės nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą – žemę, pareiškėjas kartu su paramos paraiška turi pateikti valstybinio nekilnojamojo turto valdytojo sutikimą dėl projekto įgyvendinimo, taip pat dokumentus, įrodančius, kad nekilnojamasis turtas (žemė) yra valstybinis ir negrąžintinas savininkams, o ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu – nekilnojamojo turto valdymo teisėtumą pagrindžiančius dokumentus;

24.10. projekto įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip iki 2015 m. birželio 30 d. Paskutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.

24.11. dokumentai, kuriuos privaloma pateikti projektui įgyvendinti, nurodyti Taisyklių priedo XII skyriuje „Pateikiami dokumentai“;

24.12. projekte numatyta tradicinių amatų centro veikla turi apimti ne mažiau kaip tris skirtingų sričių tradicinius amatus, kurių ne mažiau kaip pusė gaminių yra pripažinti tautinio paveldo produktais ir plėtojami kuriamo tradicinių amatų centro etnografiniame regione;

24.13. turi būti pateiktos tautinio paveldo produktų sertifikatų kopijos;

24.14. tradicinių amatų centras turi tenkinti visoje savivaldybės teritorijoje esančių amatininkų (gaminančių, kuriančių tautinio paveldo produktus ir nesertifikuotus tradicinius gaminius) interesus;

24.15. viena iš tradicinių amatų centro veiklos sričių turi būti tradicinių amatų demonstravimas.

 

VIII. ĮNAŠAS NATŪRA IR JO PRIPAŽINIMAS TINKAMU INDĖLIU PROJEKTUI ĮGYVENDINTI

 

25. Pareiškėjas ir (arba) projekto partneris, kai projektas įgyvendinamas kartu su partneriu, įgyvendindami projektą gali prisidėti įnašu natūra.

26. Įnašas natūra laikomas tinkamu paramos gavėjo ir (arba) projekto partnerio  nuosavu indėliu, kai tai yra nekilnojamasis turtas, skirtas projektui įgyvendinti, pareiškėjo ir (arba) projekto partnerio  valdomas teisėtais pagrindais, nurodytais Taisyklių 24.7 ir 24.9 papunkčiuose. Jeigu turtas, į kurį investuojama, pareiškėjui priklauso nuosavybės teise, o projekto partneriui – patikėjimo ar panaudos teise – šiuo turtu, kaip įnašu natūra,  gali prisidėti tik pareiškėjas.

27. Įnašas natūra gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Jeigu VĮ  Registrų centro Nekilnojamojo turto registro ar nepriklausomo eksperto, atlikusio nekilnojamojo turto vertinimą, išvados duomenimis įnašas natūra sudaro daugiau kaip 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, įnašu natūra pripažįstama tik nustatyta tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis, neviršijanti 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Nekilnojamojo turto vertės nustatymo duomenys turi būti ne senesni kaip vienerių metų (skaičiuojama nuo paraiškos pateikimo dienos).

28. Paramos gavėjui galutinė paramos suma negali būti išmokėta tol, kol Agentūra nepriima sprendimo dėl paramos gavėjo ir (arba) projekto partnerio nuosavo indėlio pripažinimo tinkamu nuosavu indėliu.

29. Tinkamas finansuoti projekto išlaidas Agentūra paramos gavėjui apmoka taip, kad, baigus įgyvendinti projektą, paramos gavėjo ir (arba) projekto partnerio įnašui natūra prilyginamos išlaidos nebūtų kompensuotos iš lėšų, skirtų projektui įgyvendinti.

 

IX. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

30. Projekte turi būti numatytos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir atitinkančios Priemonės remiamą veiklą, nurodytą Taisyklių 6 punkte. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir projektui įgyvendinti būtinos išlaidos, padarytos laikantis pirkimo procedūrų, nurodytų Programos administravimo taisyklėse, ir numatytos paramos sutartyje, neviršijant numatyto paramos dydžio ir intensyvumo.

31. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

31.1. būtinos projektui įgyvendinti ir numatytos paramos sutartyje;

31.2. išlaidos, pareiškėjo patirtos įgyvendinant projektą. Projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau kaip nuo paramos paraiškos  pateikimo Agentūrai dienos (išskyrus bendrąsias išlaidas). Išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše, pateiktame Taisyklių 33 punkte, arba jei jos padarytos nesilaikant Programos administravimo taisyklėse  nurodytų pirkimo procedūrų. Projektai turi būti įgyvendinti iki 2015 metų birželio 30 d.;

31.3. bendrųjų projekto išlaidų dalis turi sudaryti:

31.3.1. iki 8 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

31.3.2. iki 12 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jeigu projekte numatyta būtinų statinių statyba, rekonstrukcija, kapitaliniai remonto darbai;

31.4. bendrosios išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto parengimu ir įgyvendinimu, gali būti patirtos ne anksčiau kaip vieneri metai iki paramos paraiškos pateikimo, tačiau, jei parama projektui neskiriama arba pirkimai atlikti nesilaikant Programos administravimo taisyklėse nurodytų pirkimo procedūrų, išlaidos nefinansuojamos;

31.5. faktiškai patirtos, įtrauktos į paramos gavėjo apskaitą, pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyta tvarka kopijomis;

31.6. patirtos prekėms, paslaugoms, darbams pirkti vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka;

31.7. patirtos naujoms, nenaudotoms, Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose nustatytus reikalavimus atitinkančioms prekėms įsigyti.

32. Tinkamų finansuoti išlaidų neturi būti pateikiama bendra suma, o šios išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas.

33. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

33.1. projektui įgyvendinti būtinų statinių statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto darbų atlikimas; 

33.2. naujų statybinių medžiagų įsigijimas;

33.3. naujos įrangos, įrenginių, technikos, mechanizmų, baldų, kitos įrangos, kompiuterinės įrangos ir programų, kitos elektroninės, skaitmeninės technikos, kitų prekių, tiesiogiai susijusių su projekto įgyvendinimu, įsigijimas;

33.4. viešosios infrastruktūros projekto įgyvendinimo vietoje kūrimas (apšvietimas, privažiavimas, daugiamečių augalų įsigijimas ir kitos su tradicinių amatų centrų  plėtra susijusios viešosios infrastruktūros kūrimo ar gerinimo darbų išlaidos);

33.5. bendrosios išlaidos;

33.6. projekto viešinimo išlaidos, atliktos vadovaujantis Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 „Dėl Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“.

34. Netinkamos finansuoti išlaidos:

34.1. nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 30 ir 31 punktuose išlaidoms nustatytų reikalavimų, neįvardytos Taisyklių 33 punkte;

34.2. trumpalaikio turto, įgyto paramos gavėjo projekto, kurio vertė yra mažesnė nei paramos gavėjo numatyta mažiausia ilgalaikio turto vertė, paramos lėšomis, išlaidos. Paramos gavėjas, siekdamas, kad trumpalaikis turtas būtų pripažintas tinkamomis finansuoti išlaidomis, jį turi panaudoti projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

34.3. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas ir nesilaikant pirkimo procedūrų, nurodytų Programos administravimo taisyklėse;

34.4. bendrųjų išlaidų dalis, neatitinkanti Taisyklių 31.3 papunktyje nurodytų reikalavimų;

34.5. detaliųjų planų rengimo išlaidos;

34.6. žemės pirkimo ir (arba) nuomos, ir (arba) kito nekilnojamojo turto nuomos išlaidos;

34.7. vandens, elektros, šildymo, telefono ir interneto ryšio, biuro prekių, kuro, transporto priemonių eksploatavimo išlaidos;

34.8. komandiruočių išlaidos;

34.9. projekte naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos;

34.10. banko mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą, banko operacijų išlaidos;

34.11. nekilnojamojo  turto vertės ataskaitos parengimo išlaidos;

34.12. paprastojo remonto išlaidos.

35. PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Prekių ir (arba) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, PVM, kurio paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo  2 straipsnio 39 dalį neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

X. PARAMOS PARAIŠKŲ  PILDYMO, TEIKIMO, REGISTRAVIMO IR VERTINIMO TVARKA

 

36. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt. Kartu su paramos paraiška privalomai teikiami dokumentai, nurodyti paramos paraiškos formoje (netaikoma, kai pildoma ir (arba) tikslinama projekto finansavimo pagrindimo dalis ir (arba) informacija apie projekto partnerius). Paramos paraišką pildant elektronine forma naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga, duomenų įvedimo į paramos paraišką laukų išsidėstymas ir pavadinimai gali skirtis nuo spausdintinės  formos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-513, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09713

 

37. Paramos paraiška ir dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami.

38. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pateikti kompiuteriu spausdinta forma. Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Prie paramos paraiškos gali būti pateiktas elektroninis paramos paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną).

39. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjų ir registruoja Agentūra Programos administravimo taisyklėse nurodytais adresais. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.

40. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir reikalaujamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

41. Pareiškėjas privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų lapą.

42. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui ir (arba) įgaliotam asmeniui įteikiamas paramos paraiškos registravimą įrodantis raštas.

43. Apribojimai, taikomi pareiškėjui, ketinančiam pakeisti paramos paraiškoje nurodytus duomenis (numatytas investicijas ir prašomą paramos sumą) ar pateikti papildomos informacijos po paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos, nustatyti Programos administravimo taisyklėse.

44. Paramos paraiškų vertinimas atliekamas Programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

45. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip vieną darbo dieną. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas atliekamas Programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

46. Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas gauti paramą iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, ir galima paramos suma, suapvalinta iki sveikųjų skaičių.

 

XI. PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR TVIRTINIMAS

 

47. Projektų vertinimas  pradedamas nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Projekto vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį projekto vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui ir patikrų vietoje, vykdomų Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, atlikimo terminai.

48. Projektų vertinimą sudaro:

48.1. paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas;

48.2. tinkamumo skirti paramą vertinimas.

49. Projektai vertinami ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir Agentūros nustatytomis darbo procedūromis.

50. Prieš užregistruojant paramos paraišką atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 1 dieną. Administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties tikrinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) paramos paraiška užpildyta netinkamai, paramos paraiška neregistruojama ir Agentūros darbuotojas pareiškėjui įteikia pranešimą, kuriame nurodomos paramos paraiškos neregistravimo priežastys.

51. Atlikus administracinės atitikties tikrinimą, tinkamai užpildytos paramos paraiškos yra užregistruojamos ir perduodamos į kitą vertinimo etapą.

52. Informacija apie paramos paraiškas, kurių administracinės atitikties tikrinimas atliktas, skelbiama Agentūros interneto svetainėje Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

53. Projekto tinkamumo skirti paramą vertinimą Agentūra turi organizuoti bendradarbiaudama  su pareiškėju, t. y. Programos administravimo taisyklėse nustatytais terminais ir tvarka Agentūrai pateikus pastabas dėl paramos paraiškos ar jos priedų atitikties projektų tinkamumo kriterijams, pareiškėjas gali šiuos dokumentus  ir (arba) duomenis patikslinti.

54. Atlikdama projektų tinkamumo skirti paramą vertinimą, Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus, kaip nurodyta Programos administravimo taisyklėse.

55. Priimant sprendimus dėl projektų tinkamumo, turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebus viršytas Priemonės veiklai nustatytas paramos lėšų rezervas.

56. Tuo atveju, kai tinkamų finansuoti paramos paraiškų prašoma paramos suma viršija planuojamą skirti paramos sumą ir po paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos nėra skiriama papildomų lėšų priemonei finansuoti, parama proporcingai mažinama visiems projektams.

57. Galutinį sprendimą dėl paramos  skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra nustatyta tvarka. Apie priimtą galutinį sprendimą Agentūra informuoja Ministeriją per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

58. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, pridėdama sprendimo išrašą. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Agentūros interneto svetainėje Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. 

 

XII. PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

59. Agentūra, priėmusi sprendimą skirti paramą, vadovaudamasi Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais, inicijuoja paramos sutarties rengimo ir pasirašymo procedūras.

60. Pavyzdinė paramos sutarties forma tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu ir skelbiama Agentūros interneto svetainėje, Ministerijos interneto svetainėje.

61. Pareiškėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, Agentūrai turi pranešti atsiskaitomosios banko sąskaitos, kurioje nekaupiamos palūkanos, numerį, skirtą paramos lėšoms pervesti.

62. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, tampa paramos gavėju. Paramos gavėjas, nepanaudojęs visos skirtos paramos sumos dėl sumažėjusių projekte numatytų išlaidų vertės, gali numatyti padaryti papildomų tiesiogiai su vykdoma veikla susijusių tinkamų išlaidų.

63. Informacija apie pasirašytas paramos sutartis skelbiama Agentūros interneto svetainėje Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

64. Projekto vykdytojas po paramos sutarties pasirašymo turi teisę derinti viešųjų pirkimų dokumentaciją su Agentūra.

 

XIII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

65. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip  numatyta paramos sutartyje nustatytame mokėjimo prašymų teikimo tvarkaraštyje, rengia ir Agentūrai pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą.

66. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt). Mokėjimo prašymą pildant elektronine forma naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga, duomenų įvedimo į mokėjimo prašymą laukų išsidėstymas ir pavadinimai gali skirtis nuo spausdintinės formos. Teikiant avanso, tarpinį ar galutinį mokėjimo prašymą, pildoma mokėjimo prašymo forma.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-513, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09713

 

67. Mokėjimo prašymai gali būti pateikti Agentūrai šiais būdais:

67.1. spausdintine forma. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus privalo užpildyti, sukomplektuoti ir pateikti Agentūrai taip, kaip tai nurodyta Programos administravimo taisyklėse;

67.2. elektronine forma, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga. Prie mokėjimo prašymo pridedami dokumentai turi būti elektroninės formos (spausdintinis dokumentas turi būti nuskenuotas ir pateiktas kartu su mokėjimo prašymu).

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-513, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09713

 

68. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, paramos gavėjui taikomos Programos administravimo taisyklėse nustatytos sankcijos. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami, išskyrus atvejus, nurodytus Programos administravimo taisyklėse ir Taisyklių 70 punkte.

69. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą ar pakeisti kitas projekto įgyvendinimo sąlygas, jis iki mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo ar projekto įgyvendinimo kitų sąlygų pakeitimo (sutarties keitimo). Prašymas dėl termino pratęsimo ar projekto įgyvendinimo kitų sąlygų pakeitimo turi būti įteiktas asmeniškai paramos gavėjo (juridinio asmens) arba jo įgalioto asmens, išsiųstas paštu registruotu laišku arba įteiktas pašto kurjerio. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo teikimo terminą ar pakeisti projekto įgyvendinimo sąlygas, Programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka keičiama paramos sutartis.

70. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, sankcijos netaikomos, tačiau paramos gavėjas privalo Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir (arba) pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.

71. Paramos gavėjo ir (arba) projekto partnerio (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) atsiskaitymai, susiję su projekto įgyvendinimu, turi vykti per finansines institucijas.

72. Kiekviename mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų finansuoti išlaidų suma apmokama taip, kad būtų išlaikytas paramos sutartyje nustatytas paramos lėšų ir nuosavų lėšų santykis. Ši nuostata netaikoma, jeigu paramos gavėjas ir (arba) projekto partneris (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) prie projekto įgyvendinimo prisideda tik įnašu natūra (nekilojamuoju turtu).

73. Agentūrai pateikti ir užregistruoti mokėjimo prašymai tikrinami ir vertinami Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 60 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Tais atvejais, kai vertinant mokėjimo prašymą Agentūra paramos gavėjo prašo pateikti trūkstamus duomenis arba ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraiškas per terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 90 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos.

74. Projekto, įgyvendinamo pagal Priemonę, tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti taikomi šie paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, išlaidų kompensavimo. Konkretus paramos lėšų išmokėjimo būdas nustatomas paramos sutartyje.

75. Pagal patirtų išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą:

75.1. paramos lėšos gali būti išmokamos paramos gavėjui Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka;

75.2. avanso dydis, išmokamas paramos gavėjui, negali būti didesnis kaip 20 procentų paramos lėšų, skirtų projektui įgyvendinti, sumos. Jei, vadovaujantis Programos administravimo taisyklių nuostatomis, paramos gavėjui numatyta finansuoti ir PVM suma, avanso dydis negali būti didesnis kaip 20 proc. paramos lėšų, skirtų projektui įgyvendinti, sumos ir PVM, kuris, vadovaujantis Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, apmokamas iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, sumos;

75.3. avanso dalis išmokama paramos gavėjui pateikus pirmąjį avanso mokėjimo prašymą;

75.4. paramos gavėjas paramos sutartyje nustatytu periodiškumu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja padarytas ir apmokėtas projekto išlaidas Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Pirmąjį tarpinio mokėjimo prašymą paramos gavėjas turi pateikti Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos paramos gavėjas nepradeda įgyvendinti projekto ir nepatiria išlaidų, jis, praėjus 3 mėnesiams, per 5 darbo dienas privalo grąžinti visą avansą Agentūrai. Apie grąžintas ir (arba) susigrąžintinas avanso lėšas Agentūra informuoja Ministeriją;

75.5. kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos lėšų sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta PVM suma, apmokama vadovaujantis Taisyklių 35 punkte nustatyta tvarka, pasiekia sutartyje numatytą sumą, toliau PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir nacionaliniame biudžete numatytų bendrojo finansavimo lėšų, vertės neapmokamas;

75.6. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą (numatomi konkretūs projekto rezultatai). Paskutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d. Jei paramos gavėjui nustatytas finansuoti PVM, kaip nurodyta Taisyklių 35 punkte, galutiniame mokėjimo prašyme taip pat nurodoma ir PVM suma;

75.7. galutinį mokėjimo prašymą Agentūra nagrinėja ir prireikus papildomų priemonių ir procedūrų imasi vadovaudamasi Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka;

75.8. paramos gavėjas gali teikti keletą mokėjimo prašymų. Rekomenduojama teikti iki penkių mokėjimo prašymų, įskaitant avanso mokėjimo prašymą.

76. Pagal patirtų išlaidų kompensavimo mokėjimo būdą:

76.1. paramos lėšos gali būti išmokamos savivaldybės institucijų ar įstaigų, arba kitų viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams finansuoti Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka;

76.2. paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kaip nurodyta Programos administravimo taisyklėse;

77. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

78. Tais atvejais, kai projektas vykdomas su partneriu, finansavimą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik paramos gavėjas, kuris pats atsiskaito su projekto partneriu. Projekto partneris tiesiogiai paramos lėšų negauna.

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

80. Paramos gavėjas Agentūrai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir su projektu susijusios veiklos pagrindimo dokumentus teikia Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

81. Patikrų vietoje atlikimo tvarka numatyta Programos administravimo taisyklėse.

82. Paramos gavėjui nesilaikant paramos skyrimo reikalavimų, pažeidžiant paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, taikomos sankcijos, numatytos Programos administravimo taisyklėse.

83. Projektų dokumentų saugojimo reikalavimai, Agentūros ir (arba) Ministerijos priimtų sprendimų, veiksmų ar neveikimo, susijusių su projektų, pateiktų pagal Priemonę, administravimu, vertinimu, atranka, paramos sutarčių rengimu, pasirašymu ir jose nurodytų įsipareigojimų laikymusi, mokėjimo prašymų administravimu, apskundimo tvarka ir kita Taisyklėse nenurodyta informacija yra pateikiama Programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

84. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

 

_________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

Priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-643, 2014-09-23, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12869

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-643, 2014-09-23, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12869

Dėl žemės ūkio ministro 2014 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. 3D-326 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ veiklos „Tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra“ įgyvendinimo planavimo būdu 2014 metais taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-513, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09713

Dėl žemės ūkio ministro 2014 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. 3D-326 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007-2013 metų programos priemonės „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“ veiklos „Tradicinių amatų centrų kūrimas ir (arba) plėtra“ įgyvendinimo planavimo būdu 2014 metais taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo