Suvestinė redakcija nuo 2018-10-20

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-12-15, i. k. 2015-19812

 

Nauja redakcija nuo 2018-10-20:

Nr. A1-589, 2018-10-18, paskelbta TAR 2018-10-19, i. k. 2018-16405

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2016–2018 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2015 m. gruodžio 15  d. Nr. A1-751

Vilnius

 

Įgyvendindama Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, II skyriaus 1.3.2 papunktyje nurodytą priemonę ir Specializuotos pagalbos centrų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. A1-534/V-1072/1V-931 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų programos patvirtinimo“, 1 priedo 1.3 papunktyje nurodytą priemonę:

1. Tvirtinu Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2016–2018 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u  šios sudėties Specializuotos pagalbos centrų projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – komisija):

Kristina Paulikė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja (komisijos pirmininkė);

Daiva Zabarauskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyresnioji patarėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Aušrinė Garbačiauskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Gintarė Urbonienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistė);

Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus patarėjas (jo nesant, Aurelija Mineikaitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė);

Irma Mituzienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Vilma Matulionienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė);

Dovilė Orliukaitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės globos įstaigų skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Aurelija Olendraitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji patarėja nevyriausybinių organizacijų ir bendruomenių plėtros klausimais);

Skaistė Vasiliauskė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams ir šeimoms skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Ieva Lankelienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė).

3. S k i r i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę Daivą Junevičienę (jos nesant, Ritą Zilnienę – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.

4. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                             Algimanta Pabedinskienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2015 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. A1-751

 

SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2016–2018 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2016–2018 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų finansuotinas veiklas, projektų reikalavimus, paraiškų teikimo tvarką, Specializuotos pagalbos centrų projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, paraiškų reikalavimus, projektų vertinimo, lėšų skyrimo, projektų vykdymo ir kontrolės, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, siekiant užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos smurtą patyrusiems asmenims teikimą.

3. Konkurse gali dalyvauti nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, viešosios įstaigos ir kurios turi ne mažesnę kaip 3 metų specializuotos kompleksinės pagalbos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 8 dalyje, teikimo smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims patirtį (toliau – pareiškėjas).

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konkurso nuostatai, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

5. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

6. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir jis gali būti pratęstas Nuostatų VII skyriaus nustatyta tvarka.

7.  Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ir Specializuotos pagalbos centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. A1-227 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiklos aprašas), apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR PROJEKTŲ REIKALAVIMAI

 

8. Konkurso būdu finansuojamos veiklos, numatytos Veiklos apraše.

9. Pareiškėjai, vykdydami veiklas, turi vadovautis Įstatymu, Veiklos aprašu bei kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais ir teisės aktais.

10. Pareiškėjai, teikdami specializuotą kompleksinę pagalbą, turi bendradarbiauti su kitomis veiklos teritorijoje veikiančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, dirbančiomis su smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis.

11. Projektuose turi būti:

11.1. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą;

11.2. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius (jei tokių yra);

11.3. trumpas projekto aprašymas (informacija apie pareiškėjo veiklą, statistika paremta problemos apžvalga pareiškėjo veiklos teritorijoje, tikslinės grupės);

11.4. išvardytos savivaldybės, kuriose planuojama teikti specializuotą kompleksinę pagalbą;

11.5. priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas;

11.6. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijos;

11.7. nurodyti pareiškėjo disponuojami ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius ir pan.;

11.8. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų), darbuotojų patirtis, kvalifikacija, išsilavinimas, informacija apie buhalterį (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

11.9. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos ir kitų įstaigų organizuojamuose konkursuose einamaisiais ir praėjusiais kalendoriniais metais, iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

11.10. laukiami rezultatai įgyvendinus projektą;

11.11. kita papildoma informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra;

11.12. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

12. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

13. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant paraišką (Nuostatų 1 priedas).

14. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, bei patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti.

15. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

15.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų), steigimo sutarties ar kt.) kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

15.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

15.3. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

15.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar patvirtintą jo kopiją;

15.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 18 punkte;

15.6. bendradarbiavimo sutarčių su partneriais (jei tokie yra) patvirtintas kopijas.

16. Pareiškėjas užantspauduotame voke privalo pateikti 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 15 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu, jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti, bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba turi būti pateikiami jų oficialūs vertimai.

17. Vokai gali būti siunčiami paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į ministeriją adresu Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, A. Vivulskio g. 11, 105 kab., 03610 Vilnius. Ant voko turi būti užrašyta „Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė nei ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

18.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

18.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

18.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

18.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, Komisijos nariams;

18.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

18.6. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

18.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

18.8. Neteko galios nuo 2017-02-02

Punkto naikinimas:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

19. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

20. Projektus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta Komisija.

21. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, skiriamas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

22. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Tarp posėdžių Komisijos veiklos klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

23. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

231. Komisijos pirmininkas, narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

231.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

231.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

231.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

231.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

231.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

Papildyta punktu:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

232. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Papildyta punktu:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

24. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

25. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

V Skyrius

Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

26. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

26.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

26.2. paraiška atitinka Nuostatų 13, 14 ir 16 punktuose nustatytus reikalavimus;

26.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

26.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

26.5. Neteko galios nuo 2017-02-02

Punkto naikinimas:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

26.6. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs pagal paskirtį.

27. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

28. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

28.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

28.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

28.3. paraiška neatitinka Nuostatų 13, 14 ir 16 punktuose nustatytų reikalavimų;

28.4. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

28.5. Neteko galios nuo 2017-02-02

Punkto naikinimas:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

28.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

29. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą papildomai vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paraiškas paskirstyti vertinti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

30. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas).

31. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

31.1. projekto aprašymo išsamumą ir aiškumą;

31.2. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą ir detalumą;

31.3. projekto sąmatos pagrįstumą, realumą ir būtinumą, lėšų panaudojimo tikimybę, ekonomiškumą;

31.4. laukiamus rezultatus įgyvendinus projektą.

32. Užpildytas projekto vertinimo anketas Komisijos nariai pateikia Komisijos sekretoriui, kuris apibendrina projektų vertinimo rezultatus, apskaičiuodamas projektus vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir pateikia juos Komisijai svarstyti.

33. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 40 balų. Finansavimas gali būti skiriamas tik paraiškoms, surinkusioms 25 ir daugiau balų. Paraiškos, surinkusios mažiau nei 25 balus, nefinansuojamos. Paraiškos, surinkusios 25 ir daugiau balų, kurioms finansavimas nebuvo skirtas Nuostatų 34–36 punktuose nustatyta tvarka, įtraukiamos į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 40 punkte nustatyta tvarka.

34. Komisija, apsvarsčiusi apibendrintus Komisijos narių vertinimo rezultatus, siūlo skirti finansavimą projektams, atsižvelgdama į pareiškėjų numatomas aptarnauti teritorijas ir joje esantį gyventojų skaičių, vertindama planuojamo biudžeto pagrįstumą, pareiškėjo prašomą ir konkursui skirtą lėšų sumą.

35. Jei kelių pareiškėjų veikla apima tų pačių savivaldybių teritorijas, lėšas siūloma skirti toje savivaldybės teritorijoje registruotam pareiškėjui.

Jeigu tos pačios savivaldybės teritorijoje yra įregistruoti keli pareiškėjai, lėšas siūloma skirti pareiškėjui, kuris pastaraisiais metais teikė specializuotą kompleksinę pagalbą toje savivaldybės teritorijoje.

Jei tos pačios savivaldybės teritorijoje nėra registruoto pareiškėjo, lėšas siūloma skirti pareiškėjui, įregistruotam gretimoje ar šalia esančioje savivaldybėje.

Jeigu gretimoje ar šalia esančioje savivaldybėje yra du ir daugiau pareiškėjų, lėšas siūloma skirti pareiškėjui, surinkusiam daugiau balų.

36. Jei vertinant projektus paaiškėja, kad yra savivaldybių, kuriose nėra specializuotos pagalbos centro (toliau – SPC) veiklas vykdysiančių pareiškėjų, Komisija siūlo tokių savivaldybių teritorijas priskirti kitiems pareiškėjams, kurių veikla apima gretimas ar šalia esančias savivaldybes ir kurie yra surinkę daugiausia balų. Tokiu būdu atrenkant tinkamus pareiškėjus, vertinami ir tie pareiškėjai, kuriems lėšos nebuvo skirtos pagal Nuostatų 35 punktą.

37. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamentas raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, o pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir veiklų planą, nurodo, kokiu mastu bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia ministerijai.

Gavęs pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

38. Priėmus sprendimą skirti lėšų, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

Ministerija per 5 darbo dienas nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo perduoda Departamentui po 1 egzempliorių patvirtintų (patikslintų) paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, Komisijos protokolinių sprendimų kopijas ir Nuostatų 37 punkte nurodytus patikslintus dokumentus. Perdavimas įforminamas dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

39. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 38 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšų.

40. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 38 punktą arba sutartį nutraukus, nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu gali būti skiriamos kitam pareiškėjui iš rezervinių paraiškų sąrašo, kuris planavo vykdyti veiklą toje teritorijoje, dėl kurios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nebuvo sudaryta. Jeigu tokio pareiškėjo rezervinių paraiškų sąraše nėra, lėšos gali būti skiriamos pareiškėjui, esančiam rezervinių paraiškų sąraše, kuris planavo vykdyti veiklą gretimoje ar šalia esančioje teritorijoje.

401. Ministerija, skyrusi papildomų lėšų projektams, neskelbdama naujo konkurso, per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti papildomų lėšų priėmimo dienos apie tai informuoja pareiškėjus, kurių pateiktiems projektams skirtas finansavimas, nurodo ministerijos skirtų papildomų lėšų dydį ir paprašo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą. Lyginamąją projekto išlaidų sąmatą ir patikslintą priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą pareiškėjas turi raštu pateikti ministerijai per 5 darbo dienas nuo ministerijos nurodymo gavimo dienos. Papildomos lėšos skiriamos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu ministerijos kanclerio potvarkiu. Papildomos lėšos pareiškėjams paskirstomos atsižvelgiant į Nuostatų 43–45 ir 47–48  punktuose nurodytus kriterijus bei pareiškėjo galimybes panaudoti lėšas per likusį veiklų įgyvendinimo laikotarpį.

Papildyta punktu:

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

 

41. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis bei pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

42. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

43. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

44. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

44.1. SPC administravimo išlaidos (projekto vadovo ir (ar) koordinatoriaus bei asmens (-ų), vykdančio (-ių) buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, ir (ar) paslaugos, perkamos iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės), kurios neturi viršyti 20 procentų visų pagal paraišką projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

44.2. SPC konsultantų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, ir psichologo (-ų), teisininko (-ų) ar kito (-ų) specialisto (-ų) paslaugų, reikalingų smurtą patyrusiam asmeniui, pirkimo išlaidos, kurios kartu neturi viršyti 70 procentų visų pagal paraišką projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

44.3. ryšio paslaugų išlaidos (interneto, fiksuotojo ir mobiliojo ryšio telefonų bei pašto išlaidos);

44.4. kanceliarinių ir ūkinių prekių, smulkaus inventoriaus įsigijimo išlaidos;

44.5. kompiuterinės technikos ir ryšių priemonių (kompiuteriai, jų tinklai ir įranga), reikalingų specializuotai pagalbai teikti, įsigijimo išlaidos, neviršijant 600 eurų;

44.6. patalpų, kuriose bus atliekamos SPC veiklos, nuomos, komunalinės išlaidos;

44.7. transporto priemonių išlaikymo (degalų, nuomos) išlaidos;

44.8. išlaidos SPC vykdomai veiklai viešinti (skrajutės, lankstinukai, brošiūros ir kt.);

44.9. reprezentacinės išlaidos (darbo susitikimų išlaidos (maisto produktų, nealkoholinių gėrimų, kitų prekių, skirtų SPC atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, pirkimo išlaidos);

44.10. komandiruočių, susijusių su SPC veikla, Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos;

44.11. konsultantų kvalifikacijos kėlimo išlaidos;

44.12. banko suteiktų paslaugų ar Garantinio fondo įmokos.

45. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, pirkdama prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

46. Jei pareiškėjas projekto veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turi sudaryti iki 70 procentų visų pagal paraišką projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

47. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

48. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

48.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

48.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai;

48.3. išperkamajai nuomai;

48.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklai išlaidoms;

48.5. ilgalaikiam turtui, išskyrus kompiuterinės technikos ir ryšių priemones, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigyti, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;

48.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

48.7. kitoms išlaidoms, nenurodytoms Nuostatų 44 punkte.

49. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veikiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

50. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus ministerijai ar Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

51. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas Departamentui turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją.

52. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

53. Pareiškėjas privalo:

53.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Departamentui pateikti SPC veiklos įgyvendinimo ketvirtines ir metines projekto veiklos finansines ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Kartu su ketvirčių veiklos įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis pateikti buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę, nurodydamas lėšų gavėjo pavadinimą, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) datą ir numerį, ūkinės operacijos turinį ir sumą;

53.2. iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 d. pateikti Departamentui SPC veiklos įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas elektroniniu paštu suderinti. Netinkamai užpildytas ataskaitas Departamentas turi teisę grąžinti projekto vykdytojui ir įpareigoti per dvi darbo dienas dokumentus pataisyti. Neįvykdžius nurodymų, taip pat atsiradus pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, Departamentas turi teisę priimti sprendimą sustabdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą, iki išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės;

53.3. įgyvendinti SPC veiklą iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir atsiskaityti Nuostatų 53.1–53.2 papunkčiuose nustatyta tvarka;

53.4. nevykdydamas sutartimi prisiimtų įsipareigojimų ar nepanaudojęs lėšų, grąžinti Departamentui SPC veiklai įgyvendinti skirtas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 15 d., susitarus dėl grąžinimo atidėjimo – ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.;

53.5. ne pagal paskirtį panaudotas ar neteisėtai panaudotas lėšas nedelsdamas grąžinti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą, nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą;

53.6. skirtas valstybės biudžeto lėšas laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindamas valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., pervesti į Departamento sutarties rekvizituose nurodytą sąskaitą, nurodydamas, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą;

53.7. spaudos darbuose (skrajutėse, lankstinukuose, brošiūrose ir kt.) nurodyti lėšų šaltinį, įgyvendinamo projekto pavadinimą ir išleidimo metus;

53.8. viešinti SPC veiklą bei teikiamą specializuotą kompleksinę pagalbą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie SPC ir jo veiklos rezultatus, nurodydamas projekto lėšų šaltinį.

54. Pareiškėjas, teikdamas Departamentui ketvirčio ir metinę veiklos ataskaitas, privalo pateikti projektų veiklų įgyvendinimo duomenis pagal šiuos rodiklius:

54.1. per atsiskaitomąjį laikotarpį užregistruotų smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų skaičius (atskirose savivaldybėse):  

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

54.1.1. apie kuriuos SPC pranešė policija, iš jų – nepilnamečių vaikų skaičius (liudininkai, smurtą patyrę, smurtavę):

54.1.1.1. asmenys, kurie atsisakė pasiūlytos pagalbos;

54.1.1.2. asmenys, su kuriais nepavyko susisiekti;

54.1.2. kurie į SPC kreipėsi savarankiškai, iš jų – nepilnamečių vaikų skaičius (liudininkai, smurtą patyrę, smurtavę);

54.2. Pagalbą gavusių asmenų skaičius, iš jų neįgaliųjų (atskirose savivaldybėse );

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

54.3. SPC suteiktos pagalbos rūšis (psichologinė, teisinė, informavimo ir konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, kt.);

54.4. pakartotiniai kreipimosi į SPC atvejai: kai informacija gauta iš policijos ir kai smurtą artimoje aplinkoje patyręs asmuo kreipėsi savarankiškai;

54.5. smurtą patyrusių asmenų, užregistruotų per atsiskaitomąjį laikotarpį ir gavusių pagalbą, šeiminė padėtis, amžius, lytis;

54.6. projektą vykdančių darbuotojų skaičius ir pareigybės.

55. Departamentas tikrina, ar lėšų gavęs pareiškėjas laikosi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų veiklos finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos įsipareigojimų, o prireikus atlieka projekto įgyvendinimo ir skirtų tikslinių valstybės biudžeto lėšų panaudojimo vertinimą bei, jei yra pažeidimų, informuoja ministeriją.

56. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Departamento, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

561. Ministerijai ir (ar) Departamentui nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti ministerijai ar Departamentui per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

Papildyta punktu:

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

 

57. Departamentas turi nutraukti sutartį su pareiškėju ir išieškoti skirtas lėšas, kai: 

57.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

57.2. paaiškėja, kad Nuostatų 15.5 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija;

57.3. nustatoma esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų.

58. Departamentas ketvirčio ir metinę projekto įgyvendinimo ataskaitas, projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 20 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 25 d. Į įgyvendinimo ataskaitą turi būti įtraukti projektų įgyvendinimo rodikliai, nurodyti Nuostatų 54 punkte.

Įgyvendinimo ataskaitoje SPC veiklos rodikliai pateikiami pagal kiekvieno SPC atskirai vykdytą veiklą ir bendri visų SPC veiklos rezultatai, išvados ir pasiūlymai, taip pat problemos, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas SPC lėšų panaudojimą ir veiklą.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

59. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. ir ne daugiau nei 2 kartus, tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Prašydamas pratęsti finansavimą pareiškėjas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. ministerijai pateikia:

59.1. laisvos formos prašymą pratęsti projekto finansavimą;

59.2. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 18 punkte;

59.3. patikslintą veiklos planą ir sąmatą, nurodydamas lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijai skirtų asignavimų, reikalingų projektui įgyvendinti kitiems metams.

591. Kai pareiškėjas Nuostatų 59 punkte nurodytus dokumentus pateikia suėjus nurodytame Nuostatų punkte nustatytam terminui pateikti dokumentus ministerijai, kartu su nurodytais dokumentais turi būti pateikti Nuostatų 59 punkte nustatyto termino praleidimo motyvai ir juos pagrindžiantys įrodymai. Šiame punkte nurodytu atveju finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, jei Nuostatų 59 punkte nurodyti dokumentai ministerijai pateikti iki einamųjų metų gruodžio 25 d. ir, įvertinus pareiškėjo pateiktus Nuostatų 59 punkte nustatyto termino praleidimo motyvus ir juos pagrindžiančius įrodymus, nustatyta, kad terminas pateikti dokumentus ministerijai praleistas dėl objektyviai pateisinamų aplinkybių ar priežasčių.

Papildyta punktu:

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

 

60. Ministerija, gavusi Nuostatų 59 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą gavimo dienos apie gautus prašymus raštu (elektroniniu paštu) informuoja Komisiją ir Departamentą.

61. Prašymus pratęsti finansavimą svarsto Komisija.

Komisija, gavusi visus Nuostatų 59 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą pateikimo ministerijai termino dienos įvertina projektų veiklos I–III ketvirčių ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.

Kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, Komisija, gavusi visus Nuostatų 59 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo metinių veiklos ir finansinės ataskaitų gavimo dienos įvertina metines veiklos ir finansinę ataskaitas, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą su projekto vykdymu susijusią turimą informaciją.

Jei Komisijai vertinant projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais kyla neaiškumų, Komisija privalo paprašyti projekto vykdytojo pateikti (patikslinti) atitinkamą informaciją, prašyme nurodydama ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą informacijai pateikti. Gavusi prašomą informaciją, Komisija ją įvertina ir pateikia ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo. Jei projekto vykdytojas per Komisijos nurodytą terminą ar jos nustatyta forma nepateikia prašomos informacijos, projekto vykdytojo prašymas toliau nesvarstomas.

Komisija, per šiame punkte nustatytą terminą įvertinusi projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinančiais metais, raštu pateikia siūlymus ministerijos kancleriui dėl finansavimo skyrimo projektams ateinančių metų I ketvirčiui, o gavusi metinę veiklos ataskaitą, – dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams.

Kartu su siūlymais dėl projektų finansavimo pratęsimo Komisija pateikia ministerijos kancleriui projektų vykdytojų einamųjų metų I–III ketvirčių veiklos ataskaitų (kai svarstomas klausimas dėl finansavimo skyrimo ateinančių metų II–IV ketvirčiams, pateikiami metinių veiklos ir finansinės ataskaitų įvertinimai) įvertinimą, kuriame nurodoma, ar projektas atitinkamais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai sprendžiamas klausimas dėl finansavimo skyrimo projektui ateinančių metų I ketvirčiui, taip pat nurodoma, ar projekto vykdytojas įgyvendino ne mažiau kaip 60 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų), kartu nurodant konkretų rodiklių (veiklų) pasiekimo procentą.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

 

62. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projektų finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik tuo atveju, kai nustatoma, kad projektas einamaisiais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, o kai finansavimas skiriamas ateinančių metų I ketvirčiui, – kad projekto vykdytojas taip pat įgyvendino ne mažiau kaip 60 proc. visų tiems kalendoriniams metams suplanuotų rodiklių (veiklų).

Komisijos sekretorius pareiškėjus raštu informuoja apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių projektai buvo atmesti ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant prašymų netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

 

63. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) tarp pareiškėjo ir Departamento pasirašoma per 15 darbo dienų nuo ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos.

Nesudarius naujos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (papildomo susitarimo dėl jau sudarytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) per šiame punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, Komisija teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšas.  

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

 

64. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami Nuostatų nustatyta tvarka.

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.

66. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

67. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę ataskaitą apie projekto įgyvendinimą ir lėšų panaudojimo tinkamumą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai konkursui.

68. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

69. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________


 

Specializuotos pagalbos centrų projektų

atrankos konkurso organizavimo 2016–2018

metais nuostatų

1 priedas

 

(Paraiškos dėl dalyvavimo Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos 2016–2018 metais konkurse forma)

 

________________________________________________________________

(paraišką teikiančios įstaigos, organizacijos pavadinimas)

________________________________________________________________

(kodas, adresas, tel. Nr., faks. Nr., el. paštas)

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

A. Vivulskio g. 11

LT-03610 Vilnius

 

PARAIŠKA DĖL DALYVAVIMO specializuotos pagalbos centrų

PROJEKTŲ atrankos 2016–2018 METAIS KONKURSE

 

_______________ Nr. __________

(data)

 

1. Duomenys apie pareiškėją

Juridinio asmens pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Juridinio asmens kodas

 

Įregistravimo Juridinių asmenų registre data

 

Steigėjo (-ų) pavadinimas

 

BUVEINĖ

Adresas

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

BANKO AR KITOS KREDITO ĮSTAIGOS REKVIZITAI

Pavadinimas

 

Kodas

 

Sąskaitos numeris

 

DUOMENYS APIE PROJEKTO VADOVĄ

Vardas ir pavardė

 

Pareigų pavadinimas

 

Gyvenamosios vietos adresas

 

Telefono numeris

 

2. Informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius (jei tokių yra) (Nurodykite partnerius (valstybės ar savivaldybės įstaigas, policijos komisariatus, nevyriausybines organizacijas ir kt.)

Partnerio pavadinimas

Buveinės adresas, telefonas

(su tarpmiestiniu kodu)

Partnerio vaidmuo projekte, bendradarbiavimo statusas (bendradarbiavimo sutartis, susitarimas)

 

 

 

 

 

 

 

3. Trumpas projekto aprašymas (informacija apie pareiškėjo veiklą, statistika paremta problemos apžvalga pareiškėjo veiklos teritorijoje, tikslinės grupės)

 

4. Savivaldybė (-ės), kuriose planuojama teikti specializuotą kompleksinę pagalbą

(išvardyti)

 

 

5. Priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas

 

Priemonių ir (ar) veiklų aprašymas

Laikotarpis

Atsakingo vykdytojo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Detali projekto įgyvendinimo sąmata (Detaliai nurodykite, kokioms priemonėms ir (ar) veikloms yra prašoma skirti lėšų, kokia jų suma (pagrįsti asmenų skaičiumi, veiklų kiekiu ir kaina), darbo užmokesčio išlaidas.)

Detalus išlaidų apibūdinimas

Lėšos (eurais)

iš valstybės biudžeto

iš savivaldybės biudžeto

iš kitų finansavimo šaltinių

iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

7. Paraiškos teikėjo disponuojami ištekliai

7.1. Pareiškėjo turimos patalpos, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų teisinis statusas (valdo, naudoja, disponuoja nuosavybės ar patikėjimo teise, nuomos ar panaudos pagrindais);

7.2. darbuotojų ir savanorių skaičius ir pan;

7.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų), darbuotojų patirtis, kvalifikacija, išsilavinimas, informacija apie buhalterį (tuo atveju, kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens).

 

8. Informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose ministerijos ir kitų įstaigų organizuojamuose konkursuose einamaisiais ir praėjusiais kalendoriniais metais, iš ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones)

 

9. Laukiami rezultatai įgyvendinus projektą (Nurodykite, kokią specializuotą kompleksinę pagalbą numatoma suteikti ir kiek smurtą patyrusių asmenų numatoma aptarnauti.)

 

10. Kita papildoma informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra

 

11. Pridedamų dokumentų sąrašas

11.1. Pareiškėjo dokumentų (nuostatų (įstatų), steigimo sutarties) kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, ______ lapų;

11.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, _____ lapų;

11.3. galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, _____ lapų;

11.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar patvirtinta jo kopija, _____ lapų;

11.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 18 punkte, _____ lapų;

11.6. bendradarbiavimo sutarčių su partneriais (jei tokie yra) patvirtintos kopijos, _____ lapų.

 

 

Asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu

 

___________________                     _______________               ___________________

(pareigų pavadinimas)                           (parašas)                                   (vardas ir pavardė)

A. V.


 

Specializuotos pagalbos centrų projektų

atrankos konkurso organizavimo 2016–2018

metais nuostatų

2 priedas

 

(Paraiškos vertinimo anketos forma)

 

PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA

 

Pareiškėjo pavadinimas ______________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Paraiškos sąlyginis numeris ___________________________________________________

 

Eil. Nr.

 

Dalykinio vertinimo kriterijai

Didžiau-sias galimų balų skaičius

Rekomenduo-jamos balų ribos

Įverti-nimas balais

1.

Projekto aprašymo išsamumas ir aiškumas (paraiškos 2–3 punktai)

·   išsamus ir aiškus

·   iš dalies išsamus ir aiškus

· neišsamus ir neaiškus

10

 

 

 

10

1–9

0

 

2.

Projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumas ir detalumas (paraiškos 5 punktas)

·   nuoseklus ir detalus

·   iš dalies nuoseklus ir detalus

·   nenuoseklus ir nedetalus

10

 

 

 

10

1–9

0

 

3.

Projekto sąmatos pagrįstumas, realumas ir būtinumas, lėšų panaudojimo tikimybė, ekonomiškumas (paraiškos 6 punktas)

· pagrįstos ir gerai argumentuotos 

· nepakankamai pagrįstos ir argumentuotos

·   nėra lėšų apibūdinimo

10

 

 

 

10

1–9

0

 

4.

Laukiami rezultatai įgyvendinus projektą (paraiškos 9 punktas)

· reikšmingi ir aiškūs

· iš dalies reikšmingi ir aiškūs

· nereikšmingi ir neaiškūs

10

 

 

10

1–9

0

 

 

Bendra balų suma

40

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

Projekto trūkumai

Komisijos nario išvada

-    finansuoti

-    iš dalies finansuoti (nurodyti veiklas, kurias siūloma finansuoti iš dalies ar jų nefinansuoti)

 

 

-    nefinansuoti

 

 

Mažiau nei 25 balus surinkusi paraiška nefinansuojama.

 

 

 

 

Komisijos narys        ______________________               ___________________________

(parašas)                                                   (vardas ir pavardė)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-50, 2017-01-31, paskelbta TAR 2017-02-01, i. k. 2017-01866

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 15 d. įsakymo Nr. A1-751 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2016–2018 metais nuostatų patvirtinimo ir specializuotos pagalbos centrų projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-614, 2017-12-14, paskelbta TAR 2017-12-15, i. k. 2017-20161

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 15 d. įsakymo Nr. A1-751 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2016–2018 metais nuostatų patvirtinimo ir Specializuotos pagalbos centrų projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-589, 2018-10-18, paskelbta TAR 2018-10-19, i. k. 2018-16405

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 15 d. įsakymo Nr. A1-751 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2016–2018 metais nuostatų patvirtinimo ir Specializuotos pagalbos centrų projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo“ pakeitimo