Suvestinė redakcija nuo 2017-11-16 iki 2018-08-28

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-02-10, i. k. 2016-02606

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ NR. 05.4.1-CPVA-V-301 PRIEMONĖS „AKTUALIZUOTI KULTŪROS PAVELDO OBJEKTUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

 

 

2016 m. vasario 10 d. Nr. ĮV-99

 

Vilnius

 

 

 

 

 

Pakeistas teisės akto pavadinimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7. papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ 65 punktu,

 

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-V-301 „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                                          Šarūnas Birutis

 

 

 

 

 

SUDERINTA

 

Lietuvos Respublikos finansų minsiterijos

 

2016 m. vasario 5 d. raštu

 

Nr. ((24.37)-5K-1600871-5K-1601654)-6K-1601181

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. ĮV-99

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 05.4.1-CPVA-V-301 AKTUALIZUOTI KULTŪROS PAVELDO OBJEKTUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-V-301 „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-V-301 „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2.    Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1–78) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014) ;

2.2. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės);

2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas)

Papildyta papunkčiu:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

2.5. 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ĮV-326 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

2.6. Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-711 „Dėl Kultūros objektų aktualizavimo 2014-2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Kultūros objektų aktualizavimo programa).

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

3.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose bei 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4.  Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Energijos vartojimo efektyvumą didinančios priemonės – priemonės, numatytos Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa) 2 priede „Viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumo didinimo veiksmų (priemonių) sąrašas“;

4.2. Kultūros paslauga – kultūrinės veiklos, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, lankytojams ir (arba) dalyviams teikiama paslauga;

4.3. Kultūros paveldo objektų kompleksiškas sutvarkymas – tvarkomųjų paveldosaugos ir  (ar) tvarkomųjų statybos darbų kultūros paveldo objektuose atlikimas, ir (ar) būtinos įrangos įsigijimas bei sumontavimas, taip užtikrinant kultūrinių veiklų, numatytų patvirtintame projektiniame pasiūlyme ir investicijų projekte, tinkamą vykdymą;

4.4. Kultūros produktas – atsižvelgiant į kultūros infrastruktūros objekte vykdomą kultūrinę veiklą, kaip ji  apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, kuriamas (-i) kultūros produktas (-ai), skirtas (-i) kultūros paslaugai (-oms) teikti.

5.  Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6.  Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7.  Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 38 894 702  eurų (trisdešimt aštuonių milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt keturių tūkstančių septynių šimtų dviejų eurų), iš kurių iki 33 060 497  eurų (trisdešimt trijų milijonų šešiasdešimt tūkstančių keturių šimtų devyniasdešimt septynių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) lėšos, iki 5 834 205  eurų (penkių milijonų aštuonių šimtų trisdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų penkių eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Iš jų 5 811 011 eurų (penki milijonai aštuoni šimtai vienuolika tūkstančių vienuolika eurų) – ERPF lėšų ir 1 025 473 eurų (vienas milijonas dvidešimt penki tūkstančiai keturi šimtai septyniasdešimt trys eurai) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – veiklos lėšų rezervas) galės būti skirta projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Veiksmų programos priedo pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 5 prioritetui „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinti.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

9.  Priemonės tikslas –  aktualizuojant kultūros paveldo objektus, išsaugoti bei atskleisti vertingąsias paveldo objektų savybes, padidinti susidomėjimą kultūros paveldu, skatinti kultūros paslaugų prieinamumą, įvairovę ir interaktyvumą, didinti kultūrinės veiklos dalyvių skaičių.

10.  Pagal Aprašą remiama ši veikla: kultūros paveldo objektų kompleksiškas sutvarkymas ir pritaikymas kultūrinėms ir su jomis susijusioms edukacinėms, ekonominėms, socialinėms ir panašioms reikmėms.

11Viešųjų juridinių asmenų, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, objektai, į kuriuos investicijos planuojamos pagal Priemonę, negalės būti finansuojami pagal Ministerijos administruojamas priemones „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“, „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ bei „Modernizuoti viešąją ir privačią kultūros infrastruktūrą“.

12.  Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti – 2016 m. II ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13.  Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina Ministerija ir kurių objektai įtraukti į Kultūros objektų aktualizavimo programos I priedą.

14.  Galimi partneriai yra privatūs juridiniai asmenys. Pagal Aprašą partneriai galimi tik įgyvendinant viešos ir privačios partnerystės projektus, skirtus aktualizuoti kultūros paveldą. Partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo.

15.  Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

16.  Valstybės pagalba neteikiama:

16.1.  sunkumus patiriantiems ūkio subjektams;

16.2.  ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

17.  Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

18.  Projektas turi atitikti šį 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. birželio 18 d. posėdyje Nr. 7 patvirtintą specialųjį projektų atrankos kriterijų: projektas turi atitikti Kultūros objektų aktualizavimo programos nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei projekte numatomas tvarkyti kultūros paveldo objektas įgyvendina Kultūros objektų aktualizavimo programos IV skyriaus 20-22 punktų  nuostatas bei atitinka šios programos 23 punkte nustatytus bendruosius ir 24 punkte nustatytus specialiuosius reikalavimus; taip pat projekto vykdytojas bei numatomas tvarkyti objektas turi būti nurodyti  Kultūros objektų aktualizavimo programos 1 priede.

19.  Pagal šį Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai. Didelės apimties projektas suprantamas taip, kaip apibrėžta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 2.26 papunktyje.

20.  Vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 1 dalies (e) punktu  pagal šį Aprašą finansuojami tik mažos apimties infrastruktūros projektai.

21.  Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2021 m.  gruodžio 31 d.

22.  Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.

23.  Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

24. Projektu turi būti siekiama šių produkto stebėsenos rodiklių, patvirtintų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu ir paskelbtų Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – interneto svetainė www.esinvesticijos.lt):

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

24.1.  „Sutvarkyti, įrengti ir pritaikyti lankymui gamtos ir kultūros paveldo objektai ir teritorijos“, kodas P.S.335;

24.2.  „Numatomo apsilankymų remiamuose kultūros ir gamtos paveldo objektuose bei turistų traukos vietose skaičiaus padidėjimas“, kodas P.B.209.

25.  Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

25.1.  priklausomai nuo investicijų į energijos vartojimo efektyvumą didinančias priemones (toliau - EVEDP) poreikio, pareiškėjai, vadovaudamiesi Aprašo 4 priede „Pareiškėjų veiksmų seka, atsižvelgiant į investicijų EVEDP poreikį“ nurodyta veiksmų seka, turi:

25.1.1. kai investicijų į EVEDP rinkodaros plane nenumatyta arba jos mažesnės kaip 300 000,00 Eur, o visos investicijos (kurias sudaro energijos taupymo priemonių grupės ir rinkodaros plane nurodytų investicijų į kultūros objekto pritaikymą veikloms verčių suma)  neviršija 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas rengia projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal Aprašo 25.2 papunktį;

25.1.2. kai investicijų į EVEDP suma, nurodyta rinkodaros plane, lygi 300 000,00 Eur ar viršija šią sumą, turi būti atliktas energijos vartojimo auditas. Energijos vartojimo auditas ar jo pakeitimai turi būti atlikti ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d.:

25.1.2.1.                  kai bent vienos energijos vartojimo audito ataskaitoje nurodytos energijos taupymo priemonių grupės suma yra lygi arba viršija 300 000,00 Eur, turi būti rengiamas investicijų projektas, siekiantis dviejų investavimo tikslų (investicijos išskirtos į EVEDP ir kultūros infrastruktūros atnaujinimo priemones) ir kuris, kartu su paraiška bei kitais reikiamais dokumentais teikiamas UAB „Viešųjų investicijų plėtros agentūra“ dėl išvados dėl EVEDP projekto (ne)finansavimo pagal Veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-FM-F-105 priemonės „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“ finansavimo sąlygas, gavimo. Atliekant alternatyvų analizę investicijų projektui, siekiančiam EVEDP tikslo, vadovaujamasi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimu (protokolas Nr. 35) (toliau – Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika), jeigu Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje nenurodyta kitaip;

25.1.2.2.                  kai nei vienos energijos vartojimo audito ataskaitoje nurodytos energijos taupymo priemonių grupės vertė neviršija Aprašo 25.1.2.1 papunktyje nurodyto dydžio, pareiškėjas turi:

25.1.2.2.1.  kai visų investicijų suma (kurią sudaro energijos taupymo priemonių grupės ir rinkodaros plane nurodytų investicijų į  kultūros objekto pritaikymą veikloms verčių suma) neviršija 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas rengia investicijų projektą ir projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal Aprašo 25.2 papunktį;

25.1.2.2.2.  kai visų investicijų suma viršija 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas įvertina investicijų optimizavimo galimybes – esant galimybei optimizuoti visą investicijų poreikį neviršijant 5 000 000,00 Eur, pareiškėjas rengia investicijų projektą ir projektinį pasiūlymą Ministerijai pagal Aprašo 25.2 papunktį. Nesant galimybės optimizuoti visą investicijų poreikį neviršijant 5 000 000,00 Eur, investicijų projektas ir projektinis pasiūlymas Ministerijai pagal 25.2 papunktį negali būti teikiamas viršijant didžiausią bendrą investicijų projekto vertę, nurodytą Aprašo 33 punkte, o rengiamas investicijų projektas, siekiantis dviejų 2 investavimo tikslų (investicijos išskirtos į EVEDP ir kultūros infrastruktūros atnaujinimo priemones) ir kuris, kartu su paraiška bei kitais reikiamais dokumentais teikiamas UAB „Viešųjų investicijų plėtros agentūra“ dėl išvados dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo pagal Veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-FM-F-105 priemonės „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“ finansavimo sąlygas, gavimo. Atliekant alternatyvų analizę investicijų projektui, siekiančiam EVEDP tikslo, vadovaujamasi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, jeigu Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje, nenurodyta kitaip;

25.2.  iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai pareiškėjas turi:

25.2.1. parengti investicijų projektą, vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su investicijų projektu turi būti užpildyta sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklė (Investicijų projektų metodikos dalis):

25.2.1.1.                  investicijų projekte pareiškėjas turi išnagrinėti projekto alternatyvas, vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika. Visais atvejais investicijų efektyvumo vertinimui turi būti taikomas sąnaudų ir naudos analizės metodas. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt;

25.2.2. daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos;

25.3. iki paraiškos įgyvendinančiajai institucijai pateikimo:

25.3.1. pareiškėjas (partneris) privalo turėti statytojo teisei įgyvendinti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančius dokumentus, jeigu šie dokumentai yra privalomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

25.3.2. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos (toliau – Kultūros paveldo departamentas) teritorinio padalinio ir/arba savivaldybės administracijos padalinio (ar valstybės tarnautojo), atsakingo už nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugą, vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.02.01:2014 „Tvarkybos darbų projektavimo sąlygų išdavimo taisyklės“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-159 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.02.01:2014 „Tvarkybos darbų projektavimo sąlygų išdavimo taisyklės“ patvirtinimo“ (toliau – PTR 3.02.01:2014 „Tvarkybos darbų projektavimo sąlygų išdavimo taisyklės“) nustatyta tvarka, pareiškėjas (partneris) privalo turėti kultūros paveldo objektui išduotas tvarkybos darbų projektavimo sąlygas (taikoma tais atvejais, kai atliekami paveldosaugos tvarkomieji darbai);

25.3.3. pareiškėjas (partneris) privalo turėti projektinius pasiūlymus, kurie turi būti suderinti su už kultūros paveldo apsaugą atsakinga institucija, vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-329 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ patvirtinimo“ (toliau – PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“), nustatyta tvarka (taikoma tais atvejais, kai atliekami paveldosaugos tvarkomieji darbai);

25.3.4. jei taikoma, turi būti gauti tvarkomųjų statybos darbų projektavimui reikalingi dokumentai:

25.3.4.1.   specialieji paveldosaugos reikalavimai, taikomi kultūros paveldo objektui ar jo teritorijai, kultūros paveldo objekto teritorijoje esančiam statiniui, kultūros paveldo vietovėje ar jų apsaugos zonose;

25.3.4.2.   specialieji saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimai, taikomi projektuojamam statiniui, sklypui ar teritorijai konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje;

25.3.4.3.   specialieji architektūros reikalavimai;

25.3.4.4.   prisijungimo prie inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų sąlygos.

25.3.5. jei taikoma, turi būti parengta ir patvirtinta statinio projektavimo užduotis. Rekomenduojama statinio projektavimo užduotį rengti vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos 2014 m. gruodžio 31 d. direktoriaus įsakymu Nr. 1S-266 „Dėl Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo“, 1 priedu;

25.3.6. jei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas, turi būti parengęs Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos sprendimą ar atrankos išvadą;

25.3.7. jei planuojama veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

26.  Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projektai, kuriuose numatoma atnaujinti pastatus atliekant paprastojo remonto darbus, turi prisidėti prie nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimo, t. y. pareiškėjas paraiškoje privalo numatyti ir projekte įgyvendinti bent vieną Statybos techninių reikalavimų reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“  7 skyriuje „Negyvenamieji pastatai“, ir (arba) 9 skyriuje „Sanitarinės patalpos“ ir (arba) 10 skyriuje „Teritorijų ir pastatų elementai“ nurodytą priemonę. Pareiškėjas visus planuojamus sprendinius ir priemones, susijusias su šio horizontalaus principo įgyvendinimu, turi aprašyti investicijų projekte.

27.  Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Planuojant viešuosius pirkimus, rekomenduojama numatyti galimybę taikyti aplinkos apsaugos kriterijus (minimalius aplinkos apsaugos kriterijus), nustatytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, elektros lemputėms, projektavimo paslaugoms, statybos darbams, statybinėms medžiagoms ir santechnikos įrangai, kietosioms grindų dangoms (gamtiniams produktams, apdorotiems produktams: aglomeruotiesiems akmenims, betoninėms grindinio plytelėms, mozaikinėms, keramikinėms ir molinėms plytelėms), patalpų apšvietimui.

28.  Pagal Aprašą teikiamas finansavimas projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos kultūros infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal Aprašą teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, jog šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši  pagalba turi skatinamąjį poveikį. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 3 priede nurodytus vertinimo kriterijus.

 

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

29.  Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintose Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir kurios paskelbtos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties) bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Pagal šį Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.

30.  Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).

31Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

32Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalimi valstybės pagalbos dydis negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Kai pagal Aprašą pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga, šio reikalavimas užtikrinimas Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. lapkričio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-780 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui tvarkos aprašo patvirtinimo“ priedo Valstybės pagalbos teikimo Lietuvos kultūros sektoriui atitikties 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, nuostatoms gairės“ 2.2 papunkčio 6 dalyje nustatyta tvarka. Visi kiti pareiškėjai, kurių teisinė forma nėra biudžetinė įstaiga, teikdami paraišką, turi pateikti informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 5 priedas).

33.  Didžiausia bendra investicijų projekto ar jo dalies, skirtos kultūros investavimo tikslui, kai siekiama atskirų investavimo tikslų, išlaidų vertė yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).

34.  Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

35.  Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl išlaidų atitikties, kurios paskelbtos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

36.  Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.

 

Energijos vartojimo audito ir pastato energinio naudingumo sertifikato išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai investicijų į EVEDP suma, nurodyta rinkodaros plane, lygi 300 000,00 Eur ar viršija šią sumą.

 

Netinkamomis finansuoti laikomos:

Ø naujų pastatų statybos išlaidos;

Ø naujų ir esamų inžinerinių statinių statybos išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios:

-    būtinos pastatą tinkamai naudoti arba kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;

- skirtas sutvarkyti valstybinio kultūrinio rezervato teritorijai.

Ø naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos išlaidos, išskyrus kai tokios išlaidos yra būtinos kultūrinės veiklos vykdymui, jų būtinumas yra pagrįstas investicijų projekte bei jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;

Ø aplinkos (sklypo) tvarkymo išlaidos, išskyrus išlaidas:

- būtinas kultūrinės veiklos vykdymui skirtas aplinkos (sklypo) tvarkymo išlaidas ir kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;

- skirtas sutvarkyti valstybinio kultūrinio rezervato teritorijai.

Ø neišlikusių kultūros paveldo objektų atkūrimo išlaidos.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.

Netinkamomis finansuoti laikomos tikslinių transporto priemonių įsigijimo išlaidos.

Muzikos instrumentų įsigijimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti laikomos rinkodaros plano, investicijų projekto parengimo išlaidos.

Investicijų projekto parengimo išlaidos gali būti finansuojamos projekto lėšomis ne didesne kaip 10 000 Eur suma.

Netinkamomis finansuoti laikomos paraiškos,  projektinio pasiūlymo parengimo išlaidos ir kitos projekto tiesioginių veiklų, kurių išlaidos nepriskirtos biudžeto 3 ir 4 kategorijoms, vykdymo išlaidos.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.

Pagal Aprašą gali būti finansuojamos išlaidos, skirtos ne tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams, bet taip pat kitų informavimo apie projektą veiksmų išlaidos.

Bendra informavimo apie projektą išlaidų suma neturi viršyti 0,25 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir gali sudaryti ne daugiau kaip 10 000 Eur.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms nustatoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“.

 

37.  Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:

37.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

37.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.

38.  Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

39.  Galimi pareiškėjai per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai pateikti projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Aprašo 2 priede ir paskelbtą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:

39.1.  investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų metodiką;

39.2.  užpildytą sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę ir jos elektroninę versiją (Investicijų projektų metodikos dalis);

39.3.  jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui (partneriui) nepriklauso nuosavybės teise, pareiškėjas (partneris) turi pateikti daiktinę teisę įrodančius dokumentus. Daiktinė teisė į  statinį, kuriame numatoma atlikti statybos darbus turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;

39.4.  jeigu tiesiogiai su projekto veiklų įgyvendinimu susijęs statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, turi bendraturčių, pareiškėjas (partneris) turi pateikti statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus ir bendraturčių įsipareigojimo prisidėti prie pastato sutvarkymo atitinkama dalimi pagal užimamą plotą kopijas;

39.5.  energijos vartojimo audito ataskaitą, pastato energinio naudingumo sertifikatą ir UAB „Viešųjų investicijų plėtros agentūros“ išvadą dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo (jei taikoma).

40Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Projektai, kuriems taikomos Aprašo 25.1.2.1 ir 25.1.2.2.2 papunkčių nuostatos, į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik po to, kai 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų administravimo darbo grupė, patvirtinta 2013 m. liepos 11 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-243 „Dėl darbo grupės sudarymo“ (kartu su finansų ministro 2015 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo pakeitimu Nr. 1K-276) patvirtins kompleksinių investicijų į viešuosius valstybės pastatus administravimo schemą. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

41.  Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 3 priede ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. 

42.  Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka arba jei įdiegtos funkcinės galimybės - per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS). Jei paraiška teikiama per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

43 Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienoms ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos arba neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės.

44.  Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

44.1.  partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

44.2.  Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų (Klausimyno forma paskelbta interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“);

44.3.  informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus, kaip nurodyta Aprašo 25.3.6 ir 25.3.7 papunkčiuose (jei taikoma);

44.4.  informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą), užpildytą pagal formą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) (Forma paskelbta interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“);

44.5.  statytojo teisei įgyvendinti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas (jei taikoma);

44.6.  Kultūros paveldo departamento teritorinio padalinio ir/arba savivaldybės administracijos padalinio (ar valstybės tarnautojo), atsakingo už nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugą, PTR 3.02.01:2014 „Tvarkybos darbų projektavimo sąlygų išdavimo taisyklės“ nustatyta tvarka kultūros paveldo objektui išduotų tvarkybos darbų projektavimo sąlygų kopiją. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu kultūros paveldo statinio tvarkybos darbų projektas arba statinio projektas, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, nėra patvirtintas;

44.7.  Projektinių pasiūlymų, kurie turi būti suderinti su už kultūros paveldo apsaugą atsakinga institucija PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ nustatyta tvarka, kopiją. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu kultūros paveldo statinyje numatoma atlikti restauravimo darbus, o  kultūros paveldo statinio tvarkybos darbų projektas arba statinio projektas, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, nėra patvirtintas;

44.8. jei taikoma, turi būti gauti tvarkomųjų statybos darbų projektavimui reikalingi dokumentai (privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu kultūros paveldo statinio projektas nėra patvirtintas):

44.8.1. specialieji paveldosaugos reikalavimai, taikomi kultūros paveldo objektui ar jo teritorijai, kultūros paveldo objekto teritorijoje esančiam statiniui, kultūros paveldo vietovėje ar jų apsaugos zonose;

44.8.2. specialieji saugomos teritorijos tvarkymo ir apsaugos reikalavimai, taikomi projektuojamam statiniui, sklypui ar teritorijai konservacinės apsaugos prioriteto teritorijoje ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje;

44.8.3.   specialieji architektūros reikalavimai;

44.8.4.   prisijungimo prie inžinerinių tinklų ar susisiekimo komunikacijų sąlygos.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.9.  Kultūros paveldo statinio projektavimo užduoties, parengtos vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos 2014 m. gruodžio 31 d. direktoriaus įsakymu Nr. 1S-266, 1 priedu, kopiją. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu kultūros paveldo statinio tvarkybos darbų projektas arba statinio projektas, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, nėra patvirtintas;

44.10. Tvarkybos darbų projekto, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ nustatyta tvarka, arba statinio projekto, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ bei Statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją. Privaloma pateikti kartu su paraiška tuo atveju, jeigu kultūros paveldo statinio tvarkybos darbų projektas arba statinio projektas, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, yra patvirtintas. Teikiama visos sudėties statinio projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga) nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, data ir numeris. Patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.11. Leidimo atlikti kultūros paveldo objekto ar kultūros paveldo statinio tvarkybos darbus išduoto vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. ĮV-155 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“ patvirtinimo“ nustatyta tvarka, kopiją. Privaloma pateikti, jeigu leidimas yra gautas;

44.12. Statybą leidžiančio dokumento, išduoto vadovaujantis Statybos techninio reglamente STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir atvejais, jeigu kultūros paveldo objekte numatoma atlikti tvarkomuosius statybos darbus, kopiją. Privaloma pateikti, jeigu leidimas yra gautas;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.13. Jeigu dokumentai, nurodyti Aprašo 44.10–44.12 papunkčiuose, parengti / išduoti pagal ankstesnes minėtuose papunkčiuose nurodytų teisės aktų redakcijas, laikoma, kad tokie dokumentai yra tinkami, jeigu jie bus galiojantys projekto įgyvendinimo metu.

Papildyta papunkčiu:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.14. jei projekte numatomi statybos darbai, numatomų sutvarkyti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir/ar orientacinius numatomos sutvarkyti aplinkos planus/brėžinius/schemas bei  preliminarius darbų kiekių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės planuojamų atlikti darbų kainos, arba dokumentus, kuriuose nustatyti orientaciniai statybos darbų kiekiai ir jų kainos. Ši informacija teikiama tuo atveju, jeigu kartu su paraiška nėra pateiktas patvirtintas statinio projektas arba jį rengti nėra privaloma;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.15. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (sudarytas sutartis, komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas);

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.16. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.17. iki paraiškos pateikimo paskutinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintos pareiškėjo (partnerio) metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo pareiškėjo (partnerio) tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai, pasirašyti įmonės/įstaigos direktoriaus ir patvirtinti įmonės/įstaigos  antspaudu (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms);

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.18. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms);

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.19. Įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 str., kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000 Eur, dokumentus;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.20. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

44.21. užpildytą Aprašo 5 priedą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių  fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas ir valstybės pagalbą“ bei užpildytą sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę, kurioje rodiklių reikšmės būtų apskaičiuotos pagal investicijų projekto rengimo metu galiojančią bazinę normą, kuri skelbiama internetinėje svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, ją padidinant 100 bazinių punktų dydžio fiksuota marža, kaip tai numato Komisijos komunikatas dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OJ C 14, 19.01.2008, p.6.) ir jų elektronines versijas (jei taikoma).

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

45.  Visi Aprašo 44 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami raštu (išskyrus patvirtintą statinio projektą, kuris teikiamas tik el. laikmenoje), kartu su paraiška (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytus paraiškos priedus. Priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose elektroniniais dokumentais). Jeigu įdiegtos funkcinės galimybės - visi Aprašo 44 punkte nurodyti priedai teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data ir laikas nustatomi pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą ir laiką.

46.  Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše.

47.  Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

48.  Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

49.  Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

50.  Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

51.  Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, ar kitais panašiais atvejais), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).

52.  Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

53.  Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

54.  Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

55.  Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

56.  Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės sutartys.

57.  Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija, Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą. 

58.  Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

58.1.  kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

58.2.  kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu, priklausomai nuo to, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas. 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

59.  Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

60Per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.

61.  Projekto vykdytojas projektui (vykdyti) administruoti turi suformuoti projekto komandą, kurios nariai turėtų patirties investicijų projektų valdymo, projektų finansų valdymo, viešųjų pirkimų vykdymo, specifinės įrangos (jei projekte numatyta įsigyti specifinę įrangą (pvz., muzikos instrumentus, scenos įrangą ir pan.) techninių specifikacijų rengimo, statybos projektų valdymo (jei projekte numatyti statybos darbai) srityse.

62.  Atsakomybė už projekto įgyvendinimą pagal projekto sutartį tenka projekto vykdytojui.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

63.  Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

64.  Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

____________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

PFSA+1+priedo nauja redakcija+TF_301 pagal ĮV-1075 pakeitimą.

Priedo pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

PFSA+3+priedo nauja redakcija+TF_301 pagal ĮV-1075 pakeitimą.

Priedo pakeitimai:

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas

Nr. ĮV-1075, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18034

Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. vasario 10 d. įsakymo Nr. ĮV-99 „Dėl priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-V-301 „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo