Suvestinė redakcija nuo 2020-11-26 iki 2021-08-25

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-02-24, i. k. 2015-02797

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 19 d. Nr. T1-30

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), 14.1 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2006 m. spalio 31 d. sprendimą Nr. T1-228 „Dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo nuostatų patvirtinimo“.

3. Sprendimas įsigalioja nuo 2015 m. kovo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. T1-30

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO 

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pagalbos į namus paslaugų gavėjus (toliau – Paslaugų gavėjai), paslaugų organizavimo, teikimo ir mokėjimo tvarką Pasvalio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Pagalbos į namus paslaugas organizuoja ir teikia Pasvalio socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų centras).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

3. Pagalbos į namus paslaugų tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) kuo ilgiau gyventi namuose, padėti integruotis į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą jo gyvenamojoje aplinkoje.

4. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus socialinių paslaugų poreikį.

5. Pagalba į namus – paslaugų gavėjo namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtas sąvokas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

II. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI

 

6. Pagalbos į namus paslaugos skiriamos asmenims (šeimoms) gyvenantiems Savivaldybėje, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas pagalbos į namus poreikis. Tai yra:

6.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

6.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

6.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

6.4. kiti asmenys ir šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys).

7. Paslaugų gavėjų artimieji, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti, išskyrus atvejus, kai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos organizuojant pagalbos į namus paslaugas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

8. Asmenims, sergantiems psichikos ligomis, pagalbos į namus paslaugos gali būti  teikiamos tik bendradarbiaujant su specializuotomis įstaigomis ir tarnybomis (psichikos sveikatos centru, sveikatos priežiūros įstaigomis).

9. Pagalbos į namus paslaugas teikia Paslaugų centro lankomosios priežiūros darbuotojai.

10. Paslaugų gavėjų skaičius vienam lankomosios priežiūros darbuotojui priklauso nuo  pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmės (val.), teikimo periodiškumo (kartai per savaitę), kiekio, atstumo iki Paslaugų gavėjų (km).

 

III. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

11. Pagalbos į namus paslaugas administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos Skyrius (toliau – Skyrius). Šių paslaugų teikimą organizuoja ir koordinuoja Paslaugų centro pagalbos namuose padalinio vadovas (toliau – Padalinio vadovas).

12. Informacija apie asmenį (šeimą), kuriam reikia pagalbos į namus paslaugų, gaunama iš paties asmens (šeimos), artimųjų, bendruomenės narių, sveikatos priežiūros specialistų bei kitų fizinių ar juridinių asmenų.

13. Dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į atitinkamą Savivaldybės administracijos seniūniją pagal asmens, kuriam reikia pagalbos į namus paslaugų, gyvenamąją vietą ir pateikia:

13.1. Prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8) su priedais, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Asmuo dėl socialinės paslaugos skyrimo gali kreiptis tiesiogiai į Savivaldybės administracijos seniūniją, teikti prašymą paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga;

13.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai dėl atitinkamos socialinės paslaugos skyrimo kreipiamasi elektroniniu būdu. Asmeniui kreipiantis tiesiogiai į Savivaldybės administracijos seniūniją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, kuris, įsitikinus asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama asmens dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

13.3. Neįgaliojo ar pensininko pažymėjimą;

13.4. išrašą iš medicinos dokumentų, forma 027/a, patvirtintą šeimos ar gydančio gydytojo su rekomendacija skirti pagalbos į namus paslaugas;

13.5. pažymas ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos (išskyrus apie pajamas iš „Sodros“ ir Skyriaus); 

13.6. kitus dokumentus, atsižvelgiant į konkrečią pareiškėjo situaciją (įgaliojimo kopija; teismo sprendimų, nutarčių kopijos; suaugusių vaikų prašymai, kita).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

14. Informacija ir dokumentai, kuriuos surenka Skyriaus atsakingas specialistas:

14.1. pažyma apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažyma, patvirtinanti, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (Gyventojų registras);

14.2. pažymos apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos (SODROS ir Skyriaus duomenų bazės);

14.3. duomenis apie asmens darbingumo lygio, neįgalumo, specialiojo poreikio nuolatinei slaugai, priežiūrai (pagalbai) nustatymą (Neįgalumo darbingumo nustatymo tarnybos duomenų bazė).

15. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą išimties tvarka gali pateikti seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

16. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato seniūnijų socialinio darbo organizatoriai bendruomenėje. Paslaugos teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina Padalinio vadovas.

17. Prašymas svarstomas Savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijoje, kuri priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo (SP9) priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo – Skyriaus vedėja. Prašymo išnagrinėjimo terminas – 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo (SP9) priėmimo dienos.

18. Prašymas su priedais ir kitų kartu pateiktų dokumentų originalai perduodami Paslaugų centrui, saugomi suformuotoje Paslaugų gavėjo asmens byloje. Dokumentų kopijos lieka Skyriuje.

19. Padalinio vadovas iki sutarties pasirašymo vyksta į Paslaugų gavėjo gyvenamąją vietą ir:

19.1. vertina numatomo Paslaugų gavėjo paslaugų teikimo trukmės (val.) ir dažnumo (kartai per savaitę) poreikį;

19.2. supažindina Paslaugų gavėją su pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarka, galimų gauti paslaugų sąrašu (1 priedas);

19.3. supažindina Paslaugų gavėją su apmokėjimo už paslaugas tvarka, numatomu mokesčio dydžiu (Eur) už suteiktas paslaugas per mėnesį.

20. Skyriaus atsakingas specialistas atlieka paslaugos skyrimą Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS), Paslaugų gavėjo duomenų koregavimą (paslaugos nutraukimas, apmokėjimas, kita)  SPIS atlieka Paslaugų centro atsakingas specialistas.

21. Pagalbos į namus paslaugos pradedamos teikti sudarius Pagalbos į namus paslaugų teikimo ir apmokėjimo sutartį (toliau – Sutartis) tarp Paslaugų gavėjo ir Paslaugų centro (2 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

22. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis Paslaugų gavėjams yra skirtinga, ji nustatoma atsižvelgiant į asmens poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš 3 paslaugų. Paslaugų sudėtis pasirenkama iš patvirtinto socialinių paslaugų sąrašo. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis gali keistis pakitus Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, dėl kitų svarbių priežasčių Paslaugų gavėjo prašymu (laisvos formos).

23. Paslaugų gavėjams, kurių vaikai gyvena 40 km atstumu iki tėvų gyvenamosios vietos,  gali būti teikiamos tik būtinosios paslaugos iš pagalbos į namus paslaugų sąrašo (1 priedas), tai:

23.1. pagalba rūpinantis asmens higiena ir priežiūra;

23.2. pagalba apsirūpinant maisto produktais ir ruošiant maistą;

23.3. pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą;

23.4. kasdienės paskirties darbai.

24. Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė: nuo 2 iki 10 val. per savaitę, dažnumas: nuo 1 iki 5 kartų per savaitę, kai teikiama laikino atokvėpio paslauga – pagal poreikį ir susitarimą tarp paslaugos teikėjo ir asmens, bet ne daugiau nei 208 val. per metus. Paslaugos teikiamos tik darbo dienomis. Paslaugos teikiamos pagal sudarytą ir Padalinio vadovo patvirtintą darbo grafiką Paslaugų gavėjui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

25. Paslaugų centro direktorius įsakymu skiria lankomosios priežiūros darbuotojui Paslaugų gavėją, tvirtina  pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmę ir dažnumą.

26. Jei pagalbos į namus Paslaugų gavėjui nebepakanka, paslaugų reikia daugiau nei 10 val. per savaitę, Padalinio vadovas informuoja Paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos socialinio darbo organizatorių, kuris vertina asmens socialinės globos poreikį.  Sprendžiamas klausimas dėl socialinės globos (dienos, trumpalaikės, ilgalaikės) paslaugų skyrimo.

27. Pablogėjus Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, atsiradus kitoms aplinkybėmis, Padalinio vadovas nedelsiant informuoja  Paslaugų gavėjo šeimos narius ar kitus artimuosius (jei yra).

28. Paslaugų gavėjui pageidaujant ir esant galimybei gali būti keičiamas lankomosios priežiūros darbuotojas. Tokiu atveju Paslaugų gavėjas turi pateikti laisvos formos prašymą Paslaugų centrui, nurodydamas motyvuotas darbuotojo keitimo priežastis.

29. Padalinio vadovas, gavęs informaciją iš viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro slaugos paslaugų koordinatoriaus ar viešosios įstaigos Pasvalio ligoninės slaugos paslaugų koordinatoriaus, gali skubos tvarka (per 1 darbo dieną) inicijuoti trumpalaikio pobūdžio (iki 1 mėn.) pagalbos į namus paslaugų teikimą asmenims grįžusiems po gydymo ligoninėje, po patirtų traumų, sužeidimų, dėl ligos praradusiems savarankiškumą. Tokiu atveju Padalinio vadovas:

29.1. organizuoja prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8) su priedais priėmimą iš pagalbos reikalingo asmens;

29.2. vertina asmens (šeimos) poreikį socialinėms paslaugoms;

29.3. raštu informuoja Skyriaus atsakingą specialistą apie pagalbos į namus paslaugų skyrimo sprendimo (SP9) priėmimo skubos tvarka poreikį;

30. Lankomosios priežiūros darbuotojai teikdami pagalbos į namus paslaugas Paslaugų gavėjui pildo pagalbos į namus paslaugų teikimo ataskaitą. Ją pateikia Padalinio vadovui.

 

IV. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

31. Pagalbos į namus paslaugų teikimas gali būti laikinai sustabdytas Paslaugų gavėjui pateikus Paslaugų centrui prašymą raštu Paslaugų centro direktoriaus įsakymu:

31.1. iki 30 kalendorinių dienų, Paslaugų gavėjui ar jo artimiesiems pateikus klaidingą informaciją (pajamų, sveikatos būklės, kita), iki bus išsiaiškinta situacija ir pateikta teisinga informacija;

31.2. iki 120 kalendorinių dienų, Paslaugų gavėjo palaikomojo gydymo, slaugos paslaugų gavimo slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninėse laikotarpiu, kitais gydymo ligoninėse atvejais;

31.3. Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ar karantino laikotarpiui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

32. Pagalbos į namus paslaugų teikimas nutraukiamas Paslaugų centro direktoriaus įsakymu, jei Paslaugų gavėjas:

32.1. raštu atsisakė teikiamų paslaugų;

32.2. pradėjo gauti trumpalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje (iki 6 mėn. per metus) ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje;

32.3. nesudaro sąlygų teikti pagalbos į namus paslaugas (neįsileidžia darbuotojo, nepriima teikiamos pagalbos, agresyviai elgiasi ir kelią grėsmę lankomosios priežiūros darbuotojo sveikatai ir gyvybei);

32.4. nesilaiko Sutarties sąlygų ir atsisako mokėti už suteiktas pagalbos į namus paslaugas;

32.5. pakeičia gyvenamąją vietą (išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę);

32.6. miršta.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

33. Nutraukus pagalbos į namus paslaugų teikimą, Paslaugų gavėjas (jo įgaliotas asmuo, globėjas, rūpintojas) už suteiktas pagalbos į namus paslaugas privalo atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

34. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertinamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (aktualia redakcija), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu (aktualia redakcija).

35. Mokėjimo dydis Paslaugų gavėjui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į Paslaugų gavėjo pajamų dydį, paslaugos teikimo trukmę (val.) per mėnesį. Mokestį apskaičiuoja Padalinio vadovas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

36. Už pagalbos į namus paslaugą mokama pagal įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės priežiūros – pagalbos į namus 1 val. kainą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

37. Paslaugų gavėjas privalo pranešti Paslaugų centrui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 30 kalendorinių dienų nuo jų pasikeitimo dienos.

38. Pasikeitus Paslaugų gavėjo pajamoms, Padalinio vadovas iš naujo įvertina asmens  finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas, perskaičiuoja mokestį, informuoja Paslaugų gavėją.

39. Paslaugų gavėjas už pagalbos į namus paslaugas sumoka lankomosios priežiūros darbuotojui pagal pateiktą pinigų priėmimo kvitą einamojo mėnesio pabaigoje ar kitais būdais teisės aktų nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos. Lankomosios priežiūros darbuotojas gautą įmoka pristato Paslaugų centro buhalterijai.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Sprendimą (SP9) dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo Paslaugų gavėjas (įgaliotas asmuo, globėjas, rūpintojas) gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

41. Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo kontrolę vykdo Skyrius.

42. Paslaugų centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų teikimą.

43. Skyrius, Paslaugų centras, Socialinio darbo organizatorius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Ginčiai dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, organizavimo ir teikimo nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

_______________

 

Pagalbos į namus paslaugų

organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

Paslaugos pavadinimas

1. Informavimas

2. Konsultavimas, bendravimas

3. Tarpininkavimas ir atstovavimas

4. Pagalba  rūpinantis Paslaugų gavėjo higiena ir priežiūra:

4.1. pagalba  maudantis vonioje ar duše

4.2. pagalba apsirengiant ir nusirengiant

4.3. pagalba šukuojantis, karpant nagus

4.4. pagalba keičiant patalynę

5. Pagalba buityje ir namų ruošoje:

5.1. asmens gyvenamojo kambario tvarkymas ir grindų plovimas

5.2. laiptinės tvarkymas

5.3. užuolaidų pakeitimas

5.4. tualeto, vonios  valymas ir grindų plovimas

5.5. virtuvės patalpos  valymas ir grindų plovimas

5.6. drabužių spintos  tvarkymas

5.7. skalbimas skalbimo mašina (iki 5 kg)

5.8. skalbimas rankomis (iki 1 kg  skalbinių)

5.9. skalbinių pristatymas į skalbyklą (valyklą) ar parnešimas atgal  (iki 5 kg)

5.10. skalbinių lyginimas (iki 1 kg)

5.11. langų valymas (iki 2 kartų per metus)

5.12. šviestuvų valymas (1 vnt.)

5.13. kiliminės dangos valymas dulkių siurbliu (iki 10 m2)

6. Pagalba  apsirūpinant  maisto produktais  ir ruošiant maistą:

6.1. maisto ir pramoninių prekių pirkimas (artimiausioje parduotuvėje) ir pristatymas į  namus (iki 5 kg)

6.2. ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į kelias pasirinktas artimiausias parduotuves ir nupirktų maisto produktų parnešimas (iki 5 kg)

6.3. maisto paruošimas

6.4. maitinimas

6.5. indų plovimas

6.6. karšto maisto pristatymas

7. Pagalba organizuojant Paslaugų gavėjo sveikatos priežiūrą:

7.1. medikamentų pirkimas be asmens artimiausioje  vaistinėje

7.2. ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į gydymo įstaigą, lydėjimas pas gydytoją, vaistų pirkimas asmens  pasirinktoje vaistinėje

7.3. asmens palydėjimas į respublikines gydymo ir reabilitacijos įstaigas

7.4. gydytojo, greitosios pagalbos iškvietimas į namus

7.5. vaistų išrašymo organizavimas

8. Ūkio darbai:

8.1. krosnies valymas (pelenų išnešimas)

8.2. malkų pirkimo, atvežimo, supjovimo, darbų organizavimas

8.3. gyvenamojo būsto, santechnikos įrengimų, remonto organizavimas

8.4. artimųjų kapų tvarkymas (Pasvalio rajono teritorijoje iki 2 kartų per metus)

9. Pagalba vykdant Paslaugų gavėjo pavedimus:

9.1. pagalba  suskaičiuojant  mokesčius ir užpildant mokesčių  knygeles arba mokant  internetu

9.2. pagalba tvarkant  dokumentus, renkant pažymas ir pateikiant  įstaigoms

9.3. lydėjimas į pirtį, pagalba prausiantis 

9.4. lydėjimas vykstant su reikalais

9.5. transporto paslaugų organizavimas

10. Kasdieninės paskirties darbai:

10.1. malkų (kieto kuro) atnešimas (1–2 dienoms)

10.2. šiukšlių surinkimas ir išnešimas

10.3. krosnies iškūrenimas

10.4. vandens atnešimas, išnešimas

10.5. sniego valymas nuo takelio prie namo durų

 

_______________________

 

Pagalbos į namus paslaugų

organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO IR APMOKĖJIMO

SUTARTIS Nr. _____

 

20......m. ........................ ......d.

Pasvalys

 

Pasvalio socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų teikėjas), atstovaujamas direktoriaus ......................................................., veikiančio pagal Paslaugų centro nuostatus, ir ................................................................................................................................................................

(vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta)

(toliau – Paslaugų gavėjas), toliau kartu vadinamos Šalimis, o kiekviena atskirai – Šalimi,

vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimu, Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėjo 20.... m. ..................... d. sprendimu Nr. SS-..... „Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) paskyrimo“,  sudaro šią sutartį (toliau – Sutartis):

 

I SKYRIUS

SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Pagalbos į namus paslaugos teikimas Paslaugų gavėjui.

2. Paslaugų gavėjo apmokėjimas už suteiktas pagalbos į namus paslaugas.

 

II SKYRIUS

TEISĖS IR PAREIGOS

 

3. Paslaugų teikėjas įsipareigoja:

3.1. teikti Paslaugų gavėjui pagalbos į namus paslaugas (pažymėtas ):

   informavimas;

   konsultavimas, bendravimas;

   tarpininkavimas ir atstovavimas;

Pagalba rūpinantis Paslaugų gavėjo higiena ir priežiūra:

   pagalba maudantis vonioje ar duše

  pagalba apsirengiant ir nusirengiant

   pagalba šukuojantis, karpant nagus

   pagalba keičiant patalynę

Pagalba buityje ir namų ruošoje:

   buto (namo) asmens gyvenamojo kambario tvarkymas ir grindų plovimas

   laiptinės tvarkymas

   užuolaidų pakeitimas

   tualeto, vonios valymas ir grindų plovimas

   virtuvės patalpos valymas ir grindų plovimas

   drabužių spintos  tvarkymas

   skalbimas skalbimo mašina

   skalbimas rankomis (iki 1 kg skalbinių)

   skalbinių (drabužių) nunešimas į skalbyklą (valyklą) arba parnešimas atgal

   skalbinių lyginimas (iki 1 kg)

   langų valymas (mokama papildomai, vieno lango nuvalymas – 3 Eur, iki 2 kartų per metus)

   šviestuvų valymas – (iki 2 kartų per metus)

   kiliminės dangos valymas dulkių siurbliu (iki 10 m2)

Pagalba apsirūpinant maisto produktais ir ruošiant maistą

maisto ir pramoninių prekių pirkimas (artimiausioje parduotuvėje) ir pristatymas į  namus (iki 5 kg)

  ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į kelias pasirinktas artimiausias parduotuves ir nupirktų maisto produktų parnešimas (iki 5 kg)

   maisto paruošimas

   maitinimas (pagalba valgant)

   indų plovimas

   karšto maisto pristatymas (Pasvalio miesto teritorijoje)

Pagalba organizuojant Paslaugų gavėjo sveikatos priežiūrą:

   medikamentų pirkimas be asmens artimiausioje vaistinėje

  ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į gydymo  įstaigą, lydėjimas pas gydytoją, vaistų pirkimas asmens  pasirinktoje vaistinėje

   asmens palydėjimas į respublikines gydymo ir reabilitacijos įstaigas

   gydytojo, greitosios pagalbos iškvietimas į namus

   vaistų išrašymo organizavimas

Ūkio darbai:

   krosnies valymas (pelenų išnešimas)

   malkų pirkimo, atvežimo, supjovimo, darbų organizavimas

  gyvenamojo būsto, santechnikos įrengimų, remonto organizavimas 

   artimųjų kapų tvarkymas (Pasvalio rajono teritorijoje iki 2 kartų per metus)

Pagalba vykdant Paslaugų gavėjo pavedimus:

   pagalba skaičiuojant  mokesčius ir užpildant mokesčių  knygeles arba mokant  internetu 

   pagalba tvarkant įvairius dokumentus, renkant pažymas ir kt.

   lydėjimas į pirtį, pagalba prausiantis

   paslaugų gavėjo lydėjimas jam vykstant su reikalais

   transporto paslaugų organizavimas

Kasdieninės paskirties darbai:

   malkų (kieto kuro) atnešimas (1–2 dienoms)

   šiukšlių surinkimas ir išnešimas

   krosnies iškūrenimas

   vandens atnešimas, išnešimas

   sniego valymas nuo takelio prie namo durų

 

3.2. teikti pagalbos į namus paslaugas Paslaugų gavėjui ........val. per dieną, .........val. per savaitę, .......... kartus (ą) per savaitę, šiomis savaitės dienomis (nurodyti)........................................................ ................................................................................................................................................................

3.3. informuoti Paslaugų gavėją apie paslaugų teikimo ir mokėjimo tvarkos, paslaugos kainos, Paslaugos gavėjui apskaičiuoto mokėjimo dydžio (Eur) pasikeitimus;

3.4. neteikti Paslaugų gavėjo pateiktos informacijos ir duomenų tretiesiems asmenims, laikytis konfidencialumo, bendradarbiavimo bei tarpusavio supratimo ir pagarbos principų;

3.5. kontroliuoti, kad pagalbos į namus paslaugos būtų teikiamos kokybiškai, pagal sudarytą grafiką;

3.6. pagalbos į namus paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar Paslaugų gavėjo sveikatos būklei,  peržiūrėti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;

3.7. pagalbos į namus paslaugų teikimo laikotarpiui, pasikeitus paslaugos kainai, apmokėjimo tvarkai, Paslaugų gavėjo pajamoms, vertinti Paslaugų gavėjo finansines galimybes mokėti už paslaugas, perskaičiuoti mokestį, teikti informaciją Paslaugų gavėjui;

3.8. atsiradus naujoms aplinkybėms (pasikeitus paslaugos kainai, mokesčiui, kiekiui, teikimo trukmei, kita) inicijuoti Sutarties pakeitimą.

4. Paslaugų teikėjas turi teisę gauti informaciją apie Paslaugų gavėjo pajamų pokyčius.

5. Paslaugų gavėjas įsipareigoja:

5.1. sudaryti sąlygas teikti pagalbos į namus paslaugas gyvenamojoje vietoje;

5.2. informuoti Paslaugų teikėją, jei Paslaugų teikėjo darbuotojas nesuteikia Sutartyje numatytų paslaugų arba jas teikia nekokybiškai;

5.3. raštu pranešti Paslaugų teikėjui apie savo (šeimos) pajamų pokyčius per 30 kalendorinių dienų;

5.4. mokėti už gaunamas pagalbos į namus paslaugas Padalinio vadovo apskaičiuotą mokestį .........Eur per mėnesį;

5.5. mokestį už pagalbos į namus paslaugas sumokėti Paslaugų teikėjui vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos, pagal pateiktą apmokėjimo kvitą, pinigus pervedant į Paslaugų teikėjo sąskaitą Nr. ...........................................arba įnešant į Paslaugų teikėjo kasą.

6. Paslaugų gavėjas yra informuotas, kad pagalbos į namus paslaugas bus teikiamos (pažymėti ):

6.1. nemokamai, nes yra atleistas nuo mokesčio už pagalbos į namus paslaugas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ...................................................................................................;

(įrašyti įsakymo datą,  Nr., atleidimo terminą)

6.2. nemokamai, nes pajamos ........... Eur per mėnesį yra mažesnės nei 2 VRP dydžiai;

6.3. mokamai, nes pajamos ........... Eur per mėnesį yra didesnės už VRP dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo dydis – 5 procentai asmens (šeimos) pajamų;

6.4. mokamai, nes pajamos ........... Eur per mėnesį yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo dydis – 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;

6.5. mokamai, nes  pajamos ........... Eur per mėnesį yra didesnės už VRP keturgubą dydį, bet mažesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo dydis – 15 procentų asmens (šeimos) pajamų.

6.6. mokamai, nes  pajamos ........... Eur per mėnesį yra didesnės už VRP penkiagubą dydį, mokėjimo dydis – 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.  

 

III SKYRIUS

SUTARTIES GALIOJIMAS

 

11. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja (pažymėti ):

11.1. neterminuotam laikui, jei Paslaugų gavėjui teikiamos pagalbos į namus paslaugos yra paskirtos neterminuotam laikui;

11.2. iki _______________________ (įrašomas konkretus terminas), jei Paslaugų gavėjui teikiamos pagalbos į namus paslaugos yra paskirtos terminuotam laikui.

12. Sutartis gali būti nutraukta Paslaugų centro direktoriaus įsakymu Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo 32 punkte numatytais atvejais.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Sutartis gali būti pakeista arba papildyta Šalių raštišku susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai ir papildymai yra neatskiriamos šios Sutarties dalys.

14. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami Šalių susitarimu, o nepavykus susitarti –Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

15. Sutartis sudaryta lietuvių kalba, dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

16. Šalys patvirtina, kad Sutarties tekstas yra suprantamas ir aiškus, atitinka jų valią, todėl patvirtina Sutarties sąlygas ir įsipareigoja jas vykdyti. Už įsipareigojimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą Šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

V SKYRIUS

ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI

 

Paslaugų teikėjas

 

Pasvalio socialinių paslaugų centras

Joniškėlio g. 1, Pasvalys, Pasvalio r. sav.

Įstaigos kodas 169277634

Telefonai 8 451 52 755, 8 451 50 662

 

Paslaugų centro direktorius

________________________________

(vardas, pavardė)

________________________

(parašas)

A.V.

Paslaugų gavėjas

 

_____________________________________

(vardas, pavardė)

_____________________________________

(asmens kodas)

_____________________________________

(gyvenamoji vieta)

 

______________________

(parašas)

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo