Suvestinė redakcija nuo 2024-04-01 iki 2024-06-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-02-24, i. k. 2015-02797

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 19 d. Nr. T1-30

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), 14.1 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2006 m. spalio 31 d. sprendimą Nr. T1-228 „Dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo nuostatų patvirtinimo“.

3. Sprendimas įsigalioja nuo 2015 m. kovo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. T1-30

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO 

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pagalbos į namus paslaugų gavėjus (toliau – Paslaugų gavėjai), paslaugų organizavimo, teikimo ir mokėjimo tvarką Pasvalio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) kai pagalbos į namus paslaugas organizuoja ir teikia Savivaldybės biudžetinė įstaiga Pasvalio socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų centras), akredituotas teikti socialinės priežiūros – pagalbos į namus paslaugas Savivaldybėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

2. Pagalbos į namus paslaugas gali teikti ir kitos socialinių paslaugų įstaigos, kurių veiklos sritis – socialinių paslaugų teikimas, kurios teisės aktų nustatyta tvarka yra akredituotos teikti socialinės priežiūros – pagalbos į namus paslaugas Savivaldybėje. Tokiu atveju sudaroma dvišalė sutartis tarp Savivaldybės administracijos ir akredituotos socialinių paslaugų įstaigos. Sutartyje išdėstoma paslaugų organizavimo, teikimo, mokėjimo už paslaugas, atsiskaitymo, lėšų pervedimo tvarka, šalių teisės ir pareigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

3. Pagalbos į namus paslaugų tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) kuo ilgiau gyventi namuose, padėti integruotis į visuomenę gerinant jų gyvenimo kokybę, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą jo gyvenamojoje aplinkoje.

4. Pagalbos į namus paslaugų, laikino atokvėpio priežiūros paslaugų organizuojant ir teikiant pagalbos į namus paslaugas, sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus socialinių paslaugų poreikį, neviršijant Socialinių paslaugų katalogo 12.1 ir 12.12 papunkčiuose nustatytos trukmės.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

5. Pagalba į namus – paslaugų gavėjo namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtas sąvokas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

II. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI

 

6. Pagalbos į namus paslaugos skiriamos asmenims (šeimoms) gyvenantiems Savivaldybėje, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas pagalbos į namus poreikis. Tai yra:

6.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

6.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

6.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

6.4. kiti asmenys ir šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys).

7. Paslaugų gavėjų artimieji, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti, išskyrus atvejus, kai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos organizuojant pagalbos į namus paslaugas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

8. Asmenims, sergantiems psichikos ligomis, pagalbos į namus paslaugos gali būti  teikiamos tik bendradarbiaujant su specializuotomis įstaigomis ir tarnybomis (psichikos sveikatos centru, sveikatos priežiūros įstaigomis).

9. Pagalbos į namus paslaugas teikia Paslaugų centro individualios priežiūros darbuotojai.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

10. Paslaugų gavėjų skaičius vienam individualios priežiūros darbuotojui priklauso nuo  pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmės (val.), teikimo periodiškumo (kartai per savaitę), kiekio, atstumo iki Paslaugų gavėjų (km).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

III. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

11. Pagalbos į namus paslaugas administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos Skyrius (toliau – Skyrius). Šių paslaugų teikimą organizuoja ir koordinuoja Paslaugų centro pagalbos namuose padalinio vadovas (toliau – Padalinio vadovas) vadovaudamasis šiuo Aprašu ir Paslaugų centro direktoriaus nustatyta pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

 

12. Informacija apie asmenį (šeimą), kuriam reikia pagalbos į namus paslaugų, gaunama iš paties asmens (šeimos), artimųjų, bendruomenės narių, sveikatos priežiūros specialistų bei kitų fizinių ar juridinių asmenų.

13. Dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo Prašymas-paraiška socialinėms paslaugoms gauti (SP-8 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – Prašymas) teikiamas asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūnijos darbuotojui, atsakingam už Prašymų priėmimą, Savivaldybės mero nustatyta tvarka. Kartu su Prašymu pateikiami šie dokumentai:

13.1. asmens su negalia pažymėjimas ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. išduotas neįgaliojo pažymėjimas, pensininko pažymėjimas;

13.2. išrašas iš medicinos dokumentų (forma 027/a ar kita), patvirtintą šeimos ar gydančio gydytojo su rekomendacija skirti pagalbos į namus paslaugas;

13.3. pažymos ir kiti dokumentai apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos (išskyrus apie pajamas iš Socialinio draudimo fondo valdybos ir Skyriaus); 

13.4. asmens atstovavimo teisę įrodantį dokumentą (įgaliojimas, teismo nutartis ar sprendimas dėl globėjo, rūpintojo paskyrimo, Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros (toliau – Agentūra) sprendimas dėl aprūpintojo skyrimo), tuo atveju, jei Prašymą teikia asmens atstovas.

13.5. kitus dokumentus, atsižvelgiant į konkrečią pareiškėjo situaciją (suaugusių vaikų paaiškinimai, prašymai, kita).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

14. Informacija ir dokumentai, kuriuos surenka Skyriaus atsakingas specialistas:

14.1. išrašas iš Gyventojų registro apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą;

14.2. pažymos apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos (iš „Sodros“ ir Skyriaus per Socialinės paramos informacinę sistemą SPIS);

14.3. išrašas iš Agentūros registro apie neįgalumo lygį, dalyvumo lygį ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytą darbingumo ar specialiųjų poreikių lygį.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

15. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą išimties tvarka gali pateikti seniūnijų socialinio darbo organizatoriai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

16. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Pasvalio socialinių paslaugų centro socialinis darbuotojas Savivaldybės mero nustatyta tvarka. Paslaugos teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina nustato Padalinio vadovas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

17. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo – Skyriaus vedėjas Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-151, 2021-08-25, paskelbta TAR 2021-08-25, i. k. 2021-17905

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

18. Prašymas su priedais ir kiti kartu pateikti dokumentai, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo anketos originalas, Sprendimo originalas perduodami Paslaugų centrui, saugomi suformuotoje Paslaugų gavėjo asmens byloje. Skyriuje lieka sprendimo kopija.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

 

19. Padalinio vadovas iki sutarties pasirašymo vyksta į Paslaugų gavėjo gyvenamąją vietą ir:

19.1. vertina numatomo Paslaugų gavėjo paslaugų teikimo trukmės (val.) ir dažnumo (kartai per savaitę) poreikį;

19.2. supažindina Paslaugų gavėją su pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarka, galimų gauti paslaugų sąrašu (1 priedas);

19.3. supažindina Paslaugų gavėją su apmokėjimo už paslaugas tvarka, numatomu mokesčio dydžiu (Eur) už suteiktas paslaugas per mėnesį.

20. Skyriaus atsakingas specialistas atlieka paslaugos skyrimą ar nutraukimą Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS), Paslaugų gavėjo duomenų koregavimą (paslaugos suteikimas, pasikeitusių pajamų suvedimas, apmokėjimas, kita) SPIS atlieka Paslaugų centro atsakingas specialistas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

21. Pagalbos į namus paslaugos pradedamos teikti sudarius Pagalbos į namus paslaugų teikimo ir apmokėjimo sutartį (toliau – Sutartis) tarp Paslaugų gavėjo ir Paslaugų centro. Sutarties formą įsakymu tvirtina Paslaugų centro direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

 

22. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam Paslaugų gavėjui, atsižvelgiant į jo poreikius, gali būti skirtinga. Visais atvejais pagalbos į namus paslaugą turi sudaryti ne mažiau nei 3 į šios paslaugos sudėtį įeinančios paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų katalogo 12.1 papunktyje. Paslaugų sudėtis Paslaugų gavėjui pasirenkama iš patvirtinto socialinių paslaugų sąrašo. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis gali keistis pakitus Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, dėl kitų svarbių priežasčių Paslaugų gavėjo prašymu (laisvos formos).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

23. Paslaugų gavėjams, kurių vaikai gyvena 40 km atstumu iki tėvų gyvenamosios vietos,  gali būti teikiamos tik būtinosios paslaugos iš pagalbos į namus paslaugų sąrašo (1 priedas), tai:

23.1. pagalba rūpinantis asmens higiena ir priežiūra;

23.2. pagalba apsirūpinant maisto produktais ir ruošiant maistą;

23.3. pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą;

23.4. kasdienės paskirties darbai.

24. Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė: nuo 2 iki 10 val. per savaitę, dažnumas: nuo 1 iki 5 kartų per savaitę darbo dienomis. Kai teikiama laikino atokvėpio (socialinės priežiūros) paslauga – pagal poreikį, neviršijant Socialinių paslaugų kataloge nurodytos trukmės. Paslaugos teikiamos pagal sudarytą ir Padalinio vadovo patvirtintą darbo grafiką Paslaugų gavėjui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

25. Paslaugų centro direktorius įsakymu skiria individualios priežiūros darbuotojui Paslaugų gavėją, tvirtina  pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmę ir dažnumą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

26. Jei pagalbos į namus Paslaugų gavėjui nebepakanka, paslaugų reikia daugiau nei 10 val. per savaitę, Padalinio vadovas nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens socialinės globos poreikį, išvadas teikia Skyriui. Sprendžiamas klausimas dėl laikino atokvėpio (socialinės priežiūros), laikino atokvėpio (globos), dienos, trumpalaikės ar ilgalaikės  socialinės globos paslaugų skyrimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

27. Pablogėjus Paslaugų gavėjo sveikatos būklei, atsiradus kitoms aplinkybėmis, Padalinio vadovas nedelsiant informuoja  Paslaugų gavėjo šeimos narius ar kitus artimuosius (jei yra).

28. Paslaugų gavėjui pageidaujant ir esant galimybei gali būti keičiamas individualios priežiūros darbuotojas. Tokiu atveju Paslaugų gavėjas turi pateikti laisvos formos prašymą Paslaugų centrui, nurodydamas motyvuotas darbuotojo keitimo priežastis.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

29. Padalinio vadovas, gavęs informaciją iš viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro, viešosios įstaigos Pasvalio ligoninės ar kitų sveikatos priežiūros įstaigų skubos tvarka (per 1 darbo dieną) inicijuoja pagalbos į namus paslaugų teikimą asmenims grįžusiems po gydymo ligoninėje, po patirtų traumų, sužeidimų, dėl ligos praradusiems savarankiškumą. Tokiu atveju Padalinio vadovas:

29.1. organizuoja prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formos su priedais priėmimą iš pagalbos reikalingo asmens ar jį atstovaujančių asmenų;

29.2. informuoja Pasvalio socialinių paslaugų centro socialinį darbuotoją apie poreikį įvertinti ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;

29.3. raštu informuoja Skyriaus atsakingą specialistą apie poreikį skubos tvarka priimti sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, pateikia Skyriui asmens prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas SP-8 formą su priedais bei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo anketą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

30. Individualios priežiūros darbuotojai teikdami pagalbos į namus paslaugas Paslaugų gavėjui pildo pagalbos į namus paslaugų teikimo ataskaitą, kurią teikia Padalinio vadovui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

IV. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

31. Pagalbos į namus paslaugų teikimas gali būti laikinai sustabdytas Paslaugų gavėjui pateikus Paslaugų centrui prašymą raštu Paslaugų centro direktoriaus įsakymu:

31.1. iki 30 kalendorinių dienų, Paslaugų gavėjui ar jo artimiesiems pateikus klaidingą informaciją (pajamų, sveikatos būklės, kita), iki bus išsiaiškinta situacija ir pateikta teisinga informacija;

31.2. iki 120 kalendorinių dienų, Paslaugų gavėjo palaikomojo gydymo, slaugos paslaugų gavimo slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninėse laikotarpiu, kitais gydymo ligoninėse atvejais;

31.3. Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ar karantino laikotarpiui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

32. Pagalbos į namus paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas jei Paslaugų gavėjas:

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

32.1. raštu atsisakė teikiamų paslaugų;

32.2. pradėjo gauti trumpalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje (iki 6 mėn. per metus) ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas institucijoje;

32.3. nesudaro sąlygų teikti pagalbos į namus paslaugas (neįsileidžia darbuotojo, nepriima teikiamos pagalbos, agresyviai elgiasi ir kelią grėsmę lankomosios priežiūros darbuotojo sveikatai ir gyvybei);

32.4. nesilaiko Sutarties sąlygų ir atsisako mokėti už suteiktas pagalbos į namus paslaugas;

32.5. pakeičia gyvenamąją vietą (išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę);

32.6. miršta.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

32.1 Paslaugų centro administracija per 3 darbo dienas raštu praneša Skyriui apie paslaugos nutraukimą asmeniui (šeimai) ir pateikia asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo, įgalioto asmens laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą) ir kitus nutraukimo faktą pagrindžiančius dokumentus. Sprendimą dėl paslaugos nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo – Skyriaus vedėjas Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

33. Nutraukus pagalbos į namus paslaugų teikimą, Paslaugų gavėjas (jo įgaliotas asmuo, globėjas, rūpintojas) už suteiktas pagalbos į namus paslaugas privalo atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

34. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertinamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (aktualia redakcija), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu (aktualia redakcija).

35. Mokėjimo dydis Paslaugų gavėjui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į Paslaugų gavėjo pajamų dydį, pagalbos į namus 1 val. įkainį, paslaugos teikimo trukmę (val.) per mėnesį. Mokestį apskaičiuoja Padalinio vadovas. Asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimo pažyma atspausdinama iš SPIS duomenų bazės ir pateikiama Paslaugų gavėjui susipažinti pasirašytinai.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

 

36. Už pagalbos į namus paslaugą mokama pagal įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės priežiūros – pagalbos į namus 1 val. kainą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

37. Paslaugų gavėjas privalo pranešti Paslaugų centrui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 30 kalendorinių dienų nuo jų pasikeitimo dienos.

38. Pasikeitus Paslaugų gavėjo pajamoms, pagalbos į namus 1 val. įkainiui, Padalinio vadovas iš naujo įvertina asmens finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas, perskaičiuoja mokestį, informuoja Paslaugų gavėją pateikdamas pasirašymui Asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimo pažymą iš SPIS duomenų bazės.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

 

39. Paslaugų gavėjas už suteiktas pagalbos į namus paslaugas sumoka ne vėliau kaip iki kito mėnesio 20 dienos. Padalinio vadovas apskaičiuoja mokėtiną sumą už per praėjusį mėnesį suteiktas pagalbos į namus paslaugas ir iki kito mėnesio 10 dienos pateikia Paslaugų gavėjui pranešimą apie apmokėjimą. Pranešime įrašomas per praėjusį mėnesį suteiktų pagalbos valandų kiekis ir mokėjimo dydis (Eur). Paslaugų gavėjas (jo tėvai, sutuoktinis, globėjas, rūpintojas, įgaliotas asmuo) už suteiktą pagalbą sumoka pranešime įrašytą sumą į pranešime nurodytą Paslaugų centro banko sąskaitą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-151, 2021-08-25, paskelbta TAR 2021-08-25, i. k. 2021-17905

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Sprendimą (SP9) dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo Paslaugų gavėjas (įgaliotas asmuo, globėjas, rūpintojas) gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

41. Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo kontrolę vykdo Skyrius.

42. Paslaugų centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų teikimą, teisingą mokėjimo už paslaugas apskaičiavimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

 

43. Skyrius, Paslaugų centras, Socialinio darbo organizatorius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Ginčiai dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, organizavimo ir teikimo nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

_______________

 

Pagalbos į namus paslaugų

organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

Paslaugos pavadinimas

1. Informavimas

2. Konsultavimas, bendravimas

3. Tarpininkavimas ir atstovavimas

4. Pagalba  rūpinantis Paslaugų gavėjo higiena ir priežiūra:

4.1. pagalba  maudantis vonioje ar duše

4.2. pagalba apsirengiant ir nusirengiant

4.3. pagalba šukuojantis, karpant nagus

4.4. pagalba keičiant patalynę

5. Pagalba buityje ir namų ruošoje:

5.1. asmens gyvenamojo kambario tvarkymas ir grindų plovimas

5.2. laiptinės tvarkymas

5.3. užuolaidų pakeitimas

5.4. tualeto, vonios  valymas ir grindų plovimas

5.5. virtuvės patalpos  valymas ir grindų plovimas

5.6. drabužių spintos  tvarkymas

5.7. skalbimas skalbimo mašina (iki 5 kg)

5.8. skalbimas rankomis (iki 1 kg  skalbinių)

5.9. skalbinių pristatymas į skalbyklą (valyklą) ar parnešimas atgal  (iki 5 kg)

5.10. skalbinių lyginimas (iki 1 kg)

5.11. langų valymas (iki 2 kartų per metus)

5.12. šviestuvų valymas (1 vnt.)

5.13. kiliminės dangos valymas dulkių siurbliu (iki 10 m2)

6. Pagalba  apsirūpinant  maisto produktais  ir ruošiant maistą:

6.1. maisto ir pramoninių prekių pirkimas (artimiausioje parduotuvėje) ir pristatymas į  namus (iki 5 kg)

6.2. ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į kelias pasirinktas artimiausias parduotuves ir nupirktų maisto produktų parnešimas (iki 5 kg)

6.3. maisto paruošimas

6.4. maitinimas

6.5. indų plovimas

6.6. karšto maisto pristatymas

7. Pagalba organizuojant Paslaugų gavėjo sveikatos priežiūrą:

7.1. medikamentų pirkimas be asmens artimiausioje  vaistinėje

7.2. ėjimas kartu su vaikštančiu asmeniu į gydymo įstaigą, lydėjimas pas gydytoją, vaistų pirkimas asmens  pasirinktoje vaistinėje

7.3. asmens palydėjimas į respublikines gydymo ir reabilitacijos įstaigas

7.4. gydytojo, greitosios pagalbos iškvietimas į namus

7.5. vaistų išrašymo organizavimas

8. Ūkio darbai:

8.1. krosnies valymas (pelenų išnešimas)

8.2. malkų pirkimo, atvežimo, supjovimo, darbų organizavimas

8.3. gyvenamojo būsto, santechnikos įrengimų, remonto organizavimas

8.4. artimųjų kapų tvarkymas (Pasvalio rajono teritorijoje iki 2 kartų per metus)

9. Pagalba vykdant Paslaugų gavėjo pavedimus:

9.1. pagalba  suskaičiuojant  mokesčius ir užpildant mokesčių  knygeles arba mokant  internetu

9.2. pagalba tvarkant  dokumentus, renkant pažymas ir pateikiant  įstaigoms

9.3. lydėjimas į pirtį, pagalba prausiantis 

9.4. lydėjimas vykstant su reikalais

9.5. transporto paslaugų organizavimas

10. Kasdieninės paskirties darbai:

10.1. malkų (kieto kuro) atnešimas (1–2 dienoms)

10.2. šiukšlių surinkimas ir išnešimas

10.3. krosnies iškūrenimas

10.4. vandens atnešimas, išnešimas

10.5. sniego valymas nuo takelio prie namo durų

 

_______________________

2 priedas. Neteko galios nuo 2022-12-01

Priedo naikinimas:

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

Priedo pakeitimai:

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-234, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-25, i. k. 2020-24977

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-151, 2021-08-25, paskelbta TAR 2021-08-25, i. k. 2021-17905

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-207, 2022-11-30, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24322

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-207, 2023-08-23, paskelbta TAR 2023-08-24, i. k. 2023-16631

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-102, 2024-03-20, paskelbta TAR 2024-03-21, i. k. 2024-05099

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimo Nr. T1-30 „Dėl pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo