Suvestinė redakcija nuo 2015-05-05

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-12-04, i. k. 2014-18942

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „LEADER“ VEIKLOS SRITIES „PARENGIAMOJI PARAMA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 2 d. Nr. 3D-917

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi  2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013,  kuriuo  nustatomos  Europos regioninės  plėtros fondui, Europos  socialiniam fondui, Sanglaudos  fondui, Europos  žemės ūkio fondui kaimo  plėtrai ir Europos  jūros reikalų ir žuvininkystės  fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas  Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 17 d. Europos  Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2013  (OL 2013 L 347, p. 865), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento  ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio  politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami  Tarybos  reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008 (OL 2013 L 347, p. 549), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1310/2013 (OL 2013 L 347, p. 865), 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų  reikalų ir  žuvininkystės fondo ir  kuriuo  panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, EB Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir  Tarybos reglamentas  Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), 2014 m. liepos 17 d.  Komisijos  įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo  nustatomos Europos  Parlamento ir  Tarybos  reglamento  (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo  plėtrai, teikiamos  Europos žemės  ūkio fondo  kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2013 L 227, p. 18),  Lietuvos Respublikos  Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu  Nr. 722 „Dėl  valstybės institucijų, savivaldybių  ir  kitų juridinių  asmenų,  atsakingų už Europos žemės  ūkio fondo kaimo  plėtrai priemonių  įgyvendinimą,  paskyrimo“, ir atsižvelgdama į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020  metų programos administravimo  taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio  26  d.  įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos  kaimo  plėtros  2014–2020  metų  programos  administravimo  taisyklių patvirtinimo“,

t v i r t i n u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „LEADER“ veiklos srities „Parengiamoji parama“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                             Virginija Baltraitienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministro

2014 m. gruodžio 2 d.

įsakymu Nr. 3D-917

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „LEADER“ VEIKLOS SRITIES „PARENGIAMOJI PARAMA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „LEADER“ veiklos srities „Parengiamoji parama“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320) (toliau – Bendrųjų nuostatų reglamentas), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. spalio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 1378/2014 (OL 2014 L 367, p. 16), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, EB Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu                Nr. C(2015)842 (KPP), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, ir Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – KPP administravimo taisyklės), taip pat laikantis Lietuvos Respublikos partnerystės sutarties, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, nuostatų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

2. Šios Taisyklės taikomos pareiškėjui, siekiančiam gauti paramą viensektorei kaimo vietovių vietos plėtros strategijai arba dvisektorei kaimo vietovių, žvejybos ir akvakultūros vietos plėtros strategijai parengti. Vietos plėtros strategija rengiama pagal  bendruomenių inicijuotos vietos plėtros (BIVP) principą.

 

II. SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Šiose  Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. sutrumpinimai:

3.1.1. BIVP – bendruomenių inicijuota vietos plėtra;

3.1.2. EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai;

3.1.3. ES – Europos Sąjunga;   

3.1.4. KPP – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa;

3.1.5. NVO  – nevyriausybinė organizacija;

3.1.6. VPS – vietos plėtros strategija;

3.1.7. VVG – vietos veiklos grupė.

3.2. sąvokos:

3.2.1. akvakultūra  – vandens organizmų auginimas ir (arba) veisimas taikant metodus, kuriais siekiama gauti didesnę nei natūraliomis sąlygomis produkciją;

3.2.2. bendruomeninė organizacija – asociacija, kurios steigėjai ir nariai yra tam tikros vietovės (jos dalies arba kelių vietovių) gyventojai (jų atstovai) ir kurios paskirtis – per inicijuotus projektus įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje;

3.2.3. dvisektorė vietos plėtros strategija (toliau – dvisektorė VPS) – iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir Lietuvos Respublikos  valstybės biudžeto finansuojama vietos plėtros strategija, kurioje nustatomi kaimo vietovių, žvejybos ir akvakultūros regiono plėtros  prioritetai, tikslai ir priemonės jiems pasiekti. Dvisektorę VPS rengia ir įgyvendina dvisektorė VVG;

3.2.4. dvisektorė vietos veiklos grupė (toliau – dvisektorė VVG) – VVG, įgyvendinanti dvisektorę VPS;

3.2.5. dvisektorės vietos veiklos grupės teritorija – kaimo vietovės, žvejybos ir akvakultūros regionas, kurių bendras gyventojų skaičius yra nuo 10 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant kaimus, miestelius, taip pat miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst. Savivaldybių centrai, nepriklausomai nuo gyventojų skaičiaus, nelaikomi dvisektorės VPS teritorija;

3.2.6. jauni žmonės – rengiant ir įgyvendinant  VPS dalyvaujantys asmenys nuo 14 iki 40 metų, įskaitant VVG kolegialaus valdymo organo narius nuo 18 iki 40 metų;

3.2.7. kaimo bendruomenė – kaimo vietovės gyventojai, siejami bendrų gyvenimo kaimynystėje poreikių ir interesų. Kaimo bendruomenė, siekianti gauti finansinę paramą, turi Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo arba Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka įsteigti bendruomeninę organizaciją, kurios paskirtis – per inicijuotus projektus įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje;

3.2.8. kaimo vietovė – viensėdis, kaimas, miestelis ar miestas, kurio gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst. Savivaldybių centrai, nepriklausomai nuo gyventojų skaičiaus, nelaikomi kaimo vietovėmis;

3.2.9. kaimo vietovių vietos plėtros strategija (toliau – kaimo vietovių VPS) – iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų finansuojama viensektorė vietos plėtros strategija, kurioje nustatomi kaimo vietovių plėtros prioritetai, tikslai ir priemonės jiems pasiekti. Kaimo vietovių VPS rengia ir įgyvendina kaimo vietovių VVG;

3.2.10. kaimo vietovių vietos veiklos grupė (toliau – kaimo vietovių VVG) – VVG, įgyvendinanti kaimo vietovių vietos plėtros strategiją;

3.2.11. kaimo vietovių vietos veiklos grupės teritorija – kaimo vietovės, kurių bendras gyventojų skaičius yra nuo 6 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant kaimus, miestelius ir miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst.

3.2.12. nevyriausybinė organizacija – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų nepriklausomas savanoriškumo pagrindais visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra politinės valdžios siekimas arba vien tik religijos tikslų įgyvendinimas. Valstybė ar savivaldybė, juridinis asmuo, kurio visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė turi daugiau kaip 1/3 balsų, negali turėti daugiau kaip 1/3 balsų NVO visuotiniame dalyvių susirinkime;

3.2.13. pilietinės visuomenės atstovas – bendruomeninės organizacijos ar kitos NVO paskirtas atstovas, kurio dalyvavimo kolegialaus VVG valdymo organo veikloje tikslas – atstovauti viešiesiems interesams;

3.2.14. verslo atstovas – privataus juridinio asmens, privačių juridinių asmenų asociacijos arba fizinių asmenų, užsiimančių ekonomine veikla, asociacijos paskirtas asmuo, taip pat fizinis asmuo, besiverčiantis ekonomine veikla, kurio dalyvavimo kolegialaus VVG valdymo organo veikloje tikslas –  atstovauti verslo sektoriaus interesams;

3.2.15. verslinė žvejyba – žvejyba verslinės žvejybos įrankiais teisės aktų nustatyta tvarka; 

3.2.16. vietos valdžios atstovas – VVG teritorijoje veikiančios savivaldybės, kuri yra VVG narė, tarybos paskirtas asmuo, kurio dalyvavimo kolegialaus VVG valdymo organo veikloje tikslas – atstovauti vietos valdžios interesams;

3.2.17. VVG – trims sektoriams: pilietinei visuomenei, verslui ir vietos valdžiai atstovaujantis viešasis juridinis asmuo, savo veikla siekiantis įgyvendinti tam tikros teritorijos plėtros tikslus ir tenkinti tos teritorijos gyventojų bei jų bendruomenių poreikius;

3.2.18. žvejybos ir akvakultūros regionas – nustatytus atrankos kriterijus atitinkantis funkciškai, geografiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu vientisas regionas, kurio teritorija prieina prie jūros, upės ar ežero pakrantės, įskaitant tvenkinius ar upės baseiną, ir kuriame daug darbuotojų dirba verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros sektoriuje;

3.2.19. žvejybos ir (arba) akvakultūros verslo atstovas – privataus juridinio asmens, privačių juridinių asmenų asociacijos arba fizinių asmenų, užsiimančių verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros veikla, asociacijos paskirtas asmuo, taip pat fizinis asmuo, besiverčiantis verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros veikla, kurio dalyvavimo kolegialiame VVG  valdymo organe tikslas – atstovauti žvejybos ir (arba) akvakultūros verslo interesams;

4. Kiti Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos apibrėžtos kituose teisės aktuose.

 

III. PRIORITETAI, TIKSLINĖS SRITYS IR HORIZONTALIEJI PRINCIPAI

 

5. Priemonės „LEADER“ veiklos sritimi „Parengiamoji parama“ (toliau – veiklos sritis) prisidedama prie šių ES kaimo plėtros politikos prioritetų ir tikslinių sričių įgyvendinimo:

5.1. šeštojo prioriteto „Skatinti socialinę įtrauktį, skurdo mažinimą ir ekonominę plėtrą kaimo vietovėse“ tikslinės srities „Vietos plėtros kaimo vietovėse skatinimas“;

5.2. pirmojo prioriteto „Skatinti žinių perteikimą ir inovacijas žemės ūkyje, miškininkystėje ir kaimo vietovėse“ tikslinės srities „Mokymosi visą gyvenimą ir profesinio mokymo žemės ūkio ir miškininkystės sektoriuose skatinimas“.

6. Rengiant dvisektores VPS, veiklos sritimi netiesiogiai prisidedama prie Reglamento (ES) Nr. 508/2014 6 straipsnyje nurodyto ES žvejybos ir akvakultūros ketvirtojo prioriteto  „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“  konkretaus uždavinio „Ekonomikos augimo, socialinės įtraukties ir darbo vietų kūrimo skatinimas ir įsidarbinimo galimybių bei darbo jėgos judumo rėmimas pakrančių ir sausumos bendruomenėse, priklausomose nuo žvejybos ir akvakultūros, įskaitant veiklos įvairinimą žuvininkystės sektoriuje ir kituose jūrų ekonomikos sektoriuose“ įgyvendinimo.

7. Veiklos sritimi prisidedama prie šių ES ir nacionalinių horizontaliųjų principų įgyvendinimo:

7.1. partnerystės principo, t. y. VVG veikla grindžiama partneryste tarp 3 sektorių – pilietinės visuomenės, verslo ir vietos valdžios;

7.2. vyrų ir moterų lygių galimybių skatinimo ir nediskriminacijos, t. y. VVG valdymo organas sudaromas taip, kad būtų išlaikomos lygios vyrų ir moterų galimybės;

7.3. jaunimo, t. y. į VVG valdymo organą įtraukiamas nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas privalomas jaunimo iki 29 m. ir jaunų žmonių iki 40 m. atstovų skaičius.

 

IV. REMIAMA VEIKLA

 

8. Pagal veiklos sritį remiama: 

8.1. VPS rengimas;

8.2.  pareiškėjo gebėjimų stiprinimas, mokymai ir bendradarbiavimas (įskaitant bendradarbiavimą tinkle) siekiant parengti ir įgyvendinti VPS.

 

V. GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

9. Paramos gali kreiptis:

9.1. kaimo vietovių VVG;

9.2. nauja partnerystė – viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal pagrindinius partnerystės principo reikalavimus, nurodytus Taisyklių VI skyriuje;

9.3. dvisektorė VVG.

 

VI. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS

 

10. Tinkamumo sąlygos, taikomos visiems Taisyklių 9 punkte nurodytiems pareiškėjams:

10.1. neturėti įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, išskyrus atvejus, kai  Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

10.2. tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus; 

10.3. neturėti iškeltos bylos dėl bankroto ir (arba) nebūti likviduojamu, pertvarkomu, reorganizuojamu arba restruktūrizuojamu;

10.4. turėti administravimo ir finansų valdymo gebėjimų parengti VPS ir administruoti viešąsias lėšas, t. y. už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (-ys) yra įgyvendinęs ir (arba) įgyvendina bent vieną valstybės biudžeto ar ES lėšomis, ar kitomis viešosiomis lėšomis finansuojamą projektą. 

11. Tinkamumo sąlygos pareiškėjui, nurodytam Taisyklių 9.1 papunktyje:

11.1. paraiškos pateikimo metu turi turėti galiojančią paramos VPS įgyvendinti sutartį pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą;

11.2. turi atstovauti kaimo vietovėms, kurių bendras gyventojų skaičius yra nuo 6 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant kaimus, miestelius, taip pat miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst. Savivaldybių centrai, nepriklausomai nuo gyventojų skaičiaus, nelaikomi kaimo vietove. Ši teritorija geografiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu turi būti vientisa.

12. Tinkamumo sąlygos pareiškėjui, nurodytam Taisyklių 9.2 papunktyje:

12.1. turi būti ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, įsteigtas pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą;

12.2. veiklą turi grįsti trijų sektorių – pilietinės visuomenės, verslo ir vietos valdžios – partnerystės principu;

12.3. pareiškėjo teritorija turi atitikti Taisyklių 11.2 papunktyje nustatytas tinkamumo sąlygas;

12.4. turi sudaryti kolegialų valdymo organą:

12.4.1. iš ne mažiau kaip 11 narių, renkamų visuotiniame narių susirinkime pagal skaidrią ir demokratinę procedūrą, nepažeidžiant partnerystės principo, nurodyto Taisyklių 12.2 papunktyje;

12.4.2. jo nariai turi būti įvairaus amžiaus (bent 2 asmenys iki 40 m.), abiejų lyčių (santykiu 40:60, t. y. mažiausiai 40 proc., nesvarbu, kurios lyties);

12.4.3. jo nariai turi atstovauti skirtingiems sektoriams:

12.4.3.1. pilietinei visuomenei (VVG teritorijoje įsteigtoms ir veikiančioms bendruomeninėms organizacijoms, kitoms NVO (pvz., jaunimo organizacijoms) – nuo 35 iki 49 proc. narių;

12.4.3.2. verslui (pvz., VVG teritorijoje įsteigtoms ir veikiančioms labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, ūkininkams, verslą plėtojantiems fiziniams asmenims) – iki 35 proc. narių;

12.4.3.3. vietos valdžiai – iki 30 proc. narių. Savivaldybės įsteigti savarankiški juridiniai asmenys kolegialiame VVG valdymo organe gali atstovauti vietos valdžios interesams, kai juos paskiria savivaldybės taryba;

12.4.3.4. jeigu atstovaujama teritorija apima kelių besiribojančių savivaldybių teritoriją ar kelių savivaldybių teritorijų dalį (-is), kurios turi būti ne mažesnės kaip seniūnija, į VVG valdymo organą iš visų savivaldybių teritorijų turi būti paskirta bent po vieną asmenį iš visų trijų sektorių (pilietinės visuomenės, verslo ir vietos valdžios).

13. Tinkamumo sąlygos pareiškėjui, nurodytam Taisyklių 9.3 papunktyje:

13.1. atitikti tinkamumo sąlygas, nurodytas Taisyklių 11.1 papunktyje (kai dvisektorė VVG kuriama VPS įgyvendinimo patirties turinčios VVG pagrindu, t. y. nesteigiant naujo juridinio asmens) arba 12.1 ir 12.2 papunkčiuose (kai dvisektorė VVG kuriama steigiant naują juridinį asmenį);

13.2. turi sudaryti kolegialų valdymo organą:

13.2.1. iš ne mažiau kaip 13 narių, renkamų visuotiniame narių susirinkime pagal skaidrią ir demokratinę procedūrą, nepažeidžiant partnerystės principo, nurodyto Taisyklių 12.2 papunktyje;

13.2.2. jo nariai turi būti įvairaus amžiaus (bent 2 asmenys iki 40 m.), abiejų lyčių (santykiu 40:60, t. y. mažiausiai 40 proc., nesvarbu, kurios lyties);

13.2.3. jo nariai turi atstovauti skirtingiems sektoriams:

13.2.3.1. pilietinei visuomenei (VVG atstovaujamoje teritorijoje įsteigtoms ir veikiančioms bendruomeninėms organizacijoms, kitoms NVO (pvz., jaunimo organizacijoms) – nuo 35 iki 49 proc. narių;

13.2.3.2. verslui (pvz., VVG atstovaujamoje teritorijoje įsteigtoms ir veikiančioms labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, ūkininkams, verslą plėtojantiems fiziniams asmenims) – iki 35 proc. narių. Iš jų ne mažiau kaip 50 proc. ir ne mažiau kaip 2 nariai turi būti žvejybos ir (arba) akvakultūros verslo atstovai;

13.2.3.3. vietos valdžiai – iki 30 proc. narių. Savivaldybės įsteigti savarankiški juridiniai asmenys kolegialiame VVG valdymo organe gali atstovauti vietos valdžios interesams, kai juos paskiria savivaldybės taryba;

13.2.3.4. jeigu atstovaujama teritorija apima kelių besiribojančių savivaldybių teritoriją ar kelių savivaldybių teritorijų dalį (-is), kurios turi būti ne mažesnės kaip seniūnija, į VVG valdymo organą iš visų savivaldybių teritorijų turi būti paskirta bent po vieną asmenį iš visų trijų sektorių (pilietinės visuomenės, verslo ir vietos valdžios);

13.3. jos veiklos teritorija:

13.3.1. žvejybos bei akvakultūros regionas geografiškai turi sutapti su atstovaujamomis kaimo vietovėmis, kurių bendras gyventojų skaičius turi būti nuo 10 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant kaimus, miestelius, taip pat miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst. Savivaldybių centrai, nepriklausomai nuo gyventojų skaičiaus, nepriskiriami prie dvisektorės VPS teritorijos. Teritorija geografiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu turi būti vientisa;

13.3.2. pagal 2014 m. liepos 1 d. užfiksuotus Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenis apie darbuotojų, dirbančių Lietuvos akvakultūros įmonėse ir ūkiuose, Baltijos jūroje ir Baltijos jūros priekrantėje žvejojančiose įmonėse, skaičių bei pagal 2014 m. sausio 1 d. užfiksuotus Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos duomenis apie sugautų žuvų kiekį vidaus vandenyse bei Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos duomenis apie sugautų žuvų kiekį Baltijos jūroje ir Baltijos jūros priekrantėje – verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros sektoriuose dirba ne mažiau kaip 15 darbuotojų ir (arba) verslinės žvejybos sugautų žuvų kiekis ne mažesnis kaip 10 tūkst. kg per kalendorinius metus;

13.3.3. turi atstovauti teritorijai, kurioje turima kaimo vietovių VPS ir žuvininkystės VPS įgyvendinimo patirties.

14. Pareiškėjas atitiktį tinkamumo sąlygoms turi užtikrinti viso projekto įgyvendinimo metu.

 

VII. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

15. Pareiškėjas įsipareigoja:

15.1. būti atviru naujiems nariams, t. y. užtikrinti lanksčią, atvirą ir nediskriminuojančią naujų narių, veikiančių (juridinių asmenų atveju) arba gyvenančių (fizinių asmenų deklaruota gyvenamoji  vieta) VVG teritorijoje, priėmimo tvarką. Atskirais VVG nariais su visomis Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme numatytomis asociacijos narių teisėmis ir pareigomis taip pat gali būti savivaldybės įsteigti savarankiški juridiniai asmenys (biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, savivaldybės įmonės, kiti juridiniai asmenys);

15.2. sudaryti kolegialaus valdymo organą, kurio nariai projekto įgyvendinimo metu tinkamai derina viešuosius ir privačius interesus, t. y.  Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka deklaruoja privačius interesus.  Savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, kiti asmenys, savivaldybėje dirbantys politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindais, taip pat savivaldybei ar kitai valdžios institucijai atskaitingų įstaigų, įmonių ar kitų juridinių asmenų vadovai kolegialiame pareiškėjo valdymo organe turi teisę atstovauti tik valdžios sektoriui. Asmuo, kuris kolegialiame pareiškėjo valdymo organe pagal faktinę padėtį turi galimybę atstovauti pilietinės visuomenės ir verslo sektoriams (pvz., yra bendruomeninės organizacijos narys ir ūkininkas), turi raštu išreikšti, kuriam sektoriui atstovauja eidamas VVG kolegialaus valdymo organo nario pareigas;

15.3. parengti VPS ir pateikti ją vertinti kvietimo teikti VPS atrankai laikotarpiu (kvietimo teikti VPS atrankai laikotarpis nustatomas atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu);

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

15.4. pagrįsti projekto įgyvendinimo veiklų planą, t. y. nurodyti planuojamas vykdyti veiklas,  asmenų, kuriems atlygį planuojama mokėti pagal projektą, skaičių, pareigas ir funkcijas projekte rengiant VPS;

15.5. į VPS rengimą, jos rengimo etapus įtraukti kuo daugiau vietos gyventojų, su jais konsultuotis;

15.6. reguliariai viešinti rengiamą VPS, jos rengimo etapus ir rezultatus pareiškėjo interneto svetainėje (jei tokią turi) ir informaciniuose renginiuose  (pvz., susitikimuose su pareiškėjo teritorijos gyventojais, veikiančių įmonių, organizacijų, savivaldos, verslo atstovais ir pan.);

15.7. viešinti paramą Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

VIII. PROJEKTŲ atrankos kriterijai

 

16. Projektų atranka atliekama visoms paramos paraiškoms KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka po tinkamumo skirti paramą vertinimo, neatsižvelgiant, ar pateiktų paraiškų prašoma paramos suma viršija ar neviršija Žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintą planuojamą skirti Programos priemonės paramos sumą.

17. Projektų atrankos kriterijai (jų reikšmės pateikiamos Taisyklių 18 punkte):

17.1. atstovavimas teritorijai ir vietos gyventojų įtraukimas į VPS rengimą. Jei pareiškėjo narys – juridinis asmuo veikia didesnėje teritorijoje nei seniūnija (pvz., kaimo bendruomenių centras ar sąjunga,  vienijanti keletą kaimo bendruomenių), vertinimo metu tikrinama, kurioje seniūnijoje šio juridinio asmens nariai yra registruoti (juridiniai asmenys) arba gyvena (deklaravę gyvenamąją vietą (fiziniai asmenys); 

17.2. pareiškėjo patirtis administruojant projektus;

17.3. pareiškėjo gebėjimai tvarkyti finansų apskaitą.

18. Projektų atrankos kriterijų reikšmės:

Eil.

Nr.

Projektų atrankos kriterijai

Didžiausias balas

Balų išskaidymas

1.

Atstovavimas teritorijai ir vietos gyventojų įtraukimas į VPS rengimą:

1.1.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės ir verslo sektoriaus atstovą iš visų pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

60

60

1.2.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš visų pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

50

1.3.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 4/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

40

1.4.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 3/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

30

1.5.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 2/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

20

1.6.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės ir verslo sektoriaus atstovą iš 1/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

10

2.

Pareiškėjo patirtis administruojant projektus:

2.1.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 3 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO iniciatyvų, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

25

25

2.2.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 2 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO iniciatyvų, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

15

2.3.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 1 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO iniciatyvų, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

5

3.

Pareiškėjo gebėjimai tvarkyti finansų apskaitą:

15

15

3.1.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto finansų apskaitą, turi patirtį buhalterinės apskaitos tvarkymo srityje

3.2.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto finansų valdymą, turi aukštąjį (universitetinį arba neuniversitetinį) ekonomikos krypties (pvz., finansų, buhalterinės apskaitos srities) išsilavinimą

10

 

Balų suma:

100

-

 

19. Didžiausia galima surinkti balų suma yra 100. Parama teikiama paramos paraiškoms, surinkusioms 70 ir daugiau balų.

20. Paramos paraiškoje ir jos prieduose nurodyti duomenys be rašytinio Agentūros paklausimo po paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos negali būti koreguojami ir tikslinami, išskyrus akivaizdžias klaidas. Jeigu paramos paraiškoje ir (arba) jos prieduose nėra konkrečiai ir aiškiai nurodytų duomenų, kuriais vadovaujantis būtų galima nustatyti pareiškėjo atitiktį atrankos kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas jo neatitinka.

 

IX. PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

21. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

22. Pagal Taisykles parama pareiškėjui skiriama vieną kartą ir tik vienai kaimo vietovių VPS arba dvisektorei VPS parengti:

22.1. kaimo vietovių VPS rengimas: didžiausia paramos suma vienam projektui – 31 075,20 Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – 9 000 Eur). Finansuojama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

22.2. dvisektorių VPS rengimas: didžiausia paramos suma vienam projektui – 41 433,60 Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – 12 000 Eur). Finansuojama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

X. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

23. Tinkamomis pripažįstamos išlaidos:

23.1. būtinos projektui įgyvendinti (susijusios su projekto įgyvendinimu ir numatyta vykdyti veikla), realiai suplanuotos ir pagrįstos. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo;

23.2. patirtos nuo paramos paraiškos pateikimo dienos.  Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše pagal Taisyklių 24 punktą arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų nurodytų KPP administravimo taisyklėse. Kai pareiškėjas, įvardytas Taisyklių 9.1 papunktyje, tuo pačiu metu įgyvendina VPS, finansuojamą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, jam administravimo išlaidos, nurodytos Taisyklių 24.2 papunktyje, pripažįstamos tinkamomis finansuoti tik nuo paskutinio mokėjimo prašymo pagal minėtą priemonę pateikimo Agentūrai datos;

23.3. nurodytos paramos paraiškoje, faktiškai patirtos, užregistruotos pareiškėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

23.4. patirtos prekėms, paslaugoms pirkti laikantis KPP administravimo taisyklėse nustatytų pirkimo procedūrų. Jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų pirkimo procedūros neatliktos, tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami trys komerciniai pasiūlymai. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės ar paslaugos kaina 10 proc. didesnė nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės ar paslaugos kaina, atliekami KPP administravimo taisyklių 69 punkte nurodyti veiksmai;

23.5. kurioms finansuoti prašoma paramos, ir kurios nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

23.6. aiškiai įvardytos pagal išlaidų kategorijas.

24. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

24.1. VPS rengimo išlaidos:

24.1.1.  VVG mokymai, susiję su VPS rengimu bei pasiruošimu ją administruoti:

24.1.1.1. atlygis lektoriui;

24.1.1.2. patalpų nuoma;

24.1.1.3. įrangos, skirtos mokymo kursams vykdyti, nuoma;

24.1.1.4. kavos pertraukėlės;

24.1.2. VVG teritorijos tyrimai (pvz., apklausos), susiję su VPS rengimu;

24.1.3. konsultavimasis (vienkartinė pareiškėjo parengtos VPS eksperto peržiūra), susijęs su VPS rengimu ir pasiruošimu ją administruoti (iki 5 179,20 Lt (nuo 2015 m. sausio 1 d. – 1 500 Eur.). Rekomenduojama pasitelkti asmenį, kuris yra kompetentingas strateginių dokumentų rengimo, LEADER ar NVO projektų inicijavimo ir įgyvendinimo srityje;

24.1.4. statistinės informacijos, reikalingos VPS rengti ir įgyvendinti, įsigijimas;

24.1.5. viešųjų ryšių veiksmai, susiję su VVG teritorijos gyventojų ir kitų asmenų (fizinių ir juridinių) įtraukimu į VPS rengimą ir VVG veiklos bei parengtos VPS viešinimu (pvz., darbinio pobūdžio informacinių renginių, susitikimų (VVG su teritorijos gyventojais, veikiančių įmonių, organizacijų, savivaldos, verslo atstovais ir pan.) organizavimo išlaidos:

24.1.5.1. kelionių (nuvykimo ir grįžimo) (ir) arba transporto nuomos;

24.1.5.2. patalpų nuomos;

24.1.5.3. įrangos, skirtos informaciniams renginiams, susitikimams vykdyti, nuomos;

24.1.5.4. renginio medžiagos spausdinimo ir dauginimo;

24.1.5.5. kavos pertraukėlės;

24.1.6. dalyvavimas kaimo vietovių VVG tinkle, ŽRVVG tinkle, nacionaliniuose ir Europos tinkluose, priemonės „LEADER“ įgyvendinimo renginiuose, kurie susiję su VPS rengimu ir pasirengimu ją įgyvendinti:

24.1.6.1. kelionių (nuvykimo ir grįžimo), transporto nuomos, transporto šalies viduje (kai vykstama į užsienį) išlaidos;

24.1.6.2. nakvynės (atsižvelgiant į renginio trukmę, t. y. kai renginys 2 dienų – tinkama 1 nakvynė, 3 dienų renginys – 2 nakvynės ir t. t., ir jei renginio organizatorius nenumato šių išlaidų kompensavimo ir šios išlaidos neįtrauktos į dalyvio mokestį);

24.1.6.3.  dalyvio mokestis (jei tokį nustatė renginio organizatorius);

24.1.6.4. komandiruotės išlaidos (jei vyksta pagal darbo sutartį įdarbintas darbuotojas);

24.2. administravimo išlaidos:

24.2.1. atlyginimai VVG darbuotojams: ne daugiau kaip 2 etatams (arba ne daugiau kaip 3 etatams dvisektorės VPS rengimo atveju) mokant ne didesnį kaip vidutinį darbo užmokestį. Asmuo, gaunantis darbo užmokestį iš administravimo lėšų pagal šias Taisykles, VVG tuo pačiu metu gali dirbti ne mažiau kaip pusę etato ir ne daugiau kaip vieną etatą. Darbo užmokestis pagal šias Taisykles finansuojamas tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

24.2.2. patalpų išlaikymo (nuomos, komunalinių mokesčių);

24.2.3. ryšių ir pašto išlaidos;

24.2.4. kelionių ir (arba) transporto nuomos;

24.2.5. kanceliarinių prekių ir popieriaus įsigijimo;

24.3. kitos išlaidos:

24.3.1. sąskaitos, skirtos paramos lėšoms, atidarymo ir aptarnavimo;

24.3.2. elektroninio parašo įsigijimo;

24.3.3. viešinimo apie gautą paramą.

25. Netinkamos finansuoti išlaidos:

25.1. išlaidos, neįvardytos Taisyklių 24 punkte;

25.2. atlyginimas konsultantams, konsultuojantiems paramos paraiškos ir mokėjimo prašymų pildymo, viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo klausimais;

25.3. Neteko galios nuo 2015-05-05

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

251. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei toks PVM į atskaitą neįtrauktas), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

Papildyta punktu:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

26. Prašoma paramos suma ir  numatytos išlaidos negali būti keičiamos.

 

 

XI. PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

27. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių priede. Paramos paraiškos forma skelbiama Agentūros ir Ministerijos interneto svetainėse (www.nma.lt, www.zum.lt).

28. Paramos paraiška pildoma ir registruojama KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

29. Paramos paraiška ir (arba) dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami. Paramos paraiška ir (arba) jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir reikalaujamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos KPP administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

30. Paramos paraiška gali būti teikiama šiais būdais: elektroniniu formatu, naudojantis ŽŪMIS portalo interneto prieiga adresu https://zumis.lt, arba asmeniškai VVG vadovo arba jo įgalioto asmens Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniam paramos administravimo skyriui (toliau – TERPAS) pagal pareiškėjo buveinės vietą Agentūros interneto tinklalapyje www.nma.lt nurodytais Agentūros TERPAS adresais.

31. Kitais negu Taisyklių 30 punkte nurodytais būdais (pvz., registruotu paštu) paraiškos nepriimamos.

32. Dokumentai (jų originalai arba nuorašai, patvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka), kurie turi būti pateikti kartu su užpildyta paramos paraiška, išvardyti paramos paraiškos formoje (Taisyklių priedas).

33. Pateikus Agentūrai paraišką, pareiškėjas neturi teisės teikti papildomos informacijos, jeigu jos nepaprašo Agentūra, išskyrus atvejį, kai po paraiškos užregistravimo keičiasi VVG kontaktiniai duomenys. Tokiu atveju pareiškėjas turi  raštu pateikti pasikeitusią kontaktinę informaciją.

34. Jeigu po paraiškos užregistravimo susiklostė tam tikros aplinkybės, iš esmės keičiančios projekto įgyvendinimo galimybes, pareiškėjas turi raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paraiškos atšaukimą.

 

XII. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS, tvirtinimas ir PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

35. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis KPP administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.

36. Paramos paraiškos pagal šias Taisykles gali būti pradėtos vertinti nesibaigus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui.

37. Agentūra, įvertinusi visas paramos paraiškas arba dalį paramos paraiškų, kai jose prašoma paramos suma neviršija Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. 3D-841 „Dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir viešosios paramos maksimalių metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, veiklos sritis ir veiklas, paskirstymo sąrašo patvirtinimo“ patvirtintos paramos sumos, skirtos priemonės „LEADER“ veiklos sričiai „Parengiamoji parama“, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

 

38. Paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė ir vertinimo ataskaitos teikiamos svarstyti Ministerijoje sudarytam Projektų atrankos komitetui (toliau – Komitetas). Į Komiteto sudėtį turi būti įtrauktas bent vienas Agentūros atstovas, taip pat socialiniai partneriai.

39. Komitetas svarsto, kuriuos projektus finansuoti, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Vadovaujantis Komiteto rekomendacijomis, galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo ir (arba) neskyrimo ir jo dydžio priima Ministerija. Ministerija apie priimtą galutinį sprendimą per 5 darbo dienas po jo priėmimo informuoja Agentūrą, o ši  – pareiškėją per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos. Pareiškėjas informuojamas registruotu laišku, el. paštu ar elektroniniu būdu naudojant ŽŪMIS. Sprendime turi būti nurodytas paramos dydis, paramos lyginamoji dalis nuo visų tinkamų finansuoti išlaidų ir paramos lėšų išskaidymas pagal finansavimo šaltinius. Jei galutinis sprendimas yra sumažinti paramą arba jos neskirti, turi būti nurodytos šio sprendimo priežastys ir jo apskundimo tvarka.

40. Agentūra po sprendimo skirti paramą KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą. Paramos sutartyje įvardijama, kokią VPS, t. y. kaimo vietovių ar dvisektorę, įsipareigoja parengti pareiškėjas. Jei dėl nuo paramos gavėjo priklausančių aplinkybių, projekto įgyvendinimo metu ar jo pabaigoje,  vietoj numatytos dvisektorės VPS paramos gavėjas numato pateikti kaimo vietovių VPS, jis apie tai nedelsdamas turi informuoti Agentūrą. Paramos gavėjui paramos lėšos išmokamos taip, kad nebūtų viršyta didžiausia galima paramos suma kaimo vietovių VPS parengti (kaip įtvirtinta Taisyklių 22.1 papunktyje). Jei paramos lėšos paramos gavėjui yra išmokėtos, jis paramos lėšų perviršį privalo grąžinti.

 

XIII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, TIKRINIMO IR PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

41. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

42. Mokėjimo prašymai ir susiję dokumentai teikiami Agentūrai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami, tikrinami ir vertinami KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

43. Paramos lėšų išmokėjimo būdas nustatomas paramos sutartyje. Tinkamos finansuoti išlaidos gali būti apmokėtos šiais būdais:

43.1. išlaidų kompensavimo;

43.2. išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Kai avanso mokėjimas (fiksuota suma) yra atliekamas po paramos sutarties pasirašymo, tačiau iki faktinės projekto įgyvendinimo pradžios, tokiu atveju avansas gali siekti iki 50 proc. nuo skirtos paramos VPS parengti.

44. Projekto vykdytojas gali pateikti iki 3 mokėjimo prašymų (įskaitant avanso mokėjimo prašymą).

45. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

46. Paramos lėšos išmokamos KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XIV. SANKCIJOS

 

47. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos. Gali būti taikomos tokios sankcijos: paramos sumažinimas, paramos teikimo sustabdymas ir (arba) nutraukimas, sutarties nutraukimas ir (arba) reikalavimas grąžinti visą ar dalį sumokėtos paramos; apribojimas teikti paraiškas; kitos poveikio priemonės dėl su gauta arba prašoma parama susijusių įsipareigojimų nevykdymo ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymo.

48. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro patvirtinta Sankcijų taikymo metodika.

49. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką.

50. Pagal veiklos sritį gali būti taikomos sankcijos:

50.1. paramos sutarties nutraukimas ir visų skirtų paramos lėšų susigrąžinimas, kai paramos gavėjas:

50.1.1. pažeidžia Taisyklių VI skyriuje nurodytas tinkamumo sąlygas ir įsipareigojimą, nurodytą Taisyklių 15.4 papunktyje;

50.1.2. pažeidžia įsipareigojimą, nurodytą Taisyklių 15.3 papunktyje, t. y. už gautą paramą neparengia kaimo vietovių VPS arba dvisektorės VPS ir jos nepateikia jos atrankai;

50.1.3. pakartotinai po 50.3 papunktyje pritaikytų sankcijų  padaro pažeidimus, nurodytus Taisyklių 50.2 papunktyje;

50.2. paramos teikimo sustabdymas iki kol pareiškėjas ištaisys nustatytus neatitikimus per Agentūros ir (arba) Ministerijos nustatytą terminą, kai paramos gavėjas pažeidžia Taisyklių 15.1, 15.2, ir 15.5–15.7 papunkčiuose įtvirtintus įsipareigojimus;

50.3. paramos sumažinimas arba reikalavimas grąžinti dalį sumokėtos paramos sumos:

50.3.1. 1 proc., kai per nustatytą terminą paramos gavėjas neištaiso pažeidimų, susijusių su Taisyklių 15.6 ir 15.7 papunkčiuose įtvirtintais įsipareigojimais;

50.3.2. 2 proc., kai per nustatytą terminą paramos gavėjas neištaiso pažeidimų, susijusių su Taisyklių 15.1, 15.2 ir 15.5 papunkčiuose įtvirtintais įsipareigojimais.

 

XV. PATIKROS VIETOJE

 

51. Agentūra turi teisę atlikti pareiškėjo patikras vietoje savo iniciatyva, ministerijos  arba Komiteto siūlymu.

52. Paramos gavėjo patikras vietoje atlieka Agentūros darbuotojai. Patikros vietoje metu turi teisę dalyvauti Ministerijos atstovai.

53. Paramos gavėjas turi užtikrinti tinkamas sąlygas Agentūrai atlikti patikrą vietoje: paramos gavėjo patikros vietoje dieną turi dalyvauti paramos gavėjo administracijos vadovas arba kitas tinkamai įgaliotas paramos gavėjo atstovas, kuris patikros vietoje atlikimo dieną turi įsileisti Agentūros darbuotojus, Ministerijos atstovus (jeigu jie dalyvauja) į paramos gavėjo buveinę, pateikti visus prašomus dokumentus, susijusius su paramos gavėjo veiklos organizavimu, paramos paraiškos ir VPS rengimu. Užsakomųjų patikrų atveju turi pateikti visus prašomus dokumentus, susijusius su paramos gavėjo veiklos organizavimu, paramos paraiškos ir VPS rengimu, taip pat kitus dokumentus, susijusius su ES paramos panaudojimu (pvz., apskaitos dokumentus) arba siekiu ją gauti ir panaudoti.

54. Jeigu paramos gavėjas neužtikrina tinkamų sąlygų Agentūrai atlikti paramos gavėjo patikrą vietoje arba atsisako pasirašyti patikros vietoje ataskaitą, arba pateikti raštu pastabas (jeigu tokių pastabų paramos gavėjas turi), laikoma, kad yra trukdoma atlikti paramos gavėjo patikrą vietoje, dėl to taikoma sankcija, nurodyta Taisyklių 50.1 papunktyje.

55. Jeigu paramos gavėjo patikros vietoje metu:

55.1. nenustatoma jokių neatitikčių, projekto įgyvendinimas tęsiamas toliau;

55.2. nustatomos neesminės neatitiktys, kurios gali būti ištaisytos VVG (pvz., netinkamai saugomi VPS rengimo dokumentai), Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas suformuluoja reikalavimus paramos gavėjui ir nustato terminą, per kurį Agentūros reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimus ir jų įvykdymo terminus Agentūra turi raštu informuoti paramos gavėją. Įvykdęs  Agentūros reikalavimus paramos gavėjas raštu informuoja Agentūrą. Agentūra įsitikina, kad neatitiktys ištaisytos tinkamai ir atnaujina projekto administravimo procesus;

55.3. jeigu nustatomos esminės neatitiktys, kurios paneigia paraiškoje arba paramos gavėjo  atitiktį bent vienai tinkamumo sąlygai, nurodytai šių Taisyklių VI skyriuje arba įsipareigojimams, taikomos Taisyklių 50 punkte įvardytos sankcijos. 

 

XVI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

56. Už tinkamą EŽŪFKP reglamentuose nustatytų projektų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę atsakinga Agentūra. Projektų įgyvendinimo laikotarpiu ir projekto kontrolės laikotarpiu Agentūra: vykdo projekto įgyvendinimo eigos stebėseną, t. y., ar projektas vykdomas pagal paramos paraišką, projekto įgyvendinimo planą; taip pat vertina paramos gavėjo atitiktį atrankos kriterijams, už kuriuos paramos paraiškų vertinimo metų buvo skirta parama.

57.  Projektų priežiūrai atlikti Agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, projektų patikrų vietoje rezultatai ir kita Agentūros gaunama informacija.

 

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Projektų dokumentų saugojimo, apskundimo tvarką, projektų ir paramos sutarties pakeitimų tvarką nustato KPP administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.

59. Rekomenduojama, kad pareiškėjas elektroninius dokumentus saugotų vadovaudamasis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

60. Informacijos ir paaiškinimų dėl paramos kreipimosi tvarka nustatyta KPP administravimo taisyklėse.

61. Taisyklės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

62. Taisyklių prieduose pateiktų duomenų, kurie būtini vertinant paramos paraiškas, litais išreikštas skaitmenines vertes nuo 2015 m. sausio 1 d. Agentūra turi perskaičiuoti į eurais išreikštas vertes, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatyme nustatyta tvarka.

63. Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

64. Taisyklės parengtos pagal KPP, kuri nėra patvirtinta EK. Jei EK patvirtinus KPP pasikeis paramos teikimo sąlygos, paramos paraiška bus tikrinama pagal pasikeitusias sąlygas.

______________________

 

 

 

Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m.

programos priemonės „leader

veiklos srities „Parengiamoji parama“

įgyvendinimo taisyklių

priedas

 

(Paramos paraiškos kaimo vietovių vietos plėtros strategijai arba dvisektorei vietos plėtros strategijai parengti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „LEADER“ veiklos sritį „Parengiamoji parama“ forma)

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| teritorinis paramos administravimo skyrius

(pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento Teritorinio paramos administravimo skyriaus tarnautojas)

 

|__|__|__|__| |__|__| |__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_ |__|__|

(data)                                              (paraiškos registracijos numeris)

 

__________________________                                __________________                   __________

(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos)          (vardas, pavardė)             (parašas)

Paraiška pateikta:

Per ŽŪMIS portalą          □

asmeniškai per Agentūros TERPAS □

 

Paraiška vertinti priimta  □

Paraiška atmesta             □

 

 

 

___________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos

Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento _________________________ teritoriniam paramos administravimo skyriui

 

PARAMOS PARAIŠKA

KAIMO VIETOVIŲ VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAI ARBA DVISEKTOREI VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAI PARENGTI PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 M. PROGRAMOS PRIEMONĖS „LEADER“ VEIKLOS SRITĮ „PARENGIAMOJI PARAMA“

 

 

___________________

(data)

 

1.

BENDROJI INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ[1]:

1.1.

Pareiškėjo teisinė forma

Įrašykite tikslią pareiškėjo teisinę formą (asociacija), atitinkančią VĮ „Registrų centras“ Juridinių asmenų registre esančią informaciją

1.2.

Pareiškėjo pavadinimas

Įrašykite tikslų pareiškėjo pavadinimą, atitinkantį VĮ „Registrų centras“ Juridinių asmenų registre esančią informaciją.

1.3.

Pareiškėjo registracijos kodas

Įrašykite juridinio asmens registracijos numerį, atitinkantį VĮ „Registrų centras“ Juridinių asmenų registre esančią informaciją.

1.4.

Pareiškėjo registracijos buveinė:

Įrašykite tikslų pareiškėjo registracijos adresą, atitinkantį VĮ „Registrų centras“ Juridinių asmenų registre esančią informaciją

savivaldybės pavadinimas

 

gyvenamosios vietovės pavadinimas

 

gatvės pavadinimas

 

namo Nr.

 

buto Nr.

 

pašto indeksas

 

1.5.

Pareiškėjo kontaktinė informacija

Įrašykite tikslią kontaktinę informaciją, kuria bus siunčiama visa informacija, susijusi su projektu

savivaldybės pavadinimas

 

gyvenamosios vietovės pavadinimas

 

gatvės pavadinimas

 

namo Nr.

 

buto Nr.

 

pašto indeksas

 

el. pašto adresas

prašome nurodyti vieną el. pašto adresą, kuris yra tinkamas susirašinėjimui dėl paramos paraiškos

 

kontaktiniai telefono Nr. 

 

pareiškėjo vadovas (pareigos, vardas ir pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas)

 

pagrindinis pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą (pareigos, vardas ir pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas)

prašome nurodyti asmenį, kuris bus atsakingas už projekto administravimą, taip pat bendravimą su Agentūra, Ministerija

 

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto buhalterinę apskaitą (pareigos, vardas ir pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas)

prašome nurodyti asmenį, kuris bus atsakingas už projekto buhalterinę apskaitą

 

1.6.

Pareiškėjo rūšis

(pažymėkite tinkamą)

kaimo vietovių VVG                    □

dvisektorė VVG                        □

nauja partnerystė                          □

 

 

 

 


2.

BENDROJI INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ:

2.1.

KPP veiklos sritis, pagal kurią teikiamas projektas

Parengiamoji parama

2.2.

KPP priemonės veiklos srities, pagal kurią bus mokamos paramos lėšos, kodas

M19.1

2.3.

Projekto pavadinimas

Nurodykite projekto pavadinimą

2.4.

Rengiamos VPS rūšis:

kaimo vietovių VPS □

dvisektorė VPS     □

2.5.

Pareiškėjo VPS įgyvendinimo patirtis (netaikoma naujai partnerystei):

Nurodykite, ar turite VPS įgyvendinimo patirties. Jei taip, nurodykite, kokios VPS įgyvendinimo patirties turite.

Taip, kaimo vietovių VPS  □                Ne □

Taip, žuvininkystės VPS    □

 

Jei turite VPS įgyvendinimo patirties, nurodykite, ar paramos paraiškos pateikimo dieną turite galiojančią paramos sutartį dėl VPS įgyvendinimo pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą:

Taip    □

Ne      □

2.6.

Teritorija, kuriai rengiama VPS

Nurodykite savivaldybės pavadinimą arba savivaldybių ir savivaldybių seniūnijų pavadinimus (jeigu VPS teritorija apima kelias  savivaldybes ar jų teritorijų dalis)

2.7.

Teritorijos, kuriai rengiama VPS, gyventojų skaičius

Nurodykite rengiamos VPS teritorijos gyventojų skaičių. Rekomenduojamas statistinės informacijos šaltinis – Lietuvos statistikos departamento duomenys (interneto tinklalapis www.stat.gov.lt):

□ gyventojų

2.8.

Teritorijos, kuriai rengiama dvisektorės VPS, dirbančiųjų verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros sektoriuose skaičius (kai taikoma)

Nurodykite rengiamos dvisektorės VPS teritorijoje dirbančiųjų verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros sektoriuose skaičių. Rekomenduojamas statistinės informacijos šaltinis – Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenys (interneto tinklalapis  www.vic.lt):

 

verslinės žvejybos sektoriuje  □ žmonių

akvakultūros sektoriuje             □ žmonių

2.9.

Teritorijos, kuriai rengiama dvisektorė VPS, verslinės žvejybos sugaunamų žuvų kiekis (kai taikoma)

Nurodykite rengiamos dvisektorės VPS teritorijoje verslinės žvejybos sugaunamų žuvų kiekį kilogramais už ataskaitinius metus

Rekomenduojama Žuvininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos duomenų bazė www.zuv.lt):

 

Verslinės žvejybos sugaunamų žuvų kiekis    □ kg

2.10.

Teritorijos geografinis ekonominis ir socialinis vientisumas

Trumpai pagrįskite atstovaujamos teritorijos vientisumą geografiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu.

2.11.

Prašomos paramos VPS parengti suma (Lt ir Eur)

 

_________________ Lt

Įrašykite paramos dydį litais

(kai paramos paraiška pildoma nuo 2015 m. sausio 1d. – sumų litais galite nenurodyti)

 

_________________Eur

Įrašykite paramos dydį eurais

EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų

2.12.

Planuojama projekto pradžia

|__|__|__|__| – |__|__| – |__|__|

nurodykite planuojamą projekto pradžią, t. y. datą, nuo kurios pradėsite įgyvendinti projektą – daryti išlaidas, kaip nurodyta projekto įgyvendinimo plane

2.13.

Planuojama projekto pabaiga

|__|__|__|__| – |__|__| – |__|__|

nurodykite planuojamą projekto pabaigą, t. y. planuojamą paskutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo Agentūrai datą)

2.14.

Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn.

|__|__| mėn.

(nurodykite projekto įgyvendinimo trukmę mėnesiais)

 

3.  PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS  

Eil. Nr.

Informacija apie:

Trumpas pagrindimas

3.1.

Planuojamas vykdyti veiklas:

trumpai (iki 0,5 psl.) pagrįskite planuojamas vykdyti projekto veiklas, planuojamą pradžią ir pabaigą.

3.2.

VPS rengiančius asmenis

nurodykite informaciją apie VPS rengiančius asmenis, jų skaičių, pareigas, funkcijas ir kokia apimtimi  (ar visu etatu) jie dirbs projekte

3.3.

Vietos gyventojų įtraukimą į VPS rengimą

nurodykite, kaip užtikrinsite, kad visais VPS rengimo etapais bus įtraukta kuo daugiau vietos gyventojų, su jais bus konsultuojamasi

3.4.

VPS viešinimą

nurodykite,  kaip, kokiomis priemonėmis  ir kokiais etapais bus viešinama rengiama VPS 

 

4. PROJEKTO FINANSINIS PLANAS:

Išlaidų pavadinimas

(finansuojamos tik Taisyklių X skyriuje nurodytos išlaidos)

Suma be PVM

PVM

Bendra suma su PVM

Prašoma paramos suma

Išlaidų poreikio pagrindimas/

sąsaja su vykdoma veikla

Lt[2]

Eur

Lt2

Eur

Lt2

Eur

Lt2

Eur

 

4.1.

VPS rengimo išlaidos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<...>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

administravimo išlaidos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<...>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.

kitos išlaidos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<...>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  PAREIŠKĖJO ATITIKTIS PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAMS:

Eil.

Nr.

Projektų atrankos kriterijai

Atitiktis kriterijui

(pažymėkite atitiktį vienai iš 1, 2 ir 3 punktuose nurodytų kriterijaus reikšmių)

1.

Atstovavimas teritorijai ir vietos gyventojų įtraukimas į VPS rengimą:

1.1.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės ir verslo sektoriaus atstovą iš visų pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

□      

1.2.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš visų pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

1.3.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 4/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

1.4.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 3/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

1.5.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės arba verslo sektoriaus atstovą iš 2/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

1.6.

pareiškėjo nariais yra bent po vieną pilietinės visuomenės ir verslo sektoriaus atstovą iš 1/5 pareiškėjo atstovaujamos teritorijos seniūnijų

2.

Pareiškėjo patirtis administruojant projektus:

2.1.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 3 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

2.2.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 2 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

2.3.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto administravimą, turi ne mažesnę kaip 1 m. patirtį ES paramos administravimo srityje (NVO, verslo plėtros ar socialinių klausimų)

3.

Pareiškėjo gebėjimai tvarkyti finansų apskaitą:

3.1.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto finansų apskaitą, turi patirtį buhalterinės apskaitos tvarkymo srityje

3.2.

pareiškėjo paskirtas asmuo, atsakingas už projekto finansų valdymą, turi aukštąjį (universitetinį arba neuniversitetinį) ekonomikos krypties (pavyzdžiui, finansų, buhalterinės apskaitos srities) išsilavinimą.

 

 

6.

INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO KOLEGIALAUS VALDYMO ORGANO NARIUS

 

Vardas ir pavardė

Amžius

Atstovaujama institucija (taikoma, kai valdymo organo narys atstovauja juridiniam asmeniui)

Atstovavimo pagrindas

(taikoma, kai valdymo organo narys atstovauja juridiniam asmeniui)

Nurodykite įgaliojimą išdavusio juridinio asmens pavadinimą, įgaliojimą datą, numerį (jei toks yra) ir jo galiojimo trukmę (įgaliojimai turi būti saugomi pareiškėjo buveinėje)

Verslinės žvejybos ir (arba) akvakultūros sektoriaus atstovai (taikoma, kai kreipiamasi paramos dvisektorei VPS rengti)

Nurodykite, kuriai sričiai  t. y.  akvakultūros ar verslinės žvejybos, atstovauja asmuo

6.1.

Pilietinės visuomenės sektorius

6.1.1.

 

 

 

 

-

6.1.2.

 

 

 

 

-

6.1.3.

 

 

 

 

-

<...>

 

 

 

 

-

6.2.

Verslo sektorius

6.2.1.

 

 

 

 

-

6.2.2.

 

 

 

 

-

6.2.3

žvejybos ir (arba) akvakultūros verslo atstovas (kai taikoma):

6.2.3.1.

 

 

 

 

 

6.2.3.2.

 

 

 

 

 

<...>

 

 

 

 

 

6.3.

Vietos valdžios sektorius

6.3.1.

 

 

 

 

-

6.3.2.

 

 

 

 

-

<...>

 

 

 

 

-

 

 

7.

PRIDEDAMI DOKUMENTAI

 

Dokumento pavadinimas

Pažy-mėti ženklu „X“

Lapų skaičius

7.1.

Juridinio asmens įstatų kopija arba kitų dokumentų, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, kopija

 

 

7.2.

Juridinio asmens visuotinio narių susirinkimo protokolo (protokolų) ir dalyvių sąrašo kopija

 

 

7.3.

VVG narių sąrašas

 

 

7.4.

Dokumentai, įrodantys pareiškėjo administravimo ir finansų valdymo gebėjimus parengti  VPS ir administruoti viešąsias lėšas (nurodykite konkretų dokumento pavadinimą, pvz., CV. Jei dokumentų daugiau,  pateikite juos atskiroje eilutėje)

 

 

7.5.

Dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą (pateikite finansinės atskaitomybės dokumentus už praėjusius ir ataskaitinius finansinius metus (naujai įregistruoti juridiniai asmenys turi pateikti ūkinės veiklos pradžios balansą)

 

 

7.6.

Komerciniai pasiūlymai paramos paraiškoje nurodytų išlaidų vertei pagrįsti (po 3 kiekvienai išlaidai pagrįsti)

 

 

7.7.

Privačių interesų deklaracijos

(jeigu jų deklaruotų privačių interesų deklaracija nėra paskelbta Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos tinklalapyje www.vtek.lt,)

 

 

<..>

<...>

 

 

 

8.

PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

8.1.

Patvirtinu, kad:

8.1.1.

šioje paraiškoje ir prie paraiškos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

8.1.2.

esu susipažinęs su VPS rengimo finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais KPP, KPP administravimo taisyklėse ir priemonės „LEADER“ veiklos srities „Parengiamoji parama“ įgyvendinimo taisyklėse;

8.1.3.

mano atstovaujama asociacija yra įvykdžiusi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

8.1.4.

mano atstovaujamos asociacijos vadovas, turintis teisę asociacijos vardu sudaryti sandorius, finansininkas ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo;

8.1.5.

mano atstovaujamai asociacijai nėra iškelta byla dėl bankroto ir (arba) ji nėra likviduojama, reorganizuojama arba restruktūrizuojama;

8.1.6.

mano atstovaujamai asociacijai nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų;

8.1.7.

man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas arba jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas įsipareigotu laikotarpiu;

8.1.8.

apimama teritorija, kuriai rengiama VPS, yra geografiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu vientisa;

8.1.9.

mano atstovaujama asociacija turi administravimo ir finansų valdymo gebėjimų parengti VPS ir administruoti viešąsias lėšas;

8.1.10.

buhalterinė apskaita tvarkoma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;

8.2.

Sutinku, kad:

8.2.1.

paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys ir jie nepateikiami Agentūrai paprašius (įskaitant šią deklaraciją);

8.2.2.

paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi EŽŪFKP kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje;

8.2.3.

informacija apie mano atstovaujamos asociacijos paraišką, jos vertinimo rezultatus, priimtus sprendimus finansuoti VPS rengimą arba jo nefinansuoti, informacija apie sudarytą paramos sutartį ir skirtų paramos lėšų dydį būtų viešinama; 

8.2.4.

Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Žemės ūkio ministerijos, Agentūros, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos įgalioti asmenys audituotų ir kontroliuotų mano, kaip projekto vykdytojo, ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu.

8.3.

Jeigu bus skirta parama projektui įgyvendinti, sutinku įsipareigoti:

8.3.1.

projekto įgyvendinimo metu laikytis teisės aktų, reglamentuojančių projekto įgyvendinimo tvarką;

8.3.2.

vykdyti reguliarią projekto priežiūrą ir stebėseną, kad būtų užtikrintas jo įgyvendinimas;

8.3.3.

jog projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

8.3.4.

būti atviru naujiems nariams, t. y. užtikrinti lanksčią, atvirą ir nediskriminuojančią naujų narių, veikiančių (juridinių asmenų atveju) arba deklaravusiųjų gyvenamąją vietą (fizinių asmenų atveju) VVG atstovaujamoje teritorijoje, priėmimo tvarką;

8.3.5.

užtikrinti tinkamą valdymo organo narių tinkamą viešųjų ir privačių interesų derinimą;

8.3.6.

parengti VPS ir pateikti ją vertinti kvietimo teikti VPS atrankai laikotarpiu;

8.3.7.

į VPS rengimą, jos rengimo etapus įtraukti kuo daugiau vietos gyventojų, su jais konsultuotis

8.3.8.

reguliariai viešinti rengiamą VPS, jos rengimo etapus ir rezultatus pareiškėjo interneto svetainėje (jei tokią turi) ir informaciniuose renginiuose

8.3.9.

viešinti gautą paramą;

8.3.10.

projekto įgyvendinimo metu tinkamai informuoti Agentūrą apie bet kokius pasikeitimus ir nukrypimus, susijusius su projekto įgyvendinimu;

8.3.11.

tinkamai saugoti visus dokumentus, susijusius su VPS rengimu;

8.3.12.

projekto įgyvendinimo metu priimti studentus atlikti praktikos.

8.4.

Žinau, kad Programa nėra patvirtinta Europos Komisijos, ir sutinku, kad, patvirtinus Programą ir pasikeitus paramos teikimo sąlygoms, mano pateikta paramos paraiška bus tikrinama pagal pasikeitusias sąlygas.

 

9.

PARAIŠKĄ TEIKIANČIO ASMENS DUOMENYS:

9.1.

Vardas, pavardė

 

9.2.

Pareigos

 

9.3.

Atstovavimo pagrindas

 

9.4.

Data

 

________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-344, 2015-05-04, paskelbta TAR 2015-05-04, i. k. 2015-06626

Dėl žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 2 d. įsakymo Nr. 3D-917 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „LEADER“ veiklos srities „Parengiamoji parama“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] Paraiška VPS įgyvendinti turi būti užpildyta kompiuteriu. Rekomenduojama naudoti Times New Roman šriftą, kurio dydis ne mažesnis negu 10 punktų.

[2] Kai paramos paraiška pildoma nuo 2015 m. sausio 1d. – sumų litais galite nenurodyti.