Suvestinė redakcija nuo 2021-02-09

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-10-07, i. k. 2015-14836

 

Nauja redakcija nuo 2021-02-09:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ

IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ PRIEMONĖS NR. 09.4.3-ESFA-K-805 „ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI INVEST LT+“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

2015 m. spalio 6 d. Nr. 4-631

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                    Evaldas Gustas

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2015-09-30 raštu Nr. ((24.39)-5K-1520361)-6K-1507216

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2015 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 4-631

 

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKJŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ PRIEMONĖS NR. 09.4.3-ESFA-K-805 Žmogiškieji ištekliai Invest LT+PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);

2.4. Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 986 „Dėl Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Darbo užmokesčio išlaidos – mokytojų ir mokomų asmenų darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos.

4.2. Darbo vieta – įmonės veiklai vykdyti neterminuotam laikotarpiui sukurta darbo vieta visu etatu.

4.3. Darbo vieta, kuriai reikia papildomų kompetencijų, – darbo vieta, turinti įmonės vykdomos veiklos ypatumus atspindinčių technologinių, gamybinių procesų ir paslaugų, kuriems vykdyti ir teikti tik profesinio mokymo ar aukštojo mokslo suteikiamos kvalifikacijos nepakanka.

4.4. Didelė įmonė – juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, nustatyto Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

4.5. Investicijų plėtros projektas – investuotojo, kuris jau buvo investavęs Lietuvoje iki paraiškos pateikimo, įvykdyta arba vykdoma privaloma investicija arba investuotojo ne vėliau kaip per 36 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo pabaigos vykdoma arba planuojama vykdyti privaloma investicija (jei projektas nepriskiriamas naujam plyno lauko investicijų projektui).

4.6. Investicijų projektas – naujas plyno lauko investicijų arba investicijų plėtros projektas.

4.7. Investuotojas užsienio investuotojas (įmonė) arba užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatus juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką.

4.8. Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma.

4.9. Kvalifikacija – formalus vertinimo ir pripažinimo proceso rezultatas, kuris pasiekiamas, kai atsakinga institucija nustato, kad asmens mokymosi rezultatai atitinka nustatytus standartus ir gaunamas kvalifikaciją patvirtinantis dokumentas (pažymėjimas).

4.10. Labai maža įmonė sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

4.11. Lemiama įtaka sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme.

4.12. Maža įmonė – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

4.13. Mokomas asmuo – projekto vykdytojo darbuotojas, dalyvaujantis projekto lėšomis finansuojamuose mokymuose.

4.14. Mokytojas – mokomus asmenis mokantis projekto vykdytojo darbuotojas.

4.15. Naujas plyno lauko investicijų projektasinvestuotojo, kuris iki paraiškos pateikimo nebuvo investavęs Lietuvoje, vykdoma investicija, kai verslo tikslu investuojama į naujo statinio statybą ir įrengimą plyname lauke.

4.16. Nuotolinis mokymasis – tai nuoseklus savarankiškas ar grupinis mokymas(is), kai mokomus asmenis ir mokytoją skiria atstumas ir (ar) laikas, o bendravimas ir bendradarbiavimas, mokymosi medžiaga pateikiama informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis.

4.17. Privaloma investicijane mažesnė kaip 1 448 000 Eur (milijono keturių šimtų keturiasdešimt aštuonių tūkstančių eurų) investicija arba sukurtos ne mažiau kaip 20 darbo vietų.

4.18. Privati investicija – sąvoka suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 3 straipsnyje.

4.19. Plynas laukas – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme.

4.20. Specifinės kompetencijos – kompetencijos, būtinos konkrečioje darbo vietoje, norint atlikti tiesiogiai su darbu susijusias operacijas ir funkcijas.

4.21. Vidutinė įmonė – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso vienu etapu būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 11 584 801 Eur (vienuolika milijonų penkis šimtus aštuoniasdešimt keturis tūkstančius aštuonis šimtus vieną eurą) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšų. Numatoma paskelbti keturis kvietimus teikti paraiškas finansavimui gauti. Pirmajam kvietimui numatoma skirti iki 2 500 000 Eur (dviejų milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatomos skirti ES struktūrinių fondų sumos, antrajam – iki 3 292 400 Eur (trijų milijonų dviejų šimtų devyniasdešimt dviejų tūkstančių keturių šimtų eurų), trečiajam – iki 2 896 200 Eur (dviejų milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų eurų), ketvirtajam – iki 2 896 201 Eur (dviejų milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų vieno euro). Jeigu paskelbus kvietimą pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo ir pateiktas paraiškas paskirstyta ir prašoma skirti suma yra mažesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, nepanaudota lėšų suma paskirstoma proporcingai kitiems kvietimams. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę kvietimui skirtą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

9. Priemonės tikslas – skatinti tiesiogines užsienio investicijas, sudarant sąlygas tobulinti investuotojų darbuotojų kvalifikaciją, žinias ir gebėjimus.

10. Pagal Aprašą remiamos veiklos – investuotojų, investuojančių Lietuvos Respublikos teritorijoje į gamybą ir (ar) paslaugas, darbuotojų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas, įskaitant mokymo darbo vietoje organizavimą.

11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą pirmąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti 2015 metų IV ketvirtį, antrąjį – pasibaigus pirmojo kvietimo terminui, trečiąjį – pasibaigus antrojo kvietimo terminui, ir ketvirtąjį – pasibaigus trečiojo kvietimo terminui.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra investuotojai, partneriai – negalimi.

13. Pareiškėjais (projekto vykdytojais) gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėjais (projekto vykdytojais) negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.  

14. Finansavimas negali būti skiriamas pareiškėjams Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytais atvejais. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte.

 

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

15.   Projektas turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

16.   Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus:

16.1. investuotojo privačių investicijų dydis į Lietuvoje įgyvendintą, šiuo metu įgyvendinamą arba į vienerių metų laikotarpyje planuojamą pradėti įgyvendinti investicijų projektą, į kurį turi būti investuota ne vėliau kaip per 36 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ne mažesnis kaip 1 448 000 Eur (vienas milijonas keturi šimtai keturiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) arba tokio investicijų projekto metu sukuriama ne mažiau kaip 20 darbo vietų (vertinama, ar investuotojo privačių investicijų dydis į Lietuvoje įgyvendintą, šiuo metu įgyvendinamą arba į vienerių metų laikotarpyje planuojamą pradėti įgyvendinti investicijų projektą, į kurį turi būti investuota ne vėliau kaip per 36 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ne mažesnis kaip 1 448 000 Eur (vienas milijonas keturi šimtai keturiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų) arba tokio investicijų projekto metu sukuriama ne mažiau kaip 20 darbo vietų);

16.2. projektas atitinka Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 986 „Dėl Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, nuostatas (vertinama, ar projektai prisidės prie pirmojo Programos tikslo „Didinti tiesiogines investicijas į gamybos ir paslaugų sektorius“ ir trečiojo Programos tikslo „Aprūpinti Lietuvos verslą konkurencingais žmogiškaisiais ištekliais“ antrojo uždavinio „Sukurti nuolat veikiančias žmogiškųjų išteklių kompetentingumo tobulinimo priemones“ įgyvendinimo. Siekiant pirmojo Programos tikslo įgyvendinimo, projektu turi būti kuriamos darbo vietos, kurioms reikia papildomų kompetencijų, o siekiant trečiojo Programos tikslo antrojo uždavinio įgyvendinimo, darbuotojams turi būti suteiktos specifinės kompetencijos);

16.3. pareiškėjas yra užsienio investuotojas (įmonė) arba užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatus juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką (kai pareiškėjas yra užsienio investuotojas (įmonė), pagal pateiktus dokumentus bus tikrinama investuotojo registracijos vieta užsienio valstybėje. Kai pareiškėjas yra užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatus juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, tikrinama pagal pateiktus dokumentus užsienio investuotojo registracijos vieta užsienio valstybėje, Lietuvos Respublikoje įsteigto privataus juridinio asmens registracijos duomenys VĮ Registrų centre ir užsienio investuotojo daroma įtaka pareiškėjui. Lemiama įtaka suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme).

17. Projektas turi atitikti Aprašo 2 priede nurodytus prioritetinius projektų atrankos kriterijus. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede. Pagal Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 64 balai (iš jų ne mažiau kaip 54 balai pagal Aprašo 2 priedo 1 punktą ir 10 balų pagal Aprašo 2 priedo 2 punktą).

18. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

19. Tuo atveju, jei projekto vykdymo laikotarpis pratęsiamas ilgiau negu 6 mėnesiams, įgyvendinančioji institucija informuoja Ministeriją apie poreikį pakeisti projekto sutartį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

20. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne ES valstybėse narėse, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 3 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

21. Tinkama projekto tikslinė grupė yra investuotojo darbuotojai.

22. Projektu turi būti siekiama visų toliau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų patvirtinimo“ ir paskelbti interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/stebesenos-rodikliu-skaiciavimo-aprasai:

22.1. produkto stebėsenos rodiklio „Dirbantieji, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kvalifikaciją arba kompetenciją“, kodas P.S.407, minimali siektina reikšmė – 10 dirbančiųjų;

22.2. rezultato stebėsenos rodiklio „Sėkmingai mokymus baigusių asmenų, kurie taiko įgytas žinias darbe, dalis praėjus ne mažiau kaip 6 mėn., bet ne daugiau kaip 24 mėn. po dalyvavimo ESF veiklose“, kodas R.S. 393, minimali siektina reikšmė – 85 procentai.

23. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

24. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

25. Pagal Aprašą valstybės pagalba teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 31 straipsnį. Aprašas nustato pagalbos mokymui teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka.

26. Projekto veikla turi būti pradėta įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po paraiškos registravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos registravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

27. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.

 

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

28. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtas Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams, ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas. Projekto išlaidos turi būti planuojamos vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainėje adresu http://www.esf.lt/lt/1/administravimas/rinkosanalize skelbiama Dažniausiai ESF projektuose naudojamų prekių ir paslaugų kainų rinkos analize ir Vidutiniu rinkos kainų tyrimu.

29. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 500 000 Eur (penki šimtai tūkstančių eurų), bet ne daugiau kaip 70 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Didžiausia vidutiniškai vienam projekte dalyvaujančiam asmeniui – mokomam asmeniui – galima skirti finansavimo lėšų (visos tinkamos finansuoti tiesioginės projekto išlaidos) suma yra 3 000 Eur (trys tūkstančiai eurų). Mažiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų).

30. Projekto finansuojamoji dalis sudaro 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Finansuojamoji dalis gali būti padidinta, kaip nurodyta 2 lentelėje. Jeigu tarp mokomų asmenų yra tik dalis neįgaliųjų, padidinta finansuojamoji dalis taikoma tik neįgaliesiems mokomiems asmenims.

 

1 lentelė. Projekto finansuojamoji dalis.

Eil. Nr.

Pareiškėjo statusas

 

 

Finansuojamoji dalis

Finansuojamoji dalis (neįgaliesiems mokomiems asmenims)

1.

Labai maža ir maža įmonė

iki 70 proc.

iki 70 proc.

2.

Vidutinė įmonė

iki 60 proc.

iki 70 proc.

3.

Didelė įmonė

iki 50 proc.

iki 60 proc.

 

31. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto finansavimo trūkstama tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

32. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos 2 lentelėje.

 

2 lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

 

 

 

1.  Žemė

Netinkama finansuoti

 

2.  Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

 

3.  Statyba, rekonstravi-mas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

 

4.  Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

 

5.  Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

 

5.1.    mokytojų darbo užmokesčio išlaidos, kai mokama už valandas, kurias mokytojai dalyvauja mokyme (moko). Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, jei pareiškėjas pats vykdo šio Aprašo 10 punkte nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

5.2.    mokytojų tiesiogiai su projektu susijusios kelionių Lietuvoje išlaidos. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, jei pareiškėjas pats vykdo šio Aprašo 10 punkte nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

5.3.    mokomų asmenų tiesiogiai su projektu susijusios kelionių Lietuvoje ir į užsienį išlaidos;

5.4.    išlaidos tiesiogiai su projektu susijusioms medžiagoms ir reikmenims, kurie priskiriami trumpalaikiam turtui, įsigyti. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, jei pareiškėjas pats vykdo šio Aprašo 10 punkte nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

5.5.    įrankių ir įrenginių, priklausančių projekto vykdytojui, nusidėvėjimo, kiek jie nusidėvėjo naudojami vien mokymo projektui, išlaidos. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, jei pareiškėjas pats vykdo šio Aprašo 10 punkte nurodytų ir atitinkamai suplanuotų projekto mokymo veiklų dalį, nepirkdamas paslaugų;

5.6.    mokomų asmenų, kurie yra neįgalūs, apgyvendinimo išlaidos;

5.7.    su mokymo projektu susijusios konsultacinių paslaugų, t. y. mokymo organizavimo ir vykdymo, išlaidos;

5.8.    išlaidos mokomiems darbuotojams darbo laiko valandas, kurias mokomi darbuotojai dalyvauja mokyme (darbo užmokesčio išlaidos).

 

6.  Informavimas apie projektą

Netinkama finansuoti.

7.  Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti. Netiesioginių projekto išlaidų suma pagal fiksuotąją normą apskaičiuojama vadovaujantis Projekto taisyklių 10 priedu.

 

 

33. Nuotoliniai mokymai galimi.

34. Reikalavimai nuotoliniams mokymams:

34.1. teikiant mokymo paslaugas nuotoliniu būdu, privaloma užtikrinti suplanuotą dalyvių skaičių ir numatytą mokymų trukmę;

34.2. organizuodamas mokymą nuotoliniu būdu, projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai planuojamų renginių grafike nurodo prisijungimo prie sistemos duomenis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

35. Mokomų asmenų kelionių mokytis į užsienį išlaidos apskaičiuojamos taikant kelionių mokytis fiksuotuosius įkainius, kurie nustatomi vadovaujantis Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių dydžių apskaičiavimo tyrimo ataskaita, patvirtinta Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-191 „Dėl Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių dydžių apskaičiavimo tyrimo ataskaitos patvirtinimo“ (toliau – Mokslinių išvykų tyrimo ataskaita), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt//dokumentai//moksliniu-isvyku-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-apskaiciavimo-ataskaita. Atnaujinus Mokslinių išvykų tyrimo ataskaitą, atnaujinti kelionių mokytis fiksuotieji įkainiai bus taikomi ir projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos. Apskaičiuojant kelionių mokytis fiksuotuosius įkainius, nėra įskaičiuojami dienpinigiai ir pragyvenimo išlaidos, o apgyvendinimo užsienio valstybėje fiksuotasis įkainis ir gyvenamojo ploto nuomos kompensacijos fiksuotasis įkainis taikomas tik neįgaliesiems mokomiems asmenims.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

36. Projekto veikloms vykdyti (vykdančiojo personalo komandiruotės, dalyvių kelionės ir komandiruotės) reikalingos transporto Lietuvos Respublikoje išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto fiksuotuosius įkainius, kurie nustatyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atlikto Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita, skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt//dokumentai//kuro-ir-viesojo-transporto-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-nustatymo-tyrimo-ataskaita-fi-005-01 (toliau – Tyrimo ataskaita). Kuro ir viešojo transporto fiksuotųjų įkainių dydžiai įgyvendinant projektą nebus keičiami. Pareiškėjas gali nurodyti ir mažesnius šių fiksuotųjų įkainių dydžius (pvz., vadovaudamasis faktiniais dydžiais pareiškėjo įmonėje). Įgyvendinant projektą visoms transporto išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto išlaidų fiksuotasis įkainis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

38. Įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas, deklaruodamas mokytojų ir mokomų asmenų transporto išlaidas, turi pateikti įgyvendinančiajai institucijai suvestinę pažymą, kurios rekomenduojama forma pateikiama Tyrimo ataskaitos 6 priede.

39. Projekto biudžetas sudaromas, vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.

40. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

40.1. mokymui, kurį vykdo įmonės laikydamosi nacionalinių privalomųjų mokymo standartų (ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktais įteisinti privalomieji mokymai, pvz., darbų saugos);

40.2. mokymo programų, metodikų, tyrimų, studijų, analizių ir pan. rengimas, adaptavimas ar kt.;

40.3. programinės įrangos kūrimas ir diegimas;

40.4. mokymo aplinkos diegimas ir priežiūra;

40.5. mokymai, skirti komandos, organizacijos kultūrai formuoti, asmeniniam efektyvumui ugdyti (pvz., konfliktams spręsti, stresui valdyti, bendravimui, motyvavimui, laikui planuoti, emociniam intelektui, lyderystei, pozityviam mąstymui, vadovavimo kompetencijoms, kūrybiškumo gebėjimams ugdyti ir pan.);

40.6. apgyvendinimo, išskyrus būtinas neįgalių mokomų darbuotojų apgyvendinimo išlaidas, išlaidos;

40.7. nustatytos Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt ketvirtajame skirsnyje;

40.8. išvardytos Europos socialinio fondo reglamento 13 straipsnio 4 dalyje;

40.9. neįvardytos Aprašo 32 punkte kaip tinkamos.

41Pagal Aprašą teikiama valstybės pagalba mokymui nesumuojama su jokia kita pagalba, įskaitant de minimis pagalbą, susijusią su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei tokias išlaidas susumavus būtų viršyta Aprašo 30 punkte nurodyta projekto finansuojamoji dalis, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 3 ir 5 dalyje.

42. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti stebėsenos ir fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmių, taikomos Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt antrojo skirsnio nuostatos.

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

43. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 3 priede ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

44. Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir teikia ją raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) įgyvendinančiajai institucijai Projektų taisyklių 13 punkte nustatyta tvarka.

45. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus lietuvių kalba:

45.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis klausimyną, skelbiamą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

45.2. pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašą ar kopiją (taikoma tik tuo atveju, jei juridinio asmens duomenys nėra skelbiami Juridinių asmenų registre);

45.3. pareiškėjo įmonės registracijos pažymėjimo kopiją (taikoma tik tuo atveju, jei juridinio asmens duomenys nėra skelbiami Juridinių asmenų registre);

45.4. pareiškėjo nuosavą indėlį įrodančius dokumentus (pagrindimas laisva forma);

45.5. patvirtintą 2014 metų įmonės balansą bei pelno (nuostolių) ataskaitą ir tarpinį 2015 m. įmonės balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą. Didelės įmonės papildomai turi pateikti patvirtintą 2014 m. ir tarpinę 2015 m. įmonės pinigų srautų ataskaitą (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansines ataskaitas VĮ Registrų centrui);

45.6. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. isakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas priskiria save didelei įmonei;

45.7. pažymą, išduotą ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo, įrodančią, kad pareiškėjas yra įvykdęs su mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus (taikoma tik tais atvejais, kai pareiškėjas – užsienio investuotojas (įmonė));

45.8. dokumentų, įrodančių mokomo asmens neįgalumą (neįgaliojo pažymėjimas), kopijas (jei taikoma);

45.9. dokumentų, įrodančių užsienio investuotojo lemiamą įtaką pareiškėjui, kai pareiškėjas yra Lietuvoje įsteigtas privatus juridinis asmuo (pvz., juridinio asmens steigimo sutarties arba steigimo akto, kitų sandorių ar jų išrašų, atskleidžiančių užsienio investuotojo teises daryti lemiamą įtaką juridinio asmens ūkinei veiklai, jo organų sprendimams ar personalo sudėčiai), kopijas;

45.10. dokumentus, įrodančius pareiškėjo privačių investicijų dydį, nurodytą Aprašo 16.1 papunktyje (planuojant investicijas – ketinimo protokolo kopiją arba laisvos formos deklaraciją; investavus – audito ataskaitą, išlaidų patyrimo dokumentų kopijas (sąskaitas faktūras, išmokėto darbo užmokesčio pažymas, darbo sutartis, jei buvo sukurta darbo vietų));

45.11. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, parengtą pagal Aprašo 4 priedą;

45.12 projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą, parengtą pagal Aprašo 3 priedą.

46. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas. Vienas juridinis asmuo gali teikti ne daugiau kaip vieną paraišką vieno kvietimo teikti paraiškas metu.

47. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių II skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, paskelbtame pagal Aprašą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

48. Paraiškos vertinimą sudaro projekto tinkamumo finansuoti vertinimas ir projekto naudos ir kokybės vertinimas. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus, projekto naudos ir kokybės vertinimas – Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir šešioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau balų negu nurodyta Aprašo 17 punkte, paraiška atmetama.

49. Vertinant paraišką įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus Projektų taisyklių 118 punkte nustatyta tvarka. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą. Jei pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus Projektų taisyklių 143 punkte nurodytą atvejį.

50. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paraiškų pateikimo paskutinės dienos.

51. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraiškas reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Projektų taisyklių 127 punkte nustatyta tvarka įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 13 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, informuoja per iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), taip pat Ministeriją ir vadovaujančiąją instituciją raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 9 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, – per 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemį SFMIS2014), ir nurodo termino pratęsimo priežastis.

52. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir Projektų taisyklių 93 punkte, Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame, penkioliktajame ir šešioliktajame skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, informuojamas per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

53. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių VII skyriaus keturiasdešimt trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka.

54. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina Ministerija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės veiklos principai nustatomi šios grupės reglamente.

55. Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių III skyriaus septynioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

56. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos elektroniniu paštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

57. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys. Projektų sutartys gali būti keičiamos arba nutraukiamos Projektų taisyklių IV skyriaus devynioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

58. Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 4 priede, projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, nurodytą Projektų taisyklių 166 punkte. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, įgyvendinančioji institucija informuoja Ministeriją ir pareiškėją Projektų taisyklių 168 punkte nustatyta tvarka.

59. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

59.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

59.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroninio pasirašymo priemonėmis su kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatais, atsižvelgiant į tai, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

60. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi Apraše nustatyti reikalavimai.

61. Projektų įgyvendinimo stebėsenai atlikti sudaromas Priemonės projektų priežiūros komitetas, kurio sudėtis ir darbo tvarka tvirtinami ūkio ministro įsakymu.

62. Jei projekto veikla nepradėta įgyvendinti per 6 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.

63. Jei pareiškėjas yra užsienio investuotojas (įmonė), jis turi ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre įregistruoti privatų juridinį asmenį, kuriam daro lemiamą įtaką.

64. Pareiškėjas ar projekto vykdytojas, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus, pirkimus privalo atlikti vadovaudamiesi Projektų taisyklių keturiasdešimtojo skirsnio reikalavimais.

65. Dalyvavimas mokymuose turi būti patvirtintas mokymų tiekėjo arba projekto vykdytojo išduotu specialiosios arba papildomos kompetencijos įgijimą patvirtinančiu dokumentu (pažymėjimas).

66. Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

67. Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje.

68. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų taisyklių VII skyriaus keturiasdešimt antrajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

69. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje.

70. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

______________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“

priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

su partneriu (-iais)              be partnerio (-ių)

PIRMINĖ               PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui)

 

 

Bendrasis reikalavimas/

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus detalizavimas

Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / Ne/ Netaikoma/ Taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

 

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

 

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 9  prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.4.3 konkretų uždavinį „Padidinti dirbančių žmogiškųjų išteklių konkurencingumą, užtikrinant galimybes prisitaikyti prie ūkio poreikių“ ir siekiamą rezultatą.

 

Informacijos šaltinis: paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška).

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

 

 

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Aprašo 10 punkte nurodytą veiklą.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projektas turi atitikti Aprašo 16.1 papunktyje nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, dokumentai, nurodyti 45.10 papunktyje, paraiškos priedas nurodytas Aprašo 45.11 papunktyje.

 

 

2. Projektas atitinka  strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

 

 

 

 

Projektas turi atitikti nacionalinį strateginio planavimo dokumentą, nurodytą Aprašo 16.2 papunktyje.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, paraiškos priedas nurodytas Aprašo 45.11 papunktyje.

 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų.

 

 

Netaikoma.

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių.

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių ir minimalių siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 22 punkte.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis.

4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.).

 

 

Netaikoma.

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas).

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

 

Netaikoma.

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

 

Netaikoma.

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos,  kilmės, socialinės padėties,  tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo  ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos,  kilmės, socialinės padėties,  tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas.

 

Netaikoma.

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

 

 

 

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai.

 

Netaikoma.

 

 

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų.

 

 

 

Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), nustatytus reikalavimus, nurodytus Aprašo 25 punkte.

 

Informacijos šaltinis: paraiška, paraiškos priedas nurodytas Aprašo 45.12 papunktyje.

 

 

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo.

 

Netaikoma.

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam keliamus reikalavimus.

5.1. Pareiškėjas (partneris) yra juridinis asmuo.

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

Tinkamų pareiškėjų sąrašas yra nurodytas Aprašo 12 punkte.

Pareiškėjai turi atitikti aprašo 16.3 papunktyje nurodytą reikalavimą.

 

Informacijos šaltiniai: Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas, Europos Komisijos suvestinis pranešimas dėl jurisdikcijos pagal Tarybos reglamentą (EB) Nr. 139/2004 dėl koncentracijų tarp įmonių kontrolės, paraiška, dokumentai, nurodyti Aprašo 45.2, 45.3, 45.6 ir 45.9 papunkčiuose, paraiškos priedas nurodytas Aprašo 45.11 papunktyje.

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

 

Netaikoma.

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio (-ių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų , 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte;

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jis (jie) yra įmonė (-ės) perkėlusi (-ios) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra;

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo;

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų;

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai).

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, dokumentai, nurodyti Aprašo 45.5 papunktyje, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

Netaikoma.

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą.

 

Netaikoma.

 

 


6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

6.1. Pareiškėjo įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas.

 

Pareiškėjas turi prisidėti prie  projekto įgyvendinimo Aprašo 30 punkte nurodyta lėšų dalimi.

 

Informacijos šaltiniai: pareiškėjo nuosavą indėlį įrodantys dokumentai (pagrindimas laisva forma).

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

Netaikoma.

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

 

Netaikoma.

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

 

Netaikoma.

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

Netaikoma.

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma.

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

Netaikoma.

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

Netaikoma.

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

Netaikoma.

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

 

Netaikoma.

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės  bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

Projekto įgyvendinimo trukmė/ terminas ir vieta turi atitikti Aprašo 18 ir 20 punktuose nustatytus  reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai.

 

Projektui taikoma fiksuotoji norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai turi atitikti Aprašo 35, 36 ir 38 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

 

Netaikoma.

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše.

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 20 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis: paraiška.

 

 


 

 

________________________________GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:

1)   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

Taip                                                   Ne                                                              Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

2)   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

Taip, nebandė

Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________________

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės.)

 

3)   Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti Europos Komisijai išlaidos:

Bendra projekto vertė Eur

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso, Eur

Iš jų:

Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc

 

Prašomos skirti lėšos – iki, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

1

2

3

4=(3/2)*100

5

6=(5/2)*100

7

8

9=(8/2)*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

 

(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias ĮI, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį.)

 

_______________________________                                     _________________                                                                                                                                        ______________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo                               (data)                                           (vardas ir pavardė, parašas (jei pildoma popierinė versija)

asmens pareigų pavadinimas)

_____________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-492, 2017-08-23, paskelbta TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13568

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“

priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

 

 

PROJEKTO Naudos ir kokybės vertinimo LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti: Pažymima projekto naudos ir kokybės vertinimo metu.

su partneriu (-iais)              be partnerio (-ių)

 

PIRMINĖ               PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui.)

Pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo metu.

 

Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus  (toliau – kriterijus) pavadinimas

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus vertinimas (jei taikomi svoriai)

Vertinimo metu suteiktų balų skaičius

 

Minimalus privalomas surinkti balų skaičius

Komentarai

Kriterijaus įvertinimas

 

Svorio koeficien-tas

1. Vykdomas naujas plyno lauko investicijų projektas.

Skatinamas naujų plyno lauko investicijų, kurios apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje, atėjimas į Lietuvą ir investicijų plėtra.

 

Aukštesnis balas suteikiamas, jei vykdomas naujas plyno lauko investicijų projektas, žemesnis – jei vykdoma Lietuvoje jau veikiančio verslo plėtra.

 

Vertinimo skalė: Investuotojo, kuris 2007–2013 m. programavimo laikotarpiu gavo paramą darbuotojų mokymams, plėtros projektui suteikiami 3 balai; investuotojo, kuris 2007–2013 m. programavimo laikotarpiu negavo paramos mokymams, plėtros projektui suteikiami 4 balai; investuotojo naujo plyno lauko investicijų projektui suteikiami 5 balai.

90

 

18

 

54

 

2. Projektas prisideda prie Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204, įgyvendinimo.

Balas suteikiamas projektams, prisidedantiems prie Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204, 2 tikslo „Didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms“ 2.2 uždavinio „Užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje“ 2.2.5 priemonės „Tobulinti žmogiškųjų išteklių kvalifikaciją, didinti jų kompetenciją ir ugdyti darbo jėgos įgūdžius“ įgyvendinimo.

Jeigu projektas prisideda prie minėtos priemonės įgyvendinimo, skiriami 5 balai, priešingu atveju skiriama 0 balų.

10

 

2

 

10

 

Suma:

100

 

 

 

 

 

Minimali privaloma surinkti balų suma:

64

 

 

 

 

 

____________________________________                                     ________________             ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos                                                           (data)                                (vardas ir pavardė, parašas)

atsakingo asmens pareigų pavadinimas)                                                                                                                            

 

 

_____________________________


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“

priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

3 priedas

 

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas)

 

II. Duomenys apie paraišką / projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

III. Paraiškos / projekto patikra dėl atitikties Bendrajam bendrosios išimties reglamentui

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

1.

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas? (pasirinkti tik vieną variantą)

 

 

 

- labai maža įmonė

 

 

- maža įmonė

 

 

- vidutinė įmonė

 

 

- didelė įmonė

 

 

2.

Ar projektas neskirtas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 2 dalyje išvardintoms veikloms?

Taip

Ne

 

3.

Ar projektas nėra vykdomas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 dalyje išvardintuose sektoriuose?

Taip

Ne

 

4.

Ar teikiama pagalba pareiškėjui, kuris neatitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 4 dalies nuostatų?

Taip

Ne

 

5.

Ar pagalba nėra teikiama sunkumų turinčiai įmonei (taip, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 dalyje)?

Taip

Ne

 

6.

Ar numatoma teikti pagalba yra mažesnė nei Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies n punkte nustatytas dydis?

Taip

Ne

 

7.

Ar teikiama pagalba atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 2 dalies nuostatas, t. y. projektas nėra dirbtinai skaidomas?

Taip

Ne

 

8.

Ar yra pagrįstas pagalbos skatinamasis poveikis pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnio 2 dalį?

Taip

Ne

 

9.

Ar yra laikomasi pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnyje?

Taip

Ne

 

10.

Ar pagalba nėra teikiama mokymui, kuris vykdomas laikantis nacionalinių privalomųjų mokymo standartų (taip, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 31 straipsnio 2 dalyje)?

Taip

Ne

 

11.

Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Bendrojo bendrosios išimties reglamento 31 straipsnio 3 dalyje?

Taip

Ne

 

11.1.

išlaidos mokytojams už valandas, kurias mokytojai dalyvauja mokyme?

Taip

Ne

 

11.2.

su mokymo projektu susijusios konsultacinių paslaugų išlaidos?

Taip

Ne

 

11.3.

tiesiogiai su projektu susijusios mokytojų ir mokomų asmenų veiklos išlaidos, tokios kaip kelionės išlaidos, išlaidos tiesiogiai su projektu susijusioms medžiagoms ir reikmenims, įrankių ir įrenginių nusidėvėjimo, kiek jie nusidėvėjo naudojami vien mokymo projektui, išlaidos (apgyvendinimo išlaidos neįtraukiamos, išskyrus būtinas mokomų asmenų, kurie yra neįgalūs, apgyvendinimo išlaidas)?

Taip

Ne

 

11.4.

išlaidos mokomiems darbuotojams už valandas, kurias mokomi asmenys dalyvauja mokyme?

Taip

Ne

 

11.5.

bendrosios netiesioginės išlaidos?

Taip

Ne

 

12.

Ar pagalbos intensyvumas atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento 31 straipsnio 4 dalį?

Taip

Ne

 

13.

Ar pagalba teikiama remiantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 31 straipsnio 1 dalies nuostatomis?

Taip

Ne

 

 

 

 

____________________________________

(vertintojas)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

Vertintojo išvadai pritarti

Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(skyriaus vedėjas)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

__________________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos

9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir

žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“

priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805

„Žmogiškieji ištekliai Invest LT+“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

4 priedas

 

INFORMACIJa, reikalingA projekto atitikČIAI projektų atrankos kriterijams įvertinti

 

 

1.    Pareiškėjų vykdomos veiklos ir projekto veiklos priskiriamos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.), patvirtintam Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – EVRK 2 red.).

 

1.1. Pareiškėjo vykdoma pagrindinė veikla (-os) pagal EVRK 2 red.

(paskutinių finansinių metų duomenys) (jeigu vykdomos kelios veiklos, reikia nurodyti pasidalijimą procentais pagal paskutinių finansinių metų metines pardavimo pajamas)

 

1.2. Pareiškėjo veikla (-os) pagal EVRK 2 red., kuriai (-ioms) vykdyti bus naudojami projekto rezultatai.

 

 

2.    Pareiškėjų akcininkai (nurodomi visi įmonės akcininkai, valdantys 10 ir daugiau procentų įmonės akcijų):

 

Eilės Nr.

Akcininkas

Akcijų dalis (procentais)

2.1.

 

 

2.2.

 

 

 

3.   Investuotojo lemiama įtaka investuotojo Lietuvos Respublikoje įsteigtam privačiam juridiniam asmeniui (toliau – įmonė).

 

Aprašyti padėtį, kaip kontroliuojantis asmuo – investuotojas – įgyvendina arba gali įgyvendinti savo sprendimus dėl kontroliuojamo ūkio subjekto – įmonės – ūkinės veiklos, organų sprendimų ar personalo sudėties.

Išsamus aprašymas.

 

 

4.   Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba projektui.

 

Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą per paskutinius 3 metus iki paraiškos pateikimo ir planuojamą gauti valstybės pagalbą, de minimis pagalbą ir kitą paramą projektui.

 

Planuojama gauti pagalbos suma (ne iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos)

Gautos pagalbos suma

Pagalbos teikėjas

Pagalbos suteikimo data

4.1. Pagalba mokymams pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), 31 straipsnį

 

 

 

 

4.2. Visa de minimis pagalba

 

 

 

 

4.3. De minimis pagalba, suteikta tinkamoms projekto išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

5.   Kiti Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kiti finansavimo šaltiniai:

 

5.1. Ar buvo pateikta paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) (kryžminio finansavimo atveju), Europos socialinio fondo (toliau – ESF), kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai)?

Taip

Jei taip, pateikti išsamų aprašymą (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

5.2. Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF (kryžminio finansavimo atveju), ESF, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita)

Ne

5.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (ERPF (kryžminio finansavimo atveju), ESF, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai) ankstesniam šio projekto ar jo dalies etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

Taip

Jei taip, pateikti išsamų aprašymą (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

 

6.   Informacija apie sukurtų ir (arba) numatomų sukurti darbo vietų (visu etatu) skaičių.

 

 

Paraiškos pateikimo metu

N (projekto įgyvendinimo pabaigos metai)

(201....)

Darbo vietų (visu etatu) skaičius

 

 

Aprašomos sukurtos ir (arba) numatomos sukurti darbo vietos.

 

7.   Informacija apie investuotojo privačių investicijų dydį į investicijų projektą.

 

 

Iki paraiškos pateikimo

N (projekto įgyvendinimo pabaigos metai)

 

(201....)

Pirmieji metai po projekto įgyvendinimo

 

(20.... m.)

Antrieji metai po projekto įgyvendinimo

 

(20.... m.)

Tretieji metai po projekto įgyvendinimo

 

(20.... m.)

Privačių investicijų dydis

 

 

 

 

 

 

8.   Informacija apie investicijų projektą.

 

8.1. Investuotojo naujas plyno lauko investicijų projektas?

Taip

Jei taip, pateikti išsamų naujo investicijų projekto aprašymą.

Ne

8.2. Investuotojo, kuris 2007–2013 m. programavimo laikotarpiu gavo paramą darbuotojų mokymams, plėtros projektas?

Taip

Jei taip, pateikti išsamų investicijų projekto plėtros aprašymą.

Ne

8.3. Investuotojo, kuris 2007–2013 m. programavimo laikotarpiu negavo paramos mokymams, plėtros projektas?

Taip

Jei taip, pateikti išsamų investicijų projekto aprašymą.

Ne

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

 

__________________________             ___________                      ________________

(vadovo arba jo įgalioto asmens               (parašas)                              (vardas ir pavardė)

pareigos)                                                

____________________

5 priedas. Neteko galios nuo 2017-08-24

Priedo naikinimas:

Nr. 4-492, 2017-08-23, paskelbta TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13568

 

6 priedas. Neteko galios nuo 2017-08-24

Priedo naikinimas:

Nr. 4-492, 2017-08-23, paskelbta TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13568

 

7 priedas. Neteko galios nuo 2017-08-24

Priedo naikinimas:

Nr. 4-492, 2017-08-23, paskelbta TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13568

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-492, 2017-08-23, paskelbta TAR 2017-08-23, i. k. 2017-13568

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. 4-631 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-91, 2021-02-08, paskelbta TAR 2021-02-08, i. k. 2021-02394

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. 4-631 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-K-805 „Žmogiškieji ištekliai Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo