Suvestinė redakcija nuo 2023-11-28

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-08-03, i. k. 2020-16855

 

Nauja redakcija nuo 2023-11-28:

Nr. AD1-650, 2023-11-27, paskelbta TAR 2023-11-27, i. k. 2023-22791

 

Aplinkos apsaugos departamento prie aplinkos ministerijos
direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IR MOKESČIO UŽ VALSTYBINIUS GAMTOS IŠTEKLIUS APSKAIČIAVIMO IR DEKLARAVIMO TEISINGUMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m.  rugpjūčio 3 d. Nr. AD1-227

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatymo 8 straipsnio 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 18 d. nutarimo Nr. 1277 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymą“ 2 punktu ir Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-277 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų reorganizavimo“, 16.1 papunkčiu,

t v i r t i n u pridedamą Mokesčio už aplinkos teršimą ir mokesčio už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo ir deklaravimo teisingumo kontrolės tvarkos aprašą.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Olga Vėbrienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos departamento

prie Aplinkos ministerijos direktoriaus

2023 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. AD1-650

 

 

MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IR MOKESČIO UŽ VALSTYBINIUS GAMTOS IŠTEKLIUS APSKAIČIAVIMO IR DEKLARAVIMO TEISINGUMO KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Mokesčio už aplinkos teršimą ir mokesčio už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo ir deklaravimo teisingumo kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) siekiama užtikrinti Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo, Lietuvos Respublikos mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. kovo 10 d. įsakymo Nr. D1-143 „Dėl mokesčio už aplinkos teršimą ir nuslėptą taršą apskaičiavimo už 2021 ir vėlesnius metus tvarkos aprašų patvirtinimo“ nuostatų vykdymo kontrolę.

2. Aprašas nustato Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) funkcijas atliekant iš stacionariųjų taršos šaltinių išmestų į aplinką teršalų, mobiliųjų taršos šaltinių sunaudotų Lietuvos Respublikoje degalų, atliktų kilimo ir tūpimo ciklų, sąvartyne šalintų atliekų, Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiektų gaminių ir (ar) pakuočių apskaitos, mokesčio už aplinkos teršimą ir mokesčio už valstybinius gamtos išteklius (toliau – mokestis) apskaičiavimo ir deklaravimo teisingumo patikrinimą, patikrinimo rezultatų įforminimą (toliau – mokestinis patikrinimas).

3. Aprašas taikomas AAD pareigūnams, vykdantiems mokestinius patikrinimus, ir mokesčio mokėtojams.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Mokesčio už aplinkos teršimą įstatyme ir Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatyme.

5. Mokestinis patikrinimas atliekamas vadovaujantis Aprašo nuostatomis. Atliekant mokestinį patikrinimą vadovaujamasi kitų teisės aktų nuostatomis tiek, kiek tai nenustatyta Apraše.

 

II SKYRIUS

MOKESČIO APSKAIČIAVIMO IR DEKLARAVIMO TEISINGUMO MOKESTINIO PATIKRINIMO ATLIKIMAS

 

6.  Mokestinius patikrinimus atlieka AAD Apskaitos ir mokesčių kontrolės departamentas (toliau – AMKD). 

7. AMKD vykdydamas mokesčio apskaičiavimo ir deklaravimo teisingumo kontrolę:

7.1. atlieka mokesčio mokėtojų planinius mokestinius patikrinimus (toliau – planinis patikrinimas). Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis AAD direktoriaus įsakymu patvirtintu AMKD mokesčio už aplinkos teršimą ir valstybinius gamtos išteklius metiniu tikrintinų ūkio subjektų sąrašu (toliau – Tikrintinų įmonių sąrašas), kuris viešai neskelbiamas. Tikrintinų įmonių sąrašas sudaromas vadovaujantis nustatytais metiniais aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės prioritetais, taip pat atlikus mokesčių mokėtojų pateiktų duomenų analizę ir / ar gavus informacijos iš kitų padalinių ar institucijų apie pateiktų duomenų galimus neatitikimus, turimais žmogiškaisiais ir materialiniais ištekliais;

7.2. atlieka mokesčio mokėtojų neplaninius mokestinius patikrinimus (toliau – neplaninis patikrinimas) Apraše nustatyta tvarka.

8AMKD aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas (toliau – pareigūnas) raštu arba elektroniniu paštu informuoja mokesčio mokėtoją apie pradedamą vykdyti planinį patikrinimą išsiųsdamas pranešimą apie planinį patikrinimą (toliau – pranešimas).

9. Planinio patikrinimo pradžia laikoma pranešimo išsiuntimo mokesčio mokėtojui diena. Pranešimas mokesčio mokėtojui išsiunčiamas Aprašo 45 punkte nurodytais dokumentų įteikimo būdais.

10. Pranešime apie planinį patikrinimą nurodoma:

10.1. planinio patikrinimo pradžios data, kuri turi sutapti su pranešimo išsiuntimo data;

10.2. mokesčio mokėtojo pavadinimas (jeigu tikrinamas fizinis asmuo – vardas, pavardė), kodas, adresas;

10.3. planinio patikrinimo tikslas;

10.4. planinį patikrinimą atliekančių pareigūnų pareigos, vardai, pavardės;

10.5. diena ir valanda, kada mokesčio mokėtojas (jo atstovas) turi atvykti pas planinį patikrinimą vykdantį pareigūną arba būti savo patalpose, kai planinis patikrinimas atliekamas nuvykus pas mokesčio mokėtoją. Jei patikrinimas atliekamas nuotoliniu būdu, nurodomas elektroninio pašto ar AMKD skyriaus adresas, kuriuo mokesčio mokėtojas, jam patogiu būdu turi atsiųsti 10.6 papunktyje nurodytus dokumentus;

10.6. preliminarus dokumentų ir kitų duomenų, reikalingų planiniam patikrinimui atlikti, sąrašas;

10.7. nuoroda į AAD interneto svetainę, kurioje yra skelbiamos pareigūno, tikrinamo ūkio subjekto teisės ir pareigos planinio patikrinimo atlikimo metu ir ūkio subjektui taikoma administracinė atsakomybė už atsisakymą pateikti informaciją ir (ar) netinkamą elgesį pareigūno atžvilgiu.

11. Planinio patikrinimo metu paaiškėjus, kad yra būtinybė tikrinti ir kitus pranešime nenurodytus laikotarpius ir (ar) kitus aplinkosauginius mokesčius, pareigūnai turi teisę pareikalauti papildomų dokumentų. Apie keičiamą planinio patikrinimo tikslą mokesčio mokėtojas informuojamas elektroniniu paštu.

12. Data, kada mokesčio mokėtojas (jo atstovas) turi atvykti pas planinį patikrinimą atliekantį pareigūną, arba kai patikrinimas atliekamas mokesčio mokėtojo patalpose, dokumentų bei kitų duomenų, reikalingų planiniam patikrinimui atlikti, pateikimo data numatoma ne anksčiau nei po 10 darbo dienų (siunčiant pranešimą registruotu paštu 15 d. d.) po planinio patikrinimo pradžios, t. y. po pranešimo išsiuntimo dienos.

Mokesčio mokėtojo motyvuotu prašymu šis terminas gali būti koreguojamas (trumpinamas arba ilginamas). Prašymas dėl termino pratęsimo dokumentų pateikimui galimas, jei nurodytos priežastys siejamos su ligos, atostogų, komandiruotės, mirties ir kitais nuo mokesčio mokėtojo nepriklausančiais atvejais, pagrindžiant, kad ne dėl mokesčio mokėtojo kaltės dokumentai negali būti pateikti laiku ar pagal prašomų pateikti duomenų ir informacijos apimtį skirtas laikas yra per trumpas.

13. Planuojant tikrinti mokesčio mokėtoją, turintį padalinius (filialus ar atstovybes), neturinčius atskiro juridinio asmens kodo, pranešimas apie planinį patikrinimą padaliniams neįteikiamas.

14.  Mokesčio mokėtojo neplaninis patikrinimas atliekamas kontrolę atliekančio AMKD direktoriaus ir / ar skyriaus vedėjo  pavedimu, kuris įforminamas pavedimu atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą. Pavedimo atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą forma patvirtinta Aprašo 5 priede.   

15. Pavedimas atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą priimamas esant Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 13 dalyje nustatytiems neplaninių patikrinimų pagrindams. Pagal pavedimą atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą mokesčio mokėtoją tikrina pareigūnai, kurie nurodyti pavedime atlikti neplaninį patikrinimą. 

16. Pareigūnas, pradėdamas neplaninį patikrinimą, įteikia pasirašytinai arba išsiunčia tikrinamam mokesčio mokėtojui pavedimo atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą elektroninio dokumento nuorašą.

17. Jei neplaninis patikrinimas atliekamas nevykstant pas mokesčio mokėtoją, pavedimas atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą įteikiamas 45.2–45.4 papunkčiuose nustatyta tvarka su lydraščiu, kuriame nurodomas preliminarus dokumentų ir kitų duomenų, reikalingų neplaniniam patikrinimui atlikti, sąrašas bei diena ir valanda, kada mokesčio mokėtojas turi pateikti dokumentus neplaninį patikrinimą vykdančiam pareigūnui.

18. Pavedime atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą nurodoma:

18.1. pavedimo atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą data ir numeris;

18.2. tikrinamo mokesčio mokėtojo pavadinimas (jeigu tikrinamas fizinis asmuo – vardas, pavardė; jeigu tikrinamas juridinis asmuo – juridinio asmens kodas, juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens buveinės adresas);

18.3. neplaninio patikrinimo pagrindas, dalykas (patikrinimo tikslas, mokesčio objektas, sritis);

18.4. neplaninį patikrinimą atliksiančių pareigūnų pareigos, vardai, pavardės;

18.5. neplaninio patikrinimo pradžios data;

18.6. pavedimo atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą apskundimo tvarka;

18.7. nuoroda į AAD interneto svetainę, kurioje yra skelbiamos pareigūno, tikrinamo ūkio subjekto teisės ir pareigos neplaninio patikrinimo atlikimo metu ir ūkio subjektui taikoma administracinė atsakomybė už atsisakymą pateikti informaciją ir (ar) netinkamą elgesį pareigūno atžvilgiu.

19. Neplaninio patikrinimo pradžia laikoma pavedime atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą nurodyta patikrinimo pradžios data. Jei neplaninis patikrinimas atliekamas nuvykus pas mokesčio mokėtoją, jis turi būti atliekamas pavedime atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą nurodytą neplaninio patikrinimo pradžios dieną (mokestinio patikrinimo pradžios data). Jei nepavyksta įteikti (mokesčio mokėtojas nerandamas), pavedimas atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą mokesčio mokėtojui išsiunčiamas kitą darbo dieną Aprašo 45.2–45.3 papunkčiuose nurodytu būdu.

20. Mokestinio patikrinimo metu mokesčio mokėtojai privalo paskirti atsakingą (-us) asmenį (-is), kuris (-ie) dalyvautų atliekant patikrinimą bei bendradarbiautų su patikrinimą atliekančiu (-iais) pareigūnu (-ais), pateikti visus mokestiniam patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją.

21. Mokesčio mokėtojo mokestiniame patikrinime dalyvaujantys asmenys (atstovaujantys mokesčių mokėtojui, pateikiantys dokumentus, pasirašantys administracinio nusižengimo protokolus, gaunantys patikrinimo aktus ir pan.) nustatomi pagal jų pateiktus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, mokesčio mokėtojo atstovo įgaliojimo dokumentus.

22. Mokesčio mokėtojo mokestinio patikrinimo trukmė (tiek planinio, tiek neplaninio) nustatoma vadovaujantis Mokesčių administravimo įstatymo 119 straipsniu. AAD buveinėje atliekamo patikrinimo trukmė nėra ribojama, tačiau mokestinį patikrinimą privaloma atlikti per objektyviai įmanomą kuo trumpesnį laikotarpį. Mokestinis patikrinimas laikomas baigtu, kai surašomas patikrinimo aktas.

23. Mokesčio mokėtojo mokestinis patikrinimas, tikrinant pasirinktą (-us) laikotarpį (-ius), kurio (-ių) mokestis tikrinamas, pradedamas ne anksčiau kaip pasibaigus teisės aktuose nustatytam šio mokestinio laikotarpio mokesčio deklaracijos pateikimo terminui. Mokesčių mokėtojo mokestinio patikrinimo atlikimo periodiškumo apribojimas netaikomas, kai:

23.1. baigiasi gamtos išteklių naudojimo leidimo ar jam prilyginamo dokumento, taršos leidimo ar Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo ir (ar) leidimo naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete galiojimo terminas;

23.2. atliekant mokesčio mokėtojo mokestinį patikrinimą kompetentingos valstybės įstaigos ar institucijos pavedimu;

23.3. mokesčio mokėtojo likvidavimo arba reorganizavimo (bankroto arba restruktūrizavimo bylos iškėlimo) atveju;

23.4. atliekant mokestinį patikrinimą Mokesčių administravimo įstatymo 72 straipsnio nustatytais atvejais;

23.5. atliekant bendrą mokestinį patikrinimą su kitomis valstybės įstaigomis ir institucijomis.

24. Mokestinį patikrinimą atliekantis pareigūnas gali daryti dokumentų kopijas arba išrašus, paimti dokumentus ar elektronines dokumentų laikmenas. Originalių dokumentų paėmimas įforminamas dokumentų paėmimo aktu, kurio forma patvirtinta Aprašo 1 priede.

25. Mokestinį patikrinimą atliekantis (-ys) AMKD skyriaus pareigūnas (-ai), vadovaudamasis (-iesi) mokesčio mokėtojo pateiktuose dokumentuose esančiais duomenimis ir informacija, užpildo duomenų ir informacijos surinkimo aktus: Mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo teisingumą patvirtinančių duomenų ir informacijos surinkimo aktą (Aprašo 2 priedas) ir (ar) Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo teisingumą patvirtinančių duomenų ir informacijos surinkimo aktą (Aprašo 3 priedas). Duomenų ir informacijos surinkimo aktai registruojami ir pridedami prie patikrinimo akto.

26. Motyvuotu mokestinį patikrinimą atliekančio pareigūno sprendimu duomenų ir informacijos surinkimo aktai (ar atskiros jų dalys) gali būti nepildomi. Motyvai dėl duomenų ir informacijos surinkimo aktų (ar atskirų jų dalių) nepildymo nurodomi patikrinimo akte.

27. Motyvai, kuriais remiantis pareigūnas gali nepildyti duomenų ir informacijos surinkimo aktų:

27.1. mokestinio patikrinimo metu nenustatoma pažeidimų;

27.2. mokestinio patikrinimo metu mokesčio mokėtojo pateikiamuose duomenyse yra visa duomenų ir informacijos surinkimo akte būtina informacija;

27.3. patikrinimui reikalingi duomenys yra pateikti informacinėse duomenų sistemose (pvz., Vieningoje gaminių ir pakuočių atliekų apskaitos informacinėje sistemoje (toliau – GPAIS));

27.4. kitos mokestinį patikrinimą atliekančio pareigūno nuomone svarbios aplinkybės.

28. Mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklius mokėtojų (fiziniai ir juridiniai asmenys, turintys leidimą naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete pagal Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymą, išskyrus biologinio profilio mokslo ir mokymo įstaigas, vykdančias laukinės gyvūnijos, jos gyvenamosios aplinkos ir medžioklės mokslinius tyrimus) kontrolę vykdo AMKD Vilniaus apskaitos ir mokesčių kontrolės skyrius.

29. Atliekant mokestinį patikrinimą vertinamos tik tos mokesčio deklaracijos, kurios Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) buvo pateiktos iki patikrinimo pradžios datos, t. y. iki pranešimo ar pavedimo apie mokestinį patikrinimą išsiuntimo Aprašo 45 punkte nurodytais būdais. Atliekant mokestinį patikrinimą ir nustačius deklaracijoje esančias technines klaidas (neatitikimus), tikrinamas mokesčio mokėtojas gali tikslinti tik tuos deklaracijos duomenis, kurie mokestinį patikrinimą atliekančio pareigūno buvo nurodyti tikslinti.

30. Tikrinant mokesčio mokėtoją, nustatoma:

30.1. faktiniai duomenys apie mokesčio mokėtojo per mokestinį laikotarpį iš stacionariųjų taršos šaltinių į aplinką išmestą teršalų kiekį, vadovaujantis mokesčio mokėtojo teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma teršalų išmetimo į aplinką apskaita, TIPK leidimais ar Taršos leidimais bei kitais mokesčio mokėtojo pateiktais dokumentais; 

30.2. faktiniai duomenys apie mokesčio mokėtojo per mokestinį laikotarpį sunaudotų degalų kiekį vadovaujantis mokesčio mokėtojo teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma sunaudotų degalų apskaita bei kitais mokesčio mokėtojo pateiktais dokumentais; 

30.3. faktiniai duomenys apie mokesčio mokėtojo į Lietuvos vidaus rinką tiektą gaminių ir (ar) pakuočių kiekį, vadovaujantis mokesčio mokėtojo teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma Lietuvos vidaus rinkai tiektų gaminių ir (ar) pakuočių apskaita, buhalterinės apskaitos dokumentais bei kitais mokesčio mokėtojo pateiktais dokumentais;

30.4. faktiniai duomenys apie mokesčio mokėtojo išgautą naudingųjų iškasenų ir (ar) vandens ir (ar) grunto kiekį, vadovaujantis mokesčio mokėtojo teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma išgaunamų naudingųjų iškasenų ir (ar) vandens ir (ar) grunto apskaita bei kitais mokesčio mokėtojo pateiktais dokumentais; 

30.5. faktiniai duomenys apie mokesčio mokėtojui teisės aktų nustatyta tvarka suteiktus medžioklės plotus ir jų kategorijas; 

30.6. faktiniai duomenys apie mokesčių mokėtojo sąvartyne šalinamą atliekų kiekį vadovaujantis mokesčio mokėtojo teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma sąvartyne šalinamų atliekų apskaita bei kitais mokesčio mokėtojo pateiktais dokumentais;

30.7. buvo ar nebuvo nuslėpta tarša ir (ar) išgauti valstybiniai gamtos ištekliai ir (ar) jų kiekis;

30.8. ar valstybiniai gamtos ištekliai išgauti teisėtai;

30.9. ar mokesčio mokėtojo pateiktuose dokumentuose esama informacija bei duomenys atitinka mokesčio mokėtojo deklaracijose pateiktus duomenis ir informaciją.

31. Patikrinimas užbaigiamas, surašant patikrinimo aktą, kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu. Patikrinimo aktai registruojami Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje.

32. Jei nustatoma, kad buvo nuslėpta tarša ir (ar) nedeklaruotas (nuslėptas), deklaruotas mažesnis negu išgautas ir (ar) be leidimo išgautas valstybinių gamtos išteklių kiekis, mokestis ir (ar) mokestis taikant didesnį tarifą ir (ar) ekonominė sankcija apskaičiuojama teisės aktų nustatyta tvarka ir įforminamas patikrinimo akte.

Patikrinimo akte privaloma nurodyti, kad mokesčių mokėtojas, nesutikdamas su papildomai apskaičiuotomis mokesčių ir su jais susijusiomis sumomis, taip pat norėdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios bus svarbios tvirtinant patikrinimo aktą, turi teisę per 30 dienų nuo patikrinimo akto įteikimo jam dienos pateikti rašytines pastabas dėl patikrinimo akto.

Mokesčio mokėtojas savo rašytiniu pareiškimu gali nurodyti, kad nesinaudos savo teise pateikti pastabas dėl patikrinimo akto.

33. Kai patikrinimo metu yra tikrinami daugiau nei vieni aplinkosauginiai mokesčiai, mokestinį patikrinimą rekomenduojama atlikti ne mažiau kaip dviem pareigūnams. Kai mokestinį patikrinimą atlieka du ar daugiau pareigūnų, patikrinimo akte nurodomos pareigūnų tikrinimo (atsakomybės) sritys.

Pranešime ar pavedime atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą pirmasis nurodytas pareigūnas yra atsakingas už patikrinimo eigą ir tolimesnius veiksmus.

34. Kai patikrinimo aktas įteikiamas Aprašo 45.3 papunktyje nurodytu būdu, mokesčio mokėtojui įteikiamas elektroniniu parašu pasirašytas patikrinimo aktas. Kai patikrinime dalyvauja du ar daugiau pareigūnų, patikrinimo aktą elektroniniu parašu pasirašo visi patikrinime dalyvaujantys pareigūnai.

35. Kai atliekamo mokesčio už valstybinius gamtos išteklius mokestinio patikrinimo metu nustatomi aplinkos apsaugos srities mokesčių įstatymų pažeidimai ir turi būti taikoma ekonominė sankcija, nustatyta tvarka parengta informacija, kurioje nurodomos patikrinimo metu nustatytos sunkinančios ir lengvinančios aplinkybės, teikiama mokesčio už valstybinius gamtos išteklius ekonominės sankcijos koeficiento dydžio nustatymo komisijai (toliau – Komisija). Komisijai priėmus sprendimą dėl sankcijos dydžio, patikrinimas baigiamas Aprašo nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL PATIKRINIMO AKTO PARENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

36. Kai mokestinio patikrinimo metu buvo nustatyti aplinkos apsaugos srities mokesčių įstatymų pažeidimai ir apskaičiuotas mokestis ir / ar mokestis didesniu tarifu ir / ar ekonominė sankcija, patikrinimo aktas tvirtinamas Sprendimu dėl patikrinimo akto tvirtinimo (toliau – Sprendimas) (Aprašo 4 priedas). Sprendimo projektą rengia ir mokesčio mokėtojo pateiktas rašytines pastabas bei juos pagrindžiančius dokumentus dėl mokestinio patikrinimo akto nagrinėja mokestinį patikrinimą atlikęs AMKD skyriaus pareigūnas.

Kai mokestinį patikrinimą atliko du ar daugiau pareigūnų, Sprendimo projektą (atskiras jo dalis) rengia pareigūnai pagal mokestinio patikrinimo akte nurodytas tikrinimo (atsakomybių) sritis.

37. Mokestinį patikrinimą atlikusio AMKD skyriaus pareigūno ligos atveju, atostogų metu ar esant kitoms aplinkybėms, dėl kurių pareigūnas negali vykdyti savo pareigų, taip pat, kai mokesčio mokėtojo pateiktose rašytinėse pastabose nurodomos Viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje numatytos aplinkybės, AMKD skyriaus vedėjo nurodymu Sprendimo projektą pavedama parengti kitam to paties AMKD skyriaus pareigūnui. Už Sprendimo projekto turinio teisingumą atsako projektą rengęs AMKD skyriaus pareigūnas ir AMKD skyriaus vedėjas.

38. Parengtas Sprendimo projektas AMKD direktoriui turi būti pateikiamas ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Sprendimo priėmimo termino pabaigos.

39. Sprendimas turi būti priimtas per 35 dienas nuo mokestinio patikrinimo akto įteikimo mokesčio mokėtojui dienos. Sprendimas negali būti priimtas, jei nepasibaigęs pastabų dėl mokestinio patikrinimo akto pateikimo terminas. Tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas pateikia rašytines pastabas dėl mokestinio patikrinimo akto, Sprendimas turi būti priimtas per 30 dienų nuo tos dienos, kai šios pastabos gautos AAD.

40. Mokesčio mokėtojo prašymu, pastabų dėl mokestinio patikrinimo akto pateikimo terminą dėl svarbių priežasčių dar 30 dienų gali pratęsti AMKD direktorius ir / ar skyriaus vedėjas arba jį pavaduojantis valstybės tarnautojas.

41. Sprendimą elektroniniu parašu pasirašo AMKD direktorius ar jį pavaduojantis (AMKD direktoriaus funkcijas atliekantis) valstybės tarnautojas.

42. Tais atvejais, kai Sprendimas priimamas dėl AMKD direktoriaus ar jį pavaduojančio valstybės tarnautojo atlikto mokestinio patikrinimo ar mokestinio patikrinimo, kuriame jis dalyvavo, Sprendimą pasirašo AAD direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

43.  Sprendimai registruojami Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje.

44. Sprendimo elektroninio dokumento nuorašas įteikiamas mokesčio mokėtojui. Kai Sprendimu patvirtinama mokesčio suma ir (ar) mokestis taikant didesnį tarifą ir (ar) ekonominė sankcija, Sprendimo elektroninio dokumento nuorašas įteikiamas ir VMI. Mokesčio mokėtojui Sprendimo elektroninio dokumento nuorašas įteikiamas Aprašo 45 punkte nurodytu būdu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos. Sprendimo kopija VMI įteikiama Aprašo 45.3 papunktyje nurodytu būdu.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTŲ ĮTEIKIMAS

 

45. Pranešimas, pavedimas atlikti patikrinimą, patikrinimo aktas, Sprendimas mokesčio mokėtojui įteikiamas šiais dokumentų įteikimo būdais:

45.1. įteikiant tiesiogiai. Tiesioginio dokumento įteikimo mokesčio mokėtojui diena laikoma ta diena, kai mokesčio mokėtojas (jo atstovas) savo parašu patvirtina AAD liekančiuose dokumentuose apie dokumento gavimą arba kai AAD pareigūnas pažymi apie mokesčio mokėtojo (jo atstovo) atsisakymą priimti dokumentą ar patvirtinti jo gavimą;

45.2. siunčiant registruotu laišku. Registruotu laišku dokumentai siunčiami pagal mokesčio mokėtojo registre nurodytą mokesčio mokėtojo adresą arba mokesčio mokėtojo nurodytą adresą korespondencijai gauti. Tais atvejais, kai minėtų duomenų AAD neturi, dokumentai siunčiami pagal atitinkamame registre nurodytą mokesčio mokėtojo adresą (juridiniams asmenimis – pagal juridinių asmenų registre nurodytą adresą, fiziniams asmenims – gyventojų registre nurodytą adresą). Dokumentų, siunčiamų registruotu laišku, įteikimo mokesčio mokėtojui diena laikoma penkta darbo diena, einanti po AAD siunčiamos korespondencijos perdavimo paštui dienos;

45.3. siunčiant telekomunikacijų galiniais įrenginiais. Telekomunikacijų galiniais įrenginiais dokumentai siunčiami mokesčio mokėtojo nurodytu elektroninio pašto adresu ir patvirtinami teisės aktų nustatyta tvarka. Dokumentai laikomi įteiktais jų išsiuntimo dieną. AAD ir mokesčio mokėtojo susitarimu gali būti numatytos kitokios šio dokumentų įteikimo būdo sąlygos. Esant galimybėms rekomenduojama taikyti šį dokumentų įteikimo būdą;

45.4. viešai paskelbiant. Tais atvejais, kai dokumentų įteikti šio punkto 1, 2 ir 3 papunkčiuose nurodytais būdais mokesčio mokėtojui neįmanoma (mokesčio mokėtojas (jo atstovas) nerandamas arba duomenų apie mokesčio mokėtojo adresą nėra atitinkamame registre), AAD savo interneto svetainėje (aad.lrv.lt) paskelbia pranešimą, kuriame mokesčio mokėtojui (jo atstovui) per nustatytą terminą (ne trumpesnį kaip 5 dienos nuo pranešimo paskelbimo dienos) pasiūloma atvykti į AAD atsiimti atitinkamo dokumento šio punkto 1 papunktyje nurodytu būdu. Jeigu mokesčio mokėtojas per nustatytą terminą neatvyksta, dokumentas laikomas įteiktu minėto pranešimo paskelbimo AAD interneto svetainėje dieną.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Patikrinimo aktas, Sprendimas ir kiti su mokestinio patikrinimo atlikimu susiję dokumentai saugomi AMKD.

47. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų teisės ir pareigos atliekant patikrinimą reglamentuotos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme.

48. Esant viešųjų ir privačių interesų konflikto požymiams, nustatytiems Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, pareigūnai privalo nustatyta tvarka pateikti prašymą nusišalinti.

_________

 

Mokesčio už aplinkos teršimą ir

mokesčio už valstybinius gamtos

išteklius apskaičiavimo ir

deklaravimo teisingumo kontrolės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

DOKUMENTŲ pAĖMIMo AKTAS

 

20__ m.____________  ____ d.

 

____________________________

(surašymo vieta)

 

Aš,  __________________________________________________________________________

(nurodomas pareigūno pareigos, vardas, pavardė, įstaigos ir padalinio kuriame dirbama pavadinimas)

iš   _____________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, registracijos adresas, įm. kodas ar fizinio asmens vardas, pavardė, gyvenamasis adresas, asmens kodas)

 

Informacija apie juridinio asmens atstovą ar fizinį asmenį, dalyvaujantį atliekant paėmimą: ________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

 

paimu:

 

Eilės Nr.

Dokumento (dokumentų bylos) ar daikto pavadinimas

Dokumento (dokumentų bylos) lapų ar vienetų skaičius

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso paimta ______ dokumentų (dokumentų bylų) ar daiktų  _________ lapų / vnt. skaičius.

 

 

(paėmimo aktą surašiusio pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

Asmens, dalyvaujančio dokumentų paėmime, pastabos

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

 

Su dokumentų paėmimo aktu susipažinau ir jo egzempliorių gavau

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

Grąžintus dokumentus (dokumentų bylas) ar daiktus gavau:

 

(atstovo vardas, pavardė)

 

(parašas)

 

data

__________________

 

Mokesčio už aplinkos teršimą ir

mokesčio už valstybinius gamtos

išteklius apskaičiavimo ir deklaravimo

teisingumo kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo teisingumą patvirtinančių duomenų ir informacijos surinkimo akto forma)

 

________________________________________

(tikrinamo mokesčio mokėtojo pavadinimas, kodas)

________________________________________

(adresas)

________________________________________

(telefono Nr., el. pašto adresas)

________________________________________

(patikrinimą atliekančios  institucijos pavadinimas)

 

MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ APSKAIČIAVIMO TEISINGUMĄ PATVIRTINANČIŲ DUOMENŲ IR INFORMACIJOS SURINKIMO

AKTAS

 

20_____ m. _________________ d.    Nr.

_______________________________

(akto surašymo vieta)

 

Aš, (mes) ________________________________________________________________________

(duomenis ir informaciją tikrinančio (-ių) pareigūno (-ų) vardas, pavardė)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

dalyvaujant mokesčio mokėtojo atsakingam (-iems) darbuotojui (-ams) ir (ar) įgaliotam (-iems) atstovui (-ams) ________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________, surinkome

 

_____________________________  mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo duomenis ir

(kalendoriniai metai)

informaciją patikrinimui.

 

Duomenys ir informacija teikiami atliekamam aplinkosauginiam patikrinimui (reikalingą (-us) pažymėti):

1)_ mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionariųjų taršos šaltinių (I dalis);

2)_ mokesčio už aplinkos teršimą iš mobiliųjų taršos šaltinių (II dalis);

3)_ mokesčio už aplinkos teršimą gaminių atliekomis (III dalis);

4)_ mokesčio už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis (IV dalis);

5)    mokesčio už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis (V dalis).

 

Pastaba. Pildoma tik pažymėta Mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo teisingumą patvirtinančių duomenų ir informacijos surinkimo akto (toliau – Duomenų surinkimo aktas) dalis. Nepildomos dalys pašalinamos. Jei pildomoje dalyje nepildomi atskiri punktai, jo pavadinimas paliekamas, o turinys pašalinamas.

I. Mokestis už aplinkos teršimą iš stacionariųjų taršos šaltinių

 

1. Atmosferos taršai iš stacionariųjų taršos šaltinių apskaičiuoti reikalingi duomenys;

1.1. Kai teršalų kiekis apskaičiuojamas pagal instrumentinių matavimų duomenis:

Taršos šaltinio Nr.

Teršimo laikotarpis  (nuo iki)

Trukmė valandomis*

Teršalo

Išmetamųjų dujų debitas, m3/s (pildoma kai nurodoma teršalo koncentracija)

pavadinimas

Koncentracija ar kiekis (po valymo), mg/m3 ar g/s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Kai matavimai nebuvo atliekami, nurodoma tik taršos šaltinio darbo laikas.

Pastaba. Deginimo įrenginiams 1.1 lentelė pildoma tik vienkartinių kontrolinių normatyvų viršijimo atveju.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

1.2. Ūkinėje gamybinėje veikloje sunaudotos medžiagos:

1.2.1. Kuras:

___________________________________________________________________________

(deginimo įrenginio pavadinimas)

 

Pavadinimas ir rūšis

Kiekis, t (dujoms – m3)

Kokybės rodikliai ir/ar teršalų emisijos faktoriai

(įrašyti reikiamus)

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*-pildoma, kai aktualu skaičiuojant susidariusį teršalo kiekį;

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus:

 

1.3. Organiniai tirpikliai, žaliavos ir kitos medžiagos, sunaudotos ūkinėje gamybinėje veikloje:

Pavadinimas, rūšis

Kiekis, t

Duomenys, reikalingi teršalų kiekio apskaičiavimui

 

 

 

 

 

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

1.3.1. Kiti duomenys ir informacija.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

2. Vandens taršai nuotekomis apskaičiuoti reikalingi duomenys:

2.1. Buities, gamybinėmis ir komunalinėmis nuotekomis (kiekvienam taršos šaltiniui pildoma atskira lentelė):

Taršos laikotarpis

Nuotekų kiekis, m3

Teršalų koncentracija, mg/1

BDS7

Suspenduotos (skendinčios) medžiagos

Bendras azotas

Bendras fosforas

Detergen-tai

Naftos angliavan-deniliai

Kiti pagal TIPK ar Taršos leidimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

 

 

2.2. Paviršinėmis (lietaus) nuotekomis:

2.2.1. Laboratorinės kontrolės duomenys (kiekvienam taršos šaltiniui pildoma atskira lentelė):

Laboratorinės kontrolės data

Teršalų koncentracija, mg/l

BDS7

Suspenduotos (skendinčios) medžiagos

Naftos produktai (angliavandeniliai)

Kiti pagal TIPK ar Taršos leidimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

2.2.2. Paviršinių (lietaus) nuotekų kiekis (m3), išleistas per mokestinį laikotarpį (išmatuotas apskaitos prietaisais);

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

2.2.3. Paviršinių (lietaus) nuotekų surinkimo plotas (ha) ir per mokestinį laikotarpį iškritęs kritulių kiekis (mm) (kai nėra matuojama apskaitos prietaisais);

 

2.2.4. Kiti duomenys.

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

II. Mokestis už aplinkos teršimą iš mobiliųjų taršos šaltinių

 

3. Atmosferos taršai iš mobiliųjų taršos šaltinių apskaičiuoti reikalingi duomenys:

3.1. sunaudotų Lietuvos teritorijoje degalų kiekis litrais pagal rūšis, transporto priemonėms be techninių koeficientų nustatymo ypatumų:

 

Transporto priemonės tipas

Degalų rūšis

Kiekis, l

Degalų kiekio perskaičiavimo iš litrų į tonas koeficientas

Degalų kiekis, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

3.2. degalų kiekis pagal rūšis transporto priemonėms su techniniais koeficientų nustatymo ypatumais, nurodant ypatumus pagal Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 7 priedą:

 

Transporto priemonės tipas

Ypatumas

Degalų rūšis

Kiekis, l

Degalų kiekio perskaičiavimo iš litrų į tonas koeficientas

Degalų kiekis, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

3.3. kiti duomenys.

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

 

 

III. Mokestis už aplinkos teršimą gaminių atliekomis

 

4. Duomenys ir informacija, reikalingi Mokesčio už aplinkos teršimą gaminių atliekomis apskaičiavimo teisingumui patikrinti

 

4.1. Kontroliniai klausimai:

Klausimas

Įvertinimas

Pastabos

Taip

Ne

Ar įmonė yra užsiregistravusi į Gamintojų ir importuotojų sąvadą?

 

 

 

Ar įmonė turi sudarytą gaminių sąrašą GPAIS?

 

 

 

Ar teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma gaminių apskaita GPAIS?

 

 

 

Ar GPAIS pateikta metinė gaminių apskaitos ataskaita?

 

 

 

Ar pildyta ir nustatyta tvarka pateikta VMI Mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių atliekomis deklaracija?

 

 

 

Ar skaičiuotas ir mokėtas (jei reikia) Mokestis už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių atliekomis?

 

 

 

Ar vykdytos Užduotys*?

 

 

 

*Apmokestinamųjų gaminių atliekų naudojimo ir (ar) perdirbimo užduotys.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

4.2. Gaminių sąrašas*:

Gaminio įrašymo data**

Gaminio pavadinimas ir (ar) gaminio kodas, suteiktas gaminiui įmonės apskaitoje

Gaminio svoris, t

 

 

 

 

 

 

*Gali būti pildomas ne visas gaminių sąrašas, t. y. vieno ar kelių konkrečių gaminių kuriuos nurodo tikrinantis pareigūnas, duomenys;

**Jei sąrašas nebuvo sudarytas, tai nurodomi gaminio gamybos pradžios ir (ar) įvežimo į Lietuvą metai.

Lentelė pildoma tik jei GPAIS nėra pateiktas gaminių sąrašas arba jei GPAIS gaminių sąraše nurodyti ne visi gaminiai. Tokiu atveju nurodomi tik į GPAIS gaminių sąrašą neįtraukti gaminiai.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

4.3. Gaminių duomenys:

Mokestinis laikotarpis

Gaminio rūšis ir kodas

Į vidaus rinką išleista Lietuvoje pagamintų gaminių kiekis, t

Į vidaus rinką išleista į Lietuvą įvežtų gaminių kiekis, t

Iš Lietuvos išvežtų gaminių kiekis, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

4.4 Perdirbtas (panaudotas) gaminių atliekų kiekis:

Mokestinis laikotarpis

Gaminių rūšis ir kodas

Dokumento numeris

Perdirbtas gaminių atliekų kiekis, t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.5. Kiti duomenys.

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

IV. Mokestis už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis

 

5. Duomenys ir informacija, reikalingi Mokesčio už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis apskaičiavimo teisingumui patikrinti:

5.1. Kontroliniai klausimai:

Klausimas

Įvertinimas

Pastabos

Taip

Ne

Ar įmonė yra užsiregistravusi į Gamintojų ir importuotojų sąvadą?

 

 

 

Ar įmonė turi sudarytą prekinių vienetų  pakuotės sąrašą GPAIS?

 

 

 

Ar teisės aktų nustatyta tvarka vykdoma pakuotės apskaita GPAIS?

 

 

 

Ar GPAIS pateikta metinė pakuočių apskaitos ataskaita?

 

 

 

Ar pildyta ir nustatyta tvarka teikta VMI Mokesčio už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis deklaracija?

 

 

 

Ar skaičiuotas ir mokėtas (jei reikia) Mokestis už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis?

 

 

 

Ar vykdytos Užduotys*?

 

 

 

*Pakuotės atliekų naudojimo ir (ar) perdirbimo užduotys.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

5.2. Prekinių vienetų (gaminių) pirminės, antrinės ir tretinės pakuotės sąrašas*:

Prekinio vieneto (gaminio) pavadinimas

Prekinio vieneto (gaminio) kiekis pakuotėje

Pakuotės pavadinimas

Pakuotės rūšis p/g medžiagą

Pakuotės tipas (pirminė, antrinė ar tretinė)

Pakuotės svoris, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Gali būti pildomas ne visas prekinių vienetų (gaminių) pirminės, antrinė ir tretinės pakuotės sąrašas, t. y. vieno ar kelių konkrečių gaminių ar pakuočių, kuriuos nurodo tikrinantis pareigūnas, duomenys.

Lentelė pildoma tik jei GPAIS nėra pateiktas prekinių vienetų sąrašas arba jei GPAIS prekinių vienetų sąraše nurodyti ne visi prekiniai vienetai. Tokiu atveju nurodomi tik į GPAIS prekinių vienetų sąrašą neįtraukti prekiniai vienetai.

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

5.3. Užpildytos pakuotės duomenys:

Mokestinis laikotarpis

Pakuotės rūšis ir kodas

Panaudota gaminiams pakuoti ir  tiekta į vidaus rinką, t

Įvežta ir tiekta į vidaus rinką t

Išvežta užpildyta pakuotė, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.


 

5.4. Pakartotinio naudojimo pakuotės duomenys:

Mokestinis  laikotarpis

Pakartotinio naudojimo pakuotė (pagal medžiagą ir tipą)

Panaudota gaminiams pakuoti ir tiekta į vidaus rinką kiekis, t

Įvežta ir tiekta į vidaus rinką kiekis, t

Išvežta užpildyta pakartotinio naudojimo pakuotės kiekis, t

Susigrąžinta tuščia pakartotinio naudojimo pakuotės kiekis, t

Nerealizuota (neperleista) užpildyta pakartotinio naudojimo pakuotės kiekis, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

5.5. Perdirbtas (sutvarkytas) pakuotės atliekų kiekis:

Mokestinis laikotarpis

Pakuotės rūšis ir kodas

Dokumento numeris

Perdirbtas pakuotės atliekų kiekis, t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.6. Kiti duomenys.

 

V. Mokestis už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis

 

6. Duomenys ir informacija, reikalingi Mokesčio už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis apskaičiavimo teisingumui patikrinti:

 

Mokestinis laikotarpis

Atliekų rūšis

Sąvartyne pašalintas atliekų kiekis, t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

7. Kiti duomenys.

 

punkte pateiktų duomenų šaltiniai, nurodant konkrečius dokumentus.

 

Duomenis pateikė:

____________________________________________________

(duomenis ir informaciją pateikusio (-ių) mokesčio mokėtojo atsakingo (-ų) darbuotojo (-ų) ir (ar) įgalioto (-ų) atstovo (-ų) vardas, pavardė)

___________________________________________________

 

__________________

(parašas)

 

__________________

 

 

Duomenis surinko ir priėmė:

______________________________________________________

(duomenis ir informaciją surinkusio (-ių) ir priėmusio (-ių) pareigūno (-ų) vardas, pavardė)

_____________________________________________________

 

 

__________________

(parašas)

 

__________________

 

_________________

 

Mokesčio už aplinkos teršimą ir

mokesčio už valstybinius gamtos

išteklius apskaičiavimo ir

deklaravimo teisingumo kontrolės

tvarkos aprašo

3 priedas

 

________________________________________

(tikrinamo mokesčio mokėtojo pavadinimas, kodas)

________________________________________

(adresas)

________________________________________

(telefono Nr., el. pašto adresas)

________________________________________

(patikrinimą atliekančios  institucijos pavadinimas)

 

 

 

MOKESČIO UŽ VALSTYBINIUS GAMTOS IŠTEKLIUS APSKAIČIAVIMO TEISINGUMĄ PATVIRTINANČIŲ DUOMENŲ IR INFORMACIJOS SURINKIMO AKTAS

 

20_____ m. _________________ d.    Nr. _____

_______________________________

(akto surašymo vieta)

 

 

Aš, (mes) ________________________________________________________________________

(duomenis ir informaciją tikrinančio (-ių) pareigūno (-ų) vardas, pavardė)

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

dalyvaujant mokesčio mokėtojo atsakingam (-iems) darbuotojui (-ams) ir (ar) įgaliotam (-iems) atstovui (-ams) ____________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________, surinkome

 

 

mokesčio už valstybinius gamtos išteklius (toliau – Mokestis) apskaičiavimo ir

(laikotarpis)

 

deklaravimo patikrinimui reikiamus duomenis ir informaciją.

 

Duomenys ir informacija teikiami atliekamam aplinkosauginiam patikrinimui (reikalingą (-us) pažymėti):

1)_ mokesčio už valstybinius gamtos išteklius, išskyrus mokestį už medžiojamuosius gyvūnų išteklius (I dalis);

2)_ mokesčio už medžiojamuosius gyvūnų išteklius (II dalis);

 

Pastaba. Pildoma tik pažymėta Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo teisingumą patvirtinančių duomenų ir informacijos surinkimo akto (toliau – Duomenų surinkimo aktas) dalis. Nepildomos dalys pašalinamos. Jei pildomoje dalyje nepildomi atskiri punktai, jo pavadinimas paliekamas, o turinys pašalinamas.

 

 

 

I. Mokestis už valstybinius gamtos išteklius, išskyrus mokestį už medžiojamuosius gyvūnų išteklius

 

Duomenys ir informacija, reikalingi Mokesčio apskaičiavimo teisingumui patikrinti:

(rekomenduojama kiekvienam telkiniui, vandenvietei pildyti atskiras lenteles)

___________________________________________________________________

(veiklavietės (telkinio, vandenvietės) pavadinimas, reg. kodas, adresas)

 

Nr.

Klausimas

Įvertinimas

Pastabos

Taip

Ne

Neaktualu

 

1.

Ar valstybinių gamtos išteklių naudotojas turi LGT išduotą leidimą naudoti gamtos išteklius?

 

 

 

 

2.

Ar valstybinių gamtos išteklių naudotojas turi TIPK ar taršos leidimą? (paviršiniam vandeniui)?

 

 

 

 

3.

Ar naudotojas turi parengtą markšeiderinių matavimų planą?

 

 

 

 

4.

Ar laiku pateikta (-os) mokesčio už valstybinius gamtos išteklius deklaracija

(-os)?

 

 

 

 

 

Išgautų valstybinių gamtos išteklių (toliau – Ištekliai) duomenys:

 

Metai

Ataskaitinis laikotarpis

Telkinio, vandenvietės, gręžinio pavadinimas ir Nr.

Išteklių rūšis

Išgautas atitinkamos

rūšies Išteklių kiekis,

(kub. m arba kg)

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateiktų duomenų šaltiniai (nurodyti konkrečius dokumentus):

 

 

 

Kiti duomenys.

 

 

II. Mokestis už medžiojamuosius gyvūnų išteklius

 

Duomenys, kuriais remiantis apskaičiuotas mokestis už medžiojamųjų gyvūnų išteklius:

Bendra informacija

Klausimas

Įvertinimas

Pastabos

Taip

Ne

Ar medžiotojų klubas turi galiojantį leidimą naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete?

 

 

 

Ar medžiotojų klubas turi daugiau ne vieną medžioklės plotų vienetų?

 

 

 

Ar medžiotojų klubas turi paruoštą medžioklėtvarkos projektą?

 

 

 

Ar pildyta ir nustatyta tvarka teikta VMI Mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklius deklaracija?

 

 

 

 

 

 

Duomenys apie medžioklės ploto vienetą (-us)

Mokestinis laikotarpis

Medžioklės ploto pavadinimas

Medžioklės ploto kategorija

Kategorijai priskirto ploto dydis, ha

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateiktų duomenų šaltiniai (nurodyti konkrečius dokumentus):

 

Leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete, leidimo priedas (charakteristika/eksplikacija), su nurodytais medžioklės plotais pagal kategorijas kaip nustatyta Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius įstatyme, (ha); deklaracijos duomenys apie deklaruotus plotus pagal plotų kategorijas, (ha); medžioklėtvarkos projektas.

 

Kiti duomenys.

 

 

Duomenis pateikė:

 

____________________________________________________

(duomenis ir informaciją pateikusio (-ių) mokesčio mokėtojo atsakingo (-ų) darbuotojo (-ų) ir (ar) įgalioto (-ų) atstovo (-ų) vardas, pavardė)

_____________________________________________________

 

_______________

(parašas)

 

_______________

 

 

Duomenis surinko ir priėmė:

______________________________________________________

(duomenis ir informaciją surinkusio (-ių) ir priėmusio (-ių) pareigūno (-ų) vardas, pavardė)

_____________________________________________________

 

 

_______________

(parašas)

 

_______________

 

___________________

 

 

Mokesčio už aplinkos teršimą ir

mokesčio už valstybinius gamtos

išteklius apskaičiavimo ir

deklaravimo teisingumo kontrolės

tvarkos aprašo

4 priedas

 

HERB21

APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTAS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PATIKRINIMO AKTO TVIRTINIMO

 

20    m.                   d. Nr.

________________________

(Dokumento sudarymo vieta)

 

 

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos_______________________________

_______________________________________________________________________________ ,

(Sprendimą priimančio pareigūno pareigybės pavadinimas (direktorius ar jo įgaliotas asmuo), vardas ir pavardė)

 

išnagrinėjęs ______________________________________________________________________

(Patikrinimą atlikusio pareigūno pareigos, vardas, pavardė)

20______ m. _______________________ d. patikrinimo aktą Nr. __________________________ ,

(mėnuo, diena)

surašytą ________________________________________________________________________ ,

(įmonės pavadinimas)

 

įmonės kodas _________________, kuriuo nustatyta, kad _________________________________

________________________________________________________________________________

(Aprašyti patikrinimo akto turinį, nurodyti pažeistą teisės aktą ir pažeidimo esmę, nurodyti

________________________________________________________________________________

apskaičiuotą mokesčio sumą ir/ar ekonominės sankcijos sumą)

________________________________________________________________________________

 

ir įvertinęs įmonės pateiktas rašytines pastabas bei juos pagrindžiančius dokumentus ____________

_______________________________________________________________________________,

(nurodyti raštų registracijos datas, Nr.)

 

 

nusprendžiu ________________________________________________________________

(Pasirinkti reikalingą sprendimą: patvirtinti, iš dalies patvirtinti, nepatvirtinti, pakeisti patikrinimo aktą, pavesti atlikti pakartotinį tikrinimą.)

_________________________20_____m. ________d. patikrinimo aktą Nr. ___________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(Pasirinkus sprendimą iš dalies patvirtinti, nepatvirtinti, pakeisti patikrinimo aktą, pavesti atlikti pakartotinį tikrinimą – nurodyti pagrindžiančius motyvus bei, esant reikalui, pateikti perskaičiavimus.  Jei ūkio subjektas pateikė pastabas patikrinimo aktui, pateikti motyvuotą atsakymą )

Šiuo Sprendimu patvirtinta ___________________ Eur suma, vadovaujantis LR mokesčių administravimo įstatymo 81 straipsnio 2 dalimi, turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 20 dienų nuo šio sprendimo įteikimo dienos į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą (įmokos kodas).

 

 

Sąskaitos Nr.

Banko kodas

Banko pavadinimas

SWIFT kodas

LT78 7290 0000 0013 0151

72900

AB „Citadele“ bankas

INDULT2X

LT05 7044 0600 0788 7175

70440

AB SEB bankas

CBVILT2X

LT32 7180 0000 0014 1038

71800

AB Šiaulių bankas

CBSBLT26

LT74 7400 0000 0872 3870

74000

Danske Bank A/S Lietuvos filialas

SMPOLT22

LT74 4010 0510 0132 4763

40100

Luminor Bank AB (buvęs AB DNB bankas)

AGBLLT2X

LT12 2140 0300 0268 0220

21400

Luminor Bank AB (buvęs Nordea Bank AB Lietuvos skyrius)

NDEALT2X

LT24 7300 0101 1239 4300

73000

„Svedbank“ AB

HABALT22

LT42 7230 0000 0012 0025

72300

UAB Medicinos bankas

MDBALT22

 

Nurodoma sprendimo apskundimo tvarka:

Sprendime dėl mokesčio už aplinkos teršimą:

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 11 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 152 straipsnio 2 dalimi, Mokesčių mokėtojas turi teisę šį sprendimą per 20 dienų nuo jo įteikimo dienos apskųsti Mokestinių ginčų komisijai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 155 straipsnio 1 dalimi skundas Mokestinių ginčų komisijai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės paduodamas per Aplinkos apsaugos departamentą prie Aplinkos ministerijos (Smolensko g. 15, 03201 Vilnius).

Sprendime dėl mokesčio už valstybinius gamtos išteklius:

Šis sprendimas gali būti apskųstas per 1 mėnesį nuo šio sprendimo įteikimo dienos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

( pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

__________________________

 

 

Mokesčio už aplinkos teršimą ir

mokesčio už valstybinius gamtos

išteklius apskaičiavimo ir

deklaravimo teisingumo kontrolės

tvarkos aprašo 

5 priedas 

 

HERB21

 

aplinkos apsaugos departamento

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS

Apskaitos ir mokesčių kontrolės departamento

 

(kontrolę atliekančio administracijos padalinio pavadinimas)

 

PAVEDIMAS ATLIKTI MOKESTINĮ PATIKRINIMĄ

 

 

Nr.

 

(data)

 

 

 

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis

 

 

 

(nurodyti neplaninio patikrinimo teisinį pagrindą: Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 13 dalies punktą ir (ar) 33 straipsnio 13 dalies 5 punkte nurodytą įstatymą ar Vyriausybės nutarimą ir jo struktūrinę dalį)

ir atsižvelgdamas į

 

 

(nurodyti gautą kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį prašymą ar pavedimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą, turimą informaciją ar kilusius pagrįstus įtarimus dėl ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų, ankstesnio patikrinimo metu surašytą patikrinimą aktą ar privalomąjį nurodymą, kai siekiama užtikrinti, kad buvo pašalinti ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai)

 

 

1. Pavedu:

 

1.1. patikrinti

 

 

(tikrinamo ūkio subjekto pavadinimas ir adresas, kodas)

 

Neplaninio mokestinio

patikrinimo tikslas:

 

 

 

 

 

 

 

1.2. patikrinimą atlikti šiems pareigūnams:

 

 

(vardas, pavardė, pareigų pavadinimas)

 

 

(vardas, pavardė, pareigų pavadinimas)

 

1.3. patikrinimą pradėti

20 ___ m.

 

 

mėn.

 

d.,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė )

 

 

Susipažinau

 

 

 

(tikrinamo ūkio subjekto atstovo pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

(data)

 

 

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

 

 

2. Ūkio subjektas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti kontrolę atliekančio subjekto pavedimą atlikti neplaninį patikrinimą. Pavedimo atlikti neplaninį mokestinį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

3. http://aad.lrv.lt/lt/

(nuoroda į kontrolę atliekančios institucijos interneto svetainę, kurioje yra skelbiamas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų, tikrinamo ūkio subjekto teisių ir pareigų sąrašas ir ūkio subjektui taikoma administracinė atsakomybė už atsisakymą teikti informaciją ir (ar) netinkamą elgesį aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno atžvilgiu.)

 

Susipažinau

 

 

 

(tikrinamo ūkio subjekto atstovo pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

(data)

 

 

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. AD1-650, 2023-11-27, paskelbta TAR 2023-11-27, i. k. 2023-22791

Dėl Mokesčio už aplinkos teršimą ir mokesčio už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo ir deklaravimo teisingumo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo