Suvestinė redakcija nuo 2022-09-15 iki 2023-03-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-06-23, i. k. 2020-13743

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. T-276

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Kauno miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-821 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Šis sprendimas įsigalioja 2020 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Visvaldas Matijošaitis


PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2020 m. birželio 23 d.

sprendimu Nr. T-276

 

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą ir kitas sąlygas.

2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Kauno miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretus mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Savivaldybės apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Savivaldybės apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-435, 2022-09-13, paskelbta TAR 2022-09-14, i. k. 2022-18814

 

6. Ilgalaikę, trumpalaikę, dienos socialinę globą ar akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teikiančias įstaigas, parinktas atsižvelgiant į socialinių paslaugų gavėjo (globėjo, rūpintojo ar kito teisėto atstovo) prašymą ir interesus arba socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama sutartis dėl Kauno miesto gyventojams teikiamos ilgalaikės ar trumpalaikės socialinės globos išlaidų kompensavimo ir (ar) socialinės priežiūros (dienos socialinės globos) paslaugų teikimo. Šias sutartis pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo ir socialines paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas, mokėsiantis už socialines paslaugas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

8. Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo Kauno mieste tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.

9. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

10. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas asmens (šeimos) mokamas dydis nustatomas vadovaujantis Aprašo III skyriaus nuostatomis.

11. Savivaldybė asmeniui su negalia, kuris dėl negalios pobūdžio negali naudotis viešuoju transportu, už transporto organizavimo paslaugas kompensuoja, mokėdama Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktiems šių paslaugų teikėjams už:

11.1. gulinčio asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 16,1 Eur;

11.2. asmens neįgaliojo vežimėlyje su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 11,6 Eur;

11.3. neįgaliojo asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje –10 Eur;

11.4. gulinčio asmens arba asmens neįgaliojo vežimėlyje su asistentu (-ais) vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų – 1,38 Eur;

11.5. asmens vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų – 0,78 Eur.

Asmeniui, kuris gauna socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, Savivaldybė kompensuoja visą transporto organizavimo paslaugas kainą.

Visais atvejais, atskaičiavus nustatytą asmens mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą kainą, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

12. Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

13. Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

14. Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje numatyta pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti teikiama nemokamai.

15. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio.

16. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,125 valstybės remiamų pajamų dydžio.

17. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio.

18. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 4 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra  0,35 valstybės remiamų pajamų dydžio.

19. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio.

20. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra  0,67 valstybės remiamų pajamų dydžio.

21. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 1 valstybės remiamų pajamų dydis.

22.  Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį arba neviršija valstybės remiamų pajamų dvigubo dydžio, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

23.  Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo dalį už socialinę priežiūrą, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, išskyrus atvejus, kai asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

24. Socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą, už šią paslaugą moka tokia tvarka:

24.1. Asmens, kurio pajamos yra mažesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį arba neviršija 1 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo dydis mėnesiui yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba proporcingai mažiau, kad atskaičiavus mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.2. Asmens, kurio pajamos didesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį, bet neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo dydis yra 0,2 valstybės remiamų pajamų dydžio arba proporcingai mažiau, kad atskaičius mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.3. Asmens, kurio pajamos didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.4. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,4 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.5. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,5 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.6. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.7. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 0,7 valstybės remiamų pajamų dydžio.

25Socialinė priežiūra socialinę riziką patiriantiems vaikams teikiama nemokamai.

26. Socialinė priežiūra asmens namuose socialinę riziką patiriančioms šeimoms su vaikais teikiama nemokamai.

27.  Socialinė priežiūra krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

271. Laikino apnakvindinimo paslauga suaugusiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikiama nemokamai.

272. Vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos vaikų dienos centruose yra teikiamos nemokamai.

Papildyta punktu:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

28. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą socialinę priežiūrą dydis nustatomas proporcingai teikiamos socialinės priežiūros paslaugos trukmei.

29. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis perskaičiuojamas, kai pasikeičia asmens (šeimos) mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) ir asmuo (šeima) moka šiame skyriuje nustatytą atitinkamai taikytiną mokėjimo dydį.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. T-14, 2022-02-01, paskelbta TAR 2022-02-02, i. k. 2022-01801

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

30. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, nepriklausomai nuo to, ar asmuo gyvena vienas, ar su šeima.

31. Asmens, kurio pajamos mažesnės už 1,5 valstybės remiamus pajamų dydžio, bet neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens pajamų.

32. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, bet neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,15 valstybės remiamų pajamų dydžio.

33. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,3 valstybės remiamų pajamų dydžio.

34. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,37 valstybės remiamų pajamų dydžio.

35. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,6 valstybės remiamų pajamų dydžio.

36. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 4 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,7 valstybės remiamų pajamų dydžio.

37. Asmens, kurio pajamos didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet neviršija 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

38. Asmens, kurio pajamos didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 1,13 valstybės remiamų pajamų dydžio.

39. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 1,25 valstybės remiamų pajamų dydžio.

40. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

41. Asmens mokėjimo už dienos socialinę globą dydis perskaičiuojamas, kai pasikeičia asmens mėnesio pajamos ir asmuo moka šiame skyriuje nustatytą atitinkamai taikytiną mokėjimo dydį.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. T-14, 2022-02-01, paskelbta TAR 2022-02-02, i. k. 2022-01801

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

42. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

43. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

44. Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimoms nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 50 proc. asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

45. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

46. Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

48. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir į turtą.

49. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

50. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą (toliau – Turto mokestis).

51. Mokėjimo už neįgalaus vaiko ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai neįgalus vaikas pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

52. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

53. Asmenys, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais išvykę laikinai iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Asmuo atleidžiamas nuo Turto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą, jei turtas buvo iš esmės sugadintas ar sunaikintas, esant tai patvirtinantiems dokumentams (priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (dėl gaisro) pažyma, antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas ar kitų atsakingų institucijų ar įstaigų dokumentai) ir po turto sugadinimo ar sunaikinimo datos turto vertė nebuvo peržiūrėta teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

55. Asmens (šeimos narių) finansinių galimybių vertinimas nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

551. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių ir (ar) turto vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėtinas dydis už tas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinktos socialinių paslaugų įstaigos asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio), išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, asmeniui (šeimai) pasiūloma kita (-os) tas pačias socialines paslaugas teikianti (-čios) socialinių paslaugų įstaiga (-os), kur asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą (įkainį) toje įstaigoje ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas. Jei asmuo (šeima) nesutinka pasirinkti kitos socialinių paslaugų įstaigos, kurios socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesnis, asmuo (šeima) įsipareigoja apmokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

Papildyta punktu:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

552. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių ir (ar) turto vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), ar yra keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad iš socialinės paslaugos kainos (įkainio) atėmus asmens (šeimos) mokėtiną dydį, apskaičiuotą Aprašo nustatyta tvarka, Savivaldybei tenka primokėti dydį, kuris sudaro 90 ar daugiau procentų Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžio, asmuo (šeima) informuojamas (-a), kad pasikeitus jo finansinėms ir (ar) turto galimybėms ir (ar) jam teiktinos socialinės paslaugos kainai (įkainiui), yra tikimybė, kad jo mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, gali būti nepakankamas visiškai sumokėti socialinės paslaugos kainą (įkainį), atskaičius Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, taip pat pateikiama informacija apie to pasekmes, numatytas Apraše, ir apie galimybę pasirinkti kitą (-as) socialinių paslaugų įstaigą (-as), teikiančią       (-ias) analogišką socialinę paslaugą, kurios (-ių) socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesni.

Papildyta punktu:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

553. Jei asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansinių galimybių ir (ar) turto pervertinimo metu ir (ar) socialinių paslaugų įstaigoms pakeitus socialinių paslaugų kainą paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėjimo dydis už asmens (šeimos) gaunamas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinktos socialinių paslaugų įstaigos asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos, išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, išlaidų suma, viršijanti asmens (šeimos) mokėjimo dydį, kompensuojama Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų (kai asmuo su sunkia negalia ir jam teikiamos socialinės globos paslaugos) lėšomis, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo tos dienos, kai paaiškėja, kad asmens (šeimos) finansinės galimybės nepakankamos apmokėti už socialinę paslaugą, ir per tą laikotarpį:

553.1. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pasirenka kitą socialinių paslaugų įstaigą, teikiančią analogišką ar lygiavertę (atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertintą teisės aktų nustatyta tvarka) asmeniui (šeimai) reikalingą socialinę paslaugą, kurios socialinės paslaugos kaina (įkainis) mažesnis ir asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą toje įstaigoje ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas;

553.2. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pageidauja toliau gauti tas pačias jam reikalingas socialines paslaugas toje pačioje socialinių paslaugų įstaigoje ir įsipareigoja sumokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

Papildyta punktu:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

56. Asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos ir apskaičiuojamos pajamos vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

IX SKYRIUS

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

57. Asmens turtas ir jo vertinimas atliekamas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Savivaldybės taryba nustato maksimalius socialinės globos ir socialinės priežiūros išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

 

60. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

61. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-552, 2021-12-21, paskelbta TAR 2021-12-22, i. k. 2021-26460

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-14, 2022-02-01, paskelbta TAR 2022-02-02, i. k. 2022-01801

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-360, 2022-07-19, paskelbta TAR 2022-07-19, i. k. 2022-15804

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-435, 2022-09-13, paskelbta TAR 2022-09-14, i. k. 2022-18814

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-276 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_55a46066bacc479d86c295b49208ecf9_end