Suvestinė redakcija nuo 2024-04-05
Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-06-21, i. k. 2023-12328
Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
dėl pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2023 m. birželio 20 d. Nr. T- 119
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 13 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 47 straipsnio 3 punktu, Pagėgių savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2013 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T-10 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.
3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T-119
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero rezervo lėšų naudojimo Savivaldybėje tvarką.
3. Konkretų rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama tam tikrų metų Savivaldybės biudžetą.
4. Rezervo dydis turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybės biudžetui). Rezervo dydis gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.
II SKYRIUS
REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS
5. Rezervo lėšos gali būti naudojamos:
5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;
5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;
III SKYRIUS
REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS, APSKAITA IR KONTROLĖ
6. Rezervo lėšos gali būti skiriamos fiziniams ar juridiniams asmenims (toliau – Asmenys):
7. Asmenys, norintys gauti lėšų iš rezervo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytiems tikslams, Savivaldybės merui ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio, gaisro, stichinės nelaimės ar nepaprastosios padėties metu įvykusio įvykio, teikia:
7.1. motyvuotą prašymą su pagrįstais skaičiavimais (sąmatomis), išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas bei kitą informaciją, reikalingą prašymui nagrinėti (Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą (gaisro ar stichinės nelaimės atveju), nuosavybės teisę į pastatus, žemę, mišką, pasėlius ar kt. turtą, kuriam buvo padaryta žala, patvirtinančius dokumentus);
8. Asmenų prašymus dėl išlaidų kompensavimo nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija).
81. Krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų, kaip jie suprantami pagal Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 6 straipsnį, sprendimams ar pavedimams vykdyti būtinas lėšas Meras potvarkiu skiria be atskiro prašymo ir be nagrinėjimo Komisijoje. Šiuo atveju Mero potvarkio projektą dėl lėšų skyrimo iš rezervo Mero pavedimu rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už konkretaus sprendimo ar pavedimo įgyvendinimo ar vykdymo išlaidų pateikimą apmokėti pagal kompetenciją.
Papildyta punktu:
Nr. T-57, 2024-03-28, paskelbta TAR 2024-04-04, i. k. 2024-06396
9. Komisija:
9.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Tvarkos aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytus tikslus;
9.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas ir įstaigas siekdama nustatyti Tvarkos aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytas aplinkybes;
9.3. nustačiusi, kad yra pagrindas tenkinti prašymą, parengia ir pateikia Savivaldybės administracijai (toliau – Administracija) raštą dėl lėšų skyrimo iš rezervo. Rašte nurodytas lėšų poreikis turi būti pagrįstas skaičiavimais ir išlaidas patvirtinančiais dokumentais;
10. Savivaldybės administracija gavusi raštą, nurodytą 9.3 papunktyje, teikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui rengti Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl lėšų skyrimo iš rezervo, kurį teikia pasirašyti Savivaldybės merui;
11. Pasirašytą Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo iš rezervo per dokumentų valdymo sistemą pateikia Savivaldybės administracijos Centralizuotam buhalterinės apskaitos skyriui (toliau – Apskaitos skyrius).
13. Apskaitos skyrius:
13.2. gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo perveda skirtas lėšas į Asmens, pateikusio prašymą, sąskaitą;
15. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius metinę rezervo lėšų panaudojimo ataskaitą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai kartu su Savivaldybės biudžeto tam tikrų metų vykdymo ataskaita.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Pagėgių savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-57, 2024-03-28, paskelbta TAR 2024-04-04, i. k. 2024-06396
Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 20 d. sprendimo nr. T-119 „Dėl Pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo