Suvestinė redakcija nuo 2022-10-25

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-01-26, i. k. 2017-01482

 

Nauja redakcija nuo 2022-10-25:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VERTINIMO TVARKOS, KURIA NUSTATOMA, AR NUMATOMo STEIGTI STARTUoLIo veikla turi didelį ir inovacijomis grindžiamą verslo plėtros potencialą IR AR užsiimti šia veikla UŽSIENIETIS TURI REIKIAMĄ KVALIFIKACIJĄ, FINANSAVIMĄ IR VERSLO PLANĄ, APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. sausio 26 d. Nr. 4-56

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 451 straipsniu,

t v i r t i n u  Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomo steigti startuolio veikla turi didelį ir inovacijomis grindžiamą verslo plėtros potencialą ir ar užsiimti šia veikla užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                            Mindaugas Sinkevičius

 

 

 

SUDERINTA                                                                SUDERINTA

Lietuvos Respublikos                                                    Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministerijos                                     vidaus reikalų ministerijos

2017-01-24 raštu Nr. SR-315                                        2017-01-19 raštu Nr. 1D-377

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2017 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. 4-56

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2019 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. 4-362

redakcija)

 

VERTINIMO TVARKOS, KURIA NUSTATOMA, AR NUMATOMO STEIGTI STARTUOLIO VEIKLA TURI DIDELĮ IR INOVACIJOMIS GRINDŽIAMĄ VERSLO PLĖTROS POTENCIALĄ IR AR UŽSIIMTI ŠIA VEIKLA UŽSIENIETIS TURI REIKIAMĄ KVALIFIKACIJĄ, FINANSAVIMĄ IR VERSLO PLANĄ, APRAŠAS

 

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomo steigti startuolio veikla turi didelį ir inovacijomis grindžiamą verslo plėtros potencialą ir ar užsiimti šia veikla užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašas (toliau – Aprašas) nustato leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) siekiančio gauti užsieniečio, ketinančio Lietuvos Respublikoje steigti startuolį, planuojamos vykdyti startuolio veiklos, turinčios didelį ir inovacijomis grindžiamą verslo plėtros potencialą (toliau – Veikla), jo kvalifikacijos, veiklos finansavimo galimybių ir verslo plano vertinimo procedūrą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Įgaliotoji institucija (toliau – Institucija) – institucija, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu įgaliota atlikti Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Įstatymas) 451 straipsnyje ir Apraše nustatytas funkcijas.

2.2. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

II SKYRIUS

PARAIŠKOS DĖL ĮSTATYMO 451 STRAIPSNIO 1 DALYJE NURODYTO PATVIRTINIMO PATEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR INFORMAVIMAS

 

3. Leidimą laikinai gyventi siekiantis gauti užsienietis, ketinantis Lietuvos Respublikoje steigti startuolį ir vykdyti Veiklą (toliau – Pareiškėjas), internetinėje paraiškų administravimo platformoje www.startupvisalithuania.com (toliau – Platforma) pateikia užpildytą užsieniečio, ketinančio steigti startuolį Lietuvos Respublikoje, paraišką (toliau – Paraiška). Paraiškos formą, suderintą su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, tvirtina Institucijos vadovas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

4. Pirminį Paraiškos vertinimą ne vėliau nei per 2 darbo dienas nuo Paraiškos pateikimo dienos atlieka Institucija. Tikrinama, ar pateikta Paraiška visiškai ir tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Paraiškoje nurodyti dokumentai. Institucija bet kuriame Paraiškos vertinimo etape turi teisę Pareiškėjo prašyti per jos nustatytą terminą, ištaisyti Paraiškos trūkumus ir (arba) pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) papildomą su Veikla, kuria ketinama užsiimti, vykdyta Veikla ir (arba) pačiu Pareiškėju susijusią informaciją lietuvių arba anglų kalbomis. Terminas trūkumams pašalinti neįskaitomas į Aprašo 14 ir 15 punktuose nurodytus terminus.

5. Institucija, atlikusi pirminį Paraiškos vertinimą, priima sprendimą Paraišką atmesti, jeigu:

5.1. Paraiškoje aprašyta veikla nėra susijusi su Veikla;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

5.2. Pareiškėjas per Institucijos nustatytą terminą neištaiso Paraiškos trūkumų, nepateikia trūkstamų dokumentų ar kitos Institucijos prašomos pateikti informacijos ir dokumentų ir (arba) nesikreipia į Instituciją dėl termino patikslinti Paraišką ar pateikti trūkstamą informaciją pratęsimo;

5.3. Pareiškėjas atsisako dalyvauti Aprašo 7 punkte nurodytame pokalbyje;

5.4. Pareiškėjas pateikia Paraišką, kurioje nėra atlikta esminių pakeitimų arba kuri yra analogiška prieš tai pateiktai Paraiškai, kurią užsienietis jau buvo teikęs Institucijai, ir kuri Institucijos sprendimu buvo atmesta;

5.5. jei kyla pagrįstų abejonių dėl Pareiškėjo tikslo Lietuvos Respublikoje steigti įmonę ir užsiimti Įstatymo 451 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus atitinkančia veikla;

5.6. Paraiškoje nurodyti 5 ir daugiau startuolio dalyvių.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

6. Apie priimtą Aprašo 5 punkte nurodytą sprendimą Pareiškėjas informuojamas Platformoje ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo ir nurodoma Paraiškos atmetimo priežastis.

7. Pateikus visiškai ir tinkamai užpildytą Paraišką, Paraiškoje nurodytus dokumentus ir visą kitą Institucijos prašomą pateikti informaciją ir dokumentus, Paraiška laikoma priimta ir, naudojantis informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas ir kitaip), iš anksto suderintu laiku vyksta Institucijos pokalbis su Pareiškėju. Pokalbio metu užfiksuojamas Pareiškėjo veido atvaizdas. Pokalbyje gali dalyvauti (Institucijos reikalavimu – privalo dalyvauti) ir kiti kartu su Pareiškėju steigti įmonę ketinantys asmenys. Pokalbio metu daromas vaizdo ir garso įrašas, kuris turi būti saugomas kartu su Pareiškėjo pateikta Paraiška, dokumentais ir informacija.

8. Pokalbio metu paaiškėjus, kad ne visa reikšminga informacija buvo nurodyta Paraiškoje, Institucija tą pačią darbo dieną Platformoje suteikia galimybę ir nurodo konkretų terminą Pareiškėjui Paraišką papildyti.

9. Institucija ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 7 punkte nurodyto pokalbio ar nuo Aprašo 8 punkte nurodytu atveju papildytos Paraiškos pateikimo elektroniniu paštu Migracijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) pateikia Paraiškoje nurodytą informaciją apie Pareiškėją ir kitus kartu su Pareiškėju steigti įmonę Lietuvoje ketinančius asmenis (toliau – Pareiškėjo komandos nariai). Migracijos departamentas per 2 darbo dienas nuo Institucijos informacijos gavimo elektroniniu paštu pateikia Institucijai atsakymą – turi ar neturi reikšmingos informacijos, galinčios daryti įtaką Pareiškėjo ir (ar) Pareiškėjo komandos narių ir (ar) jų Veiklos vertinimui (toliau – Reikšminga informacija), ir kartu pateikia nustatytus faktus, patvirtinančius Reikšmingą informaciją. Migracijos departamentui nepateikus informacijos Institucijai per nustatytą terminą, laikoma, kad Migracijos departamentas Reikšmingos informacijos neturi. Institucija, gavusi iš Migracijos departamento Reikšmingos informacijos, ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduoda Paraiškos vertinimą kartu su gauta Reikšminga informacija Paraiškų vertinimo komisijai (toliau – Komisija).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

 

10. Komisija sudaroma iš 3 Institucijos atstovų ir ne mažiau kaip 2 Lietuvos Respublikoje registruotų rizikos kapitalo fondų ir (ar) verslo akceleratorių atstovų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-551, 2022-04-05, paskelbta TAR 2022-04-05, i. k. 2022-07108

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

11. Komisijos personalinę sudėtį ir Komisijos darbo reglamentą tvirtina Institucijos vadovas. Komisijos nariais skiriami darbo su inovacijomis, aukštosiomis technologijomis, aukštą pridėtinę vertę kuriančiais verslais ir investicijų pritraukimu patirties turintys asmenys.

12. Komisija per 10 darbo dienų nuo Aprašo 9 punkte nurodytos informacijos gavimo teikia Institucijai rekomendacinio pobūdžio išvadą dėl Paraiškos patvirtinimo arba atmetimo (toliau – Komisijos išvada), įvertinusi Paraišką pagal šiuos kriterijus:

12.1. Pareiškėjo kvalifikacija;

12.2. Pareiškėjo finansinės galimybės Lietuvos Respublikoje plėtoti veiklą, susijusią su įsteigiamu startuoliu;

12.3. startuolio pirmų ir antrų metų verslo plano įgyvendinamumas;

12.4. įrodymai, kad Pareiškėjas plėtoja startuolio veiklą, kurią ketina vykdyti Lietuvos Respublikoje;

12.5. būtinybė Pareiškėjui būti Lietuvos Respublikoje vykdant Veiklą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

121. Aprašo 12 punkte nustatyti kriterijai vertinami pagal Kriterijų vertinimo metodiką (Aprašo priedas). Už atitiktį šiems kriterijams Komisijos nariai skiria balus. Komisija priima išvadą patvirtinti Paraišką, jeigu visų Komisijos narių balų vidurkis yra ne mažesnis nei 3 balai už kiekvieną kriterijų. Komisija priima išvadą atmesti Paraišką, jeigu Komisijos narių balų vidurkis yra mažesnis nei 3 balai už bent 1 kriterijų.

Papildyta punktu:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

13. Jeigu Komisija negali įvertinti Veiklos dėl jos ir (arba) joje naudojamos technologijos specifikos, Institucija turi teisę kreiptis į atitinkamos srities ekspertus. Ekspertai, atlikę technologijos, kuri bus naudojama Veikloje, ir (arba) idėjos potencialo vertinimą, pateikia išvadą Institucijai. Atsižvelgdama į ekspertų išvadą ir vadovaudamasi Aprašo 12 punktu, Komisija dar kartą atlieka Veiklos, kuria ketina užsiimti pareiškėjas, vertinimą. Laikotarpis, per kurį atliekamas ekspertinis Veiklos ir (arba) joje naudojamos technologijos vertinimas, į Aprašo 14 punkte nurodytą terminą neįskaitomas.

14. Institucija, atsižvelgdama į Komisijos išvadą, priima sprendimą dėl patvirtinimo, ar Pareiškėjas ir Veikla, kuria jis ketina užsiimti, atitinka Įstatymo 451 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – Sprendimas). Institucija Sprendimą turi priimti ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo Aprašo 7 punkte nurodyto pokalbio ar Aprašo 8 punkte nurodytu atveju – papildytos Paraiškos pateikimo.

15. Jeigu Paraišką pateikia Pareiškėjas, gavęs kvietimą iš rizikos ir privataus kapitalo fondų, trumpinamas Sprendimo priėmimo laikas. Šiuo atveju, vertinant Paraišką, netaikomas Aprašo 14 punktas. Institucija Sprendimą priima atsižvelgdama tik į Komisijos pirmininko išvadą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 7 punkte nurodyto pokalbio ar Aprašo 8 punkte nurodytu atveju – papildytos Paraiškos pateikimo.

16. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Sprendimo priėmimo Paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu Institucija informuoja Pareiškėją:

16.1. apie priimtą Sprendimą nepatvirtinti, kad Pareiškėjas ir Veikla, kuria jis ketina užsiimti, atitinka Įstatymo 451 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus, ir prideda šio sprendimo kopiją;

16.2. apie priimtą Sprendimą patvirtinti, kad Pareiškėjas ir Veikla, kuria jis ketina užsiimti, atitinka Įstatymo 451 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus, ir prideda Sprendimo kopiją, taip pat apie Įstatymo 36 straipsnio 2 dalyje nustatytą pareigą teikti šioje dalyje minimą informaciją bei pateikia Pareiškėjui informaciją apie tolesnes migracijos procedūras ir terminus.

17. Institucija Aprašo 16.2 papunktyje nurodyto Sprendimo kopiją elektroniniu paštu išsiunčia Migracijos departamentui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

 

18. Aprašo 16.2 papunktyje nurodytas Sprendimas galioja 6 mėnesius nuo jo priėmimo. Šiame Sprendime nurodoma data, iki kurios jis galioja.

Pareiškėjo motyvuotu prašymu Institucija gali pratęsti Sprendimo galiojimo terminą ne ilgiau kaip 3 mėnesiams. Šis motyvuotas prašymas turi būti pateiktas Institucijai ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki Sprendimo galiojimo termino pabaigos. Atitinkamai Institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Pareiškėjo motyvuoto prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Sprendimo galiojimo termino pratęsimo ir apie pratęstą Sprendimo galiojimo terminą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas informuoja Pareiškėją ir Migracijos departamentą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-247, 2020-04-23, paskelbta TAR 2020-04-23, i. k. 2020-08488

 

III SKYRIUS

STARTUOLIO VEIKLOS PAŽANGOS VERTINIMAS DĖL UŽSIENIEČIO LEIDIMO LAIKINAI GYVENTI PAKEITIMO“.

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

19. Įstatymo 451 straipsnio 4 dalyje nurodytu atveju užsienietis, norėdamas, kad jam būtų pakeistas leidimas laikinai gyventi, likus ne daugiau kaip 4 mėnesiams ir ne mažiau kaip 3 mėnesiams iki leidimo laikinai gyventi galiojimo pabaigos Platformoje pateikia papildytą Paraišką, startuolio Veiklos pažangos ataskaitą ir pažangą įrodančius dokumentus, kurių sąrašą tvirtina Institucijos direktorius, bei ateinančių metų planus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

20. Institucija atlieka papildytos Paraiškos vertinimą ir priima Sprendimą, atsižvelgdama į Pareiškėjo su pirmine Paraiška pateiktą vienerių ir dvejų metų verslo planą,  įmonės Veiklos pažangos ataskaitą ir pažangą įrodančius dokumentus bei ateinančių metų planus. Institucija Sprendimą turi priimti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 19 punkte nurodytos papildytos Paraiškos, įmonės Veiklos pažangos ataskaitos ir pažangą įrodančių dokumentų bei ateinančių metų planų gavimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

21. Apie priimtą Sprendimą Institucija informuoja Pareiškėją Aprašo 16 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

22. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

221. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Papildyta punktu:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

222. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Papildyta punktu:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

223. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

224. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Papildyta punktu:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

225. Neteko galios nuo 2022-10-25.

Papildyta punktu:

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Vadovaudamasi Įstatymo 36 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Institucija Migracijos departamentui teikia informaciją. Migracijos departamento prašymu Institucija teikia savo motyvuotą nuomonę, ar užsienietis, turintis leidimą laikinai gyventi pagal Įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 51 punkto nuostatas, ir įmonė tebeatitinka Įstatymo 451 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus.

24. Fizinių asmenų duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Institucijos patvirtintomis duomenų subjektų teisių tvarkant asmens duomenis įgyvendinimo taisyklėmis. Asmens duomenų, teikiamų kartu su Paraiška, tvarkymo tikslas – nustatyti, ar Pareiškėjui, pateikusiam Paraišką, gali būti priimamas Institucijos Sprendimas dėl patvirtinimo, kad užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą. Apraše nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos vyriausiojo archyvaro ir Institucijos nustatyta tvarka ir terminais. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama interneto svetainėje www.verslilietuva.lt/.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

25. Apraše nurodyti Institucijos Sprendimai ar veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

_______________

 

part_ef582b78df344be0b12723b4c4fc356b_end


Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar

numatomo steigti startuolio veikla turi

didelį ir inovacijomis grindžiamą verslo

plėtros potencialą ir ar užsiimti šia veikla

užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją,

finansavimą ir verslo planą, aprašo

priedas

 

Kriterijų vertinimo METODIKA

 

Kriterijaus pavadinimas

Aprašymas

 

Pareiškėjo kvalifikacija Lietuvos Respublikoje plėtoti veiklą, susijusią su įsteigiamu startuoliu

 

Vertinama:

- ar pareiškėjas yra įgijęs ir kokį išsilavinimą;

- ar pareiškėjas turi ir kokios trukmės praktinio darbo patirties toje srityje, kurioje vysto paraiškoje nurodytą veiklą;

- jei pareiškėjo kvalifikacija ir patirtis nėra susijusi su paraiškoje nurodyta veikla, ar pareiškėjo paraiškoje yra kitų požymių, patvirtinančių, kad pareiškėjas gebės sėkmingai vystyti paraiškoje nurodytą veiklą (pvz., kiti paraiškoje nurodyti komandos nariai turi įgiję su veikla susijusią kvalifikaciją ir (ar) turi praktinio darbo patirties).

 

 

Kriterijus (K1) vertinamas intervale nuo 1 iki 5:

1 balas – pareiškėjas nėra įgijęs aukštesnio nei vidurinis išsilavinimas ir neturi jokios praktinio darbo patirties;

2 balai – pareiškėjas turi įgijęs aukštesnį nei vidurinį išsilavinimas, bet jo išsilavinimas nėra susijęs su paraiškoje nurodyta veikla, taip pat pareiškėjas turi praktinio darbo patirties, bet jo praktinio darbo patirtis neatitinka srities, kuriose vysto paraiškoje nurodytą veiklą;

3 balai – pareiškėjas yra įgijęs aukštesnį nei vidurinis išsilavinimas ir jo išsilavinimas yra susijęs su paraiškoje nurodyta veikla; arba pareiškėjas turi 3 metų ar didesnę praktinio darbo patirtį toje srityje, kurioje vysto paraiškoje nurodytą veiklą; arba paraiškoje yra požymių, kad pareiškėjui neturint su veikla susijusio išsilavinimo ir praktinio darbo patirties, pareiškėjas gebės sėkmingai vystyti paraiškoje nurodytą veiklą (pvz., kiti komandos nariai yra įgiję su veikla susijusią kvalifikaciją ir (ar) turi praktinio darbo patirties);

4 balai – pareiškėjas yra įgijęs aukštesnį nei vidurinis išsilavinimas ir jo išsilavinimas yra susijęs su paraiškoje nurodyta veikla, taip pat pareiškėjas turi 3 metų ar didesnę praktinio darbo patirtį toje srityje, kurioje vysto paraiškoje nurodytą veiklą;

5 balai – pareiškėjas yra įgijęs aukštesnį nei vidurinis išsilavinimas ir jo išsilavinimas yra susijęs su paraiškoje nurodyta veikla, taip pat pareiškėjas turi didesnę nei 5 metų praktinio darbo patirtį toje srityje, kurioje vysto paraiškoje nurodytą veiklą.

 

Pareiškėjo finansinės galimybės Lietuvos Respublikoje plėtoti veiklą, susijusią su įsteigiamu startuoliu

 

Vertinama:

- ar pareiškėjas turi kitą finansinį šaltinį (pvz., yra dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį asmuo arba turi santaupų arba sėkmingai vystantis kitą verslą ir pan.), iš kurio galėtų finansuoti paraiškoje nurodytą veiklą bent vienerius metus nuo persikėlimo į Lietuvos Respubliką;

- ar pareiškėjas yra pritraukęs investiciją (-as) paraiškoje numatytai veiklai vystyti arba yra pateikęs dokumentus, patvirtinančius, kad yra galimybė tokią investiciją pritraukti per pirmuosius veiklos Lietuvos Respublikoje metus (pvz., susirašinėjimus ir (ar) susitarimus su rizikos kapitalo fondu, akceleratoriumi, kuris planuoja investuoti į paraiškoje nurodytą startuolį, ir pan.);

- ar pareiškėjas gauna ir kiek gauna pajamų iš paraiškoje numatytos veiklos;

- kitos finansinės galimybės Lietuvoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą (pvz., pareiškėjas yra atrinktas gauti finansinę paramą paraiškoje nurodytai veiklai vystyti iš atitinkamų verslo paramos fondų ir (ar) programų).

 

 

Kriterijus (K2) vertinamas intervale nuo 1 iki 5:

1 balas – pareiškėjas paraiškoje nėra nurodęs jokios informacijos apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą;

2 balai – pareiškėjas paraiškoje yra nurodęs, bet nėra pateikęs patvirtinančių dokumentų apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą; arba iš pareiškėjo pateiktos informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą galima spręsti, jog labai tikėtina, kad nurodytos finansinės galimybės nebus pakankamos ir negalės užtikrinti, kad pareiškėjas gebės vystyti paraiškoje nurodytą veiklą bent vienerius metus nuo paraiškoje nurodytos veiklos Lietuvos Respublikoje pradžios;

3 balai – iš pareiškėjo pateiktos informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą galima spręsti, jog tikėtina, kad nurodytos finansinės galimybės bus pakankamos ir galės užtikrinti, kad pareiškėjas gebės vystyti paraiškoje nurodytą veiklą bent vienerius metus nuo paraiškoje nurodytos veiklos Lietuvos Respublikoje pradžios;

4 balai – iš pareiškėjo pateiktos informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą galima spręsti, jog labai tikėtina, kad nurodytos finansinės galimybės bus pakankamos ir galės užtikrinti, kad pareiškėjas gebės vystyti paraiškoje nurodytą veiklą bent vienerius metus nuo paraiškoje nurodytos veiklos Lietuvos Respublikoje pradžios;

5 balai – iš pareiškėjo pateiktos informacijos ir ją patvirtinančių dokumentų apie jo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą galima spręsti, jog labai tikėtina, kad nurodytos finansinės galimybės bus pakankamos ir galės užtikrinti, kad pareiškėjas gebės vystyti paraiškoje nurodytą veiklą ilgiau nei vienerius metus nuo paraiškoje nurodytos veiklos Lietuvos Respublikoje pradžios.

 

Startuolio pirmų ir antrų metų verslo plano įgyvendinamumas

 

Vertinama:

ar pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra racionalūs ir kiek racionalūs, įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan.;

kiek tiksliai pareiškėjas paraiškoje yra apsibrėžęs svarbiausius paraiškoje nurodytos veiklos našumo rodiklius (angl. KPI);

ar paraiškoje nurodytas finansinis poreikis pareiškėjo nurodytiems svarbiausiems veiklos našumo rodikliams (angl. KPI) pasiekti yra racionalus ir kiek racionalus.

 

Kriterijus (K3) vertinamas intervale nuo 1 iki 5:

1 balas – iš pareiškėjo paraiškoje pateikto vienerių ir dvejų metų verslo plano nėra aišku ir kyla papildomų klausimų, ką konkrečiai pareiškėjas ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus; arba įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan., pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra akivaizdžiai neracionalūs;

2 balai – įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan., pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra daugiau neracionalūs nei racionalūs;

3 balai – įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan., pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra daugiau racionalūs nei neracionalūs;

4 balai – įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan., pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra pakankamai tikslūs ir racionalūs;

5 balai – įvertinus tiek pareiškėjo paraiškoje nurodytos veiklos išvystymo stadiją, pareiškėjo finansines galimybes Lietuvos Respublikoje plėtoti paraiškoje nurodytą veiklą, tiek pačios veiklos specifiką ir jai keliamus reikalavimus (pvz., licencijų ir (ar) patentų turėjimą) ir pan., pareiškėjo išsikelti tikslai, ką jis ketina įgyvendinti per vienerius ir atitinkamai dvejus paraiškoje nurodytos veiklos, įsteigus juridinį vienetą Lietuvos Respublikoje, metus, yra labai tikslūs ir racionalūs ir labai tikėtina, kad ir bus įgyvendinti.

 

Įrodymai, kad pareiškėjas plėtoja startuolio veiklą, kurią ketina vykdyti Lietuvos Respublikoje

 

Vertinama:

- ar pareiškėjas yra išvystęs produktą iki bent jau minimaliai veikiančio prototipo ir (ar) produkto stadijos (angl. Minimum viable product (MVP));

- pareiškėjo paraiškoje nurodyto projekto ir (ar) veiklos vystymo trukmė (pagal paraiškoje nurodytą projekto ir (ar) veiklos pradžios datą);

- ar pareiškėjas jau gauna pajamų iš paraiškoje nurodytos veiklos;

- ar pareiškėjas turi ir kokį vartotojų skaičių;

- ar pareiškėjas yra gavęs arba bent jau pradėjęs procesą paraiškoje nurodytai veiklai vystyti reikalingoms licencijoms ir (ar) patentams gauti;

- ar pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra daugiau orientuotas į paraiškoje nurodyto produkto vystymą ar į verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą (pvz., produkto paleidimą į rinką, pardavimą, rinkodarą, investicijų pritraukimą tolimesnei veiklai vystyti ir pan.);

- pareiškėjo pritrauktos investicijos ar kitos finansinės priemonės paraiškoje nurodytai veiklai vystyti;

- ar pareiškėjas aktyviai dalyvauja startuolių ir kituose su jo paraiškoje nurodyta veikla susijusiuose renginiuose ar programose, siekiant sparčiau išvystyti paraiškoje nurodytą veiklą.

 

 

Kriterijus (K4) vertinamas intervale nuo 1 iki 5:

1 balas – pareiškėjas nėra išvystęs produkto iki minimaliai veikiančio prototipo ir (ar) produkto stadijos (angl. Minimum viable product (MVP)) ir (arba) pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra daugiau orientuotas į paraiškoje nurodyto produkto vystymą nei į verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą;

2 balai – pareiškėjas yra išvystęs produktą iki minimaliai veikiančio prototipo ir (ar) produkto stadijos (angl. Minimum viable product (MVP)), bet dar negauna jokių pajamų iš paraiškoje nurodytos veiklos, neturi arba turi mažą vartotojų skaičių, nėra gavęs arba bent jau pradėjęs proceso paraiškoje nurodytai veiklai vystyti reikalingoms licencijoms ir (ar) patentams gauti, nėra pritraukęs investicijų ar kitų finansinių priemonių paraiškoje nurodytai veiklai vystyti, aktyviai nedalyvauja su startuolio vystymu susijusiuose renginiuose ar programose ir pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra daugiau orientuotas į paraiškoje nurodyto produkto vystymą nei į verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą;

3 balai – pareiškėjas yra išvystęs produktą iki minimaliai veikiančio prototipo ir (ar) produkto stadijos (angl. Minimum viable product (MVP)) ir jau gauna pajamų iš paraiškoje nurodytos veiklos arba yra pritraukęs vartotojų, arba yra gavęs arba bent jau pradėjęs procesą paraiškoje nurodytai veiklai vystyti reikalingoms licencijoms ir (ar) patentams gauti, arba pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra daugiau orientuotas į verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą nei į paraiškoje nurodyto produkto vystymą;

4 balai – pareiškėjas yra išvystęs produktą iki minimaliai veikiančio prototipo ir (ar) produkto stadijos (angl. Minimum viable product (MVP)) ir jau gauna pajamų iš paraiškoje nurodytos veiklos arba yra pritraukęs vartotojų, arba yra gavęs arba bent jau pradėjęs procesą paraiškoje nurodytai veiklai vystyti reikalingoms licencijoms ir (ar) patentams gauti arba yra pritraukęs investicijų ar kitų finansinių priemonių paraiškoje nurodytai veiklai vystyti, arba aktyviai dalyvauja su startuolio vystymu susijusiuose renginiuose ar programose ir pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra daugiau orientuotas į verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą nei į paraiškoje nurodyto produkto vystymą;

5 balai – pareiškėjas jau yra visiškai išvystęs produktą, turi pastovius vartotojus, gauna iš paraiškoje nurodytos veiklos pajamų arba yra pritraukęs investiciją ar gavęs kitą finansinę paramą tolimesniam veiklos vystymui ir pareiškėjo pateiktas pirmų ir antrų metų verslo planas yra aiškiai orientuotas į tolimesnį verslo, susijusio su paraiškoje nurodyta veikla, vystymą.

 

Būtinybė pareiškėjui būti Lietuvos Respublikoje vykdant veiklą

 

Vertinama:

ar pareiškėjo planuojamas Lietuvos Respublikoje steigti startuolis gali sukurti pridėtinę vertę Lietuvos Respublikai ir kokią;

pareiškėjo paraiškoje nurodytos priežastys, kodėl jis siekia persikelti ir plėtoti startuolio veiklą Lietuvos Respublikoje;

pareiškėjo saitai su Lietuvos Respublika (pvz., atrinktas dalyvauti Lietuvos Respublikoje veikiančio akceleratoriaus programoje, susitarimai su potencialiais klientais ar verslo partneriais iš Lietuvos Respublikos ar kitų Europos šalių, potencialių investuotojų reikalavimas turėti įmonę vienoje iš Europos Sąjungos šalių ir pan.);

kitos pareiškėjo paraiškoje nurodytos aplinkybės, kurios leidžia manyti, kad, pareiškėjui nepersikėlus į Lietuvos Respubliką ir nevystant paraiškoje nurodytos veiklos, nebus sukuriama tokia pridėtinė vertė Lietuvos Respublikai nei jam būnant Lietuvos Respublikoje.

 

Kriterijus (K5) vertinamas intervale nuo 1 iki 5:

1 balas – labai tikėtina, kad pareiškėjo buvimas ir paraiškoje nurodytos veiklos vystymas Lietuvos Respublikoje nesukurs jokios pridėtinės vertės Lietuvos Respublikai (pvz., pareiškėjas vysto nekonkurencingą produktą, dėl pareiškėjo produkto specifikos ir keliamų produktui reikalavimų labai tikėtina, kad pareiškėjo veikla sparčiai nesivystys ir pan.);

2 balai – labiau tikėtina nei netikėtina, kad pareiškėjo buvimas ir paraiškoje nurodytos veiklos vystymas Lietuvos Respublikoje nesukurs jokios pridėtinės vertės Lietuvos Respublikai (pvz., pareiškėjas vysto nekonkurencingą produktą, dėl pareiškėjo produkto specifikos ir keliamų produktui reikalavimų labai tikėtina, kad pareiškėjo veikla sparčiai nesivystys ir pan.);

3 balai – labiau tikėtina nei netikėtina, kad pareiškėjo buvimas ir paraiškoje nurodytos veiklos vystymas Lietuvos Respublikoje sukurs pridėtinę vertę Lietuvos Respublikai;

4 balai – labai tikėtina, kad pareiškėjo buvimas ir paraiškoje nurodytos veiklos vystymas Lietuvos Respublikoje sukurs pridėtinę vertę Lietuvos Respublikai;

5 balai – labai tikėtina, kad pareiškėjo buvimas ir paraiškoje nurodytos veiklos vystymas Lietuvos Respublikoje sukurs didelę pridėtinę vertę Lietuvos Respublikai ir (arba) pareiškėjas jau yra užmezgęs saitus su Lietuvos Respublikos startuolių ekosistema (pvz., yra atrinktas dalyvauti Lietuvos Respublikoje veikiančio akceleratoriaus programoje, pritraukė investiciją iš Lietuvos Respublikoje veikiančio rizikos kapitalo fondo, turi sudaręs susitarimus su verslo partneriais, veikiančiais Lietuvos Respublikoje, ir pan.).

 

–––––––––––––––––––––––

Papildyta priedu:

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

 

part_9cdf34349c7d444ca6bf766eccb55747_end

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-362, 2019-06-12, paskelbta TAR 2019-06-12, i. k. 2019-09520

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. 4-56 „Dėl Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomos steigti įmonės veikla susijusi su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu ir ar šiai veiklai vykdyti užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-247, 2020-04-23, paskelbta TAR 2020-04-23, i. k. 2020-08488

Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2017 m. sausio 26 d. įsakymo NR. 4-56 „Dėl Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomos steigti įmonės veikla susijusi su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu ir ar šiai veiklai vykdyti užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-371, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-03, i. k. 2021-09399

Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2017 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. 4-56 „Dėl Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomos steigti įmonės veikla susijusi su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu ir ar šiai veiklai vykdyti užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-551, 2022-04-05, paskelbta TAR 2022-04-05, i. k. 2022-07108

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2017 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. 4-56 „Dėl Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomos steigti įmonės veikla susijusi su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu ir ar šiai veiklai vykdyti užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-1085, 2022-10-24, paskelbta TAR 2022-10-24, i. k. 2022-21484

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2017 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. 4-56 „Dėl Vertinimo tvarkos, kuria nustatoma, ar numatomos steigti įmonės veikla susijusi su naujų technologijų ar kitų Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai reikšmingų naujovių diegimu ir ar šiai veiklai vykdyti užsienietis turi reikiamą kvalifikaciją, finansavimą ir verslo planą, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo