Suvestinė redakcija nuo 2020-10-09

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-07-31, i. k. 2020-16736

 

herbas

 

JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS 2020 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. liepos 31 d. Nr. 2V-145 (1.4)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. A1-399 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.1.5 priemonę „perduoti Lietuvos patirtį ES Rytų partnerystės ir kitoms besivystančioms valstybėms jaunimo reikalų srityje (10 darnaus vystymosi tikslas) (Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų fondo veikla)“ (priemonė nurodyta Vystomojo bendradarbiavimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. rugsėjo 21 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Vystomojo bendradarbiavimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo” bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimu dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1175 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos patvirtinimo“, Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2020 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. 8 „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu:

1.1. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).

1.2. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso komisijos (toliau – komisija) sudėtį:

Guoda Lomanaitė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros direktorė (komisijos pirmininkas) (jo nesant, Loreta Eimontaitė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros direktorės pavaduotoja);

Rita Andrejeva – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Diana Rudokienė - Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tarptautinių ir Europos Sąjungos reikalų skyriaus vyriausioji specialistė);

Viktorija Gailiūtė – Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos valdybos narė (komisijos pirmininko pavaduotoja) (jo nesant, Lukas Kornelijus Vaičiakas – Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos prezidentas);

Anastasija Ismailova – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Rytų Europos šalių skyriaus II sekretorė;

Gintarė Stankevičienė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji specialistė (jos nesant, Eglė Došienė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji patarėja).

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2V-184 (1.4), 2020-10-07, paskelbta TAR 2020-10-08, i. k. 2020-21002

 

2. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programų vadovę Niką Norvilą  vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-184 (1.4), 2020-10-07, paskelbta TAR 2020-10-08, i. k. 2020-21002

 

3. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programų vadovei Nikai Norvilai teisės aktų ir šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkursą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-184 (1.4), 2020-10-07, paskelbta TAR 2020-10-08, i. k. 2020-21002

 

 

 

 

Vyriausiasis patarėjas,

Pavaduojantis direktorių                                                                                 Juozas Meldžiukas

 

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2020 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2V-145 (1.4)

 

LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS
2020 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimą Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkursui (toliau – Konkursas), jų vertinimą, projektų finansavimą, vykdymą ir kontrolę.

2.         Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) ir Departamento interneto svetainėse atitinkamai www.socmin.lt ir www.jrd.lt.

3.         Konkurso tikslas – paremti projektus, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Ukrainos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. dalyviai – 14-29 metų amžiaus asmenys, kuriems yra skirtas projektas ir kurie jame dalyvauja, išskyrus vykdytojus;

4.2. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

4.3. jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

4.4. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.5. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos (toliau – Taryba) vadovaujantis organas;

4.6. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

4.7. nacionalinė valdymo institucija – Tarybos administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Departamentas, Ukrainoje – Jaunimo ir sporto ministerija;

4.8. paraiškapareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, per informacinę sistemą užpildyta ir pateikta paraiškos „Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų taryba“ forma, parengtą pagal Nuostatų 1 priede nurodytą informaciją arba pagal Nuostatų 1 priede (paraiška) nustatytas formas užpildytas ir pasirašytas pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais yra pateikiamas Departamentui elektroniniu paštu projektai@jrd.lt, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti;

4.9. pareiškėjas – viešasis juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimu patirties (išskyrus pelno siekiančius verslo subjektus), vadovaudamasis Nuostatais teikiantis Konkursui paraišką;

4.10. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis);

4.11. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projektą (turi būti pasirašęs partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 3 priedą ir gali būti sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai ir (ar) paslaugų, prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai. Projekto partneriams taip pat keliamas reikalavimas turėti darbo su jaunimu patirties;

4.12. projektas – tikslinės jaunų žmonių grupės, jaunimo ar su jaunimu dirbančios organizacijos veikla, kuri yra apibrėžta pasirengimo ir įgyvendinimo terminais, tikslais, finansavimo šaltiniais, vykdytojais ir dalyviais;

4.13. specialiųjų poreikių turintis jaunimas – jaunimas, kuris patiria tam tikrus sunkumus, tokius negalia, sveikatos problemos;

4.14. vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai visą projekto įgyvendinimo laikotarpį prisidedantis prie projekto įgyvendinimo, tiesiogiai atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojas nėra asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, meno kolektyvas).

5. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

6. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2020 m. liepos 10 d. nutarimą Nr. 8 „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ (toliau – Nutarimas), todėl, jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis ir aukščiau nurodytu Nutarimu.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

7. Projektams skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšos:

7.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;

7.2. visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 90 000 (devyniasdešimt tūkstančių) Eur.

8.  Projekto vykdymo laikotarpis bei tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2020 m. rugsėjo 1 d., bet ne anksčiau nei Konkurso paraiškos pateikimo diena, iki 2020 m. gruodžio 31 d.

 

IV SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

9.1. jaunimo mainai;

9.2. mokymai;

9.3. seminarai;

9.4. susitikimai ir diskusijos;

9.5. konferencijos, forumai;

9.6. stovyklos;

9.7. tyrimai;

9.8. kiti jaunimui skirti renginiai.

10. Konkurso būdu finansuojamos veiklos turi būti susijusios bent  su viena iš žemiau išvardytų temų:

10.1. jaunimo pilietinio ugdymo, pilietiškumo, savanoriškos veiklos ir socialinio verslumo (antreprenerystės) skatinimas;

10.2. veiklos skatinančios jaunimo iniciatyvas, taip pat bendruomenių aplinkosaugos iniciatyvas, Lietuvos ir Ukrainos regionuose bei miestuose.

10.3. jaunimo darbuotojų, jaunimo centrų ir jaunimo organizacijų patirties keitimasis naudojant skaitmeninius įrankius jaunimo darbe;

10.4. patirties dalinimasis dėl viruso COVID-19 poveikio jaunimui ir priemonių viruso COVID-19 sukeltoms pasekmėms šalinti.

11. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

11.1. projektu numatyta įgyvendinti ne mažiau kaip vieną iš Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų;

11.2. projektu numatyta įgyvendinti veikla, sietina su viena iš Nuostatų 10 punkte išvardytų temų;

11.3. dalyviai yra 14-29 metų amžiaus;

11.4. projekto dalyvių grupė sudaryta iš ne daugiau kaip 50 proc. vienos šalies dalyvių;

11.5. projekto trukmė turi būti nuo 4 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų;

11.6. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklą, išankstinio parengiamojo vizito (jei yra) trukmė turi būti iki 2 dienų, neįskaitant kelionės dienų. Išankstiniame parengiamajame vizite gali dalyvauti ne daugiau nei po 3 dalyvius iš Lietuvos ir Ukrainos pusės, iš 3 vienos šalies dalyvių, bent vienas turi būti jaunas žmogus;

11.7. projekto grupės vadovų, atsižvelgiant į grupės dydį (dalyvių skaičius ne mažesnis nei 10 ir ne didesnis nei 30) ir specifiką, negali būti daugiau kaip 4 asmenys;

12. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

13. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir (arba) Ukrainos teritorijoje arba pasitelkiant nuotolinio bendravimo priemones.

14. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:

14.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

14.2. skirtas siekti pelno;

14.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos ir (ar) Ukrainos valstybės simboliams;

14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

14.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Ukrainos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

14.7. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti, bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Ukrainos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

15. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:

15.1. pareiškėjas yra jaunimo organizacija, su jaunimu dirbanti organizacija, neformaliojo švietimo, ne pelno siekiantis juridinis asmuo ar jo padalinys, ar nevyriausybinė organizacija įsteigta ir veikianti pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;

15.2. pareiškėjas nėra likviduojamas, sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;

15.3. pareiškėjas turi bent vieną partnerį, kuris yra jaunimo organizacija, su jaunimu dirbanti organizacija ar neformaliojo švietimo, ne pelno siekiantis juridinis asmuo, registruotas Ukrainoje, kaip juridinis asmuo, įsteigtas ir veikiantis pagal Ukrainos teisės aktų reikalavimus;

15.4. pareiškėjas kartu su paraiška pateikia bent vieną partnerių sutikimą dalyvauti pareiškėjo projekte – pasirašytą partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 4 priedą;

15.5. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (šimtas penkiasdešimt) Eur;

15.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

 

16. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai iki 2020 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

16.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

16.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai yra ne jaunesni nei 14 metų amžiaus ir ne vyresni nei 29 metų amžiaus;

16.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių skaičius nėra didesnis, bet ir ne mažesnis kaip 50 proc.;

16.1.3. užtikrinti, kad projekte iš viso dalyvauja ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 30 asmenų ir nedaugiau kaip 15 asmenų iš vienos šalies, neįskaitant grupės vadovų;

16.2. šį kiekybinį rodiklį:

16.2.1. tiesiogiai į projekto organizavimą ir įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 jaunus žmones.

17. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, iki 2020 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos kokybinius rodiklius:

17.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;

17.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;

 

17.3. taikyti neformaliojo ugdymo metodus, užtikrinančius dalyvių ugdymą(-si) projekte;

17.4. užtikrinti skirtingų etninių ir tautinių grupių atstovavimą projekte;

18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas įgyvendindamas projektą privalo laikytis šių principų:

18.1. Stiprinti tarpkultūrinį dialogą, kurti sąlygas atvirumui ir tolerancijai tarp jaunimo;

18.2. Dalinantis gerąją patirtimi, kurti ir stiprinti bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Ukrainos nevyriausybinių organizacijų;

18.3. stiprinti bendradarbiavimą ir apsikeitimą gerąją patirtimi darbo su jaunimu srityje.

19. Jeigu pareiškėjas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę, vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data ir projekto dalyviai bei vykdytojai.

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų renkant projekto dalyvių sąrašus bei kitą aktualią informaciją ir, gavus Departamento ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams.

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Departamentu, dalyvauti visuose Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų taryba, Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo panaudota vykdant projektą.

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

24. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:

24.1. projektui įgyvendinti skiriama po 250 (dviejų šimtų penkiasdešimt) Eur pareiškėjui, projekto vykdytojui ir Ukrainos partneriui nacionalinėms veikloms organizuoti;

24.2. projekto apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 28 (dvidešimt aštuoni) Eur per parą vienam žmogui;

24.3. projekto transporto paslaugų ir išlaikymo išlaidoms (važiavimo tarptautiniu (iš Lietuvos į Ukrainą ir iš Ukrainos į Lietuvą), regioniniu, vietiniu transportu bilietams, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), skiriama iki 0,17 Eur už km, vienam žmogui, kelionės išlaidoms iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos, keliaujant ekonomiškiausiu būdu. Atstumas iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos nustatomas skaičiuojant trumpiausią atstumą nuo atvykstančios organizacijos miesto iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos;

24.4. išankstiniam parengiamajam vizitui, apgyvendinimo, maitinimo ir veiklų įgyvendinimo išlaidoms skiriama po 25 (dvidešimt penkis) Eur per parą vienam žmogui;

24.5. projekto veiklų įgyvendinimo išlaidoms, nenurodytoms Nuostatų 24.1-24.4 papunkčiuose, skiriama po 10 (dešimt) Eur per parą vienam žmogui;

24.6. projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 15 procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;

24.7. specialiųjų poreikių ar mažiau galimybių  turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui gali būti skiriama iki 100 (vienas šimtas) Eur vienam asmeniui papildomų veiklų įgyvendinimo išlaidų. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos).

25. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ar anksčiau nei Konkurso paraiškos pateikimo diena, iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

25.1. projekto administravimo išlaidos:

25.1.1. projekto vadovo ir asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

25.1.2. projekto administravimo paslaugų pagal paslaugų sutartį išlaidos (kai projektui administruoti organizacijoje, vykdančioje projektą, nėra įdarbinamas projekto vadovas);

25.1.3. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų sutartį užmokestis (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

25.2.1. ryšio paslaugų (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur 1 projekto vykdytojui per mėnesį), pašto) įsigijimo išlaidos;

25.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos;

25.2.3. išlaidos maitinimo paslaugoms (ne daugiau kaip 8 (aštuoni) Eur vienam asmeniui per parą Lietuvos Respublikoje; ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) Eur vienam asmeniui per parą Ukrainoje);

 

25.2.4. išlaidos apgyvendinimo paslaugoms (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) Eur vienam asmeniui per parą Lietuvos Respublikoje ir (ar) Ukrainoje);

25.2.5. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

25.2.6 išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto produktams);

25.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti (straipsniams spaudoje, televizijos, radijo reportažų paslaugoms pirkti, viešinti internete, socialiniuose tinkluose, lankstinukų gamybos paslaugoms pirkti), kitoms tiesiogiai su projektu susijusioms, pagrįstoms ir būtinoms projektui įgyvendinti paslaugoms įsigyti.

26. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 24.2.2.–24.2.4. papunkčiuose, apmokėti negali būti skirta daugiau nei nurodyta Nuostatų 24.2–24.3 papunkčiuose.

27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

27.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

27.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, aplinkos tvarkymo išlaidos;

27.3. išlaidos, susijusios su projekto parengiamuoju etapu, t. y. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką , taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2020 m. rugpjūčio 1 d. ar anksčiau nei Konkurso paraiškos pateikimo diena (pvz., paraiškos rengimo, narių sąrašų sudarymo išlaidos);

27.4. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje ir (ar) Ukrainoje;

27.5. išlaidos projektui įgyvendinti už Lietuvos Respublikos ir Ukrainos ribų;

27.6. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;

27.7. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

28. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 32 punkte. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

29. Pareiškėjas paraišką pildo per informacinę sistemą https://sopas.sppd.lt:8099 arba teikia paraišką elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Teikiant dokumentus elektroniniu paštu, pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytas paraiškos (Nuostatų 1 priedas), sąmatos (Nuostatų 2 priedas) formas ir Nuostatų 31 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Elektroniniu paštu projektai@jrd.lt pateikta paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt.

30. Paraiška teikiama per informacinę sistemą arba paraiška bei kartu su ja privalomi pateikti dokumentai teikiami elektroniniu paštu projektai@jrd.lt turi būti surašyti lietuvių kalba. Paraiška (jeigu yra teikiama elektroniniu paštu projektai@jrd.lt) turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas. Paraiška teikiama elektroniniu paštu projektai@jrd.lt turi būti užpildyta kompiuteriu.

 

31. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų / programų finansavimo konkursuose.

32. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

32.1. bendradarbiavimo sutartis (-ys) (jei tokia (-ios) yra);

32.2. partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 4 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens;

32.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

32.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 3 priedą jei pareiškėjas paraišką pildo ne per informacinę sistemą;

32.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimas (-ai), jeigu toks (-ie) yra, kuris (-ie) turi būti patvirtintas (-i) vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

33. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento programų vadovė Nika Norvila, elektroninis paštas nika.norvila@jrd.lt, tel. 8 683 63071, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-184 (1.4), 2020-10-07, paskelbta TAR 2020-10-08, i. k. 2020-21002

 

34. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento vyriausioji specialistė Justina Lukaševičiūtė, elektroninis paštas justina.lukaseviciute@jrd.lt, tel. 8 683 63071, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

35. Pareiškėjas, teikdamas paraišką Konkursui, supranta teikiamų dokumentų tikslą, planuojamą jų naudojimą ir perduoda juos laisva valia. Pareiškėjui informacinės sistemos pranešimais. ir (arba) elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Departamento siunčiamų klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu Konkursui, laikomi oficialiais.

36. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

37. Projekto vertinimas susideda iš šių dalių vertinimo:

37.1. formaliųjų kriterijų;

37.2. projekto turinio;

37.3. lėšų planavimo.

38. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina SPPD specialistas vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka, informacinėje sistemoje užpildydamas „Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų taryba“ formaliųjų kriterijų įvertinimo anketą.

39. SPPD įvertina paraiškos atitikti formaliesiems kriterijams nurodytiems Nuostatų 15, 28, 30, 32-33 punktuose.

40. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15.1-15.3, 15.5-15.6, 28-30, 33 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 17 punkte nustatyta tvarka.

41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu vieniems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.

Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD informacinėje sistemoje užpildydami projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimo anketą parengtą pagal Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas). Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).

42. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 125 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 60 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojamos.

43. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektų vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

44. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente.

Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

45. Departamentas komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Departamentui.

46. Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.

47. Komisijos sekretoriui patikslintose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

48. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos sekretoriaus tarnybinio pranešimo gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.

49. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

50. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

51. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD. Sutartis, pasirašoma informacinės sistemos priemonėmis.

52. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų atrankos konkurso rezultatų patvirtinimo“ dienos, perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis,

53. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.

54. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2020 metams. Projektui įgyvendinti 2020 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

55. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

56. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto veiklos ataskaitas ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

56.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

56.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

56.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

56.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

56.4.1. informacija apie dalyvių, vykdytojų ir specialistų, dalyvavusių įgyvendinant projektą, skaičių, pildoma vadovaujantis Nuostatų 16 punkte nustatytais reikalavimais ir kriterijais;

56.4.2. informacija apie specialistus, dalyvavusius įgyvendinant projektą;

56.4.3. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas;

56.4.4. informacija apie Nuostatų 16 ir 17 punktuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

56.4.5. informacija apie projekto viešinimą;

56.4.6. jeigu projekto vykdytojai, projekto veiklas įgyvendina pasitelkdami nuotolinio bendravimo priemones, kartu su veiklų įvykdymo ataskaita turi pateikti veiklų momentines ekrano kopijas.

57. Departamentas ir SPPD tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

58. Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

59. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytojui ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

59.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su SPPD įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;

59.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos iš projekto vykdytojo;

59.3. vadovaujantis Nuostatų 57 punktu sustabdomas Sutarties vykdymas;

59.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

59.5. nustatoma, kad per 2020 metus projekto vykdytojas nepasiekė Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių:

59.5.1. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 16.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 (trisdešimt trys ir trisdešimt trys šimtosios) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,66 (šešiasdešimt šeši ir šešiasdešimt šešios šimtosios) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.3. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė trijų iš Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 (vieną šimtą) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

60. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

61. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

62. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

63. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 20 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Departamento reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų, projekto veiklose dalyvavusių asmenų dalyvių sąrašų (su dalyvių vardu, pavarde, amžiumi, veiklos dieną, atstovaujama šalimi) originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, jei projektas įgyvendintas naudojant nuotolinio bendravimo priemones, vaizdo įrašą, tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

 

64. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo, pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

65. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

66. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su Departamentu Nuostatų 67–68 punktuose nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o projekto vykdytoją– apie Nuostatų 67–68 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

67. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir elektroniniu paštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją. Departamentui pritarus projekto vykdytojo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir projekto vykdytojo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopiją Departamentas elektroniniu paštu išsiunčia SPPD.

68. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2020 m. gruodžio 10 d. projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

71. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos projekto įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

72. Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma bei didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.

73. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2V-184 (1.4), 2020-10-07, paskelbta TAR 2020-10-08, i. k. 2020-21002

Dėl Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. liepos 31 d. įsakymo Nr. 2V-145 (1.4) „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų lėšomis 2020 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo