Suvestinė redakcija nuo 2018-01-13 iki 2018-10-23

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-01-02, i. k. 2017-00075

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS  NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR VĖLIAU VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, STIPRINIMO 2017–2019 M. KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2016 m. gruodžio 30 d. Nr. A1-704

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. A1-545 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1 papunktį:

1.    T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 m. konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – Komisija):

Jolanta Sakalauskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vedėja (Komisijos pirmininkė);

Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas (Komisijos pirmininko pavaduotojas);

Aurelija Mineikaitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (Komisijos sekretorė);

Jurgita Liaugminė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (Komisijos sekretoriaus pavaduotoja);

Gailė Veršekienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-20, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00500

 

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                            Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu

Nr. A1-704

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR VĖLIAU VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, STIPRINIMO 2017–2019 M. KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 m. konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 m. konkurso (toliau – Konkursas) bendrąsias nuostatas, projekto turinio reikalavimus, finansuotinas veiklas, paraiškų teikimą, projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, lėšų skyrimą projektams, projektų vykdymą ir kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus.

2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. A1-545 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, nuostatas. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama nors viena paraiška.

3. Informacija apie Konkursą skelbiama viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma:

3.1. paraiškų priėmimo pradžia ir terminas;

3.2. paraiškų teikimo laikas, vieta, adresas;

3.3. telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti;

3.4. Nuostatai, paraiškos forma;

3.5. kita reikalinga informacija.

4. Konkurso tikslas – finansuoti nevyriausybinių organizacijų projektus, siekiant sudaryti sąlygas veikti nevyriausybinėms organizacijoms, vienijančioms Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, kurių teisinis statusas pripažįstamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų ir kitų nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenų teisinio statuso pripažinimo įstatymu, ir vykdančioms veiklas, skirtas šių nevyriausybinių organizacijų narių ir jų šeimos narių bendravimui, savitarpio pagalbai plėtoti, savanorystei skatinti, istorinei atminčiai liudyti ir išsaugoti, šių organizacijų instituciniam stiprinimui, informacijos apie šių organizacijų veiklą sklaidai vykdyti, pilietiniams, kultūriniams renginiams organizuoti, informacijos ir patirties mainams, organizacijų narių įsitraukimui į visuomenės gyvenimą skatinti.

5. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytos datos, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d., numatant galimybę pratęsti projektų finansavimą Nuostatų VIII skyriuje nustatyta tvarka.

6. Galimi pareiškėjai – asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių bent viena steigėja arba dalininkė yra valstybės ar savivaldybės institucija arba įstaiga), įregistruoti Lietuvos Respublikoje ir iki paraiškos pateikimo dienos veikiantys ne trumpiau kaip vienerius metus nuo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos, vienijantys Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis (toliau – Pareiškėjas).

7. Vienas Pareiškėjas Konkursui gali teikti tik vieną paraišką. Jei Pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė. Pareiškėjo padaliniai (filialai) Konkurse atskirai dalyvauti negali.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

8. Paraiškose turi būti nurodoma:

8.1. informacija apie Pareiškėją;

8.2. informacija apie projektą (projekto pavadinimas, jam įgyvendinti prašoma suma, įgyvendinimo laikotarpis);

8.3. projekto aprašymas (projekto tikslas, projekto uždaviniai, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą);

8.4. projekto veiklų įgyvendinimo planas;

8.5. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

8.6. Pareiškėjo veiklą užtikrinantys ištekliai:

8.6.1. Pareiškėjo turimos patalpos, kuriose Pareiškėjas vykdys veiklą, jų teisinis statusas (valdo, naudoja, disponuoja nuosavybės ar patikėjimo teise, nuomos ar panaudos pagrindais);

8.6.2. projekto vadovo ir vykdytojo (-ų), buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens), ar už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens išsilavinimas, kvalifikacija ir patirtis administruojant ir (ar) įgyvendinant projektą;

8.7. projekto sklaida ir viešinimas (priemonės, būdai, apimtis);

8.8. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

9.1. Pareiškėjo narių ir jų šeimos narių bendravimo skatinimas ir sąlygų bendrauti sudarymas;

9.2. savitarpio pagalbos teikimas;

9.3. savanoriškos veiklos organizavimas;

9.4. informacijos ir patirties mainų skatinimas;

9.5. Pareiškėjo narių įtraukimas į visuomenės gyvenimą;

9.6. Pareiškėjo institucinis stiprinimas;

9.7. visuomenės informavimas apie Pareiškėjo veiklą;

9.8. pilietinių ir (ar) kultūrinių renginių organizavimas;

9.9. kitos veiklos, susijusios su Konkurso tikslo pasiekimu.

10. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

10.1. tikslingai skirti atostogoms ir (ar) turizmui;

10.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

10.3. bet kokiomis formomis ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos populiarinimą;

10.4. bet kokiomis kitomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas).

12. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

13. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

13.1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties, statuto ar kt.) kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;

13.2. galiojančios paslaugų pirkimo sutarties, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopiją;

13.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

13.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

13.5. projekto vadovo ir vykdytojo (-ų), Pareiškėjo buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) ar už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens išsilavinimą, kvalifikaciją ir patirtį įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančių dokumentų kopijas;

13.6. dokumentus, patvirtinančius Pareiškėjo teisę naudotis, valdyti ar disponuoti turtu;

13.7. kitus dokumentus, kuriuos Pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

14. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (vieną originalą ir vieną kopiją) ir tiek pat Nuostatų 13 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

15. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais vertimais į lietuvių kalbą, pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.

16. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, 03610 Vilnius. Ant voko turi būti nurodytas tikslus Pareiškėjo pavadinimas ir adresas bei Konkurso pavadinimas − „Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 m. konkursui“.

17. Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Vėliau pateiktos paraiškos nebus nagrinėjamos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie Konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškos pateikimo dieną iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.

18. Gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos Konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Ministerijos interneto svetainėje per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje dienos.

19. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

20.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

20.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

20.3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

20.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams ir (ar) valstybės tarnautojams, Komisijos nariams;

20.5. Pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;

20.6. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

20.7. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

21. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus atsakingi specialistai. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. rengia skelbimus apie Konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

24.2. registruoja paraiškas Konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

24.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 38 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

24.4. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo Pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas Konkurso organizavimui svarbias aplinkybes;

24.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

24.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 48 punkte nurodytu atveju informuoja Pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, renka Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

24.9. informuoja Pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

24.10. techniškai aptarnauja Komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

25. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

25.1. jie įtariami pažeidę Konkursui taikytinus teisės aktus;

25.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

25.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; Konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra Konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su Konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

25.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijai dirbti, siekia paveikti Konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

25.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

26. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

28. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Galutinis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

29. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš
5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu Komisijos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

32. Vertinant paraiškas laikomasi lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo, profesionalumo, efektyvumo ir konfidencialumo principų.

33. Per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus, užtikrinti Konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

34. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 33 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su Konkurso tikslais, numato darbo tvarką, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

35. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario (-ių) vertintą (-us) projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

36. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos dviejų trečdalių narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Komisijos pirmininko arba, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

37. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Komisijos posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

38. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

38.1. paraiška pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos datos;

38.2. paraiška atitinka Nuostatų 11 ir 12 punktuose nustatytus reikalavimus;

38.3. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatų 6 punkte išvardytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

38.4. Pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 13 punkte reikalaujamus dokumentus ir (ar) pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

38.5. Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso nuostatuose nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį;

38.6. visi paraiškos egzemplioriai ir prie jų pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti eilės tvarka;

38.7. paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti ir tinkamai patvirtinti dokumentų užsienio kalba vertimai;

38.8. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius.

39. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti didelę įtaką projektui vertinti, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 13 punkte nurodyti privalomi pateiki dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti Pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

40. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

40.1. paraiška pateikta pasibaigus galutiniam paraiškos pateikimo terminui;

40.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatų 6 punkte išvardytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

40.3. paraiška neatitinka Nuostatų 11 ir 12 punktuose nustatytų reikalavimų;

40.4. Pareiškėjas Konkurso skelbime ir (ar) Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

40.5. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

40.6. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų naudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

41. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų arba vienas Komisijos narys siūlo finansuoti projektą, o kitas – nefinansuoti, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

42. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paskirstyti paraiškas vertinti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

43. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. 

44. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

44.1. projekto tikslo, uždavinių, aprašymo aiškumą, turinio aktualumą ir reikšmingumą, atitiktį Konkurso tikslui;

44.2. projekto tikslinės grupės ir dalyvių atitiktį projekto tikslui;

44.3. projekto laukiamų rezultatų reikšmingumą ir naudą visuomenei įgyvendinus projektą;

44.4. projekto veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą ir išsamumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

44.5. projekto įgyvendinimo sąmatos pagrįstumą, detalumą, racionalumą ir sąsają su veiklomis;

44.6.  Pareiškėjo tinkamumą (projekto vadovo ir vykdytojo (-ų), buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens)  ar už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti ir (ar) administruoti planuojamą projektą);

44.7. projekto veiklų viešinimo ir sklaidos (priemonės, būdai ir apimtys) tinkamumą ir pakankamumą.

45. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienai paraiškai projektą vertinusių Komisijos narių skirtų balų vidurkį ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšas siūloma skirti tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų, tačiau ne mažiau nei 30 balų ir kuriems užteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau negu 30 balų, nefinansuojami. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinį projektų sąrašą, kuriems finansavimas skiriamas Nuostatų 54 punkte nustatyta tvarka.

Komisijos narys, vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms nustatytas lėšas arba lėšų neskirti, jei išlaidų pagrįstumas neatitinka Nuostatuose numatytų reikalavimų.

46. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

47. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

48. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamentas raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, o Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai.

49. Gavęs Pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

50. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina Pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria Pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

51. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems Pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių Pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

52. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp Pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma ne vėliau nei per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

53. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda Departamentui po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 48 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos. 

Perdavimas įforminamas Ministerijos ir Departamento padalinių vadovų, atsakingų už Konkurso koordinavimą, pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

54. Nepanaudotos lėšos, nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 52 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį ir jas grąžinus, Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti Pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl Pareiškėjo kaltės per Nuostatų 52 punkte nurodytą terminą, Ministerija ar Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

541. Ministerija, Konkursui skyrusi papildomų lėšų, neskelbdama naujo konkurso, per 7 darbo dienas nuo sprendimo skirti papildomų lėšų priėmimo dienos apie tai informuoja Pareiškėjus, kurių pateiktiems projektams skirtas finansavimas, nurodo Ministerijos Konkursui skirtų papildomų lėšų dydį ir paprašo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą. Lyginamąją projekto išlaidų sąmatą ir patikslintą priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą Pareiškėjas turi raštu pateikti Ministerijai per 5 darbo dienas nuo Ministerijos nurodymo gavimo dienos. Papildomos lėšos skiriamos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Jei Pareiškėjai nepateikia patikslintų sąmatų bei priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planų arba pateikus minėtus dokumentus ir skyrus papildomą finansavimą projektams lieka nepanaudotų lėšų, Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, Ministerijos papildomai skirtos lėšos eilės tvarka gali būti skirtos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše.

Papildyta punktu:

Nr. A1-20, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00500

 

55. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kurių projektams neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

56. Informacija apie Konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

57. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

58. Išlaidos laikomos tinkamos finansuoti, jei jos patirtos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos datos, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos projekto vykdytojo apskaitoje turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimą ir apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ir prekes projektui vykdyti turi įsigyti už ne didesnes nei įprastas rinkoje kainas, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.

59. Tinkamos finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

59.1. Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 40 proc. projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų):

59.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

59.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apsakaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos savarankiškai teikiančio asmens);

59.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

59.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

59.2.1. projekto vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

59.2.2. biuro patalpų nuoma ir (ar) komunalinių paslaugų išlaidos (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti);

59.2.3. išlaidos projekto veikloms įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, ir kurio vertė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, 500 eurų ir didesnė, įsigyti;

59.2.4. ryšio paslaugų (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vadovui, vykdytojui ar už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui per mėnesį), pašto) išlaidos;

59.2.5. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.) projekto vadovui, vykdytojui (-ams) ir (ar) už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui;

59.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms, teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų sutartis ar autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą (ne daugiau kaip 25 Eur už 1 val.) (renginių organizavimo, ekspertų ar lektorių paslaugos) įsigyti;

59.2.7. transporto išlaikymo ir kelionių išlaidos (degalai, automobilio be vairuotojo nuoma, kelionės bilietai);

59.2.8. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

59.2.9. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms įsigyti;

59.2.10. bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už piniginių lėšų pervedimą įmokos;

59.3. išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 50 proc. projektui skirtų lėšų.

60. Netinkamos finansuoti išlaidos:

60.1. Pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti;

60.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

60.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;

60.4. išperkamajai nuomai;

60.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, ir kurio vertė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, 500 eurų ir didesnė, įsigyti;

60.6. tarptautinių komandiruočių (kelionės, nakvynės, dienpinigių ir kt.) išlaidoms dengti;

60.7. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

61. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, į kurią lėšos pervedamos per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Už banke ar kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto gautas palūkanas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., Pareiškėjai privalo pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Departamento sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

62. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje detalioje projekto įgyvendinimo sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

63. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

64. Norėdamas patikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą, Pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą ir lyginamąjį tikslinamos nurodytos sąmatos projektą. Departamentas, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo Pareiškėjo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl detalios projekto įgyvendinimo sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja Pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

65. Apie leidimą tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą Pareiškėjas informuojamas raštu. Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo Departamento rašto, kuriuo leidžiama tikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą, gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti detalią projekto įgyvendinimo sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

66. Prašymai tikslinti detalias projektų įgyvendinimo sąmatas teikiami Departamentui vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

67. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Ministerijai ir Departamentui, sustabdytų lėšų pervedimas atnaujinamas. Lėšos už laikotarpį, kai veikla nebuvo vykdoma, neskiriamos.

68. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir Departamentą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis Pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

69. Pareiškėjas privalo:

69.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

69.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

69.3. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias sąskaitoje, į kurią lėšos pervedamos per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus, laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

70. Departamentas Pareiškėjui teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

71. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

72. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėju ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

72.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

72.2. nustatoma esminių sutarties pažeidimų;

72.3. paaiškėja, kad šių Nuostatų 13.4 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

73. Ministerija ir (ar) Departamentas, nustatę ar turintys pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja Pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Ministeriją ir (ar) Departamentą, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Ministerija ir (ar) Departamentas, įvertinę iš Pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei Pareiškėjas neinformuoja Ministerijos ir (ar) Departamento, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Ministerija ir (ar) Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai Pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

74. Departamentas kiekvieno ketvirčio projekto įgyvendinimo ataskaitą, projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus teikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 21 d., o metinę projektų įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 28 d. (toliau kartu – Įgyvendinimo ataskaitos).

Įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 76 punkte nurodytus projekto įgyvendinimo kriterijus. Įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir Pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

75. Ministerijai ir (arba) Departamentui nustačius, kad Pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, Pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai arba Departamentui per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš Pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

76. Projektų įgyvendinimo kriterijai:

76.1. įgyvendintų Nuostatų 9.1–9.7 ir 9.9 papunkčiuose nurodytų veiklų (pagal pobūdį) ir jose dalyvavusių asmenų skaičius;

76.2. surengtų pilietinių ir kultūrinių renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

77. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Prašydamas pratęsti finansavimą, Pareiškėjas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Ministerijai pateikia:

77.1. laisvos formos prašymą pratęsti projekto finansavimą;

77.2. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

77.3. patikslintą veiklų įgyvendinimo planą (Nuostatų 3 priedas);

77.4. detalią projekto įgyvendinimo sąmatą (neviršijant sumos, kuri buvo skirta 2017 ir 2018 metais), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti kitiems metams, prašoma iš Ministerijos (Nuostatų 4 priedas);

77.5. kitus patikslintus paraiškos duomenis, jei jie pasikeitė.

78. Ministerija, gavusi Nuostatų 77 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas nuo paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą gavimo dienos apie gautus prašymus informuoja (elektroniniu paštu) Komisiją ir Departamentą.

79. Prašymą pratęsti projekto finansavimą svarsto Komisija. Komisija ne ilgiau kaip per
30 dienų nuo prašymo gavimo dienos apsvarsto prašymą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo.

Sprendimas dėl projekto finansavimo pratęsimo priimamas, atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo tinkamumo ataskaitą. Ataskaitą Komisija gali svarstyti atskirame posėdyje.

80. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo priima sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

81. Priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo  pratęsimo su Pareiškėju gali būti pakeistas pasikeitus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui ir (ar) kitiems teisės aktams, pagal kuriuos skiriami valstybės biudžeto asignavimai  Konkursui vykdyti.

82. Pratęsto finansavimo sutartys pasirašomos Nuostatuose nustatyta tvarka.

83. Pratęstą finansavimą gavę projektai finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami Nuostatuose nustatyta tvarka.

84. Tuo atveju, jei prašymų pratęsti projektų finansavimą Pareiškėjai nepateikia, skelbiamas naujas Konkursas Nuostatų I skyriuje nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

85. Pareiškėjai, teikdami Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Nuostatų 76 punkte nurodytus projektų įgyvendinimo kriterijus.

86. Pareiškėjas turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją, Pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšas skyrė Ministerija.

87. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

88. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas arba pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę projektų įgyvendinimo ataskaitą ir lėšų panaudojimo tinkamumą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšos.

89. Ministerija ir Departamentas turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

90. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-20, 2018-01-11, paskelbta TAR 2018-01-12, i. k. 2018-00500

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-704 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir vėliau vykdytos SSRS agresijos asmenis, stiprinimo 2017–2019 m. konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo ir projektų vertinimo komisijos sudarymo“ pakeitimo