Suvestinė redakcija nuo 2023-12-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-11-18, i. k. 2020-24282

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL skatinamosios finansinės priemonės „ALTERNATYVA“ schemos patvirtinimo

 

2020 m. lapkričio 18 d. Nr. 4-1034

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 papunktį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. spalio 17 d. nutarimą Nr. 1046 „Dėl pavedimo vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos veiklą“,

Preambulės pakeitimai:

Nr. 4-673, 2023-11-30, paskelbta TAR 2023-11-30, i. k. 2023-23075

 

t v i r t i n u  Skatinamosios finansinės priemonės „Alternatyva“ schemą (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis ekonomikos

ir inovacijų ministro pareigas                                                                            Rimantas Sinkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2020 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. 4-1034

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2023 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. 4-673

redakcija)

 

skatinamosios finansinės priemonės „ALTERNATYVA SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

1.2. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) dėl kontroliuojančiojo INVEGOS fondo steigimo.

2.

Taikymo sritis

2.1. Skatinamosios finansinės priemonės „Alternatyva“ schema (toliau – Schema) taikoma tik tai skatinamosios finansinės priemonės „Alternatyva“ (toliau – Priemonė „Alternatyva“) daliai, kuri įgyvendinama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

2.2. Priemonės „Alternatyva“ įgyvendinimo sąlygos, reikalavimai Priemonės „Alternatyva“ finansų tarpininkams ir Priemonės „Alternatyva“ lėšų skyrimo tvarka nustatyta INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamame Skatinamosios priemonės „Alternatyva“ įgyvendinimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas), kuris skelbiamas INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt.

3.

 

Planuojamo skirti finansavimo suma

Iki 91 000 000 (devyniasdešimt vieno milijono) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 1 d. nutarimo Nr. 318 „Dėl lėšų skyrimo“ 2.2 papunkčiu (bendrai Priemonės „Alternatyva“ daliai, kuri įgyvendinama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, ir Priemonės „Alternatyva“ daliai, įgyvendinamai rinkos sąlygomis).

4.

Schemos galiojimo trukmė

Schema galioja Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpiu.

5.

Finansų tarpininkas

5.1. Priemonę „Alternatyva“ gali įgyvendinti finansų tarpininkai, atitinkantys tinkamumo reikalavimus, nustatytus Aprašo 5 skyriuje, ir pasirašę sutartis su INVEGA dėl Priemonės „Alternatyva“ įgyvendinimo (toliau – Sutartis) bei atitinkantys bent vieną iš šių kriterijų:

5.1.1. finansų įmonės, veikiančios Lietuvos Respublikoje įstatymų, reglamentuojančių finansinių paslaugų teikimą ir finansų įstaigų veiklą, nustatyta tvarka, kurių pagrindinę veiklą sudaro Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytos finansinės paslaugos (skolinimas juridiniams asmenims ir individualią veiklą vykdantiems fiziniams asmenims, įskaitant faktoringą ir finansinę nuomą (lizingą);

5.1.2. kolektyvinio investavimo subjektai, kurie veikia pagal Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymą, Lietuvos Respublikos informuotiesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą ir kurių veiklos dokumentai numato kolektyvinio investavimo subjekto lėšų investavimą paskolos formomis ar, jei jų valdymas perduotas valdymo įmonėms (akcinėms bendrovėms arba uždarosioms akcinėms bendrovėms, kurių pagrindinė veikla yra kolektyvinio investavimo subjektų valdymas), valdymo įmonės.

5.2. Finansų tarpininkai Priemonę „Alternatyva“ gali įgyvendinti pasitelkdami finansų tarpininko 100 procentų dukterines bendroves (angl. special purpose vehicle), kurios turi būti aiškiai nurodytos Sutartyje, tačiau bet kokiu atveju finansų tarpininkas yra atsakingas už tinkamą Priemonės „Alternatyva“ įgyvendinimą pagal Sutartį.

6.

 

Paskolos gavėjai

 

6.1. Lietuvos Respublikoje veikiantys smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektai, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos  smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

6.2. SVV subjektas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą.

7.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

7.1. Paskolos gavėjui iš Priemonės „Alternatyva“ skiriamos lėšos gali sudaryti iki 100 procentų investicinės ir (ar) apyvartinės paskolos, įskaitant faktoringą (klasikinį, atvirkštinį ir slaptą) ir finansinę nuomą (lizingą), kurią finansų tarpininkas suteikė Paskolos gavėjui iš Priemonės „Alternatyva“ lėšų arba iš Priemonės „Alternatyva“ lėšų ir dalies finansų tarpininko lėšų (toliau – Paskola), sumos.

7.2. Tinkamos yra paskolos, skirtos SVV subjekto investicijoms finansuoti ir (ar) apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu toks finansavimas yra susijęs su SVV subjekto naujos veiklos pradėjimu arba esamos veiklos palaikymu, stiprinimu ar plėtra.

7.3. Paskolos perfinansavimui neteikiamos.

7.4. Paskolomis, skirtomis investicijoms, laikomos tokios Paskolos, kai Paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 51 procentą visos Paskolos sumos. Likusi Paskolos dalis gali būti skirta apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti. Kitais atvejais laikoma, kad visa Paskola yra skirta apyvartai.

7.5. Paskolos išdavimo ir administravimo mokestis:

Paskolos suma, Eur

Iki 25 000 Eur

Nuo 25 001 iki 150 000 Eur

Nuo 150 001 Eur

Paskolos išdavimo ir administravimo mokestis (taikomas visai Paskolos sumai)

Iki 3 procentų,  bet ne mažiau kaip 50 Eur ir ne daugiau kaip 500 Eur

Iki 2 procentų, bet ne daugiau kaip 750 Eur

Iki 0,5 procento, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur

Paskolos išdavimo ir administravimo mokestis finansų tarpininkui ir Paskolos gavėjui susitarus gali būti mokamas Paskolos lėšomis.

7.6. Paskolos kaina, įskaitant visus galimus mokesčius, kuriuos Paskolos gavėjams taiko finansų tarpininkas (išskyrus Paskolos išdavimo ir administravimo mokestį), negali būti didesnė negu 7 procentai metinės palūkanų normos.

7.7. Paskola teikiama ne ilgesniam kaip 60 mėn. laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d. Paskolos sutarties, pasirašytos tarp finansų tarpininko ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis), terminas gali būti pratęsiamas, tačiau ne ilgesniam už leistiną ilgiausią Paskolos sutarties terminą (t. y. pratęsus Paskolos sutarties terminą, jis negali viršyti 60 mėn.), arba ne ilgiau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d. atitinkamai terminą skaičiuojant nuo Paskolos sutarties sudarymo dienos.

7.8. Už Priemonės „Alternatyva“ lėšas finansų tarpininkai INVEGAI moka palūkanas, kurios sudaro 1 procentą metinės palūkanų normos.

Palūkanos, kurios mokamos pagal tarp INVEGOS ir Schemos 5 punkte nustatytus tinkamumo reikalavimus atitinkančių finansų tarpininkų pasirašytą Sutartį, turi būti pervedamos INVEGAI Sutartyje nustatytais terminais ir tvarka.

7.9. Finansų tarpininkas yra atsakingas už tai, kad teikiant Paskolas būtų laikomasi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir Schemos nuostatų.  

Paskolos sutartyje turi būti nuostata, kad Paskola yra teikiama kaip de minimis pagalba, taip pat nurodomas de minimis pagalbos dydis, išreikštas bendruoju subsidijos ekvivalentu.

7.10. Jei nustatoma, kad Paskolų gavėjai pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) sąmoningai nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės finansų tarpininko sprendimui dėl Paskolos suteikimo, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo de minimis pagalbos suteikimo dienos iki jos grąžinimo dienos, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. 

8.

Netinkamos investicijos

 

 

8.1. Paskolos, skirtos Paskolos gavėjo veikloms, kurios pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – ERVK) yra „Nekilnojamojo turto operacijos“ (veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 68.1–68.3 grupes), finansuoti;

8.2. Paskolos, skirtos nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į nekilnojamojo turto būklės pagerinimą, siekiant jį parduoti, nuomoti ar kitu būdu perleisti kitiems asmenims, o ne naudoti savo veikloje. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veikloje laikoma, kai ne mažiau kaip 60 proc. įsigyjamo, statomo ar kuriam gerinama būklė turto ketinama panaudoti Paskolos gavėjo ekonominei veiklai vykdyti, išskyrus veiklas pagal EVRK 2 red. 68.1–68.3 grupes. Ribojimas dėl nuomos netaikomas, kai Paskolos gavėjas vykdo viešbučių ir (ar) kitas trumpalaikio apgyvendinimo paslaugų teikimo veiklas (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 55 skyrių) ar nuomoja darbo vietas pagal darbo vietos nuomos sutartis arba užsiima daiktų saugojimo veikla (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 52.1 grupę ir 52.10 klasę);

8.3. Paskolos, kurių lėšos skirtos gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto būklės pagerinimą;

8.4. Paskolos, suteiktos SVV subjektams, kurių vykdoma pagrindinė veikla yra finansinė, mokėjimo paslaugų teikimo ir (ar) draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai šie Paskolų gavėjai vysto finansines technologijas (angl. FinTech), t. y. technologijomis grindžiamas finansines inovacijas, padedančias kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai Paskolos gavėjo vystomomis technologijomis naudojasi ne pats Paskolos gavėjas, bet jo klientai – kitos įmonės, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais;

8.5. Paskolos, kurių lėšos skiriamos šioms veikloms finansuoti: ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), spirito distiliavimo, rektifikavimo ir maišymo (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 11.01 klasę), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę); azartinių lošimų ar lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių);

8.6. Paskolos, skirtos dividendams ir (ar) tantjemoms išsimokėti, kapitalui mažinti išmokant lėšas Paskolos gavėjo dalyviams, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo Paskolos gavėjo dalyviams, taip pat negali būti skirtos grąžinti arba suteikti paskolas Paskolos gavėjo dalyviams ar kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, įsigyti kitus juridinius asmenis ar investuoti į juos ir (arba) finansiniam turtui įsigyti ir (ar) finansuoti. Finansinis turtas suprantamas kaip pinigai ir pinigų ekvivalentai, vertybiniai popieriai, sutartinė teisė pasikeisti finansinėmis priemonėmis su kita šalimi ar gauti pinigus ir (ar) jų ekvivalentus iš kito subjekto;

8.7. Paskolos gavėjo ar kito ekonominę veiklą vykdančio subjekto  finansinių įsipareigojimų perfinansavimui ar restruktūrizavimui.

9.

Netinkami Paskolų gavėjai

9.1. Netinkami Paskolų gavėjai yra  SVV subjektai:

9.1.1. kuriems galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra;

9.1.2. kurie  neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

9.1.3. kurie susiję su finansų tarpininku ar jo vadovais, t. y.:

9.1.3.1. fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, turintys finansų tarpininko kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių daugumos dalį, ir jų kontroliuojamos įmonės;

9.1.3.2. juridiniai asmenys, kurių kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių daugumos dalį turi finansų tarpininkas;

9.1.3.3. Schemos 9.1.3.1 ir 9.1.3.2 papunkčiuose nurodytų juridinių asmenų vadovai ir su jais artimos giminystės, taip pat svainystės ryšiais susiję asmenys; fiziniai asmenys, artimos giminystės, taip pat svainystės ryšiais susiję su finansų tarpininku, kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių daugumos dalį turinčiais fiziniais asmenimis;

9.1.4. kurie veikia Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose ir veiklose;

9.1.5. kuriems ar kurių naudos gavėjams, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos Paskolos lėšos, taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

9.1.6. kurie vykdo arba ketina vykdyti sandorius su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis, vadovaujantis Tikslinių teritorijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“;

9.1.7. kurie palaiko verslo santykius su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje.

 

9.2. Schemos 9.1.1–9.1.7 papunkčiuose nustatyti kriterijai vertinami Paskolos suteikimo metu. Paskolos suteikimu laikomas ir laikotarpis nuo Paskolos gavėjo kreipimosi į finansų tarpininką iki Paskolos sutarties sudarymo dienos.

10.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

Iš Priemonės „Alternatyva“ lėšų vienas finansų tarpininkas vienam Paskolos gavėjui ir visoms su juo susijusioms įmonėms, kaip jos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, iš viso Paskoloms gali skirti ne daugiau kaip 500 000 (penkis šimtus tūkstančių) eurų.

Paskolos gavėjai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

11.

Valstybės pagalbos teikimas ir sumavimas

11.1. De minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnyje.

11.2. De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (N % –M %), kurioje:

SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N  – finansų tarpininko taikoma rinkos palūkanų norma;

M – finansų tarpininko taikoma metinė palūkanų norma Paskolos gavėjui (ne didesnė kaip 7 procentai).

11.3. Jei paaiškėja, kad pagal Priemonę „Alternatyva“ buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, vadovaujantis Konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam suteiktą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

12.

 

Stebėsena

12.1. Finansų tarpininkai turi užtikrinti, kad Paskolos ir Paskolos gavėjai atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir Schemos nuostatas.

12.2. Finansų tarpininkai yra atsakingi už de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

12.3. Finansų tarpininkai, teikdami de minimis pagalbą Paskolos gavėjams turi suteikti de minimis pagalbą tik patikrinę, ar ją suteikus nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba ir ar laikomasi Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytų sąlygų.

13.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

13.1. Informacija ir dokumentai, susiję su pagalbos teikimu, saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal Schemą suteikimo dienos.

13.2. Finansų tarpininkai privalo informuoti duomenų subjektus apie asmens duomenų tvarkymą, pateikdami 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 13 ar 14 straipsnyje nustatytą informaciją.

13.3. Duomenų valdytoja – INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Vilnius, Konstitucijos pr. 7, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenuapsauga@invega.lt.

13.4. Įgyvendinant Priemonę „Alternatyva“ tvarkomi šie asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, asmens tapatybės dokumento duomenys, pilietybė, einamos pareigos, finansų tarpininko dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas bei ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip šios sąvokos apibrėžtos Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas ir patirtis, leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris ir kita papildoma informacija, kurią pateiks finansų tarpininko atstovas Prašyme įgyvendinti Priemonę „Alternatyva“.

13.5. INVEGA asmens duomenis gauna iš finansų tarpininko atstovo. INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reglamentuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, reikalavimais, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių bei išorės ekspertų, kuriuos pagal poreikį pasitelks INVEGA Apraše nustatytais atvejais, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi finansų tarpininkų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, finansų tarpininko atitikčiai Schemoje ir Apraše nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, finansų tarpininkų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti.

13.6. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 bei 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte,  Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15 straipsniuose, 19 bei 24 straipsniuose,  Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis INVEGOS generalinio direktoriaus  tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

13.7. Asmens duomenys bus tvarkomi Priemonės „Alternatyva“ įgyvendinimo ir patikros tikslais – siekiant nustatyti, ar Prašymą įgyvendinti Priemonę „Alternatyva“ teikiantis finansų tarpininkas atitinka tinkamumo reikalavimus Priemonei „Alternatyva“ įgyvendinti, taip pat Priemonės „Alternatyva“ apskaitos bei audito tikslais, Priemonės „Alternatyva“ administravimo ir (ar) tyrimų  tikslais, taip pat siekiant vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus.

13.8. INVEGA audito tikslais ir gavusi Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir (ar) kitų kompetentingų institucijų) paklausimą teikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Taip pat asmens duomenys teikiami atsakant į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. Taip pat INVEGA asmens duomenis gali perduoti išorės ekspertams, kuriuos pagal poreikį pasitelks Apraše nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, kitoms paslaugoms, kurios reikalingos Priemonės „Alternatyva“ tinkamam įgyvendinimui ir administravimui, taip pat atliekant Priemonės „Alternatyva“ tyrimus. 

13.9. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA tvarko ir saugo 10 metų nuo Sutarties galiojimo pabaigos.

13.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

13.10.1. teisę žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą;

13.10.2. teisę susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis;

13.10.3. teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis;

13.10.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“);

13.10.5. teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą.

13.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

_____________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-611, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-08, i. k. 2021-13117

Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 4-1034 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Alternatyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-673, 2023-11-30, paskelbta TAR 2023-11-30, i. k. 2023-23075

Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 4-1034 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Alternatyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo