Suvestinė redakcija nuo 2016-09-21 iki 2018-11-14

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-05-07, i. k. 2015-06892

 

MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ, SKIRTŲ KRAŠTO APSAUGOS POREIKIAMS, KONKURSINIO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 7 d. Nr. 2V-81

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546, 10.5 punktu bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2015 m. gegužės 6 d. raštą Nr. SR-1979:

1.         Tvirtinu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2.         Pavedu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų skyriui užtikrinti Aprašo įgyvendinimą.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                         Birutė Bukauskaitė

 


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

direktoriaus

2015 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 2V-81

 

Mokslinių tyrimų ir ekspertimentinės plėtros Projektų, skirtų Krašto apsaugos poreikiams, KONKURSINIO Finansavimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projektų tikslų ir reikalavimų paraiškoms nustatymo, paraiškų teikimo, jų vertinimo, sprendimo priėmimo, projekto finansavimo sutarties sudarymo, projektų įgyvendinimo priežiūros ir atsiskaitymo tvarką.

2. Aprašas skirtas įgyvendinti Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 3.7.2 punkto nuostatas, pagal 2013–2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-579, 2.3.1.3 priemonę „Remti bendrus mokslo-verslo projektus, finansuojant mokslinių tyrimų veiklas“.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187/1, p. 1-78) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014) I skyriumi bei III skyriaus 4 skirsnio 25 straipsniu bei Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir švietimo ir mokslo ministro 2012 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 4-1158/V-1645, 9.2 punktu.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Dalykinė ataskaita – projekto įgyvendinimo ataskaita (projekto etapo ir baigiamoji), kurioje Apraše nustatyta tvarka ir terminais pateikiami MTEP rezultatai gauti vykdant projektą;

4.2. Didelė įmonė – įmonė, neatitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytų sąlygų;

4.3. Finansinė ataskaita – lėšų panaudojimo ataskaita, teikiama Apraše nustatyta forma ir tvarka;

4.4. Jungtinės veiklos sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso  nustatyta tvarka projekto vykdytojų sudaryta sutartis, kuria projekto vykdytojai įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti bei nustato sukurtų rezultatų teisinės apsaugos ir sklaidos nuostatas bei intelektinės nuosavybės turtinių teisių padalinimo principus;

4.5. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė – tai labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas;

4.6. Paraiška – Aprašo nustatyta tvarka Agentūrai pateikiamas nustatytos formos dokumentas, patvirtinantis juridinio asmens pasirengimą įgyvendinti projektą;

4.7. Projekto etapas – konkrečių darbų atlikimui ir tikslų pasiekimui suplanuota projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, kuriai sutartyje numatyta tvarka skiriamos lėšos, už kurių panaudojimą projekto koordinatorius teikia dalykinę ir finansinę ataskaitas ir kuri baigiasi gruodžio 31 d.

4.8. Projekto finansavimo sutartis – rašytinis susitarimas tarp Agentūros ir projekto koordinatoriaus dėl įsipareigojimų, susijusių su projekto veiklų įgyvendinimu, rezultatų pasiekimu ir projekto finansavimo.

4.9. Projektų konkurso komisija (toliau – Komisija) – Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, nustatanti projektų siekiamus tikslus ir rezultatus, reikalavimus paraiškoms ir dalyviams, organizuojanti kvietimą teikti paraiškas bei jų atranką;

4.10. Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, teikiantis paraišką pagal šio Aprašo reikalavimus ir prisiimantis atsakomybę už projekto įgyvendinimą;

4.11. Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus atstovas organizuojantis ir administruojantis projekto įgyvendinimą;

4.12. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, dalyvaujantis projekto įgyvendinime (įskaitant projekto koordinatorių) ir vykdantis atitinkamas projekte numatytas veiklas;

4.13. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650, ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. Paraiškų atranka yra vykdoma laikantis skaidrumo, lygiateisiškumo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, nediskriminavimo principų.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

6. Projekto vykdytojais gali būti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:

6.1. mokslo ir studijų institucijos;

6.2. įmonės.

7. Projekto vykdytojai privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

8. Projekto vykdytojas yra netinkamas finansuoti pagal Aprašą, jei:

8.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 С 244, p. 2);

8.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

8.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

8.4. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai;

8.5. paraiškoje pateikia neteisingą informaciją;

8.6. praeityje buvo gavęs finansavimą iš Agentūros ir nesilaikė sutartinių įsipareigojimų;

8.7. atliko veiksmus, siekdamas gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams (darbuotojams) ar ekspertams.

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

9. Projekto vykdytojai planuoja tik tas MTEP veiklas ir darbo priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.

10. Projektas įgyvendinamas trimis (jei kvietimo sąlygos nenumato kitaip) etapais:

10.1. pirmojo etapo trukmė iki 6 mėnesių;

10.2. antrojo etapo trukmė iki 12 mėnesių;

10.3. trečiojo etapo trukmė iki 12 mėnesių.

11. Pasibaigus kiekvienam projekto įgyvendinimo etapui projekto rezultatai yra vertinami šio Aprašo VIII skyriuje nustatyta tvarka. Remiantis vertinimais, Aprašo 55 punkte nustatyta tvarka sudaroma prioritetinė vykdomų projektų eilė ir priimamas sprendimas dėl projektų finansavimo kitame etape. Agentūra apie priimtą sprendimą dėl kito etapo finansavimo informuoja Projekto koordinatorių, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

12. Pagal šį Aprašą laikoma, kad mokslo ir studijų institucijos projektuose vykdo neekonominę veiklą ir valstybės pagalbos nuostatos yra netaikomos, jei atitinka Reglamento Nr. 651/2014 preambulės 49 pastraipoje nustatytas sąlygas. Tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis atitinkamo subjekto finansinėmis ataskaitomis, kurias Agentūrai paprašius, mokslo ir studijų institucija turi pateikti. Pagal šį Aprašą įmonių, mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Reglamente Nr. 651/2014.

13. Mokslo ir studijų institucijos privalo apskaityti projekto lėšas atskirai. Tuo atveju, jei yra gaunamos pajamos iš projekto, mokslo ir studijų institucija privalo Agentūrai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančią pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į mokslo ir studijų institucijos pagrindines neekonomines veiklas.

14. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:

14.1. mokslo ir studijų institucijų neekonominei veiklai – iki 100 % jų tinkamų išlaidų;

14.2. Pagalbos kiekvienam pagalbos gavėjui intensyvumas pramoniniams tyrimams neviršija:

14.2.1. labai mažoms ir mažoms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių labai mažos ar mažos įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 80 % tinkamų finansuoti išlaidų;

14.2.2. vidutinėms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių vidutinės įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 75 % tinkamų finansuoti išlaidų;

14.2.3. didelėms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių didelės įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 50 % tinkamų finansuoti išlaidų;

14.3. Pagalbos kiekvienam pagalbos gavėjui intensyvumas bandomajai taikomajai veiklai neviršija:

14.3.1. labai mažoms ir mažoms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių labai mažos ar mažos įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 60 % tinkamų finansuoti išlaidų;

14.3.2. vidutinėms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių vidutinės įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 50 % tinkamų finansuoti išlaidų;

14.3.3. didelėms įmonėms, mokslo ir studijų institucijų, atitinkančių didelės įmonės kategoriją, ekonominei veiklai – 25 % tinkamų finansuoti išlaidų.

15. Agentūros skiriamos lėšos vienam projektui finansuoti negali viršyti 300 tūkstančių eurų per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, kurio trukmė negali viršyti 30 mėnesių.

 

IV SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

16. Pagal šį Aprašą tinkamos projekto išlaidos (1 priedas) turi būti:

16.1. aiškiai apibrėžtos pagal šio Aprašo 17 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

16.2. patirtos, realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

16.3. būtinos projektui įvykdyti;

16.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

17. Tinkamos išlaidos, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, yra skirstomos į tiesiogines ir netiesiogines išlaidas.

18. Tiesioginių išlaidų kategorijos:

18.1. išlaidos projekto personalui (darbo užmokestis, socialinio draudimo ir kitos įmokos, komandiruočių išlaidos);

18.2. išlaidos paslaugoms;

18.3. išlaidos priemonėms ir įrangai (lėšų dalis, skiriama ilgalaikio turto įsigijimo/ nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidoms, negali viršyti 50% tiesioginių išlaidų);

18.4. išlaidos prekėms (įskaitant išlaidas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiems su projekto veikla).

19. Netiesioginėms išlaidoms priskiriamos:

19.1. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros, priežiūros, draudimo ir apsaugos mokesčiai;

19.2. ryšio išlaidos, pašto išlaidos;

19.3. kitos išlaidos, susijusios su projekto administravimu ir valdymu.

20. Netinkamos išlaidos yra:

20.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

20.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

20.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

20.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

20.5. projekto parengimo išlaidos;

20.6. paslaugų, prekių, ilgalaikio turto nuoma iš projekto vykdytojų (įskaitant projekto koordinatorių).

21. Netiesioginės išlaidos nustatomos ir apmokamos taikant fiksuotą dydį, kuris yra lygus 10 % projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų.

22. Lėšos ilgalaikio turto įsigijimo išlaidoms finansuoti skiriamos valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms. Įmonėms ir nevalstybinėms mokslo ir studijų institucijoms finansuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos.

23. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal šio Aprašo 17 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

24. Projektų vykdytojai, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

25. Agentūra užtikrina, kad šio Aprašo nustatyta tvarka skiriamos valstybės biudžeto lėšos nedubliuotų iš kitų viešojo finansavimo šaltinių finansuotų projekto tikslams pasiekti reikalingų MTEP darbų.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

26. Paraiškas teikia projekto koordinatorius.

27. Paraiškos teikiamos pagal Agentūros kvietimą, kuris skelbiamas Agentūros interneto svetainėje http://www.mita.lt ir Krašto apsaugos ministerijos interneto svetainėje http://www.kam.lt.

28. Kvietimo sąlygas ir reikalavimus MTEP projektų rezultatui nustato Komisija sudaryta iš 6 asmenų, į kurią įtraukiami du atstovai iš Agentūros, trys atstovai iš Krašto apsaugos ministerijos ir vienas atstovas iš Švietimo ir mokslo ministerijos. Komisijos sudėtį ir pirmininką tvirtina Agentūros direktorius įsakymu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-177, 2016-09-15, paskelbta TAR 2016-09-20, i. k. 2016-23811

 

29. Kvietimo sąlygose nurodoma:

29.1. problema, kurią siekiama išspręsti įgyvendinant MTEP projektus;

29.2. techninė užduotis, kurioje nustatyti MTEP projektams keliami tikslai ir uždaviniai, kurie turi būti pasiekti įgyvendinus projektą;

29.3. MTEP projekto įgyvendinimo metu sukurto rezultato (produkto) techninė specifikacija;

29.4. MTEP projekto įvykdymo terminas;

29.5. paraiškos forma;

29.6. kita, su MTEP projekto įgyvendinimu susijusi informacija.

30. Kartu su paraiška projekto koordinatorius turi pateikti:

30.1. jungtinės veiklos sutartį, sudarytą tarp projekto vykdytojų numatytam tikslui pasiekti;

30.2. dokumentus, pagrindžiančius projekto vadovo ir projekto vykdytojų MTEP patirtį konkrečioje srityje, kurioje numatyta vykdyti projektą (pvz., pasiekimai atitinkamoje, kvietimo sąlygose nurodytoje MTEP srityje (-se): tarptautinių projektų įgyvendinimo patirtis; įgyvendinti bendri mokslo ir (ar) verslo projektai; patentai, mokslinių straipsnių mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Thomson Reuters Web of Science duomenų bazę, sąrašas ir kt.);

30.3. kitus dokumentus, nurodytus kvietimo sąlygose.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

31. Vertinant paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties, tinkamumo finansuoti ir ekspertinis vertinimas.

32. Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė).

33. Jei paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje pateikti dokumentai yra netikslūs arba jų nepakanka, Agentūra turi teisę ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikti informaciją apie nustatytus paraiškos trūkumus, kuriuos projekto koordinatorius turi pašalinti per 5 darbo dienas, pateikdamas patikslintą paraišką. Jeigu projekto koordinatorius per nustatytą laiką nepateikia reikiamos patikslintos, papildomos informacijos, Darbo grupė gali teikti vertinimo išvadą, siūlydama paraišką atmesti.

34. Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ne mažiau nei 3 ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27, nustatyta tvarka.

35. Ekspertai įvertina paraišką, užpildydami paraiškos ekspertinio vertinimo anketą (2 priedas) ir vertinimo išvadas pateikia Agentūrai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos vertinimui gavimo dienos.

36. Ekspertinio vertinimo išvadas analizuoja ir apibendrina ekspertų taryba (toliau – Taryba), kuri, priimdama rekomendacinį sprendimą dėl projektų tinkamumo finansuoti, sudaro finansuotinų projektų prioritetinę eilę.

37. Taryba į posėdžius gali kviesti projektų vadovus pristatyti projektus, esant poreikiui, posėdžiuose gali dalyvauti ekspertai.

38. Paraiškų vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo kvietimo termino pabaigos.

39. Tarybos rekomendacinis sprendimas pateikiamas Komisijai, kuri atsižvelgdama į projekto etapui (einamiesiems kalendoriniams metams) skirtas lėšas bei Tarybos sprendimą, nustato finansuotinų projektų skaičių ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl finansuotinų projektų sąrašo patvirtinimo.

 

VII SKYRIUS

SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS

 

40. Galutinį sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Sprendimas tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

41. Apie galutinį sprendimą Agentūra informuoja projekto koordinatorių per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą, bei apie paskirtas lėšas paskelbia Agentūros interneto svetainėje.

42. Priėmus sprendimą skirti projektui lėšas, Agentūra sudaro projekto finansavimo sutartį su projekto koordinatoriumi ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

43. Projektų finansavimo sutartis sudaroma atskiram projekto įgyvendinimo etapui.

44. Nesudarius sutarties per šio Aprašo 42 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ATSISKAITYMAS

 

45. Lėšas, skirtas projekto etapo įgyvendinimui, Agentūra perveda projekto koordinatoriui projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.

46. Lėšos gali būti skiriamos avansu arba kompensavimo būdu. Valstybinei mokslo ir studijų institucijai lėšos skiriamos avansu projekto įgyvendinimo etapais, nevalstybinei mokslo ir studijų institucijai ir įmonei avansu gali būti paskirta ne daugiau kaip pusė atitinkamam projekto etapui skirtos sumos. Likusi suma skiriama kompensavimo būdu, pateikus Apraše ir sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus.

47. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų sutartyje nustatyta forma ir terminais teikdamas finansines ir dalykines ataskaitas.

48. Dalykinės ataskaitos rengiamos ir teikiamos pagal Reikalavimus projektų dalykinėms ataskaitoms (3 priedas). Pasibaigus projekto etapui, teikiama projekto etapo dalykinė ataskaita. Baigiamoji dalykinė ataskaita teikiama po paskutinio projekto etapo.

49. Vertinant dalykines ataskaitas, yra atliekamas administracinės atitikties ir ekspertinis vertinimas. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūra.

50. Nustačius, kad ataskaita neatitinka nustatytų reikalavimų, pateikta informacija yra klaidinga, Agentūra turi teisę prašyti Agentūros nustatytais terminais patikslinti gautą informaciją arba atmesti ataskaitą. Agentūros nustatytais terminais nepatikslinus ataskaitos, ji vertinama pagal turimą informaciją.

51. Ekspertinio vertinimo metu dalykinę ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27, nustatyta tvarka.

52. Ekspertai, įvertinę projekto etapo dalykinę ataskaitą, pateikia laisvos formos ekspertinę išvadą dėl projekto etapo rezultatų atitikimo kvietimo sąlygų reikalavimams bei paraiškoje nurodytiems projekto etapo planuotiems rezultatams.

53. Ekspertai, įvertinę projekto baigiamąją ataskaitą, užpildo Baigiamosios ataskaitos ekspertinio vertinimo anketą (4 priedas).

54. Ekspertas ataskaitą įvertina per 10 (dešimt) darbo dienų ir vertinimo išvadas pateikia Agentūrai.

55. Ataskaitų vertinimo išvadas analizuoja ir apibendrina Taryba ir sudaro preliminarų kitame etape vykdytinų projektų prioritetinį sąrašą, kurį pateikia Komisijai. Komisija, atsižvelgdama į konkurso sąlygų reikalavimus, sudaro prioritetinį sąrašą ir teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl kito etapo finansuotinų projektų.

56. Taryba ir Komisija gali kviesti projekto vadovą pristatyti projekto etapo ar projekto įgyvendinimo rezultatus ir (arba) pasitelkusi ekspertus, gali organizuoti vizitą į projekto įgyvendinimo vietą, siekdama įsitikinti projekto tinkamu įgyvendinimu.

57. Jeigu įvertinus projekto etapo ataskaitą bei visą turimą informaciją (projekto vadovo žodinis pranešimas, duomenys gauti vizito metu ir kt.) apie projekto įgyvendinimą paaiškėja, kad projekto rezultatų kokybė gali neatitikti kvietimo sąlygose ir sutartyje nustatytų reikalavimų, Taryba ir Komisija gali rekomenduoti Agentūros direktoriui nutraukti projektą.

58. Projektų įgyvendinimo metu teikiamus projektų vykdytojų prašymus dėl projektų vykdytojų keitimo, projekto termino keitimo ir kitų projekto įgyvendinimo esminių sąlygų, nustatytų kvietimo sąlygose ir sutartyje keitimo nagrinėja Komisija, kuri sprendimų priėmimui gali pasitelkti Tarybą.

 

IX SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

59. Projekto vadovas dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Agentūros Technologinės plėtros komitetui.

60. Projekto vykdytojas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.

62. Projekto rezultatai, kurie nesudaro valstybinės ar komercinės paslapties, turi būti plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems).

________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-177, 2016-09-15, paskelbta TAR 2016-09-20, i. k. 2016-23811

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2015 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. 2V-81 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo