Suvestinė redakcija nuo 2021-06-16

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-05-07, i. k. 2015-06892

 

MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ, SKIRTŲ KRAŠTO APSAUGOS POREIKIAMS, KONKURSINIO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 7 d. Nr. 2V-81

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546, 10.5 punktu bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2015 m. gegužės 6 d. raštą Nr. SR-1979:

1.         Tvirtinu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Neteko galios nuo 2018-11-15.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                         Birutė Bukauskaitė

 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

direktoriaus

2018 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 2V-285

 

Krašto apsaugos poreikiams SKIRTŲ Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros PROJEKTŲ Finansavimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Krašto apsaugos poreikiams skirtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato krašto apsaugos poreikiams skirtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų finansavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką ir sąlygas.

2. Aprašas skirtas įgyvendinti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Agentūros 2017 m. vasario 8 d. bendradarbiavimo sutartį.

3. Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas).

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Dalykinė ataskaita – projekto įgyvendinimo ataskaita (projekto etapo ir baigiamoji), kurioje Apraše nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatai gauti vykdant projektą.

4.2. Didelė įmonė – įmonė, neatitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytų sąlygų.

4.3. Finansinė ataskaita – lėšų panaudojimo ataskaita, teikiama Apraše nustatyta forma ir tvarka.

4.4. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso  nustatyta tvarka projekto vykdytojų sudaryta sutartis, kuria projekto vykdytojai įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti bei nustato sukurtų rezultatų teisinės apsaugos ir sklaidos nuostatas bei intelektinės nuosavybės turtinių teisių padalinimo principus.

4.5. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas.

4.6. Mokslo ir studijų institucija – juridinis asmuo, atitinkantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme pateiktą apibrėžimą ir įregistruotas Švietimo ir mokslo institucijų registre.

4.7. Paraiška – Aprašo nustatyta tvarka Agentūrai pateikiamas nustatytos formos dokumentas, patvirtinantis juridinio asmens pasirengimą įgyvendinti projektą.

4.8. Projekto etapas – konkrečių darbų atlikimui ir tikslų pasiekimui suplanuota projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, kuriai sutartyje numatyta tvarka skiriamos lėšos, už kurių panaudojimą projekto koordinatorius teikia dalykinę ir finansinę ataskaitas ir kuri baigiasi ne vėliau kaip einamųjų metų gruodžio 31 d.

4.9. Lėšų skyrimo sutartis – rašytinis susitarimas tarp Agentūros ir projekto koordinatoriaus dėl įsipareigojimų, susijusių su projekto veiklų įgyvendinimu, rezultatų pasiekimu ir projekto finansavimo.

4.10. Projektų konkurso komisija (toliau – Komisija) – Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, kurią sudaro du atstovai iš Agentūros, trys atstovai iš Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos ir vienas atstovas iš Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, nustatanti projektų siekiamus tikslus ir rezultatus, reikalavimus paraiškoms ir dalyviams, organizuojanti kvietimą teikti paraiškas bei jų atranką, rezultatų stebėjimą.

4.11. Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, teikiantis paraišką pagal šio Aprašo reikalavimus ir prisiimantis atsakomybę už projekto įgyvendinimą.

4.12. Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus atstovas, organizuojantis ir administruojantis projekto įgyvendinimą.

4.13. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, dalyvaujantis projekto įgyvendinime (įskaitant projekto koordinatorių) ir vykdantis projekte numatytas veiklas.

4.14. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas – skatinti Lietuvos mokslo ir studijų institucijas bei įmones kurti inovatyvius produktus, skirtus krašto apsaugos poreikiams.

6. Pagal Aprašą remiama veikla – krašto apsaugos poreikiams skirtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vykdymas.

7. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

8. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 mėnesių. Projektai įgyvendinami kvietimo sąlygose numatomais etapais.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

9. Galimi projekto vykdytojai yra Lietuvos Respublikoje registruotos mokslo ir studijų institucijos ir įmonės.

10. Projekto vykdytojas yra tinkamas, jei:

10.1.  jis yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 Eur, projekto vykdytojui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 Eur (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir projektų vykdytojams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

10.2.  jam nėra iškelta byla dėl bankroto, jis nėra likviduojamas arba jis nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta kaip ši sąvoka apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte;

10.3.  jo atstovas, turintis teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, buhalteris ar kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai;

10.4. paraiškos vertinimo metu jam nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad praeityje buvo gavęs finansavimą iš Agentūros ir nesilaikė sutartinių įsipareigojimų arba atliko veiksmus, siekdamas gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros darbuotojams ar ekspertams;

10.5. jis nėra įtrauktas į Viešųjų pirkimų tarnybos Nepatikimų tiekėjų sąrašą ar Melagingą informaciją pateikusių tiekėjų sąrašą.

11.     Projekto vykdytojai privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

12. Pagal Aprašą finansavimas skiriamas atsižvelgiant į Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriaus ir 25 straipsnio nuostatas.

13. Pagal Aprašą teikiama valstybės pagalba, turinti skatinamąjį poveikį ir atitinkanti Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnio 2 dalies nuostatas. Valstybės pagalbos taisyklės taikomos, tik jeigu skiriamu finansavimu padengiamos su ekonomine veikla susijusios išlaidos.

14. Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veiklos, jų metinės apimtys institucijoje yra pagrindžiamos pateikus tai įrodančius dokumentus (institucijos finansines ataskaitas apie ekonominės ir neekonominės veiklos pobūdžio išlaidas, finansavimą ir pajamas per paskutinius dvejus kalendorinius metus iki paraiškos teikimo pagal Aprašą ar pan.). Mokslo ir studijų institucijoms valstybės pagalbos taisyklės nebus taikomos tik teikiant finansavimą nepriklausomų mokslinių tyrimų vykdymui – priešingu atveju, mokslo ir studijų institucijoms bus teikiama valstybės pagalba, vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 25 straipsnio reikalavimais.

15. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, nustatytas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 25 straipsnyje.

16. Pagal Aprašą finansuojami projektai yra laikomi veiksmingu mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimu su įmonėmis, mokslo ir studijų institucijoms vykdant nepriklausomus mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą, jeigu tenkinama ši sąlyga: visos su projektu susijusios intelektinės nuosavybės teisės, taip pat susijusios naudojimosi teisės suteikiamos skirtingiems bendradarbiaujantiems partneriams tokiu būdu, kuris tinkamai atspindi jų darbo projekte dalį, įnašus ir atitinkamus interesus. Jeigu mokslo ir studijų institucijos infrastruktūra beveik išskirtinai naudojama neekonominei veiklai, jai finansuoti gali būti netaikomos visos valstybės pagalbos taisyklės, jeigu ji yra naudojama tiktai pagalbinei ekonominei veiklai, t. y. tokiai veiklai, kuri yra tiesiogiai susijusi su infrastruktūros eksploatavimu ir yra tam reikalinga arba yra neatsiejama nuo pagrindinio infrastruktūros naudojimo neekonominiais tikslais ir yra riboto masto. Turėtų būti laikoma, kad taip yra, jeigu ekonominei veiklai naudojamos tos pačios priemonės (pvz., medžiagos, įrenginiai, darbas ir pagrindinis kapitalas), o kiekvienais metais tokiai ekonominei veiklai skirtas pajėgumas neviršija 20 procentų mokslinių tyrimų infrastruktūros bendro metinio pajėgumo.

17. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis:

17.1. mokslo ir studijų institucijų neekonominei veiklai (ne valstybės pagalbos gavėjai) – iki 100 proc. jų tinkamų išlaidų;

17.2. valstybės pagalbos gavėjui:

17.2.1. moksliniams tyrimams:

17.2.1.1. labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms – iki 75 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;

17.2.1.2. didelėms įmonėms – iki 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;

17.2.2. eksperimentinei plėtrai:

17.2.2.1. labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms – iki 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;

17.2.2.2. didelėms įmonėms – iki 25 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.

18. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam valstybės pagalbos gavėjui  nustatoma atskirai.

19. Didžiausias vienam projektui skiriamo finansavimo dydis nustatomos Agentūros skelbiamuose kvietimuose.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

20. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškios, pagrįstos, realios, būtinos ir patirtos projekto įgyvendinimo metu. Agentūra skiria finansavimą išlaidoms, kurios neapmokamos iš kitų viešųjų finansavimo šaltinių lėšų, apmokėti.

21. Tinkamos finansuoti išlaidos yra tiesioginės ir netiesioginės.

22. Tinkamos tiesioginės išlaidos:

22.1. išlaidos personalui. Bendra šių išlaidų dalis negali viršyti 75 proc. visų projekto vykdytojo tiesioginių išlaidų. Projekto vykdytojai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių su skirtingais projekto vykdytojais arba savanoriško darbo sutarties ir darbo sutarties su tuo pačiu projekto vykdytoju ar skirtingais projekto vykdytojais;

22.2. išlaidos prekėms;

22.3. išlaidos paslaugoms;

22.4. išlaidos ilgalaikiam turtui. Bendra šių išlaidų dalis negali viršyti 50 proc. visų projekto vykdytojo tiesioginių išlaidų. Ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos tinkamos finansuoti tik valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms.

23. Tinkamos netiesioginės išlaidos:

23.1. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros; priežiūros, draudimo ir apsaugos mokesčiai;

23.2. ryšio, pašto išlaidos;

23.3. kitos išlaidos, susijusios su projekto administravimu ir valdymu.

24. Netiesioginės išlaidos nustatomos ir apmokamos taikant fiksuotąją projekto išlaidų normą, kuri yra lygi 10 proc. projekto vykdytojo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų. Projekto vykdytojas neprivalo teikti projekto netiesioginių išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

25. Netinkamos išlaidos yra:

25.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

25.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

25.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

25.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

25.5. projekto parengimo išlaidos;

25.6. paslaugų, prekių, ilgalaikio turto nuoma iš projekto vykdytojų (įskaitant projekto koordinatorių).

26. Projektų vykdytojai, kurie vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu yra perkančiosios organizacijos, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Projekto vykdytojai, kurie nėra perkančiosios organizacijos, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 tūkst. Eur be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

27. Paraiškos teikiamos pagal Agentūros skelbiamuose kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką. Kvietimo sąlygas nustato Komisija. Kvietimai skelbiami Agentūros interneto svetainėje http://www.mita.lrv.lt ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos interneto svetainėje http://www.kam.lt

28. Kvietimo sąlygose nurodoma:

28.1. problema, kurią siekiama išspręsti įgyvendinant projektus;

28.2. techninė užduotis, kurioje nustatyti projektams keliami tikslai ir uždaviniai, kurie turi būti pasiekti įgyvendinus projektą;

28.3. projekto įgyvendinimo metu sukurto rezultato (produkto) techninė specifikacija;

28.4. projekto įvykdymo terminas;

28.5. kita su projekto įgyvendinimu susijusi informacija.

29. Paraiškas teikia projekto koordinatorius, užpildydamas Aprašo 1 priede nustatytą formą ir pateikdamas:

29.1. projektų vykdytojų sudarytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį;

29.2. dokumentus, pagrindžiančius projekto vykdytojų ir jų dalyvių patirtį srityje, kurioje numatyta vykdyti projektą (pasiekimai atitinkamoje srityje(-se); tarptautinių projektų įgyvendinimo patirtis; įgyvendinti bendri mokslo ir (ar) verslo projektai; patentų, mokslinių straipsnių mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivative Analytics duomenų bazę, sąrašas ir pan.);

29.3. kitus dokumentus, nurodytus kvietimo sąlygose.

30. Vertinant paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties, tinkamumo finansuoti ir ekspertinis vertinimas.

31. Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – darbo grupė), vadovaudamasi Aprašo 2 priede nurodytais vertinimo kriterijais. Darbo grupė gali nuspręsti paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo etapą vykdyti anksčiau arba vėliau nei ekspertinį vertinimą, arba šiuos vertinimus atlikti vienu metu.

32. Jei paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatoma, kad paraiškoje pateikti dokumentai ar informacija yra netikslūs arba jų nepakanka, Agentūra turi teisę prašyti pateikti informaciją apie nustatytus paraiškos trūkumus, kuriuos projekto koordinatorius turi pašalinti per ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, pateikdamas patikslintą paraišką ar trūkstamus dokumentus. Jeigu projekto koordinatorius per nustatytą laiką nepateikia reikiamos patikslintos, papildomos informacijos, Darbo grupė gali priimti sprendimą paraišką atmesti apie tai informuodama projekto koordinatorių ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

33. Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ne mažiau nei 3 ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Ekspertai įvertina paraišką, užpildydami paraiškos ekspertinio vertinimo anketą (4 priedas). Ekspertinio vertinimo išvadas analizuoja ir apibendrina Agentūros ekspertų taryba, kuri sudaro finansuotinų projektų prioritetinę eilę. Agentūros ekspertų taryba į posėdžius gali kviesti projektų vadovus pristatyti projektus, esant poreikiui, posėdžiuose gali dalyvauti ekspertai.

34. Paraiškų vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo kvietimo termino pabaigos.

35. Paraiškų vertinimo rezultatai pateikiami Komisijai, kuri atsižvelgdama į projektų finansavimui planuojamus skirti asignavimus bei paraiškų vertinimo rezultatus, nustato finansuotinų projektų skaičių ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl finansuotinų projektų sąrašo patvirtinimo.

36. Galutinį sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Sprendimas tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

37. Apie galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo Agentūra informuoja projekto koordinatorių per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą, bei paskelbia informaciją Agentūros interneto svetainėje.

38. Dėl kiekvienam projekto etapui skiriamų lėšų priimamas atskiras Agentūros direktoriaus įsakymas ir su projekto koordinatoriumi sudaroma atskira lėšų skyrimo sutartis.

39. Pasibaigus kiekvienam projekto įgyvendinimo etapui, projekto rezultatai yra vertinami šio Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka. Remiantis vertinimais, Aprašo 35-36 punktuose nustatyta tvarka sudaroma prioritetinė vykdomų projektų eilė ir priimamas sprendimas dėl projektų finansavimo kitame etape. Agentūra apie priimtą sprendimą dėl kito etapo finansavimo informuoja projekto koordinatorių, išsiųsdama elektroninį informacinį pranešimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

40. Lėšų skyrimo sutartis dėl projekto etapo finansavimo sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Agentūros kvietimo sudaryti sutartį išsiuntimo projekto koordinatoriui dienos.

41. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per Aprašo 40 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo finansuoti projektą panaikinimo.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ATSISKAITYMAS

 

42. Projektas įgyvendinamas pagal lėšų skyrimo sutartyje ir Apraše nustatytus reikalavimus. Lėšas, skirtas projekto etapo įgyvendinimui, Agentūra perveda projekto vykdytojams lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.

43. Valstybinei mokslo ir studijų institucijai lėšos skiriamos avansu projekto įgyvendinimo etapais, nevalstybinei mokslo ir studijų institucijai ir įmonei avansu ir (arba) kompensavimo būdu. Kompensavimo būdu lėšos skiriamos pateikus Apraše ir lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus.

44. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų sutartyje nustatyta forma ir terminais teikdamas finansines ir dalykines ataskaitas.

45. Dalykinės ataskaitos rengiamos ir teikiamos pagal Reikalavimus projektų dalykinėms ataskaitoms (5 priedas).

46. Vertinant dalykines ataskaitas, yra atliekamas administracinės atitikties ir ekspertinis vertinimas.

47. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūra, vertindama ataskaitos atitikimą Aprašo 5 priede nustatytiems reikalavimams.

48. Nustačius, kad ataskaita neatitinka Aprašo 5 priede nustatytų reikalavimų, pateikta informacija yra klaidinga, Agentūra turi teisę prašyti projekto koordinatoriaus Agentūros nustatytais terminais patikslinti gautą informaciją arba atmesti ataskaitą. Agentūros nustatytais terminais nepatikslinus ataskaitos, ji vertinama pagal turimą informaciją.

49. Ekspertinio vertinimo metu dalykinę ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, atrinkti Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

50. Ekspertai, įvertinę projekto dalykinę ataskaitą, pateikia ekspertinę išvadą (6 priedas) dėl projekto etapo rezultatų atitikimo kvietimo sąlygų reikalavimams bei paraiškoje nurodytiems projekto etapo planuotiems rezultatams.

51. Ekspertas ataskaitą įvertina per 10 darbo dienų ir vertinimo išvadas pateikia Agentūrai.

52. Komisija analizuoja ir apibendrina ataskaitų ekspertinio vertinimo išvadas, sudaro preliminarų kito etapo vykdytinų projektų prioritetinį sąrašą ir teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl finansuotinų projektų.

53. Komisija gali kviesti projekto vadovą pristatyti projekto etapo ar projekto įgyvendinimo rezultatus ir (arba) pasitelkusi ekspertus, gali organizuoti vizitą į projekto įgyvendinimo vietą, siekdama įsitikinti projekto tinkamu įgyvendinimu.

54. Jeigu įvertinus projekto etapo dalykinę ataskaitą bei visą turimą informaciją (projekto vadovo žodinis pranešimas, duomenys gauti vizito metu ir kt.) apie projekto įgyvendinimą paaiškėja, kad projekto rezultatų kokybė gali neatitikti kvietimo sąlygose ir sutartyje nustatytų reikalavimų, Komisija gali rekomenduoti Agentūros direktoriui nutraukti projektą. Projekto įgyvendinimo metu sukurtas produktas (įskaitant sukurtą projekto tarpinio etapo metu, kai projektas nutraukiamas), esant Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos prašymui, projekto vykdytojo yra perduodamas toliau naudoti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai ar jos įgaliotai institucijai. Prototipas perduodamas tarp projekto vykdytojo ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos pasirašant projekto rezultato perdavimo-priėmimo aktą. Projekto metu sukurtas ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai ar jos įgaliotai institucijai perduotas prototipas (-ai) ar bandomosios partijos produktai gali būti naudojami tik tolesnėms MTEP veikloms ar demonstravimui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-197, 2021-05-25, paskelbta TAR 2021-06-15, i. k. 2021-13644

 

55. Projektų įgyvendinimo metu teikiamus projektų vykdytojų prašymus dėl projektų vykdytojų keitimo, projekto termino keitimo ir kitų projekto įgyvendinimo esminių sąlygų, nustatytų kvietimo sąlygose ir lėšų skyrimo sutartyje keitimo nagrinėja Komisija, kuri sprendimų priėmimui gali pasitelkti ekspertus.

56. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.

57. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:

57.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;

57.2. neplanuotai – Agentūros direktoriaus sprendimu pagal Agentūroje gautą skundą, pranešimą, prašymą, pavedimą, viešąją informaciją.

58. Patikrą vietoje atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Patikros darbo grupė.

59. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja projekto koordinatorių ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.

60. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:

60.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar projekto darbo grupės narių sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą);

60.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;

60.3. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

60.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).

61. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:

61.1. atlikti patikrinimus institucijoje jų darbo laiku;

61.2. institucijoje susipažinti su dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

61.3. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.

62. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.

63. Jei nustatoma sutarties pažeidimų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir/ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

 

VII SKYRIUS

PAPILDOMAS ĮGYVENDINAMO PROJEKTO FINANSAVIMAS

 

64. Įgyvendinami projektai, laikantis lygiateisiškumo, nešališkumo, skaidrumo ir efektyvumo principų, gali būti papildomai finansuojami šiais atvejais:

64.1. projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įgyvendinti daugiau veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektas duotų daugiau ekonominės naudos, taip pat geriau prisidėtų prie Aprašo finansavimo tikslų įgyvendinimo.

64.2. dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių nebuvo įmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu, padidėja projekto lėšų skyrimo sutartyje numatytoms veikloms įgyvendinti nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma;

64.3. atsiranda išlaidų, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu dėl Komisijos keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų, kurie nebuvo keliami paraiškos teikimo metu.

65. Aprašo 64 punkte numatytais atvejais papildomas finansavimas projektui gali būti skiriamas, jeigu tenkinamos šios sąlygos:

65.1. papildomo finansavimo lėšų suma negali viršyti 30 procentų Aprašo 36 punkte nurodytame sprendime nustatytos projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšų sumos;

65.2. papildomas finansavimas skiriamas finansuoti toms projekto veikloms, kurioms išlaidos nebuvo pripažintos netinkamomis finansuoti, vadovaujantis Aprašo IV skyriumi;

65.3. papildomas finansavimas skiriamas finansuoti toms veiklos išlaidoms, kurios atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

66. Projekto vykdytojas, siekdamas gauti papildomą finansavimą, teikia Agentūrai prašymą skirti papildomą finansavimą projektui ir patikslintą paraišką pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą. Kartu su prašymu skirti papildomą finansavimą ir patikslinta paraiška projekto vykdytojas turi pateikti dokumentus, kuriais pagrindžiama, kad tenkinamos papildomo finansavimo skyrimo sąlygos, nustatytos Aprašo 65 punkte, arba paaiškinimus ir kitą informaciją, kurie, jo manymu, yra svarbūs sprendimui dėl papildomo finansavimo skyrimo priimti. Dokumentų, kurie buvo anksčiau pateikti Agentūrai, pakartotinai teikti nereikia.

67. Agentūra prašymą, atitinkantį Aprašo 65 ir 66 punktų reikalavimus, pateikia svarstyti Komisijai. Komisija, išnagrinėjusi projekto vykdytojo prašymą ir įvertinusi, ar papildomas finansavimas atitiktų Aprašo 64 punkto atvejus, teikia Agentūrai pritarimą arba nepritarimą skirti projektui papildomą finansavimą. Vertindama prašymą skirti papildomą finansavimą, Komisija gali pasitelkti Agentūros ekspertų tarybą ir (ar) ekspertus. Agentūros darbo grupė, atlikusi projekto papildomų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimą, atsižvelgdama į Komisijos sprendimą, nustato projektui galimų skirti papildomų lėšų dydį ir teikia Agentūros direktoriui tvirtinti. Papildomo finansavimo vertinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Agentūroje dienos.

68. Jei gaunama daugiau prašymų skirti papildomą finansavimą ir bendra prašoma papildomo finansavimo lėšų suma viršija faktiškai turimą papildomo finansavimo lėšų sumą, Komisija vertina prašymus kartu ir priima sprendimus prioritetine tvarka, atsižvelgdama į tai, kuriam projektui skirtas papildomas finansavimas duos daugiau ekonominės naudos ir (ar) labiau atitiks krašto apsaugos poreikius, arba papildomo finansavimo lėšos projektų vykdytojams paskirstomos proporcingai papildomai reikalingai tinkamų finansuoti išlaidų sumai.

69. Priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą, organizuojamas lėšų skyrimo sutarties sudarymas ar pakeitimas (jei lėšų skyrimo sutartis jau sudaryta).

Papildyta skyriumi:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

VIII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

Skyriaus numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

70. Projekto koordinatorius dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Agentūros Technologinės plėtros komitetui.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

71. Projekto vykdytojas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

Skyriaus numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

72. Projekto rezultatai, kurie nesudaro valstybinės ar komercinės paslapties, turi būti plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems), jei lėšų skyrimo sutartis nenumato kitaip.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

73. Paraiškoje pateikti asmens duomenys bus naudojami paraiškos ir lėšų skyrimo sutarties administravimo tikslais.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

74. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams, jei tokie pakeitimai nepablogina projektų finansavimo sąlygų ir jei Aprašas keičiamas dėl to, kad:

74.1. paaiškėja nuo projekto vykdytojo nepriklausančios aplinkybės, dėl kurių projektai negali būti įgyvendinti tinkamai;

74.2. projektų finansavimo sąlygos keičiamos atsižvelgiant į numatomą projektams skirti papildomą finansavimą.

Papildyta punktu:

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

 

________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

2 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

3 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

4 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

5 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Papildyta priedu:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

6 priedas pagal įsakymą Nr. 2V-285

Papildyta priedu:

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-177, 2016-09-15, paskelbta TAR 2016-09-20, i. k. 2016-23811

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2015 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. 2V-81 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-285, 2018-11-09, paskelbta TAR 2018-11-14, i. k. 2018-18372

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2015 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. 2V-81 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-73, 2020-02-25, paskelbta TAR 2020-02-25, i. k. 2020-04003

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2015 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. 2V-81 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-197, 2021-05-25, paskelbta TAR 2021-06-15, i. k. 2021-13644

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2015 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. 2V-81 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, skirtų krašto apsaugos poreikiams, konkursinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo