Suvestinė redakcija nuo 2019-04-26

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-06-27, i. k. 2018-10592

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL  2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.4.2-ESFA-K-629 „BENDRADARBIAVIMO SKATINIMAS SVEIKATOS NETOLYGUMŲ MAŽINIMO SRITYJE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 1

PATVIRTINIMO

 

2018 m. birželio 25 d. Nr. V-735

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu:

1.  T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

2.  P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                          Aurelijus Veryga

 

 

 

 

 

 

 

Suderinta Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2018 m. birželio 12 d. raštu Nr. 6 R-1803205.

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2018 m. birželio 25 d.

įsakymu Nr. V-735

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.4.2-ESFA-K-629 „BENDRADARBIAVIMO SKATINIMAS SVEIKATOS NETOLYGUMŲ MAŽINIMO SRITYJEPROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms ir skatinti sveiką senėjimą“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.   Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1.     2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas);

2.2.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-783 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimu, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“    (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.3.    Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.4.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro     2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5.    2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio    3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės);

2.6.    Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtomis Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.7.    Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-815 „Dėl Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų planas);

2.8.    Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės 2014–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-814 „Dėl Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės 2014–2025 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programa);

2.9.    Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės 2014–2025 metų programos įgyvendinimo 2017–2019 metais priemonių planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. V-1419 „Dėl Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės 2014–2025 metų programos įgyvendinimo 2017–2019 metais priemonių plano patvirtinimo“ (toliau –  Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos priemonių planas).

3.  Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžimai:

3.1.    Tikslinių teritorijų savivaldybės – Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 4 priedo 9 punkte (vykdant Aprašo 9.4 papunktyje nurodytą veiklą) ir Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos 152 punkte (vykdant Aprašo 9.3 papunktyje nurodytą veiklą) nurodytos savivaldybės.

3.2.     Bendruomenė – asociacija.

3.3. De minimis pagalbos gavėjas – projekto vykdytojas, partneris, ar trečioji šalis, kurie vykdo ar turi teisę vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje pagal jų veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių, jeigu jie:

3.3.1. dalyvauja Aprašo 9.1 papunktyje nurodytoje veikloje;

3.3.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangą, įrenginius ar kitą turtą, suteikiančius jiems ekonominę naudą.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-454, 2019-04-23, paskelbta TAR 2019-04-25, i. k. 2019-06777

 

3.4.    Antrinė prevencija – priemonių, kurias atliekant siekiama sustabdyti ligą ir išvengti jos komplikacijų, visuma.

3.5.    Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“.

4.  Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).

5.  Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6.  Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso vienu etapu būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 5 674 466,00 eurų (penkių milijonų šešių šimtų septyniasdešimt keturių tūkstančių keturių šimtų šešiasdešimt šešių eurų) Europos socialinio fondo lėšų. Lėšų rezervo šiai priemonei nenumatoma.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

 

8.  Priemonės tikslas – stiprinti bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų narių gebėjimus teikti priežiūros ir pagalbos paslaugas namuose neįgaliesiems, skatinti vaikų ir paauglių iki 18 metų amžiaus sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą, teikti psichologinę ir socialinę pagalbą sergantiesiems onkologinėmis ligomis bei informaciją asmenims kraujotakos sistemos ligų antrinės prevencijos srityje.  

9.    Pagal Aprašą remiamos veiklos:

9.1. bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų narių gebėjimų teikti priežiūros ir pagalbos paslaugas neįgaliesiems ir negalintiems apsitarnauti žmonėms namuose stiprinimas, bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų rėmimas sudarant ir įgyvendinant priežiūros ir pagalbos paslaugų neįgaliesiems ir negalintiems apsitarnauti žmonėms programas;

9.2. aktyvaus laisvalaikio, meno programų ar kitų projektų, skirtų gerinti vaikų ir paauglių iki 18 metų amžiaus fizinę ir psichinę sveikatą, skatinti sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą įgyvendinimas.  Netinkamos veiklos yra mokinių kūno kultūros ir fizinio aktyvumo ugdymo edukacinės programos, įgyvendinamos mokyklose pagal Švietimo ir mokslo ministerijos administruojamą priemonę Nr. 09.2.2-ESFA-V-729 „Neformaliojo vaikų švietimo įvairovės ir prieinamumo didinimas“;

9.3. psichologinės ir socialinės pagalbos teikimas onkologinėmis ligomis sergantiems asmenims;

9.4. informacijos teikimas asmenims kraujotakos sistemos ligų antrinės prevencijos srityje.

10. Pagal priemonę Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ negali būti vykdomas (-i) Aprašo 9.2 papunktyje numatytos veiklos užsiėmimas (-ai), jeigu jis (-ie) numatytas (-i) vykdyti toje pačioje savivaldybėje ir yra skirtas (-i) tokiai pačiai tikslinei grupei kaip pagal Ministerijos administruojamo 8.4.2 uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.4.2.-ESFA-R-630 „Sveikos gyvensenos skatinimas regioniniu lygiu.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

 

11.     Pagal Aprašą numatoma skelbti keturis kvietimus:

11.1. pagal pirmąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 851 170,00 eurų (aštuonių šimtų penkiasdešimt vieno tūkstančio vieno šimto septyniasdešimt eurų 00 ct) Aprašo 9.1 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti;

11.2. pagal antrąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 851 170,00 eurų (aštuonių šimtų penkiasdešimt vieno tūkstančio vieno šimto septyniasdešimt eurų 00 ct) Aprašo 9.2 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti;

11.3. pagal trečiąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 1 986 063,00 eurų (vieno milijono devynių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių šešiasdešimt trijų eurų 00 ct) Aprašo 9.3 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti;

11.4. pagal ketvirtąjį kvietimą teikti paraiškas numatoma skirti iki 1 986 063,00 eurų (vieno milijono devynių šimtų aštuoniasdešimt šešių tūkstančių šešiasdešimt trijų eurų 00 ct)  Aprašo 9.4 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti;

11.5. neįvykus konkursui pagal vieną ar kelis iš Aprašo 11.1–11.4 papunkčiuose nurodytų kvietimų ir likus nepanaudotų kvietimo projektams finansuoti skirtų lėšų bei trūkstant lėšų kito kvietimo projektams finansuoti, lėšų sumos, numatytos atitinkamame (-uose) Aprašo 11.1–11.4 papunktyje (-iuose), bus perskirstomos tarp kvietimų, neviršijant Aprašo 7 punkte projektams įgyvendinti numatytos lėšų sumos.

12. Aprašo 11 punkte nurodytus kvietimus teikti paraiškas numatoma paskelbti iki 2018 m. III ketvirčio pabaigos.

 

II         SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13.  Pagal Aprašą galimi pareiškėjai:

13.1.  nevyriausybinės organizacijos;

13.2.  tradicinės religinės bendruomenės;

13.3.  sveikatos priežiūros specialistų organizacijos / asociacijos.

14. Pagal Aprašą galimi partneriai – Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir jų padaliniai, užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvos Respublikoje, ir fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine ir (arba) ekonomine veikla.

15. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką tai pačiai veiklai, nurodytai Aprašo 9 punkte, vykdyti. Jeigu vienas pareiškėjas pateikia daugiau nei vieną paraišką tai pačiai veiklai vykdyti, Įgyvendinančioji institucija atlieka Aprašo 58 punkte nurodytus veiksmus.

16.     Pagal Aprašą:

16.1.  juridinis asmuo, kuris yra vienos iš Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų pareiškėjas, negali būti partneris kitame projekte, planuojančiame įgyvendinti tą pačią veiklą. Jeigu pareiškėjas  viename projekte yra ir partneris kitame projekte, planuojančiame vykdyti tą pačią veiklą, Įgyvendinančioji institucija atlieka Aprašo 57.1.1 papunktyje nurodytus veiksmus;

16.2.  juridinis asmuo, juridinio asmens filialas ar atstovybė, fizinis asmuo, kurie yra vienos iš Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų partneriai, gali būti partneriai kitame projekte, planuojančiame įgyvendinti tą pačią veiklą.

17 Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas su partneriu (-iais) sudaro ir su paraiška pateikia jungtinės veiklos sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant  projektą, kaip nustatyta Projektų taisyklių 163 punkte. Jungtinės veiklos sutartyje visos sutarties šalys turi patvirtinti, kad savo veiksmais nėra pažeidusios Aprašo 15 ir (arba) 16 punktuose nustatytų reikalavimų, įsipareigoja jų nepažeisti ir supranta, kad, pažeidus Aprašo 15 ir (arba) 16 punktuose nustatytus reikalavimus, vertinant paraiškos tinkamumą finansuoti, bus priimti sprendimai, numatyti Aprašo 58 punkte ir (arba) 57.1.1 papunktyje. Jungtinės veiklos sutartyje rekomenduojama numatyti, kokias teisines ar finansines pasekmes sutarties šalims turi Aprašo 15 ir (arba) 16 punktuose nustatytų reikalavimų pažeidimas (-ai), padarytas (-i) vienos ar visų sutarties šalių.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI PROJEKTŲ REIKALAVIMAI IR PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI

 

18. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

19.  Projektas turi atitikti bent vieną iš šių specialiųjų projektų atrankos kriterijų, patvirtintų Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. gegužės 3 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-2 (32):

19.1.  projektai turi atitikti Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 6 priedo „Efektyvios sveikatos priežiūros prieinamumo gerinimo neįgaliesiems krypties aprašas“ 24.1.1, 24.1.1.1, 24.1.1.2. papunkčius.  Vertinama projektų veiklų atitiktis Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 6 priedo 24.1.1, 24.1.1.1, 24.1.1.2 papunkčiuose nurodytų veiklų sritims. Projektų atrankos kriterijus taikomas projektams, įgyvendinantiems veiklą „Bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų narių gebėjimų teikti priežiūros ir pagalbos paslaugas neįgaliesiems ir negalintiems apsitarnauti žmonėms namuose stiprinimas, bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų rėmimas sudarant ir įgyvendinant priežiūros ir pagalbos paslaugų neįgaliesiems ir negalintiems apsitarnauti žmonėms programas“;

19.2. projektai turi atitikti Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo „Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašas“ 45.12.3 papunktį. Vertinama projektų veiklų atitiktis Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 45.12.3 papunktyje nurodytai veiklos sričiai. Projektų atrankos kriterijus taikomas projektams, įgyvendinantiems veiklą „Aktyvaus laisvalaikio, meno programų ar kitų projektų, skirtų gerinti vaikų ir paauglių iki 18 metų amžiaus fizinę ir psichinę sveikatą, skatinti sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą įgyvendinimas“;

19.3. projektai turi atitikti Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos priemonių plano 7.5 papunktį ir Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos 160.3.4 papunktį. Vertinama projektų veiklų atitiktis Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos priemonių plano 7.5 papunktyje ir Nacionalinės vėžio profilaktikos ir kontrolės programos 160.3.4 papunktyje nurodytų veiklų sritims. Projektų atrankos kriterijus taikomas projektams, įgyvendinantiems veiklą „Psichologinės ir socialinės pagalbos teikimas onkologinėmis ligomis sergantiems asmenims“;

19.4. projektai turi atitikti Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 4 priedo „Sergamumo ir pirmalaikio mirtingumo nuo kraujotakos sistemos ligų mažinimo krypties aprašas“ 32.2.5 papunktį. Vertinama projektų veiklų atitiktis Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 4 priedo 32.2.5 papunktyje nurodytai veiklos sričiai. Projektų atrankos kriterijus taikomas projektams, įgyvendinantiems veiklą „Informacijos teikimas asmenims kraujotakos sistemos ligų antrinės prevencijos srityje“.

20. Projektų naudos ir kokybės vertinimas atliekamas vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Didžiausias galimas balų skaičius pagal kiekvieną prioritetinį projektų atrankos kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede. Pagal Aprašą privaloma surinkti mažiausia balų suma yra 60. Jei vertinant projekto naudą ir kokybę projektas nesurenka 60 balų, paraiška atmetama.

21. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos.

22. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projektų vykdytojai negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip 6 mėnesius ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų. Prireikus pratęsti projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ilgiau, nei nurodyta šiame punkte, projekto sutarties keitimas turi būti derinamas su Ministerija.

23. Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

24.  Tinkama (-os) projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) yra:

24.1. tikslinėse teritorijose, nurodytose Aprašo 3.1 papunktyje, gyvenantys asmenys;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

 

24.2. vaikai ir paaugliai iki 18 metų amžiaus;

24.3. bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų nariai.

25Projektu turi būti siekiama šių stebėsenos rodiklių:

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Minimali siektina reikšmė projektui

Finansuojama veikla

 

P.S. 372

„Tikslinių grupių asmenys, kurie dalyvavo informavimo, švietimo ir mokymo renginiuose bei sveikatos raštingumą didinančiose veiklose“

200

Aprašo 9.2 papunktyje nurodyta veikla

2000

Aprašo 9.4 papunktyje nurodyta veikla

P.N. 621

„Asmenys, dalyvavę mokymuose, skirtuose sudaryti ir (arba) įgyvendinti priežiūros ir pagalbos paslaugų neįgaliesiems ir negalintiems savarankiškai apsitarnauti žmonėms programas“

20

Aprašo 9.1 papunktyje nurodyta veikla

P.N. 622

„Psichologinę ir socialinę pagalbą gavę onkologinėmis ligomis sergantys asmenys“

70

Aprašo 9.3 papunktyje nurodyta veikla

 

26.           Aprašo 25 punkte nurodytų stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas pateiktas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-783 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimu, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“, kurie skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Minimalios siektinos projektų stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projektų sutartyse.

27. Projektas turi prisidėti prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinti nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimą, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

27.1. projekto veiklos, jei jose dalyvaus negalią turintys asmenys, turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

27.2. projekto medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

27.3. vykdant projekto veiklas prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

28. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

29. Projekto parengtumui reikalavimai netaikomi.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI DĖL DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO

 

30. Finansavimas de minimis pagalbos gavėjams yra de minimis pagalba, teikiama vadovaujantis Komisijos reglamentu.

31. De minimis pagalba konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui nustatoma vadovaujantis:

31.1. vertinant paraišką – paraiškoje ir Aprašo 46 punkte nustatyta tvarka pareiškėjo pateiktais dokumentais, nurodytais Aprašo 49.4 ir 49.5 papunkčiuose;

31.2. įgyvendinant projektą – projekto vykdytojo projekto sutartyje nustatyta tvarka pateiktais dokumentais, nurodytais Aprašo 49.4 ir 49.5 papunkčiuose, jei:

31.2.1. pareiškėjas kartu su paraiška pateikė ne visus Aprašo 49.4–49.5 papunkčiuose nurodytus priedus ar duomenis;

31.2.2. jei įgyvendinant projektą atsiranda poreikis iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangą, įrenginius ar kitą turtą projekto veikloms vykdyti.

32. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:

32.1. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją iš pareiškėjo (projekto vykdytojo), įvertina:

32.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento nustatytiems reikalavimams, užpildydama Aprašo 3 priedą;

32.1.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Komisijos reglamento „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, paskelbtą ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“ (toliau – Vienos įmonės deklaracija);

32.1.3. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba: bendra de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Komisijos reglamentą, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų ribos per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam pareiškėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų;

32.2. Įgyvendinančioji institucija, iš pareiškėjo (projekto vykdytojo) gavusi informaciją ir atlikusi Aprašo 31.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, projekto sutartyje nustatyta tvarka registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

33. Įgyvendinančioji institucija raštu arba elektroniniu paštu informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) apie priimtą sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, nurodydama de minimis pagalbos dydį bei pobūdį konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pateikdama aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydama reglamento pavadinimą bei skelbimo ES oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

34. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), gavęs informaciją iš Įgyvendinančiosios institucijos, raštu arba elektroniniu paštu informuoja partnerius –  de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydamas reglamento pavadinimą bei skelbimo ES oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

35. Projektų išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, išdėstytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus.

36.     Kai didžiausia galima projektui skiriamo finansavimo lėšų suma neviršija 100 000 eurų (vieno šimto tūkstančių eurų), projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais duomenimis, kurie turi būti patikimi ir gali būti patikrinami, arba projekto biudžetu, nustato projektui taikytinus fiksuotuosius įkainius, jeigu tai veiklai fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitose yra nustatyti fiksuotųjų įkainių dydžiai, išskyrus Projektų taisyklių 429 punkte numatytą atvejį.

37.     Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 200 000 (du šimtai tūkstančių) eurų, mažiausia – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų.

38.  Pagal Aprašą projektų vykdytojų lėšos (toliau – nuosavas įnašas) turi sudaryti ne mažiau kaip 5 procentus projekto vertės.

39Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.

40.     Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo, turi būti finansuojama iš nuosavo įnašo.

41.  Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

 

Šioje išlaidų kategorijoje nurodytos išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos bendrųjų įgūdžių mokymų išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. liepos 13 d. Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje.

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. vasario 19 d. Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje.

 

Projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, apskaičiuoto ir išmokėto už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos, išskyrus tų projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio išlaidas, kurie gauna darbo užmokestį ar jo dalį iš ES struktūrinės, kitos ES finansinės paramos ar tarptautinės finansinės paramos, yra tinkamos tik kaip projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas įnašas.

 

Projekto veikloms vykdyti (vykdančiojo personalo komandiruotės, dalyvių kelionės ir komandiruotės) reikalingos transporto (toliau – transportas) Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita.

 

Patirtos vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąją normą, kuri nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta (2017 m. liepos 20 d. redakcija) „Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita“.

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos renginio organizavimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. liepos 13 d. Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje.

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos apgyvendinimo Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatomi remiantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. liepos 22 d. Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita.

Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje nurodyti fiksuotieji įkainiai netaikomi iš užsienio atvykstančių asmenų apgyvendinimo išlaidoms apmokėti.

Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotasis įkainis nėra taikomas, kai apgyvendinimo išlaidoms taikomas bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotasis įkainis.

 

Šiame punkte nurodytos ataskaitos skelbiamos ES struktūrinių fondų interneto svetainėje:

http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti laikomos privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“.

Paraiškos formos projekto biudžete lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiama adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.

 

42. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

43. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 41 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius ir fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

43.1. pagal fiksuotuosius įkainius / fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

43.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių dydžius, nei Apraše nustatyti dydžiai;

43.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, bus nurodyti projekto sutartyje;

43.4. Fiksuotųjų įkainių / fiksuotosios normos keitimas turi atitikti Projektų taisyklių 4281 papunktį;

43.5. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotasis įkainis / fiksuotoji suma / fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti

Papildyta papunkčiu:

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

 

44. Paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

45. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms įgyvendinant projektą, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

 

46. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 49 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę   (toliau – DMS). Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju. Paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba.

47. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, Įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia svetainėje www.esinvesticijos.lt.

48. Jeigu vadovaujantis Aprašo 47 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

48.1. Įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus. Priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose.) Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

48.2. Įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

49. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

49.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu       (-iais) (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą paraiškos formą);

49.2. pareiškėjo ir partnerio (-ių), kuris (-ie) yra nevyriausybinė organizacija, deklaraciją (-as), užpildytą (-as) pagal Aprašo 4 priedo formą;

49.3. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

49.4. Klausimyną dėl juridinio asmens atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus (toliau – Klausimynas), kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Konkursiniai kvietimai teikti paraiškas“, ieškant Priemonės „Susijusių dokumentų“. Klausimyną pildo visi juridiniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką;

49.5. Vienos įmonės deklaraciją. Šią deklaraciją pildo visi juridiniai asmenys, kurie atitinka de minimis pagalbos gavėjo sąvoką. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų „vienos įmonės“ deklaracijai užpildyti, ji turi būti pateikta projekto įgyvendinimo metu projekto sutartyje nustatyta tvarka ir terminais;

49.6. jungtinės veiklos sutartį (-is) su partneriu (-iais), kaip nustatyta Aprašo 17 punkte (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais));

49.7. paraiškos priedą „Informacija apie įvykdytus projektus apskrityje, kurioje bus vykdomas projektas“, užpildytą pagal Aprašo 5 priedo formą;

49.8. kai partneris yra fizinis asmuo, kuris verčiasi ūkine ir (arba) ekonomine veikla, kartu su paraiška turi būti pateikti tai įrodantys dokumentai (t. y. individualios veiklos pažymos arba verslo liudijimo kopija).

50. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas.

51. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma kvietimo teikti paraiškas skelbime, vadovaujantis Aprašu paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

52. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus.

53. Paraiškos vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija raštu ar elektroniniu paštu paprašo pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, jei be jų negali tinkamai įvertinti projekto. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Įgyvendinančiosios institucijos prašymo gavimo dienos.

54. Jeigu pareiškėjas per nustatytą paraiškos patikslinimo terminą nepateikė dalies prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, paraiškos vertinimas atliekamas vadovaujantis turima ir su patikslinimais gauta informacija (pakartotinai patikslinti informaciją ar pateikti dokumentus nėra prašoma). Jeigu pareiškėjas per nustatytą paraiškos patikslinimo terminą nepateikia visų prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, Įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką.

55. Jeigu pareiškėjas Įgyvendinančiajai institucijai pateikia jos neprašomą informaciją ir (ar) dokumentus (pvz., pakeičia, papildo paraišką ar jos priedus nauja informacija, įtraukia naujas veiklas, partnerius, išbrauktas netinkamas veiklas pakeičia kitomis veiklomis, mažina fizinius, stebėsenos rodiklius ir kt.), atliekant paraiškos vertinimą į ją nėra atsižvelgiama. 

56. Paraiška  atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136, 138 ir 140 punktuose nurodytais pagrindais ir Projektų taisyklių 123 ir 124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jei laikinai neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos, nurodant tokio sprendimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

57. Vadovaujantis Projektų taisyklių 118 punkto nuostatomis:

57.1. paraiška atmetama neprašant pareiškėjo pateikti papildomų dokumentų ar duomenų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jeigu vertinant paraiškas nustatoma, kad:

57.1.1. pareiškėjas vienoje iš Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų  yra ir partneris kitame projekte, pagal kurį planuojama įgyvendinti tą pačią veiklą, kurioje jis yra pareiškėjas;

57.1.2. numatytos sąlygos neatitinka Aprašo 37 punkte nurodytos mažiausios galimos projektui skirti finansavimo lėšų sumos;

57.1.3. pareiškėjas nesiekia Aprašo 25 punkte nurodytų minimalių siektinų stebėsenos rodiklių;

57.1.4. jeigu 50 procentų ir daugiau neužpildytas bent vienas iš paraiškos 5, 6 ir 7 punktų arba užpildyti netinkamai (informacija daugiau nei penkiuose laukuose pateikiama ne pagal paraiškos pildymo instrukcijas, pvz., neaprašytas veiklos turinys, jos būtinumo pagrindimas, nenurodyti fiziniai rodikliai, veiklos trukmė, tikslinės grupės dalyvių skaičius, tikslinių grupių skaičius, neaprašytas veiklai įgyvendinti reikalingų išlaidų poreikio pagrindimas, nepateikti detalūs išlaidų skaičiavimai);

57.2. paraiška yra atmetama, jeigu kartu su paraiška nėra pateikti visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija arba ji yra netiksli ir per Aprašo 53 punkte nustatytą terminą  pareiškėjas nepatikslino informacijos ir (arba) nepateikė trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos šiais atvejais:

57.2.1. jeigu  vertinant paraiškas nustatoma, kad projekte numatytos sąlygos viršija Aprašo 37 punkte nurodytą didžiausią   galimą projektui skirti finansavimo lėšų sumą;

57.2.2. jeigu pareiškėjas nepateikė bent vieno iš šių paraiškos priedų:

57.2.2.1. bent vieno iš partnerių deklaracijos, nurodytos Aprašo 49.1 papunktyje (jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu);

57.2.2.2. pareiškėjo ir partnerio (-ių), kuris (-ie) yra nevyriausybinė organizacija, deklaracijos (-ų), užpildytos (-ų) pagal Aprašo 4 priedo formą;

57.2.2.3. bent vienos jungtinės veiklos sutarties, kaip nustatyta Aprašo 49.6 papunktyje, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais);

57.2.2.4. paraiškos priedo „Informacija apie įvykdytus projektus apskrityje, kurioje bus vykdomas projektas“, užpildyto pagal Aprašo 5 priedo formą.

58. Jeigu vertinant paraiškas nustatoma, kad tas pats pareiškėjas yra pateikęs daugiau nei vieną paraišką tai pačiai Aprašo 9 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti, Įgyvendinančioji institucija jam siunčia raštą, kuriame pareiškėjo prašoma per rašte nurodytą ne trumpesnį kaip 7 dienos ir ne ilgesnį kaip 14 dienų terminą informuoti, kurią paraišką turi vertinti Įgyvendinančioji institucija. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia informacijos Įgyvendinančiajai institucijai, visos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos yra atmetamos.

59. Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

60. Dėl objektyvių priežasčių negalint paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraiškas reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų už didesnę sumą nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas Įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei laikinai neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės.

61. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka.

62. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja, Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina ir darbo tvarką nustato Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka.

63. Kai projektams, surinkusiems vienodą balų skaičių, finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytą prioritetinį projektų atrankos kriterijų, o jei projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų. Jei pagal visus prioritetinius projektų atrankos kriterijus tokie projektai įvertinti vienodai, Įgyvendinančioji institucija atrinktų projektų ataskaitoje nurodo juos teigiamai įvertintų projektų, kuriems finansuoti neužteko kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, sąraše.

64. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių
153–160 punktuose nustatyta tvarka.

65. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu (jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės laikinai neužtikrinamos) pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

66. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp Įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojų.

67. Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris neturi būti trumpesnis nei 7 dienos. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, pakeičia projekto sutarties pasirašymo terminą arba motyvuotai atsisako tai padaryti ir apie savo sprendimą informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 3 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

68. Projekto sutarties originalas rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

68.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

68.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

69. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

70. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones:

70.1. interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų;

70.2. projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą);

70.3. užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš Europos socialinio fondo.

71. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiosios institucijos ir Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali apskųsti Projekto taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka

72. Informacija apie kiekvieną projekto dalyvį renkama pirmą jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto dalyviui pateikiama užpildyti Projekto dalyvio apklausos anketos forma, kurioje prašoma nurodyti informaciją apie projekto dalyvį, nurodyta Projektų taisyklių 270 punkte. Projekto dalyvio apklausos anketos forma skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Projektų valdymas“ ir „Kitos formos“.

73. Tuo atveju, kai iš anksto yra aiškus projekto dalyvio pasiektas rezultatas, jis gali būti nurodomas neapklausiant projektų dalyvių, o informacija apie projekto dalyvio dalyvavimo projekte pabaigos datą ir rezultatus, pasiektus per 28 dienas nuo jo dalyvavimo projekto veiklose pabaigos, teikiama per DMS su artimiausiu teikiamu mokėjimo prašymu.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

74.   Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

75. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

 

______________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

2 priedo nauja redakcija pagal V-1166 pakeitimą.

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-1166, 2018-10-22, paskelbta TAR 2018-10-25, i. k. 2018-16607

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. V-735 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 „Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-454, 2019-04-23, paskelbta TAR 2019-04-25, i. k. 2019-06777

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. V-735 "Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-629 "Bendradarbiavimo skatinimas sveikatos netolygumų mažinimo srityje“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo