Suvestinė redakcija nuo 2021-08-27 iki 2021-10-31

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-01-29, i. k. 2018-01331

 

 

HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO REORGANIZAVIMO

 

2018 m. sausio 26 d. Nr. D1-66

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. lapkričio 22 d. nutarimą Nr. 948 „Dėl sutikimo reorganizuoti Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą“:

1. Reorganizuoju biudžetinę įstaigą Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą (juridinio asmens kodas – 123816152, buveinės adresas – Vilniaus g. 28, LT-01402, Vilnius) jungimo būdu – prijungiu prie biudžetinės įstaigos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (juridinio asmens kodas – 288779560), buveinės adresas – Labdarių g. 3, LT-01120, Vilnius), kuriai po reorganizavimo pereina visos reorganizuojamos įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo teisės ir pareigos.   

2Tvirtinu:

2.1. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama); 

2.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatus (pridedama).

3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. spalio 12 d. įsakymą Nr. D1-858 „Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo pertvarkymo į biudžetinę įstaigą“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. N u s t a t a u, kad:

4.1. šio įsakymo 2.2. papunktis įsigalioja 2018 m. balandžio 3 d.;

4.2. šio įsakymo 3. punktas įsigalioja nuo biudžetinės įstaigos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. D1-66

 

LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo jungimo būdu, prijungiant jį prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros, tvarką ir sąlygas.

2.  Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. lapkričio 22 d. nutarimu Nr.948 „Dėl sutikimo reorganizuoti Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą“.

 

II SKYRIUS

REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DUOMENYS

 

3.  Reorganizuojama biudžetinė įstaiga – Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas, kurios:

3.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

3.2. buveinė – Vilniaus g. 28, LT-01402, Vilnius;

3.3. juridinio asmens kodas – 123816152;

3.4. duomenys apie Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

4.  Reorganizavime dalyvaujanti biudžetinė įstaiga – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, kurios:

4.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

4.2. buveinė – Labdarių g. 3, LT-01120, Vilnius;

4.3. juridinio asmens kodas – 288779560;

4.4. duomenys apie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

 

III SKYRIUS

REORGANIZAVIMO TIKSLAI, BŪDAS, PASIBAIGIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA, PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA

 

5.  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo tikslas – efektyvinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų, prižiūrinčių projektų aplinkosaugos srityje įgyvendinimą, veiklą, optimizuoti administravimo, finansų, personalo, materialinių išteklių valdymo ir kitas bendrąsias funkcijas; sumažinti biudžetinių įstaigų skaičių; racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius.

6Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas reorganizuojamas jungimo būdu – prijungiant jį prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros.

7.  Po reorganizavimo pasibaigianti biudžetinė įstaiga – Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas.

8.  Po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.

9.            Pasibaigiančios biudžetinės įstaigos – Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo teisės ir pareigos pereina po reorganizavimo veiksiančiai biudžetinei įstaigai – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo išregistravimo Juridinių asmenų registre dieną.

 

IV SKYRIUS

REORGANIZAVIMO TVARKA IR ETAPAI

 

10.  Po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendins Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

11Reorganizuojama biudžetinė įstaiga ir reorganizavime dalyvaujanti biudžetinė įstaiga ne vėliau kaip kitą dieną po to, kai šį Aprašą pasirašo abiejų biudžetinių įstaigų vadovai, apie Aprašo parengimą paskelbia  savo interneto svetainėse www.laaif.lt, www.apva.lt ir raštu praneša visiems savo kreditoriams.

12Šio Aprašo 11 punkte nurodytame viešame pranešime interneto svetainėse ir raštiškuose pranešimuose įstaigų kreditoriams turi būti nurodyta:

12.1Aprašo 3, 4 ir 6-10 punktuose nurodyta informacija;

12.2internetinių svetainių adresai: http://www.apva.lt/veikla/finansiniu-ataskaitu-rinkiniai/, http://www.apva.lt/veikla/biudzeto-vykdymo-ataskaitu-rinkiniai/, http://www.laaif.lt/lt/finansiniu-ataskaitu-rinkiniai/ , http://www.laaif.lt/lt/veikla/biudzeto-vykdymo-ataskaitu-rinkiniai/ , kuriuose galima rasti informaciją apie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros ir  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo praėjusių trejų finansinių metų finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, finansinės būklės ataskaitas ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitas.

13.  Nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą dienos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas įgyja reorganizuojamos biudžetinės įstaigos statusą, o Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra – reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos statusą.

14.  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra ne vėliau kaip viešo pranešimo apie Aprašo parengimą paskelbimo dieną Juridinių asmenų registrui pateikia Aprašą ir kitus dokumentus, reikalingus reorganizuojamos biudžetinės įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos teisiniam statusui įregistruoti.

15.  Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą dienos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas informuoją darbo tarybą ir konsultuojasi su ja dėl tokio sprendimo priežasčių bei teisinių, ekonominių ir socialinių padarinių darbuotojams ir dėl numatytų priemonių galimiems padariniams išvengti arba jiems sušvelninti.

16.  Duomenų apie apdraustuosius ir draudėjus pateikimo ir tikslinimo taisyklų, patvirtintų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. V-243 „Dėl Duomenų apie apdraustuosius ir draudėjus pateikimo ir tikslinimo taisyklių, socialinio draudimo pranešimų/prašymo formų ir jų elektroninių duomenų struktūros aprašų patvirtinimo“, nustatyta tvarka Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas per 3 dienas nuo juridinio asmens teisinio statuso „reorganizuojamas“ įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos pateikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai pranešimą apie draudėjo reorganizavimą, taip pat Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai paskutinę valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo dieną pateikia pranešimą apie darbdavio pasikeitimą ir apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pabaigą, nurodant apdraustuosius, kurių valstybinis socialinis draudimas nutraukiamas reorganizuojamoje įstaigoje.

17Praėjus ne mažiau kaip 30 dienų nuo Aprašo viešo paskelbimo, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija priima sprendimą dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo ir kartu tvirtina Aprašą bei Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros pakeistus nuostatus, kurie įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

18Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra per 5 kalendorines dienas nuo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos sprendimo dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo priėmimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia sprendimo dėl biudžetinės įstaigos reorganizavimo originalą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą kopiją.

19Po Aprašo 17 punkte nurodyto sprendimo priėmimo, ne vėliau kaip per 30 dienų, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija patvirtina po reorganizavimo veiklą tęsiančios Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros didžiausią leistiną pareigybių skaičių ir struktūrą.

20.  Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra po Aprašo 19 punkte nurodyto sprendimo, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patvirtina pareigybių sąrašą, struktūrinių padalinių nuostatus ir pareigybių aprašymus.

21Priėmus sprendimą dėl įstaigų reorganizavimo ir struktūros patvirtinimo, reorganizuojama biudžetinė įstaiga visus valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, raštu informuoja vadovaujantis Darbo kodekso 51 straipsnio 5 dalimi.

22.  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo turtas, dokumentai, įsipareigojimai, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai perduodami Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai, pasirašant perdavimo ir priėmimo aktus. Po reorganizavimo pasibaigiančios biudžetinės įstaigos archyvo dokumentai perduodami Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

23.  Apskaitos ir finansinės atskaitomybės, kitų dokumentų, turto ir įsipareigojimų perdavimo ir priėmimo aktus pasirašo Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros vadovai arba jų įgalioti atstovai.

24.  Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo turtui ir įsipareigojimams perduoti ir perimti atliekama šios įstaigos ilgalaikio nematerialaus, materialaus ir trumpalaikio turto (ūkinio inventoriaus ir atsargų), gautinų ir mokėtinų sumų (už prekes ir paslaugas, finansavimo sumos projektų vykdytojams, valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai bei Valstybinei mokesčių inspekcijai, valstybės tarnautojams sumažinto darbo užmokesčio dėl ekonominės krizės už 2009-2013 metus dalies grąžinimas)  inventorizacija. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo direktorius teisės aktų nustatyta tvarka sudaro inventorizacijos komisiją. Vykdant inventorizaciją, be Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo direktoriaus paskirtų atstovų dalyvauja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros atstovai.

25Reorganizuojama biudžetinė įstaiga parengia 2018 metų finansinių ataskaitų rinkinį ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį perdavimo ir priėmimo aktų (numatytų 22 punkte) pasirašymo dienos data.

26Reorganizuojama įstaiga suderina tarpusavio operacijas su viešojo sektoriaus subjektais ir užtikrina finansinių ataskaitų rinkinių duomenų ir eliminavimo informacijos pateikimą į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS) už 2017 metus, tarpiniu periodu, teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais;

27Reorganizuojamos biudžetinės įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo turimos sąskaitos uždaromos ir pinigai pervedami į veiklą tęsiančios Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros sąskaitas nuo priėmimo ir perdavimo akto sudarymo momento, jeigu imperatyviosios Lietuvos Respublikos įstatymų normos nenustato kitaip.

28Reorganizuojama įstaiga savo ilgo saugojimo dokumentus kartu su apskaitos dokumentais (bylų apyrašais) bei laikino saugojimo dokumentus, surašius dokumentų bylų perdavimo ir priėmimo aktą,  pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros vadovo patvirtintą ir su Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo vadovu suderintą dokumentų perdavimo grafiką perduoda Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai.

29.  Nuo šio Aprašo 9 punkte nurodytos perdavimo dienos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo sudaryti sandoriai pereina po reorganizavimo veiksiančiai biudžetinei įstaigai Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai ir laikomi po reorganizavimo veiksiančios Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros sandoriais. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo sudaryti sandoriai dėl reorganizacijos nepasikeičia ir nepasibaigia, išskyrus tuos atvejus, kai konkretaus sandorio sąlygos numato kitaip.

30.  Reorganizavimas laikomas baigtu įregistravus pakeistus Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatus Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka. Dokumentai Juridinių asmenų registrui pateikiami kartu su Lietuvos aplinkos apsaugos fondo dokumentais dėl išregistravimo iš Juridinių asmenų registro.

31.  Dokumentai Juridinių asmenų registrui dėl Lietuvos aplinkos apsaugos fondo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro pateikiami iki reorganizavimo pabaigos.

32.  Antspaudai su Lietuvos Respublikos herbu, kuriais disponuoja Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas, po to, kai  pasirašomi turto, įsipareigojimų ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktai ir Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas išregistruojamas iš Juridinių asmenų registro, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami.

33Reorganizuojamos biudžetinės įstaigos vadovas reorganizavimo metu užtikrina reorganizuojamos biudžetinės įstaigos veiklos (vykdomų uždavinių ir funkcijų) tęstinumą ir įsipareigojimų vykdymą.

 

 

 

 

Lietuvos respublikos aplinkos ministerijos

Aplinkos projektų valdymo agentūros direktorius

 

Ignotas Šalavėjus

Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo direktorius

Jonas Balkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. D1-66

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Aplinkos ministerija).

2. Agentūros savininkas yra valstybė. Agentūros savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Agentūros reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą), nustatytas Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje, įgyvendina Aplinkos ministerija.

3. Agentūros paskirtis – pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir Europos Sąjungos (toliau –ES) teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo srityse, administruojant aplinkos apsaugos, klimato kaitos valdymo ir taršos prevencijos sričių projektus, ES biudžeto ar Lietuvos Respublikos biudžeto programų lėšomis vykdyti Sąjungos šiltnamio efektą sukeliančių dujų registro nacionalinio administratoriaus funkcijas ir Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos (toliau – JTBKKK) Kioto protokole ir Paryžiaus susitarime įtvirtintų lanksčiųjų mechanizmų vykdymo  funkcijas.

4. Savo veikloje Agentūra vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, ES teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

5. Agentūra yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Agentūrai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

6. Agentūra yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su savo pavadinimu. Agentūros buveinės adresas – Labdarių g. 3, LT-01120 Vilnius, Lietuvos Respublika.

7. Viešus pranešimus Agentūra skelbia Agentūros tinklalapyje www.apva.lt ir/arba respublikiniuose dienraščiuose.

8. Agentūros nuostatai tvirtinami ir keičiami Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu.

 

II SKYRIUS

AGENTŪROS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9. Agentūros veiklos tikslai:

9.1. administruoti ES ir valstybės biudžeto lėšomis finansuojamus aplinkos srities projektus siekiant užtikrinti tinkamą finansinės paramos panaudojimą;

9.2. dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką aplinkos apsaugos, klimato kaitos ir taršos prevencijos srityse.

10. Agentūra atlieka šias funkcijas:

10.1. įgyvendindama 9.1 papunktyje nurodytą tikslą:

10.1.1. skelbia kvietimus teikti paraiškas dėl projektų finansavimo (toliau – Paraiška), atlieka Paraiškų administracinės atitikties, projektų naudos ir kokybės bei tinkamumo finansuoti vertinimą, nustatydama didžiausią leistiną skirti finansuoti projektui išlaidų dydį, rengia Paraiškų vertinimo ataskaitas ir jas teikia Aplinkos ministerijai;

10.1.2. informuoja pareiškėjus apie Aplinkos ministerijos sprendimą dėl finansavimo projektui skyrimo ir sudaro projektų finansavimo ir administravimo sutartis su pareiškėjais;

10.1.3. atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;

10.1.4. tikrina ir tvirtina projektų vykdytojų mokėjimo prašymuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, taip pat rengia ir tvirtina mokėjimo paraiškas dėl lėšų išmokėjimo projektų vykdytojams;

10.1.5. atlieka projektų patikras vietoje;

10.1.6. atlieka įtariamų pažeidimų tyrimus ir informuoja Aplinkos ministeriją apie nustatytus pažeidimus bei teikia siūlymus dėl tolesnių veiksmų;

10.1.7. įveda visus reikiamus duomenis į ES struktūrinės paramos kompiuterinę informacinę valdymo ir priežiūros sistemą;

10.1.8. pagal kompetenciją teikia ataskaitas, deklaracijas, planavimo ir kitus dokumentus ar informaciją atsakingoms institucijoms;

10.1.9. pagal kompetenciją teikia pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie projektų rengimo, paraiškų rengimo bei teikimo ir projektų įgyvendinimo reikalavimus bei atlieka viešinimo apie ES struktūrinę paramą funkcijas;

10.1.10. dalyvauja kuriant ir plėtojant ES paramos valdymo ir kontrolės sistemą;

10.1.11. atlieka visas įgyvendinančiosios institucijos funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 „Dėl Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje“), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas“;

10.1.12. dalyvauja įgyvendinant ES finansinį instrumentą LIFE+;

10.1.13. kaip 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos tarpinė institucija, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe atlieka atitinkamas užduotis, susijusias su paramos administravimu;

10.1.14. dalyvauja įgyvendinant Europos Sąjungos aplinkos ir klimato politikos programą (LIFE);

10.2. įgyvendindama 9.2 papunktyje nurodytą tikslą:

10.2.1. skatina racionalų gamtos išteklių naudojimą ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimą įgyvendinant aplinkos apsaugos, klimato kaitos valdymo ir taršos prevencijos  investicinius ir kitus projektus;

10.2.2. pagal kompetenciją skelbia kvietimus teikti projektų paraiškas ir atlieka paraiškų vertinimą;

10.2.3. pasirašo finansavimo sutartis su pareiškėjais;

10.2.4. tikrina mokėjimo prašymus ir projektų įgyvendinimo ataskaitas bei nustato tinkamų finansuoti išlaidų dydį;

10.2.5. atlieka projektų patikras vietoje;

10.2.6. teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir teikia ataskaitas Aplinkos ministerijai, informaciją, susijusią su Atliekų tvarkymo programos, Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos, Aplinkos apsaugos rėmimo programos ir Klimato kaitos specialiosios programos (toliau - Programos) lėšų naudojimo administravimu ir organizuoja įgyvendinamų projektų viešinimą;

10.2.7. vykdo kitas Atliekų tvarkymo programos, Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos, Aplinkos apsaugos rėmimo programos ir Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo tvarkos aprašuose nurodytas atsakingos institucijos funkcijas bei Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos apraše nustatytas Vystomojo bendradarbiavimo projekto administratoriaus funkcijas;

10.2.8. vykdo Sąjungos šiltnamio efektą sukeliančių dujų registro nacionalinio administratoriaus funkcijas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, 2013 m. gegužės 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 389/2013, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/87/EB ir Europos Parlamento ir Tarybos sprendimus Nr. 280/2004/EB ir Nr. 406/2009/EB įsteigiamas Sąjungos registras ir panaikinami Komisijos reglamentai (ES) Nr. 920/2010 ir Nr. 1193/2011 (OL 2013 L 122, p. 1), ir kitais teisės aktais, nustatyta tvarka teikia registro duomenis, konsultuoja ŠESD registro naudotojus ir JTBKKK Kioto protokolo ir Paryžiaus susitarimo lanksčiųjų mechanizmų projektų vykdytojus;

10.2.9. nustatyta tvarka organizuoja Kioto protokole ir Paryžiaus susitarime  nustatytų lanksčiųjų mechanizmų projektų idėjų svarstymą;

10.2.10. renka ir kaupia informaciją apie JTBKKK Kioto protokolu ir Paryžiaus susitarimu Lietuvos Respublikai nustatytus išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio normos vienetus,  ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemos apyvartinių taršos leidimus, ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje nedalyvaujančių sektorių metinius kvotos vienetus, Kioto protokole ir Paryžiaus susitarime  nustatytų lanksčiųjų mechanizmų projektų įgyvendinimo eigą bei teikia apie juos ataskaitas Aplinkos ministerijai;

10.2.11. pagal kompetenciją įgyvendina kitas su JTBKKK, jos Kioto protokolo ir Paryžiaus susitarimo  reikalavimų įgyvendinimu susijusias funkcijas.

11. Agentūra pagal savo kompetenciją taip pat atlieka šias funkcijas:

11.1. dalyvauja darbo grupių ir komitetų veikloje;

11.2. dalyvauja rengiant teisės aktų projektus ir teikia siūlymus dėl jų rengimo;

11.3. nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

11.4. atlieka kitas Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

AGENTŪROS TEISĖS

 

12. Agentūra turi teisę:

12.1. pasirašyti su projekto vykdytojais funkcijų ir atsakomybės pasidalijimo sutartis, pagal jas perduoti projekto vykdytojams dalį funkcijų ir reikalauti iš projekto vykdytojo informacijos apie projekto įgyvendinimą, projektui skirtų lėšų panaudojimą, perduotų funkcijų atlikimą;

12.2. kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl projektų vykdytojų (perkančiųjų organizacijų) viešųjų pirkimų atitikties Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams, į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybą dėl pareiškėjų planuojamų įgyvendinti ir projektų vykdytojų įgyvendinamų projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms;

12.3. dalyvauti kuriant vėlesnių finansavimo laikotarpių ES paramos panaudojimo sistemą;

12.4. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, viešųjų įstaigų bei organizacijų, ūkio subjektų, Tarpžinybinės mokestinių duomenų saugyklos, kitų institucijų ir įstaigų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

12.5. prireikus sudaryti komisijas bei darbo grupes, pasitelkti nepriklausomus mokslo institucijų, ekspertizės ir konsultacinių įmonių ekspertus ar valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų, organizacijų atstovus ir specialistus Agentūros kompetencijai priskirtiems probleminiams klausimams spręsti;

12.6. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą iš užsienio valstybių, tarptautinių organizacijų, kitų fizinių ar juridinių asmenų Agentūros veiklos tikslams ir funkcijoms įgyvendinti;

12.7. sudaryti sandorius ir prisiimti įsipareigojimus, reikalingus Agentūros funkcijoms atlikti;

12.8. dalyvauti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje rengiamose konferencijose, seminaruose, parodose ir kituose renginiuose;

12.9. įgyvendinti Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių, valstybės biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų lėšomis finansuojamus projektus užtikrinant įgyvendinimo priežiūros ir kontrolės funkcijų atskyrimą institucijos viduje;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. D1-476, 2021-08-23, paskelbta TAR 2021-08-26, i. k. 2021-17990

 

12.10. Agentūra turi ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytų teisių.

 

IV SKYRIUS

AGENTŪROS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Agentūros veikla organizuojama vadovaujantis aplinkos ministro arba jo pavedimu Agentūros direktoriaus patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827  „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“. Metiniai veiklos planai skelbiami Agentūros interneto tinklalapyje.

14. Agentūros vidaus tvarką reglamentuoja Agentūros direktoriaus tvirtinami skyrių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai, vidaus darbo tvarkos taisyklės, apskaitos politika, procedūrų vadovai ir kiti vidaus darbo tvarkos aprašai.

15. Agentūrai vadovauja direktorius, kuris yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui. Agentūros direktorių skiria į pareigas ir iš jų atleidžia aplinkos ministras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

16. Jei direktoriaus nėra, Agentūrai vadovauja jo paskirtas vienas iš pavaduotojų, kuriuos direktorius skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui, kuris nustato jų kompetenciją.

17. Agentūros direktorius:

17.1. organizuoja Agentūros darbą ir atsako už jos veiklą, Agentūros tikslų įgyvendinimą bei nustatytų funkcijų atlikimą. Įgyvendindamas savo funkcijas, leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

17.2. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Agentūros administracijos struktūrą ir Agentūros metinį veiklos planą;

17.3. tvirtina Agentūros pareigybių sąrašą ir struktūrinių padalinių nuostatus, Agentūros vidaus tvarkos taisykles, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

17.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Agentūros valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ar skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas bei pašalpas, nustato darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybinius atlyginimus, neviršydamas nustatytų metinio darbo užmokesčio fondo lėšų;

17.5. sudaro sutartis Agentūros vardu;

17.6. atstovauja Agentūrai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, įmonėse ir organizacijose;

17.7. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą  teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

17.8. atsako už Agentūros buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę;

17.9. užtikrina efektyvų, taupų, atitinkantį metiniame veiklos plane nustatytus tikslus ir rezultatyvų Agentūrai paskirtų materialinių išteklių naudojimą, veiksmingą Agentūros vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

17.10. teisės aktų nustatyta tvarka teikia aplinkos ministrui rašytinę ataskaitą apie Agentūros veiklą praėjusiais metais;

17.11. užtikrina, kad Agentūra, vykdydama savo veiklą, laikytųsi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;

17.12. vykdo kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas.

18. Agentūros direktoriaus pavaduotojas (-ai):

18.1. pagal jam (jiems) priskirtas administravimo sritis atsako už šiuose nuostatuose Agentūrai pavestų tikslų ir funkcijų atlikimo organizavimą ir koordinavimą;

18.2. pagal jam (jiems) priskirtas administravimo sritis koordinuoja Agentūros padalinių veiklą;

18.3. atlieka kitas Agentūros direktoriaus pavestas ar teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

V SKYRIUS

AGENTŪROS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Agentūros metinių veiklos planų įgyvendinimo kontrolę bei vidaus auditą atlieka Aplinkos ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

20. Agentūros išorinį auditą (finansinį ir veiklos) atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

21. Finansų kontrolę atlieka Agentūros finansų departamentas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Agentūra gali būti pertvarkoma, likviduojama ar reorganizuojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-476, 2021-08-23, paskelbta TAR 2021-08-26, i. k. 2021-17990

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros nuostatų patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. D1-66 „Dėl biudžetinės įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo reorganizavimo“ pakeitimo