Suvestinė redakcija nuo 2020-04-22
Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-05-30, i. k. 2013-01676
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ JURIDINIAMS ASMENIMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2013 m. gegužės 30 d. Nr. T-143
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113-4290; 2010, Nr. 25-1177, Nr. 84-4406, Nr. 86-4525; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 3 dalimi, Žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612) 7 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002-11-19 nutarimo Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ (Žin., 2002, Nr. 112-4993; 2008, Nr. 107-4097) 1.8 punktu, Alytaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2013 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr. T-143
MOKESČIŲ LENGVATŲ JURIDINIAMS ASMENIMS TEIKIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokesčių lengvatų juridinių asmenų teikimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje registruotų juridinių asmenų žemės ir nuomos už valstybinę žemę bei nekilnojamojo turto mokesčių sumažinimo, atleidimo nuo mokesčių mokėjimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis šiais Lietuvos Respublikos teisės aktais:
3. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Alytaus miesto savivaldybės taryba (toliau – savivaldybės taryba) gali priimti sprendimus savo biudžeto sąskaita teikti mokesčių išimtines lengvatas, t. y. sumažinti mokesčių dydį, atleisti nuo mokesčių mokėjimo arba atidėti (žemės nuomos už valstybinę žemę) mokesčio mokėjimo terminą.
4. Apraše vartojama sąvoka nereikšminga pagalba – pagalba, atitinkanti 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5).
II. MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
6. Juridiniams asmenims, kuriems per paskutinius dvejus kalendorinius metus savivaldybės taryba nebuvo suteikusi mokesčių lengvatų, gali būti suteikiamos paskutinio mokestinio laikotarpio (pagal mokesčio deklaracijos duomenis) mokesčių lengvatos.
7. Lengvatos gali būti teikiamos tik asmenims, atitinkantiems nereikšmingos pagalbos gavėjui keliamus reikalavimus.
8. Mokesčių lengvatos juridiniams asmenims gali būti teikiamos, jeigu juridinis asmuo atitinka šiuos kriterijus:
8.2. yra sudaręs valstybinės žemės nuomos sutartis su valstybinės žemės patikėtiniu arba pastatus ir žemę valdo nuosavybės teise;
8.4. einamaisiais metais nėra pasinaudojąs kitomis savivaldybės suteikiamomis lengvatomis ar gavęs kitą finansinę paramą.
8.5. kreipiasi dėl mokestinės lengvatos suteikimo, kadangi buvo tiesiogiai paveiktas susiklosčiusios valstybinio lygio ekstremalios situacijos ir/ar paskelbto karantino visoje Lietuvos Respublikoje.
Papildyta papunkčiu:
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
9. Mokesčių lengvatos neteikiamos juridiniams asmenims:
9.2. vykdantiems licencijuotą veiklą, jeigu ji yra: azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla, kredito įstaigų veikla, teisinė veikla, nekilnojamojo turto operacijų veikla, pagalbinė finansinio tarpininkavimo veikla;
9.3. jeigu nekilnojamojo turto objekto teritorija, ar jos dalis, dėl kurios prašoma suteikti lengvatą apleista, apaugusi piktžolėmis;
10. Juridiniam asmeniui gali būti suteikiama einamaisiais metais tik viena mokestinė – žemės arba nuomos mokesčio už valstybinę žemę, arba nekilnojamojo turto lengvata. Ją pasirenka pats asmuo. Šis punktas netaikomas, jeigu kreipiamasi dėl 8.5 papunktyje numatytų aplinkybių.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
101. Juridiniams asmenims, besikreipiantiems dėl 8.5 papunktyje numatytų aplinkybių, lengvatos gali būti taikomos tik už laikotarpį, kada galiojo paskelbta valstybinio lygio ekstremali situacija ir/ar karantinas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, įskaitant karantino galiojimo pabaigos mėnesį. Juridiniams asmenims, kurie šiuo laikotarpiu dalinai vykdė veiklą, mokesčio lengvatos gali būti taikomos proporcingai atsižvelgiant į sumažėjusias gamybos/pardavimų apimtis.
Papildyta punktu:
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
III. PRAŠYMŲ PATEIKIMO TVARKA
11. Juridiniai asmenys, pageidaujantys gauti mokesčių lengvatą, prašymus pateikia savivaldybės administracijos direktoriui, bet ne vėliau kaip per 30 dienų po nustatyto mokesčio sumokėjimo termino.
12. Prašymus suteikti mokesčių lengvatas priima savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas struktūrinis padalinys.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-295, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-04, i. k. 2017-15704
13. Juridiniai asmenys, prašantys suteikti mokesčių lengvatą, turi pateikti šiuos dokumentus:
13.1. motyvuotą prašymą suteikti mokesčio lengvatą (prašyme turi būti nurodyta: juridinio asmens pavadinimas, rekvizitai (kodas, adresas, telefono numeris, banko kodas ir pavadinimas, atsiskaitomoji sąskaita), įsteigimo data bei jos veiklos pradžia, ekonominės veiklos rūšies kodas (EVRK), nurodoma informacija apie įmonės statusą (labai maža įmonė, maža įmonė, vidutinė įmonė, didelė įmonė), taip pat nurodoma konkreti prašomos mokesčio lengvatos suma);
13.2. žemės ar nekilnojamojo turto mokesčių deklaracijų kopijas (priklausomai nuo to, kokio mokesčio lengvatos suteikimo prašoma).
Punkto pakeitimai:
Nr. T-295, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-04, i. k. 2017-15704
13.3. jeigu kreipiamasi dėl 8.5 papunktyje numatytų aplinkybių, kartu su prašymu asmuo turi pateikti dokumentus, įrodančius patirtus nuostolius, juridinio asmens vadovo sprendimus dėl veiklos sustabdymo ir pratęsimo, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, įrodymus (raštiškus susitarimus), kad turto savininkas tuo laikotarpiu netaiko turto nuomos mokesčio nuomininkams, ir kitą svarią informaciją, kurios pagrindu savivaldybės tarybos komitetai galėtų objektyviai įvertinti prašymo suteikti mokestinę lengvatą pagrįstumą.
Papildyta papunkčiu:
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
14. Už dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako prašymą pateikęs asmuo. Jeigu pateikiami ne visi ar nevisiškai užpildyti dokumentai, laikoma, kad prašymas nepateiktas, kol asmuo pristatys papildytus (patikslintus) dokumentus. Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, nagrinėjantis prašymą, per 10 dienų nuo prašymo gavimo dienos apie tai raštu praneša pareiškėjui. Pareiškėjui pateikus papildomus dokumentus, lengvatų teikimo klausimas nagrinėjamas iš naujo.
IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS
15. Savivaldybės taryba svarsto tik iki nustatyto termino gautus prašymus. Prašymas dėl atitinkamo mokesčio lengvatos svarstomas vieną kartą.
16. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas struktūrinis padalinys išnagrinėja gautus prašymus suteikti mokesčių lengvatas ir nustatęs, jog pareiškėjas (mokesčio mokėtojas) atitinka šio aprašo nustatytus kriterijus, parengia savivaldybės tarybos sprendimo dėl mokesčio lengvatos suteikimo projektą. Parengtą sprendimo projektą ir visą su prašymu gautą (turimą) dokumentaciją teikia savivaldybės tarybos komitetams svarstyti. Gautiems prašymams nagrinėti Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma darbo grupė ir tvirtinami jos veiklos nuostatai.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
17. Jeigu juridinių asmenų prašymai suteikti mokesčių lengvatą neatitinka šiame apraše nustatytų kriterijų, prašymai nenagrinėjami (nerengiamas tarybos sprendimo projektas) ir neteikiami svarstyti savivaldybės tarybos komitetams. Savivaldybės administracija apie tai raštu informuoja pareiškėjus ir nurodo prašymo nenagrinėjimo motyvus.
18. Savivaldybės tarybos komitetuose apsvarstyti pareiškėjų prašymai kartu su parengtu savivaldybės tarybos sprendimo projektu teikiami svarstyti savivaldybės tarybai.
V. MOKESČIO LENGVATOS PANAIKINIMAS
20. Paaiškėjus (nustačius aplinkybes), kad asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimo dėl mokesčių lengvatų teikimo priėmimą, savivaldybės tarybos sprendimas dėl mokesčio lengvatos suteikimo tarybos sprendimu pripažįstamas netekusiu galios.
VI. KITOS NUOSTATOS
22. Savivaldybės administracija apie suteiktą ar panaikintą lengvatą (išskyrus nuomos mokesčio už valstybinę žemę) raštu informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją.
23. Tai, kas nereglamentuota šiame apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
Pakeitimai:
1.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-295, 2017-09-28, paskelbta TAR 2017-10-04, i. k. 2017-15704
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2013-05-30 sprendimo Nr. T-143 „Dėl Mokesčių lengvatų juridiniams asmenims teikimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo
2.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-84, 2020-04-16, paskelbta TAR 2020-04-21, i. k. 2020-08298
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2013-05-30 sprendimo Nr. T-143 „Dėl Mokesčių lengvatų juridiniams asmenims teikimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo