Suvestinė redakcija nuo 2009-11-06 iki 2010-04-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2007-11-15, i. k. 2007-00763

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO

 

2007 m. lapkričio 15 d. Nr. T-575

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2001, Nr. 85-2969, Nr. 110-3984; 2002, Nr. 43-1604, Nr. 103-4605, Nr. 112-4976; 2003, Nr. 17-704, Nr. 28-1124, Nr. 73-3357, Nr. 104-4636; 2004, Nr. 134-4839; 2005, Nr. 57-1941; 2006, Nr. 82-3251; 2007, Nr. 77-3053) 17 straipsnio 23 punktu, Kauno miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Mokesčių lengvatų teikimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Andrius Kupčinskas


PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2007 m. lapkričio 15 d.

sprendimu Nr. T-575

 

 

MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato mokesčių lengvatų teikimo Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sąskaita tvarką. Jos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832), Lietuvos Respublikos paveldimo turto mokesčio įstatymu (Žin., 2002, Nr. 123-5531), Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymu (Žin., 2005, Nr. 76-2741), Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymu (Žin., 1992, Nr. 21-612) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu   Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius“ (Žin., 2002, Nr. 112-4993).

2. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Kauno miesto savivaldybės taryba (toliau – Taryba) gali priimti sprendimus teikti mokesčių lengvatas Savivaldybės biudžeto sąskaita.

3. Kauno miesto savivaldybės taryba teikia šių mokesčių lengvatas:

3.1. paveldimo turto;

3.2. nekilnojamojo turto;

3.3. žemės;

3.4. nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinius vidaus vandenų fondo telkinius.

 

II. MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

4. Fiziniams asmenims gali būti suteikiamos  mokesčių lengvatos (žemės ar valstybinės žemės nuomos mokesčio – už vieną namų valdos žemės sklypą, kuris yra nuolatinė mokesčių mokėtojo gyvenamoji vieta), jeigu mokesčio mokėtojui per paskutinius dvejus kalendorinius metus Taryba nebuvo suteikusi mokesčių lengvatų, mokesčio suma yra 200 (žemės ar valstybinės žemės nuomos mokesčio – 100) litų ir didesnė, fizinio asmens vidutinės mėnesio pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo padavimo mėnesio mažesnės už dvigubą valstybės remiamų pajamų dydį ir atitinka vieną iš sąlygų:

4.1. mokesčio mokėtojo šeimoje yra bedarbių asmenų, kurie pagal Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymą (Žin., 2006, Nr. 73-2762) laikomi ilgalaikiais bedarbiais;

4.2. mokesčio mokėtojo šeima neteko maitintojo;

4.3. mokesčio  mokėtojo  šeimoje  yra  neįgaliųjų asmenų,  kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis (iki 2007 m. birželio 30 d. ir I bei II grupių invalidų);

4.4. mokesčio mokėtojas yra nepilnametis asmuo ar asmuo, sukakęs senatvės pensijos amžių;

4.5. vienas iš sutuoktinių,  kai  kito  nėra, augina  vaiką (-us)  iki 18 metų arba neįgalų vaiką (iki 2007 m. birželio 30 d. ir invalidą);

4.6. mokesčių mokėtojas yra vienas iš sutuoktinių jaunos šeimos, kurioje kiekvienas iš sutuoktinių yra ne vyresnis kaip 35 metų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

 

5. Juridiniams asmenims, kuriems per paskutinius kalendorinius metus Taryba nebuvo suteikusi mokesčių lengvatų, gali būti suteikiamos mokesčių lengvatos, jeigu:

5.1. juridinis asmuo turi socialinės įmonės statusą ir nekilnojamasis turtas jam priklauso nuosavybės teise;

5.2. juridinio asmens naudojami statiniai ir žemės sklypai yra Centro seniūnijoje (Senamiestyje ir Naujamiestyje) ir šis asmuo atlieka statinių fasadų ar stogų kompleksinius tvarkymo darbus pagal šių teritorijų pastatų tvarkymo reikalavimus. Tvarkymo darbai atliekami remiantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir / ar teritorijos pastatų tvarkymo reikalavimais, apibrėžtais Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571). Mokesčio lengvata suteikiama, jei juridinis asmuo atlieka šiuos darbus: išorės sienų bei pamatų restauravimą, stiprinimą; fasado tinkavimą, dažymą; langų ir išorės durų keitimą, dažymą; stogo keitimą ir remontą; lietvamzdžių įrengimą, keitimą. Nekilnojamojo turto mokesčio lengvatos dydis – iki 50 procentų atliktų kompleksinio pastato fasado ar stogo tvarkymo darbų sumos, bet ne daugiau kaip deklaruotina metų, kuriais buvo užbaigti statinių fasadų ar stogų kompleksiniai tvarkymo darbai, nekilnojamojo turto mokesčio suma už nekilnojamąjį turtą, esantį Kauno miesto savivaldybės teritorijoje, apskaičiuota žemės ar valstybinės žemės mokesčio suma už žemę, esančią Kauno miesto savivaldybės teritorijoje;

Punkto pakeitimai:

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

 

5.3. labdaros organizacijoms ir fondams, veikiantiems pagal Labdaros ir paramos fondo įstatymą, žemė priklauso nuosavybės teise;

5.4. juridinis asmuo veikia pagal Viešųjų įstaigų įstatymą ir vienas iš steigėjų yra Kauno miesto savivaldybė;

5.5. asociacijų (taip pat visuomeninių organizacijų, veikiančių pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą) ir kitų juridinių asmenų veiklos tikslas – tenkinti viešuosius interesus teikiant socialinę pagalbą;

5.6. juridinis asmuo istorijos ir kultūros paminklų reguliuojamo užstatymo žemėje (Senamiestyje ir Naujamiestyje) atlieka paveldo objekto tvarkymo darbus. Šiuo atveju valstybinės žemės nuomos mokestis gali būti sumažinamas iki 50 procentų.

Papildyta punktu:

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

 

Punkto pakeitimai:

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

 

6. Mokesčių lengvatos nesuteikiamos, jei fizinis ar juridinis asmuo turi mokesčių skolų Savivaldybės biudžetui, išskyrus mokesčių nepriemoką, dėl kurios kreipiasi lengvatos, ir tuos atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo vyksta mokestinis ginčas.

 

III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

7. Prašymus suteikti mokesčių lengvatas priima Kauno miesto savivaldybės administracijos Priimamojo Interesantų aptarnavimo poskyris.

8. Fiziniai asmenys, prašantys suteikti mokesčio lengvatą, turi pateikti:

8.1. motyvuotą prašymą suteikti mokesčio lengvatą. Prašyme turi būti nurodyta pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji (deklaruota) vieta, telefono numeris, šeimos nariai, konkreti prašoma mokesčio lengvatos suma;

8.2. dokumentais pagrįstus duomenis apie pareiškėjo ir jo šeimos narių per paskutinius 6 mėnesius iki prašymo pateikimo mėnesio iš visų šaltinių gautas pajamas;

8.3. nekilnojamojo turto mokesčio metinės deklaracijos, pateiktos mokesčių inspekcijai, kopiją (jei kreipiasi dėl nekilnojamojo turto mokesčio lengvatos);

8.4. Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kauno skyriaus pažymos apie paveldimo turto mokesčio sumą kopiją (jei kreipiasi dėl paveldimo turto mokesčio lengvatos);

8.5. žemės mokesčio deklaracijos, gautos iš Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Kauno skyriaus, kopiją (jei kreipiasi dėl žemės mokesčio lengvatos).

9. Juridiniai asmenys, prašantys suteikti mokesčių lengvatas pagal 5.2 punkte nurodytas sąlygas, prie prašymo privalo pateikti tai įrodančius dokumentus.

 

IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS

 

10. Fizinių ir juridinių asmenų prašymus su papildoma medžiaga dėl mokesčių lengvatų suteikimo nagrinėja Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius).

11. Finansų skyrius, išnagrinėjęs prašymus su papildoma medžiaga dėl mokesčių lengvatų suteikimo, per mėnesį nuo prašymo gavimo dienos pateikia Tarybos Biudžeto ir finansų, Socialinių, sveikatos ir šeimos reikalų, Kultūros, bendruomenių ir savivaldos plėtojimo komitetams (toliau – Tarybos komitetai) motyvuotą išvadą. Jeigu pateikiami ne visi, ne visiškai arba neteisingai užpildyti dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo visų arba papildytų (patikslintų) dokumentų gavimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

 

12. Jeigu du ar daugiau Tarybos komitetų pritaria mokesčio lengvatos suteikimui, Finansų skyrius, remdamasis šių komitetų posėdžių protokolų išrašais, parengia Tarybos sprendimo projektą dėl mokesčio lengvatos suteikimo, teikia jį susipažinti Tarybos kolegijai ir svarstyti Tarybai.

13. Jeigu Tarybos komitetai nepritaria mokesčio lengvatos suteikimui, Finansų skyrius nerengia Tarybos sprendimo projekto dėl mokesčio lengvatos suteikimo ir apie tai informuoja pareiškėją.

14. Jeigu fizinių ir juridinių asmenų prašymai suteikti mokesčių lengvatas neatitinka šiose taisyklėse nustatytų kriterijų, prašymai neteikiami svarstyti Tarybos komitetams ir Finansų skyrius apie tai informuoja pareiškėjus.

V. MOKESČIO LENGVATOS PANAIKINIMAS

 

15. Jei paaiškėja, kad fizinis ar juridinis asmuo pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimą dėl mokesčio lengvatos suteikimo, Tarybos sprendimas dėl mokesčio lengvatos suteikimo pripažįstamas netekusiu galios Tarybos sprendimu. Tarybos sprendimo projektą parengia Finansų skyrius.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Tarybos sprendimai dėl mokesčių lengvatų suteikimo ar jų pripažinimo netekusiais galios išsiunčiami mokesčio mokėtojui, kuris kreipėsi dėl mokesčio lengvatos, ir teritorinei mokesčių inspekcijai.

 

_____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-564, 2009-11-05, paskelbta TAR 2009-11-05, i. k. 2009-01265

Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2007 m. lapkričio 15 d. sprendimo Nr. T-575 „Dėl Mokesčių lengvatų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo