Sprendimas netenka galios 2021-03-31:

Mažeikių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-68, 2021-03-26, paskelbta TAR 2021-03-30, i. k. 2021-06428

Dėl Mažeikių rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-10-31 iki 2021-03-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-08-30, i. k. 2013-02506

 

Mazeikiai

Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2013 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T1-255

Mažeikiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin.,1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290, Nr. 137-5379; 2009, Nr. 77-3165; 2010, Nr. 25-1177, Nr. 51-2480, Nr. 84-4406, Nr. 86-4525; 2011, Nr. 52-2504; 2012, Nr. 136-6958) 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2008, Nr. 71-2703, Nr. 120-4544; 2010, Nr. 125-6378; 2011, Nr. 143-6708, Nr. 155-7357, Nr. 155-7358, 2013, Nr. 10-420, Nr. 57-2858) 2 straipsnio 15 dalimi, 13 ir 15 straipsniais, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2008, Nr. 36-1282; 2012, Nr. 1-1; 23-1060; 2013, Nr. 83-4153), Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024; 2013, Nr. 85-4257; 2011, Nr. 164-7823, 2013, Nr. 85-4257), atsižvelgdama į Partnerystės dėl projekto „Daugiabučių namų modernizavimo skatinimas, II etapas“ įgyvendinimo ir bendradarbiavimo dėl energinio efektyvumo didinimo programų įgyvendinimo savivaldybėje 2013 m. kovo 15 d. sutartį Nr. 1.8.2-26/MS-208/23, sudarytą tarp Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros, Mažeikių rajono savivaldybės administracijos ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Mažeikių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mažeikių rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą (1 priedas).

2. Paskirti Programos įgyvendinimo administratoriais UAB „Tavo pastogė“ ir UAB „Admituras“.

3. Patvirtinti:

3.1. Programos įgyvendinimo priežiūros komisiją tokios sudėties:

Priežiūros komisijos pirmininkė – Irena Macijauskienė, Mero pavaduotoja.

Priežiūros komisijos pirmininko pavaduotojas – Saulius Šiurys, Mažeikių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) direktoriaus pavaduotojas.

Priežiūros komisijos nariai:

Viktoras Bugnevičius, Tarybos narys;

Linas Memys, Tarybos narys;

Gintautas Jautakis, Tarybos narys;

Sandra Ramanauskienė, Administracijos Strateginio vystymo ir investicijų skyriaus vedėja;

Daiva Štakonaitė, Administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja;

Rymantas Štakonas, Administracijos Statybos ir remonto skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Priežiūros komisijos sekretorė – Lina Kesminienė, Administracijos Strateginio vystymo ir investicijų skyriaus vyriausioji specialistė.

3.2. Mažeikių rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose    namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisijos nuostatus (2 priedas).

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-264, 2018-10-26, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17315

 

4. Pavesti Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti modernizuojamų (atnaujinamų) daugiabučių namų sąrašus.

5. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2011, Nr. 85-4131) 23, 24, 30 straipsnių nustatyta tvarka Šiaulių apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Antanas Tenys

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės tarybos

2013 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T1-255

1 priedas

 

MAŽEIKIŲ RAJONO ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mažeikių rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Mažeikių rajone esančių  daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymo, šiluminės energijos sąnaudų sumažinimo ir racionalaus energinių išteklių naudojimo, gyventojų išlaidų šildymui sumažinimo ir gyvenimo kokybės pagerinimo.

2. Programa parengta Mažeikių rajono savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2002, Nr. 101-3597), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, taip pat vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“ ir statybos techniniu reglamentu STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Mažeikių rajono savivaldybės atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių pastatų įvertinimo rezultatais, parengtais jų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Mažeikių rajone gyvena 57.555 gyventojai. Mažeikių rajono savivaldybės statinių naudotojų sąraše įrašyti 349 daugiabučiai namai: 30 daugiabučių namų administruoja daugiabučių namų savininkų bendrijos, 267 daugiabučius namus administruoja Savivaldybės paskirtas daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius UAB „Admituras“, 52 – UAB „Tavo pastogė“. Dauguma pastatų yra daugiaaukščiai, dominuoja plytų mūro ir blokiniai pastatai. Daugiausia daugiabučių namų Mažeikių rajone statyti iki 1993 metų. Kaip ir daugelyje kitų tuo pačiu metu statytų pastatų Lietuvoje, namai buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus ir laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo. Vidutinis buto plotas yra apie 50 m². Vienas namų ūkis šilumos energijos suvartoja apie 110-130 kWh/m² per metus ir už tai vidutiniškai sumoka apie 3,34 Lt/m2 per mėnesį. 

5. Sovietmečiu ir iš karto po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti šiluminės energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų  ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.

6. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai nukreipiamos investicijoms padengti.

7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Mažeikių rajono daugiabučiuose pastatuose tampa ypatingai opi, todėl Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos ir Mažeikių rajono  savivaldybės iniciatyva buvo pradėta rengti ši Programa, apimanti daugiausiai energijos suvartojančius daugiabučius namus rajone. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti  gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

8. Rengiant Programą, Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos ir Mažeikių rajono savivaldybės iniciatyva pradiniame etape pagal Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos nustatytus vertinimo kriterijus buvo atrinkti 16 daugiausiai energijos suvartojantys daugiabučiai pastatai, kuriems yra parengti energinio naudingumo sertifikatai bei investicijų planai. Vertinimo rezultatai parodė, kad pastatų energinio naudingumo klasė yra E arba D ir vidutinis šilumos sunaudojimas yra 144,96 kWh/m2 per metus. Kai kuriuose atrinktuose namuose energijos sunaudojimas yra labai didelis ir siekia net 160 kWh/m² per metus ir daugiau.

9. Rengiant techninį ir energinį atrinktų daugiabučių namų įvertinimą, buvo nustatyta, kad šie daugiabučiai namai neatitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir statybos techniniame reglamente STR 1.12.05:2002 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“ nustatytų esminių reikalavimų visumos:

9.1. dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio yra pažeistos atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai;

9.2.   ištrupėjęs plytų mūras, pažeistos tarpplokštinės siūlės;

9.3. senų medinių langų ir balkono durų būklė bloga, jų šiluminė varža netenkina šiuolaikinių reikalavimų;

9.4. dalies karšto vandens vamzdynų izoliacijos būklė bloga, vietomis vamzdynai visai neizoliuoti ir kita.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

10. Programos įgyvendinimo tikslas – sumažinti daugiausiai energijos vartojančiuose Mažeikių rajono daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, gerinti rajono estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką.

11. Programos tikslui įgyvendinti numatomi uždaviniai:

11.1. sukurti organizacinę struktūrą, kuri būtų atsakinga už Programos įgyvendinimo koordinavimą, teiktų organizacinę, teisinę, techninę paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti, taip pat rengti ir įgyvendinti kitų rajono daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo programas;

11.2. atnaujinti  daugiausiai šiluminės energijos suvartojančius daugiabučius namus, užtikrinant, kad įgyvendinus efektyvias energiją taupančias priemones, bus pasiekta ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šilumos energijos sąnaudos juose būtų sumažintos ne mažiau kaip 40 procentų;

11.3. nuolat informuoti visuomenę energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose klausimais.

 

IV. PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

12. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, savivaldybės atrinktuose Mažeikių rajono daugiabučiuose namuose, numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (toliau – priemonės), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 procentų, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip D energinio naudingumo klasę. Pagal Programą yra numatoma įgyvendinti šias pagrindines priemones:

12.1. Energinį efektyvumą didinančios priemonės:

12.1.1. Šildymo ir karšto vandens sistemų kapitalinis remontas ar rekonstravimas;

12.1.2. Langų ir lauko durų keitimas;

12.1.3. Stogo šiltinimas, įskaitant naujo šlaitinio stogo įrengimą (išskyrus patalpų pastogėje įrengimą);

12.1.4. Balkonų (lodžijų) įstiklinimas pagal vieną projektą;

12.1.5. Fasadinių sienų šiltinimas;

12.1.6. Rūsio perdangos šiltinimas;

12.1.7. Cokolio šiltinimas;

12.1.8. Alternatyvios energijos šaltinių (saulės, vėjo ir panašiai) įrangos įrengimas;

12.1.9. Liftų atnaujinimas (modernizavimas) keičiant techniniu energiniu požiūriu efektyvesniais liftais;

12.2. Kitos atnaujinimo (modernizavimo) priemonės:

12.2.1. Kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (nuotekų sistemos, elektros instaliacijos, priešgaisrinės saugos įrenginių, žaibosaugos, geriamojo vandens vamzdynų ir įrenginių) keitimas ar pertvarkymas;

12.2.2. Bendrojo naudojimo laiptinių vidaus sienų, lubų ir grindų dažymas.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

 

13. Investicijų planai rengiant Mažeikių rajono savivaldybės atrinktų daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo programą yra parengti taip, kad būsto savininkų bendros išlaidos šiluminės energijos sąnaudoms bei investicijų padengimui būtų bent 10 procentų mažesnės, lyginant su išlaidomis vien šiluminei energijai iki investicijų planuose numatytų priemonių įgyvendinimo.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

14. Programa įgyvendinama etapais. Detalų kiekvieno etapo įgyvendinimo planą rengia ir jo įgyvendinimą organizuoja Mažeikių rajono savivaldybės administracija. Pirmasis etapas skirtas parengiamiesiems investicijų planų įgyvendinimo darbams atlikti (investicijų planų aptarimui su būsto savininkais, galimoms investicijų planų korekcijoms, finansavimo užtikrinimui, reikalingų paslaugų pirkimams). Pirmojo etapo įgyvendinimas baigiamas ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario 20 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

 

15. Programos antrasis etapas apima rangos darbų pagal patvirtintus investicijų planus įgyvendinimą. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) rangos darbai turi būti pradėti ne vėliau kaip iki 2017 m. birželio 30 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

 

16. Mažeikių rajono savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą  ir  organizuoja jos įgyvendinimo veiksmus. 

17. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, bendrojo naudojimo objektų valdymui sudarytos jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 4.84 straipsnio nuostatas paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius) (toliau - Programos vykdytojai) atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu.

18. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos ir parengtų investicijų planų įgyvendinimu: patalpų savininkų vardu skolinasi lėšas iš kredito įstaigų, naudodamasis Centrinės perkančiosios organizacijos parengtu elektroniniu katalogu, organizuoja rangos darbų (įskaitant ir projektavimo darbus), statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimus, organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą ir užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.

19. Įgyvendinant pirmąjį Programos etapą Programos administratorius ir (ar) Programos vykdytojai išsamiai informuoja būsto savininkus apie Programą, parengtus investicijų planus, organizuoja jų tvirtinimą, o būsto savininkams nusprendus įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planus, organizuoja šių investicijų planų pakeitimą, nebloginant planuojamų pasiekti energinio efektyvumo rezultatų.

20. Įgyvendinat antrąjį Programos etapą Programos administratorius ir (ar) Programos vykdytojai pagal Mažeikių rajono savivaldybės administracijos sudarytą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą Programos įgyvendinimo grafiką organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą.

21. Savivaldybės administracija prižiūri ir kontroliuoja Programos įgyvendinimo administratorių vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

22. Rengiant investicijų planus, nustatyta, kad vertinant skaičiuojamosiomis kainomis šia Programai įgyvendinti reikėtų apie 8,6 mln. eurų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

 

23. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Klimato kaitos specialiosios programos ir kitų teisėtų šaltinių:

23.1. Iki 2016 m. gruodžio 31 d. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje numatytomis lėšomis galėtų būti teikiamas lengvatinis kreditas su ne didesnėmis kaip 3 procentų fiksuotomis metinėmis palūkanomis, valstybės lėšomis padengiama 100 procentų projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros išlaidų bei 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms valstybės remiamoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms įgyvendinti.

Nuo 2017 m. sausio 1 d. Valstybės paramos dydis apmokant Vyriausybės nustatytą, tačiau ne mažesnę kaip 50 procentų, išlaidų dalį atnaujinimo (modernizavimo) projektui (ar jo daliai) parengti, kai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planą patvirtina butų ir kitų patalpų savininkai; apmokant Vyriausybės nustatytą, tačiau ne mažesnę kaip 50 procentų, išlaidų dalį statybos techninei priežiūrai vykdyti, taip pat apmokant ne didesnę kaip Vyriausybės nustatytą atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų dalį arba šias atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) parengimo, jo įgyvendinimo administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas kompensuojant, jeigu jas butų ir kitų patalpų savininkai apmokėjo savo ar skolintomis lėšomis.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

 

23.2. 100 procentų apmokamos investicijų padengimo įmokos nepasiturintiems  gyventojams pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011-12-01, Žin., 2011, Nr. 155-7353). Rengiant investicijų planus Programos įgyvendinimui atrinktuose daugiabučiuose namuose iš viso gyveno 153 nepasiturinčių gyventojų.

23.3. Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis galėtų būti kompensuojama 25 procentų investicijų planuose numatytų energiją taupančių priemonių įgyvendinimo.

23.4. esant galimybei, galėtų būti panaudojamos ir iš kitų piniginių šaltinių gautos lėšos.

24. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2013, Nr. 57-2861) ir kitais teisės aktais).

25. Įgyvendinus Programą, finansinį administravimą, kol bus visiškai grąžintas namo patalpų savininkų vardu paimtas kreditas, vykdo Programos administratorius, kuriam už paslaugą apmokama namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo (balsavimo raštu) sprendimu nustatyta tvarka ir dydžiu pagal administratoriaus pateiktą paslaugos kalkuliaciją.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Programos įgyvendinimo stebėseną atlieka Mažeikių rajono savivaldybės tarybos suformuota Programos priežiūros komisija. Komisija teikia ataskaitas Savivaldybės tarybai apie šios Programos įgyvendinimą.

 

______________________

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės tarybos

2013 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T1-255

2 priedas

 

MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mažeikių rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – programa) įgyvendinimo priežiūros komisijos (toliau – Komisija) nuostatai nustato komisijos funkcijas, teises, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, kitus su komisijos veikla susijusius klausimus.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2000, Nr. 56-1639), Žemės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868), Statybos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2000, Nr. 84-2553; 2001, Nr. 101-3597), Teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Šilumos ūkio įstatymu (Žin., 2003, Nr. 51-2254), Piniginės socialinės paramos mažas pajamas gaunančioms šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352), Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2005, Nr. 47-1554 ), Gyventojų pajamų mokesčio įstatymu (Žin., 2002, Nr. 73-3085), Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2008, Nr. 36-1282; 2012, Nr. 1-1; 23-1060; 2013, Nr. 83-4153), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, šiais nuostatais.

3. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų svarstymą ir sprendimų priėmimo nešališkumą.

 

IIKOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

4. Komisija atlieka šias funkcijas:

4.1. vykdo bendrąjį programos stebėjimą:

4.1.1 kontroliuoja UAB „Admituras“ ir UAB „Tavo pastogė“ (toliau – Programos įgyvendinimo administratoriai) veiklą įgyvendinant  programą:

4.1.2. prižiūri, kaip programos įgyvendinimo administratoriai įgyvendina kiekybinius ir kokybinius programai iškeltus tikslus;

4.2. laiku suteikia kokybišką pagalbą programos įgyvendinimo administratoriams;

4.3. teikia Mažeikių rajono savivaldybės tarybai ataskaitas bei informaciją apie programos įgyvendinimo eigą;

4.4. teikia siūlymus dėl programos atitikties galiojantiems Lietuvos Respublikos teisės aktams;

4.5. vykdo kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

5.   Komisija turi teisę:

5.1. gauti iš programos įgyvendinimo administratoriaus dokumentus, susijusius su programos įgyvendinimu;

5.2. kviesti į komisijos posėdžius specialistus ir ekspertus, galinčius teikti išvadas svarstomais klausimais;

5.3. išklausyti svarstomais klausimais suinteresuotus asmenis;

5.4. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl svarstomo klausimo ir dėl komisijos posėdžių protokolinių sprendimų.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Pagrindinė komisijos veiklos forma yra komisijos posėdžiai, kurie vyksta pagal poreikį.

7. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių.

8. Komisijos posėdžiui pirmininkauja komisijos pirmininkas, o jeigu jo nėra – komisijos pirmininko pavaduotojas.

9. Komisijos pirmininkas:

9.1. pirmininkauja komisijos posėdžiams;

9.2. koordinuoja komisijos narių darbą, organizuoja komisijos posėdžius;

9.3. sudaro posėdžio darbotvarkės projektą;

9.4. inicijuoja specialistų ir ekspertų, galinčių teikti išvadas svarstomais klausimais, pasitelkimą;

9.5. atstovauja komisijos santykiuose su suinteresuotais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

9.6. atsiskaito savivaldybės tarybai apie komisijos atliktą veiklą.

10. Komisijos narys turi teisę:

10.1. dalyvauti komisijos posėdžiuose, rengiant ir svarstant klausimus, balsuoti svarstomais klausimais;

10.2. susipažinti prieš komisijos posėdį su pateiktais dokumentais;

10.3. pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl svarstomo klausimo ir dėl komisijos posėdžio protokolinių sprendimų.

10.4. reikšti nuomonę ir siūlymus dėl komisijos veiklos.

11. Komisijos nariai, įgyvendindami komisijos funkcijas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, šiais nuostatais, komisijos priimtais nutarimais.

12. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžio protokoliniai sprendimai yra teisėti, jeigu už sprendimų projektus balsuoja daugiau kaip pusė komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

13. Jeigu dėl komisijos posėdžio metu priimto sprendimo komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

14. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Mažeikių rajono savivaldybės tarybai.

16. Nuostatuose neaptarti veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.

_____________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mažeikių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-285, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-30, i. k. 2016-27869

Dėl Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2013-08-30 sprendimo Nr. T1-255 „Dėl energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Mažeikių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-264, 2018-10-26, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17315

Dėl Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2013-08-30 sprendimo Nr. T1-255 „Dėl Energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ pakeitimo