Suvestinė redakcija nuo 2009-06-10 iki 2009-12-24

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 114-4637; Žin. 2012, Nr.90-4698, i. k. 1071100NUTA00001139

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL ATSAKOMYBĖS IR FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ĮGYVENDINANT LIETUVOS 2007-2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS PANAUDOJIMO STRATEGIJĄ IR VEIKSMŲ PROGRAMAS

 

2007 m. spalio 17 d. Nr. 1139

Vilnius

 

Vadovaudamasi 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), ir 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1828/2006), atsižvelgdama į tai, kad Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinės paramos teisėto ir teisingo valdymo principai bei ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijos ir jų funkcijos yra nustatyti Reglamente Nr. 1083/2006 ir Reglamente Nr. 1828/2006, daugiausia dėmesio kuriant Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų (toliau vadinama – veiksmų programos) ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemą (toliau vadinama – ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistema) Lietuvos Respublikoje turi būti skiriama šios sistemos institucijų gebėjimų taikyti šiuos principus užtikrinimui ir šių gebėjimų stiprinimui, turi būti aiškiai apibrėžta ir atskirta ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijų ir kitų Lietuvos Respublikos viešojo administravimo institucijų, dalyvaujančių ES struktūrinės paramos koordinavimo ir planavimo procese, funkcijos ir atsakomybė, ES struktūrinė parama turi prisidėti prie nacionalinių tikslų ir prioritetų įgyvendinimo ir papildyti nacionalines investicijas, priimant sprendimus dėl ES struktūrinės paramos panaudojimo turi būti laikomasi skaidrumo, patikimo finansų valdymo ir lėšų panaudojimo efektyvumo principų, ir siekdama užtikrinti ES sanglaudos politikos tikslų įgyvendinimą Lietuvoje, šių tikslų suderinamumą su nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos, kitų ES ir Lietuvos politikos sričių bei strateginio planavimo dokumentų tikslais, koordinuotą ir suderintą ES struktūrinės paramos planavimą, panaudojimą ir didžiausią šių lėšų investicijų poveikį ekonominiam ir socialiniam šalies vystymuisi, geresnį visų ES struktūrinės paramos ir finansinių priemonių koordinavimą, jų tikslų bei veiksmų suderinamumą ir mažinti dvigubo tų pačių veiksmų finansavimo riziką, sukurti bendrą visoms veiksmų programoms veiksmingą ir efektyvią, Reglamento Nr. 1083/2006 ir Reglamento Nr. 1828/2006 nuostatas atitinkančią ES struktūrinės paramos valdymo bei kontrolės sistemą ir užtikrinti, kad ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijų tarpusavio funkcijos ir funkcijos šiose institucijose būtų atskirtos, supaprastinti ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemą ir iš ES struktūrinės paramos finansuojamų projektų administravimo proceso reglamentavimą, suteikti ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijoms galimybę pasirinkti efektyviausią veiklos organizavimo formą užtikrinant vienodą veiklos kokybę, ES teisės aktuose įtvirtintų ES struktūrinės paramos panaudojimo principų taikymą visose ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijose, sprendimų objektyvumą, nešališkumą ir nepriklausomumą, užtikrinti efektyvų ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijų ir ES struktūrinės paramos koordinavimo ir planavimo institucijų, socialinių ekonominių partnerių bendradarbiavimą, aktyvų regiono ir vietos valdžios institucijų, socialinių ekonominių partnerių dalyvavimą priimant sprendimus dėl ES struktūrinės paramos panaudojimo, skaidrų sprendimų dėl ES struktūrinės paramos panaudojimo priėmimą, bendrą visų visuomenės grupių supratimą bei susitarimą dėl svarbiausių investicijų prioritetų ir jų poveikio šalies socialinei ekonominei plėtrai, skatinti tvarų Lietuvos Respublikos vystymąsi, taip pat užtikrinti moterų ir vyrų lygias galimybes ir visokios diskriminacijos dėl lyties, rasės ar etninės kilmės, religijos ar tikėjimo, negalios, amžiaus ar seksualinės orientacijos prevenciją, skatinti tolygią regionų plėtrą ir mažinti išsivystymo skirtumus tarp regionų, panaudoti esamus nacionalinius viešųjų investicijų ir viešųjų paslaugų teikimo projektų planavimo principus ir mechanizmus, stiprinti ES struktūrinės paramos įgyvendinimo priežiūros, kontrolės ir vertinimo mechanizmus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles (pridedama).

2. Pavesti:

2.1. Finansų ministerijai:

2.1.1. atlikti veiksmų programų koordinuojančiosios, vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios, tarpinės (veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos) institucijų funkcijas;

2.1.2 per mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo sudaryti kiekvienos veiksmų programos valdymo komitetą;

2.1.3. vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 71 straipsniu, organizuoti ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos vertinimą.

2.2. Ūkio ministerijai – atrinkti kontroliuojančiojo fondo valdytoją (-us) ir vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 44 straipsnyje bei Reglamento Nr. 1828/2006 8 skirsnyje išdėstytomis nuostatomis užtikrinti finansų inžinerijos priemonių, kurios nebūtų įgyvendinamos kontroliuojančiojo fondo, vykdym;.

2.3. Aplinkos ministerijai – vadovaujantis Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 (Žin., 2008, Nr. 125-4765), pasirašyti finansų inžinerijos priemonės (-ių), naudojamos (-ų) įgyvendinant Aplinkos ministerijos administruojamą veiksmų programos dalį, įgyvendinimo ir finansavimo sutartį ir, vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 44 straipsnyje bei Reglamento Nr. 1828/2006 8 skirsnyje išdėstytomis nuostatomis, užtikrinti šios (-ų) finansų inžinerijos priemonės (-ių) įgyvendinimą.

Papildyta punktu:

Nr. 529, 2009-06-03, Žin., 2009, Nr. 68-2772 (2009-06-09), i. k. 1091100NUTA00000529

 

3. Nustatyti, kad:

3.1. Kaip nurodyta Reglamento Nr. 1083/2006 59 straipsnyje, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe užduotis, susijusias su Reglamento Nr. 1083/2006 60 straipsnyje numatytų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimu, pavedama atlikti:

3.1.1. šioms tarpinėms institucijoms: Aplinkos ministerijai, Finansų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Susisiekimo ministerijai, Sveikatos apsaugos ministerijai, Švietimo ir mokslo ministerijai, Ūkio ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

3.1.2. šioms įgyvendinančiosioms institucijoms: Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai, Paramos fondui Europos socialinio fondo agentūrai, Transporto investicijų direkcijai, viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai, viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai, uždarajai akcinei bendrovei „Investicijų ir verslo garantijos“.

3.2. Už ES struktūrinės paramos, skirtos regionų projektams, planavimo ir naudojimo koordinavimą yra atsakinga Vidaus reikalų ministerija, kuri, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1987; 2002, Nr. 123-5558) 11 straipsnio 1 dalyje, atsako už nacionalinės regioninės politikos koordinavimą.

3.3. Planuojant ES struktūrinės paramos, skirtos regionų projektams, naudojimą ir atrenkant projektus, į sprendimų priėmimo procesą, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, įtraukiamos regionų plėtros tarybos.

3.4. Per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo:

3.4.1. ministerijų ir kitų institucijų (kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose šiuo nutarimu) nuostatai ar įstatai turi būti suderinti su šio nutarimo nuostatomis;

3.4.2. ministerijose ir kitose institucijose (kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose šiuo nutarimu) turi būti paskirti struktūriniai padaliniai, atsakingi už minėtose taisyklėse nustatytų funkcijų atlikimą.

4. Pripažinti netekusiais galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 252 „Dėl atsakomybės už Europos Sąjungos 2007–2013 metų struktūrinės paramos, gaunamos pagal Europos Sąjungos sanglaudos politikos konvergencijos tikslą, administravimą paskirstymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos struktūrinės paramos komiteto 2004–2006 metų ir 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos klausimams spręsti sudarymo“ (Žin., 2006, Nr. 31-1085) 1, 2, 4 ir 5 punktus.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Finansų ministras                                                                                Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139

 

ATSAKOMYBĖS IR FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ĮGYVENDINANT LIETUVOS 2007–2013 metų EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINės PARAMOS PANAUDOJIMO STRATEGIJĄ IR veiksmų programAS, TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), ir 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1828/2006).

2. Šios Taisyklės nustato institucijų, dalyvaujančių įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją (toliau vadinama – strategija) ir Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programas (toliau vadinama – veiksmų programos), atsakomybę, funkcijas ir teises. Atsakomybės paskirstymas tarp institucijų, atsakingų už strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą, nustatytas šių Taisyklių priede.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Audito institucija – institucija, atsakinga už Reglamento Nr. 1083/2006 62 straipsnyje nurodytų funkcijų atlikimą.

Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos (toliau vadinama vadinama – ES) fondų lėšų projektas (toliau vadinama – projektas) – veiklos rūšių visuma, apibrėžta Reglamento Nr. 1083/2006 2 straipsnio 3 dalyje.

Didelės apimties projektas – projektas, nurodytas Reglamento 1083/2006 39 straipsnyje.

ES finansinės paramos priemonės – Europos Bendrijų Lietuvai skiriamos Europos Bendrijų biudžeto lėšos, išskyrus ES fondų lėšas.

ES fondų lėšos – Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir ES sanglaudos fondo lėšos.

ES struktūrinė parama – Europos Bendrijų Lietuvai skiriamos ES fondų lėšos strategijai ir veiksmų programoms įgyvendinti.

ES struktūrinės paramos kompiuterinė informacinė valdymo ir priežiūros sistema (toliau vadinama – SFMIS) – valstybės informacinė sistema, kurios veikimas paremtas informacinėmis technologijomis ir kuri skirta rinkti ir saugoti statistikos ir finansų duomenims, reikalingiems stebėti ir valdyti Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), įgyvendinimą, 2004–2006 metų ES struktūrinių fondų, ES sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimą, kiekvieno 2007–2013 metų projekto įgyvendinimą pagal veiksmų programą, ES fondų ir nacionalinių projektų lėšų panaudojimą, taip pat šiai informacijai perduoti Europos Komisijai.

ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistema – vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, tarpinės, įgyvendinančiosios, mokėjimus atliekančiosios ir audito institucijų, įsteigtų vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 37 straipsnio 1 dalies g punkto iii papunkčiu ir 59 straipsniu, Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų tarnyba) atliekamų funkcijų ir procedūrų sistema, užtikrinanti veiksmų programų įgyvendinimą, atitinkantį Europos Bendrijos teisės aktų nuostatas ir principus.

ES struktūrinės paramos vertinimas – vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 47–49 straipsniais atliekama strategijos ir veiksmų programų analizė, kuria siekiama pagerinti Lietuvai skiriamos ES struktūrinės paramos kokybę, veiksmingumą ir nuoseklumą, strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą.

ES struktūrinės paramos vertinimo planas – dokumentas, parengtas vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 48 straipsnio 1 dalimi, kuriame nustatyti ES struktūrinės paramos Lietuvoje 2007–2013 metais vertinimo tikslai ir uždaviniai, taip pat suplanuotos priemonės ir finansiniai ištekliai šiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.

Gairės pareiškėjams – ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, parengta ir ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt) paskelbta informacija, žinotina pareiškėjui, rengiančiam projektą ir teikiančiam paraišką dėl projekto finansavimo.

Įgyvendinančioji institucija – Reglamento Nr. 1083/2006 2 straipsnio 6 dalyje apibrėžta institucija, kuri, vadovaudamasi Reglamento Nr. 1083/2006 59 straipsnio 2 dalimi, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe atlieka vadovaujančiosios institucijos pavestas užduotis ir ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, įgaliotas atlikti funkcijas.

Informacinė Europos Bendrijos 2007–2013 metų fondų valdymo sistema (toliau vadinama – SFC 2007) – vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 66 ir 76 straipsniais, Europos Komisijos įdiegta kompiuterinė veiksmų programų duomenų mainų sistema.

Informavimo apie ES struktūrinę paramą planas (toliau vadinama – informavimo planas) – dokumentas, parengtas vadovaujantis Reglamento Nr. 1828/2006 2 ir 3 straipsniais, kuriame nustatyti informavimo apie ES struktūrinę paramą Lietuvoje 2007–2013 metais tikslai ir tikslinės grupės, privalomos informavimo ir viešinimo priemonės, už šių priemonių įgyvendinimą atsakingos institucijos, informavimo ir viešinimo veiklos vertinimo rodikliai, informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimui skirti finansiniai ištekliai.

Institucijos vidaus sistema – ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos sudedamoji dalis, apimanti institucijos, atsakingos už strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą, išteklius, taisykles ir procedūras, kurias taiko institucija, kad užtikrintų veiksmingą jai pavestų užduočių ir funkcijų atlikimą.

Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės – taisyklės, nustatančios pagal veiksmų programas įgyvendinamų projektų išlaidų finansavimo reikalavimus.

Koordinuojančioji institucija – institucija, koordinuojanti ES struktūrinės paramos planavimą bei naudojimą ir atsakinga už ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos sukūrimą, veikimo priežiūrą ir tobulinimą Lietuvoje.

Kvietimas teikti paraiškas dėl projektų finansavimo (toliau vadinama – kvietimas teikti paraiškas) – įgyvendinančiosios institucijos siūlymas pareiškėjams ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, nustatytomis sąlygomis per nustatytą laiką teikti paraiškas dėl projektų finansavimo.

Metinis informavimo ir viešinimo priemonių planas informavimo planui įgyvendinti (toliau vadinama – metinis informavimo ir viešinimo priemonių planas) – atitinkamais metais pagal informavimo planą numatomų įgyvendinti informavimo ir viešinimo priemonių planas.

Mokėjimus atliekančioji institucija – institucija, įsteigta vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 37 straipsnio 1 dalies g punkto iii papunkčiu ir atsakinga už mokėjimų iš Europos Komisijos priėmimą bei lėšų projektų vykdytojams išmokėjimą.

Nacionalinės projektų lėšos – lėšos projektams, kuriems finansuoti skirta ES fondų lėšų, bendrai finansuoti. Jas gali sudaryti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų lėšos, kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, taip pat kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos.

Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau vadinama – paraiška) – dokumentas, kurį teikia pareiškėjas, siekiantis gauti ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų projektui finansuoti.

Pareiškėjas – Reglamento Nr. 1083/2006 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžtas subjektas, atsakingas už projektų inicijavimą ir teikiantis paraišką dėl projekto finansavimo.

Priemonių įgyvendinimo planas – dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemones: veiksmų programa, jos prioritetas ir uždavinys, prie kurio įgyvendinimo prisidės veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonė; veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės pavadinimas; ES fondų lėšų suma, skirta veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei; veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės įgyvendinimo pradžia ir pabaiga; galimi pareiškėjai; įgaliota ministerija ir (ar) kita valstybės institucija, pagal kompetenciją atsakinga už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius; įgyvendinančioji institucija ir kita.

Projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau vadinama – sutartis) – ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiosios institucijos arba įgyvendinančiosios institucijos, įgaliotos ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, su pareiškėju pasirašomas dokumentas dėl skiriamų ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir jų naudojimo sąlygų.

Projekto vykdytojas – Reglamento Nr. 1083/2006 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžtas subjektas, atsakingas už projektų inicijavimą ir įgyvendinimą.

Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės – taisyklės, kuriomis nustatomi finansuojamų pagal veiksmų programas (išskyrus veiksmų programų techninės paramos prioritetus ir Techninės paramos veiksmų programą) projektų atrankos būdai, kvietimų teikti paraiškas, projektų vertinimo ir atrankos, projektams finansuoti skiriamų ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dydžio nustatymo tvarka, išlaidų apmokėjimo, projektų administravimo nuostatos ir kita.

Projektų finansavimo sąlygų aprašas – aprašas, kuriame nustatomos projektų finansavimo sąlygos ir metodiniai nurodymai projektų vertintojams, kuriais vadovaujantis atliekamas projektų vertinimas pagal kiekvieną priemonę ar kelias priemones.

Projektų konkursas (toliau vadinama – konkursas) – pagal įgyvendinančiųjų institucijų paskelbtus kvietimus teikti paraiškas gautų projektų atranka, atliekama vadovaujantis Projektų finansavimo sąlygų aprašu.

Regionų projektai – projektai, skirti savivaldos ir apskričių kompetencijai priskirtoms funkcijoms įgyvendinti, planuojami vadovaujantis regionų plėtros planais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Regionų projektų atrankos tvarkos aprašas – aprašas, kuriuo reglamentuojama regionų projektų, numatomų finansuoti iš ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, atranka.

Stebėsenos komitetas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarytas komitetas, atsakingas už veiksmų programų įgyvendinimo priežiūrą ir kokybę, taip pat Reglamento Nr. 1083/2006 65 straipsnyje nustatytų uždavinių atlikimą.

Tarpinė institucija – Reglamento Nr. 1083/2006 2 straipsnio 6 dalyje apibrėžta institucija, kuri, vadovaudamasi Reglamento Nr. 1083/2006 59 straipsnio 2 dalimi, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe atlieka vadovaujančiosios institucijos pavestas užduotis.

Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklės – taisyklės, nustatančios veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos planavimo, finansavimo ir įgyvendinimo tvarką.

Tinkamos finansuoti projekto išlaidos – projekto išlaidos (arba jų dalis), kurios atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.

Tvirtinančioji institucija – institucija, atsakinga už Reglamento Nr. 1083/2006 61 straipsnyje nurodytų funkcijų atlikimą.

Vadovaujančioji institucija – institucija, atsakinga už veiksmų programos valdymą bei įgyvendinimą ir Reglamento Nr. 1083/2006 60 straipsnyje nustatytų funkcijų atlikimą.

Valstybės projektai – projektai, skirti valstybės institucijų kompetencijai priskirtoms funkcijoms įgyvendinti, planuojami remiantis nacionaliniais strateginio planavimo dokumentais, strateginiais veiklos planais ir (ar) institucijų programomis bei Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Veiksmų programos priedas – dokumentas, kuriame nustatoma ES fondų lėšų paskirstymas pagal asignavimų valdytojus, regionus ir metus, veiksmų programos prioritetų skirstymas į veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemones, kiekvienos iš jų biudžetas, ES fondų lėšų dalis, skirta projektams, priskirtiems savivaldos ir apskričių kompetencijai, pagal kiekvieną regioną finansuoti, minėtų priemonių įgyvendinimo būdas, pareiškėjai, stebėsenos rodikliai, institucijos, atsakingos už priemonių įgyvendinimą, kita reikiama informacija.

Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonė (toliau vadinama – priemonė) – veikla, skirta veiksmų programų prioritetų uždaviniams įgyvendinti. Priemonės projektai atrenkami taikant tik vieną projektų atrankos būdą ir vienodus Stebėsenos komiteto patvirtintus projektų atrankos kriterijus.

Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklės – taisyklės, kuriose nustatytos veiksmų programų administravimo ir finansavimo procesų nuostatos.

Veiksmų programos valdymo komitetas – kiekvienai veiksmų programai, išskyrus Techninės paramos veiksmų programą, iš koordinuojančiosios, vadovaujančiosios, tvirtinančiosios institucijų, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiųjų institucijų atstovų vadovaujančiosios institucijos sudaromas komitetas veiksmų programos planavimo ir įgyvendinimo problemoms nagrinėti. Į komiteto sudėtį gali būti įtraukiami stebėtojų teisėmis socialiniai ekonominiai partneriai.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Reglamento Nr. 1083/2006, Reglamento Nr. 1828/2006, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1987; 2002, Nr. 123-5558), Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), sąvokas.

4. Strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą užtikrina dviejų tipų institucijos:

4.1. ES struktūrinės paramos koordinavimo ir planavimo institucijos: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, koordinuojančioji institucija, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, kurios pagal kompetenciją yra atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, Stebėsenos komitetas, veiksmų programų valdymo komitetai, regionų plėtros tarybos. Jos koordinuoja, planuoja ir prižiūri veiksmų programų įgyvendinimą, pagal kompetenciją užtikrina ES fondų lėšų įsisavinimą laiku.

4.2. ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos institucijos: vadovaujančioji, tarpinės, įgyvendinančiosios, tvirtinančioji, mokėjimus atliekančioji ir audito institucijos, steigiamos vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 37 straipsnio 1 dalies g punkto iii papunkčiu ir 59 straipsniu, ir Viešųjų pirkimų tarnyba. Jos užtikrina, kad veiksmų programos būtų įgyvendinamos veiksmingai, tinkamai ir laiku.

 

II. institucijų funkcijos ir atsakomybė

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė atlieka šias funkcijas:

5.1. sudaro Stebėsenos komitetą;

5.2. tvirtina pagrindinius teisės aktus, reglamentuojančius strategiją ir veiksmų programų administravimą ir finansavimą.

 

KOORDINUOJANČIOJI INSTITUCIJA

 

6. Koordinuojančioji institucija atlieka šias funkcijas:

6.1. organizuoja ir koordinuoja strategijos, veiksmų programų rengimą, prireikus – jų keitimą, teikimą ir derinimą su Europos Komisija, informuoja Europos Komisiją apie strategijos įgyvendinimą per SFC 2007;

6.2. atlieka strategijos įgyvendinimo, suderinamumo su veiksmų programomis, kitais nacionaliniais strateginio planavimo dokumentais ir ES finansinės paramos priemonėmis stebėseną, rengia strategijos įgyvendinimo ataskaitas, numatytas Reglamento Nr. 1083/2006 29 straipsnio 2 dalyje, teikia jas Europos Komisijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.3. organizuoja veiksmų programų priedų rengimą ir keitimą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti veiksmų programų priedus ir jų pakeitimus;

6.4. organizuoja projektų atrankos kriterijų rengimą ir keitimą, teikia Stebėsenos komitetui tvirtinti projektų atrankos kriterijus ir jų pakeitimus;

6.5. kuria ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemą, prižiūri jos veikimą ir tobulina ją:

6.5.1. rengia ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimą reglamentuojančius teisės aktus, jų pakeitimus ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles;

6.5.2. rengia ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, kurį kartu su sukurtos ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos vertinimo ataskaita, kaip numatyta Reglamento Nr. 1083/2006 71 straipsnyje, teikia Europos Komisijai;

6.5.3. organizuoja nustatytų ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimo trūkumų šalinimą ir šios sistemos tobulinimą;

6.5.4. koordinuoja vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, audito, prireikus – ir kitų institucijų poreikius ir veiksmus kuriant ir plėtojant SFMIS, prižiūri SFMIS ir ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos atitiktį, pagal kompetenciją registruoja SFMIS informaciją apie atliekamus veiksmus;

6.6. vadovauja (koordinuojančiosios institucijos atstovas) Stebėsenos komitetui, atlieka Stebėsenos komiteto sekretoriato funkcijas;

6.7. dalyvauja veiksmų programų valdymo komitetų veikloje;

6.8. rengia ES struktūrinės paramos vertinimo planą ir tvirtina jį, užtikrina šio plano įgyvendinimą, informuoja Stebėsenos komitetą ir Europos Komisiją apie ES struktūrinės paramos vertinimo rezultatus, sudaro vertinimo koordinavimo grupę ES struktūrinės paramos vertinimo veiklai koordinuoti;

6.9. rengia ir tvirtina informavimo planą ir metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus bei jų pakeitimus ir teikia juos Europos Komisijai, dalyvauja įgyvendinant informavimo planą, koordinuoja institucijų, atsakingų už strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą, informavimo ir viešinimo veiksmus, sudaro informavimo koordinavimo grupę veiklai koordinuoti;

6.10. analizuoja ir prižiūri papildomumo principo laikymąsi ir teikia Europos Komisijai informaciją, kaip numatyta Reglamento Nr. 1083/2006 15 straipsnyje;

6.11. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, Regionų projektų atrankos tvarkos aprašą, jų detalizavimo dokumentus, teikia atsakingoms institucijoms pasiūlymus dėl jų keitimo;

6.12. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie strategiją ir veiksmų programas;

6.13. užtikrina, kad pagal kompetenciją gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

7. Koordinuojančioji institucija:

7.1. turi teisę sudaryti komisijas ir darbo grupes, kurios padėtų jai užtikrinti tinkamą ES struktūrinės paramos planavimo ir panaudojimo Lietuvoje koordinavimą;

7.2. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų bei įstaigų ir jų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programos valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

7.3. turi kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

VADOVAUJANČIOJI INSTITUCIJA

 

8. Vadovaujančioji institucija atlieka šias funkcijas:

8.1. administruoja veiksmų programas, laikydamasi patikimo finansų valdymo principo, užtikrina visų Reglamento Nr. 1083/2006 60 straipsnyje nurodytų funkcijų atlikimą:

8.1.1. savo atsakomybe paveda tarpinėms ir įgyvendinančiosioms institucijoms vykdyti užduotis, susijusias su Reglamento Nr. 1083/2006 60 straipsnyje numatytų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimu, ir užtikrina pavestų užduočių vykdymo priežiūrą ir kontrolę:

8.1.1.1. nustato pavestų užduočių vykdymo reikalavimus;

8.1.1.2. nustato, ar tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų vidaus sistemos atitinka nustatytus pavestų užduočių vykdymo reikalavimus, teikia rekomendacijas dėl tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų vidaus sistemų tobulinimo;

8.1.1.3. vadovaudamasi rizikos analize, atlieka nuolatinę pavestų užduočių vykdymo priežiūrą ir kontrolę;

8.1.2. kuria ir plėtoja SFMIS, užtikrina jos veikimą, pagal kompetenciją registruoja SFMIS informaciją apie atliekamus veiksmus, teikia informaciją Europos Komisijai per SFC 2007;

8.1.3. teikia tvirtinančiajai institucijai informaciją apie panaikintą ES fondų lėšų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalį arba visas projektui skirtas ES fondų lėšas;

8.1.4. pritaria Stebėsenos komiteto sudarymui, kaip nustatyta Reglamento Nr. 1083/2006 63 straipsnio 1 dalyje ir 64 straipsnio 1 dalyje, dalyvauja Stebėsenos komiteto veikloje;

8.1.5. atlieka kitas vadovaujančiosios institucijos funkcijas, kaip nustatyta Reglamento Nr. 1083/2006 60 straipsnyje;

8.2. rengia Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles ir teikia jas Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti, pagal poreikį ir kompetenciją rengia ir tvirtina Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių detalizavimo dokumentus ir metodinius nurodymus, teikia paaiškinimus dėl jų taikymo;

8.3. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant strategiją, veiksmų programas, veiksmų programų priedus, ES struktūrinės paramos vertinimo planą, informavimo planą ir metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus, ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Regionų projektų atrankos tvarkos aprašą, jų detalizavimo dokumentus, teikia atsakingoms institucijoms pasiūlymus dėl jų keitimo;

8.4. sudaro veiksmų programų valdymo komitetus, jiems vadovauja (vadovaujančiosios institucijos atstovas) ir atlieka veiksmų programų valdymo komitetų sekretoriato funkcijas;

8.5. prižiūri, kad būtų išlaikytas ES fondų ir nacionalinių projektų lėšų santykis pagal veiksmų programų prioritetus, kaip nustatyta veiksmų programose;

8.6. prižiūri ES fondų lėšų panaudojimo spartą ir pagal kompetenciją imasi priemonių, kad ES fondų lėšos nebūtų prarastos pagal Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnio nuostatas:

8.6.1. koordinuoja ES fondų lėšų panaudojimo prognozių sudarymą, prižiūri ir imasi veiksmų, kad jų būtų laikomasi;

8.6.2. teikia koordinuojančiajai institucijai ir Stebėsenos komitetui pasiūlymus dėl ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų įsipareigojimams perskirstymo tarp veiksmų programų ir prioritetų;

8.6.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų einamųjų metų mokėjimams atlikti perskirstymo tarp asignavimų valdytojų;

8.7. informuoja Europos Komisiją ir audito instituciją apie pažeidimus, kaip numatyta Reglamento Nr. 1828/2006 28–31 ir 36 straipsniuose;

8.8. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie veiksmų programas;

8.9. užtikrina, kad pagal kompetenciją gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

9. Vadovaujančioji institucija:

9.1. turi teisę pagal priskirtą kompetenciją prašyti ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, pagal kompetenciją atsakingų už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiųjų institucijų suderinti su ja ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, pagal kompetenciją atsakingų už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiųjų institucijų rengiamus dokumentus;

9.2. turi teisę laikinai, kol bus pašalinti nurodytieji trūkumai, stabdyti tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų sprendimus, priimamus atliekant jos pavestas užduotis, kai, jos manymu, jie prieštarauja ES reglamentų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatoms;

9.3. turi teisę sudaryti komisijas ir darbo grupes, kurios padėtų jai užtikrinti vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimą;

9.4. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų ir įstaigų bei jų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

9.5. turi kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

MINISTERIJOS IR (AR) KITOS VALSTYBĖS INSTITUCIJOS

 

10. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, atlieka šias funkcijas:

10.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant strategiją, veiksmų programas, veiksmų programų priedus, projektų atrankos kriterijus, ES struktūrinės paramos vertinimo planą, informavimo planą ir metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus, ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, Regionų projektų atrankos tvarkos aprašą, jų detalizavimo dokumentus ir teikia atsakingoms institucijoms pasiūlymus dėl jų keitimo;

10.2. pagal kompetenciją planuoja veiksmų programų prioritetų ir priemonių įgyvendinimą:

10.2.1. rengia ir tvirtina priemonių įgyvendinimo planus;

10.2.2. pagal kompetenciją planuoja, kokia ES fondų lėšų dalis bus skirta valstybės projektams, kokia – regionų projektams, kokia – konkurso būdu atrenkamiems projektams, teikia Vidaus reikalų ministerijai pasiūlymus dėl ES fondų lėšų dalies regionų projektams finansuoti skirstymo tarp regionų;

10.2.3. vadovaudamosi veiksmų programomis, veiksmų programų priedais ir Lietuvos Respublikos biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, neviršydamos joms skirtų asignavimų, planuoja ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, skiriamas projektams finansuoti;

10.2.4. planuoja valstybės projektus, sudaro ir tvirtina šių projektų sąrašą;

10.2.5. planuoja kvietimus teikti paraiškas dėl projektų, kurie atrenkami konkurso būdu, ir lėšų, skirtų pagal tam tikrą kvietimą teikti paraiškas, sumas;

10.2.6. planuoja didelės apimties projektus, sudaro ir tvirtina šių projektų sąrašą ir teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, nurodytą Reglamento Nr. 1083/2006 40 straipsnyje;

10.3. rengia, derina su kitomis institucijomis, kaip nustatyta veiksmų programos priede, ir tvirtina Projektų finansavimo sąlygų aprašą;

10.4. rengia gaires pareiškėjams;

10.5. priima sprendimus dėl valstybės, regionų ir projektų, atrinktų konkurso būdu, finansavimo ir sudaro arba įgalioja įgyvendinančiąją instituciją sudaryti su pareiškėjais sutartis;

10.6. pagal kompetenciją vykdo dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevenciją;

10.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka atlieka arba įgalioja įgyvendinančiąją instituciją atlikti veiksmus, susijusius su lėšų išmokėjimu projektų vykdytojams;

10.8. priima sprendimus dėl ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, išmokėtų ir (ar) panaudotų pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus grąžinimo, susigrąžina ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, išmokėtas ir (ar) panaudotas pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus, iš projekto vykdytojo arba įgalioja susigrąžinti įgyvendinančiąją instituciją, taip pat teikia tvirtinančiajai institucijai informaciją apie priimtus sprendimus dėl lėšų grąžinimo;

10.9. gavusios įgyvendinančiosios institucijos informaciją apie nustatytus pažeidimus ir siūlymus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su projekto įgyvendinimu, priima sprendimus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su projekto įgyvendinimu, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse. Įtarusios pažeidimą, informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir paveda atlikti pažeidimo tyrimą;

10.10. teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją apie panaikintą ES fondų lėšų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalį arba visas projektui skirtas ES fondų lėšas;

10.11. pagal kompetenciją užtikrina, kad ES fondų lėšos nebūtų prarastos pagal Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnio nuostatas:

10.11.1. rengia ES struktūrinės paramos panaudojimo prognozes pagal administruojamus prioritetus ir priemones, teikia jas vadovaujančiajai ir tvirtinančiajai institucijoms; atsižvelgdamos į tai, prižiūri ES struktūrinės paramos panaudojimo spartą;

10.11.2. pagal kompetenciją imasi priemonių, kad ES fondų lėšos nebūtų prarastos;

10.11.3. teikia vadovaujančiajai institucijai pasiūlymus dėl veiksmų, užtikrinančių reikiamą ES fondų lėšų panaudojimo spartą;

10.12. dalyvauja Stebėsenos komiteto ir veiksmų programų valdymo komitetų veikloje (ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, atstovas);

10.13. atlikdamos tarpinės institucijos funkcijas, laikydamosi vadovaujančiosios institucijos nustatytų reikalavimų, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe atlieka šias vadovaujančiosios institucijos pavestas užduotis:

10.13.1. vadovaudamosi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, nustato projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimo ir atrankos tvarką, kuria vadovaudamosi atlieka arba įgalioja atlikti įgyvendinančiąją instituciją projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimą ir (ar) atranką, užtikrina, kad į projektų atranką stebėtojų teisėmis būtų įtraukti socialiniai ekonominiai partneriai;

10.13.2. pagal kompetenciją dalyvauja kuriant ir plėtojant SFMIS, registruoja SFMIS informaciją apie atliekamus veiksmus;

10.13.3. teikia koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Reglamento Nr. 1083/2006 48 straipsnio 3 dalyje nustatytų ES struktūrinės paramos vertinimų organizavimo, pagal kompetenciją dalyvauja vertinant veiksmų programas;

10.13.4. pagal kompetenciją dalyvauja atliekant veiksmų programų stebėseną, rengia ir teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, kurios reikia veiksmų programos metinei ir galutinei įgyvendinimo ataskaitoms, kaip numatyta Reglamento Nr. 1083/2006 67 straipsnyje, rengti;

10.13.5. pagal informavimo plane priskirtą atsakomybės sritį dalyvauja informuojant apie ES struktūrinę paramą, teikia koordinuojančiajai ir vadovaujančiajai institucijoms informaciją apie informavimo apie ES struktūrinę paramą veiklą ir kitą informaciją, kurios reikia metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių planuose numatytam informacijos sklaidos apie ES struktūrinę paramą įgyvendinimui užtikrinti;

10.13.6. užtikrina vadovaujančiosios institucijos pavestų užduočių atlikimą, įgyvendina vadovaujančiosios institucijos nustatytus reikalavimus ir teikiamas rekomendacijas dėl pavestų užduočių atlikimo ir tarpinės institucijos vidaus sistemos tobulinimo;

10.13.7. vadovaujančiajai institucijai paprašius, teikia derinti pagal kompetenciją rengiamus strategijos ir veiksmų programų įgyvendinimą reglamentuojančių dokumentų, susijusių su vadovaujančiosios institucijos pavestų užduočių vykdymu, projektus;

10.14. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie veiksmų programas;

10.15. užtikrina, kad pagal kompetenciją gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

11. Vidaus reikalų ministerija:

11.1. koordinuoja ES fondų lėšų dalies, kuri bus skiriama regionų projektams įgyvendinti, planavimą ir skirstymą tarp regionų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų regionų projektams įgyvendinti, planavimą, dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevencijos vykdymą;

11.2. rengia Regionų projektų atrankos tvarkos aprašą ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti;

11.3. pagal kompetenciją prižiūri, kad ES fondų lėšos regionų projektams būtų planuojamos taip, kad šios lėšos nebūtų prarastos pagal Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnio nuostatas:

11.3.1. užtikrina, kad regionų plėtros tarybos, apskričių viršininkų administracijos ir savivaldos institucijos būtų laiku informuojamos apie regionų projektų finansavimo sąlygas ir tvarką;

11.3.2. informuoja atitinkamas ministerijas ir (ar) kitas valstybės institucijas, pagal kompetenciją atsakingas už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, apie grėsmę, kad ES fondų lėšos gali būti nepanaudotos laiku.

12. Ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius:

12.1. turi teisę, įtarus galimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) pažeidimą, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl projektų vykdytojų (perkančiųjų organizacijų) viešųjų pirkimų atitikties Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams;

12.2. turi teisę kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl pareiškėjų planuojamų įgyvendinti ir projektų vykdytojų įgyvendinamų projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms;

12.3. turi teisę tikrinti projektus jų įgyvendinimo arba administravimo vietose;

12.4. turi teisę vykdyti įgyvendinančiosios institucijos funkcijų, kurias ją įgaliojo atlikti, atlikimo priežiūrą ir kontrolę;

12.5. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų ir įstaigų bei jų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia pavestoms funkcijoms ir užduotims atlikti;

12.6. turi kitų teisių, kurias joms suteikia kiti teisės aktai.

 

ĮGYVENDINANČIOJI INSTITUCIJA

 

13. Įgyvendinančioji institucija atlieka šias funkcijas:

13.1. laikydamasi vadovaujančiosios institucijos nustatytų reikalavimų, vadovaujančiosios institucijos atsakomybe atlieka šias vadovaujančiosios institucijos pavestas užduotis:

13.1.1. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektai būtų atrinkti vadovaujantis priemonei taikytinais Stebėsenos komiteto patvirtintais projektų atrankos kriterijais ir kad visą jų įgyvendinimo laikotarpį jie atitiktų galiojančias Europos Bendrijos ir nacionalines taisykles:

13.1.1.1. atlieka valstybės projektų, regionų projektų ir projektų, gautų konkurso būdu, administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą ir patvirtina, kad projektas atitinka priemonei taikytinus Stebėsenos komiteto patvirtintus projektų atrankos kriterijus, taip pat ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, nustatytas projektų finansavimo sąlygas;

13.1.1.2. vadovaudamasi tarpinės institucijos nustatyta tvarka ir esant tarpinės institucijos įgaliojimui atlieka projektų, gautų konkurso būdu, naudos ir kokybės vertinimą ir (ar) atranką;

13.1.1.3. nustato didžiausią leistiną skirti projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms finansuoti ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dydį ir kartu su atliktų vertinimų išvadomis teikia ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, pasiūlymus dėl projekto finansavimo;

13.1.2. įsitikina ir patvirtina, kad pagal sutartį finansuojami darbai yra atlikti, prekės įsigytos bei paslaugos suteiktos ir kad projektų vykdytojų deklaruotos su projektų įgyvendinimu susijusios išlaidos buvo patirtos ir nepažeidžia Europos Bendrijos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų:

13.1.2.1. tikrina projektų vykdytojų teikiamus mokėjimo prašymus, nustato mokėjimo prašymuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, rengia ir teikia ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius (arba jos įgaliota – valstybės iždui), mokėjimo paraiškas dėl lėšų išmokėjimo projekto vykdytojui;

13.1.2.2. rengia ir tvirtina išlaidų deklaracijas, teikia jas tvirtinančiajai institucijai ir kopiją susipažinti ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius;

13.1.2.3. vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir vadovaujančiosios institucijos nustatytais reikalavimais, atlieka projektų patikras vietose;

13.1.2.4. teikia vadovaujančiajai institucijai, ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir tvirtinančiajai institucijai informaciją apie patikrinimus, atliktus tvirtinant išlaidų deklaracijas;

13.1.3. pagal kompetenciją dalyvauja kuriant ir plėtojant SFMIS, registruoja informaciją apie atliekamus veiksmus, saugo informaciją apie įgyvendinamus projektus, renka finansų valdymui, stebėsenai, tikrinimui, auditui ir ES struktūrinės paramos vertinimui būtinus duomenis apie projektų įgyvendinimą;

13.1.4. užtikrina, kad projektų vykdytojai turėtų atskirą sistemą projektų apskaitai tvarkyti (atskirai nuo kitos projekto vykdytojo vykdomos veiklos apskaitos) arba specialų projektų įgyvendinimo sandorių apskaitos kodą;

13.1.5. pagal kompetenciją dalyvauja atliekant veiksmų programų stebėseną, teikia tarpinei institucijai informaciją, kurios reikia veiksmų programos įgyvendinimo metinei ir galutinei ataskaitoms rengti;

13.1.6. pagal kompetenciją dalyvauja skleidžiant informaciją apie ES struktūrinę paramą pagal informavimo plane priskirtą atsakomybės sritį, užtikrina, kad projektų vykdytojai laikytųsi informavimo ir viešinimo reikalavimų, nustatytų Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnyje;

13.2. ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, nustatytomis sąlygomis skelbia kvietimus teikti paraiškas;

13.3. gavusi ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, sprendimą dėl finansavimo projektui skyrimo, apie gautą sprendimą informuoja pareiškėjus, sudaro sutartis su pareiškėjais, prižiūri sutarčių nuostatų laikymąsi;

13.4. pagal kompetenciją teikia pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie projektų rengimo, paraiškų rengimo bei teikimo ir projektų įgyvendinimo reikalavimus;

13.5. pagal kompetenciją užtikrina, kad ES fondų lėšos nebūtų prarastos pagal Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnio nuostatas:

13.5.1. rengia ES fondų lėšų panaudojimo prognozes, teikia jas ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius; atsižvelgdama į tai, prižiūri ES fondų lėšų panaudojimo spartą pagal administruojamus projektus;

13.5.2. pagal kompetenciją imasi priemonių, kad ES fondų lėšos nebūtų prarastos;

13.5.3. teikia ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, pasiūlymus dėl veiksmų, užtikrinančių reikiamą ES fondų lėšų panaudojimo spartą;

13.6. atlieka pažeidimų tyrimą, informuoja ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją, pagal kompetenciją atsakingą už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, apie nustatytus pažeidimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su projekto įgyvendinimu, informuoja vadovaujančiąją ir tvirtinančiąją institucijas apie nustatytus pažeidimus. Įgyvendinančioji institucija, įtarusi viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, informuoja Viešųjų pirkimų tarnybą. Jeigu nustačiusi pažeidimą įgyvendinančioji institucija įtaria nusikalstamą veiką, apie tai ji nedelsdama informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos, vadovaujančiąją instituciją ir ministeriją ir (ar) kitą valstybės instituciją, pagal kompetenciją atsakingą už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius;

13.7. įgaliota ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, susigrąžina iš projekto vykdytojo ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas, išmokėtas ir (ar) panaudotas pažeidžiant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktus;

13.8. užtikrina vadovaujančiosios institucijos pavestų užduočių ir ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, pavestų funkcijų tinkamą atlikimą; įgyvendina vadovaujančiosios institucijos teikiamas rekomendacijas dėl pavestų užduočių atlikimo ir įgyvendinančiosios institucijos vidaus sistemos tobulinimo, taip pat ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, teikiamas rekomendacijas dėl pavestų funkcijų atlikimo ir įgyvendinančiosios institucijos vidaus sistemos tobulinimo; vadovaujančiajai institucijai ir ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, paprašius, teikia derinti rengiamus dokumentus;

13.9. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant informavimo planą, taip pat metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus, ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, jų detalizavimo dokumentus, Projektų finansavimo sąlygų aprašą, gaires pareiškėjams ir teikia pasiūlymus atsakingoms institucijoms dėl jų keitimo;

13.10. dalyvauja (įgyvendinančiosios institucijos atstovas) veiksmų programų valdymo komitetų veikloje;

13.11. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie veiksmų programas;

13.12. užtikrina, kad pagal kompetenciją gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

14. Įgyvendinančioji institucija:

14.1. turi teisę, įtarus galimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimą, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl projektų vykdytojų (perkančiųjų organizacijų) viešųjų pirkimų atitikties Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams;

14.2. turi teisę kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl pareiškėjų planuojamų įgyvendinti ir projektų vykdytojų įgyvendinamų projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms;

14.3. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų ir įstaigų, Tarpžinybinės mokestinių duomenų saugyklos, kitų institucijų ir įstaigų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

14.4. turi kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

15. Viešųjų pirkimų tarnyba atlieka šias funkcijas:

15.1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka kontroliuoja, kaip atliekant projektų viešuosius pirkimus laikomasi šio įstatymo ir kitų jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimų, vykdo šių teisės aktų pažeidimų prevenciją;

15.2. konsultuoja pareiškėjus ir (ar) projektų vykdytojus viešųjų pirkimų atlikimo klausimais;

15.3. atlikdama šių Taisyklių 15.1 punkte nurodytą viešųjų pirkimų kontrolę ir nustačiusi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus, vertinimo kopijas teikia įgyvendinančiajai institucijai, ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai, pagal kompetenciją atsakingai už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius.

 

TVIRTINANČIOJI INSTITUCIJA

 

16. Tvirtinančioji institucija atlieka šias funkcijas:

16.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, jų detalizavimo dokumentus ir teikia atsakingoms institucijoms pasiūlymus dėl jų keitimo;

16.2. užtikrina visų Reglamento Nr. 1083/2006 61 straipsnyje nurodytų tvirtinančiosios institucijos funkcijų atlikimą;

16.3. tris kartus per metus tvirtina ir siunčia Europos Komisijai patvirtintų išlaidų ataskaitas ir mokėjimo paraiškas;

16.4. kartą per metus teikia Europos Komisijai prognozes, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1083/2006 76 straipsnyje;

16.5. kartą per metus informuoja Europos Komisiją apie grąžintinas ir grąžintas ES fondų lėšas, taip pat pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktą informaciją – apie panaikintą ES fondų lėšų dalį arba visas projektui skirtas ES fondų lėšas;

16.6. tikrina iš Europos Komisijos gaunamas ES fondų lėšų sumas;

16.7. pagal kompetenciją dalyvauja kuriant ir plėtojant SFMIS, registruoja SFMIS informaciją apie atliekamus veiksmus, teikia informaciją Europos Komisijai per SFC 2007;

16.8. pagal kompetenciją teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, kurios reikia veiksmų programos metinei ir galutinei įgyvendinimo ataskaitoms, kaip numatyta Reglamento Nr. 1083/2006 67 straipsnyje, rengti;

16.9. dalyvauja (tvirtinančiosios institucijos atstovas) veiksmų programų valdymo komitetų veikloje;

16.10. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie veiksmų programas;

16.11. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ar gaunami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

17. Tvirtinančioji institucija:

17.1. turi teisę atlikti ministerijų ir (ar) kitų valstybės institucijų, pagal kompetenciją atsakingų už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir įgyvendinančiųjų institucijų patikrinimus, susijusius su ES fondų lėšų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų panaudojimu;

17.2. turi teisę tikrinti projektus jų įgyvendinimo arba administravimo vietose;

17.3. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų ir įstaigų bei jų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

17.4. turi kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

MOKĖJIMUS ATLIEKANčiojI INSTITUCIJA

 

18. Mokėjimus atliekančioji institucija atlieka šias funkcijas:

18.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisykles, Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisykles, Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, jų detalizavimo dokumentus ir teikia atsakingoms institucijoms pasiūlymus dėl jų keitimo;

18.2. atidaro Lietuvos banke po atskirą valstybės iždo sąskaitą Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir ES sanglaudos fondo lėšoms;

18.3. valstybės iždo sąskaitose valdo iš Europos Komisijos gaunamas ES fondų lėšas;

18.4. išmoka projektų vykdytojams ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531) ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604);

18.5. tvarko ES fondų lėšų ir grąžintinų ir grąžintų lėšų apskaitą vadovaudamasi Biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2001 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 70 (Žin., 2001, Nr. 30-978; 2006, Nr. 2-16);

18.6. pagal kompetenciją dalyvauja perduodant informaciją į SFMIS apie atliekamus veiksmus;

18.7. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia institucijoms ir įstaigoms, Stebėsenos komitetui, veiksmų programų valdymo komitetams, regionų plėtros taryboms, pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie veiksmų programas;

18.8. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ir gaunami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų tinkamai saugomi.

19. Mokėjimus atliekančioji institucija:

19.1. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę gauti iš institucijų ir įstaigų bei jų administruojamų duomenų bazių, Stebėsenos komiteto, veiksmų programų valdymo komitetų, regionų plėtros tarybų, pareiškėjų ir projektų vykdytojų informaciją, kurios reikia jos funkcijoms atlikti;

19.2. turi kitų teisių, kurias jai suteikia kiti teisės aktai.

 

AUDITO INSTITUCIJA

 

20. Audito institucija atlieka Reglamento Nr. 1083/2006 62 straipsnyje nurodytas audito institucijos funkcijas.

______________

 


 

Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo

tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos

2007–2013 metų Europos Sąjungos

struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir

veiksmų programas, taisyklių

priedas

 

ATSAKOMYBĖS PASKIRSTYMAS TARP INSTITUCIJŲ, ATSAKINGŲ UŽ LIETUVOS 2007–2013 Metų EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS PANAUDOJIMO STRATEGIJOS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS, EKONOMIKOS AUGIMO, SANGLAUDOS SKATINIMO IR TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMĄ

 

Eil. Nr.

Veiksmų programa/prioritetas

Tarpinė institucija

Įgyvendinančioji institucija

 

ŽmoGIŠKŲJŲ išteklių plėtrOS VEIKSMŲ PROGRAMA

 

 

1.

Geras užimtumas ir socialinė aprėptis

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra

2.

Mokymasis visą gyvenimą

Švietimo ir mokslo ministerija

Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra

3.

Tyrėjų gebėjimų stiprinimas

Švietimo ir mokslo ministerija

Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra

4.

Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas

Vidaus reikalų ministerija

Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra

5.

Techninė parama

Finansų ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

Ekonomikos augimO VEIKSMŲ PROGRAMA

 

 

6.

Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra

Ūkio ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija

viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

7.

Verslo produktyvumo didinimas ir verslo aplinkos gerinimas

Ūkio ministerija

viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“

8.

Informacinė visuomenė visiems

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

9.

Esminė ekonominė infrastruktūra

Susisiekimo ministerija, Ūkio ministerija

Transporto investicijų direkcija, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

10.

Transeuropinių transporto tinklų plėtra

Susisiekimo ministerija

Transporto investicijų direkcija

11.

Techninė parama

Finansų ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

Sanglaudos skatinimO VEIKSMŲ PROGRAMA

 

 

12.

Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai

Vidaus reikalų ministerija, Ūkio ministerija, Aplinkos ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra

13.

Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra

Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

14.

Aplinka ir darnus vystymasis

Aplinkos ministerija, Ūkio ministerija, Susisiekimo ministerija

Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, Transporto investicijų direkcija

15.

Techninė parama

Finansų ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

TECHNINĖS PARAMOS VEIKSMŲ PROGRAMA

 

 

16.

Techninė parama Europos Sąjungos struktūrinės paramos, gaunamos pagal konvergencijos tikslą, administravimui

Finansų ministerija

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 529, 2009-06-03, Žin., 2009, Nr. 68-2772 (2009-06-09), i. k. 1091100NUTA00000529

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimo Nr. 1139 "Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas" papildymo