Įsakymas netenka galios 2015-01-15:

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-255, 2014-12-22, paskelbta TAR 2015-01-14, i. k. 2015-00612

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2011-10-14 iki 2015-01-14

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 95-3583, i. k. 1052213ISAK002B-232

 

 

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ

 

2005 m. liepos 29 d. Nr. 2B-232

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2001 m. sausio 17 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 44 „Dėl transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo“ 3.1 punktu (Žin., 2001, Nr. 7-194) bei įgyvendindamas 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse,

1. Tvirtinu Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų tipo patvirtinimo taisykles (pridedama).

2. Technikos skyriui įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos tinklalapyje.

 

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKO PAVADUOTOJAS

L. E. INSPEKCIJOS VIRŠININKO PAREIGAS                                        EUGENIJUS RUŠKUS

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie

Susiekimo ministerijos viršininko

2005 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-232

 

TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų tipo patvirtinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato reikalavimus transporto priemonėms, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų Europos Bendrijos (toliau – EB) tipo patvirtinimui gauti.

2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse (toliau – Direktyva 92/24/EEB) ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/11/EB, iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse (toliau – Direktyva 2004/11/EB).

3. Motorinėse transporto priemonėse, kurių maksimalus konstrukcinis greitis yra mažesnis, nei nustatytas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 16 d. įsakyme Nr. 223 „Dėl Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 70-2078; 2003, Nr. 74-3462), greičio ribojamųjų prietaisų ar greičio ribojamųjų sistemų įrengti nebūtina.

4. Šiomis Taisyklėmis siekiama iki nustatyto dydžio riboti maksimalų N2, N3, M2 ir M3 klasių transporto priemonių greitį kelyje. Tai pasiekiama naudojant greičio ribojamąjį prietaisą ar įrengtą greičio ribojamąją sistemą, kurių pagrindinė funkcija yra reguliuoti varikliui paduodamo kuro kiekį.

 

II. SĄVOKOS

 

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

5.1. greičio ribojamasis prietaisas – tai prietaisas, kurio pagrindinė funkcija yra kontroliuoti kuro padavimą į variklį, siekiant apriboti transporto priemonės greitį iki nustatyto dydžio;

5.2. greičio ribojamoji sistema – transporto priemonėje gamintojo įrengta sistema, atliekanti greičio ribojimo funkciją; transporto priemonėje įrengta maksimalaus greičio ribojamoji sistema nuo pat jos įrengimo yra laikoma transporto priemonės konstrukcijos dalimi, turinčia atitikti tuos pačius reikalavimus kaip ir greičio ribojamasis prietaisas;

5.3. greičio ribojamojo prietaiso tipas – tai greičio ribojamieji prietaisai, kurių charakteristikos nesiskiria šiais pagrindiniais požymiais:

5.3.1. gamintoju ir tipu;

5.3.2. greičio dydžių intervalu, kuriam nustatytas greičio ribojamasis prietaisas;

5.3.3. kuro padavimo varikliui reguliavimo metodu.

5.4. informacinis aplankas – visas aplankas (byla), pareiškėjo pateikiamas techninei tarnybai (laboratorijai) arba įgaliotai institucijai, kuriame yra informacinis dokumentas, brėžiniai, nuotraukos ir kt.

5.5. informacinis dokumentas – šių Taisyklių 1 ir 2 prieduose pateiktas dokumentas, kuriame nurodyta, kokius duomenis turi pateikti pareiškėjas;

5.6. informacinis paketas – informacinis aplankas su įgaliotos institucijos ar techninės tarnybos (laboratorijos) pridėtais bandymo protokolais ar kitais dokumentais;

5.7. įgaliota institucija – Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija);

5.8. nepakrautos transporto priemonės masė – paruoštos eksploatacijai transporto priemonės masė, įskaitant, jei nurodyta, aušinimo priemones, alyvą, kuro, įrankių ir atsarginio rato masę;

5.9. nustatytas greitis (V nustatytasis) – nustatytas vidutinis stabiliomis sąlygomis eksploatuojamos transporto priemonės greitis;

5.10. ribinis greitis (V) – maksimalus transporto priemonės greitis, kai jos konstrukcija ar įranga neleidžia reaguoti į akceleratoriaus pedalo paspaudimą;

5.11. stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) – Taisyklių 6 priedo 1.1.4.2.3 punkte apibūdintas transporto priemonės greitis;

5.12. techninė tarnyba (laboratorija) – juridinis asmuo, įgaliotos institucijos pripažintas kaip bandymų laboratorija ir jos vardu atliekantis konkrečius bandymus ar tyrimus, siekiant įvertinti transporto priemonių ir (arba) jų sudėtinių dalių technines charakteristikas bei parametrus; techninės tarnybos (laboratorijos) turi atitikti standarto LST EN ISO/IEC 17025:2000 reikalavimus ir turėti tai patvirtinantį dokumentą;

5.13. transporto priemonė – M2, M3, N2 ar N3 klasės motorinė transporto priemonė, skirta naudoti keliuose, turinti ne mažiau kaip keturis ratus, didesnį kaip 25 km/h maksimalų konstrukcinį greitį ir turinti įrengtą greičio ribojamąjį prietaisą ar panašią greičio ribojamąją sistemą;

5.14. transporto priemonės tipas – transporto priemonės, kurios nesiskiria šiais pagrindiniais požymiais:

5.14.1. greičio ribojamojo prietaiso ar greičio ribojamosios sistemos, jei yra, gamintoju ir tipu;

5.14.2. greičių intervalu, kuriame greičio apribojimas gali būti intervale, kaip nurodyta bandomojoje transporto priemonėje;

5.14.3. didžiausios variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės masės santykiu, kuris yra mažesnis ar toks pat kaip ir bandomosios transporto priemonės;

5.14.4. didžiausio variklio apsukų skaičiaus ir transporto priemonės su aukščiausia įjungta pavara greičio santykiu, kuris yra mažesnis nei bandomosios transporto priemonės.

 

III. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, EB TIPO PATVIRTINIMAS

 

6. Paraišką gauti transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo patvirtinimą Inspekcijai pateikia transporto priemonės gamintojas arba jo įgaliotas atstovas. Kartu su šia paraiška pridedamas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, informacinis aplankas. Jame turi būti informacinis dokumentas, atitinkantis šių Taisyklių 1 priedą.

7. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, atitinkanti tvirtinamą tipą, pristatoma techninei tarnybai (laboratorijai), atsakingai už EB tipo patvirtinimo bandymus. Bandymams gali būti priimta transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, turinti ne visas tipui būdingas sudėtines dalis, jei pareiškėjas techninei tarnybai (laboratorijai) gali įrodyti, kad tų sudėtinių dalių nebuvimas neturi įtakos tikrinimų rezultatams, pagal šių Taisyklių reikalavimus.

8. Inspekcija, gavusi paraišką, EB tipo patvirtinimą suteikia visiems transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, tipams, atitinkantiems šių Taisyklių 1 priedo informaciniame dokumente nurodytą informaciją bei šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus. Suteikus EB tipo patvirtinimą, gamintojui arba jo įgaliotam atstovui išduodamas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kurio forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 5 priedą. Inspekcija negali to paties EB tipo patvirtinimo numerio suteikti kito tipo transporto priemonei, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema.

9. EB tipo patvirtinimo numeriu gamintojas turi paženklinti kiekvieną patvirtinto tipo transporto priemonę, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema.

 

IV. GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMAS

 

10. Paraišką gauti greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą Inspekcijai pateikia greičio ribojamojo prietaiso gamintojas arba jo įgaliotas atstovas. Kartu su šia paraiška pristatomi:

10.1. informacinis aplankas (jame turi būti informacinis dokumentas, atitinkantis šių Taisyklių 2 priedą), kuriame būtų aprašytos greičio ribojamojo prietaiso techninės charakteristikos ir jo įrengimo metodika vienam ar keliems transporto priemonių tipams, kuriems greičio ribojamąjį prietaisą numatyta įrengti.

10.2. tvirtinamą tipą atitinkantys penki to tipo greičio ribojamojo prietaiso pavyzdžiai, ant kurių būtų aiškiai ir neištrinamai nurodytas pareiškėjo prekinis pavadinimas ar ženklas ir tipo žymėjimas.

10.3. transporto priemonė ar variklis (bandymams variklių stende) su įrengtu tvirtinamą tipą atitinkančiu greičio ribojamuoju prietaisu, pareiškėjo pasirinkto pagal susitarimą su technine tarnyba (laboratorija), atsakinga už EB tipo patvirtinimo bandymus.

11. Inspekcija, gavusi paraišką, EB tipo patvirtinimą suteikia visiems greičio ribojamųjų prietaisų tipams, atitinkantiems šių Taisyklių 2 priedo informaciniame dokumente nurodytą informaciją bei šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus. Suteikus EB tipo patvirtinimą, gamintojui arba jo įgaliotam atstovui išduodamas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kurio forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 6 priedą. Inspekcija negali to paties EB tipo patvirtinimo numerio suteikti kito tipo greičio ribojamajam prietaisui.

12. EB tipo patvirtinimo numeriu gamintojas turi paženklinti kiekvieną patvirtinto tipo greičio ribojamąjį prietaisą.

13. EB tipo patvirtinimo numeris priskiriamas kiekvienam patvirtintam greičio ribojamojo prietaiso tipui. Du pirmieji jo skaitmenys rodo Direktyvos 92/24/EB pakeitimų, apimančių naujausius pagrindinius techninius tobulinimus, padarytus iki EB tipo patvirtinimo suteikimo dienos, eilės numerį.

14. Prie kiekvieno greičio ribojamojo prietaiso, kuris pagal šias Taisykles atitinka patvirtintą greičio ribojamojo prietaiso tipą, lengvai prieinamoje ir gerai matomoje vietoje, laikantis nurodytos patvirtinimo formos, pritvirtinamas EB tipo patvirtinimo žymuo, kurį sudaro:

14.1. raidė „e“ ir EB tipo patvirtinimą suteikusios valstybės skiriamasis numeris, apibrėžti stačiakampio formos rėmeliu;

14.2. šalia stačiakampio formos rėmelio nurodomas toks EB tipo patvirtinimo numeris, nurodytas EB tipo patvirtinimo sertifikate (šių Taisyklių 6 priedas).

15. EB tipo patvirtinimo žymuo, kurio pavyzdys pateiktas šių Taisyklių 7 priede, turi būti aiškiai įskaitomas ir neištrinamas.

 

V. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, IR GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO PRATĘSIMAS

 

16. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso gamintojas, turintis išduotą EB tipo patvirtinimo sertifikatą, privalo informuoti Inspekciją apie visus duomenų pakeitimus, padarytus informaciniame dokumente.

17. Pasikeitus informacinio paketo duomenims, gamintojas ar jo įgaliotas atstovas pateikia naują informacinio paketo turinį ir tą informacinio paketo dalį, kurioje padaryti pakeitimai, nurodydamas padarytus pakeitimus.

18. Jei pasikeitus informacinio paketo duomenims keičiasi EB tipo patvirtinimo sertifikato duomenys, išduodamas naujas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kuris numeruojamas kaip informacinio dokumento pratęsimas (praplėtimas), nurodant EB tipo patvirtinimo pratęsimo (praplėtimo) priežastis ir išdavimo datą.

19. Jei pasikeitus informacinio paketo duomenims Inspekcija priima sprendimą, kad reikia atlikti papildomus bandymus ar patikrinimus, apie tai informuojamas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso gamintojas ar jo įgaliotas atstovas. Naujas EB tipo patvirtinimo sertifikatas išduodamas tik atlikus papildomus bandymus ar patikrinimus.

20. Apie pakeitimą, apibūdinantį EB tipo patvirtinimo suteikimą, ar atsisakymą jį suteikti pranešama Europos Sąjungos valstybėms narėms.

21. Inspekcija, suteikdama EB tipo patvirtinimo pratęsimą, kiekvienam pranešimui turi priskirti eilės numerį, kuris sudarytas kaip ir EB tipo patvirtinimo pratęsimo eilės numeris.

 

VI. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, IR GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO BANDYMAS

 

22. Greičio ribojimo bandymai, kuriuose bandoma transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, arba bandomas pats greičio ribojamasis prietaisas, taip pat privalomos ribinės eksploatacinės savybės yra aprašytos šių Taisyklių 3 priede.

23. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ir kurios apskaičiuotas neribojamas maksimalus greitis yra ne didesnis kaip šios transporto priemonės apibrėžtas nustatytas greitis ir atitinkantis šių Taisyklių reikalavimus, gamintojui paprašius ir Inspekcijai sutikus, gali būti nebandomos pagal šių Taisyklių 3 priedą.

 

VII. GAMYBOS ATITIKTIS

 

24. Inspekcija, prieš suteikdama transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, turi patikrinti, ar gamintojo kontrolės procedūros yra pakankamai efektyvios, garantuojančios produkcijos atitiktį patvirtintam EB tipui.

25. Kiekviena pagal šias Taisykles patvirtinta transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamasis prietaisas turi būti pagaminti taip, kad atitiktų patvirtintą tipą pagal šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus.

26. Siekiant patikrinti, ar vykdomi šių Taisyklių 25 punkto reikalavimai, atliekami atitinkami planiniai ir neplaniniai patikrinimai. Ūkio subjektų stebėsena ir vertinimas, atranka planiniams ir neplaniniams patikrinimams ir šie patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nuostatomis, šiomis Taisyklėmis ir Ūkio subjektų veiklos priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 2B-573 (Žin., 2011, Nr. 3-118).

Punkto pakeitimai:

Nr. 2B-371, 2011-10-07, Žin., 2011, Nr. 123-5863 (2011-10-13), i. k. 1112213ISAK002B-371

 

27. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimo sertifikato turėtojas privalo:

27.1. užtikrinti veiksmingą kokybės kontrolės tvarką;

27.2. turėti galimybę naudotis bandymo įranga, kuri reikalinga patikrinti, ar gaminiai atitinka kiekvieną patvirtintą tipą;

27.3. užtikrinti, kad bandymo rezultatų duomenys būtų registruojami ir kad su pridedamais dokumentais galima būtų susipažinti per susitarimu su Inspekcija nustatytą laikotarpį;

27.4. analizuoti kiekvieno tipo bandymo rezultatus, siekiant patikrinti ir užtikrinti transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso savybių stabilumą, atsižvelgiant į leistinus pramoninės gamybos pakitimus;

27.5. užtikrinti, kad pagal Inspekcijos patvirtintą tvarką kiekvienas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipas ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipas būtų pakankamai kartų tikrinamas ir bandomas;

27.6. užtikrinti, kad bet kurie pavyzdžiai ar tikrinamos dalys, kurie akivaizdžiai neatitinka minėtojo tikrinamo tipo, būtų toliau atrenkami ir bandomi. Reikia imtis visų reikiamų priemonių, kad būtų ištaisyta atitinkamų gaminių neatitiktis EB patvirtintam tipui.

28. Inspekcija, suteikusi EB tipo patvirtinimą, gali bet kuriuo metu patikrinti kiekvienos transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso atitiktį patvirtintam EB tipui.

28.1. Kiekvieno patikrinimo metu Inspekcijos atstovui turi būti pateikti bandymų ataskaitos ir gamybos dokumentai.

28.2. Inspekcijos atstovas atsitiktinės atrankos būdu gali atrinkti pavyzdžius ir juos išbandyti gamintojo laboratorijoje. Minimalus pavyzdžių skaičius nustatomas pagal paties gamintojo atliktų patikrinimų rezultatus.

28.3. Inspekcijos atstovas turi atrinkti pavyzdžius, kurie būtų nusiųsti į techninę tarnybą (laboratoriją), atlikusią EB tipo patvirtinimo bandymus, jei manoma, kad kokybės lygis netinkamas, ar atrodo, kad būtina tikrinti pagal 28.2 punkto atliktų bandymų galiojimą.

28.4. Inspekcija, siekdama patikrinti transporto priemonę, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamąjį prietaisą, gali atlikti bet kurį bandymą, nurodytą šiose Taisyklėse. Paprastai tai atliekama vieną kartą per dvejus metus. Patikrinimo metu nustačius pažeidimą, Inspekcija turi užtikrinti, kad būtų imamasi reikiamų priemonių transporto priemonėms, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ar greičio ribojamųjų prietaisų atitikčiai EB patvirtintam tipui atkurti.

 

VIII. BAUDOS UŽ GAMYBOS NEATITIKIMĄ

 

29. Remiantis šiomis Taisyklėmis suteiktas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimas gali būti panaikintas, jei nevykdomi šių Taisyklių 4 priede nustatyti reikalavimai.

30. Jei Inspekcija panaikina suteiktą transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, ji nedelsdama praneša apie tai kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms, nusiųsdama EB tipo patvirtinimo sertifikato kopiją pagal šių Taisyklių 5 ar 6 priede nustatytą pavyzdį.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Jei transporto priemonės, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ar greičio ribojamieji prietaisai atitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 92/24/EEB, nuostatas, Europos Sąjungos valstybės narės negali:

31.1. atsisakyti suteikti EB tipo patvirtinimą arba uždrausti parduoti, registruoti, pradėti eksploatuoti arba naudoti transporto priemonę, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema;

31.2. atsisakyti suteikti EB tipo patvirtinimą arba uždrausti parduoti ar naudoti greičio ribojamąjį prietaisą arba panašią greičio ribojamąją sistemą.

32. Europos Sąjungos valstybės narės dėl priežasčių, susijusių su greičio ribojamaisiais prietaisais ar panašiomis greičio ribojamosiomis sistemomis, uždraudžia parduoti, registruoti arba pradėti eksploatuoti transporto priemones, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, arba greičio ribojamuosius prietaisus, kurie neatitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 92/24/EEB, nuostatų.

33. Apie transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo patvirtinimą, patvirtinimo pratęsimą ar atsisakymą patvirtinti Europos Sąjungos valstybėms narėms pranešama pateikus paraišką, kurios forma ir turinys nurodyta šių Taisyklių 5 priede, o apie greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, patvirtinimo pratęsimą ar atsisakymą patvirtinti Europos Sąjungos valstybėms narėms pranešama pateikus paraišką, kurios forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 6 priedą.

34. Inspekcija pagal savo kompetenciją konsultuoja ūkio subjektus dėl šių Taisyklių taikymo ir teikia jiems metodinę pagalbą. Konsultacijos ir metodinė pagalba teikiama Ūkio subjektų konsultavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2010 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 2B-556 (Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 99-1174), nustatyta tvarka.

_________________

Papildyta punktu:

Nr. 2B-371, 2011-10-07, Žin., 2011, Nr. 123-5863 (2011-10-13), i. k. 1112213ISAK002B-371

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

1 priedas

 

INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr.________

 

patvirtinantis transporto priemonės EB tipą

 

Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamūs. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei funkcijas valdo mikroprocesorius, pateikiama su jo veikimu susijusi informacija.

 

0. BENDROJI DALIS

0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas):.................................................................................

0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................

0.3. Tipo identifikavimo būdas, jeigu jis nurodytas ant transporto priemonės (b): ....................

0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................

0.4. Transporto priemonės klasė (c): ..........................................................................................

0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................

0.6. Identifikavimo lentelių ir įrašų vieta bei tvirtinimo būdas: .................................................

0.6.1. ant važiuoklės: .................................................................................................................

0.6.2. ant kėbulo: .......................................................................................................................

0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................

0.8. Surinkimo gamyklos (-ų) adresas (-ai): ...............................................................................

1. TRANSPORTO PRIEMONĖS BENDROSIOS KONSTRUKCINĖS CHARAKTERISTIKOS

1.1. Pavyzdinės transporto priemonės nuotraukos ir (arba) brėžiniai: ........................................

2. MASĖ IR GABARITAI (e) (kg ir mm) (pateikite nuorodą į brėžinius, jei yra):

2.6. Paruoštos eksploatacijai transporto priemonės su kėbulu masė ar važiuoklės su kabina masė, jei gamintojas neįrengia kėbulo (įskaitant aušinimo skystį, alyvą, kurą įrankius, atsarginį ratą ir vairuotoją) (o) (maksimali ir minimali kiekvienam variantui): .........................................................................................................

................................................................................................................................................................

2.8. Techniškai leidžiama maksimali pakrautos transporto priemonės masė, nurodyta gamintojo (y) (maksimali ir minimali kiekvienam variantui): .........................................................................................................

3. VARIKLIS (q)

3.1. Gamintojas: .........................................................................................................................

3.1.1. Gamintojo variklio kodas (nurodytas ant variklio ar kitoks identifikavimo būdas): .......

................................................................................................................................................................

3.2. Vidaus degimo variklis: ......................................................................................................

3.2.1. Speciali informacija apie variklį: ......................................................................................

3.2.1.1. Veikimo principas: priverstinis uždegimas/uždegimas nuo suspaudimo, keturtaktis/dvitaktis(l) ................................................................................................................................................................

3.2.1.3. Variklio darbinis tūris (s): ....................................................................................... cm3

3.2.1.4. Suspaudimo laipsnis: .....................................................................................................

3.2.1.8. Didžiausia variklio galia (+): ..........................................  kW, kai apsukų skaičiusmin-1

3.2.1.9. Didžiausias leidžiamas variklio apsukų dažnis, nurodytas gamintojo: ................. min-1

3.2.1.10. Didžiausias efektyvus sukimo momentas (+): ........................................ Nm, kaimin-1

4. TRANSMISIJA (v)

4.2. Tipas (mechaninė, hidraulinė, elektrinė ir t. t.): ...................................................................

4.5. Pavarų dėžė: ........................................................................................................................

4.5.1. Tipas (rankinė/automatinė/CVT (11) (1): ..........................................................................

4.6. Pavarų perdavimo santykiai:

Pavara

Vidiniai pavarų dėžės santykiai (santykiai tarp variklio apsukų ir pavarų dėžės varančiojo veleno apsukų)

Galutinis paleidimo santykis (santykis tarp pavarų dėžės varančiojo veleno apsukų ir varomo rato apsisukimų)

Bendri pavarų santykiai

Maksimali CVT tipui

1

2

3

...

Minimali CVT tipui Galinė

 

 

 

 

4.7. Didžiausias transporto priemonės greitis ir pavara, kuria šis greitis pasiekiamas (km/h) (w):

................................................................................................................................................................

6. PAKABA

6.6. Padangos ir ratai:

6.6.1. Padangos/ratlankio parametrai: ........................................................................................

(Padangoms nurodyti dydžio parametrus, minimalios apkrovos indeksą minimalaus greičio kategorijos simbolį; ratlankiams nurodyti dydžio parametrus ir riedėjimo pečius)

6.6.1.1. 1 ašis: ............................................................................................................................

6.6.1.2. 2 ašis: ...................................................................................................................  ir t. t.

6.6.2. Viršutinė ir apatinė riedėjimo spindulio ribos:

6.6.2.1. 1 ašis: ............................................................................................................................

6.6.2.2. 2 ašis: ....................................................................................................................  ir kt.

6.6.3. Gamintojo rekomenduotas (-i) padangų slėgis (-iai): ...............................................  kPa.

______________

 

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

2 priedas

 

INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr. ................... (a)

 

patvirtinantis greičio ribojamojo prietaiso EB tipą

 

Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamūs. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei funkcijas valdo mikroprocesorius, pateikiama su jo veikimu susijusi informacija.

 

0. BENDROJI INFORMACIJA

0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................

0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................

0.3. Tipo identifikavimas, jei pažymėtas ant techninio mazgo (b): ............................................

0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................

0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................

0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................

12.8. Greičio ribojamasis prietaisas:

12.8.1. Greičio ribojamojo prietaiso tipas: mechaninis/elektrinis/elektroninis1

12.8.2. Priemonės, apsaugančios nuo neteisėto pašalinių asmenų daromo keitimo greičio ribojamajame prietaise: .................................................................................................................................................

12.8.3. Transporto priemonės ar variklio, su kuriais ribojamasis prietaisas buvo bandytas, tipas:

................................................................................................................................................................

12.8.4. Greitis ar greičių dydis, kuriam ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas bandomajai transporto priemonei nurodytame intervale.............................................................................................................

12.8.5. Variklio galios ir nepakrautos bandomosios transporto priemonės masės santykis: ......

................................................................................................................................................................

12.8.7. Transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) greičio ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, tipas (-ai): ................................................................................................................................................................

12.8.8. Greitis ar greičių dydis, kuriam greičio ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas transporto priemonei (-ėms), kurioje (-iose) jis gali būti įrengtas: ............................................................................................

12.8.9. Variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, santykis: ..................................................................................................................................

12.8.10. Didžiausias transporto priemonės, kurioje gali būti įrengtas ribojamasis prietaisas, variklio apsukų dažnis ir aukščiausia pavara įjungtos transporto priemonės greičio santykis:

12.8.11. Taikytas kuro padavimo varikliui reguliavimo metodas:..............................................

______________

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

3 priedas

 

TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ BANDYMAI

 

I. TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ BANDYMAS

 

1. Pareiškėjo prašymu EB tipo patvirtinimo bandymai atliekami, laikantis toliau išdėstytų 2, 3 arba 4 punktų reikalavimų.

2. MATAVIMAI BANDYMŲ KELYJE:

2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, parengimas:

2.1.1. Tvirtinamą tipą atitinkanti transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamasis prietaisas (atsižvelgiant į tai, kas tvirtinama) pateikiama techninei tarnybai (laboratorijai).

2.1.2. Bandomosios transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, variklio, ypač kuro padavimo (karbiuratoriaus ar įpurškimo sistemos) nustatymo parametrai atitinka transporto priemonės gamintojo technines sąlygas.

2.1.3. Padangos tvirtinamos bei jų slėgis nustatomas toks, kaip nurodyta transporto priemonės gamintojo.

2.1.4. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, masė yra gamintojo nurodyta nepakrautos transporto priemonės masė.

2.2. Bandymų kelio charakteristikos:

2.2.1. Bandymui naudojamas paviršius yra tinkamas stabilizuotam greičiui išlaikyti, jame neturi būti nelygumų. Nuolydžiai ne didesni kaip 2 proc. ir negali skirtis daugiau kaip 1 proc, išskyrus posūkio išlinkimuose.

2.2.2. Ant bandymui naudojamo kelio paviršiaus nėra stovinčio vandens, sniego ar ledo.

2.3. Aplinkos oro sąlygos:

2.3.1. Vidutinis vėjo greitis, išmatuotas ne žemesniame kaip 1 m virš žemės paviršiaus aukštyje, mažesnis negu 6 m/s, vėjo gūsiai ne stipresni kaip 10 m/s.

2.4. Greitėjimo bandymo metodas:

2.4.1. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojanti 10 km/h mažesniu nei nustatytas greičiu, greitinama kiek įmanoma, visiškai išnaudojant greitintuvo kontrolės mechanizmą. Greitinama mažiausiai 30 sekundžių nuo tos akimirkos, kai buvo stabilizuotas transporto priemonės greitis. Bandymo metu registruojamas momentinis transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, greitis, kad būtų galima nustatyti greičio kreivę ir palyginti ją su greičiui padidinti reikalingu laiku, ir greičio ribojimo funkcijos metu arba, kai tinka, greičio ribojamojo prietaiso naudojimo metu (šio priedo 1 grafikas). Leistina greičio matavimo tikslumo paklaida yra ± 1 proc., leistina laiko matavimo tikslumo paklaida – 0,1 s.

2.4.2. Greitėjimo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):

2.4.2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, išvystytas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) yra lygus arba mažesnis už nustatytą greitį (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. arba 5 km/h paklaida nustatytam greičiui (V nustatytasis) (pasirenkamas didesnis dydis).

2.4.2.2. Greitėjimas atitinka pereinamojo vyksmo charakteristiką (šio priedo 2 grafikas) išvysčius stabilizuotą greitį (V stabilizuotasis) pirmą kartą:

a) didžiausias greitis neviršija stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) daugiau kaip 5 proc.;

b) greičio pokyčio intervalas ne didesnis kaip 0,5 m/s2, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;

c) 2.4.2.3 punkte nurodytos stabilizuoto greičio sąlygos pasiekiamos per 10 s nuo to momento, kai pirmą kartą išvystomas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis).

2.4.2.3. Stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis), pasiekus pastovaus greičio kontrolę (šio priedo 2 grafikas):

a) nesvyruoja daugiau kaip 4 proc. arba 2 km/h stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) (pasirenkamas didesnis);

b) neviršija 0,2 m/s-2 greičio pokyčio intervalo, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;

c) yra vidutiniškas greitis, paskaičiuotas per ne mažesnį kaip 20 sekundžių laikotarpį, 10 sekundžių praėjus po to, kai buvo išvystytas stabilizuotas greitis.

2.4.2.4. Greitėjimo bandymai atliekami ir pripažinimo kriterijai tikrinami kiekvienam pavaros mažinimo, kad būtų galima viršyti greičio apribojimą santykiniam dydžiui.

2.5. Pastovaus greičio bandymo metodas:

2.5.1. Transporto priemone, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojama nuspaudus iki galo akceleratorių, kol pasiekiamas pastovus greitis. Tada mažiausiai 400 metrus važiuojama nekeičiant išvystyto greičio. Vidutinio transporto priemonės greičio matavimai kartojami, laikantis tų pačių bandymo sąlygų, bet važiuojant priešinga kryptimi ir laikantis tos pačios bandymo eigos. Viso ankstesnio bandymo stabilizuotas greitis yra dviejų vidutinių greičių, išmatuotų bandymo metu atliktos kelionės į priekį ir atgal metu, vidurkis. Visas bandymas, įskaitant stabilizuoto greičio apskaičiavimą atliekamas penkis kartus. Greičio matavimų tikslumo paklaida ± 1 proc., laiko matavimų tikslumo paklaida 0,1 s.

2.5.2. Pastovaus greičio bandymo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):

2.5.2.1. Nei vienas iš išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) neviršija nustatyto greičio (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. arba 5 km/h nustatyto greičio (V nustatytasis) paklaida (pasirenkamas didesnis).

2.5.2.2. Skirtumas tarp didžiausių bandymų metu išvystytų stabilizuotų greičių ne didesnis kaip 3 km/h.

2.5.2.3. Pastovaus greičio bandymai atliekami ir pripažinimo kriterijai tikrinami kiekvienam pavaros sumažėjimo, leidžiančio teoriškai viršyti greičio apribojimą santykiniam dydžiui.

3. BANDYMAI GALINGUMO MATAVIMO STENDE:

3.1. Galingumo matavimo stendo charakteristikos yra šios:

3.1.1. galingumo matavimo stendas veikiamas ekvivalentiška transporto priemonės masei inercija Ā± 10 proc. tikslumu; transporto priemonės greitis matuojamas ± 1 proc. tikslumu; laikas matuojamas 0,1 s tikslumu.

3.2. Greitėjimo bandymo metodas:

3.2.1. Bandymo metu nustatoma tokia galingumo matavimo stendo stabdžių absorbavimo galia, kuri atitinka transporto priemonės atsparumą laipsniškam judėjimui, važiuojant bandomuoju greičiu (-iais). Ši galia gali būti nustatoma apskaičiavimo būdu, o jos nustatymo tikslumas ± 10 proc. Pareiškėjo prašymu ir kompetentingai institucijai sutikus, absorbuojama galia gali būti nustatoma 0,4 Pmaks (Pmaks – maksimali variklio galia). Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojanti 10 km/ h mažesniu nei jos nustatytu greičiu, maksimaliai greitinama, visiškai išnaudojant greitintuvo kontrolės mechanizmą. Greitinama mažiausiai 20 sekundžių nuo tos akimirkos, kai transporto priemonės greitis buvo stabilizuotas. Bandymo metu registruojamas momentinis transporto priemonės greitis

tam, kad būtų galima nustatyti greičio kreivę ir palyginti ją su jam išvystyti reikalingu laiku, ir greičio ribojimo funkcijos metu arba, kai tinka, greičio ribojamojo prietaiso naudojimo metu (šio priedo 1 grafikas).

3.2.2. Greitėjimo bandymo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):

3.2.2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, išvystytas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) yra lygus arba mažesnis negu nustatytas greitis (V nustatytasis). Leistina 5 proc. arba 5 km/h nustatyto greičio paklaida (imamas didesnis).

3.2.2.2. Greitėjimas atitinka pereinamojo vyksmo charakteristiką (šio priedo 2 grafikas) išvysčius stabilizuotą greitį (V stabilizuotasis) pirmą kartą:

a) didžiausias greitis neviršija stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) daugiau kaip 5 proc;

b) greičio pokyčio intervalas ne didesnis kaip 0,5 m/s2, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;

c) 3.2.2.3 punkte nurodytos stabilizuoto greičio sąlygos pasiekiamos per 10 s nuo to momento, kai pirmą kartą išvystomas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis).

3.2.2.3. Stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis), pasiekus pastovaus greičio kontrolę (šio priedo 2 grafikas):

a) nesvyruoja daugiau kaip 4 proc. arba 2 km/h stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) (pasirenkamas didesnis);

b) neviršija 0,2 m/s2 greičio pokyčio intervalo, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s.

3.2.2.4. Greitėjimo bandymai atliekami ir pripažinimo kriterijai tikrinami kiekvienam pavaros greitėjimo sumažėjimo, leidžiančio teoriškai viršyti greičio apribojimą, santykiniam dydžiui.

3.3. Pastovaus greičio bandymo atlikimo metodas:

3.3.1. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, montuojama ant galingumo matavimo stendo. Toliau nurodytus pripažinimo kriterijus turėtų atitikti galingumo matavimo stendo absorbuota galia, galinti laipsniškai svyruoti nuo maksimalios galios Pmaks iki 0,2 Pmaks. Transporto priemonės greitis registruojamas anksčiau nurodytos galios amplitudės ribose. Didžiausias transporto priemonės greitis nustatomas pagal šią amplitudę. Bandymai atliekami ir anksčiau minėti rodikliai registruojami penkis kartus.

3.3.2. Pastovaus greičio bandymų pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):

3.3.2.1. Nei vienas iš išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) neviršija nustatyto greičio (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. nustatyto greičio (V nustatytasis) arba 5 km/h paklaida (pasirenkamas didesnis).

3.3.2.2. Skirtumas tarp didžiausių bandymų metu išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) ne didesnis kaip 3 km/h.

3.3.2.3. Pastovių greičių bandymai atliekami ir pripažinimo kriterijai tikrinami kiekvienam pavaros greitinimo sumažėjimo, leidžiančio teoriškai viršyti greičio apribojimą santykiniam dydžiui.

4. BANDYMAS VARIKLIO BANDYMŲ STENDE:

4.1. Ši bandymo procedūra gali būti atliekama tiktai tada, jei pareiškėjas gali techninei tarnybai garantuoti, kad šis metodas yra tapatus bandymų, atliktų ant bandymų kelio, matavimams.

 

1 grafikas. Besimptomė kreivė

 

Šiuo atveju nustatytas greitis lygus maksimaliam greičiui tik maksimalaus greičio sąlygoms įvykdyti.

 

2 grafikas. Virpesių kreivė

 

Vmaks yra maksimalus pasiektas transporto priemonės greitis pirmo pusperiodžio atsakomojoje kreivėje.

Vstab yra transporto priemonės stabilizuotas greitis. Tai yra vidutinis greitis suskaičiuotas per minimalų 20 sekundžių periodą, pradedant 10 sekundžių po pasiekto stabilizuoto greičio.

 

II. GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO PATVARUMO BANDYMAS

 

1. Greičio ribojamasis prietaisas pateikiamas patvarumo bandymui, laikantis toliau aprašytos eigos. Tačiau šio bandymo galima neatlikti, jeigu pareiškėjas įrodo atsparumą senėjimui.

1.1. Greičio ribojamasis prietaisas sukamas stende, imituojant tokią padėtį ir judėjimą, kuriuos greičio ribojamasis prietaisas patirtų, jei būtų sumontuotas transporto priemonėje.

1.2. Veikimo ciklą (ciklo diagrama pateikiama žemiau) palaiko gamintojo pateikta kontrolės sistema.

 

Ciklo diagrama

 

t0 – t1 – t2 – t3 – t4 – t5 – t6 – t7 – laikas, reikalingas atlikti šį veiksmą.

t1 – t2 = 2 sekundės

t3 – t4 = 1 sekundė

t5 – t6 = 2 sekundės

t7 – t8 = 1 sekundė

 

2. Toliau nurodyti penki sąlygų tipai. Greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimui pateiktų pavyzdžių bandymai atliekami toliau lentelėje nurodytomis sąlygomis:

 

1-as greičio ribojamasis prietaisas

2-as greičio ribojamasis prietaisas

3-ias greičio ribojamasis prietaisas

4-as greičio ribojamasis prietaisas

1-asis sąlygų tipas

X

 

 

 

2-asis sąlygų tipas

 

X

 

 

3-iasis sąlygų tipas

 

X

 

 

4-asis sąlygų tipas

 

 

X

 

5-asis sąlygų tipas

 

 

 

X

2.1. Pirmasis sąlygų tipas: bandymai esant aplinkos temperatūrai (293 K ± 2 K); ciklų skaičius – 50 000.

2.2. Antrasis sąlygų tipas: bandymai esant aukštai temperatūrai:

2.2.1. Elektroninės sudėtinės dalys:

Ciklas su elektroninėmis sudėtinėmis dalimis atliekamas klimato kameroje. Per visą veikimo ciklą palaikoma 338 K ± 5 K temperatūra. Ciklų skaičius – 12 500.

2.2.2. Mechaninės sudėtinės dalys:

Ciklas su mechaninėmis sudėtinėmis dalimis atliekamas klimato kameroje. Per visą veikimo ciklą palaikoma 373 K ± 5 K temperatūra. Ciklų skaičius – 12 500.

2.3. Trečiasis sąlygų tipas: bandymai esant žemai temperatūrai.

Per visą veikimo ciklą antrajam sąlygų tipui naudojamoje klimato kameroje palaikoma 253 K ± 5 temperatūra. Ciklų skaičius – 12 500.

2.4. Ketvirtasis sąlygų tipas: bandymai druskingoje atmosferoje. Tokie bandymai atliekami tiktai su tomis sudėtinėmis dalimis, kurioms tenka patirti kelio aplinkos poveikį.

2.4.1. Atliekamas greičio ribojamojo prietaiso bandymų ciklas druskingos atmosferos kameroje. Natrio chlorido koncentracija yra 5 proc, o klimato kameros vidaus temperatūra 308 K ± 2 K. Ciklų skaičius – 12 500.

2.5. Penktasis sąlygų tipas: vibracijos bandymas.

2.5.1. Greičio ribojamasis prietaisas montuojamas panašiai kaip būtų montuojamas transporto priemonėje.

2.5.2. Sinusoldalinės vibracijos taikomos visose trijose plokštumose; logaritminis diapazonas – 1 oktava per minutę:

2.5.2.1. Pirmasis bandymas: dažnių intervalas 10-24 Hz, amplitudė ± 2 mm.

2.5.2.2. Antrasis bandymas: dažnių intervalas 24-1000 Hz važiuoklei ir kabinoje sumontuotiems techniniams mazgams, sąnaudos 2,5 g. Variklyje sumontuotiems techniniams mazgams sąnaudos – 5 g.

2.6. Patvarumo bandymų pripažinimo kriterijai:

2.6.1. Patvarumo bandymų pabaigoje neturi būti užfiksuota jokių greičio ribojamojo prietaiso modifikacijų nustatyto greičio atžvilgiu.

2.6.2. Tačiau, jeigu vieno iš patvarumo bandymų metu greičio ribojamasis prietaisas sugenda, apsvarsčius gamintojo pageidavimus, galima pateikti bandymams atlikti antrą greičio ribojamąjį prietaisą

______________

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

4 priedas

 

GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ AR PANAŠIŲ GREIČIO RIBOJAMŲJŲ SISTEMŲ REIKALAVIMAI

 

1. Greičio ribojimas turi būti toks, kad normaliai eksploatuojama transporto priemonė, nepaisant ją galinčių veikti vibracijų, atitiktų šių Taisyklių reikalavimus. Greičio ribojamasis prietaisas projektuojamas, konstruojamas ir surenkamas taip, kad normaliai eksploatuojama transporto priemonė su joje įrengtu greičio ribojamuoju prietaisu atitiktų šių Taisyklių reikalavimus.

2. Greičio ribojamasis prietaisas turi būti suprojektuotas, sukonstruotas ir surinktas taip, jog būtų atsparus korozijai ir senėjimui, kurie jį gali veikti, ir apsaugotas nuo galimo pašalinių asmenų charakteristikų ir parametrų keitimo.

3. Eksploatuojamoje transporto priemonėje, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, jokiu atveju negalima laikinai arba nuolat padidinti ar pašalinti nustatyto leistino greičio dydžio. Nepažeidžiamumas greičio ribojamojo prietaiso ar greičio ribojamosios sistemos techninei tarnybai (laboratorijai) įrodomas pateikus dokumentus, analizuojančius gedimų režimą kuriuose jų veikimas bus visapusiškai ištirtas.

Analizė, atsižvelgiant į įvairias sistemos būsenas, turi parodyti įvesties ar išvesties būsenų keitimo padarinius veikimui, galimybes įvykti šiems keitimams dėl gedimų ar dėl pašalinių asmenų atliekamo keitimo ir tikimybę keitimams įvykti. Analizė turi būti visuomet pradedama po pirmojo gedimo.

4. Greičio ribojimo funkciją greičio ribojamąjį prietaisą ir jo veikimui būtinas jungtis, išskyrus tas, kurios yra esminės transporto priemonei eksploatuoti, turi būti įmanoma apsaugoti nuo bet kokio neteisėto reguliavimo ar energijos tiekimo nutraukimo jį plombuojant ir (arba) naudojant specialius įrankius.

5. Greičio ribojimo funkcija ir greičio ribojamasis prietaisas neturi įjungti transporto priemonės darbinės stabdžių sistemos. Pagalbinė stabdžių sistema gali būti naudojama greičio lėtinimui tik, kai greičio ribojamasis prietaisas jau apribojo kuro padavimą iki minimalios kuro padavimo padėties.

6. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi būti tokie, kad spaudžiant akceleratoriaus pedalą nustatytu greičiu važiuojančios transporto priemonės greitis nesikeistų.

7. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi leisti įprastu būdu valdyti akceleratorių ketinant perjungti pavarą.

8. Gedimas ar pašalinių asmenų daromas keitimas neturi daryti įtakos transporto priemonės greičiui, kai yra paspaudžiamas akceleratoriaus pedalas.

9. Greičio ribojimo funkcija veikia nepriklausomai nuo naudojamo akceleratoriaus valdymo įtaiso, jei yra daugiau nei vienas toks įtaisas, pasiekiamas iš vairuotojo sėdimos vietos.

10. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi patikimai veikti juos supančioje elektromagnetinėje aplinkoje, patys šioje aplinkoje niekam nesudarydami nepriimtinų elektromagnetinių trukdžių.

11. Visos sudėtinės dalys, kurių reikia, kad visapusiškai veiktų greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas, turi gauti energiją transporto priemonei pradėjus važiuoti. 12. Nustatytas greitis turi būti nurodytas kiekvienos transporto priemonės vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje pritvirtintoje lentelėje.

______________

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

5 priedas

 

TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS

 

apie transporto priemonės

 

– tipo patvirtinimą1,

 

– tipo patvirtinimo pratęsimą1,

 

– atsisakymą patvirtinti tipą1,

 

EB tipo patvirtinimo Nr.: ................................. Pratęsimo Nr.: .................................................

 

0. BENDROJI INFORMACIJA

0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................

0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................

0.3. Tipo identifikavimo būdas, jeigu jis nurodytas ant transporto priemonės (b):

0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................

0.4. Transporto priemonės klasė (c): ..........................................................................................

0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................

0.8. Surinkimo gamyklos (-ų) adresas (-ai): ...............................................................................

 

1. PAPILDOMA INFORMACIJA

1.1. EB tipo patvirtinimą gavusio (-ių) greičio ribojamojo (-ų) prietaiso (-ų) gamintojas ir tipas, jei yra; EB tipo patvirtinimo numeriai: ............................................................................................................................

1.2. Įrengtos greičio ribojamosios sistemos gamintojas ir tipas: .................................................

1.3. Greitis ar greičių dydžiai, kuriems galima nustatyti apribojimą................................... km/h

1.4. Didžiausias variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės tipo masės santykis: ........

1.5. Didžiausias transporto priemonės variklio apsukų dažnis ir transporto priemonės, įjungtos aukščiausia pavara, greičio santykis: .........................................................................................................................

2. Technikos tarnyba (laboratorija), atsakinga už bandymus: ....................................................

3. Bandymų ataskaitos data: ......................................................................................................

4. Bandymų ataskaitos numeris: ................................................................................................

5. EB tipo patvirtinimo pratęsimo priežastis (-ys) (jei tinka): ....................................................

6. Pastabos (jei yra):.

7. Vieta: .....................................................................................................................................

8. Data: ......................................................................................................................................

9. Parašas: ..................................................................................................................................

10. Pridedamas sąrašas dokumentų, sudarančių EB tipo patvirtinimo bylą pateiktą EB tipo patvirtinimą išdavusiai įgaliotai institucijai, kurią galima gauti paprašius.

______________

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

6 priedas

 

GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS

 

apie greičio ribojamojo prietaiso

 

– tipo patvirtinimą 1,

 

– tipo patvirtinimo pratęsimą1,

 

– atsisakymą patvirtinti tipą1,

 

EB tipo patvirtinimo Nr.: ...............................  Pratęsimo Nr. ...................................................

0. BENDROJI INFORMACIJA

0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................

0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................

0.3. Tipo identifikavimas, jei pažymėtas ant techninio mazgo: .................................................

0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................

0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................

0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................

1. PAPILDOMA INFORMACIJA:

1.1. Greičio ribojamasis prietaisas: mechaninis/elektrinis/elektroninis (1)

1.2. Transporto priemonės, kurioje ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, tipas (-ai):..............

1.3. Greitis ar greičių dydis, kuriam greičio ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas transporto priemonei (-ėms), kurioje (-iose) greičių ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas: .....................................................

1.4. Transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) jis gali būti įrengtas, variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės masės santykis: .....................................................................................................................

1.5. Didžiausias transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) greičio ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, variklio apsukų dažnis ir aukščiausia pavara įjungtos transporto priemonės, greičio santykis: ..............

................................................................................................................................................................

1.6. Kiekvieno transporto priemonės tipo greičio ribojamojo prietaiso įrengimo instrukcijos: ..

2. Technikos tarnyba (laboratorija), atsakinga už bandymus: ....................................................

3. Bandymų ataskaitos data: ......................................................................................................

4. Bandymų ataskaitos numeris: ................................................................................................

5. EB tipo patvirtinimo pratęsimo priežastis (-ys) (jei tinka): ....................................................

6. Pastabos (jei yra): ...................................................................................................................

7. Vieta: .....................................................................................................................................

8. Data: ......................................................................................................................................

9. Parašas: ..................................................................................................................................

10. Pridedamas sąrašas dokumentų, sudarančių EB tipo patvirtinimo bylą pateiktą EB tipo patvirtinimą išdavusiai įgaliotai institucijai, kurią galima gauti paprašius.

______________

 

 

 

Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio

ribojamieji prietaisai ar panašios greičio

ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų

prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių

7 priedas

 

GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO ŽYMENS PAVYZDYS

 

a ≥ 8 mm

Greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimo žymuo, tvirtinamas prie greičio ribojamojo prietaiso. Remiantis Direktyva 92/24/EEB greičio ribojamasis prietaisas buvo patvirtintas Prancūzijoje (e2), jam suteiktas EB tipo patvirtinimo numeris 001241. Pirmieji du skaitmenys rodo, kad greičio ribojamasis prietaisas buvo patvirtintas pagal pradinę Direktyvos 92/24/EB formą.

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Įsakymas

Nr. 2B-371, 2011-10-07, Žin., 2011, Nr. 123-5863 (2011-10-13), i. k. 1112213ISAK002B-371

Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2005 m. liepos 29 d. įsakymo Nr. 2B-232 "Dėl Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių" pakeitimo

 

 



1 Išbraukti tą variantą, kuris netinkamas.

1 Pastoviai kintama transmisija.

PASTABA. Punktų numeriai ir išnašos atitinka Direktyvos 70/156/EEB I priedo su paskutiniais pakeitimais, padarytais Direktyva 2001/116/EB, numeraciją ir išnašas. Punktai, kurie yra nesvarbūs, praleidžiami.

1 Išbraukti tą variantą kuris netinkamas.

PASTABA. Punktų numeriai ir išnašos atitinka Direktyvos 70/156/EEB I priedo su paskutiniais pakeitimais, padarytais Direktyva 2001/116/EB, numeraciją ir išnašas.