Suvestinė redakcija nuo 2020-11-11 iki 2021-01-15

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 132-6743, i. k. 1102330ISAK003D-979

 

Nauja redakcija nuo 2012-01-01:

Nr. 3D-937, 2011-12-22, Žin. 2011, Nr. 161-7663 (2011-12-29), i. k. 1112330ISAK003D-937

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ BENDRŲJŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. lapkričio 8 d. Nr. 3D-979

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120, 12.4 papunkčiu ir siekdamas supaprastinti Žemės ūkio ministerijos vykdomą valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių administravimą

Preambulės pakeitimai:

Nr. 3D-85, 2020-02-11, paskelbta TAR 2020-02-11, i. k. 2020-03041

 

tvirtinu Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2011 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3D-937 redakcija)

 

VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ BENDROSIOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosios administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) vykdomų programų priemonių ir papriemonių (toliau – Priemonės) bendruosius administravimo ir finansavimo reikalavimus. Detali Priemonės administravimo ir finansavimo tvarka nustatoma tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-85, 2020-02-11, paskelbta TAR 2020-02-11, i. k. 2020-03041

 

2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 193, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 19 d. Komisijos reglamentu (ES) 2019/289 (OL 2019 L 48, p. 1), 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje (OL 2013 L352, p. 9), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 21 d. Komisijos reglamentu (ES) 2019/316 (OL 2019 L 51, p. 1), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1), 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (OL 2014 L 190 p. 45) bei Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Nr. 3D-85, 2020-02-11, paskelbta TAR 2020-02-11, i. k. 2020-03041

 

3. Taisyklių nuostatos taikomos šioms Priemonėms:

3.1. Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemonėms;

3.2. Kitoms iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamoms Priemonėms:

3.2.1. „Parama kaimo bendruomenėms“;

3.2.2. „Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos (toliau – ES) ir kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir atstovavimo jose finansavimas“;

3.2.3. Valstybei nuosavybės teise priklausančių žemės savininkų ir kitų naudotojų žemėje esančių melioracijos statinių rekonstravimo ir remonto darbai (taikomos Taisyklių VIII ir XV skyrių nuostatos);

3.2.4. Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos (paramos gavėjo mirties atveju, kai parama paveldėtojui patvirtinta po 2011 m. spalio 19 d., taikomos Taisyklių VIII, XII, XIII ir XV skyrių nuostatos);

3.2.5. „Parama ekologiškų ir pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų maisto produktų vartojimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose skatinimas“;

3.2.6. „Parama buitinių nuotekų (biologinio) valymo įrenginių bandomiesiems projektams“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-85, 2020-02-11, paskelbta TAR 2020-02-11, i. k. 2020-03041

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

4.1. Administracinis patikrinimas – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ar kitos Priemones administruojančios institucijos atliekamas tikrinimas siekiant patikrinti pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų teisingumą ir išlaidų tinkamumą paramai gauti.

4.2. Nacionalinė parama žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – nacionalinė parama) – iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, nereikšminga (de minimis) pagalba ir (arba) kita parama, skirta Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai veiklai remti.

4.3. Nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraiška (toliau – paraiška) – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas fizinio arba juridinio asmens, siekiančio gauti paramą pagal tą Priemonę, ir pateiktas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai institucijai.

4.4. Pagalbos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas valstybės pagalbai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšmingai (de minimis) pagalbai gauti.

4.5. Paramos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas kitai nacionalinei paramai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, negu valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšminga (de minimis) pagalba, gauti.

4.6. Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, teikiantis nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraišką pagal tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisykles.

4.7. Patikra vietoje – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatytos Priemonę administruojančios institucijos atliekamas fizinis pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų ir dokumentų arba pagal tą Priemonę vykdomos veiklos patikrinimas vietoje.

4.8. Pažyma – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas už duomenų teikimą atsakingo juridinio asmens ir teikiamas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai Priemonę administruojančiai institucijai dėl nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai išmokėjimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjui.

4.9. Valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – valstybės pagalba) – bet kokia priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus ir teikiama Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir kaimo plėtros veiklai remti.

4.10. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4.11. Kitos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme ir (arba) tam tikrų Priemonių įgyvendinimo taisyklėse bei kituose teisės aktuose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

II. BENDRIEJI PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ REIKALAVIMAI

 

5. Priemonių įgyvendinimo taisyklėse turi būti nurodyta:

5.1. teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtos Priemonės įgyvendinimo taisyklės;

5.2. Priemonės įgyvendinimo tikslai;

5.3. Priemonės finansavimo šaltiniai;

5.4. remiama (-os) veikla (-os) ir (arba) išlaidų rūšys;

5.5. nacionalinės paramos dydis ir (arba) intensyvumas;

5.6. tinkamumo nacionalinei paramai gauti reikalavimai nacionalinę paramą siekiantiems gauti asmenims;

5.7. tinkamos ir netinkamos finansuoti išlaidos, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kompensavimo ar nekompensavimo nuostatos;

5.8. paraiškos ir (arba) pažymos forma;

5.9. pareiškėjo teikiamų dokumentų reikalavimai;

5.10. paraiškų, pažymų ir (arba) kitų dokumentų teikimo ir vertinimo tvarka ir terminai;

5.11. mokėjimo prašymų, tarpinių mokėjimo prašymų, išlaidų pagrindimo suvestinių, tarpinių išlaidų pagrindimo suvestinių formų tvirtinimo, teikimo ir vertinimo tvarka (nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias pareiškėjai, paramos ir (arba) pagalbos gavėjai teikia minėtus dokumentus);

5.12. nuostatos dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos taikymo (nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias skiriama nereikšminga (de minimis) pagalba);

5.13. nacionalinės paramos lėšų išmokėjimo tvarka paramos ir (arba) pagalbos gavėjams ir lėšų išmokėjimo būdai;

5.14. institucijų, dalyvaujančių administruojant Priemonę, funkcijos, teisės, pareigos ir atsakomybė;

5.15. su nacionalinės paramos skyrimu susijusios medžiagos saugojimo terminas;

5.16. už nacionalinės paramos lėšas įsigyto turto draudimo perleisti terminas (jei pagal atitinkamos Priemonės įgyvendinimo taisykles turtas yra įsigyjamas);

5.161. nuostatos dėl informacijos pateikimo į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą (toliau – Registras) ir (arba) į Europos Komisijos sukurtą Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę (toliau – Valstybės pagalbos skaidrumo svetainė);

Papildyta papunkčiu:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

5.17. kita informacija, kuri būtina siekiant įgyvendinti Priemonės tikslus.

6. Priemonių įgyvendinimo taisyklės skelbiamos teisės aktų nustatyta tvarka bei Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).

7. Patikrų vietoje atlikimo tvarka nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias reikalinga atlikti patikras vietoje, arba Agentūros nustatyta tvarka patvirtintame Darbo procedūrų apraše.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

8. Nustatant konkrečios Priemonės paraiškos formą ir kartu su paraiška prašomus pateikti dokumentus bei jų turinį, turi būti atsižvelgiama, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti pareiškėjo, jo partnerių, jei numatyta, ir paraiškos tinkamumą. Iš pareiškėjo neturi būti reikalaujama nepagrįstai daug informacijos ir dokumentų, kurie būtų nereikšmingi vertinant, tačiau iš esmės sunkintų paraiškos rengimą. Vertinant paraiškos tinkamumą, turi būti siekiama naudotis esamomis duomenų bazėmis ir registrais neprašant atitinkamų dokumentų iš pačių pareiškėjų.

9. Pažymos ir (arba) paraiškos formoms, teikiamoms Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai Priemonę administruojančiai institucijai, taikomi šie bendrieji reikalavimai:

9.1. nurodytas taisyklių, skirtų Priemonei įgyvendinti, pavadinimas;

9.2. pateikta tiksli informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, teisinė forma, įmonės kodas / asmens kodas, adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, vadovo vardas, pavardė ir telefono Nr., banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. ir pan.) (taikoma Priemonėms, pagal kurias teikiamos paraiškos). Banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. paraiškoje nenurodomi, kai pareiškėjas pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles privalo teikti ne tik paraišką, bet ir mokėjimo prašymą (prašymus);

9.3. pateikta tiksli informacija apie pažymą teikiantį asmenį (juridinio asmens pavadinimas, įmonės kodas, adresas, telefono Nr., el. pašto adresas ir kt.) ir apie pagal pažymą nacionalinę paramą gaunančius asmenis (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, įmonės kodas / asmens kodas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. ir kt.) (taikoma priemonėms, pagal kurias teikiamos pažymos);

9.4. pateikta informacija apie prašomas nacionalinės paramos lėšas (paraiškos teikimo atveju – pagal Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas) ir kiti reikalingi duomenys, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip;

9.5. paraiškos formoje turi būti nuostatos dėl pareiškėjo deklaracijos;

9.6. paraiškos formoje turi būti nuostata dėl pareiškėjo duomenų viešinimo;

9.7. paraiška ar pažyma turi būti pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paraiškos ir pažymos nepriimamos;

9.8. paraiška ir pažyma turi būti tinkamai užpildyta. Kartu su paraiška ar pažyma teikiami kiti reikalingi dokumentai, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse tai nustatyta;

9.9. paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, pažyma – už teikiamus duomenis atsakingo asmens.

10. Jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip, pareiškėjo deklaracijoje pareiškėjas patvirtina, kad informacija, teikiama paraiškoje ir kartu su ja teikiamuose dokumentuose, yra teisinga, kad jis yra susipažinęs su tos Priemonės įgyvendinimo taisyklių reikalavimais ir pareiškėjo įsipareigojimais, kurie yra:

10.1. vykdyti konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklių sąlygas, nepažeidžiant teisės aktų nuostatų;

10.2. bendradarbiauti su konkrečios Priemonės įgyvendinimą kontroliuojančiomis institucijomis: laiku teikti joms visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas tikrinti Priemonės vykdymą vietoje, sudaryti sąlygas susipažinti su dokumentais, susijusiais su Priemonės įgyvendinimu, leisti asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti paramos ir (arba) pagalbos gavėjo dokumentų patikrinimus, patikras vietoje: patekti į su Priemonės įgyvendinimu susijusius pastatus, statinius, teritorijas, patalpas, priklausančias paramos ir (arba) pagalbos gavėjui ir naudojamas jo veiklai;

10.3. teikti informaciją ir dokumentus, susijusius su Priemonės įgyvendinimu konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) Priemonę administruojančios institucijos nustatytais terminais;

10.4. grąžinti Agentūrai jam išmokėtą nacionalinės paramos avansą (jo dalį) ar nacionalinę paramą (jos dalį) ir (arba) permokėtą nacionalinės paramos avansą ar nacionalinę paramą gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl nacionalinės paramos avanso (jo dalies) ar nacionalinės paramos (jos dalies) ir (arba) permokėto nacionalinės paramos avanso ar permokėtos nacionalinės paramos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą;

10.5. būti negavusiam ir nesiekti paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisykles, finansuoti;

10.6. saugoti visą su nacionalinės paramos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus. Saugojimo terminas nustatomas konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse;

10.7. neperleisti per tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą laikotarpį už nacionalinės paramos lėšas įsigyto turto, jeigu toks reikalavimas taisyklėse nustatytas;

10.8. sutikti, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys jo asmens ir kiti duomenys ir (arba) juridinio asmens, kuriam jis atstovauja, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų jo asmens ir kitus duomenis ir (arba) juridinio asmens, kuriam jis atstovauja, duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

11. Su paraiška ir privalomais pateikti dokumentais gali būti pateikti kiti papildomi dokumentai, kurie, pareiškėjo manymu, gali būti svarbūs vertinant paraišką.

 

III. PARAIŠKŲ pagal PRIEMONes ADMINISTRAVIMAS

 

12. Kvietimo teikti paraiškas procedūra, paraiškų teikimo terminai, paraiškų pateikimo vieta ir kitos sąlygos nustatomos konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

13. Kai pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles yra privaloma skelbti kvietimus teikti paraiškas, šie kvietimai skelbiami Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lrv.lt. Skelbime turi būti nurodyta:

13.1. Ministerijos pavadinimas, jos adresas;

13.2. Priemonės, pagal kurią kviečiama teikti paraiškas, pavadinimas;

13.3. paraiškų pateikimo terminas;

13.4. paraiškų pateikimo vieta;

13.5. informacija, kur galima rasti Priemonės įgyvendinimo taisykles, ir paraiškos formas;

13.6. teikiamoms paraiškoms kvietimo laikotarpiui skiriama bendra paramos suma;

13.7. paramos intensyvumas;

13.8. pirmumo kriterijai arba kitos priemonės, taikomos, kai pateiktų paraiškų prašoma paramos suma viršija kvietime nurodytą visą skiriamą bendrą paramos sumą;

13.9. kita informacija, atsižvelgiant į Priemonės specifiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

14. Paraiškos turi būti įteiktos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai Priemonę administruojančiai institucijai pareiškėjo asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba registruota pašto siunta. Kitais būdais pateiktos (paštu, faksu, el. paštu ir t. t.) paraiškos nepriimamos, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip.

15. Paraiškos byla turi būti tinkamai sukomplektuota:

15.1. pareiškėjas kartu su paraiška teikia prie paraiškos privalomus pridėti dokumentus ar jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Jei pridedamas dokumentas yra ne lietuvių kalba, kartu teikiamas teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas vertimas į lietuvių kalbą;

15.2. kiekvienas paraiškos ir jos priedų originalo ir (arba) kopijos lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.

16. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti institucijai, kuriai teikė paraišką, apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu ar per Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą paraiškų teikimo terminą.

17. Užregistravus paraišką Priemonę administruojančioje institucijoje, pareiškėjo papildomai pateikta informacija ir dokumentai nevertinami tuo atveju, jei jau yra priimtas sprendimas dėl nacionalinės paramos skyrimo ar neskyrimo.

18. Pavėluotai pateikus paraišką, t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam terminui arba kvietimui teikti paraiškas, paraiška ir pridedami dokumentai toliau neadministruojami ir grąžinami pareiškėjui, išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

19. Paraiškos pradedamos vertinti iš karto, kai tik jos užregistruojamos, išskyrus tuos atvejus, kai kitokia paraiškų vertinimo procedūra yra nustatoma konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

20. Tuo atveju, kai skelbiami paraiškų teikimo terminai, paraiškos gali būti pradėtos vertinti nelaukiant Paraiškų teikimo termino ar kvietimo teikti paraiškas pabaigos.

21. Į Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytą paraiškos vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui bei patikrų vietoje atlikimo terminas, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.

22. Agentūroje paraiškų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Darbo procedūrų aprašais, Ministerijoje arba kitose Priemones administruojančiose institucijose paraiškos vertinamos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

23. Iškilus klausimams, susijusiems su paraiškos vertinimu ir (arba) pareiškėjo veikla:

23.1. pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų ir (arba) informacijos. Tuo atveju atitinkama Priemonę administruojanti institucija pareiškėjui paštu (registruotu laišku) išsiunčia paklausimą;

23.2. atlikdama paraiškų tinkamumo skirti paramą ir (arba) pirmumo vertinimą, jei priemonių įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip, Priemonę administruojanti institucija gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Nepriklausomų ekspertų paslaugos perkamos teisės aktų nustatyta tvarka. Prieš teikdami paslaugas, nepriklausomi ekspertai privalo pasirašyti konfidencialumo ir nešališkumo deklaraciją.

24. Per paklausime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų papildomų dokumentų ir (arba) trūkstamos informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

25. Visos pateiktos paraiškos turi būti vertinamos pagal Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatytus tinkamumo ir, jei nustatyta Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pirmumo kriterijus nacionalinei paramai gauti.

26. Pareiškėjo tinkamumas gauti nacionalinę paramą vertinamas pagal pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po atitinkamos institucijos paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis arba dokumentais ir informacija, vėliausiai gautais iš pareiškėjo po atitinkamos institucijos paklausimo.

27. Pareiškėjo įsiskolinimo tikrinimas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas reikalavimas tikrinti šį įsiskolinimą, atliekamas paraiškos vertinimo metu.

28. Apie sprendimą atmesti paraišką ar neskirti nacionalinės paramos galutinį sprendimą priėmusi institucija teisės aktų nustatyta tvarka informuoja pareiškėją elektroniniu būdu (jeigu pareiškėjas sutiko, kad informacija jam bus teikiama tokiu būdu) arba registruotu laišku išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis, ir tokio sprendimo apskundimo tvarką.

29. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka galutinį sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priima žemės ūkio ministras ar jo įgaliotas asmuo, Agentūros direktorius ar jo įgaliotas asmuo arba kitos Priemonę administruojančios institucijos vadovas. Priėmus sprendimą skirti nacionalinę paramą, pareiškėjas tampa paramos ir (arba) pagalbos gavėjas.

Apie skirtą nacionalinę paramą paramos ir (arba) pagalbos gavėjas informuojamas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

291. Jeigu valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba pagalbos gavėjui išmokama dalimis, taikomi šie reikalavimai:

291.1. Sprendimą ūkio subjektui skirti valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą priimanti institucija ją diskontuoja sprendimo dėl valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo priėmimo dieną vadovaudamasi Diskontuotos pagalbos vertės apskaičiavimo tvarka, pateikta 3 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

291.2. Valstybės pagalbos teikimo atveju turi būti diskontuojamos ir tinkamos finansuoti išlaidos vadovaujantis Tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotų verčių apskaičiavimo tvarka, pateikta 5 priede. Tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotas vertes apskaičiuoja ir informaciją apie jas kaupia sprendimą ūkio subjektui skirti valstybės pagalbą priimanti institucija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

291.3. Diskontuojant turi būti naudojama diskonto norma, kuri apskaičiuojama vadovaujantis Komisijos komunikato dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) nustatyta tvarka.

291.4. Jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip, pagalbos gavėjui išmokama sprendime dėl valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo nurodyta (t. y., nediskontuota) suma.

291.5. Suteikiamos valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos diskontuota vertė turi būti pateikiama į Registrą šių taisyklių 30 punkte nurodyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

Papildyta punktu:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

30. Sprendimą pareiškėjui skirti:

30.1. nereikšmingą (de minimis) pagalbą priimanti institucija:

30.1.1. prieš priimdama sprendimą suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklės), turi patikrinti Registro duomenis apie visą per praėjusių trejų finansinių metų laikotarpį šio ūkio subjekto (įskaitant ir su šiuo ūkio subjektu reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ir ar bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, pridėjus numatomą skirti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, neviršija leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

30.1.2. Institucija, priėmusi sprendimą pareiškėjui skirti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Registrui informaciją apie pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą arba diskontuotą (tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis) nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą. Esant reikalui (Registro nuostatų 23 punkte nurodytais atvejais, taip pat jei išmokama ne visa nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, dėl vienokių ar kitokių priežasčių nereikšminga (de minimis) pagalba grąžinama ir t. t.) Registrui pateikta suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos informacija per Registro nuostatuose nustatytą terminą patikslinama.

30.2. valstybės pagalbą priėmusi institucija (jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip), vadovaudamasi Registro nuostatais, ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Registrui informaciją apie pagalbos gavėjams suteiktą valstybės pagalbos sumą arba diskontuotą (tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis) valstybės pagalbos sumą. Esant reikalui (Registro nuostatų 23 punkte nurodytais atvejais, taip pat, jei išmokama ne visa valstybės pagalbos suma, dėl vienokių ar kitokių priežasčių valstybės pagalba grąžinama ir t. t.) Registrui pateikta suteiktos valstybės pagalbos informacija per Registro nuostatuose nustatytą terminą patikslinama.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

31. Priemonių tam tikriems administravimo veiksmams atlikti gali būti sudaromos komisijos, kurių veikla turi būti nurodoma Priemonių įgyvendinimo taisyklėse.

32. Į komisijų sudėtį gali būti įtraukiami Ministerijos, kitų institucijų ir įstaigų, kurių kompetencijos sritis yra susijusi su atitinkamos Priemonės nustatytos veiklos pobūdžiu, atstovai. Į komisijas gali būti įtraukiami ir socialiniai-ekonominiai partneriai ar jų atstovai. Komisijų sudėtis ir jų darbo reglamentus tvirtina institucijos, sudarančios komisiją, vadovas.

33. Balso teisę komisijose turi tik komisijų nariai. Kiti komisijose dalyvaujantys asmenys komisijose dalyvauja patariamojo balso teise. Sudarant komisiją turi būti siekiama užtikrinti, kad jos nariai turėtų pakankamai žinių ir patirties, būtinų rekomendacijoms dėl svarstomų klausimų teikti.

34. Visi komisijų posėdžiai turi būti protokoluojami.

 

IV. PAŽYMŲ teikiamų pagal priemones ADMINISTRAVIMAS

 

35. Pažymas teikiantys subjektai ir pažymų teikimo terminai nustatomi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

36. Pažyma turi būti pateikta raštu arba elektroniniu formatu, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytu elektroniniu paštu, jei jose nenumatyta kitaip.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

37. Tuo atveju, kai priemonę administruojanti institucija yra:

37.1. ne Agentūra, gavusi iš atitinkamų institucijų informaciją ar įtarusi, kad pažymos rengėjo pateiktoje pažymoje gali būti nurodyti neteisingi duomenys, arba Ministerijai nurodžius patikrinti pažymoje pateiktų duomenų teisingumą, pažymą gavusi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatyta Priemonę administruojanti institucija gali paprašyti, kad pažymos rengėjas pateiktų papildomus dokumentus pažymoje nurodytų duomenų ir informacijos teisingumui ir pagrįstumui įrodyti. Atlikti pažymose nurodytų duomenų patikrinimą gali būti nurodyta atskirose Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

37.2. Agentūra, gavusi iš atitinkamų institucijų informaciją ar įtarusi, kad į ŽŪMIS arba Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą (toliau abi kartu – informacinė sistema) suvesti duomenys ir (arba) pažymos duomenys gali būti neteisingi, arba Ministerijai nurodžius patikrinti informacinėje sistemoje pateiktų duomenų ir (arba) pažymos duomenų teisingumą, ji gali paprašyti duomenis suvedusios arba pažymą pateikusios institucijos pateikti dokumentus informacinėje sistemoje suvestų duomenų ir (arba) pateiktos pažymos duomenų informacijos teisingumui bei pagrįstumui įrodyti. Atlikti informacinėje sistemoje suvestų duomenų ir (arba) pateiktos pažymos duomenų patikrinimą gali būti nurodyta atskirose Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Jeigu pažyma buvo teikta elektroniniu formatu, prašymas dėl papildomų dokumentų pažymos rengėjams yra siunčiamas elektroniniu paštu ir (arba) ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

38. Per paklausime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų papildomų dokumentų ir (arba) trūkstamos informacijos, duomenys baigiami vertinti tokie, kokie buvo suvesti į informacinę sistemą  ir (arba) pateikti pažymoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

39. Nacionalinė parama mokama remiantis duomenimis, kurių teisingumas pagrįstas pateiktais dokumentais ar registruose esančia informacija. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

 

V. NACIONALINĖS PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS

 

40. Tuo atveju, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, kad nacionalinės paramos lėšoms išmokėti Agentūra su paramos ir (arba) pagalbos gavėju sudaro nacionalinės paramos sutartį (toliau – sutartis), sutarties formos pavyzdį parengia Agentūra. Agentūra, priėmusi sprendimą skirti nacionalinę paramą arba gavusi žemės ūkio ministro ar jo įgalioto asmens arba kitos Priemonę administruojančios institucijos vadovo sprendimą skirti nacionalinę paramą, su paramos ir (arba) pagalbos gavėju sudaro sutartį. Kartu su žemės ūkio ministro ar jo įgalioto asmens arba kitos Priemonę administruojančios institucijos vadovo sprendimu skirti nacionalinę paramą Agentūrai teikiami ir kiti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyti dokumentai.

41. Agentūra, jos nustatyta tvarka parengia sutarties projektą pagal konkrečiai Priemonei taikomą sutarties formą ir išsiunčia paramos ir (arba) pagalbos gavėjui kvietimą atvykti į Agentūrą pasirašyti sutarties bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo Agentūros pasiūlymo pateikimo dienos. Atskirais atvejais sutartis paramos ir (arba) pagalbos gavėjui gali būti siunčiama paštu (registruotu laišku). Šiuo atveju paramos ir (arba) pagalbos gavėjas sutartį turi pasirašyti ir išsiųsti Agentūrai atgal paštu (registruotu laišku) per 10 darbo dienų nuo laiško gavimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

42. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjui per Agentūros nustatytą terminą neatvykus pasirašyti sutarties arba neatsiuntus atgal Agentūrai pasirašytos sutarties per nustatytą terminą (kai paramos sutartis Paramos ir (arba) pagalbos gavėjui buvo išsiųsta pasirašyti paštu), Agentūra kreipiasi į paramos gavėją dėl atsisakymo pasirašyti sutartį. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjui per Agentūros nurodytą terminą nepasirašius paramos sutarties, nacionalinė parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją ir nacionalinę paramą skyrusią instituciją.

 

VI. MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR TIKRINIMAS

 

43. Kai paramos ir (arba) pagalbos gavėjai pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles Agentūrai teikia mokėjimo prašymus apmokėti padarytas išlaidas, Priemonės mokėjimo prašymo forma, tarpinio mokėjimo prašymo forma tvirtinama žemės ūkio ministro arba Agentūros nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

44. Mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo formos skelbiamos Agentūros svetainėje www.nma.lt.

45. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas rengia ir teikia mokėjimo prašymus ir (arba) tarpinius mokėjimo prašymus pagal šiose Taisyklėse ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų teikimo tvarką. Mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą paramos ir (arba) pagalbos gavėjas atitinkamam Agentūros teritoriniam skyriui pagal paraiškos arba prašymo pateikimo vietą turi įteikti asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba registruota pašto siunta. Kitais būdais pateikti mokėjimo prašymai ir (arba) tarpiniai mokėjimo prašymai nepriimami, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-765, 2020-11-10, paskelbta TAR 2020-11-10, i. k. 2020-23531

 

46. Už paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų, kartu su mokėjimo prašymais ir (arba) tarpiniais mokėjimo prašymais pateikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei tinkamų finansuoti išlaidų nustatymą atsakinga Agentūra, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip.

47. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjo atsiskaitymai su paslaugų teikėjais ir prekių tiekėjais turi būti atliekami iš paramos ir (arba) pagalbos gavėjo sąskaitos arba mokėjimo dokumentuose mokėtoju turi būti nurodytas paramos ir (arba) pagalbos gavėjas, kai atsiskaitymai atliekami ne iš sąskaitos.

48. Mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildytas mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas ar jo priedai nebus priimami. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą (t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam terminui), mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas, ir pridedami dokumentai toliau neadministruojami ir grąžinami paramos ir (arba) pagalbos gavėjui (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus Priemonių įgyvendinimo taisyklėse).

49. Užregistravus mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą, vertinama jo administracinė atitiktis – nustatoma, ar mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas yra tinkamai užpildytas ir ar pateikti visi mokėjimo prašyme ir (arba) tarpiniame mokėjimo prašyme nurodyti dokumentai. Tuo atveju, jei mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas neatitinka nustatytų reikalavimų, pateikti ne visi mokėjimo prašyme nurodyti dokumentai, mokėjimo prašymas atmetamas, raštu nurodant atmetimo priežastis.

50. Atlikus mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo administracinės atitikties tikrinimą, jei įvertinimas yra teigiamas, gali būti atliekama mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo patikra vietoje, jei tai numatyta Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų patikra vietoje atliekama Agentūros Darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

51. Agentūra tikrina mokėjimo prašyme ir (arba) tarpiniame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, atlieka kitus reikalingus administracinius patikrinimus ir nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

Tarpinis mokėjimo prašymas ir (arba) mokėjimo prašymas turi būti įvertintas ne vėliau kaip per Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus terminus.

52. Jeigu Agentūra negali įvertinti išlaidų tinkamumo finansuoti dėl pateiktos ne visos arba neišsamios informacijos, paramos ir (arba) pagalbos gavėjui siunčiamas paklausimas (registruotu laišku) dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas papildomą informaciją ir (arba) dokumentus turi pateikti per 10 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos. Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Jei informacijos ir (arba) dokumentų paramos ir (arba) pagalbos gavėjas nepateikia per nustatytą terminą, mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas vertinamas toliau pagal turimus duomenis.

53. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami ar klaidinanti informacija, gali būti atlikta užsakomoji patikra vietoje.

54. Jeigu įvertinus mokėjimo prašymą nustatoma, kad dalis išlaidų arba visos išlaidos yra netinkamos kompensuoti, apie tai Agentūra raštu informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją.

 

VII. IŠLAIDŲ PAGRINDIMO SUVESTINIŲ TEIKIMAS IR TIKRINIMAS

 

55. Kai paramos ir (arba) pagalbos gavėjai pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisykles Agentūrai teikia išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines, kurių formos tvirtinamos žemės ūkio ministro arba Agentūros nustatyta tvarka, išlaidų pagrindimo suvestinėje pateikiamas patirtų išlaidų ir jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

56. Išlaidų pagrindimo suvestinės ir (arba) tarpinės išlaidų pagrindimo suvestinės formos skelbiamos Agentūros svetainėje www.nma.lt.

57. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas užpildo ir Agentūrai teikia išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę šiose Taisyklėse ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

58. Išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė ir pridedami dokumentai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė ir pridedami dokumentai nebus priimami. Pavėluotai pateikus išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę (t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) sutartyje nustatytam terminui), išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė toliau neadministruojamos ir grąžinamos paramos ir (arba) pagalbos gavėjui (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus Priemonių įgyvendinimo taisyklėse).

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

59. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas, teikdamas Agentūrai išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, pagal Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas tinkamų išlaidų rūšis nurodo patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip. Agentūra, teigiamai įvertinusi išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, išmoka lėšas šių Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

60. Jeigu Agentūra negali įvertinti išlaidų pagrindimo suvestinės ir (arba) tarpinės išlaidų pagrindimo suvestinės dėl pateiktos ne visos arba neišsamios informacijos, paramos ir (arba) pagalbos gavėjui registruotu laišku siunčiamas paklausimas dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas papildomą informaciją ir (arba) dokumentus turi pateikti per 10 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos. Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Jei informacijos ir (arba) dokumentų negauta, išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė vertinama toliau pagal turimus duomenis.

61. Jeigu vertinant išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami ar klaidinanti informacija, gali būti atlikta užsakomoji patikra vietoje.

 

VIII. NACIONALINĖS PARAMOS LĖŠŲ UŽSAKYMAS IR IŠMOKĖJIMAS

 

62. Agentūra, įsitikinusi, kad užsakoma suma neviršija atitinkamos valstybės biudžeto programos / Priemonės asignavimų, naudodamasi Finansų ir apskaitos sistema, parengia pinigų užsakymo paraišką, kaip mokėjimo atlikimo pagrindimo dokumentą, reikalingą mokėjimo paraiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) parengti ir mokėjimui atlikti.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

63. Agentūra, pinigų užsakymo paraiškos pagrindu, naudodamasi Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistema, parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui, kuris ją apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604).

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-83, 2012-02-08, Žin., 2012, Nr. 19-877 (2012-02-11), i. k. 1122330ISAK0003D-83

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

64. Neteko galios nuo 2012-06-27

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin. 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

65. Neteko galios nuo 2012-06-27

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin. 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

66. Neteko galios nuo 2012-06-27

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin. 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

67. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas pagal pateiktas mokėjimo paraiškas, per 5 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus lėšoms pervesti paramos ir (arba) pagalbos gavėjams. Priemonės įgyvendinimo taisyklės gali nustatyti trumpesnį lėšų pervedimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjams terminą. Jeigu per 5 darbo dienas lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams nėra išmokamos, Agentūra nepanaudotas lėšas grąžina į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios lėšos buvo išmokėtos, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

671. Tuo atveju, jei paramos ir (arba) pagalbos gavėjui priskaičiuota mokėtina suma pagal konkrečią Priemonę yra mažesnė nei 10 eurų, ir šiai išmokai nėra taikomi konkretūs teisės aktuose nustatyti paramos ir (arba) pagalbos mokėjimo terminai, Agentūra lėšas gali užsakyti ir išmokėti paramos ir (arba) pagalbos gavėjui su kita artimiausiu laiku tam paramos ir (arba) pagalbos gavėjui mokėtina suma pagal bet kurią kitą Agentūros administruojamą paramos ir (arba) pagalbos priemonę. Jei paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pageidauja, kad ši suma būtų išmokama anksčiau, t. y. nelaukiant kitos artimiausiu laiku jam mokėtinos sumos priskaičiavimo pagal bet kurią kitą Agentūros administruojamą paramos ir (arba) pagalbos priemonę, jis  pateikia prašymą Agentūrai dėl priskaičiuotos mokėtinos sumos, mažesnės nei 10 eurų, išmokėjimo. Ši suma išmokama taisyklių 67 punkte nurodyta tvarka

Papildyta punktu:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

672. Lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams pervedamos eurais į Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje registruotų bankų sąskaitas.

Papildyta punktu:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

673. Metams pasibaigus, ne vėliau kaip iki sausio 10 d., Agentūra grąžina Lietuvos Respublikos finansų ministerijai ataskaitiniais metais gautas, bet nepanaudotas lėšas, pervesdama jas į valstybės iždo sąskaitas.

Papildyta punktu:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

IX. NACIONALINĖS PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO BŪDAI

 

68. Nacionalinės paramos lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams, dėl kurių priimtas sprendimas skirti nacionalinę paramą, gali būti išmokėtos šiais būdais:

68.1. išlaidų kompensavimo;

68.2. išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu;

68.3. kitais tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatytais būdais.

69. Kiekvienai Priemonei taikomas lėšų išmokėjimo būdas bei tvarka nustatomi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Tuo atveju, jei Priemonei gali būti taikomi keli nacionalinės paramos lėšų išmokėjimo būdai, tai nustatoma tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

70. Taikant išlaidų kompensavimo būdą:

70.1. paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pradeda įgyvendinti Priemonę iš nuosavų lėšų ir šiose Taisyklėse bei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą arba išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines arba kitus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus dokumentus, kuriuose deklaruoja priemonės įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas šių dokumentų formose nurodytus dokumentus (išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo ir kt. dokumentus);

70.2. Agentūra Darbo procedūrų aprašo nustatyta tvarka įvertina dokumentus, nustato, kokia nacionalinės paramos suma bus mokama paramos ir (arba) pagalbos gavėjui, užsako lėšas ir perveda jas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

71. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjų įgyvendinamoms priemonėms arba jų daliai gali būti taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, pagal 72–75 punktuose nurodytą tvarką.

72. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatomas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui didžiausias Priemonei taikomas avanso dydis ir jo nustatymo tvarka.

73. Agentūra išmoka avansą paramos ir (arba) pagalbos gavėjui vadovaudamasi Priemonės įgyvendinimo taisyklių nuostatomis ir jose nurodytos institucijos priimtu sprendimu dėl nacionalinės paramos skyrimo.

74. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pradeda įgyvendinti Priemonę avansu gautomis lėšomis ir šiose Taisyklėse bei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą arba išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines arba kitus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus dokumentus, kuriuose deklaruoja priemonės įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas šių dokumentų formose nurodytus dokumentus (išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo ir kt. dokumentus).

75. Agentūra Darbo procedūrų aprašo nustatyta tvarka įvertina dokumentus, nustato, kokia nacionalinės paramos suma bus mokama paramos ir (arba) pagalbos gavėjui, užsako lėšas ir perveda jas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

X. PARAIŠKŲ IR (ARBA) SUTARČIŲ PAKEITIMAI

 

76. Paraiškų ir (arba) sutarčių pakeitimų sąlygos ir tvarka nustatomos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

77. Jokie su Priemones administruojančiomis institucijomis nesuderinti nukrypimai nuo planuoto paraiškos ir (arba) sutarties įgyvendinimo, keičiantys paraiškos ir (arba) sutartimi įgyvendinamos priemonės apimtį, keičiantys paraiškos ir (arba) sutarties išlaidas, pratęsiantys priemonės įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys paraišką ir (arba) sutartį bei paraiškoje ir (arba) sutartyje nustatytus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.

78. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas privalo raštu informuoti Priemonę administruojančias institucijas apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su Priemonės ir (arba) sutarties įgyvendinimu, kaip tai numatyta Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

 

XI. KONTROLĖ IR PRIEŽIŪRA

 

79. Priemones administruojančios institucijos savo nustatyta tvarka atrenka paraiškas ir (arba) mokėjimo prašymus ir atlieka patikras vietoje, ar nurodytos išlaidos yra pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, ar išlaidos yra padarytos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytais terminais ir pan., jei Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.

80. Prireikus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta institucija nustatyta tvarka atlieka užsakomąją patikrą vietoje.

81. Pareiškėjas, paramos ir (arba) pagalbos gavėjas privalo leisti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytoms institucijoms atlikti patikras vietoje.

82. Priemonių paraiškų ir (arba) sutarčių įgyvendinimo priežiūros terminai, sąlygos ir tvarka, jei reikia, nustatomos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Priemonės įgyvendinimo priežiūros laikotarpis negali tęstis ilgiau kaip 3 metus nuo nacionalinės paramos galutinės sumos pagal šią priemonę išmokėjimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjui datos.

 

XII. VIEŠINIMAS

 

83. Siekdama viešo ir skaidraus nacionalinės paramos panaudojimo, Agentūra skelbia pareiškėjų bei paramos ir (arba) pagalbos gavėjų sąrašus, projekto pavadinimus ir sumas, kurios buvo skirtos ir kurias gavo kiekvienas paramos ir (arba) pagalbos gavėjas iš valstybės biudžeto.

84. Informacija apie paramos ir (arba) pagalbos gavėjams iš valstybės biudžeto kalendoriniais metais išmokėtą nacionalinę paramą:

84.1. paskelbiama iki kitų metų gegužės 31 d. Agentūros tinklapyje.

84.2. Europos Sąjungos valstybės pagalbą reglamentuojančiuose teisės aktuose, kuriais vadovaujantis patvirtintos Priemonės įgyvendinimo  taisyklės, nustatytais atvejais per šešis mėnesius  nuo nacionalinės paramos suteikimo dienos turi būti pateikiama į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę adresu https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

XIII. PažeidimŲ NUSTATYMAS IR GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS

 

85. Pažeidimą nustato Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta Priemonę administruojanti institucija ir jis gali būti konstatuojamas:

85.1. kai pareiškėjas, paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pažeidžia nacionalinės paramos gavimo ir naudojimo sąlygas ir (arba) nevykdo Taisyklėse, Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytų reikalavimų ar įsipareigojimų:

85.1.1. teikdamas dokumentus (paraišką, mokėjimo prašymą, išlaidų pagrindimo suvestinę, sutarties įgyvendinimo ataskaitą ir (arba) kitus dokumentus) pateikia neteisingą, neišsamią informaciją ir (arba) nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti nacionalinę paramą, išmokėti nacionalinės paramos lėšas ir (arba) tinkamai vykdant paraiškos ir sutarties kontrolę;

85.1.2. vykdydamas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių nacionalinės paramos teikimą, reikalavimus, kiek jie yra susiję su Priemonės įgyvendinimu;

85.1.3. nustojo vykdyti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeisdamas nacionalinės paramos skyrimo ir naudojimo sąlygas nukrypo nuo įgyvendinamai Priemonei patvirtinto biudžeto, negali pasiekti nustatytų uždavinių, tikslų ir apie tai neinformuoja atitinkamų institucijų;

85.1.4. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje ir (arba) sutartyje nustatyta tvarka laiku nepateikia mokėjimo prašymų, išlaidų pagrindimo suvestinių, priemonės įgyvendinimo ataskaitų ir (arba) kitų dokumentų (dėl paramos ir (arba) pagalbos gavėjo kaltės);

85.1.5. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdoma Priemonė, atlikti patikras vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinama Priemonė ir (arba) kaip vykdoma veikla po nacionalinės paramos skyrimo;

85.1.6. nevykdo nacionalinės paramos skyrimo ir naudojimo sąlygų, nustatančių paramos ir (arba) pagalbos gavėjui pareigą tvarkyti įgyvendinamos Priemonės apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

85.1.7. pažeidžia kitas nacionalinės paramos skyrimo ir naudojimo sąlygas;

85.2. kai paaiškėja, kad kitų asmenų išduotuose dokumentuose, kurie turi būti pateikti siekiant gauti nacionalinę paramą, pateikiama neteisinga, neišsami informacija, turinti reikšmės priimant sprendimą suteikti nacionalinę paramą ir (arba) išmokėti nacionalinės paramos lėšas;

85.3. kitais Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytais atvejais.

86. Jeigu nacionalinė parama skirta žemės ūkio ministro įsakymu arba Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu, o pažeidimą nustato Ministerija, ji priima ir sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja Agentūrą ir (arba) kitą Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytą Priemonę administruojančią instituciją, kuri apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją, paramos ir (arba) pagalbos gavėją.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

87. Jeigu nacionalinė parama skirta žemės ūkio ministro įsakymu arba Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu, o pažeidimą nustato ne Ministerija, o kita, Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta Priemonę administruojanti institucija, ši institucija apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją ir Ministeriją. Ministerija priima sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja Agentūrą ir pažeidimą nustačiusią Priemonę administruojančią instituciją, kuri apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją, paramos ir (arba) pagalbos gavėją.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

88. Jeigu sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priima ir pažeidimą nustato Agentūra ar kita, Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta Priemonę administruojanti institucija, ji priima sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją bei kitas Priemonę administruojančias institucijas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

89. Kitais atvejais, negu numatyta šių Taisyklių 86, 87 arba 88 punktuose, sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo priima Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priėmusi institucija ir apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją ir Agentūrą.

90. Sprendimą dėl paramos ir (arba) pagalbos gavėjų privalomų grąžinti lėšų, kurios buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusių palūkanų (toliau – grąžintinos lėšos) nustatymo priima Agentūra. Grąžintinos lėšos administruojamos Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750 (Žin., 2011, Nr. 124-5912), nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

91. Nustačius pažeidimą taip pat gali būti taikomos sankcijos, kurių taikymo ir administravimo tvarka nustatoma Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

92. Tuo atveju, jei nustačius pažeidimą, kaip numatyta Taisyklių 85 punkte, yra įtariama nusikalstama veika, pažeidimą nustačiusi institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikdama jai visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją.

 

XIV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

93. Pareiškėjų ir (arba) paramos ir (arba) pagalbos gavėjų skundai dėl Priemones administruojančių institucijų sprendimų, veikimo ar neveikimo nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV. AGENTŪROS TEIKIAMOS ATASKAITOS IR DOKUMENTAI

 

94. Agentūra pateikia Ministerijai:

94.1. iki kiekvieno ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos – Išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas (1 priedas), kuriose parodomos nuo ataskaitinių metų pradžios patirtos išlaidos. Ataskaitose pateikiama informacija apie ministerijos strateginio veiklos plano Priemonėms numatytus asignavimus, paskirstytus žemiausiu lygiu (t. y. pagal papriemones);

94.2. valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakyme Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 3-60; 2011, Nr. 40-1930) nustatyta tvarka ir terminais;

94.3. per 20 dienų pusmečiui ir metams pasibaigus – Ataskaitą apie asignavimų pagal programas ir priemones vykdymą (2 priedas), kurioje parodomos nuo ataskaitinių metų pradžios patirtos išlaidos. Ataskaitoje pateikiama informacija apie Ministerijos strateginio veiklos plano priemonėms numatytus asignavimus, paskirstytus žemiausiu lygiu (t. y. pagal papriemones). Teikiama viena bendra ataskaita už visas Agentūros administruojamas paramos priemones.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

 

95. Pagal poreikį, Ministerijos prašymu, Agentūra turi pateikti Ministerijai jos prašomą informaciją apie Priemones.

 

16 skyrius. Neteko galios nuo 2015-10-29

Skyriaus naikinimas:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Jei Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatomas kitoks teisinis reguliavimas nei šiose Taisyklėse, vadovaujamasi Priemonės įgyvendinimo taisyklėmis.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-937, 2011-12-22, Žin., 2011, Nr. 161-7663 (2011-12-29), i. k. 1112330ISAK003D-937

 

 

Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei

ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų

priemonių bendrųjų administravimo taisyklių

3 priedas

 

VALSTYBĖS PAGALBOS ARBA NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS SUMOS (EURAIS) PER VISĄ PAGALBOS MOKĖJIMO LAIKOTARPĮ APSKAIČIAVIMAS

 

 

1. Diskonto norma apskaičiuojama pagal formulę:

 

Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 100 bazinių punktų

(t. y. Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 1 proc.)

 

Bazinę palūkanų normą kiekvienos šalies narės valiutai nustato Europos Komisija. Bazinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato tinklalapyje adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, arba Konkurencijos tarybos puslapyje.

2. Kiekvienų metų pagalbos suma diskontuojama atskirai pagal formules:

 

PV1= FV1 / (1 + (i/100))

PV2 = FV2 / (1 + (i/100))2

PVn =  FVn / (1 + (i/100))n

 

PV – atitinkamų metų pagalbos diskontuota vertė, Eur

FV – nediskontuota pagalbos suma, kuri bus išmokama atitinkamais metais, Eur

i – diskonto norma, proc.

n – laikas, per kurį bus mokama pagalba, metais.

 

3. Diskontuota pagalbos vertė per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiuojama sudėjus kiekvienų metų diskontuotas pagalbos sumas:

 

PDV = PV1 + PV2 + PV3 + ... + PVn

 

 

PDV – suminė pagalbos diskontuota vertė, Eur

 

 

Metai

 

FV

(atitinkamais metais numatoma išmokėti pagalbos suma)

PV

 

PVn = FVn / (1 + (i/100))n

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

IŠ VISO (PDV):

 

_______________________________

Papildyta priedu:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

4 priedas. Neteko galios nuo 2017-10-31

Priedo naikinimas:

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

 

 

Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei

ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų

priemonių bendrųjų administravimo taisyklių

5 priedas

 

 

DISKONTUOTOS TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ VERTĖS APSKAIČIAVIMAS

 

 

1. Diskonto norma apskaičiuojama pagal formulę:

 

Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 100 bazinių punktų

(t. y. Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 1 proc.)

 

Bazinę palūkanų normą kiekvienos šalies narės valiutai nustato Europos Komisija. Bazinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato tinklalapyje adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, arba Konkurencijos tarybos puslapyje.

Diskonto norma (i) skaičiuojama sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dienai (t. y., naudojant sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dieną galiojusią bazinę palūkanų normą).

 

2. Diskontuojama visa (100 proc.) tinkamų finansuoti išlaidų suma. Kiekvienų metų tinkamų finansuoti išlaidų suma diskontuojama atskirai pagal formules:

 

IV1= FIV1 / (1 + (i/100))

IV2 = FIV2 / (1 + (i/100))2

IVn =  FIVn / (1 + (i/100))n

 

IV – atitinkamų metų tinkamų finansuoti išlaidų diskontuota vertė, Eur

FIV – nediskontuota tinkamų finansuoti išlaidų, kurios numatomos patirti atitinkamais metais, suma, Eur

i – diskonto norma (sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dieną), proc.

n – laikas, per kurį numatoma patirti tinkamas finansuoti išlaidas, metais.

 

3. Diskontuota tinkamų finansuoti išlaidų vertė per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiuojama sudėjus kiekvienų metų diskontuotas tinkamų finansuoti išlaidų sumas:

IDV = IV1 + IV2 + IV3 + ... + IVn

 

IDV – suminė tinkamų finansuoti išlaidų diskontuota vertė, Eur

Metai

 

FIV

(nediskontuota atitinkamais metais numatomų patirti tinkamų finansuoti išlaidų suma)

IV

 

IVn = FIVn / (1 + (i/100))n

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

IŠ VISO (IDV):

 

4. Tuo atveju, kai pagalbos intensyvumas yra mažesnis negu 100 proc., IDV padauginama iš pagalbos intensyvumo, išreikšto dešimtaine trupmena (t. y., apskaičiuojama, kokiai tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotos vertės sumai skiriama pagalba).

 

_______________________________

Papildyta priedu:

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

Papildyta priedu:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

2 priedas

Papildyta priedu:

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-937, 2011-12-22, Žin., 2011, Nr. 161-7663 (2011-12-29), i. k. 1112330ISAK003D-937

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-83, 2012-02-08, Žin., 2012, Nr. 19-877 (2012-02-11), i. k. 1122330ISAK0003D-83

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-487, 2012-06-21, Žin., 2012, Nr. 71-3676 (2012-06-26), i. k. 1122330ISAK003D-487

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-873, 2012-11-15, Žin., 2012, Nr. 135-6923 (2012-11-22), i. k. 1122330ISAK003D-873

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-1022, 2014-12-31, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00016

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo “ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-800, 2015-10-28, paskelbta TAR 2015-10-28, i. k. 2015-17001

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-690, 2017-10-30, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17120

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-85, 2020-02-11, paskelbta TAR 2020-02-11, i. k. 2020-03041

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-765, 2020-11-10, paskelbta TAR 2020-11-10, i. k. 2020-23531

Dėl žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 "Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo