Suvestinė redakcija nuo 2012-06-20 iki 2013-11-16

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 136-6481, i. k. 111301IISAK001V-194

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. lapkričio 10 d. Nr. 1V-194

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2008, Nr. 63-2402; 2010, Nr. 54-2662), 14.14 punktu ir siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 361 ir 363 straipsnių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatas ir užtikrinti tinkamą asmenų konsultavimą Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija):

1. Tvirtinu Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. Taisyklių 18, 19 punktai ir 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas fiksuotojo ryšio telefonais arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas, įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.;

2.2. Taisyklių 21 ir 22 punktai, 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas žodžiu atliekant ūkio subjektų patikrinimus (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminama raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), įsigalioja Inspekcijos viršininkui ūkio subjektų veiklos priežiūros taisyklėse nustačius konsultacijų įforminimo tvarką.

3. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę Inspekcijos viršininko pavaduotojams, kuruojantiems administracijos padalinių veiklą.

 

 

 

Viršininkė                                                                                  Laura Nalivaikienė


PATVIRTINTA

Valstybinės teritorijų planavimo

ir statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko

2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194

 

ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) kompetenciją.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 363 straipsnio, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatomis ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).

3. Asmenims teikiamos šios konsultacijos:

3.1. patvirtinta rašytinė konsultacija;

3.2. rašytinė konsultacija;

3.3. konsultacija žodžiu;

3.4. viešoji konsultacija;

3.5. konsultacija seminaro metu.

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Paklausimas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs (-ę) žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją.

Konsultacija – Inspekcijos teikiama administracinė paslauga – žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais.

Patvirtinta rašytinė konsultacija – rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).

Rašytinė konsultacija – Inspekcijos Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojų parengtas ir elektroniniu paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).

Konsultacija žodžiu – Inspekcijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakymas žodžiu į asmens klausimą (-us).

Viešoji konsultacija – Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens pasirašyta ir viešai Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija.

Teisės aktų sąrašas – Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas.

 

II. PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

5. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Inspekcijai raštu ar elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens (toliau – elektroninis parašas), taip pat pateiktus Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ užpildžius nurodytą elektroninę formą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

6. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso), elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu nepasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ neteisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *, nagrinėjami ir atsakymai į tokius paklausimus teikiami tik Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

7. Inspekcijos valstybės tarnautojas ir darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), tarnybiniu elektroniniu paštu gavęs paklausimą, privalo siuntėjui pateikti atsakymą nurodydamas, kad nagrinėjami tik Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu pateikti paklausimai. Darbuotojui atsakius į minėtą paklausimą, tokiam atsakymui konsultacijos statusas nesuteikiamas.

8. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.

9. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektą rengia Strategijos ir analizės skyrius, jei reikia, kitiems Inspekcijos administracijos padaliniams pateikus nuomonę su jų kompetencija susijusiais klausimais.

10. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektas vizuojamas ir pasirašomas Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1V-56 patvirtintame Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamente (toliau – Darbo reglamentas) nustatyta tvarka.

11. Patvirtintos rašytinės konsultacijos raštas pateikiamas asmeniui tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. Elektroniniu paštu siunčiamas rašto nuskenuotas variantas.

12. Patvirtintos rašytinės konsultacijos šių Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka skelbiamos Inspekcijos interneto svetainėje kaip viešosios konsultacijos.

 

III. RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

13. Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos tiesiogiai elektroniniu paštu, atsakant į paklausimus, pateiktus užpildžius Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ nurodytą elektroninę formą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

14. Rengiant rašytines konsultacijas taikomos Taisyklių 8 punkto nuostatos.

15. Rašytines konsultacijas rengia ir asmens nurodytu elektroniniu paštu pateikia Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, atsakymų į paklausimus projektus suderinę su šio skyriaus vedėju ir, jei reikia, su kitais Inspekcijos administracijos padaliniais.

 

IV. KONSULTACIJŲ ŽODŽIU TEIKIMAS

 

16. Asmenys žodžiu konsultuojami: Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais konsultuoti skirtais specialiais fiksuotojo ryšio telefono numeriais; tiesiogiai asmeniui atvykus į Inspekciją darbuotojų priėmimo valandomis (pagal Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Struktūra ir kontaktai“ poskyryje „Kontaktinė informacija“ ir padalinio buveinėje paskelbtą Inspekcijos administracijos teritorinio padalinio darbuotojų priėmimo grafiką); iš anksto susitarus dėl konsultacijos žodžiu su darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos (atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus nurodytam priėmimo laikui ar vietai, darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto); Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

17. Darbuotojas, teikiantis konsultacijas žodžiu, privalo:

17.1. suskambus telefonui, pakelti ragelį (rekomenduojama iki trečiojo skambučio), ir prisistatyti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

17.2. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti paklausimo esmę;

17.3. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

17.4. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį, paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

17.5. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

17.6. išsiaiškinti, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas;

17.7. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

17.8. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į Juozapavičiaus g. 9, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija;

17.9. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas šių Taisyklių 18ir 185 punktuose;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

17.10. paklausti, ar asmuo neturi daugiau klausimų, ir atsisveikinti su asmeniu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

18. Fiksuotojo ryšio telefonais asmenis konsultuoja Inspekcijos viršininko įsakymu paskirti pirmojo ir antrojo lygio konsultantai. Visi pokalbiai įrašomi (apie tai automatiškai perspėja telefono atsakiklis).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

181. Konsultacijos žodžiu teikiamos konsultuoti skirtu mokamu fiksuotojo telefono numeriu (8 5) 207 3333, skambinant iš užsienio valstybės +370 5 207 3333.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

182. Asmeniui paskambinus kitu, negu nurodyta šių Taisyklių 18punkte, Inspekcijos fiksuotojo ryšio telefono numeriu, atsiliepęs Inspekcijos darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti jo skambutį peradresuoti pirmojo lygio konsultantui, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, asmeniui turi būti pasiūlyta kreiptis šių Taisyklių 18punkte nurodytu fiksuotojo ryšio telefono numeriu arba klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

183. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija, nesietina su konkrečios situacijos nagrinėjimu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

184. Tais atvejais, kai pirmojo lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas antrojo lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis, būtų peradresuojamas antrojo lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam antrojo lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

185. Asmeniui pateikus klausimą, į kurį atsakymui pateikti reikia žinoti su konkrečia teritorija susijusius teisės aktus (pvz., teritorijų planavimo dokumentus, specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas ir pan.), asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas toje teritorijoje, kurios reglamentavimas jį domina, esančio Inspekcijos teritorinio padalinio darbuotojui, tačiau jo atsakymas nebus laikomas konsultacija, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, – nurodomas jam to darbuotojo telefono numeris arba pasiūloma jam klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Tais atvejais, kai yra poreikis peradresuoti skambutį į Inspekcijos teritorinį padalinį, peradresuojama tam darbuotojui, kurio veikla susijusi su teritorija, kurios reglamentavimas domina asmenį.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

186. Asmeniui pageidaujant, Inspekcija sudaro sąlygos išklausyti su juo vykusio pokalbio įrašą. Asmuo dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi raštu kreiptis į Inspekciją ne vėliau negu per 6 mėnesius nuo pokalbio dienos, nurodant tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, iš kurio buvo skambinta. Pokalbio įrašo skaitmeninė ir / ar šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

187. Asmenys, kurių gauta konsultacija telefonu netenkina arba mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis konsultacijos į Inspekciją per 6 mėnesius nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkina gauta konsultacija telefonu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

19. Jeigu prieš konsultaciją priėmimo metu asmuo informuoja, kad pokalbis bus įrašomas, darbuotojas taip pat privalo, naudodamasis diktofonu, įrašyti pokalbį.

20. Darbuotojas priima priėmimo metu pateiktus rašytinius paklausimus, Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka juos užregistruoja arba perduoda registruoti Inspekcijos informacinėje dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“, asmeniui pageidaujant, ant jo pateiktos rašytinio paklausimo kopijos užrašo „Gauta“, datą, uždeda savo spaudą ir pasirašo. Šie paklausimai nagrinėjami Darbo reglamente ir Taisyklių 8–11 punktuose nustatyta tvarka.

21. Ūkio subjekto veiklos planinio ar neplaninio patikrinimo metu konsultacijas teikia darbuotojas, kuris atlieka tokį patikrinimą, o informaciją apie suteiktą konsultaciją įrašo į patikrinimo pažymą Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

22. Ūkio subjektas, norėdamas, kad jo veikla būtų patikrinta konsultavimo tikslais, pateikia rašytinį prašymą patikrinti veiklą konsultavimo tikslais Inspekcijos administracijos teritoriniam padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje jis vykdo veiklą. Tokiais atvejais konsultuoti turi teisę Inspekcijos darbuotojas, kuriam pavesta pagal kompetenciją atlikti patikrinimą. Patikrinimas konsultavimo tikslais atliekamas ir įforminamas Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

V. VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

23. Viešąsias konsultacijas rengia ir Inspekcijos interneto svetainėje skelbia Strategijos ir analizės skyrius.

24. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:

24.1. visos patvirtintos rašytinės konsultacijos Taisyklių priede pateiktomis temomis;

24.2. teisės aktų sąrašas;

24.3. konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu užduodamus klausimus, suderintos su Inspekcijos viršininku;

24.4. kitų institucijų pagal Inspekcijos paklausimus pateikti paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo;

24.5. kita informacija dėl teisės aktų nuostatų taikymo, suderinta su Inspekcijos viršininku.

25. Taisyklių 24 punkte nurodytos (24.1 ir 24.3 punktuose nurodytos – nuasmenintos) konsultacijos skelbiamos Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ poskyryje „Konsultacijos“ ir skyriuje „Klausimai“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

VI. TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO IR JO PAKEITIMŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

26. Teisės aktų sąraše nurodomi Inspekcijos veiklą reguliuojantys, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinantys, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatantys ir susisteminti pagal atitinkamus kriterijus teisės aktai.

27. Teisės aktų sąrašą ir jo pakeitimus rengia ir skelbia Strategijos ir analizės skyrius, vadovaudamasis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1R-247 (Žin., 2010, Nr. 133-6828), nustatyta tvarka.

28. Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainės skyriuje „Teisinė informacija“ ir skyriuje „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

VII. KONSULTACIJŲ SEMINARŲ METU TEIKIMAS

 

29. Inspekcija pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus rengia konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose seminaruose (pasitarimuose) ir teikia konsultacijas Inspekcijos kompetencijos klausimais.

30. Informacija apie Inspekcijos organizuojamus seminarus skelbiama Inspekcijos interneto svetainės skyriuose „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ ir „Skelbimai“, nurodant:

30.1. seminaro temą;

30.2. seminaro tikslą (trumpai pranešama, kokiu tikslu rengiamas seminaras);

30.3. klausytojų grupę, kuriai seminaras skiriamas;

30.4. seminaro laiką (trukmę valandomis, pradžią ir pabaigą);

30.5. seminaro vietą (tikslų adresą (įrašomas aukštas, salės ar kabineto numeris ir pan.);

30.6. užsiregistravimo į seminarą būdus;

30.7 asmens, kurio galima pasiteirauti apie seminarą, vardą, pavardę, telefono numerį, el. pašto adresą.

31. Seminaro metu konsultacija teikiama tik su dėstoma tema susijusiais klausimais. Ji neteikiama tokiais klausimais, į kuriuos norint atsakyti reikia papildomos informacijos, išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir pan.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Inspekcija prisiima atsakomybę už konsultacijas, nurodytas šių Taisyklių 3.1, 3.3 (konsultuojant fiksuotojo ryšio telefonu arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas į diktofoną), 3.4 ir 21–22 (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminta raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka) punktuose nurodytais atvejais.

33. Inspekcija neprisiima atsakomybės už konsultacijas, suteiktas tarnybinių mobiliojo ryšio telefonų numeriais, už konsultacijas žodžiu darbuotojų priėmimo metu, kai pokalbiai neįrašyti, konsultacijas seminarų metu, Taisyklių 21 ir 22 punktuose nurodytais atvejais (kai konsultacija neįforminta Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), esant aplinkybėms, nurodytoms Taisyklių 8 punkte (asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime), taip pat, kai į paklausimą, gautą elektroniniu paštu, atsako neįgalioti darbuotojai (Taisyklių 7 punkte nurodytas atvejis).

34. Inspekcija prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi Inspekcijos viršininko, jo įgalioto asmens patvirtinta rašytine arba kita Inspekcijos viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus 35 punkte nurodytus atvejus.

35. Išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

35.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

35.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas ūkio subjektui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;

35.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai;

35.4. jeigu įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

36. Prireikus paklausimai nagrinėjami ir juose pateikti klausimai sprendžiami bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis. Jeigu asmens paklausime pateiktas klausimas nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija, paklausimas Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka persiunčiamas kompetentingai institucijai, apie tai informuojant asmenį. Persiunčiami tik pasirašyti (asmeniui nurodžius vardą, pavardę ir adresą) rašytiniai paklausimai, elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu pasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Klausimai“ poskyryje „Siųsti klausimą“ teisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *.

37. Šios Taisyklės nenustato reikalavimų, susijusių su asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nuostatas.

38. Asmens prašoma Inspekcijos turima informacija teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai apie darbuotojo veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galbūt padarytą asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84 (Žin., 2010, Nr. 58-2870), nustatyta tvarka.

39. Taisyklių nustatyta tvarka paskelbtos viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Inspekcijai yra privalomos. Darbuotojai, konsultuodami žodžiu, privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.

40. Asmens kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Inspekcijai atlikti patikrinimą.

 

_________________


 

Asmenų konsultavimo

Valstybinėje teritorijų planavimo ir

statybos inspekcijoje prie

Aplinkos ministerijos taisyklių

priedas

 

KONSULTAVIMO TEMOS

 

I. Teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas

1. Bendrasis teritorijų planavimas:

1.1. planavimo sąlygų išdavimas;

1.2. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

1.3. viešinimo procedūros;

1.4. derinimo procedūros;

1.5. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

1.6. teritorijų planavimo dokumentų (TPD) tikrinimas;

1.7. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

2. Specialusis teritorijų planavimas:

2.1. planavimo sąlygų išdavimas;

2.2. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

2.3. viešinimo procedūros;

2.4. derinimo procedūros;

2.5. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

2.6. TPD tikrinimas;

2.7. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

3. Detalusis teritorijų planavimas (DTP):

3.1. DTP organizatoriai ir organizatoriaus teisių ir pareigų perdavimas;

3.2. planavimo sąlygų (planavimo sąlygų sąvadų) išdavimas;

3.3. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

3.4. viešinimo procedūros;

3.5. derinimo procedūros;

3.6. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

3.7. TPD tikrinimas;

3.8. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

 

II. Statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas

4. Statiniai ir jų klasifikavimas.

5. Statinio plotų ir tūrių apskaičiavimas.

6. Statinių statybos rūšys.

7. Statinio projektavimas, projekto ekspertizė ir projekto vykdymo priežiūra.

8. Esminiai statinio projekto sprendiniai.

9. Prisijungimo sąlygos ir specialieji architektūros reikalavimai.

10. Statybą leidžiantys dokumentai (SLD):

10.1. leidimai statyti, rekonstruoti, atnaujinti (modernizuoti) statinį;

10.2. rašytiniai pritarimai statinio projektui;

10.3. bendraturčių ar gretimų sklypų valdytojų sutikimai;

10.4. SLD perregistravimas.

11. Atstumai nuo statinio iki sklypo ribų ir kitų statinių.

12. Nesudėtingų statinių statyba.

13. Statyba sodininkų bendrijos teritorijoje.

14. Remonto ir rekonstravimo darbai daugiabučiame name.

15. 1–2 butų gyvenamųjų namų statyba, remonto ir rekonstravimo darbai.

16. Ūkininko sodybos pastatų statyba.

17. Statyba žemės ūkio paskirties žemėje.

18. Statyba saugomoje teritorijoje.

19. Statybos darbai:

19.1. deklaravimas apie statybos pradžią, pranešimai;

19.2. statytojo (užsakovo), rangovo, techninio prižiūrėtojo veikla;

19.3. statybos sustabdymas;

19.4. pažyma apie statinio statybą be esminių nukrypimų nuo projekto.

20. Statybos užbaigimas.

21. Pastato energinis naudingumas.

22. Statinio garantinis terminas.

23. Savavališka statyba ir jos padarinių šalinimas.

24. Statyba pagal neteisėtai išduotus SLD ir jos padarinių šalinimas.

25. Statinio nugriovimas.

26. Statinio naudojimas ir priežiūra:

26.1. pastato (patalpos) paskirties keitimas;

26.2. naujo nekilnojamojo turto kadastro objekto formavimas;

26.3. statinio ekspertizė;

26.4. statinio avarija.

27. Statinių kadastriniai matavimai ir įregistravimas Nekilnojamojo turto registre.

 

III. Kiti klausimai

28. Įvairūs klausimai, susiję su teritorijų planavimu, statinių projektavimu, statyba, naudojimu ir visų šių veiklos sričių priežiūra.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 "Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo