Suvestinė redakcija nuo 2014-11-18 iki 2015-05-10

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 136-6481, i. k. 111301IISAK001V-194

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. lapkričio 10 d. Nr. 1V-194

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2008, Nr. 63-2402; 2010, Nr. 54-2662), 14.14 punktu ir siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 361 ir 363 straipsnių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatas ir užtikrinti tinkamą asmenų konsultavimą Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija):

1. Tvirtinu Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. Taisyklių 18, 19 punktai ir 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas fiksuotojo ryšio telefonais arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas, įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.;

2.2. Taisyklių 21 ir 22 punktai, 32 punkto dalis, kurioje nustatyta Inspekcijos atsakomybė už konsultacijas žodžiu atliekant ūkio subjektų patikrinimus (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminama raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), įsigalioja Inspekcijos viršininkui ūkio subjektų veiklos priežiūros taisyklėse nustačius konsultacijų įforminimo tvarką.

3. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę Inspekcijos viršininko pavaduotojams, kuruojantiems administracijos padalinių veiklą.

 

 

 

Viršininkė                                                                                  Laura Nalivaikienė


PATVIRTINTA

Valstybinės teritorijų planavimo

ir statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko

2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194

 

ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) kompetenciją.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 363 straipsnio, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374) 7.4, 7.5 ir 7.6 punktų nuostatomis ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).

3. Asmenims teikiamos šios konsultacijos:

3.1. patvirtinta rašytinė konsultacija;

3.2. rašytinė konsultacija;

3.3. konsultacija žodžiu;

3.4. viešoji konsultacija;

3.5. konsultacija seminaro metu.

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Paklausimas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs (-ę) žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją.

Konsultacija – Inspekcijos teikiama administracinė paslauga – žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais.

Patvirtinta rašytinė konsultacija – rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).

Rašytinė konsultacija – Inspekcijos Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojų parengtas ir elektroniniu paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us).

Konsultacija žodžiu – Inspekcijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakymas žodžiu į asmens klausimą (-us).

Viešoji konsultacija – Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens pasirašyta ir viešai Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija.

Teisės aktų sąrašas – Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas.

 

II. PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

5. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Inspekcijai raštu ar elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens (toliau – elektroninis parašas), taip pat pateiktus Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ užpildžius nurodytą elektroninę formą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

6. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso), elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu nepasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ neteisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *, nagrinėjami ir atsakymai į tokius paklausimus teikiami tik Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

7. Inspekcijos administracijos teritorinio padalinio valstybės tarnautojas ir darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), tarnybiniu elektroniniu paštu gavęs paklausimą, persiunčia jį šio padalinio darbuotojams, atsakingiems už dokumentų registravimą. Darbuotojas, kurio darbo vieta yra A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, tokį paklausimą persiunčia el. paštu info@vtpsi.lt. Teritorinių padalinių darbuotojai, atsakingi už dokumentų registravimą, ir Teisės ir bendrųjų reikalų dapartamento Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už el. pašto dėžutės info@vtpsi.lt administravimą, tokius dokumentus užregistruoja Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka. Darbuotojui atsakius į minėtą paklausimą, tokiam atsakymui konsultacijos statusas nesuteikiamas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173

 

8. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.

9. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektą rengia Strategijos ir analizės skyrius, jei reikia, kitiems Inspekcijos administracijos padaliniams pateikus nuomonę su jų kompetencija susijusiais klausimais.

10. Patvirtintos rašytinės konsultacijos rašto projektas vizuojamas ir pasirašomas Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1V-56 patvirtintame Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamente (toliau – Darbo reglamentas) nustatyta tvarka.

11. Patvirtintos rašytinės konsultacijos raštas pateikiamas asmeniui tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. Elektroniniu paštu siunčiamas rašto nuskenuotas variantas.

12. Patvirtintos rašytinės konsultacijos šių Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka skelbiamos Inspekcijos interneto svetainėje kaip viešosios konsultacijos.

 

III. RAŠYTINIŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS

 

13. Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos tiesiogiai elektroniniu paštu, atsakant į paklausimus, pateiktus užpildžius Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ nurodytą elektroninę formą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

14. Rengiant rašytines konsultacijas taikomos Taisyklių 8 punkto nuostatos.

15. Rašytines konsultacijas rengia ir asmens nurodytu elektroniniu paštu pateikia Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, atsakymų į paklausimus projektus suderinę su šio skyriaus vedėju ir, jei reikia, su kitais Inspekcijos administracijos padaliniais.

 

IV. KONSULTACIJŲ ŽODŽIU TEIKIMAS

 

16. Asmenys žodžiu konsultuojami:

16.1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu specialiuoju fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5)  207 3333;

16.2. iš anksto užsiregistravę į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (Inspekcijos interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykę į Inspekciją.

Neužsiregistravę asmenys Inspekcijos darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto į konsultaciją užsiregistravę asmenys;

16.3. iš anksto susitarus dėl konsultacijos su Inspekcijos darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykus į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, Inspekcijos darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto);

16.4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

Nr. 1V-65, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04472

 

17. Darbuotojas, teikiantis konsultacijas žodžiu, privalo:

17.1. suskambus telefonui, pakelti ragelį (rekomenduojama iki trečiojo skambučio), ir prisistatyti;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

17.2. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti paklausimo esmę;

17.3. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

17.4. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį, paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

17.5. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

17.6. išsiaiškinti, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas;

17.7. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

17.8. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173

 

17.9. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas šių Taisyklių 18ir 185 punktuose;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

17.10. paklausti, ar asmuo neturi daugiau klausimų, ir atsisveikinti su asmeniu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

18. Fiksuotojo ryšio telefonais asmenis konsultuoja Inspekcijos viršininko įsakymu paskirti pirmojo ir antrojo lygio konsultantai. Visi pokalbiai įrašomi (apie tai automatiškai perspėja telefono atsakiklis).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

181. Konsultacijos žodžiu teikiamos konsultuoti skirtu mokamu fiksuotojo telefono numeriu (8 5) 207 3333, skambinant iš užsienio valstybės +370 5 207 3333.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

182. Asmeniui paskambinus kitu, negu nurodyta šių Taisyklių 18punkte, Inspekcijos fiksuotojo ryšio telefono numeriu, atsiliepęs Inspekcijos darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti jo skambutį peradresuoti pirmojo lygio konsultantui, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, asmeniui turi būti pasiūlyta kreiptis šių Taisyklių 18punkte nurodytu fiksuotojo ryšio telefono numeriu arba klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

183. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija, nesietina su konkrečios situacijos nagrinėjimu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

184. Tais atvejais, kai pirmojo lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas antrojo lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis, būtų peradresuojamas antrojo lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam antrojo lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

185. Asmeniui pateikus klausimą, į kurį atsakymui pateikti reikia žinoti su konkrečia teritorija susijusius teisės aktus (pvz., teritorijų planavimo dokumentus, specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas ir pan.), asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas toje teritorijoje, kurios reglamentavimas jį domina, esančio Inspekcijos teritorinio padalinio darbuotojui, tačiau jo atsakymas nebus laikomas konsultacija, asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, – nurodomas jam to darbuotojo telefono numeris arba pasiūloma jam klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Tais atvejais, kai yra poreikis peradresuoti skambutį į Inspekcijos teritorinį padalinį, peradresuojama tam darbuotojui, kurio veikla susijusi su teritorija, kurios reglamentavimas domina asmenį.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

186. Asmeniui pageidaujant, Inspekcija sudaro sąlygos išklausyti su juo vykusio pokalbio įrašą. Asmuo dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi raštu kreiptis į Inspekciją ne vėliau negu per 6 mėnesius nuo pokalbio dienos, nurodant tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, iš kurio buvo skambinta. Pokalbio įrašo skaitmeninė ir / ar šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

187. Asmenys, kurių gauta konsultacija telefonu netenkina arba mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis konsultacijos į Inspekciją per 6 mėnesius nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkina gauta konsultacija telefonu.

Papildyta punktu:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

19. Jeigu prieš konsultaciją priėmimo metu asmuo informuoja, kad pokalbis bus įrašomas, darbuotojas taip pat privalo, naudodamasis diktofonu, įrašyti pokalbį.

20. Darbuotojas priima priėmimo metu pateiktus rašytinius paklausimus, Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka juos užregistruoja arba perduoda registruoti Inspekcijos informacinėje dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“, asmeniui pageidaujant, ant jo pateiktos rašytinio paklausimo kopijos užrašo „Gauta“, datą, uždeda savo spaudą ir pasirašo. Šie paklausimai nagrinėjami Darbo reglamente ir Taisyklių 8–11 punktuose nustatyta tvarka.

21. Ūkio subjekto veiklos planinio ar neplaninio patikrinimo metu konsultacijas teikia darbuotojas, kuris atlieka tokį patikrinimą, o informaciją apie suteiktą konsultaciją įrašo į patikrinimo pažymą Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

22. Ūkio subjektas, norėdamas, kad jo veikla būtų patikrinta konsultavimo tikslais, pateikia rašytinį prašymą patikrinti veiklą konsultavimo tikslais Inspekcijos administracijos teritoriniam padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje jis vykdo veiklą. Tokiais atvejais konsultuoti turi teisę Inspekcijos darbuotojas, kuriam pavesta pagal kompetenciją atlikti patikrinimą. Patikrinimas konsultavimo tikslais atliekamas ir įforminamas Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

V. VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

23. Viešąsias konsultacijas rengia ir Inspekcijos interneto svetainėje skelbia Strategijos ir analizės skyrius.

24. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:

24.1. visos patvirtintos rašytinės konsultacijos Taisyklių priede pateiktomis temomis;

24.2. teisės aktų sąrašas;

24.3. konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu užduodamus klausimus, suderintos su Inspekcijos viršininku;

24.4. kitų institucijų pagal Inspekcijos paklausimus pateikti paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo;

24.5. kita informacija dėl teisės aktų nuostatų taikymo, suderinta su Inspekcijos viršininku.

25. Taisyklių 24 punkte nurodytos (24.1 ir 24.3 punktuose nurodytos – nuasmenintos) konsultacijos skelbiamos Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ poskyryje „Konsultacijos“ ir skyriuje „Klausimai“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

VI. TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO IR JO PAKEITIMŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

26. Teisės aktų sąraše nurodomi Inspekcijos veiklą reguliuojantys, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinantys, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatantys ir susisteminti pagal atitinkamus kriterijus teisės aktai.

27. Teisės aktų sąrašą ir jo pakeitimus rengia ir skelbia Strategijos ir analizės skyrius, vadovaudamasis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1R-247 (Žin., 2010, Nr. 133-6828), nustatyta tvarka.

28. Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų sąrašas ir jo pakeitimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainės skyriuje „Teisinė informacija“ ir skyriuje „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

 

VII. KONSULTACIJŲ SEMINARŲ METU TEIKIMAS

 

29. Inspekcija pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus rengia konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose seminaruose (pasitarimuose) ir teikia konsultacijas Inspekcijos kompetencijos klausimais.

30. Informacija apie Inspekcijos organizuojamus seminarus skelbiama Inspekcijos interneto svetainės skyriuose „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ ir „Skelbimai“, nurodant:

30.1. seminaro temą;

30.2. seminaro tikslą (trumpai pranešama, kokiu tikslu rengiamas seminaras);

30.3. klausytojų grupę, kuriai seminaras skiriamas;

30.4. seminaro laiką (trukmę valandomis, pradžią ir pabaigą);

30.5. seminaro vietą (tikslų adresą (įrašomas aukštas, salės ar kabineto numeris ir pan.);

30.6. užsiregistravimo į seminarą būdus;

30.7 asmens, kurio galima pasiteirauti apie seminarą, vardą, pavardę, telefono numerį, el. pašto adresą.

31. Seminaro metu konsultacija teikiama tik su dėstoma tema susijusiais klausimais. Ji neteikiama tokiais klausimais, į kuriuos norint atsakyti reikia papildomos informacijos, išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir pan.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Inspekcija prisiima atsakomybę už konsultacijas, nurodytas šių Taisyklių 3.1, 3.3 (konsultuojant fiksuotojo ryšio telefonu arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas į diktofoną), 3.4 ir 21–22 (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminta raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka) punktuose nurodytais atvejais.

33. Inspekcija neprisiima atsakomybės už konsultacijas, suteiktas tarnybinių mobiliojo ryšio telefonų numeriais, už konsultacijas žodžiu darbuotojų priėmimo metu, kai pokalbiai neįrašyti, konsultacijas seminarų metu, Taisyklių 21 ir 22 punktuose nurodytais atvejais (kai konsultacija neįforminta Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), esant aplinkybėms, nurodytoms Taisyklių 8 punkte (asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime), taip pat, kai į paklausimą, gautą elektroniniu paštu, atsako neįgalioti darbuotojai (Taisyklių 7 punkte nurodytas atvejis).

34. Inspekcija prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi Inspekcijos viršininko, jo įgalioto asmens patvirtinta rašytine arba kita Inspekcijos viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus 35 punkte nurodytus atvejus.

35. Išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

35.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

35.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas ūkio subjektui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;

35.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai;

35.4. jeigu įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

36. Prireikus paklausimai nagrinėjami ir juose pateikti klausimai sprendžiami bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis. Jeigu asmens paklausime pateiktas klausimas nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija, paklausimas Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka persiunčiamas kompetentingai institucijai, apie tai informuojant asmenį. Persiunčiami tik pasirašyti (asmeniui nurodžius vardą, pavardę ir adresą) rašytiniai paklausimai, elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt pateikti elektroniniu parašu pasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Klausimai“ poskyryje „Siųsti klausimą“ teisingai užpildžius elektroninės formos langelius, pažymėtus simboliu *.

37. Šios Taisyklės nenustato reikalavimų, susijusių su asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nuostatas.

38. Asmens prašoma Inspekcijos turima informacija teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai apie darbuotojo veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galbūt padarytą asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84 (Žin., 2010, Nr. 58-2870), nustatyta tvarka.

39. Taisyklių nustatyta tvarka paskelbtos viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Inspekcijai yra privalomos. Darbuotojai, konsultuodami žodžiu, privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.

40. Asmens kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Inspekcijai atlikti patikrinimą.

 

_________________


 

Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų

planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos

ministerijos taisyklių

1 priedas

 

 

KONSULTAVIMO PROCESO APRAŠAS

 

 

 

I. PASKIRTIS

 

1. Konsultavimo proceso aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliai – Inspekcija), siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Inspekcijos kompetenciją.

 

 

II. TAIKYMO SRITIS

 

2. Aprašas taikomas visiems Inspekcijos darbuotojams, kurie teikia konsultacijas.

 

III. SUTRUMPINIMAI IR JŲ PAAIŠKINIMAI

 

3. Apraše naudojami sutrumpinimai ir jų paaiškinimai:

3.1. Aprašas – Konsultavimo proceso aprašas;

3.2. Inspekcija - Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos;

3.3. Taisyklės - Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės, patvirtintos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011-11-10 įsakymu Nr. 1V-194.

 

IV. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

4. Konsultavimo Inspekcijoje procedūros nustatytos Taisyklėse.

Kiti teisės aktai, kuriuose nustatyti reikalavimai Konsultavimo Inspekcijoje procesui:

Inspekcijos 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 “ Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymas Nr. 1V-128 „ Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010-05-04 nutarimas Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamos priežiūros funkcijų optimizavimo“.

Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas.

Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas.

Proceso pradžia – paklausimo (žodžiu, raštu) gavimas.

Proceso pabaiga – konsultacijos suteikimas, paviešinimas internete.

Proceso gaviniai – paklausimas (raštu, žodžiu), IS ‚Avilys“, konsultacijos suteikimas (raštas, žodžiu), konsultacijos suteikimui priimti reikalingi teisės aktai, tarnybinė pagalba iš kitų institucijų.

Tiekėjai – paklausimo (žodžiu, raštu) pareiškėjai, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai, tarnybinės pagalbos teikėjai (kitos institucijos).

Rezultatai – konsultacijos gavimas (raštu, žodžiu).

Rezultatų gavėjai – paklausėjas, Inspekcijos darbuotojai, visuomenė.

 

V. PROCESO VERTINIMO RODIKLIAI

 

 

 

Rodiklio aprašymas

Siektinos rodiklio reikšmės

Skundų kiekis dėl konsultavimo

Interesantų pagrįstų skundų dėl konsultavimo ir piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi nebuvimas

 

 

VI. PROCESO SRAUTO DIAGRAMOS

 

 

Simbolis

Pavadinimas

Simbolio reikšmė

Proceso veiksmas (etapas)

Proceso veiksmas (etapas), kuris yra atliekamas proceso vykdymo metu

Subprocesas – nuoroda į kitą procesą

Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus)

 

 

Proceso pradžia

Proceso pradžia

Tarpinis rezultatas

Proceso tarpiniai rezultatai Inspekcijos išorėje.

Proceso pabaiga

Proceso pabaiga

 

Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas)

Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai.

Sprendimo priėmimas

Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus

Proceso sekos ryšys

Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai)

Plaukimo takelis

Plaukimo takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas

Komentaras

Komentarai laikomi artefaktais, kurie  neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.)

 

 

VI-1. Konsultavimo diagrama

 

 

 

KONSULTAVIMAS (2014

 

 

VI-2. Konsultavimo žodžiu diagrama

 

KONSULTAVIMAS ŽODŽIU (2014

 

VI-3. Konsultavimo raštu diagrama

 

KONSULTAVIMAS RAŠTU (201-11-06)

 

VII. PROCESO APRAŠYMAS

 

VII-1. Konsultavimo aprašymas

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

1.

 

Paklausimo gavimas

Žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją.

 

 

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai

IS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, pareigybių aprašymai, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Gauto paklausimo registravimas IS ‚Avilys“, rezoliucijų rašymas, užduoties per IS „Avilys“ gavimas  vykdytojui (konsultantui), gauto paklausimo telefonu ar žodžiu išklausymas

 

2.

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

Veiksmai ir eiga aprašyta Konsultavimo žodžiu aprašyme (VII-2)

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

3.

 

Konsultacijos raštu

 

Veiksmai ir eiga aprašyta Konsultavimo raštu aprašyme (VII-3)

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai, tarnybinės pagalbos teikėjai (kitos institucijos)

 

 

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Konsultacijos raštu suteikimas, paviešinimas internete

 

4.

 

Konsultacijų žodžiu suteikimo kontrolė

 

Suteiktų konsultacijų žodžiu perklausa vykdoma pagal Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymu Nr. 1V-128 „ Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą tvarkos aprašą

 

 

 

Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Teisės ir bendrųjų reikalų departamento direktorius, Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis Strategijos ir analizės skyrių

Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymas Nr. 1V-128 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

 

 

Išvados ir pasiūlymai

 

5.

 

Konsultacijų raštu suteikimo kontrolė

 

Skundo, pranešimo nagrinėjimas

 

Raštu suteiktos konsultacijos peržiūra, gavus skundą, pranešimą dėl pateiktos konsultacijos

 

Inspekcijos darbuotojai

Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės, patvirtintos Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84

 

Atsakymas į asmens skundą, pranešimą dėl suteiktos konsultacijos raštu

 

 

VII-2. Konsultavimo žodžiu aprašymas

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

2.1

 

Paklausimo žodžiu gavimas

Asmenys žodžiu konsultuojami:

1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu specialiuoju fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333;

2. iš anksto užsiregistravę į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (Inspekcijos interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykę į Inspekciją.

Neužsiregistravę asmenys Inspekcijos darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto į konsultaciją užsiregistravę asmenys;

3. iš anksto susitarus dėl konsultacijos su Inspekcijos darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykus į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, Inspekcijos darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto);

4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais.

 

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas,

Taisyklės,

Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

 

Žodžiu Inspekcijai pateiktas oficialus klausimas, prašymas suteikti konsultaciją.

 

 

 

2.2.

 

Paklausimo žodžiu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 “Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Paklausimo žodžiu išklausymas

 

2.3.

 

Sprendimo priėmimas

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar yra galimybė suteikti reikiamą konsultaciją, ar ne

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui, pateikti paklausėjo dokumentai

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo

 

2.4.

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Teisės aktai, reikalingi  konsultacijos suteikimui

 

Suteikta konsultacija

 

2.5.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Taisyklės

 

 

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

2.6.

 

Paklausimo telefonu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

 

 

 

Išklausytas paklausimo telefonu

 

2.7.

 

Sprendimo priėmimas

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar galiu suteikti reikiamą konsultaciją telefonu, ar ne.

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui, pateikti paklausėjo dokumentai

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo, peradresuotas paklausimas II lygio konsultantui

 

2.8.

 

Konsultacijos telefonu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui

 

Suteikta konsultacija

 

Pažymėti Taisyklių priede „Konsultavimo temos“ suteiktos konsultacijos temą.

 

2.9.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Taisyklės

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

2.10.

 

Paklausimo telefonu peradresavimas

Tais atvejais, kai pirmojo lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas antrojo lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis, būtų peradresuojamas antrojo lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam antrojo lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

 

 

 

Peradresuotas paklausimas telefonu II lygio konsultantui

 

2.11.

 

Paklausimo telefonu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Išklausytas paklausimas telefonu

 

2.12.

 

Sprendimo priėmimas

 

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar galiu suteikti reikiamą konsultaciją telefonu, ar ne.

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi sprendimo priėmimui, Taisyklės

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo

 

2.13.

 

Konsultacijos telefonu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

 

 

Suteikta konsultacija telefonu

 

2.14.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kitas kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Taisyklės

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

 

VII-3. Konsultavimo raštu aprašymas

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Paklausimo gavimas raštu ar elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, vedėjai

 

IS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Gauto paklausimo registravimas IS ‚Avilys“, rezoliucijų rašymas, užduoties per IS „Avilys“ gavimas  vykdytojui (konsultantui) , nuomonės teikėjui

 

3.2.

 

Užduoties gavimas

 

Užduoties gavimas per IS „Avilys“

 

Priimamas sprendimas vykdyti kitą etapą

 

Gali būti: 1. Rašytinė konsultacija (Inspekcijos Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojų parengtas ir elektroniniu paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)),

2. Patvirtinta rašytinė konsultacija (rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)).

 

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Taisyklės

 

Vykdomas etapas 3.3 arba etapas 3.13

 

3.3.

 

Užduoties įvertinimas

 

Įvertinama ar pateiktas paklausimas, susijęs/nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Taisyklės, Viešojo administravimo įstatymas

 

Vykdomas 3.4 etapas arba 3.6 etapas

 

3.4.

 

Rašto dėl paklausimo persiuntimo parengimas

 

Parengiamas raštas dėl paklausimo persiuntimo

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Viešojo administravimo įstatymas

 

Parengtas raštas. Toliau vykdomas 3.5 etapas

 

3.5.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas,  registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas raštas

 

3.6.

 

Sprendimo dėl tarnybinės pagalbos iš kitų institucijų priėmimas

 

Priimamas sprendimas ar reikia/nereikia pagalbos

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Teisės aktai, Inspekcijos darbo reglamentas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas, kiti teisės aktai, nustatantys atitinkamų įstaigų kompetencijas

 

Priimtas sprendimas prašyti/neprašyti tarnybinės pagalbos

 

Toliau vykdomas 3.7 etapas arba 3.10 etapas

 

3.7.

 

Rašto dėl tarnybinės pagalbos parengimas

 

Parengiamas raštas dėl tarnybinės pagalbos

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Viešojo administravimo įstatymas

 

Parengtas raštas dėl tarnybinės pagalbos

 

3.8.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas,  registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas raštas, gautas raštas

 

3.9.

 

Tarnybinės pagalbos gavimas ir įvertinimas

 

Gauto rašto įvertinimas, rengiant konsultaciją

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Gautas raštas, teisės aktai reikalingi konsultacijos rengimui

 

Priimamas sprendimas, kokias nuostatas pateiktos tarnybinės pagalbos naudoti rengiant konsultaciją

 

3.10.

 

Dokumento (patvirtintos rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Parengiamas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Teisės aktai reikalingi konsultacijos rengimui, tarnybinės pagalbos raštas, tarnybinis raštas (nuomonės pateikimas)

 

Parengtas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

3.11.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas,  registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

3.12.

 

Patvirtintos rašytinės konsultacijos paviešinimas

 

Patvirtinta rašytinė konsultacija paviešinama

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojas (konsultacijos viešintojas)

 

Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, pareigybės aprašymas

 

Paskelbta Inspekcijos internetinėje svetainėje, Inspekcijos darbuotojams išsiųstas elektroninis laiškas

 

3.13.

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, teisės aktai reikalingi atsakymui parengti, tarnybinis raštas (jei buvo teikta nuomonė)

 

Parengtas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.14

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) patvirtinimas

 

Parengto atsakymo (rašytinės konsultacijos)  suderinimas su skyriaus vedėju

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, teisės aktai reikalingi atsakymui parengti, Inspekcijos darbo reglamentas,

 

Patvirtintas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.15

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas el. paštu

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas paklausėjui jo nurodytu el. pašto adresu

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės

 

Išsiųstas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.16

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Užduoties IS „Avilys“ uždarymas

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, IS „Avilys“

 

Uždaryta užduotis IS „Avilys“

 

3.17.

 

Užduoties pateikti pagal kompetenciją nuomonę konsultacijos teikėjui

 

3.17, 3.18, 3.19 etapai vykdomi, jei būna užduotis kitam skyriui pateikti nuomonė konsultacijos rengėjui.

 

Iš IS“ Avilys“ gaunama užduotis

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, IS „Avilys

 

Gauta užduotis

 

3.18.

 

Nuomonės parengimas ir pateikimas konsultacijos teikėjui

 

Parengiamas tarnybinis raštas, suderinamas su savo skyriaus vedėju ir teikiamas konsultacijos teikėjui

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas

 

Teisės aktai reikalingi nuomonei pateikti, Taisyklės

 

Tarnybinis raštas

 

3.19.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Tarnybinio rašto per IS „Avilys“ pateikimas konsultacijos teikėjui,  užduoties uždarymas IS „Avilys“

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Uždaryta užduotis IS „Avilys“

 

 

 

 

VIII. PROCESO DUOMENŲ ĮRAŠAI

 

 

 

Įrašo (dokumento) formos pavadinimas (jeigu yra)

Įrašo (dokumento) saugojimo vieta

Įrašo (dokumento) saugojimo trukmė

Rašytinė konsultacija – pasirašytas raštas

Byla 8.4

5 metai

Konsultacija žodžiu – diktofono įrašai ar telefono įrašai

Inspekcija, Turto valdymo ir dokumentų valdymo skyrius

6 mėnesiai

 

 

IX. RIZIKOS VALDYMAS

 

 

 

Rizikos veiksniai

Rizikos valdymo gairės

Dažnas teisės aktų keitimasis

Dėl besikeičiančios teisinės bazės sunku užtikrinti vieningą konsultacijų praktiką.

Prieštaringas ir neišsamus teisinis reglamentavimas

Dėl prieštaringo ir neišsamaus teisinio reglamentavimo sunku užtikrinti kokybišką, tikslų  konsultavimą

Inspekcijai teikiamų  (iš kitų institucijų) atsakymų ir dokumentų į užklausimus ilgi pateikimo terminai, neaiškūs atsakymai, atsakymų nepateikimas

Inspekcijai nepavaldu. Inspekcija gali papildomai kreiptis į tas institucijas dėl konkretesnių atsakymų ar dėl jų nepateikimo

Darbuotojų kaita.

Darbuotojų atranka ir darbo klimatas darbovietėje

 

 

_____________________________

Papildyta priedu:

Nr. 1V-166, 2014-11-07, paskelbta TAR 2014-11-17, i. k. 2014-16966

 


 

Asmenų konsultavimo

Valstybinėje teritorijų planavimo ir

statybos inspekcijoje prie

Aplinkos ministerijos taisyklių

priedas

 

KONSULTAVIMO TEMOS

 

I. Teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas

1. Bendrasis teritorijų planavimas:

1.1. planavimo sąlygų išdavimas;

1.2. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

1.3. viešinimo procedūros;

1.4. derinimo procedūros;

1.5. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

1.6. teritorijų planavimo dokumentų (TPD) tikrinimas;

1.7. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

2. Specialusis teritorijų planavimas:

2.1. planavimo sąlygų išdavimas;

2.2. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

2.3. viešinimo procedūros;

2.4. derinimo procedūros;

2.5. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

2.6. TPD tikrinimas;

2.7. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

3. Detalusis teritorijų planavimas (DTP):

3.1. DTP organizatoriai ir organizatoriaus teisių ir pareigų perdavimas;

3.2. planavimo sąlygų (planavimo sąlygų sąvadų) išdavimas;

3.3. poveikio aplinkai vertinimo procedūros;

3.4. viešinimo procedūros;

3.5. derinimo procedūros;

3.6. skundų, prašymų ir ginčų nagrinėjimas;

3.7. TPD tikrinimas;

3.8. TPD tvirtinimas ir įregistravimas.

 

II. Statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas

4. Statiniai ir jų klasifikavimas.

5. Statinio plotų ir tūrių apskaičiavimas.

6. Statinių statybos rūšys.

7. Statinio projektavimas, projekto ekspertizė ir projekto vykdymo priežiūra.

8. Esminiai statinio projekto sprendiniai.

9. Prisijungimo sąlygos ir specialieji architektūros reikalavimai.

10. Statybą leidžiantys dokumentai (SLD):

10.1. leidimai statyti, rekonstruoti, atnaujinti (modernizuoti) statinį;

10.2. rašytiniai pritarimai statinio projektui;

10.3. bendraturčių ar gretimų sklypų valdytojų sutikimai;

10.4. SLD perregistravimas.

11. Atstumai nuo statinio iki sklypo ribų ir kitų statinių.

12. Nesudėtingų statinių statyba.

13. Statyba sodininkų bendrijos teritorijoje.

14. Remonto ir rekonstravimo darbai daugiabučiame name.

15. 1–2 butų gyvenamųjų namų statyba, remonto ir rekonstravimo darbai.

16. Ūkininko sodybos pastatų statyba.

17. Statyba žemės ūkio paskirties žemėje.

18. Statyba saugomoje teritorijoje.

19. Statybos darbai:

19.1. deklaravimas apie statybos pradžią, pranešimai;

19.2. statytojo (užsakovo), rangovo, techninio prižiūrėtojo veikla;

19.3. statybos sustabdymas;

19.4. pažyma apie statinio statybą be esminių nukrypimų nuo projekto.

20. Statybos užbaigimas.

21. Pastato energinis naudingumas.

22. Statinio garantinis terminas.

23. Savavališka statyba ir jos padarinių šalinimas.

24. Statyba pagal neteisėtai išduotus SLD ir jos padarinių šalinimas.

25. Statinio nugriovimas.

26. Statinio naudojimas ir priežiūra:

26.1. pastato (patalpos) paskirties keitimas;

26.2. naujo nekilnojamojo turto kadastro objekto formavimas;

26.3. statinio ekspertizė;

26.4. statinio avarija.

27. Statinių kadastriniai matavimai ir įregistravimas Nekilnojamojo turto registre.

 

III. Kiti klausimai

28. Įvairūs klausimai, susiję su teritorijų planavimu, statinių projektavimu, statyba, naudojimu ir visų šių veiklos sričių priežiūra.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1V-101, 2012-06-14, Žin., 2012, Nr. 68-3522 (2012-06-19), i. k. 112301IISAK001V-101

Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 "Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1V-173, 2013-11-07, Žin., 2013, Nr. 118-5970 (2013-11-16), i. k. 113301IISAK001V-173

Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 "Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1V-65, 2014-04-14, paskelbta TAR 2014-04-15, i. k. 2014-04472

Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 „Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1V-166, 2014-11-07, paskelbta TAR 2014-11-17, i. k. 2014-16966

Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 1V-194 „Dėl Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo