Suvestinė redakcija nuo 2015-03-13 iki 2015-07-03

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 126-4826; Žin. 2008, Nr.130-0, i. k. 1082210ISAK0003-406

 

Nauja redakcija nuo 2014-07-01:

Nr. 3-267-(E), 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09477

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMOSIOS TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. spalio 24 d. Nr. 3-406

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 4 punktu,

t v i r t i n u Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                     ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2014 m. birželio 30 d. įsakymo

Nr. 3-267-(E) redakcija)

 

 

MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMOSIOS TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros (toliau – privalomoji apžiūra) atlikimo tvarką ir periodiškumą, kurie yra privalomi visiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių motorinės transporto priemonės ir jų priekabos nustatyta tvarka įregistruotos arba ketinamos įregistruoti Lietuvos Respublikoje.

2. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios apžiūros tikslas – nustatyti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų tapatumą, įvertinti jų techninę būklę vadovaujantis nustatyta tvarka patvirtintais Techniniais motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimais.

3. Motorinėms transporto priemonėms ir jų priekaboms, kurių privalomoji apžiūra neatlikta ar negalioja, dalyvauti viešajame eisme draudžiama, išskyrus atvejus, kurie nustatyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.

4. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios apžiūros galiojimą kontroliuoja policijos ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) pareigūnai.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Įregistruota transporto priemonė – transporto priemonė, kurios duomenys įrašyti į Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrą ir kurios savininkui išduotas įregistravimą patvirtinantis dokumentas.

5.2. Kontrolinis tikrinimas – privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kontrolieriaus (toliau – kontrolierius) atliktos privalomosios apžiūros kokybės kontrolinis patikrinimas (įvertinimas). Kontrolinį tikrinimą (ne ilgiau kaip 30 min.) atlieka Inspekcijos pareigūnai ir (ar) techninės apžiūros įmonės vadovo įgalioti šios įmonės darbuotojai. Atlikus šį tikrinimą atspausdinama techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita).

5.3. Motorinė transporto priemonė ir jos priekaba (toliau – transporto priemonė) – L1, L1e, L2, L2e, L3, L3e, L4,  L4e, L5, L5e, L6e, L7e, M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4  klasių transporto priemonės ir galingieji keturračiai.

5.4. Pakartotinė privalomoji techninė apžiūra (toliau – pakartotinė apžiūra) – transporto priemonių techninės būklės tikrinimas, kurio metu tikrinama, ar pašalinti ankstesnės privalomosios apžiūros metu nustatyti trūkumai, ar neatsirado naujų trūkumų. Pakartotinė apžiūra yra laikoma privalomosios apžiūros dalimi.

5.5. Saugi transporto priemonė – N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonės, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. balandžio 7 d. įsakyme Nr. 3-134 „Dėl sertifikatų išdavimo ekologinius ir saugumo reikalavimus atitinkančioms krovininėms transporto priemonėms“.

5.6. Techninės apžiūros įmonė – įstatymų nustatyta tvarka įregistruota įmonė, atitinkanti teisės aktų nustatytus reikalavimus ir kuriai suteikta teisė atlikti privalomąją apžiūrą. Techninės apžiūros įmonė gali turėti techninės apžiūros stočių.

5.7. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) – transporto priemonės valdytojui išduodamas išrašas iš Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų bazės (toliau – CTADB), kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė buvo pateikta privalomajai apžiūrai ir (ar) kad jos duomenys įrašyti į CTADB. Techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) pateikiama išvada, ar transporto priemonė atitinka (neatitinka) Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus (-ų), taip pat nurodomas privalomosios apžiūros galiojimo laikas arba naujos transporto priemonės pateikimo pirmajai privalomajai apžiūrai data. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) gali turėti priedų.

5.8. Techninės apžiūros stotis (toliau – stotis) – techninės apžiūros įmonės pagal teisės aktų reikalavimus įrengta privalomosios apžiūros atlikimo vieta.

5.9. Techninės apžiūros ženklas-lipdukas (toliau – ženklas-lipdukas) – Tvarkos apraše nustatyto pavyzdžio žymuo, kurį kontrolierius klijuoja ant transporto priemonės valstybinio numerio ženklų ir kuriame nurodoma kitos privalomosios apžiūros atlikimo data mėnesio tikslumu.

5.10. Transporto priemonės tapatumo nustatymas – transporto priemonės duomenų ir duomenų, nurodytų pateiktuose dokumentuose ir (ar) Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, tapatumo įvertinimas.

Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

 

III SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKA

 

6. Privalomoji apžiūra atliekama ir ją patvirtinantys dokumentai išrašomi ir išduodami techninės apžiūros įmonėse, kurioms suteikta teisė atlikti tokią apžiūrą, arba šių įmonių stotyse.

7. Transporto priemonės valdytojas (toliau – valdytojas) privalomajai apžiūrai turi pateikti:

7.1. įregistruotą transporto priemonę – Tvarkos apraše nustatytu periodiškumu;

7.2. ketinamą įregistruoti Lietuvos Respublikoje transporto priemonę – prieš jos įregistravimą Lietuvos Respublikoje;

7.3. transporto priemonę, kurios privalomosios apžiūros dokumentų galiojimas yra panaikintas arba CTADB yra įrašas, kad panaikintas transporto priemonės privalomosios apžiūros galiojimas arba privalomoji apžiūra negalioja, – prieš pradedant naudoti transporto priemonę viešajame eisme.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

8. Valdytojas turi teisę transporto priemonę pateikti privalomajai apžiūrai į bet kurią techninės apžiūros įmonę ar stotį nepriklausomai nuo transporto priemonės įregistravimo ar ketinimo registruoti Lietuvos Respublikoje vietos.

9. Transporto priemonė privalomajai apžiūrai pateikiama švari, be keleivių, gyvūnų ir krovinių. Išimtiniais atvejais pakrauta transporto priemonė į privalomąją apžiūrą gali būti pristatyta, kai dėl techninės būklės trūkumų Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos ar policijos pareigūnai laikinai paima transporto priemonės registracijos dokumentus arba kai suderinama su techninės apžiūros įmone. Suderinimo faktas patvirtinamas techninės apžiūros įmonės nustatytos formos dokumentu, kurį pasirašo transporto priemonės valdytojas ir techninės apžiūros įmonės atsakingas darbuotojas transporto priemonei atvykus į techninės apžiūros įmonę. Pasirašydami dokumentą, transporto priemonės valdytojas patvirtina, kad yra susipažinęs su techninės apžiūros atlikimo procedūra, ir prisiima atsakomybę dėl krovinio saugumo, techninės apžiūros įmonės atsakingas darbuotojas patvirtina, kad įvertino krovinį ir galima atlikti pakrautos transporto priemonės techninės apžiūros procedūrą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

10. Privalomoji apžiūra neatliekama, jeigu:

10.1. iš susijusių registrų gaunama informacija, kad yra paskelbta transporto priemonės paieška; informaciją apie transporto priemonę, kurios paieška paskelbta, techninės apžiūros įmonė perduoda teisėsaugos institucijoms;

10.2. transporto priemonė privalomajai apžiūrai pateikiama su keleiviais ir (ar) gyvūnais;

10.3. transporto priemonė privalomajai apžiūrai pateikiama su kroviniu, jeigu tai nesuderinta su techninės apžiūros įmone.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

11. Privalomoji apžiūra užbaigiama nepatikrinus transporto priemonės pagal visas Techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimuose nurodytas tikrinimo pozicijas, susijusias su transporto priemonės konstrukcija, paskirtimi ir (ar) numatomu panaudojimu, jeigu jos metu atsiranda aplinkybių, dėl kurių privalomosios apžiūros atlikimas įprastine tvarka tampa nebegalimas arba nesaugus (pvz., nustoja veikti variklis, nebeveikia pavarų dėžė, nustoja veikti darbiniai stabdžiai, pradeda tekėti eksploatacinis (-iai) skystis (-iai) ir pan.), jeigu tikrintinos dalys labai užterštos arba paslėptos panaudojus gamintojo nenumatytas dalis (papildomus gaubtus, skydus) arba padengtos papildomomis medžiagomis (pvz., metalo lakštu uždengtas deginių neutralizatorius, antikorozine danga padengti stabdžių sistemos vamzdeliai). Transporto priemonė turi būti pateikiama privalomajai apžiūrai iš naujo pašalinus šiame punkte nurodytas aplinkybes.

12. Naujos transporto priemonės nuo pirmosios transporto priemonės registracijos Lietuvos Respublikoje datos iki pirmosios privalomosios apžiūros datos gali būti eksploatuojamos neatlikus privalomosios apžiūros (išskyrus vienetinės gamybos transporto priemones). Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) ir ženklas-lipdukas naujos transporto priemonės valdytojui neprivalomi, tačiau, jam pageidaujant, techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą) ir ženklą-lipduką galima išduoti neatlikus Lietuvoje registruotos naujos transporto priemonės privalomosios apžiūros. Naujos saugios transporto priemonės valdytojui motorinės transporto priemonės ir priekabos techninės apžiūros Europos transporto ministrų konferencijos sertifikatas (toliau – techninės apžiūros ETMK sertifikatas) išduodamas neatlikus privalomosios apžiūros.

13. Pakeitus transporto priemonės valstybinį numerį, kontrolierius pakeistus duomenis įrašo į CTADB, išduoda naują techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą) ir ant naujai išduotų valstybinio numerio ženklų užklijuoja ženklus-lipdukus.

14. Keičiantis valdytojui, techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) perduodama naujam valdytojui.

15. Valdytojas, pristatydamas privalomajai apžiūrai transporto priemonę, kurią ketinama registruoti Lietuvos Respublikoje, privalo pateikti:

15.1. vairuotojo pažymėjimą;

15.2. transporto priemonės registracijos liudijimą, atitinkantį 1999 m. balandžio 29 d. Tarybos direktyvoje 1999/37/EB dėl transporto priemonių registracijos dokumentų nustatytus reikalavimus, arba, jei registracijos liudijimas nepateikiamas (negali būti pateiktas), VĮ „Regitra“ pateiktą patvirtinimą, nurodantį, kad teikiama transporto priemonė gali būti įregistruota Lietuvos Respublikoje atlikus privalomąją apžiūrą arba privalomąją apžiūrą ir transporto priemonės atitikties įvertinimą;

15.3. transporto priemonės atitikties įvertinimą patvirtinantį dokumentą, išduotą vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“, kai nustatyta tvarka turi būti atliktas transporto priemonės atitikties įvertinimas;

15.4. dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad sumokėtas mokestis už privalomosios apžiūros atlikimą.

16. Valdytojas, privalomajai apžiūrai pristatydamas transporto priemonę, kuri įregistruota Lietuvos Respublikoje, privalo pateikti:

16.1. Tvarkos aprašo 15.1 ir 15.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus;

16.2. transporto priemonės registracijos dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė yra įregistruota Lietuvos Respublikoje;

16.3. Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės draudimo įmonės arba tokios įmonės filialo išduotą galiojantį valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą). Šio liudijimo pateikti nebūtina, jeigu transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazėje yra įrašas, kad transporto priemonė yra apdrausta.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

17. Kai transporto priemonei nustatyta tvarka buvo uždrausta dalyvauti viešajame eisme, valdytojas, pristatydamas transporto priemonę privalomajai apžiūrai, turi pateikti transporto priemonių techninės ekspertizės įmonės išduotą pažymą, kurioje būtų nurodyta, kad transporto priemonė yra tinkamai suremontuota ir yra nepavojinga žmonių sveikatai ir saugumui.

18. Jeigu transporto priemonė yra įregistruota, kontrolierius privalo saugoti transporto priemonės registracijos dokumentą privalomosios apžiūros atlikimo metu ir grąžinti jį valdytojui kartu su techninės apžiūros rezultatų kortele (ataskaita).

19. Priklausomai nuo transporto priemonės konstrukcijos ar transporto priemonės paskirties, valdytojas privalo papildomai pateikti:

19.1. N2, N3, O4 klasių transporto priemonėms – dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad sumokėtas Mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones dydžiuose, mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Aprašas), nustatytas mokestis;

19.2. transporto priemonėms, kuriose sumontuoti potencialiai pavojingi įrenginiai, – potencialiai pavojingų įrenginių registravimo pažymėjimą, išduotą Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, ir įgaliotos įrenginių techninės būklės tikrinimo įstaigos techninės būklės tikrinimo ataskaitą, kuria suteikiama teisė toliau naudotis ant transporto priemonės sumontuotais didesnės kaip 1 t keliamosios galios strėlinio tipo kranais, kėlimo platformomis žmonėms kelti, taip pat I grupės takiųjų medžiagų talpyklomis ir didesnės kaip 1 m3 tūrio talpos cisternomis ir jų įranga, skirtais pavojingiesiems kroviniams vežti;

19.3. taksi automobiliams – akredituotos ar įgaliotos įmonės arba laboratorijos išduotą galiojantį taksometro  metrologinės patikros liudijimą, taip pat taksometro techninį pasą;

19.4. N2, N3 klasių saugioms transporto priemonėms – gamintojo ar jo įgalioto atstovo išduotus išmetamųjų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikties ir eismo saugumo reikalavimų atitikties sertifikatus, Europos transporto ministrų konferencijos sertifikatus, kuriais patvirtinama, kad transporto priemonės atitinka techninius ir saugumo reikalavimus (toliau – ETMK sertifikatas);

19.5. O3, O4 klasių saugioms transporto priemonėms – gamintojo ar jo įgalioto atstovo arba įmonės išduotus ETMK sertifikatus;

19.6. transporto priemonėms, kuriomis numatyta vežti tam tikrus pavojinguosius krovinius, – transporto priemonės ADR atitikties deklaraciją (transporto priemonės gamintojo, jo įgaliotojo atstovo Lietuvoje ar vertinimo ir pritaikymo įmonės išduotą dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonės konstrukcija atitinka Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) B techninio priedo  9 dalies reikalavimus);

19.7. sportiniam automobiliui – Lietuvos automobilių sporto federacijos išduotą sportinio automobilio pasą, kuriame turi būti nurodyti konstrukcijos pakeitimai;

19.8. sportiniam motociklui – Lietuvos motociklų sporto federacijos išduotą sportinio motociklo pasą, kuriame turi būti nurodyti konstrukcijos pakeitimai.

20. Privalomosios apžiūros metu tikrinama:

20.1. jeigu transporto priemonė yra įregistruota, ar įrašai pateiktuose dokumentuose  sutampa su įrašais Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre;

20.2. ar transporto priemonei nėra taikomi apribojimai (negalioja valstybinio numerio ženklai, paskelbta transporto priemonės paieška);

20.3. ar įrašai pateiktuose dokumentuose ir CTADB sutampa ir atitinka tikrus transporto priemonės duomenis; jeigu transporto priemonės, už kurią pagal Aprašą turi būti mokamas mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, registravimo liudijime nenurodyta didžiausioji leidžiamoji transporto priemonės masė arba ji nurodyta klaidingai, transporto priemonės savininko ar valdytojo iniciatyva turi būti pakeistas transporto priemonės registravimo liudijimas iki mokesčio mokėjimo ir transporto priemonės pristatymo į privalomąją apžiūrą;

20.4. ar transporto priemonės agregatų numeriai ir kitos žymos atitinka nurodytus transporto priemonės dokumentuose;

20.5. ar transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas ir efektyvumas atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, gamintojo ir kitų teisės aktų reikalavimus;

20.6. ar sportinio automobilio konstrukcija atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, nevertinant Lietuvos automobilių sporto federacijos išduotame sportinio automobilio pase nurodytų konstrukcijos pakeitimų;

20.7. ar sportinio motociklo konstrukcija atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, nevertinant Lietuvos motociklų sporto federacijos išduotame sportinio motociklo pase nurodytų konstrukcijos pakeitimų;

20.8. ar tinkama transporto priemonės, pagamintos iki 1960 m. sausio 1 d., arba istorinės motorinės transporto priemonės konstrukcija, mazgų ir agregatų veikimas (atliekama vizuali apžiūra).

21. Pakartotinė apžiūra negali būti atliekama, jeigu dėl transporto priemonės bendros techninės būklės ir techninių trūkumų skaičiaus (bendras nustatytas didelių ir (ar) draudžiančių eksploatuoti trūkumų skaičius yra daugiau kaip 10) privalomosios apžiūros metu nėra galimybės objektyviai įvertinti transporto priemonės techninės būklės.

 

 

IV SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS APŽIŪROS ATLIKIMO DOKUMENTŲ ĮFORMINIMAS IR TRANSPORTO PRIEMONĖS ŽENKLINIMAS

 

22. Atlikus privalomąją apžiūrą, duomenys apie šią apžiūrą, rezultatus ir išvadas, privalomosios apžiūros dokumentų išdavimą ar jų keitimą yra įrašomi į CTADB ir, atsižvelgiant į privalomosios apžiūros išvadas, valdytojui išduodami šie dokumentai:

22.1. nenustačius didelių trūkumų ir (ar) draudžiančių eksploatuoti trūkumų:

22.1.1. visų kategorijų transporto priemonių valdytojams – techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurios dalyje „Išvada“ įrašoma: „Transporto priemonė atitinka techninius reikalavimus“;

22.1.2. tik saugių transporto priemonių valdytojams – techninės apžiūros ETMK sertifikatas;

22.1.3. O3, O4 klasių saugių transporto priemonių valdytojams (kai šių transporto priemonių gamintojo įgaliotojo atstovo nėra), kurie pirmą kartą pateikia transporto priemonę privalomajai apžiūrai, – priekabos, kuri atitinka techninius ir saugumo reikalavimus, EMTK sertifikatas;

22.1.4. ant valstybinio numerio ženklo užklijuojamas ženklas-lipdukas (jeigu atliekama transporto priemonės, kurią ketinama registruoti, privalomoji apžiūra, ženklas-lipdukas išduodamas tik valdytojui pageidaujant po transporto priemonės registracijos);

22.2. nustačius, kad transporto priemonė yra techniškai netvarkinga, – techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kurioje surašyti privalomosios apžiūros metu nustatyti trūkumai ir išvados dėl transporto priemonės neatitikties Techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams.

23. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su joje nurodytais privalomosios apžiūros metu nustatytais dideliais trūkumais ir (ar) draudžiančiais eksploatuoti trūkumais nesuteikia teisės dalyvauti viešajame eisme.

24. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su joje nurodytais privalomosios apžiūros metu nustatytais dideliais trūkumais ir (ar) draudžiančiais eksploatuoti trūkumais, išskyrus Tvarkos aprašo 11 ir 21 punktuose nustatytus atvejus, suteikia teisę vieną mėnesį, skaičiuojant nuo transporto priemonės pateikimo privalomajai apžiūrai dienos, atlikti pakartotinę (-es) apžiūrą (-as). Nepateikus transporto priemonės pakartotinei apžiūrai ir nepašalinus trūkumų per šiame punkte nustatytą terminą, pakartotinė transporto priemonės apžiūra neatliekama, o transporto priemonė pateikiama privalomajai apžiūrai iš naujo bendra tvarka.

25. Pakartotinės apžiūros metu tikrinama, ar pašalinti techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) nurodyti trūkumai. Jeigu nurodytų trūkumų šalinimas galėjo paveikti kitas transporto priemonės sudedamąsias dalis ir jų savybes, papildomai tikrinama, ar šios sudedamosios dalys ir jų savybės atitinka nustatytus reikalavimus. Valdytojas taip pat privalo pašalinti trūkumus, kurie atsirado iki atvykimo į pakartotinę apžiūrą. Jeigu trūkumai pašalinti ir nenustatyta naujų, pakartotinės apžiūros duomenys suvedami į CTADB ir išduodama nauja techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), kuria patvirtinama, kad privalomoji apžiūra atlikta.

26. Valdytojui, praradusiam techninės apžiūros rezultatų kortelę (ataskaitą), jos dublikatą išduoda techninės apžiūros įmonėje ar stotyje.

27. Techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), techninės apžiūros ETMK ir ETMK sertifikatai yra privalomi naudojant transporto priemonę ir nustoja galioti po juose nurodyto termino.

28. Jeigu kontrolinio tikrinimo metu nustatoma, kad kontrolierius privalomosios apžiūros metu nenustatė transporto priemonės trūkumų, nustatė neteisingai ar nustatė neegzistuojančius transporto priemonės trūkumus ar nesilaikė jam keliamų teisės aktuose nustatytų reikalavimų, kontrolieriui taikoma teisės aktų numatyta atsakomybė, o privalomosios apžiūros rezultatai anuliuojami. Tokiu atveju yra paimama techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita), nuo transporto priemonės valstybinio numerio ženklų nuimami ženklai-lipdukai, o transporto priemonė tikrinama iš naujo.

 

 

V SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS APŽIŪROS ATLIKIMO PERIODIŠKUMAS IR GALIOJIMAS

 

 

29. Privalomosios  apžiūros periodiškumas nustatomas pagal transporto priemonės klasę ar jos paskirtį. Apžiūra atliekama:

29.1. motociklų ir mopedų (L1, L1e, L2, L2e, L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L6e ir L7e klasių) – po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 24 mėn.;

29.2. galingųjų keturračių – po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 24 mėn.;

29.3. M1 klasės transporto priemonių – po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 24 mėn.;

29.4. medicininės pagalbos automobilių (specialios paskirties kodas SC) – po metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 12 mėn;

29.5. mokomųjų transporto priemonių (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos:

29.5.1. iki 10 metų – po metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 12 mėn.;

29.5.2. 10 ir daugiau metų – kas 6 mėn.;

29.6. taksi automobilių ir verslo tikslais naudojamų žmonėms vežti transporto priemonių    (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos:

29.6.1. iki 5 metų – kas 12 mėn.;

29.6.2. 5 ir daugiau metų – kas 6 mėn.;

29.7. troleibusų ir autobusų (M2 ir M3 klasių) – po metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 6 mėn.;

29.8. N1 klasės krovininių automobilių – po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 12 mėn.;

29.9. N2 ir N3 klasių krovininių automobilių – po metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 12 mėn.;

29.10. pavojinguosius krovinius vežančių EX/II, EX/III, FL, OX, AT ar MEMU tipų pagal Europos sutartį dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) transporto priemonių, kurioms taikomi papildomi reikalavimai (N1, N2, N3, O1, O2, O3 ir O4 klasių), – kas 12 mėn.;

29.11. O1 ir O2 klasių priekabų, puspriekabių – po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 24 mėn.;

29.12. O3 ir O4 klasių priekabų, puspriekabių – po metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 12 mėn.;

29.13. specialios paskirties transporto priemonių, kurios turi specialios paskirties kodą SA, – po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos, po to kas 24 mėn.

30. Pateikimo kitai privalomajai apžiūrai data skaičiuojama nuo transporto priemonės pateikimo privalomajai apžiūrai datos. Jeigu privalomoji apžiūra atliekama likus ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos arba pirmosios privalomosios apžiūros datos ir nustatoma, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, kitos privalomosios apžiūros galiojimo laikas pratęsiamas tiek dienų, kiek jų buvo likę atitinkamai iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos arba pirmosios privalomosios apžiūros datos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

301. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka nauja transporto priemonė pirmajai privalomajai apžiūrai pateikiama anksčiau numatyto termino, tai yra nuo pirmosios registracijos datos nepraėjus šešiems mėnesiams, ir nustatoma, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, tokios transporto priemonės pateikimo kitai privalomajai apžiūrai data skaičiuojama nuo pirmosios registracijos datos Tvarkos aprašo 29 punkte nustatytu transporto priemonių privalomosios apžiūros periodiškumu.

Papildyta punktu:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

302. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka nenauja transporto priemonė pirmajai privalomajai apžiūrai pateikiama anksčiau numatyto termino, tai yra nuo pirmosios registracijos datos praėjus daugiau kaip šešiems mėnesiams, ir nustatoma, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, tokios transporto priemonės pateikimo kitai privalomajai apžiūrai data skaičiuojama nuo transporto priemonės pateikimo pirmajai privalomajai apžiūrai datos Tvarkos aprašo 29 punkte nustatytu transporto priemonių privalomosios apžiūros periodiškumu.

Papildyta punktu:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

31. Transporto priemonės privalomosios apžiūros galiojimo data yra nurodoma CTADB ir techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje).

32. Privalomoji apžiūra laikoma negaliojančia:

32.1. kai pasikeičia transporto priemonės klasė, kodas, degalų rūšis arba galios šaltinis;

32.2. kai įrašai CTADB parodo, kad privalomosios apžiūros galiojimas yra panaikintas;

32.3. kai transporto priemonės eksploatacija baigiama ir transporto priemonė išregistruojama;

32.4. kai paaiškėja, kad privalomajai apžiūrai pateikti transporto priemonės dokumentai buvo suklastoti arba juose pateikta informacija yra klaidinga;

Papildyta punktu:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

32.5. kitais Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytais atvejais.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

33. Atlikus transporto priemonės privalomąją apžiūrą anksčiau nustatytos privalomosios apžiūros galiojimo datos ir privalomosios apžiūros metu nenustačius didelių trūkumų ir (ar) draudžiančių eksploatuoti trūkumų, prieš tai atlikta privalomoji apžiūra laikoma negaliojančia.

 

 

VI SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS APŽIŪROS ATLIKIMĄ PATVIRTINANTYS DOKUMENTAI IR KONTROLIERIAUS SPAUDAS

 

34. Privalomosios apžiūros atlikimą patvirtina įrašas CTADB ir išduoti techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) ir ženklas-lipdukas, jeigu valdytojui pageidaujant jis buvo išduotas, kai valdytojas į techninės apžiūros įmonę kreipėsi po to, kai transporto priemonė buvo užregistruota ir buvo išduotas (-i) transporto priemonės valstybinio numerio ženklas (-ai).

Punkto pakeitimai:

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

 

35. Valdytojui išduodamoje techninės apžiūros rezultatų kortelėje (ataskaitoje) nurodomi privalomosios apžiūros rezultatai, išvados ir kitos privalomosios apžiūros atlikimo data dienos tikslumu. Valdytojui pageidaujant techninės apžiūros įmonė gali informuoti apie artėjančią privalomosios apžiūros galiojimo pabaigą.

36. Ženklas-lipdukas:

36.1. Ženklo-lipduko išorinis skersmuo – 30 mm, jo centre – du 12 mm skersmens apskritimo segmentai.

36.2. Ženklo-lipduko viduryje yra septyniaženklis numeris, po juo esantys du skaičiai rodo metus, o išoriniame apskritime esantys skaičiai – mėnesius.

36.3. Ženklas-lipdukas kiekvienais metais yra skirtingos spalvos; ta pati spalva turi kartotis kas 6 metai tokia tvarka: 2014 m. pilka, 2015 m. ruda, 2016 m. geltona, 2017 m. raudona, 2018 m.  žalia, 2019 m. mėlyna, 2020 m. pilka ir t. t.

36.4. Ženklas-lipdukas turi apsaugos priemonių.

36.5. Ženklo-lipduko pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo priede.

37. Kiekvienas kontrolierius privalo turėti kontrolieriaus spaudą (Tvarkos aprašo priedas) su jam priskirtu spaudo numeriu.

38. Kontrolieriaus spaudą sudaro dvi elipsės (išorinė ir vidinė), tarp kurių yra užrašas TECHNINĖ APŽIŪRA (apačioje) ir „Įmonės pavadinimas“ (viršuje), centre – spaudo numeris.

39. Išorinės elipsės ašys yra 20 ir 10 mm, vidinės – 15 ir 5 mm.

40. Spaudo numerį sudaro triženklis arba keturženklis skaičius; triženklio skaičiaus pirmasis skaičius, o keturženklio – pirmasis arba pirmieji du skaičiai nurodo techninės apžiūros įmonei Inspekcijos suteiktą numerį, kiti skaičiai – spaudo eilės numerį.

41. Techninės apžiūros rezultatų kortelės (ataskaitos) formą, pildymo tvarką ir kontrolierių spaudų naudojimo tvarką nustato Inspekcija.

 

 

VII SKYRIUS

VALDYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

42. Valdytojas turi teisę stebėti privalomosios apžiūros atlikimą. Valdytojas, atvykęs į techninės apžiūros įmonę ar stotį ir pateikęs transporto priemonę privalomajai apžiūrai, taip pat privalo vykdyti Transporto priemonės valdytojo saugaus elgesio instrukcijos reikalavimus, patvirtintus techninės apžiūros įmonės vadovo, kad būtų išvengta nelaimingų atsitikimų ir (ar) turtinės žalos.

43. Inspekcijos pareigūnui arba techninės apžiūros įmonės įgaliotam asmeniui stabdant transporto priemonę techninės apžiūros įmonės ar stoties teritorijoje, valdytojas privalo sustoti ir leisti patikrinti dokumentus, kuriais patvirtinama, kad atlikta privalomoji apžiūra, taip pat atlikti transporto priemonės kontrolinį tikrinimą.

44. Valdytojas, prieš pristatydamas transporto priemonę į privalomąją apžiūrą, turi ją tinkamai parengti, kad techninė būklė, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas ir efektyvumas atitiktų gamintojo ir teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu transporto priemonė nebuvo tinkamai parengta, už gedimus, atsiradusius privalomosios apžiūros ar kontrolinio tikrinimo metu, techninės apžiūros įmonė neatsako.

45. Privalomosios apžiūros metu nustačius trūkumus, dėl kurių, vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu   Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“, transporto priemone važiuoti draudžiama, valdytojas turi imtis visų atsargumo priemonių, kad transporto priemonė būtų saugiai nuvežta remontuoti.

46. Valdytojas, turintis ne ilgiau kaip vieną parą galiojantį leidimą nuvykti į techninės apžiūros įmonę atlikti privalomąją apžiūrą, turi užtikrinti, kad transporto priemonė nesukels pavojaus eismo saugumui, žmonių sveikatai, aplinkai, ir įsipareigoja saugiai nuvykti į techninės apžiūros įmonę.

47. Valdytojas, nesutinkantis su kontrolieriaus sprendimu, gali jį apskųsti techninės apžiūros įmonės vadovui Inspekcijos nustatyta tvarka. Jeigu valdytojas nesutinka su techninės apžiūros įmonės vadovo sprendimu dėl kontrolieriaus sprendimo, gali apskųsti kontrolieriaus sprendimą Inspekcijos viršininkui Inspekcijos nustatyta tvarka. Jeigu valdytojas nesutinka su Inspekcijos viršininko sprendimu, gali šį sprendimą apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3-267-(E), 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09477

 

Motorinių transporto priemonių ir jų

priekabų privalomosios techninės

apžiūros atlikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

ŽENKLO-LIPDUKO IR KONTROLIERIAUS SPAUDO PAVYZDŽIAI

 

 

 

1. Ženklo-lipduko pavyzdys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Kontrolieriaus spaudo pavyzdys.

 

 

2
 

 

 

 

 

 

 

 


_____________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 3-267-(E), 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09477

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-301, 2009-06-30, Žin., 2009, Nr. 79-3297 (2009-07-02), i. k. 1092210ISAK0003-301

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-564, 2009-11-12, Žin., 2009, Nr. 137-6033 (2009-11-19), i. k. 1092210ISAK0003-564

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-256, 2011-05-02, Žin., 2011, Nr. 55-2675 (2011-05-10), i. k. 1112210ISAK0003-256

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-90, 2012-01-31, Žin., 2012, Nr. 18-804 (2012-02-09), i. k. 1122210ISAK00003-90

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-453, 2012-06-28, Žin., 2012, Nr. 77-3994 (2012-07-01), i. k. 1122210ISAK0003-453

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-875, 2012-12-28, Žin., 2013, Nr. 2-61 (2013-01-05), i. k. 1122210ISAK0003-875

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-524, 2013-10-14, Žin., 2013, Nr. 109-5398 (2013-10-17), i. k. 1132210ISAK0003-524

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 "Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-267-(E), 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09477

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-102(1.5 E), 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03707

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3-406 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo