Suvestinė redakcija nuo 2013-03-15 iki 2018-09-10

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 60-2470, i. k. 1021100NUTA00000909

 

Nauja redakcija nuo 2007-10-26:

Nr. 1106, 2007-10-17, Žin. 2007, Nr. 110-4508 (2007-10-25), i. k. 1071100NUTA00001106

 

lietuvos respublikos vyriausybė

 

n u t a r i m a s

dėl valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų TARNYBINĖS VEIKLOS vertinimo taisyklių bei valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų

 

2002 m. birželio 17 d. Nr. 909

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708; 2007, Nr. 69-2723; 2012, Nr. 69-3523) 22 straipsnio 29 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a :

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

Patvirtinti pridedamus:

1. Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisykles;

2. Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                             JUOZAS BERNATONIS

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 909

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. spalio 17 d.

nutarimo Nr. 1106 redakcija)

 

valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo tAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reguliuoja įstaigų vadovų (išskyrus įstaigų vadovus, priimamus į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu), karjeros valstybės tarnautojų ir pakaitinių valstybės tarnautojų, priimtų į karjeros valstybės tarnautojo pareigas (toliau vadinama – valstybės tarnautojai), tarnybinės veiklos kasmetinį ir neeilinį vertinimą ir kvalifikacinių klasių jiems suteikimą.

2. Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo komisijos (toliau vadinama – vertinimo komisija) sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) (toliau vadinama – Valstybės tarnybos įstatymas) 221 straipsniu.

3. Teisės akte dėl vertinimo komisijos sudarymo nurodomi vertinimo komisijos pirmininkas ir kiti jos nariai, taip pat vertinimo komisijos narys, kuriam pavedama atlikti vertinimo komisijos pirmininko funkcijas, vertinimo komisijos pirmininkui dėl svarbių priežasčių negalint dalyvauti vertinimo komisijos darbe. Vertinimo komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos (toliau vadinama – įstaiga), kurioje vyksta vertinimo komisijos posėdis, vadovo paskirtas asmuo. Vertinimo komisijos sekretorius nėra vertinimo komisijos narys.

4. Vertinimo komisijos darbe turi dalyvauti visi jos nariai. Kai vertinimo komisijos darbe dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti kuris nors jos narys, ši komisija gali dirbti, jeigu jos darbe dalyvauja daugiau kaip pusė vertinimo komisijos narių.

5. Jeigu paaiškėja, kad vertinimo komisijos narys yra valstybės tarnautojo, kurio tarnybinė veikla vertinama, sutuoktinis, artimas giminaitis ar asmuo, susijęs svainystės ryšiais, arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl vertinimo komisijos nario nešališkumo, vertinimo komisijos narys turi nusišalinti.

6. Įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo, karjeros valstybės tarnautojo ir pakaitinio valstybės tarnautojo tiesioginis vadovas, o kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali institucija, – šios institucijos vadovas (toliau vadinama – tiesioginis vadovas) vertina valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Vyriausybė) patvirtintus Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus (toliau vadinama – vertinimo kriterijai).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

7. Karjeros valstybės tarnautojo, laikinai perkelto į kitas karjeros valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigas, tarnybinė veikla vertinama jam einant pareigas, į kurias jis laikinai perkeltas.

8. Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje Lietuvos Respublikos specialųjį atašė ir jo pavaduotoją paskyręs ministras ar ministro įgaliojimu juos paskyręs įstaigos prie ministerijos vadovas, kitos valstybės institucijos ar įstaigos vadovas, vertindamas šių valstybės tarnautojų tarnybinę veiklą, atsižvelgia į Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje vadovo raštu pateiktą įstaigos vadovo ir karjeros valstybės tarnautojo, einančio valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos administracijos ar struktūrinio padalinio vadovo pareigas (toliau vadinama – įstaigos padalinio vadovas) kvalifikacijos vertinimo anketą (šių Taisyklių 3 priedas) arba karjeros valstybės tarnautojų kvalifikacijos vertinimo anketą (šių Taisyklių 5 priedas). Šią vertinimo anketą Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje vadovas Lietuvos Respublikos specialųjį atašė ir jo pavaduotoją paskyrusiam ministrui ar ministro įgaliojimu juos paskyrusiam įstaigos prie ministerijos vadovui, kitos valstybės institucijos ar įstaigos vadovui pateikia ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 15 d. arba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo pateikti šią vertinimo anketą gavimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

81. Tiesioginis vadovas pateikia valstybės tarnautojui įstaigos vadovo ir įstaigos padalinio vadovo kvalifikacijos vertinimo anketą arba karjeros valstybės tarnautojų kvalifikacijos vertinimo anketą (toliau vadinama – vertinimo anketa). Pakaitiniam valstybės tarnautojui pateikiama pildyti viena iš šiame punkte nurodytų vertinimo anketų atsižvelgiant į jo einamas pareigas. Valstybės tarnautojas vertinimo anketą užpildo ir grąžina tiesioginiam vadovui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jos gavimo dienos.

Papildyta punktu:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Punkto pakeitimai:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

II. VALSTYBĖS TARNAUTOJO tarnybinės veiklos KASMETINIS VERTINIMAS

 

9. Tiesioginis vadovas kiekvienais metais pokalbio su valstybės tarnautoju metu:

9.1. aptaria valstybės tarnautojo užpildytą vertinimo anketą ir valstybės tarnautojo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nurodytas funkcijas;

9.2. aptaria pasiektus rezultatus vykdant valstybės tarnautojui suformuluotas užduotis, o kai vertinama įstaigos vadovo ir įstaigos padalinio vadovo veikla, aptariami jo pasiekti rezultatai vykdant atitinkamai jo vadovaujamai įstaigai arba vadovaujamam įstaigos padaliniui suformuluotas užduotis;

9.3. suformuluoja einamųjų metų užduotis;

9.4. aptaria valstybės tarnautojo karjerą ir kvalifikacijos tobulinimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

91. Tiesioginis vadovas per pokalbį su valstybės tarnautoju, kuris trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus eina pareigas valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, aptaria pasiektus rezultatus vykdant valstybės tarnautojui suformuluotas užduotis, jeigu jos buvo nustatytos, o pokalbio su įstaigos vadovu ar įstaigos padalinio vadovu, kuris trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus eina pareigas valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, metu aptariami jo pasiekti rezultatai vykdant atitinkamai jo vadovaujamai įstaigai arba vadovaujamam įstaigos padaliniui suformuluotas užduotis, jeigu jos buvo nustatytos, ir suformuluoja einamųjų metų užduotis.

Papildyta punktu:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

10. Po pokalbio su valstybės tarnautoju tiesioginis vadovas užpildo vertinimo anketą (įrašo atitinkamą komentarą (pagrindimą) tais atvejais, kai nesutinka su valstybės tarnautojo nurodytu balu, ir nurodo kitokį balą) ir pagal valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvados formą (šių Taisyklių 2 priedas) surašo valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą (toliau vadinama – išvada).

Išvadoje tiesioginis vadovas vertina valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą. Valstybės tarnautojo kvalifikacija ir jo gebėjimas atlikti pareigybės aprašyme nurodytas funkcijas ir pasiekti rezultatai vykdant jam suformuluotas užduotis, o kai vertinama įstaigos vadovo veikla ir įstaigos padalinio vadovo veikla, pasiekti rezultatai vykdant jo vadovaujamai valstybės ar savivaldybės institucijai ar įstaigai arba vadovaujamam įstaigos padaliniui suformuotas užduotis vertinami pagal vertinimo kriterijus. Kiekvienas tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus turi savo reikšmes. Kiekviena tarnybinės veiklos vertinimo kriterijaus reikšmė vertinama nuo 1 iki 4 balų. Mažiausias įvertinimas yra 1 (nepatenkinamai), didžiausias įvertinimas – 4 (labai gerai) balai. Bendras valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimas (labai gerai, gerai, patenkinamai arba nepatenkinamai) nurodomas išvadoje pagal bendrą pasiektų rezultatų, gebėjimo atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir kvalifikacijos vertinimų vidurkį.

Išvadoje tiesioginis vadovas suformuluoja einamųjų metų užduotis, įrašo pasiūlymus, kaip tobulinti kvalifikaciją, ir valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos bendrą įvertinimą. Įvertinęs valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, patenkinamai arba nepatenkinamai, tiesioginis vadovas išvadoje pateikia vieną iš Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 9, 10 ar 11 dalyje nurodytų siūlymų.

Valstybės tarnautojui, įstaigai ar įstaigos padaliniui nustatytos užduotys (toliau vadinama – užduotys) turi būti aiškios, tikrai įvykdomos, turėti nustatytą įvykdymo terminą. Jos nustatomos atsižvelgiant į įstaigos patvirtinto (patikslinto) strateginio veiklos plano programų tikslus, uždavinius ar priemones, taip pat metinio veiklos plano priemones, valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas. Skirdamas užduotis, tiesioginis vadovas nustato ir veiklos rezultatų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant šios užduotys gali būti neįvykdytos.

Šie rodikliai turi būti aiškūs ir leisti įvertinti, ar pasiektas konkretus rezultatas, o jų reikšmės – pamatuojamos ir apskaičiuojamos, patikimos ir nesunkiai patikrinamos.

Prireikus einamaisiais metais skirtos užduotys gali būti vieną kartą pakeistos ar papildytos, bet ne vėliau, kaip likus 4 mėnesiams iki valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo. Šiuo atveju keičiama ar pildoma išvados (šių Taisyklių 2 priedas) I dalis. Siekiant užtikrinti bendradarbiavimą tarp įstaigos padalinių, su valstybės tarnautojo metų užduotimis, išskyrus tuos atvejus, kai tai draudžia įstatymai ir kiti teisės aktai, gali susipažinti įstaigos, kurioje pareigas eina vertinamas valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojai. Įstaigoms, administracijoms, departamentams (valdyboms) skirtos užduotys privalo būti skelbiamos viešai, išskyrus tuos atvejus, kai tai draudžia įstatymai ir kiti teisės aktai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

101. Jeigu praėjusiais metais valstybės tarnautojo tarnybinė veikla kasmetinio vertinimo metu nebuvo vertinama, tiesioginis vadovas, pildydamas valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą, nepildo šios išvados I dalies „Pasiekti ir planuojami rezultatai“ skilties „Pagrindiniai praėjusių metų rezultatai“.

Papildyta punktu:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

11. Tiesioginis vadovas valstybės tarnautoją su išvada supažindina pasirašytinai. Valstybės tarnautojui atsisakius išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas. Šį aktą pasirašo personalo administravimo tarnybos atstovas ir vienas įstaigos valstybės tarnautojas. Jeigu personalo administravimo tarnybos vadovas arba kitas personalo administravimo tarnybos atstovas atsisako išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas. Šį aktą pasirašo du įstaigos vadovo įgalioti valstybės tarnautojai. Jeigu valstybės tarnautojas, kurį į pareigas priima Vyriausybė, Ministras Pirmininkas ar savivaldybės taryba, atsisako išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas. Šį aktą pasirašo Ministro Pirmininko tarnybos ar savivaldybės administracijos personalo administravimo tarnybos vadovas arba personalo administravimo tarnybos atstovas ir vienas Ministro Pirmininko tarnybos ar savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1016, 2009-09-09, Žin., 2009, Nr. 109-4604 (2009-09-11), i. k. 1091100NUTA00001016

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

12. Tiesioginis vadovas išvadą pateikia personalo administravimo tarnybai, o kai valstybės tarnautoją, kurio tarnybinė veikla vertinama, į pareigas priima Vyriausybė, Ministras Pirmininkas ar savivaldybės taryba, – Ministro Pirmininko tarnybos ar savivaldybės administracijos personalo administravimo tarnybai ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 20 dienos. Personalo administravimo tarnyba išvados, kurioje valstybės tarnautojo tarnybinė veikla įvertinta labai gerai, patenkinamai arba nepatenkinamai, kopiją pateikia atitinkamai vertinimo komisijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1016, 2009-09-09, Žin., 2009, Nr. 109-4604 (2009-09-11), i. k. 1091100NUTA00001016

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

13. Jeigu tiesioginis vadovas valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina gerai, jo teisinė padėtis nesikeičia, ir valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimas baigiamas, išskyrus šių Taisyklių 14 punkte nustatytą atvejį.

14. Valstybės tarnautojo, kurio tarnybinę veiklą tiesioginis vadovas įvertino gerai, taip pat nėščių ar krūtimi maitinančių moterų valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojo, išėjusio vaiko priežiūros atostogų, tarnybinė veikla vertinimo komisijoje vertinama tik jo rašytiniu prašymu. Šį prašymą valstybės tarnautojas vertinimo komisijai per personalo administravimo tarnybą gali pateikti per 5 darbo dienas nuo valstybės tarnautojo supažindinimo su išvada dienos. Personalo administravimo tarnyba šio prašymo ir išvados kopijas pateikia atitinkamai vertinimo komisijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

15. Vertinimo komisija apie gautą išvadą (o kai valstybės tarnautojas prašo, kad jo tarnybinę veiklą vertintų vertinimo komisija, – ir apie gautą rašytinį valstybės tarnautojo prašymą), siūlomą vertinimo komisijos posėdžio datą ir laiką informuoja valstybės tarnautoją į pareigas priimantį asmenį ar įstaigos vadovą į pareigas priimančios kolegialios institucijos vadovą (toliau vadinama – į pareigas priimantis asmuo). Sprendimą dėl vertinimo komisijos posėdžio datos ir laiko priima į pareigas priimantis asmuo.

16. Į pareigas priimantis asmuo apie būsimąjį valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimą vertinimo komisijoje ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo pradžios praneša valstybės tarnautojui raštu, o Valstybės tarnybos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės tarnybos departamentas) – per Valstybės tarnautojų registrą. Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnautojų registrą pateikiami šie duomenys: valstybės tarnautojo, kurio tarnybinė veikla bus vertinama, vardas, pavardė, tikslus pareigų pavadinimas, pareigybė, lygis ir kategorija, tiesioginio vadovo įvertinimas ir jo data, tiesioginio vadovo siūlymas, vertinimo komisijos posėdžio data ir laikas.

17. Vertinimo komisija įvertina valstybės tarnautojo praėjusių metų tarnybinę veiklą ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

18. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo procedūra vertinimo komisijoje apima:

18.1. valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimą;

18.2. valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimą;

18.3. sprendimo dėl atitinkamo vertinimo komisijos siūlymo priėmimą (išskyrus atvejus, kai vertinimo komisija valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina gerai);

18.4. vertinimo komisijos išvados surašymą.

19. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo metu nagrinėdama valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, vertinimo komisija vertina valstybės tarnautojo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, jo kvalifikaciją ir jam nustatytų užduočių vykdymo rezultatus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

20. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimas susideda iš pokalbio su valstybės tarnautoju ir išvados nagrinėjimo. Jeigu valstybės tarnautojas, kurio tarnybinė veikla vertinama, dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje, posėdis atidedamas iki to laiko, kol išnyks priežastys, dėl kurių valstybės tarnautojas negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje. Šiuo atveju valstybės tarnautojo rašytiniu prašymu jo tarnybinė veikla gali būti vertinama vertinimo komisijos posėdyje jam nedalyvaujant, pagal jai pateiktą išvadą, išskyrus atvejį, kai valstybės tarnautojo tarnybinė veikla tiesioginio vadovo yra įvertinta patenkinamai arba nepatenkinamai. Šiame punkte nurodytu atveju atidėjus vertinimo komisijos posėdį, šių Taisyklių 17 punkte nustatytas terminas netaikomas.

21. Vertinimo komisija turi teisę pakviesti dalyvauti komisijos posėdyje tiesioginį vadovą, kai nagrinėjama jam pavaldaus valstybės tarnautojo tarnybinė veikla. Šiuo atveju vertinimo komisijos nariai tiesioginiam vadovui pasiūlo išsamiau apibūdinti tam tikrus valstybės tarnautojo gebėjimus, būtinus valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti, taip pat pateikti jam kitų klausimų, susijusių su valstybės tarnautojo, kurio tarnybinė veikla vertinama, kvalifikacija ir tarnybinės veiklos rezultatais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

22. Pasibaigus valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimui, vertinimo komisijos nariai aptaria būsimąjį valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimą.

23. Pasibaigus valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimo aptarimui, balsuojama dėl valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimo. Vertinimo komisijos posėdyje dalyvavusių vertinimo komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus lemia vertinimo komisijos pirmininko balsas.

24. Valstybės tarnautojo veiklos kasmetinio vertinimo metu įvertinusi valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, patenkinamai ar nepatenkinamai, vertinimo komisija priima sprendimą dėl vieno iš Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 14, 15, 17, 18, 19 ar 20 dalyje nurodytų siūlymų į pareigas priimančiam asmeniui pateikimo. Vertinimo komisija, įvertinusi valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gerai, į pareigas priimančiam asmeniui gali siūlyti taikyti Valstybės tarnybos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytas skatinimo priemones.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

25. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo metu vertinimo komisijai įvertinus valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, surašoma vertinimo komisijos išvada (šių Taisyklių 6 priedas). Valstybės tarnautojas su vertinimo komisijos išvada supažindinamas pasirašytinai. Valstybės tarnautojui atsisakius vertinimo komisijos išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas šių Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

26. Vertinimo komisijos išvadoje gali būti pateikta vertinimo komisijos nario, nesutinkančio su vertinimo komisijos įvertinimu ir (ar) siūlymu, atskiroji motyvuota nuomonė.

 

III. VALSTYBĖS TARNAUTOJO TARNYBINĖS VEIKLOS NEEILINIS VERTINIMAS

 

27. Esant vienam iš Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 21, 22 ir 23 punktuose nustatytų pagrindų, tiesioginis vadovas pokalbio su valstybės tarnautoju metu aptaria valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

28. Po pokalbio su valstybės tarnautoju tiesioginis vadovas, manydamas esant tikslinga atlikti valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinį vertinimą vertinimo komisijoje, užpildo atitinkamą vertinimo anketą (prieš tai užpildytą ir valstybės tarnautojo) ir surašo išvadą. Jeigu yra karjeros valstybės tarnautojo rašytinis prašymas perkelti jį į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas arba valstybės tarnautojas paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertintas nepatenkinamai, išvadą surašyti būtina. Išvadoje tiesioginis vadovas įvertina valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą ir teikia atitinkamą motyvuotą siūlymą (išskyrus tuos atvejus, kai vertinamas valstybės tarnautojas, kuris paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertintas nepatenkinamai): suteikti ar panaikinti valstybės tarnautojui atitinkamą kvalifikacinę klasę; pasiūlyti tobulinti valstybės tarnautojų kvalifikaciją; atleisti pakaitinį valstybės tarnautoją iš pareigų; perkelti įstaigos vadovą (išskyrus įstaigos vadovą, priimtą į pareigas įstatymo nustatytai kadencijai) ar karjeros valstybės tarnautoją į žemesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas ar perkelti karjeros valstybės tarnautoją į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas, į kurias jis prašo būti perkeltas; perkelti karjeros valstybės tarnautoją į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas, į kurias jis prašo būti perkeltas, ir suteikti jam ne aukštesnę už turėtą kvalifikacinę klasę.

Punkto pakeitimai:

Nr. 166, 2010-02-24, Žin., 2010, Nr. 23-1078 (2010-02-25), i. k. 1101100NUTA00000166

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

281. Išvadoje dėl valstybės tarnautojo, kurio veikla paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertinta nepatenkinamai, tiesioginis vadovas įrašo bendrą valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimą ir teikia šią motyvuotą išvadą vertinimo komisijai. Šiuo atveju išvados V dalis „Siūlymai“ nepildoma.

Papildyta punktu:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

29. Tiesioginis vadovas valstybės tarnautoją su išvada supažindina pasirašytinai. Valstybės tarnautojui atsisakius išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas šių Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.

30. Tiesioginis vadovas išvadą ir karjeros valstybės tarnautojo rašytinį prašymą perkelti jį į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas (jeigu toks prašymas yra gautas) per personalo administravimo tarnybą pateikia į pareigas priimančiam asmeniui, kuris priima sprendimą dėl valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinio vertinimo. Tuo atveju, kai tiesioginis vadovas kartu yra ir į pareigas priimantis asmuo, jis išvadą personalo administravimo tarnybai pateikia su sprendimu atlikti valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinį vertinimą.

31. Jeigu yra į pareigas priimančio asmens sprendimas atlikti valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinį vertinimą, šio sprendimo, išvados ir karjeros valstybės tarnautojo prašymo perkelti jį į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas (jeigu toks prašymas gautas) kopijas personalo administravimo tarnyba pateikia atitinkamai vertinimo komisijai.

32. Vertinimo komisija, gavusi šių Taisyklių 31 punkte nurodytus dokumentus, į pareigas priimančiam asmeniui pasiūlo vertinimo komisijos posėdžio datą ir laiką. Sprendimą dėl vertinimo komisijos posėdžio datos ir laiko priima į pareigas priimantis asmuo.

33. Į pareigas priimantis asmuo apie būsimąjį valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimą vertinimo komisijoje ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo pradžios praneša valstybės tarnautojui raštu, o Valstybės tarnybos departamentui – per Valstybės tarnautojų registrą. Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnautojų registrą pateikiami šie duomenys: valstybės tarnautojo, kurio tarnybinė veikla bus vertinama, vardas, pavardė, tikslus pareigų pavadinimas, pareigybė, lygis ir kategorija, tiesioginio vadovo motyvuotas siūlymas ir jo data, vertinimo komisijos posėdžio data ir laikas.

34. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo procedūra vertinimo komisijoje apima:

34.1. valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimą;

34.2. sprendimo dėl atitinkamo vertinimo komisijos siūlymo priėmimą;

34.3. vertinimo komisijos išvados surašymą.

35. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinio vertinimo metu nagrinėdama valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, vertinimo komisija vertina:

35.1. valstybės tarnautojo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, jo kvalifikaciją ir jam nustatytų užduočių vykdymo rezultatus, jeigu kyla abejonių dėl pakankamos įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo kvalifikacijos, gebėjimų atlikti valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ar jam nustatytų užduočių vykdymo arba yra pakaitinio valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas atleisti pakaitinį valstybės tarnautoją iš pareigų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

35.2. ar pakankama valstybės tarnautojo kvalifikacija siūlomai kvalifikacinei klasei, jeigu yra tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas suteikti valstybės tarnautojui kvalifikacinę klasę;

35.3. ar karjeros valstybės tarnautojas atitinka specialiuosius reikalavimus, keliamus einančiajam pareigas, į kurias jis prašo būti perkeltas, ar gebės atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, jeigu yra karjeros valstybės tarnautojo prašymas perkelti jį į konkrečias aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas.

36. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimas susideda iš pokalbio su valstybės tarnautoju ir išvados nagrinėjimo. Jeigu valstybės tarnautojas, kurio tarnybinė veikla vertinama, dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje, posėdis atidedamas iki to laiko, kol išnyks priežastys, dėl kurių valstybės tarnautojas negali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje. Šiuo atveju valstybės tarnautojo rašytiniu prašymu jo tarnybinė veikla gali būti vertinama vertinimo komisijos posėdyje jam nedalyvaujant, pagal jai pateiktą išvadą, išskyrus Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 21 dalies 1 punkte, 22 dalies 1 ir 2 punktuose ir 23 dalies 2 punkte nurodytus atvejus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

37. Tiesioginis vadovas šių Taisyklių 21 punkte nustatyta tvarka gali dalyvauti vertinimo komisijos posėdyje, kai nagrinėjama jam pavaldaus valstybės tarnautojo tarnybinė veikla.

38. Pasibaigus valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimui, vertinimo komisijos nariai aptaria tiesioginio vadovo motyvuoto siūlymo pagrįstumą. Jeigu vertinamas valstybės tarnautojas, kurio veikla paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertinta nepatenkinamai, vertinimo komisija aptaria tiesioginio vadovo pateiktą išvadą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

39. Pasibaigus tiesioginio vadovo motyvuoto siūlymo pagrįstumo aptarimui, balsuojama dėl siūlymo į pareigas priimančiam asmeniui pritarti arba nepritarti tiesioginio vadovo motyvuotam siūlymui. Kai vertinama veikla valstybės tarnautojo, kuris paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertintas nepatenkinamai, vertinimo komisija balsuoja dėl valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos įvertinimo ir komisijos siūlymo į pareigas priimančiam asmeniui. Vertinimo komisijos posėdyje dalyvavusių vertinimo komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus lemia vertinimo komisijos pirmininko balsas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

40. Priėmus sprendimą dėl atitinkamo vertinimo komisijos siūlymo, surašoma vertinimo komisijos išvada (šių Taisyklių 7 priedas). Vertinimo komisijai priėmus sprendimą antrą kartą iš eilės įvertinti valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą nepatenkinamai, į pareigas priimančiam asmeniui teikiamas siūlymas atleisti valstybės tarnautoją iš pareigų, atitinkamai užpildžius vertinimo komisijos išvados skiltis „Vertinimo komisijos siūlymas“ ir „Vertinimo komisijos siūlymas atleisti“. Vertinimo komisijai priėmus sprendimą įvertinti valstybės tarnautojo, kurio veikla paskutinio kasmetinio tarnybinės veiklos vertinimo metu įvertinta nepatenkinamai, tarnybinę veiklą labai gerai, gerai arba patenkinamai, užpildoma tik vertinimo komisijos išvados skiltis „Vertinimo komisijos įvertinimas“. Valstybės tarnautojas supažindinamas su vertinimo komisijos išvada pasirašytinai. Valstybės tarnautojui atsisakius vertinimo komisijos išvadoje pasirašyti, kad su šia išvada susipažino, surašomas aktas šių Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

41. Vertinimo komisijos išvadoje gali būti pateikta vertinimo komisijos nario, nesutinkančio su vertinimo komisijos siūlymu, atskiroji motyvuota nuomonė.

 

IV. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ KVALIFIKACINĖS KLASĖS SUTEIKIMAS

 

42. Vertinimo komisija, tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo metu siūlydama į pareigas priimančiam asmeniui suteikti valstybės tarnautojui kvalifikacinę klasę, turi nurodyti, kuri kvalifikacinė klasė siūloma: trečia, antra ar pirma.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

43. Asmeniui, laimėjusiam konkursą valstybės tarnautojo pareigoms, Konkursų į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2002, Nr. 65-2654; 2006, Nr. 73-2784), nustatyta tvarka sudarytos pretendentų į valstybės tarnautojo pareigas konkurso komisijos (toliau vadinama – konkurso komisija), įvertinusios šio asmens kvalifikaciją, siūlymu gali būti suteikiama trečia kvalifikacinė klasė.

44. Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priimant asmenį be konkurso į laisvas įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo pareigas, į pareigas priimančio asmens sprendimu atitinkamai vertinimo komisijai gali būti pavedama pokalbio su šiuo asmeniu metu įvertinti jo kvalifikaciją trečiai kvalifikacinei klasei suteikti.

45. Jeigu šių Taisyklių 44 punkte nurodytų asmenų, pretenduojančių į tas pačias įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo pareigas, yra du ir daugiau, konkurso komisijos siūlymu asmeniui, kurį ši komisija pripažino tinkamiausiu eiti pasiūlytąsias pareigas, gali būti suteikiama trečia kvalifikacinė klasė.

46. Šių Taisyklių 43 ir 45 punktuose nurodytais atvejais konkurso komisija, o 44 punkte nurodytu atveju – vertinimo komisija siūlo suteikti valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę, jeigu dėl tokio pasiūlymo balsavo posėdyje dalyvavusių šių komisijų narių dauguma. Šių komisijų narių balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo rezultatus lemia atitinkamos komisijos pirmininko balsas.

47. Jeigu vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 26 straipsnio 2 dalimi papildžius valstybės tarnautojo pareigybės aprašymą pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2007, Nr. 50-1922), nustatoma aukštesnė šios pareigybės kategorija ir valstybės tarnautojo sutikimu jis toliau eina šias pareigas, iki pareigybės kategorijos pakeitimo valstybės tarnautojo turėta kvalifikacinė klasė išlieka.

48. Valstybės tarnautojui paliekama iki perkėlimo arba paskyrimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas suteikta kvalifikacinė klasė ar iki valstybės tarnautojo pareigybės kategorijos pakeitimo turėta kvalifikacinė klasė, kai:

48.1. valstybės tarnautojas perkeliamas į kitas tos pačios ar žemesnės kategorijos valstybės tarnautojo pareigas pagal Valstybės tarnybos įstatymo 18 straipsnio 3 dalį ar 19 straipsnio 1 dalį arba į kitas valstybės tarnautojo pareigas pagal Valstybės tarnybos įstatymo 20 straipsnio 1, 2 ar 4 dalį;

48.2. valstybės tarnautojas paskiriamas į kitas karjeros valstybės tarnautojo pareigas pagal Valstybės tarnybos įstatymo 43 straipsnio 1 dalį;

48.3. dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento institucijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, į kurias atsižvelgiant nustatomos valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijos, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. X-1511 (Žin., 2008, Nr. 50-1853), ministerijų, Ministro Pirmininko tarnybos, Vyriausybės įstaigų ir įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 358 (Žin., 2008, Nr. 49-1812), ar valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų, nustatytų Valstybės tarnybos įstatymo 3 priede, pakeitimo nustatoma kita valstybės tarnautojo pareigybės kategorija.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1016, 2009-09-09, Žin., 2009, Nr. 109-4604 (2009-09-11), i. k. 1091100NUTA00001016

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 861, 2008-09-03, Žin., 2008, Nr. 105-4020 (2008-09-12), i. k. 1081100NUTA00000861

 

49. Valstybės tarnautojui, grąžintam į pareigas, iš kurių jis buvo laikinai perkeltas, paliekama kvalifikacinė klasė, suteikta jį įvertinus laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas metu, jeigu valstybės tarnautojas grąžintas į tos pačios kategorijos pareigas, kaip ir eitosios laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas metu, ar žemesnės kategorijos pareigas.

50. Valstybės tarnautojui, grąžintam į pareigas, iš kurių jis buvo laikinai perkeltas, paliekama aukštesnė kvalifikacinė klasė, jeigu valstybės tarnautojo iki laikino perkėlimo į kitas valstybės tarnautojo pareigas turėta kvalifikacinė klasė ir laikinai einant kitas valstybės tarnautojo pareigas jam suteikta kvalifikacinė klasė skiriasi ir jeigu valstybės tarnautojas grąžintas į tos pačios kategorijos pareigas, kaip ir eitosios laikino perkėlimo metu, ar žemesnės kategorijos pareigas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Vertinimo komisijos posėdis protokoluojamas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

511. Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos nagrinėjimo eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas, kuris perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Skaitmeninis garso įrašas pridedamas prie vertinimo komisijos posėdžio protokolo (šių Taisyklių 8 priedas) ir saugomas įstaigoje teisės aktų nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. 570, 2011-05-18, Žin., 2011, Nr. 61-2897 (2011-05-21), i. k. 1111100NUTA00000570

 

52. Neteko galios nuo 2011-01-01

Punkto naikinimas:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin. 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

53. Valstybės tarnybos departamento direktoriaus sudarytos vertinimo komisijos posėdžio protokolo kopija per 30 kalendorinių dienų po vertinimo komisijos posėdžio pateikiama Valstybės tarnybos departamentui.

54. Į pareigas priimantis asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo komisijos posėdžio priima sprendimą dėl šios komisijos siūlymo įgyvendinimo. Tuo atveju, kai valstybės tarnautoją į pareigas priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, sprendimas dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo priimamas artimiausiame jos posėdyje.

55. Į pareigas priimantis asmuo, šių Taisyklių 54 punkte nustatyta tvarka priėmęs motyvuotą sprendimą neįgyvendinti vertinimo komisijos siūlymo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo tai nurodo vertinimo komisijos išvadoje. Tuo atveju, kai šių Taisyklių 54 punkte nustatyta tvarka motyvuotą sprendimą neįgyvendinti vertinimo komisijos siūlymo priima kolegiali valstybės ar savivaldybės institucija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo įsigaliojimo tai vertinimo komisijos išvadoje nurodo šios institucijos vadovas.

56. Kai karjeros valstybės tarnautojo, laikinai perkelto į kitas valstybės tarnautojo pareigas, tarnybinę veiklą įvertinusi vertinimo komisija siūlo perkelti šį karjeros valstybės tarnautoją į aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas, sprendimą dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo į pareigas priimantis asmuo priima ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo valstybės tarnautojo grąžinimo į pareigas, iš kurių jis buvo laikinai perkeltas.

57. Šių Taisyklių 10 punkte nurodyta išvada, valstybės tarnautojo rašytinis prašymas, kad jo tarnybinę veiklą vertintų vertinimo komisija, vertinimo komisijos išvada, į pareigas priimančio asmens sprendimo dėl valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos neeilinio vertinimo kopija ir į pareigas priimančio asmens sprendimo dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo kopija saugomi valstybės tarnautojo asmens byloje.

58. Duomenys apie vertinimo komisijos (jeigu valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą vertino ši komisija) įvertinimą ir/ar siūlymą, į pareigas priimančio asmens sprendimą dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo pateikiami Valstybės tarnautojų registrui Valstybės tarnautojų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 10 d. nutarimu Nr. 1255 (Žin., 2002, Nr. 80-3440; 2007, Nr. 8-326), nustatyta tvarka.

59. Valstybės tarnybos įstatyme nustatytais atvejais asmenį paskyrus į įstaigos vadovo arba karjeros valstybės tarnautojo pareigas ar perkėlus į kitas karjeros valstybės tarnautojo pareigas, jeigu iki tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo liko ne mažiau kaip 6 mėnesiai, per vieną mėnesį nuo valstybės tarnautojo paskyrimo ar perkėlimo į pareigas dienos tiesioginis vadovas nustato valstybės tarnautojui einamųjų metų planuojamas atlikti užduotis ir užpildo išvados I dalį „Pasiekti ir planuojami rezultatai“ (išskyrus skiltį „Pagrindiniai praėjusių metų rezultatai“). Jeigu nuo valstybės tarnautojo paskyrimo ar perkėlimo į pareigas dienos iki tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo liko mažiau nei 6 mėnesiai, tiesioginis vadovas gali nustatyti planuojamas atlikti užduotis iki einamųjų metų pabaigos.

Valstybės tarnautoją paskyrus ar perkėlus į įstaigos vadovo arba kitas karjeros valstybės tarnautojo pareigas toje pačioje įstaigoje, jeigu iki tarnybinės veiklos kasmetinio vertinimo valstybės tarnautojas pareigas toje įstaigoje bus ėjęs ne trumpiau kaip 6 mėnesius, per vieną mėnesį nuo jo paskyrimo ar perkėlimo į pareigas dienos tiesioginis vadovas nustato valstybės tarnautojui einamųjų metų planuojamas atlikti užduotis.

Papildyta punktu:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Punkto pakeitimai:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

______________

1 priedas. Neteko galios nuo 2013-03-15

Priedo naikinimas:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin. 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

Priedo pakeitimai:

Nr. 358, 2005-04-04, Žin., 2005, Nr. 45-1441 (2005-04-07), i. k. 1051100NUTA00000358

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1514

redakcija)

 

(Valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvados forma)

 

__________________________________________________________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos ir jos struktūrinio padalinio pavadinimas)

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJO _________________________________________________

(pareigos, vardas ir pavardė)

 

TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO IŠVADA

 

_____________ Nr. _____

(data)

_____________________

(sudarymo vieta)

 

I. PASIEKTI IR PLANUOJAMI REZULTATAI

 

PAGRINDINIAI PRAĖJUSIŲ METŲ (ESANT VALSTYBĖS TARNAUTOJO TARNYBINĖS VEIKLOS NEEILINIAM VERTINIMUI – EINAMŲJŲ METŲ) VEIKLOS REZULTATAI

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

EINAMŲJŲ METŲ UŽDUOTYS (nustatomos ne mažiau kaip 3 ir ne daugiau kaip 6 užduotys)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

PASIEKTŲ REZULTATŲ VYKDANT UŽDUOTIS VERTINIMO RODIKLIAI

(pildoma suderinus su valstybės tarnautoju)

Kiekybiniai, kokybiniai, laiko ir kiti kriterijai, kuriais vadovaudamasis tiesioginis vadovas vertins, ar nustatytos užduotys yra įvykdytos

 

 

 

 

 

 

 

RIZIKA, KURIAI ESANT NUSTATYTOS UŽDUOTYS GALI BŪTI NEĮVYKDYTOS

(pildoma suderinus su valstybės tarnautoju)

Kokios aplinkybės gali turėti įtakos šių užduočių neįvykdymui?

 

 

 

 

 

 

 

 

II. PASIEKTŲ REZULTATŲ VYKDANT UŽDUOTIS VERTINIMAS

 

Aprašymas

Pažymimas atitinkamas langelis

Valstybės tarnautojas įvykdė užduotis ir viršijo kai kuriuos sutartus vertinimo rodiklius

4£[]

Valstybės tarnautojas iš esmės įvykdė užduotis pagal sutartus vertinimo rodiklius

3£[]

Valstybės tarnautojas įvykdė tik kai kurias užduotis pagal sutartus vertinimo rodiklius

2£[]

Valstybės tarnautojas neįvykdė užduočių pagal sutartus vertinimo rodiklius

1£[]

 

III. GEBĖJIMŲ ATLIKTI PAREIGYBĖS APRAŠYME NUSTATYTAS FUNKCIJAS VERTINIMAS

 

 

Vertinama pažymint atitinkamą langelį

Gebėjimai atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas

(vertinama atsižvelgiant į reikšmes, pateiktas

1–4 punktuose)

£[]

2 £[]

3 £[]

4 £[]

1. Visapusiškas informacijos valdymas atliekant funkcijas

2. Efektyvus darbo laiko paskirstymas

3. Racionaliausio būdo / metodo pasirinkimas funkcijoms atlikti

4. Kiti valstybės tarnautojo vertinimai, jeigu įstaigoje taikomos ir kitos personalo valdymo priemonės, susijusios su tarnybinės veiklos vertinimu 

Tiesioginio vadovo komentaras (vertinimo pagrindimas)

 

 

 

 

IV. KVALIFIKACIJOS VERTINIMAS

 

 

Pažymimas langelis, atitinkantis kvalifikacijos vertinimo anketoje gautą balą

Vertinimas

1£[]

2£[]

3£[]

4£[]

 

PASIŪLYMAI, KAIP TOBULINTI KVALIFIKACIJĄ

Nurodoma, kokie mokymai siūlomi valstybės tarnautojui

 

 

V. BENDRAS VERTINIMAS

 

 

Pažymimas langelis, atitinkantis bendrą pasiektų rezultatų, gebėjimo atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir kvalifikacijos vertinimų vidurkį

Vertinimas

Nepatenkinamai

£[]

Patenkinamai

£[]

Gerai

£[]

Labai gerai

£[]

 

VI. SIŪLYMAI

 

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

(Tiesioginis vadovas)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

(Valstybės tarnautojas)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių

3 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1514

redakcija)

 

ĮSTAIGOS VADOVO IR KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJO, EINANČIO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS ADMINISTRACIJOS AR STRUKTŪRINIO PADALINIO VADOVO PAREIGAS, KVALIFIKACIJOS VERTINIMO ANKETA

 

Vardas, pavardė

Pareigos

Data

Bendras balas (gaunamas iki sveiko skaičiaus suapvalinus visų dalių balų vidurkį)

(pildo tiesioginis vadovas)

Vertinama atsižvelgiant į įstaigos vadovui arba karjeros valstybės tarnautojui, einančiam valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos administracijos ar struktūrinio padalinio vadovo pareigas, nustatytus valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus

1

2

3

4

Tiesioginio vadovo komentaras (pagrindimas), jeigu jis nesutinka su valstybės tarnautojo pažymėtu balu, ir vertinimas

1. LYDERYSTĖ

£[]

£[]

£[]

£[]

 

2. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

3. PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ VALDYMAS (vertinama, jeigu įstaigoje taikoma projektinio valdymo sistema ir valstybės tarnautojas joje dalyvauja)

£[]

£[]

£[]

£[]

 

4. FINANSŲ VALDYMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

5. ANALIZĖ IR PAGRINDIMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

6. KOMUNIKACIJA IR VIEŠIEJI RYŠIAI

£[]

£[]

£[]

£[]

 

7. STRATEGINIS MĄSTYMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

8. FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ PRIEŽIŪROS FUNKCIJOS (vertinama, jeigu įstaiga atlieka priežiūros funkcijas)

£[]

£[]

£[]

£[]

 

 

Valstybės tarnautojas nurodo, ar esant galimybei norėtų pasinaudoti tarnybiniu kaitumu toje pačioje ar kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje (pildo tik karjeros valstybės tarnautojai).

__________________________________________________________________________

 

__________________________

(Valstybės tarnautojo parašas)

 

__________________________

(Tiesioginio vadovo parašas)

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

4 priedas. Neteko galios nuo 2013-03-15

Priedo naikinimas:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin. 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių

5 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1514

redakcija)

 

Karjeros valstybės tarnautojų kvalifikacijos vertinimo anketa

 

Vardas, pavardė

Pareigos

Data

Bendras balas (gaunamas iki sveiko skaičiaus suapvalinus visų dalių balų vidurkį)

(pildo tiesioginis vadovas)

Vertinama atsižvelgiant į karjeros valstybės tarnautojui nustatytus valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus

1

2

3

4

Tiesioginio vadovo komentaras (pagrindimas), jeigu jis nesutinka su valstybės tarnautojo pažymėtu balu, ir vertinimas

1.LYDERYSTĖ

£[]

£[]

£[]

£[]

 

2. SUPRATIMAS APIE ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMĄ

£[]

£[]

£[]

£[]

 

3. PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ VALDYMAS (vertinama, jeigu įstaigoje taikoma projektinio valdymo sistema ir valstybės tarnautojas joje dalyvauja)

£[]

£[]

£[]

£[]

 

4. FINANSŲ VALDYMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

5. ANALIZĖ IR PAGRINDIMAS

£[]

£[]

£[]

£[]

 

 

Valstybės tarnautojas nurodo, ar esant galimybei norėtų pasinaudoti tarnybiniu kaitumu toje pačioje ar kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje (pildo tik karjeros valstybės tarnautojai).

__________________________________________________________________________

 

__________________________

(Valstybės tarnautojo parašas)

 

__________________________

(Tiesioginio vadovo parašas)

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių

klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų

tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių

6 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 29 d.

nutarimo Nr. 1860 redakcija)

 

(Vertinimo komisijos išvados forma)

 

___________________________________________________________________________

(valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo komisijos pavadinimas)

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KOMISIJOS IŠVADA

 

____________ Nr._______

(data)

_________________

(sudarymo vieta)

 

Valstybės tarnautojo vardas ir pavardė________________________________________

 

Valstybės tarnautojo pareigos ______________________________________________

(nurodomas įstaigos pavadinimas,

___________________________________________________________________________

struktūrinio padalinio pavadinimas, pareigybė)

 

Vertinimo komisijos įvertinimas_____________________________________________

 

Vertinimo komisijos siūlymas ______________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Vertinimo komisijos pirmininkas                 (Parašas)                          (Vardas ir pavardė)

 

Vertinimo komisijos nariai:                          (Parašai)                           (Vardai ir pavardės)

 

Vertinimo komisijos nario atskiroji nuomonė ___________________________________

___________________________________________________________________________

 

_______________________                    ____________                     ___________________

(vertinimo komisijos nario                              (parašas)                              (vardas ir pavardė)

pareigų pavadinimas)

 

Susipažinau

(Valstybės tarnautojo parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

 

___________________________________________________________________________

(valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens žyma, nusprendus neįgyvendinti vertinimo komisijos siūlymo)

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

 

Susipažinau

(Valstybės tarnautojo parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

4 priedas. Neteko galios nuo 2011-01-01

Priedo naikinimas:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin. 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių

klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų

tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių

7 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 29 d.

nutarimo Nr. 1860 redakcija)

 

(Vertinimo komisijos išvados forma)

 

___________________________________________________________________________

(valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo komisijos pavadinimas)

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KOMISIJOS IŠVADA

 

______________ Nr._______

(data)

_________________

(sudarymo vieta)

 

Valstybės tarnautojo vardas ir pavardė ____________________________________________

 

Valstybės tarnautojo pareigos ___________________________________________________

(nurodomas įstaigos pavadinimas,

___________________________________________________________________________

struktūrinio padalinio pavadinimas, pareigybė)

 

Vertinimo komisijos įvertinimas _________________________________________________

 

Vertinimo komisijos siūlymas ___________________________________________________

(pritarti arba nepritarti tiesioginio vadovo motyvuotam siūlymui;

___________________________________________________________________________

nusprendus nepritarti tiesioginio vadovo motyvuotam siūlymui, pateikiami argumentai)

 

Vertinimo komisijos siūlymas atleisti _____________________________________________

 

 

Vertinimo komisijos pirmininkas                        (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

 

Vertinimo komisijos nariai:                                 (Parašai)               (Vardai ir pavardės)

 

 

Vertinimo komisijos nario atskiroji nuomonė _______________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

_______________________                ______________               __________________

(vertinimo komisijos nario                           (parašas)                         (vardas ir pavardė)

pareigų pavadinimas)

 

Susipažinau

 

(Valstybės tarnautojo parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

___________________________________________________________________________

(valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens žyma, nusprendus neįgyvendinti vertinimo komisijos siūlymo)

 

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

 

Susipažinau

 

(Valstybės tarnautojo parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 166, 2010-02-24, Žin., 2010, Nr. 23-1078 (2010-02-25), i. k. 1101100NUTA00000166

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

 

 

Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių

suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės

veiklos vertinimo taisyklių

8 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. rugsėjo 5 d. nutarimo Nr. 1070

redakcija)

 

(Vertinimo komisijos posėdžio protokolo forma)

 

__________________________________________________________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos pavadinimas)

 

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KOMISIJOS posėdžio protokolas

 

_____________ Nr.______

(data)                   

______________________

(sudarymo vieta)

 

Vertinimo komisijos, sudarytos _____________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(įsakymo ar potvarkio, kuriuo sudaryta komisija, data, numeris)

posėdis įvyko ________________, posėdžio pradžia ________________________________ ,

(data)                                                       (nurodomas laikas)

posėdžio pabaiga _____________________.

(nurodomas laikas)

 

Komisijos pirmininkas ____________________________________________________

Komisijos sekretorius _____________________________________________________

Komisijos nariai: _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Kiti dalyviai: ___________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Darbotvarkė. Šių valstybės tarnautojų __________________________ tarnybinės

(nurodoma, ar eilinis, ar neeilinis)

veiklos vertinimas:

 

 

 

 

 

 

Vertinamo valstybės tarnautojo duomenys

Tiesioginio vadovo įvertinimas1

Komisijos narių įvertinimas1

Komisijos įvertinimas1

Tiesioginio vadovo siūlymas3

Komisijos narių siūlymai2

Komisijos siūlomas sprendimas / siūlymas atleisti4

vardas, pavardė

pareigybė

(pažymėti, jeigu pakaitinis)

lygis ir kategorija

kvalifikacinė klasė (jeigu suteikta)

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

komisijos nario vardas, pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Įrašyti žodžius „labai gerai“, „gerai“, „patenkinamai“ arba „nepatenkinamai“.

2 Įrašyti žodžius „pritarti tiesioginio vadovo siūlymui“ arba, jeigu komisijos narys nepritaria tiesioginio vadovo siūlymui, įrašyti komisijos nario siūlymą, o kai vertinamas valstybės tarnautojas, kurio paskutinis kasmetinis tarnybinės veiklos vertinimas nepatenkinamas, komisijos narių siūlymai nepildomi.

3 Jeigu vertinamas valstybės tarnautojas, kurio paskutinis kasmetinis tarnybinės veiklos vertinimas nepatenkinamas, ši skiltis nepildoma.

4 Siūlymas atleisti įrašomas, kai atsiranda Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 19 dalyje nustatyti pagrindai.

 

Komisijos pirmininkas

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Komisijos sekretorius

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Komisijos nariai

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 909

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. gruodžio 29 d.

nutarimo Nr. 1860 redakcija)

 

valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijai

 

I. ĮSTAIGOS VADOVO TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

KVALIFIKACIJOS VERTINIMO KRITERIJAI:

LYDERYSTĖ

Iškelia sau ir pavaldiems asmenims aiškius tikslus ir siekia juos įgyvendinti

Diegia, skleidžia įstaigos misiją, viziją, vertybes ir sugeba įkvėpti to siekti kitus

Tobulina įstaigos valdymą (struktūrą ir procedūras), remdamasis įstaigos misija, vizija ir tikslais

Skatina naujovių diegimą įstaigoje

Skatina asmenų aptarnavimo / paslaugų kokybės gerinimo iniciatyvų įgyvendinimą

Planuoja / dalyvauja planuojant  įstaigos veiklą, iš anksto numatydamas galimas problemas ir jų sprendimo būdus

Siekia didžiausio savo veiklos rezultato su mažiausiomis sąnaudomis

Siekia, kad pavaldūs asmenys kuo aktyviau dalyvautų įstaigos veikloje

Tobulėja mokydamasis iš patirties

Bendrauja ir bendradarbiauja su politikais, kitais įstaigos veikla suinteresuotais asmenimis, siekdamas įgyvendinti nustatytus įstaigos tikslus


ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

Ugdo pavaldžių asmenų gebėjimus siekdamas įgyvendinti įstaigos strateginius ir / ar metinius veiklos tikslus ir uždavinius

Nustato, ugdo ir panaudoja pavaldžių asmenų gebėjimus

Suburia asmenis veiksmingam komandiniam darbui

Valdo pokyčius įvertindamas numatomą pasipriešinimą ir skatina glaudesnį bendradarbiavimą

Laikosi personalo valdymo procedūrų / veiksmingai įgyvendina personalo valdymo priemones

PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ VALDYMAS (vertinama, jeigu įstaigoje taikoma projektinio valdymo sistema ir valstybės tarnautojas dalyvauja projektinio valdymo sistemoje)

Prisiima atsakomybę už programos ar projekto teikiamos naudos nustatymą ir sėkmingą įgyvendinimą

Nustato galimą programos ar projekto riziką, stebi ją ir įvairiomis priemonėmis kontroliuoja

Palaiko ryšius su programos ar projekto veikla suinteresuotais asmenimis

Užtikrina, kad būtų reguliariai atliekamas sprendimų poveikio vertinimas ir pateikiama šiam vertinimui parengti reikalinga informacija

Glaudžiai bendradarbiauja su padaliniu ar valstybės tarnautoju, atsakingu už projektų valdymą


FINANSŲ VALDYMAS

Dalyvauja rengiant įstaigos strateginį planą ir / ar metinį veiklos planą, sugeba tinkamai bendrauti ir bendradarbiauti šiais klausimais įstaigoje ir už jos ribų

Užtikrina ar dalyvauja užtikrinant veiksmingą finansų valdymą

Siekia, kad būtų užtikrintas įstaigos biudžeto ir išlaidų skaidrumas

ANALIZĖ IR PAGRINDIMAS

Analizuoja ir panaudoja informaciją geresniam sprendimų priėmimui

Laiku pastebi problemas ir įžvelgia jų priežastis

Sistemiškai skaido daugiaplanes problemas ar situacijas į sudedamąsias dalis

Ieško problemų sprendimo variantų taikydamas įvairius metodus

Priimdamas sprendimus, bendradarbiauja su įvairių sričių analitikais ir ekspertais

KOMUNIKACIJA IR VIEŠIEJI RYŠIAI

Naudoja komunikacijos priemones, siekdamas įtraukti suinteresuotus asmenis į įstaigos veiklos gerinimo procesą

Kuria ir plėtoja įstaigos kultūrą: skatina bendravimą ir bendradarbiavimą tiek įstaigos viduje, tiek ir su visomis suinteresuotomis šalimis

Kuria ir tobulina aplinką, kuri užtikrina glaudžius ryšius tarp politikos formavimo ir įgyvendinimo

Išmano, kaip įstaiga gali ir turi bendrauti ir bendradarbiauti tiek viduje, tiek už įstaigos ribų

Suvokia  padalinio ar valstybės tarnautojo, atsakingo už komunikaciją, vaidmenį ir su juo bendradarbiauja

STRATEGINIS MĄSTYMAS

Įneša indėlį formuojant įstaigos strategiją ir tikslus

Žino ir supranta valstybės prioritetus, platesnį politinį kontekstą ir institucines ribas, išmano, kaip visa tai panaudoti siekiant įstaigos strateginių tikslų

Suvokia, nustato ir įvertina pagrindinius rezultatų užtikrinimo veiksnius

Sugeba pagrįsti faktais ir įrodymais veiksmus, pasirinktus siekiant įgyvendinti įstaigos strategiją ir tikslus

GEBĖJIMŲ ATLIKTI PAREIGYBĖS APRAŠYME NURODYTAS FUNKCIJAS VERTINIMO KRITERIJAI:

Visapusiškas informacijos valdymas atliekant funkcijas

Efektyvus darbo laiko paskirstymas

Racionaliausio būdo / metodo pasirinkimas funkcijoms atlikti

Kiti valstybės tarnautojo vertinimai, jeigu įstaigoje taikomos ir kitos personalo valdymo priemonės, susijusios su tarnybinės veiklos vertinimu

FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ PRIEŽIŪROS FUNKCIJŲ ATLIKIMAS (vertinama, jeigu įstaiga atlieka priežiūros funkcijas)

Siekia mažinti administracinę naštą, koordinuoti veiklą su kitomis priežiūros institucijomis, užtikrina rizikos valdymo principų taikymą

Užtikrina, kad pavaldūs asmenys savo veikloje taikytų minimalios ir proporcingos priežiūros naštos; nediskriminavimo; planavimo; viešumo; metodinės  pagalbos teikimo; funkcijų atskyrimo principus

Planuoja ūkio subjektų veiklos priežiūrą ir užtikrina, kad ūkio subjektų veiklos priežiūra kuo mažiau trikdytų ūkio subjektų veiklą

Teikia siūlymus dėl teisinio reglamentavimo keitimo, kuriuos įgyvendinus būtų šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, mažinama reguliacinė ir priežiūros našta ūkio subjektams, veiksmingiau organizuojama ūkio subjektų veiklos priežiūra

Bendradarbiauja su ūkio subjektais, konsultuoja ūkio subjektus priežiūrą atliekančios įstaigos kompetencijos klausimais, įgyvendina kitas prevencinio pobūdžio priemones, padedančias ūkio subjektams laikytis teisės aktų  reikalavimų

 

II. KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJO, EINANČIO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS ADMINISTRACIJOS AR STRUKTŪRINIO PADALINIO VADOVO PAREIGAS, TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

KVALIFIKACIJOS VERTINIMO KRITERIJAI:

LYDERYSTĖ

Dalyvauja rengiant įstaigos strateginį / metinį veiklos planą ir žino, koks kiekvieno pavaldaus asmens indėlis į atitinkamą sritį

Nurodo pavaldiems asmenims veiksmų kryptį. Nuolat stebi pavaldžių asmenų veiklą, kad būtų pasiekti rezultatai

Paskirsto užduotis pagal veiklos prioritetus

Išskiria pagrindinius klausimus, veiklos tikslus ir uždavinius esant sudėtingai situacijai

Skatina ir diegia naujoves

Sugeba pasiekti, kad pavaldūs asmenys kuo aktyviau dalyvautų įstaigos veikloje

Įvertina galimas problemas ir imasi prevencinių veiksmų, kad jų išvengtų

Veiklą nukreipia taip, kad su mažiausiomis sąnaudomis būtų pasiektas didžiausias poveikis

Domisi veiklos tobulinimo galimybėmis, ieško būdų panaudoti naujoves padalinio veiklai gerinti

ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

Perteikia įstaigos veiklos prioritetus pavaldiems asmenims ir užtikrina, kad pavaldžių asmenų individualūs veiklos tikslai sutaptų su padalinio tikslais

Pavaldiems asmenims suteikia veiklos grįžtamąjį ryšį

Skatina ir ugdo pavaldžius asmenis, numato galimus jų kvalifikacijos tobulinimo ir karjeros planus

Skatina, kad vadovaujamame padalinyje būtų plėtojama tolerancijos atmosfera ir užtikrinamos vienodos galimybės

Motyvuoja gerus tarnautojus ir imasi atitinkamų veiksmų dėl tų, kurių veikla netinkama

Išmano žmogiškųjų išteklių valdymą ir nuolat taiko šias žinias darbe, bendradarbiauja su personalo administravimo tarnyba / valstybės tarnautoju, atliekančiu personalo administravimo funkcijas

PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ VALDYMAS

(vertinama, jeigu įstaigoje taikoma projektinio valdymo sistema ir valstybės tarnautojas dalyvauja projektinio valdymo sistemoje)

Suvokia projektinio valdymo metodų svarbą, sugeba valdyti riziką, paskirsto darbus pagal išteklius ir prioritetus

Skatina kitus susitelkti į rezultatus ir laikytis terminų

Koordinuoja eigą pagal nustatytus rodiklius

Nustato sąryšį su kitais projektais ir susitaria dėl indėlio ir terminų

Supranta projektu suinteresuotų šalių svarbą. Numato galimą įtaką joms ir prireikus imasi numatytų veiksmų santykiams valdyti


FINANSŲ VALDYMAS

Žino ir supranta pagrindinius valstybės finansų valdymo principus, kuriais gali remtis ir pagrįsti sprendimų priėmimą

Žino ir supranta pagrindinius įstaigos finansų valdymo principus

Prisideda prie veiksmingo finansinių išteklių panaudojimo

ANALIZĖ IR PAGRINDIMAS

Supranta ir taiko geresnio reglamentavimo principus (būtinumas, proporcingumas, skaidrumas, prieinamumas ir atskaitomybė) teikdamas siūlymus dėl strateginių sprendimų priėmimo

Panaudoja informaciją ir apibendrintus duomenis geresnių sprendimų priėmimui ir padalinio valdymui

Analizuoja ir išskaido sudėtingą problemą ar situaciją į atskirai vykdomas dalis

Išanalizavęs ir susisteminęs informaciją, įžvelgia galimas problemas ir numato tolesnius veiksmus

KOMUNIKACIJA IR VIEŠIEJI RYŠIAI

Bendrauja, teikia konsultacijas ir padeda asmenims, kurie kreipiasi į įstaigą

Tinkamai suteikia visą reikiamą informaciją

Supranta komunikacijos svarbą padalinyje ir įstaigoje

Kuria ir palaiko ryšius su kitais padaliniais, pagal kompetenciją bendrauja ir bendradarbiauja su kitomis įstaigomis

Bendradarbiauja su valstybės tarnautoju, atsakingu už komunikaciją

STRATEGINIS MĄSTYMAS

Žino ir supranta įstaigos strategiją ir tikslus

Žino ir supranta valstybės ir įstaigos prioritetus, moka juos perkelti į savo padalinio tikslus ir veiklą

Dalyvauja planuojant ir / ar priimant strateginius sprendimus dėl įstaigos veiklos tobulinimo

FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ PRIEŽIŪROS FUNKCIJŲ ATLIKIMAS (vertinama, jeigu įstaiga atlieka priežiūros funkcijas)

Siekia mažinti administracinę naštą, koordinuoti veiklą su kitomis priežiūros institucijomis, užtikrina rizikos valdymo principų taikymą

Užtikrina, kad pavaldūs asmenys savo veikloje taikytų minimalios ir proporcingos priežiūros naštos; nediskriminavimo; planavimo; viešumo; metodinės  pagalbos teikimo; funkcijų atskyrimo principus

Planuoja ūkio subjektų veiklos priežiūrą ir užtikrina, kad ūkio subjektų veiklos priežiūra kuo mažiau trikdytų ūkio subjektų veiklą

Teikia siūlymus dėl teisinio reglamentavimo keitimo, kuriuos įgyvendinus būtų šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, mažinama reguliacinė ir priežiūros našta ūkio subjektams, veiksmingiau organizuojama ūkio subjektų veiklos priežiūra

Bendradarbiauja su ūkio subjektais, konsultuoja ūkio subjektus priežiūrą atliekančio subjekto kompetencijos klausimais, įgyvendina kitas prevencinio pobūdžio priemones, padedančias ūkio subjektams laikytis teisės aktų  reikalavimų

GEBĖJIMŲ ATLIKTI PAREIGYBĖS APRAŠYME NURODYTAS FUNKCIJAS VERTINIMO KRITERIJAI:

Visapusiškas informacijos valdymas atliekant funkcijas

Efektyvus darbo laiko paskirstymas

Racionaliausio būdo / metodo pasirinkimas funkcijoms atlikti

Kiti valstybės tarnautojo vertinimai, jeigu įstaigoje taikomos ir kitos personalo valdymo priemonės, susijusios su tarnybinės veiklos vertinimu

 

III. KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI

 

KVALIFIKACIJOS VERTINIMO KRITERIJAI:

LYDERYSTĖ

Palaiko ir remia padalinyje dirbančių kolegų profesinio tobulėjimo siekius

Domisi ir vertina kolegų nuomonę

Bendradarbiauja su kitais padaliniais ir skatina padalinių tarpusavio bendradarbiavimą

Yra draugiškas, kolegiškai bendrauja ir konstruktyviai atsiliepia į prašymus

Žino ir supranta savo veiklos indėlį siekiant įgyvendinti įstaigos strateginius tikslus

Yra susipažinęs su savo srities naujovėmis ir pritaiko naujas žinias praktikoje

Padeda kitiems suvokti veiksmų eigą ar perspektyvą, kurių jie patys nenumatė

Nuolat dalijasi su kolegomis aktualiomis žiniomis ar svarbia darbine informacija

Siūlo, kaip tobulinti darbo metodus ir procesus

Siūlo priemones įstaigos, padalinio veiklai gerinti, pasitelkiant komandos narių ir kitų suinteresuotų asmenų kūrybines idėjas

SUPRATIMAS APIE ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMĄ

Supranta pagrindinius žmogiškųjų išteklių valdymo principus

Pripažįsta sunkumus ir žino, kada siūlyti pagalbą arba jos paprašyti 

Nusistato aiškius veiklos tikslus ir stebi vykdomą pažangą

Suprantamai išaiškina sprendimų priėmimo priežastis ir pasitikrina, ar buvo tinkamai suprastas

Gerbia visų kolegų įsitikinimus, individualumą ir teises

Skiria laiko kolegų interesams ir siekiams suprasti

Dirba su kitais, kad sukurtų ir įgyvendintų efektyvesnius veiklos procesus ir procedūras

Atlikdamas savo veiklą / paslaugą, siekia grįžtamojo ryšio

PROGRAMŲ IR PROJEKTŲ VALDYMAS (vertinama, jeigu įstaigoje taikoma projektinio valdymo sistema ir valstybės tarnautojas dalyvauja projektinio valdymo sistemoje)

Supranta, kokių rezultatų siekia, ir užtikrina atitinkamų veiksmų įgyvendinimą

Sugeba suvokti pagrindinius ryšius tarp nagrinėjamų klausimų ir atsakomybę

Nustato ir valdo pagrindinius ryšius ir sąsajas tarp užduočių

Suvokia ir tinkamai taiko pagrindinius projekto darbo metodus

Įvertina padarytą pažangą, siekdamas pagerinti veiklą ir suvaldyti riziką

Numato galimą riziką ir pagal kompetenciją imasi priemonių jai sumažinti


FINANSŲ VALDYMAS

Supranta įstaigos struktūrą ir kaip ji veikia

Supranta pagrindinius įstaigos finansų valdymo principus

Prireikus konsultuojasi su finansų specialistais

Optimaliai naudoja įstaigos materialinius išteklius

ANALIZĖ IR PAGRINDIMAS

Nustato pagrindines problemas ir siūlo galimus sprendimo būdus apsvarstydamas argumentus „už“ ir „prieš“ bei sprendimų variantų riziką

Seka informacijos srautus, sistemina, apibendrina ir perduoda informaciją

Teikdamas pasiūlymus vadovaujasi geresnio reglamentavimo principais (būtinumas, proporcingumas, skaidrumas, prieinamumas ir atskaitomybė)

Susieja surinktą informaciją su konkrečiais sprendimais, kad galėtų pagrįsti priimamus sprendimus ir juos tobulinti

GEBĖJIMŲ ATLIKTI PAREIGYBĖS APRAŠYME NURODYTAS FUNKCIJAS VERTINIMO KRITERIJAI:

Visapusiškas informacijos valdymas atliekant funkcijas

Efektyvus darbo laiko paskirstymas

Racionaliausio būdo / metodo pasirinkimas funkcijoms atlikti

Kiti valstybės tarnautojo vertinimai, jeigu įstaigoje taikomos ir kitos personalo valdymo priemonės, susijusios su tarnybinės veiklos vertinimu

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 195, 2003-02-07, Žin., 2003, Nr. 15-612 (2003-02-12), i. k. 1031100NUTA00000195

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo tvarkos bei valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 358, 2005-04-04, Žin., 2005, Nr. 45-1441 (2005-04-07), i. k. 1051100NUTA00000358

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo tvarkos bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 794, 2006-08-25, Žin., 2006, Nr. 92-3610 (2006-08-29), i. k. 1061100NUTA00000794

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1106, 2007-10-17, Žin., 2007, Nr. 110-4508 (2007-10-25), i. k. 1071100NUTA00001106

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 861, 2008-09-03, Žin., 2008, Nr. 105-4020 (2008-09-12), i. k. 1081100NUTA00000861

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1016, 2009-09-09, Žin., 2009, Nr. 109-4604 (2009-09-11), i. k. 1091100NUTA00001016

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 166, 2010-02-24, Žin., 2010, Nr. 23-1078 (2010-02-25), i. k. 1101100NUTA00000166

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1860, 2010-12-29, Žin., 2010, Nr. 158-8050 (2010-12-31), i. k. 1101100NUTA00001860

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 570, 2011-05-18, Žin., 2011, Nr. 61-2897 (2011-05-21), i. k. 1111100NUTA00000570

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1070, 2012-09-05, Žin., 2012, Nr. 106-5374 (2012-09-11), i. k. 1121100NUTA00001070

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1514, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 146-7527 (2012-12-15), i. k. 1121100NUTA00001514

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 909 "Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo taisyklių bei Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijų" pakeitimo