Suvestinė redakcija nuo 2016-12-13 iki 2018-04-16

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 83-3019, i. k. 1041100NUTA00000611

 

Nauja redakcija nuo 2016-12-13:

Nr. 1246, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-12, i. k. 2016-28710

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMŲ SKYRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gegužės 19 d. Nr. 611

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 3 straipsnio 50 dalimi, 29 straipsnio 6 dalimi, įgyvendindama 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/34/ES, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė (OL 2012 L 343, p. 32), ir atsižvelgdama į 2015 m. sausio 6 d. Komisijos įgyvendinamąjį reglamentą (ES) 2015/10 dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų prašantiems pareiškėjams taikomų kriterijų, kuriuo panaikinamas Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 870/2014 (OL 2015 L 3, p. 34), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                   Zigmantas Balčytis

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 611
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. gruodžio 7 d. nutarimo Nr. 1246 
redakcija)

 

 

 

VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMŲ SKYRIMO TAISYKLĖS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų (toliau – pajėgumai) skyrimo principus, paraiškų skirti pajėgumus (atsisakyti skirtų pajėgumų) pateikimo, nagrinėjimo, viešosios geležinkelių infrastruktūros dalies paskelbimo perpildyta, tarnybinio traukinių tvarkaraščio sudarymo, bendradarbiavimo, kai pajėgumai skiriami daugiau nei viename geležinkelių tinkle, pajėgumų analizės ir pajėgumų didinimo plano, naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra sutarties (toliau – sutartis) ir bendrojo susitarimo dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo (toliau – bendrasis susitarimas) sudarymo tvarką, Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų (toliau – Tinklo nuostatai) turinio reikalavimus ir jų rengimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. Paraiškų skirti pajėgumus derinimas (toliau – derinimas) – procedūra, per kurią viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir pareiškėjai ir (ar) įmonės, kurios važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos (toliau – remonto įmonės), siekia rasti sprendimą, padedantį suderinti nesutarimų keliančias paraiškas skirti pajėgumus.

2.2. Pajėgumų didinimo planas – planas, kuriame numatomos priemonės, siūlomos siekiant sumažinti pajėgumų apribojimus, dėl kurių viešosios geležinkelių infrastruktūros dalis paskelbiama perpildyta, taip pat šių priemonių įgyvendinimo grafikas.

2.3. Paraiška skirti pajėgumus (toliau – paraiška) – pareiškėjo ar remonto įmonės prašymas skirti jiems pajėgumus.

2.4. Paraiškos skirti pajėgumus techninis vertinimas (toliau – paraiškos
vertinimas) – paraiškoje pateiktų traukinių techninių charakteristikų atitikties viešosios geležinkelių infrastruktūros charakteristikoms ir tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektui arba galiojančiam tarnybiniam traukinių tvarkaraščiui vertinimas.

2.5. Paskutinės minutės paraiška – paraiška, pateikta pasibaigus paraiškų pateikimo terminui.

2.6. Suinteresuotosios šalyspareiškėjai, remonto įmonės, taip pat kiti geležinkelių transporto veiklą vykdantys asmenys, kurie pageidauja pareikšti savo nuomonę apie tai, kokią įtaką tarnybinis traukinių tvarkaraštis gali turėti jų galimybei teikti keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu tarptautiniais ir (ar) vietiniais maršrutais paslaugas per šio tvarkaraščio galiojimo laikotarpį.

3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme ir 2015 m. sausio 6 d. Komisijos įgyvendinamajame reglamente (ES) 2015/10 dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų prašantiems pareiškėjams taikomų kriterijų, kuriuo panaikinamas Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 870/2014 (OL 2015 L 3, p. 34) (toliau – Reglamentas).

4. Pajėgumai skiriami vadovaujantis šiais principais:

4.1. efektyvumo ir ekonomiškumo; šis principas reiškia, kad viešoji geležinkelių infrastruktūra turi būti naudojama kuo efektyviau ir ekonomiškiau, kad būtų užtikrinti geležinkelių transporto paslaugų rinkoje dirbančių darbuotojų ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų interesai;

4.2. lygiateisiškumo; šis principas reiškia, kad pareiškėjai ir remonto įmonės neturi būti diskriminuojami;

4.3. konkurencingumo; šis principas reiškia, kad turi būti sudarytos sąlygos skatinti sąžiningą konkurenciją geležinkelių transporto paslaugų rinkoje;

4.4. teisinio tikrumo; šis principas reiškia, kad skiriant pajėgumus turi būti atsižvelgta į pagrįstus pareiškėjų ir remonto įmonių pageidavimus toliau plėtoti jų veiklą;

4.5. skaidrumo; šis principas reiškia, kad pajėgumų skyrimo procesas turi būti viešas, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus.

 

II SKYRIUS

PARAIŠKŲ, PARAIŠKŲ ATSISAKYTI SKIRTŲ PAJĖGUMŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS, DERINIMAS IR PAJĖGUMŲ SKYRIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ, PARAIŠKŲ ATSISAKYTI SKIRTŲ PAJĖGUMŲ PATEIKIMAS

 

5. Pareiškėjas ir remonto įmonė paraiškas, o viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – paraiškas atlikti viešosios geležinkelių infrastruktūros statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbus Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) turi pateikti raštu (įteikti tiesiogiai Inspekcijai arba atsiųsti paštu) arba elektroninėmis priemonėmis (atsiųsti Inspekcijos elektroninio pašto adresu per Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme nurodytą kontaktinį centrą) ne vėliau kaip prieš 8 mėnesius iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo.

6. Jeigu pareiškėjas ar remonto įmonė su Inspekcija yra sudarę bendrąjį susitarimą, paraiška pateikiama pagal šį susitarimą.

7. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas kreipiasi į Inspekciją dėl rezervinių pajėgumų paskutinės minutės paraiškoms tenkinti skyrimo ir Inspekcija šiuos pajėgumus skiria, rezerviniai pajėgumai įtraukiami į tarnybinį traukinių tvarkaraštį. Ši nuostata taip pat taikoma perpildytos geležinkelių infrastruktūros atveju.

8. Pareiškėjai turi teisę paraiškas skirti daugiau nei vienos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės susitarimo dalyvės (toliau – Europos Sąjungos valstybė narė) geležinkelių tinklo pajėgumus pateikti Inspekcijai, kuri šiuo atveju veikia pareiškėjo vardu ir pajėgumų prašo tiesiogiai kreipdamasi į kitus Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių infrastruktūros valdytojus ar pajėgumus skiriančias įstaigas.

9. Dėl daugiau nei viename geležinkelių tinkle esančių pajėgumų pareiškėjai gali kreiptis tiesiogiai į subjektą, kuris būtų geležinkelių infrastruktūros valdytojų ar pajėgumus skiriančių įstaigų įsteigta bendra įstaiga arba vienas geležinkelių infrastruktūros valdytojas, valdantis prašomą traukinio liniją.

10. Paraiškos turinio reikalavimus ir kartu su paraiška teiktinų dokumentų sąrašą nustato Inspekcija.

11. Siekdama užtikrinti, kad viešoji geležinkelių infrastruktūra būtų naudojama kuo efektyviau ir ekonomiškiau, Inspekcija, vadovaudamasi Reglamentu, gali pareiškėjams ir remonto įmonėms nustatyti skaidrius, nediskriminuojančius, atitinkančius jų nustatymo tikslą, aiškiai išdėstytus reikalavimus.

12. Pareiškėjas ar remonto įmonė Inspekcijai gali pateikti paraišką skirti kitus pajėgumus, negu jiems jau buvo skirti. Tokios paraiškos nagrinėjamos Taisyklių 65 punkte nustatyta tvarka.

13. Pareiškėjas ar remonto įmonė ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki jiems skirtų pajėgumų panaudojimo gali pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui paraišką atsisakyti skirtų pajėgumų.

14. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, gavęs rašytinę pareiškėjo ar remonto įmonės paraišką atsisakyti skirtų pajėgumų, per 10 darbo dienų nuo šios paraiškos gavimo privalo Inspekcijai pateikti motyvuotą pasiūlymą dėl tokių pajėgumų panaudojimo arba pajėgumų paskelbimo laisvais. Inspekcija priima sprendimą skirti pajėgumus pagal viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo siūlomą paskirtį arba skelbia juos laisvais per 5 darbo dienas nuo šio pasiūlymo gavimo. Apie laisvus pajėgumus Inspekcija skelbia savo interneto svetainėje www.vgi.lt ir informuoja pareiškėjus ar remonto įmones, kurie buvo pateikę paraiškas gauti tuos pajėgumus, tačiau pajėgumai jiems nebuvo skirti.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ NAGRINĖJIMAS

 

15. Inspekcija, nustačiusi, kad paraiškoje nurodyti ne visi reikiami duomenys ir (ar) pateikti ne visi reikiami dokumentai, apie nustatytus trūkumus raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo praneša pareiškėjui ar remonto įmonei ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą nustatytiems trūkumams pašalinti.

16. Inspekcija per vieną mėnesį nuo paraiškos ir kartu su paraiška teiktinų dokumentų gavimo dienos priima sprendimą perduoti paraišką vertinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui arba atsisakyti perduoti ją vertinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.

17. Sprendimas atsisakyti perduoti paraišką vertinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui priimamas, jeigu paraiškoje nurodyti ne visi reikiami duomenys ir (ar) pateikti ne visi dokumentai arba pateiktų dokumentų kopijos nepatvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka ir pareiškėjas ar remonto įmonė nepašalino nustatytų trūkumų per Inspekcijos nurodytą terminą.

18. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai pareiškėjui ar remonto įmonei grąžinami per 5 darbo dienas nuo Inspekcijos sprendimo atsisakyti perduoti paraišką vertinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui priėmimo.

19. Per Taisyklių 5 punkte nustatytus terminus pateiktų paraiškų pakeitimai ar papildymai ir paraiškos, pateiktos po Taisyklių 5 punkte nustatyto termino, bet ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, yra vertinamos kaip paskutinės minutės paraiškos ir nagrinėjamos Taisyklių 65 punkte nustatyta tvarka.

20. Inspekcija atrinktas vertinti paraiškas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui perduoda ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos. Paraiškos, pareiškėjams ir remonto įmonėms pašalinus Inspekcijos nustatytus trūkumus, perduodamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui per 5 darbo dienas nuo paraiškos tikslinimo procedūros pabaigos.

21. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvertinęs paraiškas, ne vėliau kaip prieš 5 mėnesius  iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo parengia tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą ir pateikia jį Inspekcijai, o šio projekto atitinkamus išrašus – pareiškėjams ar remonto įmonėms.

22. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, rengdamas tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą, turi įvertinti, kokią įtaką pareiškėjams turės tai, kad atitinkami pajėgumai bus skirti geležinkelių infrastruktūros statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbams atlikti. Jeigu rengiant šį tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą nustatoma, kad skyrus pajėgumus geležinkelių infrastruktūros statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbams atlikti pareiškėjai negalės vykdyti veiklos, susijusios su pajėgumų naudojimu, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas tam pareiškėjui, kuris negalės vykdyti veiklos, susijusios su pajėgumų naudojimu, turi pasiūlyti kitus pajėgumus.

23. Inspekcija ir pareiškėjai, remonto įmonės, suinteresuotosios šalys, gavę tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą ar atitinkamus jo išrašus, gali per mėnesį pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui prašymus, pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl tarnybinio traukinių tvarkaraščio projekto.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DERINIMAS

 

24. Jeigu tarp pareiškėjų ir (ar) remonto įmonių kyla nesutarimų dėl tų pačių pajėgumų skyrimo vienoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo per 10 darbo dienų nuo suinteresuotųjų šalių prašymų, pastabų ir (ar) pasiūlymų dėl tarnybinio traukinių tvarkaraščio projekto pateikimo termino pabaigos imtis visų priemonių, kad tie nesutarimai būtų pašalinti derinant paraiškas.

25. Paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus derina viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas.

26. Derindamas paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikia informaciją apie:

26.1. paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus važiuoti traukiniu atitinkamu maršrutu;

26.2. kitiems pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms tarnybinio traukinių tvarkaraščio projekte numatytus skirti pajėgumus važiuoti traukiniu atitinkamu maršrutu;

26.3. kitus, nei prašoma paraiškose, siūlomus skirti pajėgumus.

27. Taisyklių 26 punkte nurodyta informacija pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms teikiama neatskleidžiant paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus pateikusių pareiškėjų ir (ar) remonto įmonių tapatybės, išskyrus atvejus, kai pareiškėjai ir (ar) remonto įmonės sutinka, kad jų tapatybė būtų atskleista.

28. Jeigu yra galimybių, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, siekdamas suderinti paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus, turi pasiūlyti pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms kitus pajėgumus nei tuos, kurių prašoma paraiškoje. Pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms nesutikus su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pasiūlytomis alternatyvomis, taikoma prioriteto taisyklė, t. y. prašomi pajėgumai skiriami tam pareiškėjui ar remonto įmonei, kurie naudos minėtus pajėgumus daugiau dienų arba jie bus naudojami tarptautiniam keleiviniam traukiniui važiuoti; jeigu pajėgumus numatoma naudoti tiek pat dienų, pajėgumai skiriami tam pareiškėjui ar remonto įmonei, kurie pateikė paraišką skirti daugiau važiavimų atitinkamu maršrutu.

29. Jeigu yra galimybių, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, atsižvelgdamas į visus pareiškėjų ir (ar) remonto įmonių galimus patirti suvaržymus, įskaitant ekonominį poveikį, turi imtis visų įmanomų priemonių, kad patenkintų visas paraiškas, taip pat ir tas paraiškas, kuriose prašoma skirti daugiau nei vienos Europos Sąjungos valstybės narės geležinkelių tinklo pajėgumus. Nepavykus patenkinti visų paraiškų, taip pat nustačius, kad šiame punkte nurodytas poveikis bus neigiamas, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas turi siekti, kad neigiamas poveikis būtų minimalus.

30. Ginčus, kurie kyla derinant paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus, neprivaloma išankstine ne teismo tvarka nagrinėja Inspekcija. Išnagrinėti ginčą ir priimti sprendimą dėl jo Inspekcija turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo išnagrinėti ginčą gavimo.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PAJĖGUMŲ SKYRIMAS PERPILDYTOJE VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS DALYJE

 

31. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas po paraiškų derinimo negali patenkinti visų paraiškų vienoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, nes pajėgumų toje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje neužtenka, jis turi ne vėliau kaip per 3 dienas nuo dienos, kai nustatoma, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros dalis perpildyta, informuoti Inspekciją, kad ta viešosios geležinkelių infrastruktūros dalis, kurioje susidarė tokia padėtis, yra perpildyta. Apie perpildytą viešosios geležinkelių infrastruktūros dalį Inspekcija skelbia savo interneto svetainėje www.vgi.lt. Perpildyta viešąja geležinkelių infrastruktūra galima paskelbti ir viešosios geležinkelių infrastruktūros dalį, kuri, kaip galima pagrįstai numatyti, bus perpildyta artimiausioje ateityje.

32. Paskelbusi viešosios geležinkelių infrastruktūros dalį perpildyta, Inspekcija skiria perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje pajėgumus vienam ar keliems paraiškas pateikusiems pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms, vadovaudamasi Taisyklių 28 punkte nustatyta prioriteto taisykle.

33. Inspekcija, pasitarusi su suinteresuotosiomis šalimis ir jeigu yra alternatyvių maršrutų, gali nustatyti, kad tam tikra viešoji geležinkelių infrastruktūra gali būti naudojama tam tikroms vežimo paslaugoms teikti. Apie šiame punkte nurodytą Inspekcijos sprendimą skelbiama Tinklo nuostatuose. Tokiu atveju Inspekcija, nepažeisdama Taisyklių 4 punkto nuostatų, gali suteikti pirmumo teisę gauti pajėgumus tam tikroms vežimo paslaugoms teikti. Šią viešąją geležinkelių infrastruktūrą galima naudoti ir kitoms vežimo paslaugoms teikti, jeigu yra laisvų pajėgumų ir geležinkelių riedmenys atitinka jiems naudoti atitinkamoje geležinkelių infrastruktūroje būtinas technines charakteristikas.

34. Paskelbus viešosios geležinkelių infrastruktūros dalį perpildyta, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas turi informuoti Inspekciją apie pajėgumus, kurių per mėnesį naudojama mažiau kaip 50 procentų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytos ribinės normos, išskyrus atvejus, kai šie pajėgumai mažiau naudojami dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, viešosios geležinkelių infrastruktūros remonto darbų ar geležinkelių transporto eismo sutrikimų. Inspekcija šiuo atveju panaikina sprendimą skirti pajėgumus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PAJĖGUMŲ SKYRIMAS

 

35. Inspekcija per 6 mėnesius nuo Taisyklių 5 punkte nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos privalo priimti sprendimą skirti pajėgumus arba jų neskirti.

36. Sprendimas atsisakyti skirti pajėgumus priimamas, jeigu prašomų pajėgumų nėra, esami pajėgumai neatitinka paraiškoje nurodytų charakteristikų ir dėl to negali būti efektyviai naudojami arba dėl kitų objektyvių priežasčių jų suteikti negalima ir pareiškėjas ar remonto įmonė nesutinka naudotis viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pasiūlytais kitais pajėgumais.

37. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip prieš 11 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, suderinęs su kitų Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių infrastruktūros valdytojais ar pajėgumus skiriančiomis įstaigomis, nustato preliminarias traukinio linijas tarptautiniams traukiniams.

38. Suinteresuotosios šalys, norėdamos gauti informaciją apie pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms skirtus pajėgumus, turi kreiptis į Inspekciją. Inspekcija prašomą informaciją suinteresuotajai šaliai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo.

 

III SKYRIUS

TARNYBINIO TRAUKINIŲ TVARKARAŠČIO SUDARYMAS

 

39. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne mažiau kaip prieš 35 kalendorines dienas iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo privalo parengti tarnybinį traukinių tvarkaraštį, pateikti pareiškėjams, remonto įmonėms jo išrašus, kuriuose nurodomi jiems skirti pajėgumai, ir informuoti Inspekciją apie likusius laisvus pajėgumus.

40. Tarnybinis traukinių tvarkaraštis sudaromas kartą per kalendorinius metus. Tarnybinis traukinių tvarkaraštis įsigalioja kiekvienų metų gruodžio mėnesio antrojo šeštadienio 24 val. 00 min. Jeigu tarnybinis traukinių tvarkaraštis keičiamas ar patikslinamas po sausio mėnesio 1 dienos, tarnybinio traukinių tvarkaraščio pakeitimai ir patikslinimai įsigalioja tų metų birželio mėnesio antrojo šeštadienio 24 val. 00 min.

41. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas susitaria su kitais geležinkelių infrastruktūros valdytojais arba pajėgumus skiriančiomis įstaigomis ar organizacijomis dėl kitų tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo ir (ar) keitimo datų, apie tai jis raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio susitarimo praneša Europos Komisijai ir Inspekcijai. Inspekcija apie tai skelbia savo interneto svetainėje www.vgi.lt.

 

IV SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMAS, KAI PAJĖGUMAI SKIRIAMI DAUGIAU NEI VIENAME GELEŽINKELIŲ TINKLE

 

42. Inspekcija turi bendradarbiauti su kitais geležinkelių infrastruktūros valdytojais ar pajėgumus skirsiančiomis įstaigomis, kai reikia skirti pajėgumus daugiau nei viename geležinkelių tinkle, ir siekti, kad būtų užtikrintas efektyvus geležinkelių transporto eismo valdymas, konkurencija ir efektyviai naudojamas Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklas (TEN-T) teikiant keleivių, bagažo ir (ar) krovinių vežimo geležinkelių transportu tarptautiniais maršrutais paslaugas. Šiuo atveju nustatomos tarptautinės traukinio linijos ir tokio bendradarbiavimo procedūros.

43. Kol pradedamos konsultacijos dėl tarnybinio traukinių tvarkaraščio projekto, Inspekcija susitaria su kitų Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių infrastruktūros valdytojais ar pajėgumus skirsiančiomis įstaigomis dėl pajėgumų, kurie turi būti įtraukti į šį projektą. Susitarus dėl pajėgumų įtraukimo į tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą ir pasikonsultavus dėl tarnybinio traukinių tvarkaraščio projekto, visi vėlesni tarnybinio traukinių tvarkaraščio pakeitimai gali būti atliekami tik tuo atveju, kai jų reikia dėl svarbių priežasčių.

44. Bendradarbiavimo procedūros nustatomos siekiant tarptautiniu lygiu koordinuoti pajėgumų skyrimą, kai dalyvauja geležinkelių infrastruktūros valdytojų ar pajėgumus skirsiančių įstaigų įgalioti atstovai, priimantys sprendimus dėl pajėgumų skyrimo ir turintys įtakos daugiau nei vieno geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar pajėgumus skiriančių įstaigų priimamiems sprendimams. Atliekant bendradarbiavimo procedūras, gali dalyvauti Europos Sąjungai nepriklausančių valstybių geležinkelių infrastruktūros valdytojų įgalioti atstovai. Apie bendradarbiavimo procedūras Susisiekimo ministerija informuoja Europos Komisiją, rinkos reguliuotoją ir pakviečia juos dalyvauti bendradarbiavimo procedūrose stebėtojos teisėmis.

45. Posėdžiuose, taip pat atliekant kitus veiksmus, kuriais siekiama sudaryti sąlygas skirti pajėgumus daugiau nei viename geležinkelių tinkle, sprendimus priima tik atitinkamų Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių infrastruktūros valdytojų ar pajėgumus skirsiančių įstaigų atstovai.

46. Kai pajėgumai skiriami daugiau nei viename geležinkelių tinkle, bendradarbiaujančios šalys turi užtikrinti, kad toks bendradarbiavimas, jo būdai, kiti svarbūs kriterijai, pagal kuriuos įvertinami ir skiriami pajėgumai, būtų vieši.

47. Inspekcija, bendradarbiaudama su kitų šalių geležinkelių infrastruktūros valdytojais šio Taisyklių skyriaus nustatyta tvarka, nustato traukinio linijų poreikį, o prireikus, siekdama sudaryti geresnes sąlygas vežti krovinius geležinkelių transportu, gali siūlyti nustatyti tarptautines traukinio linijas, kurių pareiškėjai gali prašyti pateikdami paraiškas Taisyklių II skyriuje nustatyta tvarka. Taip nustatytas tarptautines traukinio linijas pareiškėjams suteikia atitinkamos valstybės geležinkelių infrastruktūros valdytojas ar pajėgumus skirianti įstaiga.

 

V SKYRIUS

PAJĖGUMŲ ANALIZĖ IR PAJĖGUMŲ DIDINIMO PLANAS

 

48. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 6 mėnesius po to, kai tam tikra viešosios geležinkelių infrastruktūros dalis paskelbiama perpildyta, atlieka pajėgumų analizę ir paskelbia jos rezultatus savo interneto svetainėje www.litrail.lt. Šios analizės
tikslas – nustatyti perpildyta paskelbtos viešosios geležinkelių infrastruktūros dalies apribojimus, dėl kurių negalima patenkinti visų paraiškų skirti pajėgumus toje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, taip pat kokių priemonių būtina imtis, kad paraiškos būtų patenkintos.

49. Atlikdamas pajėgumų analizę, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas nustato priežastis, dėl kurių tam tikra viešosios geležinkelių infrastruktūros dalis paskelbta perpildyta, ir numato priemones, kurių būtina imtis, kad per trumpą (iki 3 metų) ir vidutinį laikotarpį (nuo 3 iki 7 metų) tos priežastys būtų pašalintos. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas taip pat įvertina perpildyta paskelbtą viešosios geležinkelių infrastruktūros dalį, jos eksploatavimo galimybes, toje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje teikiamų vežimo geležinkeliais paslaugų pobūdį, šių veiksnių poveikį pajėgumų skyrimui, galimybes teikti atitinkamas vežimo geležinkeliais paslaugas kitais maršrutais, paskirti pareiškėjui ir (ar) remonto įmonei kitą laiką naudotis traukinio linija, keisti traukinių greitį, plėsti ir (ar) modernizuoti viešąją geležinkelių infrastruktūrą.

50. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pajėgumų analizės atlikimo dienos parengia pajėgumų didinimo planą ir paskelbia jį savo interneto svetainėje www.litrail.lt.

51. Pajėgumų didinimo plane nurodoma:

51.1. atitinkamos viešosios geležinkelių infrastruktūros dalies perpildymo priežastys;

51.2. numatomos vežimo geležinkelių transportu plėtros kryptys;

51.3. viešosios geležinkelių infrastruktūros plėtros apribojimai;

51.4. galimybės padidinti pajėgumus atitinkamoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje ir su tuo susijusios išlaidos, taip pat galimybė didinti užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydį;

51.5. remiantis ekonominės naudos analize, numatomos priemonės, kurių būtina imtis siekiant padidinti pajėgumus atitinkamoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, taip pat kalendorinis šių priemonių įgyvendinimo planas.

 

VI SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

52. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas sudaro sutartį su paraišką pateikusiu pareiškėju ar remonto įmone, jeigu pareiškėjas ar remonto įmonė viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui pateikė prašymą sudaryti tokią sutartį. Sutartis įsigalioja nuo sprendimo skirti pajėgumus pareiškėjui ar remonto įmonei priėmimo dienos. Sutartis sudaroma vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui ir privalo būti sudaroma ir atnaujinama kasmet, net ir tuo atveju, kai sudarytas bendrasis susitarimas.

53. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės derybos dėl sutarties sudarymo turi būti pradėtos ne vėliau kaip per vieną mėnesį po Taisyklių 5 punkte nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos ir baigtos ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo. Ši nuostata netaikoma tuo atveju, kai derybos vykdomos dėl sutarties sudarymo galiojančiam tarnybinio traukinių tvarkaraščio laikotarpiui.

54. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas sutartyje turi nustatyti:

54.1. bendrą viešosios geležinkelių infrastruktūros, kuri suteikiama geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei naudotis, charakteristiką, pajėgumų naudojimo sąlygas ir apimtį (datą, maršrutą, trukmę);

54.2. viešosios geležinkelių infrastruktūros naudojimo paskirtį;

54.3. viešosios geležinkelių infrastruktūros naudojimo apribojimus;

54.4. geležinkelio įmonės (vežėjo), remonto įmonės ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teises ir pareigas naudojantis viešąja geležinkelių infrastruktūra, atsakomybę už sutarties sąlygų pažeidimus (netesybas už sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą, žalos, padarytos naudojantis suteiktais pajėgumais, atlyginimo tvarką);

54.5. įpareigojimą geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei, kurie neturi galimybių naudotis jiems skirtais pajėgumais, raštu apie tai pranešti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ir Inspekcijai;

54.6. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) remonto įmonės veiksmus esant nenugalimos jėgos aplinkybėms.

55. Sutartyje viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali nustatyti kitas sąlygas, dėl kurių viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė susitarė kaip dėl būtinų.

56. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės pasirašytą sutartį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo pateikia Inspekcijai.

 

VII SKYRIUS

BENDROJO SUSITARIMO SUDARYMAS

 

57. Bendrąjį susitarimą Inspekcija sudaro su pareiškėju, pateikusiu Inspekcijai prašymą sudaryti tokį susitarimą, jeigu Inspekcija numato skirti pajėgumus naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra ilgesniam kaip vieno tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui. Bendruoju susitarimu siekiama patenkinti pagrįstus pareiškėjo ir remonto įmonės komercinius poreikius, tačiau jame nenustatomas konkretus pajėgumų naudojimo laikas.

58. Bendrasis susitarimas paprastai sudaromas 5 metams su galimybe jį sudariusių šalių susitarimu pratęsti tokios pat trukmės laikotarpiui. Tinklo nuostatuose turi būti paskelbti Inspekcijos apibrėžti konkretūs atvejai, kuriais šis susitarimas gali būti sudaromas trumpesniam arba ilgesniam laikotarpiui.

59. Kiekvienas ilgesnis kaip 5 metų bendrojo susitarimo galiojimo laikotarpis turi būti pagrįstas atsižvelgiant į pareiškėjo sudarytas vežimo sutartis, investicijas ir rizikos veiksnius. Šis reikalavimas taikomas ir tuo atveju, kai bendrasis susitarimas, sudarytas 5 metams, pratęsiamas tokios pačios trukmės laikotarpiui.

60. Bendrasis susitarimas 15 metų laikotarpiui gali būti sudarytas dėl vežimo paslaugų, kurios teikiamos naudojantis viešosios geležinkelių infrastruktūros dalimi, kurią viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, pasikonsultavęs su suinteresuotosiomis šalimis ir esant alternatyviems maršrutams, skyrė tam tikroms vežimo paslaugoms teikti, ir kurioms teikti būtinos pareiškėjo ar remonto įmonės pagrįstos didelės ir ilgalaikės investicijos. Bendrasis susitarimas ilgesniam kaip 15 metų laikotarpiui gali būti sudarytas dėl vežimo paslaugų, kurioms teikti būtinos pareiškėjo ar remonto įmonės didelės ilgalaikės investicijos, jeigu šios investicijos numatytos pareiškėjo ar remonto įmonės sutartiniuose įsipareigojimuose, įskaitant ir planuojamą daugiametę amortizaciją.

61. Bendrajame susitarime turi būti nustatyta:

61.1. paraiškų pateikimo ir nagrinėjimo tvarka;

61.2. bendrojo susitarimo galiojimo terminas;

61.3. bendrojo susitarimo šalių atsakomybė, kai bendrasis susitarimas nutraukiamas vienos bendrojo susitarimo šalies iniciatyva anksčiau termino;

61.4. 2016 m. balandžio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2016/545 dėl procedūrų ir kriterijų, susijusių su pamatiniais susitarimais dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo (OL 2016 L 94, p. 1), 6 straipsnio 2 dalyje nurodytos nuostatos;

61.5. naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra sąlygos, jų keitimo ir apribojimų nustatymo tvarka, siekiant kuo efektyviau panaudoti viešąją geležinkelių infrastruktūrą.

62. Bendrajame susitarime gali būti nustatytos kitos sąlygos, dėl kurių bendrojo susitarimo šalys susitarė kaip dėl būtinų.

63. Sudarius bendrąjį susitarimą, negali būti trukdoma kitiems pareiškėjams ir (ar) remonto įmonėms naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra ar teikti kitas paslaugas. Kiekvienai suinteresuotajai šaliai turi būti leista susipažinti su kiekvieno bendrojo susitarimo turiniu, išskyrus jame pateiktą konfidencialią informaciją.

 

VIII SKYRIUS

PASKUTINĖS MINUTĖS PARAIŠKOS

 

64. Pareiškėjas ir remonto įmonė po Taisyklių 5 punkte nurodyto paraiškų pateikimo termino pabaigos gali pateikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui paskutinės minutės paraišką.

65. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas paskutinės minutės paraišką ir Taisyklių 19 punkte nurodytą paraišką išnagrinėja ir apie rezultatus praneša Inspekcijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios paraiškos gavimo. Inspekcija sprendimą dėl pajėgumų skyrimo pagal paskutinės minutės paraišką turi priimti per 2 darbo dienas nuo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pranešimo gavimo, o sprendimą dėl pajėgumų skyrimo pagal Taisyklių 19 punkte nurodytą paraišką – per 2 darbo dienas po sprendimo skirti pajėgumus pagal Taisyklių 5 punkte nurodytas paraiškas priėmimo.

66. Jeigu vienu metu gaunamos kelios paskutinės minutės paraiškos skirti tuos pačius pajėgumus, pajėgumai skiriami paskutinės minutės paraišką anksčiau pateikusiam pareiškėjui ar remonto įmonei.

 

IX SKYRIUS

TINKLO NUOSTATAI

 

67. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip prieš 5 mėnesius iki paraiškų pateikimo termino pabaigos savo interneto svetainėje www.litrail.lt paskelbia Tinklo nuostatų projektą lietuvių ir kita Europos Sąjungos oficialia kalba  ir nurodo terminą, per kurį suinteresuotosios šalys gali raštu pareikšti nuomonę dėl šio projekto turinio. Pasikonsultavęs su suinteresuotosiomis šalimis, Tinklo nuostatus lietuvių ir kita Europos Sąjungos oficialia kalba viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas parengia ir išleidžia ne vėliau kaip prieš 4 mėnesius iki paraiškų pateikimo termino pabaigos. Suinteresuotosios šalys gali įsigyti Tinklo nuostatus už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytą užmokestį, kuris negali būti didesnis už Tinklo nuostatų spausdinimo sąnaudas. Elektroniniu formatu Tinklo nuostatai nemokamai pateikiami viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo interneto svetainėje www.litrail.lt ir prieinami per bendrą geležinkelių infrastruktūros valdytojų interneto svetainę www.rne.eu.

68. Tinklo nuostatuose turi būti pateikta ši informacija:

68.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros, kuria gali naudotis geležinkelio įmonės (vežėjai) ir remonto įmonės, charakteristika ir prieigos prie jos sąlygos, taip pat pateikta nuoroda į Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registrą;

68.2. užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą struktūra, apskaičiavimo ir mokėjimo principai, nustatytas užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydis ir, jeigu žinomas, per artimiausius 5 metus numatomas nustatyti užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydis;

68.3. pajėgumų skyrimo tvarka:

68.3.1. paraiškų pateikimo ir pajėgumų skyrimo tvarka, taip pat prašymų pateikti informaciją apie tarnybinio traukinių tvarkaraščio projektą, viešosios geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros darbų planavimą ir neplanuotus šios infrastruktūros priežiūros darbus pateikimo tvarka ir pateikta paraiškos pavyzdinė forma;

68.3.2. pareiškėjams taikomi reikalavimai, jeigu Inspekcija juos yra nustačiusi;

68.3.3. paraiškų derinimą reglamentuojantys principai ir ginčų, kylančių derinant paraiškas skirti tuos pačius pajėgumus, nagrinėjimo tvarka;

68.3.4. pajėgumų skyrimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje tvarka;

68.3.5. pajėgumų ypatumai ir bet kurie su jų naudojimu susiję apribojimai;

68.3.6. pajėgumų skyrimo daugiau nei viename geležinkelių tinkle tvarka;

68.3.7. sąlygos, pagal kurias nustatant pajėgumų skyrimo prioritetus bus atsižvelgiama į ankstesnius pajėgumų panaudojimo rodiklius, ir priemonės, kurių imtasi siekiant užtikrinti teisės aktuose nustatytas sąlygas teikti krovinių vežimo geležinkelių transportu, tarptautines keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugas, taip pat paskutinės minutės paraiškoms nagrinėti;

68.3.8. pateikta bendrojo susitarimo pavyzdinė forma;

68.4. geležinkelio įmonės (vežėjo) licencijos išdavimo tvarka, saugos sertifikatus turinčių geležinkelio įmonių (vežėjų) sąrašas arba nurodyta interneto svetainė, kurioje tokia informacija pateikiama nemokamai, taip pat pateikta nuoroda į prašymo išduoti geležinkelio įmonės (vežėjo) licenciją formą;

68.5. skundų dėl Inspekcijos, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelių paslaugų įrenginių operatorių pagal kompetenciją priimtų sprendimų dėl teisės naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra, geležinkelių paslaugų įrenginiais ir juose teikiamomis paslaugomis sąlygų geležinkelio įmonėms (vežėjams) apribojimo, pajėgumų skyrimo, geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio, taip pat užmokesčių už naudojimąsi geležinkelių paslaugų įrenginiais ir šiuose įrenginiuose teikiamomis paslaugomis ir užmokesčių už pagalbines ir papildomas paslaugas dydžių ir baudų už traukinių eismo sutrikdymo ir kompensacijų dėl tokių sutrikdymų nukentėjusioms įmonėms nustatymo ir skyrimo nagrinėjimo tvarka;

68.6. informacija apie prieigos prie geležinkelių paslaugų įrenginių ir šiuose įrenginiuose teikiamų paslaugų teikimo sąlygas arba nurodyta interneto svetainė, kurioje tokia informacija pateikiama nemokamai.

69. Tinklo nuostatai nuolat atnaujinami ir prireikus keičiami.

 

X SKYRIUS

NAUDOJIMOSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA, ĮVYKUS NENUMATYTIEMS ATVEJAMS, APRIBOJIMAI

 

70. Jeigu dėl geležinkelių transporto katastrofos, geležinkelių transporto eismo įvykio, geležinkelių transporto rikto, techninių gedimų sutrinka geležinkelių transporto eismas, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo imtis visų būtinų priemonių, kad atkurtų įprastą padėtį. Šiuo tikslu jis iš anksto parengia nenumatytų atvejų planą, kuriame turi būti nurodyti asmenys (įskaitant geležinkelio įmones (vežėjus), remonto įmones, valstybės institucijas ir įstaigas), kurie turi būti informuoti apie geležinkelių transporto eismą, sutrikusį dėl įvykusios geležinkelių transporto katastrofos, geležinkelių transporto eismo įvykio, geležinkelių transporto rikto, techninio gedimo.

71. Įvykus geležinkelių transporto katastrofai, geležinkelių transporto eismo įvykiui, geležinkelių transporto riktui ir tada, kai tai besąlygiškai būtina esant techniniam gedimui, dėl kurio laikinai negalima naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali be perspėjimo apriboti galimybę naudotis skirtais pajėgumais tokiam laikui, kurio reikia geležinkelių transporto eismui atkurti. Tokiu atveju viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas informuoja geležinkelio įmones (vežėjus) ar remonto įmones, kurie gali netekti galimybės (arba ta galimybė bus apribota) pasinaudoti jiems skirtais pajėgumais.

72. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali, jeigu tai būtina, pareikalauti, kad geležinkelio įmonės (vežėjai), remonto įmonės suteiktų jam išteklius, kurie būtini įprastam geležinkelių transporto eismui kuo greičiau atkurti. Geležinkelio įmonės (vežėjo), remonto įmonės išlaidas, patirtas suteikiant šiame Taisyklių punkte nurodytus išteklius, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas atlygina per 2 mėnesius nuo geležinkelio įmonės (vežėjo), remonto įmonės sąskaitos faktūros gavimo dienos.

73. Inspekcija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai sužinojo, kad geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė negalės naudotis skirtais pajėgumais dėl įvykusios geležinkelių transporto katastrofos, geležinkelių transporto eismo įvykio, geležinkelių transporto rikto ar neplaninių viešosios geležinkelių infrastruktūros remonto darbų, praneša apie tai geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei ir, jeigu yra galimybių, pasiūlo jiems laisvus pajėgumus.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Siekiant užtikrinti pareiškėjų ir remonto įmonių komercinių ar profesinių paslapčių apsaugą, informacija viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ar Inspekcijai teikiama, pareiškėjo ar remonto įmonės viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui ar Inspekcijai pateikta informacija viešinama ir tretiesiems asmenims teikiama mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 71 straipsnio 8 dalyje nustatytais ūkio subjektų komercinių ir profesinių paslapčių apsaugos principais.

75. Inspekcijos sprendimai dėl pajėgumų skyrimo ar atsisakymo juos skirti pareiškėjams, taip pat dėl teisės naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra pareiškėjams apribojimo gali būti skundžiami geležinkelių transporto rinkos reguliuotojui ir administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos sprendimai dėl pajėgumų skyrimo ar atsisakymo juos skirti remonto įmonėms, taip pat dėl teisės naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra remonto įmonėms apribojimo gali būti skundžiami administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

––––––––––––––––––––

Priedo pakeitimai:

Nr. 167, 2006-02-15, Žin., 2006, Nr. 23-754 (2006-02-23), i. k. 1061100NUTA00000167

Nr. 1246, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-12, i. k. 2016-28710

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 167, 2006-02-15, Žin., 2006, Nr. 23-754 (2006-02-23), i. k. 1061100NUTA00000167

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 "Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 278, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1555 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000278

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 "Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 14, 2011-01-12, Žin., 2011, Nr. 6-224 (2011-01-15), i. k. 1111100NUTA00000014

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 "Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1014, 2011-08-31, Žin., 2011, Nr. 110-5176 (2011-09-06), i. k. 1111100NUTA00001014

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 "Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo" papildymo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 315, 2012-03-21, Žin., 2012, Nr. 36-1790 (2012-03-27), i. k. 1121100NUTA00000315

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 "Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 445, 2015-04-29, paskelbta TAR 2015-05-05, i. k. 2015-06740

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1246, 2016-12-07, paskelbta TAR 2016-12-12, i. k. 2016-28710

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo