Suvestinė redakcija nuo 2005-08-12 iki 2007-09-15

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 26-694, i. k. 1001100NUTA00000337

 

Nauja redakcija nuo 2003-11-01:

Nr. 1336, 2003-10-28, Žin. 2003, Nr. 102-4597 (2003-10-31), i. k. 1031100NUTA00001336

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO KELIŲ TRANSPORTU LIETUVOS

RESPUBLIKOJE

 

2000 m. kovo 23 d. Nr. 337

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso (Žin., 1996, Nr. 119-2772; 2002, Nr. 37-1342) 37 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022) 4 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindama 1994 m. lapkričio 21 d. Tarybos direktyvą 94/55/EB dėl valstybių narių teisės aktų dėl pavojingų krovinių vežimo keliais suderinimo (su pakeitimais, padarytais 2000 m. spalio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2000/61/EB, 2001 m. sausio 29 d. Komisijos direktyva 2001/7/EB ir 2002 m. lapkričio 7 d. Komisijos sprendimu 2002/886/EB), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nustatyti, kad:

1. Pavojingi kroviniai kelių transportu šalies viduje vežami vadovaujantis Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) A ir B techninių priedų (2003 metų redakcija) (Žin., 2004, Nr. 91-3349) ir Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) A ir B techninių priedų pakeitimų (2005 metų redakcija) (Žin., 2005, Nr. 77-2795, Nr. 78 ir Nr. 79) (toliau vadinama – ADR) nuostatomis, išskyrus šio nutarimo 2 punkte išvardytas išimtis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

Nr. 839, 2005-08-05, Žin., 2005, Nr. 97-3650 (2005-08-11), i. k. 1051100NUTA00000839

 

2. Vežant pavojingus krovinius kelių transportu šalies viduje taikomos šios ADR reikalavimų išimtys:

2.1. 1 klasės pavojingi kroviniai, priskiriami 1.1C, 1.1D, 1.1E ir 1.1J klasifikacijos kodams, gali būti vežami EX/II tipo transporto priemonėmis, jeigu vežama ne daugiau kaip 5000 kilogramų neto masės;

2.2. stacionarių cisternų (autocisternų), nuimamų cisternų, konteinerinių cisternų ir cisternų-nuimamų kėbulų, kurių korpusai pagaminti iš metalų, transporto priemonių baterijų ir daugiaelemenčių dujų konteinerių (DDK) konstrukcijos, įrangos, tipo patvirtinimo, patikrinimų, bandymų ir žymėjimo reikalavimams taikomi šie pereinamieji laikotarpiai:

2.2.1. stacionarias cisternas (autocisternas), nuimamas cisternas, konteinerines cisternas ir cisternas-nuimamus kėbulus (toliau vadinama – cisternos), Lietuvoje pirmą kartą įregistruotus nuo 1985 m. sausio 1 d. iki 2001 m. gruodžio 31 d., galima naudoti iki 2010 m. gruodžio 31 dienos. Ši pereinamojo laikotarpio nuostata taikoma transporto priemonėms, vežančioms pavojingus krovinius su šiais Jungtinių Tautų numeriais: 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262, 3257;

2.2.2. nurodytas 2.2.1 punkte pereinamasis laikotarpis taikomas cisternoms, kurios:

2.2.2.1. dėl patikrinimų ir bandymų pritaikytos pagal ADR 6.8.2.4.2, 6.8.2.4.3, 6.8.2.4.4 ir 6.8.2.4.5 punktus, kurie tuo atveju, jeigu transporto priemonė pagaminta iki 2001 m. sausio 1 d., atitinka iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais ADR redakcijos (Žin., 1998, Nr. 106-2931) (toliau vadinama – iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusi ADR) kraštinius numerius 211 151, 211 152, 211 153 ir 211 154;

2.2.2.2. yra ne didesnės nei 3500 litrų talpos, o jų korpuso sienelių storis – ne mažesnis nei 3 milimetrų;

2.2.2.3. pagamintos iš minkštojo plieno, ne didesnės nei 6000 litrų talpos, o jų korpuso sienelių storis – ne mažesnis nei 4 milimetrų (nepaisant pertvarų tipo arba storio);

2.2.2.4. tuo atveju, jeigu pagamintos iš aliuminio ar kito metalo, atitinka sienelės storio ir kitus techninius reikalavimus, kurie nustatomi techniniuose brėžiniuose, patvirtintuose kompetentingos institucijos tos valstybės, kurioje atlikta ankstesnė registracija. Jeigu techninių brėžinių nėra, cisternos turi atitikti ADR 6.8.2.1.17 punkto, kuris tuo atveju, jeigu transporto priemonė pagaminta iki 2001 m. sausio 1 d., atitinka iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinį numerį 211 127, reikalavimus;

2.2.2.5. atitinka ADR 6.8.2.1.28, 6.8.2.2.1 ir 6.8.2.2.2 punktų arba iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinių numerių 211 128, 211 130 ir 211 131 reikalavimus;

2.3. ADR reikalavimų neatitinkančias mažesnės nei 4000 litrų talpos stacionarias cisternas (autocisternas), pirmą kartą įregistruotas iki 2002 m. gruodžio 31 d., jeigu jų korpuso storis mažesnis nei 3 milimetrų, leidžiama naudoti dyzelinui su Jungtinių Tautų numeriu 1202 vežti tik tada, kai jos pertvarkytos pagal ADR 6.8.2.1.20 punkto arba iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinio numerio 211 127 (5) b4 reikalavimus;

2.4. jeigu transporto priemonės, skirtos pavojingiems kroviniams su Jungtinių Tautų numeriais 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262 ir 3257 vežti, pirmą kartą įregistruotos iki 2001 m. gruodžio 31 d., joms taikomos šios ADR 9 dalies išlygos dėl bazinės transporto priemonės konstrukcijos:

2.4.1. ADR 9.2.3 punkto reikalavimų privaloma laikytis tik tais atvejais, jeigu transporto priemonėje yra gamintojo sumontuotos stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) ir dėvėjimuisi atspari stabdžių sistema (DASS);

2.4.2. elektros energija tachografui tiekiama saugiąja sandūra, kuri tiesiogiai sujungiama su akumuliatoriumi (pagal iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinį numerį 220 514), o elektrinis ašies pakėlimo mechanizmas turi būti toje vietoje, kurioje jį iš pradžių sumontavo transporto priemonės gamintojas, ir tas mechanizmas turi būti saugomas atitinkamo sandaraus korpuso pagal galiojusios iki 2000 m. gruodžio 31 d. ADR redakcijos kraštinį numerį 220 517;

2.4.3. nereikalaujama, kad dyzelinui su Jungtinių Tautų numeriu 1202 vežti skirtų stacionarių cisternų (autocisternų), kurių talpa neviršija 4000 litrų, bazinės transporto priemonės konstrukcija atitiktų 9 dalies, išskyrus 9.2.2.3, 9.2.2.6, 9.2.4.3 ir 9.2.4.5 punktus, reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

 

3. Vežant radioaktyviąsias medžiagas Lietuvos Respublikos teritorija, apšvitos ribinės dozės negali viršyti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytųjų pagrindinėse radiacinės saugos normose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

 

4. Šis nutarimas, išskyrus 3 punktą, netaikomas:

4.1. kariniam vežimui;

4.2. branduolinei energetikai skirtų branduolinių medžiagų vežimui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                        Andrius Kubilius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                   Rimantas Didžiokas

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1336, 2003-10-28, Žin., 2003, Nr. 102-4597 (2003-10-31), i. k. 1031100NUTA00001336

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 839, 2005-08-05, Žin., 2005, Nr. 97-3650 (2005-08-11), i. k. 1051100NUTA00000839

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo