Suvestinė redakcija nuo 2012-01-01 iki 2013-06-30

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 26-694, i. k. 1001100NUTA00000337

 

Nauja redakcija nuo 2012-01-01:

Nr. 1523, 2011-12-28, Žin. 2011, Nr. 164-7807 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001523

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE

 

2000 m. kovo 23 d. Nr. 337

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022; 2011, Nr. 71-3368) 1 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 7 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir 7 straipsnio 2 dalies 2 punktu ir įgyvendindama 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais (OL 2008 L 260, p. 13) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. rugsėjo 2 d. Komisijos direktyva 2010/61/ES, kuria Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais priedai pirmąjį kartą priderinami prie mokslo ir technikos pažangos (OL 2010 L 233, p. 27), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nustatyti, kad:

1. Pavojingųjų krovinių vežimas automobilių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tarptautinis vežimas Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje ir su tuo susijusi veikla vykdomi laikantis Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) A ir B techniniuose prieduose (2011 m. sausio 1 d. redakcija) (toliau – ADR) nustatytų sąlygų, atsižvelgiant į šio nutarimo 2 punkte nurodytas leidžiančias nukrypti nuostatas, Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo ir šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimus.

2. Vežant pavojinguosius krovinius automobilių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir vykdant su tuo susijusią veiklą, iki 2015 m. birželio 30 d. taikomos šios leidžiančios nukrypti nuostatos pagal Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 22 straipsnio 1 dalį:

2.1. 1 klasės pavojingieji kroviniai, priskiriami 1.1C, 1.1D, 1.1E ir 1.1J klasifikacijos kodams, gali būti vežami EX/II tipo transporto priemonėmis, jeigu vežama ne daugiau kaip 5 000 kilogramų neto masės;

2.2. stacionariųjų cisternų (cisterninių transporto priemonių), nuimamųjų cisternų, konteinerinių cisternų ir cisternų-nuimamųjų kėbulų (toliau – cisternos), kurių korpusai pagaminti iš metalų, taip pat transporto priemonių baterijų ir daugiaelemenčių dujų konteinerių (DDK) konstrukcijos, įrangos, tipo patvirtinimo, apžiūros ir bandymų reikalavimams taikomos šios leidžiančios nukrypti nuostatos:

2.2.1. cisternas, Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas nuo 1985 m. sausio 1 d. iki 2001 m. gruodžio 31 d., galima toliau naudoti. Ši leidžianti nukrypti nuostata taikoma pavojinguosius krovinius vežančioms kelių transporto priemonėms, vežančioms pavojinguosius krovinius su šiais Jungtinių Tautų numeriais (toliau – JT numeriai): 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262, 3257;

2.2.2. šio nutarimo 2.2.1 punkte nurodyta leidžianti nukrypti nuostata taikoma cisternoms, kurios:

2.2.2.1. dėl patikrinimų ir bandymų pritaikytos pagal ADR 6.8.2.4.2, 6.8.2.4.3, 6.8.2.4.4 ir 6.8.2.4.5 punktus, kurie tuo atveju, jeigu pavojinguosius krovinius vežanti kelių transporto priemonė pagaminta anksčiau nei 2001 m. sausio 1 d., atitinka iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais ADR redakcijos (Žin., 1998, Nr. 106-2931) (toliau – iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusi ADR) kraštinius numerius 211 151, 211 152, 211 153 ir 211 154;

2.2.2.2. yra ne didesnės nei 3 500 litrų talpos, o jų korpuso sienelių storis – ne mažesnis nei 3 milimetrai;

2.2.2.3. pagamintos iš minkštojo plieno, ne didesnės nei 6 000 litrų talpos, o jų korpuso sienelių storis – ne mažesnis nei 4 milimetrai (nepaisant pertvarų tipo arba storio);

2.2.2.4. jeigu pagamintos iš aliuminio ar kito metalo, atitinka sienelės storio ir kitus techninius reikalavimus, kurie nustatomi techniniuose brėžiniuose, patvirtintuose kompetentingos institucijos tos valstybės, kurioje atlikta ankstesnė registracija. Jeigu techninių brėžinių nėra, cisternos turi atitikti ADR 6.8.2.1.17 punkto, kuris tuo atveju, jeigu transporto priemonė pagaminta anksčiau nei 2001 m. sausio 1 d., atitinka iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinį numerį 211 127, reikalavimus;

2.2.2.5. atitinka ADR 6.8.2.1.28, 6.8.2.2.1 ir 6.8.2.2.2 punktų arba iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinių numerių 211 128, 211 130 ir 211 131 reikalavimus;

2.3. ADR reikalavimų neatitinkančias mažesnės nei 4 000 litrų talpos stacionariąsias cisternas (cisternines transporto priemones), pirmą kartą įregistruotas iki 2002 m. gruodžio 31 d., jeigu jų korpuso storis mažesnis nei 3 milimetrai, leidžiama naudoti dyzelinui su JT numeriu 1202 vežti tik tada, kai jos pertvarkytos pagal ADR 6.8.2.1.20 punkto arba iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinio numerio 211 127 (5) b4 reikalavimus;

2.4. jeigu pavojinguosius krovinius vežančios kelių transporto priemonės, skirtos pavojingiesiems kroviniams su JT numeriais 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262 ir 3257 vežti, pirmą kartą įregistruotos iki 2001 m. gruodžio 31 d., joms taikomos šios ADR 9 dalies išlygos dėl bazinės transporto priemonės konstrukcijos:

2.4.1. ADR 9.2.3 punkto reikalavimų privaloma laikytis tik tais atvejais, jeigu pavojinguosius krovinius vežančioje kelių transporto priemonėje yra gamintojo sumontuotos stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) ir dėvėjimuisi atspari stabdžių sistema (DASS);

2.4.2. elektros energija tachografui tiekiama saugiąja sandūra, kuri tiesiogiai sujungiama su akumuliatoriumi (pagal iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinį numerį 220 514), o elektrinis ašies pakėlimo mechanizmas turi būti toje vietoje, kurioje jį iš pradžių sumontavo pavojinguosius krovinius vežančios kelių transporto priemonės gamintojas, ir tas mechanizmas turi būti saugomas atitinkamo sandaraus korpuso pagal iki 2000 m. gruodžio 31 d. galiojusios ADR redakcijos kraštinį numerį 220 517;

2.4.3. nereikalaujama, kad dyzelinui su JT numeriu 1202 vežti skirtų stacionariųjų cisternų (cisterninių transporto priemonių), kurių talpa neviršija 4 000 litrų, bazinės pavojinguosius krovinius vežančios kelių transporto priemonės konstrukcija atitiktų ADR 9 dalies, išskyrus 9.2.2.3, 9.2.2.6, 9.2.4.3 ir 9.2.4.5 punktus, reikalavimus.

3. Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyta uždara zona, vežant pavojinguosius krovinius automobilių keliais ir vykdant su tuo susijusią veiklą, laikoma teritorija, kuri atitinka šiuos kriterijus:

3.1. teritorijoje nevyksta viešasis eismas;

3.2. teritorijoje nėra automobilių kelių arba yra tik vietinės reikšmės vidaus keliai;

3.3. nustatytos teritorijos ribos, ji yra aptverta arba kitokiomis priemonėmis užtikrinamas patekimas į ją tik nustatytose vietose;

3.4. nustatyta asmenų, transporto priemonių patekimo į teritoriją, buvimo joje ir išvykimo iš jos, taip pat asmenų kitokių teisių įgyvendinimo šioje teritorijoje vidaus tvarka, užtikrinanti pavojingųjų krovinių vežimo ir su tuo susijusios veiklos saugą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                        Andrius Kubilius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                   Rimantas Didžiokas

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1336, 2003-10-28, Žin., 2003, Nr. 102-4597 (2003-10-31), i. k. 1031100NUTA00001336

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 173, 2005-02-14, Žin., 2005, Nr. 23-738 (2005-02-16), i. k. 1051100NUTA00000173

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 839, 2005-08-05, Žin., 2005, Nr. 97-3650 (2005-08-11), i. k. 1051100NUTA00000839

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 953, 2007-09-05, Žin., 2007, Nr. 98-3982 (2007-09-15), i. k. 1071100NUTA00000953

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 894, 2009-08-19, Žin., 2009, Nr. 103-4292 (2009-08-29), i. k. 1091100NUTA00000894

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 342, 2010-03-31, Žin., 2010, Nr. 40-1901 (2010-04-08), i. k. 1101100NUTA00000342

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" papildymo

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 646, 2011-06-08, Žin., 2011, Nr. 71-3391 (2011-06-11), i. k. 1111100NUTA00000646

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1523, 2011-12-28, Žin., 2011, Nr. 164-7807 (2011-12-31), i. k. 1111100NUTA00001523

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimo Nr. 337 "Dėl pavojingų krovinių vežimo kelių transportu Lietuvos Respublikoje" pakeitimo