Įsakymas netenka galios 2011-10-12:

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-1774/V-879/A1-433, 2011-09-30, Žin., 2011, Nr. 122-5768 (2011-10-11), i. k. 1112070ISAK9/A1-433

Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 1221/527/83 "Dėl Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarkos" ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2010-10-15 iki 2011-10-11

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 85-2608, i. k. 1002070ISAK1/527/83

 

Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro,

Lietuvos respublikos sveikatos apsaugos ministro IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMO TVARKOS

 

2000 m. spalio 4 d. 1221/527/83

Vilnius

 

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3228) 7 straipsnio 1 dalimi,

tvirtiname Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarką (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                  KORNELIJUS PLATELIS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS SVEIKATOS

APSAUGOS MINISTRĄ                                                                       VALENTINAS MILAKNIS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS SOCIALINĖS

APSAUGOS IR DARBO MINISTRĘ                                                        VYTAUTAS DUDĖNAS


 

PATVIRTINTA

švietimo ir mokslo ministro,

sveikatos apsaugos ministro,

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2000 10 04 įsakymu Nr. 1221/527/83

 

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Tvarka nustato įstaigas ir specialistus, galinčius įvertinti asmens nuo jo gimimo iki 21 metų specialiuosius ugdymosi poreikius pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu aspektais, įvertinimo eigą ir dokumentaciją.

2. Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tikslas – nustatyti pagalbos ir paslaugų reikmes siekiant sudaryti specialiųjų poreikių asmenims optimalias ugdymo ir ugdymosi sąlygas.

3. Vaikų nuo gimimo iki 3 metų specialiuosius ugdymosi poreikius įvertina ankstyvosios reabilitacijos (korekcijos) tarnybos (toliau vadinama – ART) specialistų komanda, vadovaudamasi Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugų reikalavimais.

4. Vaikų nuo gimimo iki 3 metų, nelankančių ankstyvosios reabilitacijos (korekcijos) tarnybos, asmenų nuo 3 iki 21 metų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą atlieka:

4.1. švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija (toliau vadinama – Komisija) – asmenų, ugdomų švietimo įstaigose, pradinį įvertinimą;

4.2. savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba, o jos nesant, kitos savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba, kuri pagal šių tarnybų steigėjų sudarytą sutartį aptarnauja savivaldybės, neįsteigusios pedagoginės psichologinės tarnybos, gyventojus – asmenų, neugdomų švietimo įstaigose ir ugdomų bendrojo ugdymo ar specialiojo ugdymo įstaigose bei namuose, nuodugnų įvertinimą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

4.3. Neteko galios nuo 2010-10-15

Papunkčio naikinimas:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin. 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

4.4. Neteko galios nuo 2010-10-15

Papunkčio naikinimas:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin. 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

5. Moksleivių, ugdomų bendrojo lavinimo mokyklose, kalbos ir komunikacijos sutrikimus įvertina mokykloje dirbantis logopedas. Jei logopedinio tyrimo duomenų nepakanka tiksliam kalbos ir komunikacijos sutrikimui nustatyti, logopedas gali prašyti vaiko tėvų (globėjų, rūpintojų) atlikti papildomus medicinos tyrimus ar, suderinęs su švietimo įstaigos, kurioje mokosi vaikas, specialiojo ugdymo komisija, siųsti vaiką į pedagoginę psichologinę tarnybą nuodugniam specialistų grupės įvertinimui.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

6. Jei švietimo įstaigoje nėra specialiojo ugdymo komisijos, o vaikas turi ugdymosi sunkumų, įstaigos vadovas, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą (1 priedas), kreipiasi į pedagoginę psichologinę tarnybą dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

II. ĮVERTINIMO DOKUMENTACIJA

 

7. Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo duomenys fiksuojami specialiuose tam skirtuose asmens vertinimo dokumentuose:

7.1. vaiko stebėjimo kortelėje (rekomenduojamas 2 priedas);

7.2. anketoje (rekomenduojamas 3 priedas);

7.3. švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos (4 priedas) pažymoje dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo;

7.4. Neteko galios nuo 2009-05-15

Papunkčio naikinimas:

Nr. ISAK-952/V-335/A1-30, 2009-05-07, Žin. 2009, Nr. 55-2184 (2009-05-14), i. k. 1092070ISAK5/A1-309

 

7.5. pedagoginės psichologinės tarnybos pažymoje dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (5 priedas);

7.6. kalbos įvertinimo kortelėje (6 ar 7 priedai);

7.7. individualiuose psichologinio, pedagoginio, logopedinio ir medicininio tyrimo protokoluose, klausimynuose ir (ar) aprašuose.

 

III. ASMENS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ ĮVERTINIMO EIGA

 

8. Šeimos gydytojas, vaikų ligų gydytojas arba gydytojas specialistas, naujagimiui ar kūdikiui nustatęs raidos (vystymosi) sutrikimus arba rizikos veiksnius jiems atsirasti, siunčia jį ART konsultacijai ar (ir) specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

9. Šeimos gydytojas, vaikų ligų gydytojas ar kitas sveikatos priežiūros personalas, aptarnaujantis šeimą, kurioje gimė specialiųjų poreikių vaikas, išsiaiškinęs nepalankias socialines, ekonomines sąlygas, apie tai informuoja atitinkamos savivaldybės vaiko teisių apsaugos tarnybą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

10. Visų tipų švietimo įstaigų logopedai įvertina kalbos ir komunikacijos sutrikimus ir pildo kalbos įvertinimo kortelę (6 arba 7 priedai).

11. Pedagogas, kuriam iškyla vaiko ugdymo sunkumų ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje, pildo vaiko stebėjimo kortelę (rekomenduojamas 2 priedas) ir, gavęs tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (8 priedas), kreipiasi į švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisiją.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

12. Ikimokyklinės ugdymo įstaigos specialiojo ugdymo komisija, turėdama tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (8 priedas), atlieka specialiųjų ugdymosi poreikių pradinį vertinimą ir pildo pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio įvertinimo (4 priedas). Komisija, atlikusi pradinį vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą ir numačiusi, kad vaikui būtų tikslingas specialusis ugdymas ar specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas, gavusi tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (1 priedas) kreipiasi į švietimo įstaigą aptarnaujančią pedagoginę psichologinę tarnybą dėl nuodugnaus vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

13. Pedagogas, kuriam iškyla vaiko ugdymo sunkumų mokykloje, pildo anketą (rekomenduojamas 3 priedas) ir, gavęs tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (8 priedas), kreipiasi į mokyklos specialiojo ugdymo komisiją.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

14. Bendrojo lavinimo mokyklos specialiojo ugdymo komisija, turėdama tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (8 priedas), atlieka specialiųjų ugdymosi poreikių pradinį vertinimą ir pildo pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo (4 priedas). Prireikus gali prašyti tėvų (globėjai, rūpintojai) pateikti gydytojų specialistų vaiko sveikatos būklės įvertinimą. Komisija, numačiusi, kad moksleivį būtų tikslinga ugdyti pagal adaptuotą ar specialiąją programą, o nesant specialiojo pedagogo ir logopedo, – ir pagal modifikuotą programą, gavusi tėvų (globėjai, rūpintojai) sutikimą (1 priedas), kreipiasi į švietimo įstaigą aptarnaujančią pedagoginę psichologinę tarnybą dėl nuodugnaus vaiko specialiųjų poreikių įvertinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

15. Bendrojo lavinimo mokyklos logopedas, užpildęs sutrikusios kalbos ir komunikacijos moksleivio kalbos įvertinimo kortelę (6 priedas), sudaro sutrikusios kalbos ir komunikacijos moksleivių sąrašą ir teikia jį mokyklos specialiojo ugdymo komisijai. Mokyklos specialiojo ugdymo komisija sąrašą suderina su švietimo įstaigą aptarnaujančia pedagogine psichologine tarnyba ir teikia jį tvirtinti mokyklos vadovui.

Specialiosios mokyklos logopedas sutrikusios kalbos ir komunikacijos moksleivių sąrašą sudaro remdamasis pedagoginės psichologinės tarnybos pažymomis dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų poreikių įvertinimo (5 priedas).

16. Pedagoginė psichologinė tarnyba atlieka nuodugnų asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu aspektais ir pildo pažymą dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (5 priedas). Vertinimo rezultatus aptaria su tėvais (globėjai, rūpintojai), mokančiu pedagogu ir daro išvadą apie asmens specialiuosius ugdymosi poreikius.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

17. Pedagoginė psichologinė tarnyba pakartotinai vertina asmens specialiuosius ugdymosi poreikius, jei tai rekomenduota pirmojo vertinimo metu arba jei asmenį pakartotinai vertinti siunčia švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija.

18. Tėvams (globėjams, rūpintojams) nesutikus su savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos įvertinimu dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių, jo specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

IV. ĮVERTINIMO DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PERDAVIMAS

 

19. Vaikui pradėjus lankyti švietimo įstaigą ART, gavusi vaiko tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą, parengia išrašą iš asmens sveikatos istorijos apie specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimą kūdikystėje ir ankstyvajame amžiuje (pildo formą, patvirtintą Sveikatos apsaugos ministerijos) ir perduoda švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

20. Specialiųjų poreikių vaikui išvykus į kitą ikimokyklinio ugdymo įstaigą ar mokyklą, šiai įstaigai pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (5 priedas) ir švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo (4 priedas) perduodama tėvams (globėjams, rūpintojams) sutikus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

21. Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo dokumentai (5 priedas) ir specialistų individualaus psichologinio, logopedinio, medicininio tyrimų protokolai, klausimynai ir(ar) aprašai saugomi savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, kol asmeniui sukaks 25 metai.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

22. Švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisija, savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras atsako už specialiųjų poreikių asmenų įvertinimo dokumentų konfidencialumą. Specialiojo ugdymo komisijos vadovas leidžia susipažinti su asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo dokumentais tą asmenį ugdantiems pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams), švietimo įstaigos steigėjo administracijos padalinio, kuruojančio švietimo įstaigą, darbuotojams, pedagoginei psichologinei tarnybai, švietimo priežiūrą vykdantiems specialistams, savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovams.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

23. Pedagoginės psichologinės tarnybos, gavusios asmens (tėvų ar globėjų, rūpintojų, jei asmuo neturi 18 metų) sutikimą, informaciją apie jo specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą teikia suinteresuotoms institucijoms pagal jų prašymus raštu.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

________________


 

3 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

1 priedas

 

__________________________                             SUTIKIMAS

                      (Vardas, pavardė)

_____________________________                                                                                                                                  

                                                                                                                                                      (Data)

_____________________________

                 (Gyvenamoji vieta)

_____________________________

_____________________________

_____________________________

                            (Adresatas)

 

Sutinku, kad būtų išaiškintos mano sūnaus (dukters) ar globotinio (-ės) ...................................

......................................................  ugdymosi sunkumų priežastys ir įvertinti jo (jos) gebėjimai pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.

 

Tėvai (globėjai, rūpintojai)                    _________________________________________________

                                                                                        (Parašas)                                 (Vardas, pavardė)

 

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 


 

1 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

2 priedas

 

__________________________________                      VAIKO STEBĖJIMO KORTELĖ

(Ikimokyklinės ugdymo įstaigos pavadinimas)

_______________________________________                                                                                      

                                           (Data)                                                                           (Parengimo vieta)

 

Vaiko vardas, pavardė ___________________________  gimimo data __________________

 

Eil. Nr.

STEBIMOS VEIK LOS SRITIS

 

VAIKO VEIKLOS TRUMPAS APRAŠAS

1

Vaiko gebėjimas pasirinkti veiklą:

(savarankiškai, reikia pedagogo skatinimo)

 

 

2

Vaikui labiausiai patinkanti veiklos rūšis

 

 

3

Gebėjimas susikaupti, išlaikyti dėmesį

 

 

4

Vaiko smulkioji motorika

Vaiko stambioji motorika

 

 

5

Gebėjimas suvokti žodinius frontalius/individualius

pedagogo nurodymus ir juos atlikti

 

 

6

Dalyvavimas veikloje: aktyvumas/pasyvumas

 

 

7

Gebėjimas emociškai prisitaikyti prie ugdomosios

veiklos

Gebėjimas kontroliuoti savo elgesį grupinės veiklos metu

 

 

 

8

Sunkumai mokantis programinę medžiagą,

naujų veiklos būdų

 

 

9

Vaiko reakcija į pagyrimą, paskatinimą,

padrąsinimą ir kt.

 

 

10

Savarankiško darbo įgūdžiai

 

 

11

Elgesys su bendraamžiais ir suaugusiaisiais

 

 

12

Ugdymosi ir elgesio ypatumai bei problemos

 

 

 

13

Grupės aplinkos pritaikymas ugdomajai veiklai

 

 

 

Pedagogas                                                                             ____                                                         

                                                                                           (Parašas)                                     (Vardas, pavardė)

______________


 

1a forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

3 priedas

 

___________________________________              ANKETA

                                (Mokyklos pavadinimas)

                                                                                          

                                                                                                                                                     (Data)

                                                                                         

                                                                                                                                              (Parengimo vieta)

________________________________________

                        (Mokinio vardas, pavardė)

 

Klasė __________________ gimimo data _________________ adresas, telefonas ______________

________________________________________________________________________________

mokytojas ___________________________  dalykas(-ai) __________________________________

                   (Vardas, pavardė, telefonas)

1. Mokinio gebėjimai _________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2. Kelintos klasės mokymo programos reikalavimus atitinka mokinio gebėjimų ir žinių lygis?

________________________________________________________________________________

3. Kada pastebėtos mokymosi problemos? ________________________________________

________________________________________________________________________________

4. Ar turi elgesio problemų (jeigu taip, tai kokių)?

 

 

 

 

5. Mokymosi sunkumai

 

 

 

 

 

7. Kokie mokymosi būdai ir kita pagalba buvo taikoma siekiant įveikti mokymosi sunkumus?

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

8. Ko pedagogas tikisi iš specialiojo ugdymo komisijos? ___________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Mokytojas                                                                                      _____                                                

                                                                                                     (Parašas)                                  (Vardas, pavardė)

 

PASTABA. Pildo klasės ar dalyko mokytojas

______________


 

4 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

4 priedas

 

_________________________________                             PAŽYMA

                  (Švietimo įstaigos pavadinimas)

                                       Nr. ______

Specialiojo ugdymo komisija                                          (Data)

                                                         

                                                                                                                                            (Parengimo vieta)

 

Dėl specialiųjų ugdymosi poreikių

pradinio vertinimo

 

1. Bendri duomenys apie vaiką

 

Vardas, pavardė______________________________ gimimo data __________________________

asmens kodas __________________________________ gimtoji kalba _______________________

adresas, telefonas__________________________________________________________________

gyvenimo ir ugdymo sąlygos šeimoje__________________________________________________

________________________________________________________________________________

vaiko sveikatos problemos (gimimo ir ankstyvosios raidos ypatumai, persirgtos ar lėtinės ligos); naudojimasis kompensacine technika_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

klasė (jei moksleivis) ___________ kurso kartojimas ar mokyklos keitimas ____________________

 

2. Vaiko gebėjimai______________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. Problemos (-ų) apibūdinimas ________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________             

 

4. Vertinimas

psichologo _________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________             

________________________________________________________________________________

spec. pedagogo______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

logopedo __________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

kitų ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

5. išvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS

(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

6. IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Komisijos pirmininkas                                         ___________________           __________________

                                                                                                                        (Parašas)                    (Vardas, pavardė)

Nariai:                                                                 __________________________________________

________________________________________________

___________________________ _____________________

________________________________________________

________________________________________________

Bent vienas iš tėvų (globėjai, rūpintojai)              _________________________________________

                                                                                                                     (Parašas)                       (Vardas, pavardė)

 

PASTABA. Jei Komisijoje yra bent vienas specialistas, pildo 1,2,3,4 (pastarąjį pasirinktinai) ir 5 punktus. Jei Komisijoje nėra nė vieno specialisto, pildo 1,2,3 ir 5 punktus.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 


 

5 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

5 priedas

 

_________________________________                                 PAŽYMA

(Pedagoginė psichologinė tarnyba)

_________________________________                                                                   Nr. ______

                                                                                                                                     (Data)

_________________________________                                   _________________________

                                                                                                                                       (Parengimo vieta)

 

Dėl pedagoginio psichologinio asmens

specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo

 

Vardas, pavardė __________________________________________________________________

gimimo data __________________________ asmens kodas _______________________________

adresas (telefonas) _________________________________________________________________

ugdymo įstaiga _____________________________  klasė _________________________________

kalba, kuria mokosi ___________________________ gimtoji kalba__________________________

1. Psichologinio vertinimo išvada _____________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

2. Logopedinio vertinimo išvada _____________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. Pedagoginio vertinimo išvada______________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

4. iŠvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS

(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

5. IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Tarnybos vadovas                                                                               ______                                       

                                                                                                                   (Parašas)                      (Vardas, pavardė)

 

Specialistai:                                                                                                                                             

                                                                                       ______                                                                                                                                                                  ______                                                                                                             

Bent vienas iš tėvų (globėjai, rūpintojai)                                                                                                

                                                                                                              (Parašas)                            (Vardas, pavardė)

Ugdantis pedagogas (kai dalyvauja)                                                                                                      

                                                                                                                 (Parašas)                                          (Vardas, pavardė)

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 


 

7 forma*

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

6 priedas

 

_________________________________                            KALBOS ĮVERTINIMO KORTELĖ

(Mokykla)

______________________________________                                                                                                                             

                                                                                                                                                     (Data)

_____________________________________

                                                                                                                                            (Parengimo vieta)

Vardas, pavardė __________________________________________________________________

gimimo data ____________________  asmens kodas _____________________________________

adresas (telefonas)_________________________________________________________________

gimtoji kalba _____________________________ kalba, kuria mokosi ________________________

anamnezės duomenys_______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

1. Bendrasis kalbos apibūdinimas:

1.1. Pokalbis

Kuo tu vardu? ____________________________________________________________________

Kokia tavo pavardė? _______________________________________________________________

Kiek tau metų? ___________________________________________________________________

Ar turi broliuką, sesutę? ____________________________________________________________

Ar jie vyresni už tave? ______________________________________________________________

Kas tavo geriausias draugas? ________________________________________________________

Koks dabar metų laikas?____________________________________________________________

Kur gyveni?______________________________________________________________________

Kaip vadinasi miestas (kaimas), kuriame gyveni? _________________________________________

1.2. Išvados______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2. Rišlioji kalba:

2.1. Pasakojimas pagal siužetinį paveikslėlį _____________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.2. Pasakojimas pagal siužetinių paveikslėlių seriją _______________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.3. Girdėto teksto atpasakojimas (pagal amžių) _________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.4. Patirto įvykio pasakojimas (pvz.: „Papasakok, kaip praleidai atostogas“)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.5. Daiktų apibūdinimas (pvz.: didelis raudonas obuolys)__________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2.6. Išvados apie rišliąją kalbą (Vaiko pateikti rišliosios kalbos tekstai tiksliai užrašomi. Jie apibūdinami pagal prasmės ir gramatinio taisyklingumo kriterijus: 1) ar visiškai perteikta pagrindinė mintis, įvykių nuoseklumas, ar nėra pakeitimų laike ir erdvėje, praleidimų; 2) kokius sakinius vartoja (vientisinius, sudėtinius), ar vartoja papildinius, pažyminius, aplinkybes) ____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3. Kalbos gramatinė sandara:

3.1. Daiktavardžių kaitymas linksniais („Aš pasakysiu klaidingą sakinį, o tu turėsi jį pakartoti taisyklingai.“)

Smagu (paukščiai) skraidyti padangėje._________________________________________________

(Inkilėlis) apsigyveno varnėnai._______________________________________________________

Žvejys išlipo iš (valtis).______________________________________________________________

Arbata pasaldinama (cukrus)._________________________________________________________

Aš norėčiau (medus) su duona._______________________________________________________

Tomas įmetė akmenuką į (vanduo).____________________________________________________

3.2. Daugiskaitos sudarymas

Obuolys – obuoliai. O kaip bus?

medis – _________________________________________________ , slyva – _________________,

kepurė – ________________________________

žuvis – ______________________________ , traktorius – _________________,

akmuo – __________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk obuolį ir obuolius, medį ir medžius ir t.t.“ _____________

________________________________________________________________________________

3.3. Priesaginių daiktavardžių daryba

a) Didelė – dėžė, o maža – dėžutė. O kaip bus?

raktas –__________________________ , sijonas – _____________________,

voverė – __________________________________

spyna – ____________________, debesis – ______________________________ ,

knyga – __________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk dėžę ir dėžutę, raktą ir raktelį ir t.t.“ _________________

________________________________________________________________________________

b) Vieta, kur auga daug beržų, vadinama beržynu.

Kaip vadinama vieta, kur auga daug braškių – _____________, ąžuolų – ______________, gėlių –

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk beržą ir beržyną ir t.t.“____________________________

________________________________________________________________________________

c) Indas, kuriame laikoma druska, vadinamas druskine.

Kaip vadinamas indas, kuriame laikomas cukrus -__________________, duona – ______________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk druską ir druskinę ir t.t.“__________________________

________________________________________________________________________________

d) Vieta, kur kepa duoną, vadinama kepykla.

Kaip vadinama vieta, kur mokosi vaikai – __________________, valomi drabužiai – ____________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk kepyklą ir t.t.“___________________________________

________________________________________________________________________________

e) Sportininkas, kuris žaidžia futbolą, vadinamas futbolininku.

Kaip vadinamas sportininkas, kuris žaidžia krepšinį – __________________, slidinėja – __________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk futbolininką ir t.t.“_______________________________

________________________________________________________________________________

f) Moteris, kuri siuva drabužius, vadinama siuvėja.

Kaip vadinama moteris, kuri kerpa plaukus – ______________________, mezga – ______________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk siuvėją ir t.t.“ ___________________________________

________________________________________________________________________________

3.4. Daiktavardžio ir skaitvardžio derinimas (pavadinant paveikslėlius)

vienas paukštis, du __________________________, daug_________________________________

viena šaka, dvi _____________________________, daug _________________________________

viena bitė, dvi ______________________________, daug _________________________________

viena valtis, dvi _____________________________, daug ________________________________

vienas žmogus, du ___________________________, daug ________________________________

vienas akmuo, du ____________________________, daug ________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk vieną paukštį, du paukščius, daug paukščių ir t.t.“ ______

________________________________________________________________________________

3.5. Prielinksnių vartojimas (atsakant į klausimus paveikslėliuose)

Kur sėdi mergaitė? ________________________________________________________________

Ką daro mokytoja? ________________________________________________________________

Kur yra berniukas? ________________________________________________________________

Ką daro vaikai? ___________________________________________________________________

Ką daro mergaitė? _________________________________________________________________

Ką daro teta? _____________________________________________________________________

Ką daro dėdė? ____________________________________________________________________

Kur padėta knyga? ________________________________________________________________

Kur nukrito pieštukas? _____________________________________________________________

Kur yra lempa? (virš) (Jeigu vaikas neatsako, klausti, ar lempa yra ant stalo.) ___________________

________________________________________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, padedamos dvi dėžutės ir kaladėlė. Prašoma: „Padėk kaladėlę už dėžutės ___

________________,

tarp dėžučių ___________, po dėžute ________, šalia dėžutės ________, ant dėžutės __________, nuimk nuo dėžutės __________, įdėk į dėžutę __________, išimk iš dėžutės, ir t.t.“ ______________________

________________________________________________________________________________

3.6. Prieveiksmių vartojimas (pavadinant paveikslėlyje pavaizduotą situaciją)

Lėktuvas kyla aukštyn, o leidžiasi – ___________________________________________________

Raudonas balionas kabo aukštai, o mėlynas – ___________________________________________

Berniukas bėga kairėn, o mergaitė – ___________________________________________________

Sviedinys guli toli, o lėlė – __________________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kuris lėktuvas kyla aukštyn, o kuris leidžiasi žemyn, ir t.t.“           

________________________________________________________________________________

3.7. Sudaryti sakinius iš žodžių

pavasaris, sniegas, tirpti _____________________________________________________________

ruduo, kristi, lapai, medžiai __________________________________________________________

mama, parduotuvė, iš, duona, parnešti _________________________________________________

ežerai, žiema, užšalti, upės, ir ________________________________________________________

3.8. Išvados apie kalbos gramatinę sandarą _____________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4. Žodynas:

4.1. Daiktavardinė leksika

a) pavadinti daiktus (paveikslėliuose):

suknelė __________, paltas __________, kaspinas __________, kojinės __________, pirštinė, ____

šepetys ____________, šukos _____________, akis _____________, ausys ______________, kulnas _______________ alkūnė _____________, avis ____________, ožka ____________, lapė ______________, vilkas _________________ agurkas ___________, arbūzas __________, suolas _________, fotelis __________, knyga _____________________________________________________________  

sąsiuvinis ________________, stogas _____________, kaminas ___________, samtis __________, šaukštas ____________ pieštukas ___________, parkeris ___________, eglė __________, pušis ___________, beržas _______________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk suknelę, paltą, ir t.t.“ _____________________________

________________________________________________________________________________

b) apibendrinantys žodžiai:

Piramidė, meškutis, kaladėlės – žaislai.

marškiniai, švarkas, šalikas – __________________, sofa, lova, spinta – ______________________

kalakutas, gaidys, antis – _____________________, ežys, meška, stirna – _____________________

lėkštė, puodelis, arbatinukas – ________________, autobusas, traukinys, sunkvežimis – _________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk žaislus, drabužius, ir t.t.“ __________________________

________________________________________________________________________________

c) įvardyti pagal aprašymą:

Kniaukia, mėgsta šiltą pieną, turi švelnų kailiuką. Kas? ____________________________________

Daiktas, reikalingas lietui lyjant. Kas? _________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas kniaukia, mėgsta šiltą pieną, turi švelnų kailiuką, ir t.t.“           

________________________________________________________________________________

4.2. Būdvardinė leksika

a) pavadinti ypatybes:

Ąsotis iš molio – molinis.

stalas iš medžio – ____________________________, namas iš plytų – _______________________

mašina iš metalo – ___________________________, medžiaga, išmarginta gėlytėmis – __________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas yra molinis, medinis, ir t.t.“_____________________

________________________________________________________________________________

b) antonimai:

žiemą šalta, o vasarą – _______________________, staltiesė didelė, o nosinė – ________________

kelias platus, o takelis – ______________________, ežeras gilus, o bala – _____________________

citrina rūgšti, o kriaušė – _____________________, medis aukštas, o krūmas __________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kada šalta, o kada karšta, ir t.t.“ ____________________

________________________________________________________________________________

4.3. Veiksmažodinė leksika

a) pavadinti veiksmus (paveikslėliuose):

dažo __________, šluoja ___________, šluosto ____________, plauna __________, važiuoja ____________ piešia _________, sėdi _________, stovi __________, eina __________, bėga _________, guli ___________ skaito ______________, rašo ___________, valgo ___________, geria ___________, dažo                

b) kas kaip „šneka“?

višta kudakuoja, o šuo –____________, uodas –____________, gegutė – __________, žąsis – ____

(Jeigu vaikas nežino to žodžio, tai užduotis pateikiama taip: „Višta sako „kut kuda“, o kaip sako šuo?“, ir t.t.)

Jeigu vaikas vis tiek neatsako, prašoma: „Parodyk, kas kudakuoja, loja, ir t.t.“ __________________

________________________________________________________________________________

c) kas kaip juda?

paukštis skrenda, o laivas – ________________, žmogus – _______________, dviratis – _________

vabalas – _________________  sraigė – _________________, kūdikis – ______________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas skrenda, plaukia, ir t.t.“ _______________________

d) kam reikalingos lempos? __________________________________________________________

Kam reikalingos krosnys, radiatoriai? __________________________________________________

Kas atsitinka, kai vonioje atsukame čiaupą? _____________________________________________

Kas atsitinka po to, kai į žemę pasėjame sėklas? __________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kas šviečia, šildo, ir t.t.“__________________________

________________________________________________________________________________

5. Išvados apie žodyną _____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

6. Tartis:

6.1. Atskirų garsų tarimas (visus balsius ir priebalsius vaikas taria paskui tiriantįjį) _______________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

6.2. Skiemenų tarimas (paskui tiriantįjį)

lo- ___, li- ___, ra-___, rė- ___, sa- ___, se- ___, šu- ____, še- ____, za- ____, zi- ___, žo- ___, žiu- ___ ca- ___, cė- ___, čiu- ___, dzie- ____ džio- ____, ko- ___, ke- ___, ga- ____, gie- ____, tuo- ____, ti- ____

dau- ___, de- __, po- ___, piu- ___, bo- ___, bė- ___, fa- ___, fei- ___, vui- ___, vie- ___, ji- ___, cha- ____

6.3. Garsų tarimas žodžiuose (galima pavadinant paveikslėlius):

a: adata, akiniai, raketa ________________________, o: voras, koja, loto _____________________  

u: pupa, keptuvė, mėnulis ______________________, ū: ūmėdė, siūlai, papūga ________________

e: pelėda, ledai, erelis __________________________, ė: kėdė, skrybėlė, pelė _________________

i: gilės, kilimas, inkilas _________________________, y: yla, gyvatė, blynas __________________

uo: aguona, puodas, liniuotė ____________________, ie: liemenė, sviestas, driežas _____________

l, l’: tiltas, plunksna, lelija ______________________, s, s’: asilas, saulė, kastuvas ______________

š, š’: laiškas, šakutė, kiaušinis ___________________, z, z’: zebras, gvazdikai, kukurūzas ________

ž, ž’: žvaigždė, žiedas, kankorėžis ________________, t, t’: tortas, tvora, teptukas ______________

d, d’: dūda, diržas, balandis _____________________, c, c’: cukrinė, narcizas, motociklas _______

č’: česnakas, pačiūžos, čiaupas __________________, dž’: ėdžios, gaidžiai, beždžionė___________

j: juosta, jautis, pjūklas _________________________, k, k’: kaukė, kibiras, arklys _____________

g, g’: gulbė, genys, gandras _____________________, ch: chalatas, šachmatai _________________

h, h’: hamakas, herbas _________________________, p, p’: pasaga, pypkė, krepšys ____________

b, b’: boružė, begemotas, briedis _________________, f, f’: žirafa, grafinas, telefonas ___________

v, v’: vinis, vokas, svogūnas ______________________, m, m’: musė, megztinis, smuikas ________

n, n’: varna, kelnės, lankas ______________________, r, r’: šarka, riešutai, ropė _______________

6.4. Sudėtingos garsinės – skiemeninės struktūros žodžių ištarimas (galima pavadinant paveikslėlius)

Sportbatis __________________, rankšluostis ________________, troleibusas ________________

Karkvabalis ________________________, šikšnosparnis __________________, laikraštis _______

6.5. Išvados apie tartį ______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

7. Foneminis suvokimas:

7.1. Nustatyti, ar yra nurodytas š garsas atskirų garsų, skiemenų ir žodžių eilėje (suploti, išgirdus garsą š):

a) a, š, l, t, d, š, k, g, š, m ______________________, b) s, š, z, ž, š, t, š, dz, š, dž _______________

c) du, ke, aš, lo, ma, šė, pi, an, šu, al ________________, d) ša, os, co, šu, zi, ta, iš, fo, že, šo ______

e) pinti, ašara, ranka, neša, mėto, lipa, raštai, krato, šluota, uoga _____________________________

f) šoka, žeria, mėsa, liepsna, miestas, kiškiai, čia, šienas, taškas, džiūsta _______________________

7.2. Skiemenų eilių tarimas (paskui tiriantįjį)

e-ė-i-y_____________________, tuo-to-tuo _________________, mė-mie-mė _________________

sa – ša – sa_________________, sa – za – co_________________, ga – ka – go________________

pa – ba – po________________, ta – da – to__________________, ak – op – um ______________

7.3. Skirti žodžius, panašius garsine sudėtimi („Pakartok ir pasakyk, kuo skiriasi žodžiai „galva“ ir „kalva“, ir t.t.“)

galva – kalva _____________________________________________________________________

ola – uola ________________________________________________________________________

lūpa – lupa _______________________________________________________________________

lopas – lapas _____________________________________________________________________

Jeigu vaikas neatsako, prašoma: „Parodyk, kur yra galva, o kur – kalva ir t.t.“ __________________

________________________________________________________________________________

7.4. Ilgųjų ir trumpųjų balsių diferenciacija. („Į vieną krūvelę sudėk paveikslėlius, kurių pavadinimuose yra garsas i, o į kitą tuos, kurių pavadinimuose yra garsas y“.) Paveikslėliai: sūris, pilis, vyšnios, širdis, zylė     

________________________________________________________________________________

7.5. Pradiniai garsinės analizės įgūdžiai (tiriami nuo pirmosios klasės pabaigos). Išvardyti garsus žodžiuose

Ona _______, upė _____, rūta ________, žolė ______, durys ______, šakės _______, varlė ________ bulvė________, pasaga ___________, voverė ______________, kirvis _____________, lizdas ____________ žvakė ____________, brolis _________, peilis__________, kraitelė ______________, stiklinė ___________ dramblys _________________, kaštonas ____________________, švarkelis _________________________

7.6. Išvados apie foneminį suvokimą __________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

8. Artikuliacinis aparatas:

lūpos – __________________________________________________________________________

liežuvis – ________________________________________________________________________

dantys, jų sukandimas – ____________________________________________________________

liežuvėlis – _______________________________________________________________________

gomurys – _______________________________________________________________________

9. Bendroji ir smulkioji motorika______________________________________________________

________________________________________________________________________________

10. Klausa _______________________________________________________________________

11. Balsas _______________________________________________________________________

12. Tyrimo išvados_________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Mokyklos logopedas                                                                                 _______________________

                                                                                                          (Parašas)                              (Vardas, pavardė)

Pastaba. Atsižvelgiant į moksleivių kalbos sutrikimo pobūdį, pildoma visa kortelė arba atskiros jos dalys.

______________


 

8 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

7 priedas

 

____________________________________________ KALBOS ĮVERTINIMO KORTELĖ

            (Ikimokyklinio ugdymo įstaiga)

                                                                                        

                                                                                                                                                                 (Data)

                                                                                         

                                                                                                                                     (Parengimo vieta)

Vardas, pavardė __________________________________________________________________

gimimo data _____________________________________ asmens kodas ____________________

adresas (telefonas) _________________________________________________________________

kalba, kuria mokosi ___________________________ gimtoji kalba __________________________

anamnezės duomenys ______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

1. Tartis:

1.1. Garsų tarimas žodžiuose (pavadinant paveikslėlius arba tariant paskui tiriantįjį)

b, b’: batai, obuolys, bitės ______________________, p, p’: puodas, pelė, lapas _______________

k, k’: kalnas, vaikas, kilimas ____________________, g, g’: gandras, mergaitė, genys ___________

t, t’: takas, laiptai, tėvas ________________________, d, d’: durys, dūda, dešra _______________

s, s’: sodas, siena, kaspinas _____________________, š, š’: šaka, šeši, laiškai __________________

z, z’: zylė, lazda, lizdas _________________________, ž, ž’: žolė, rožė, žirafa _________________

c, c’: cukrus, motociklas, cirkas __________________, č: česnakas, pačiūžos __________________

dž: medžiai, ėdžios ____________________________, l, l’: lapė, paltas, lėktuvas ______________

r, r’: ranka, varlė, laikrodis, riešutai ______________, j: joja, koja, lelija ______________________

f: fotelis, telefonas ____________________________, v, v’: vabalas, avis_____________________

ch: choras, chalva ____________________________, h: herbas ____________________________

uo: uoga, obuoliai, puodas _____________________, ie: pienas, šienas ______________________

1.2. Sudėtingos garsinės struktūros žodžių ištarimas (pavadinant paveikslėlius arba paskui tiriantįjį)

Laikrodis ______________________, kalakutas ___________________, darbininkas ___________

Kaklaraištis ____________________, šikšnosparnis ________________, kupranugaris __________

Sunkvežimis ___________________, ekskavatorius ________________, biblioteka _____________

2. Foneminis suvokimas ir garsinės analizės pradmenys:

2.1. Nustatyti, ar yra nurodytas garsas atskirų garsų, skiemenų ir žodžių eilėje

ar yra garsas a tarp šių garsų: a, o, u, p, b, a _____________________________________________

ar yra garsas s tarp šių skiemenų: sa, pa, ta, šu, se _________________________________________

ar yra garsas š šiuose žodžiuose: saulė, šalta, daina, zylė, šoka _______________________________

2.2. Skirti žodžius, panašius garsine sudėtimi

karas-garas ___________, buvo-puvo ____________, veda-meta____________, rytas-ritas _______             

2.3. Pasakyti pirmą žodžio garsą

balsį – Alė, upė ______________________, priebalsį – salė, zylė, stalas ______________________

3. Kalbos gramatinė sandara:

3.1. Daiktavardžio ir būdvardžio derinimas (daiktų apibūdinimas, pvz.: didelis raudonas obuolys, ir t.t.)        

________________________________________________________________________________

3.2. Daiktavardžio ir skaitvardžio derinimas:

vienas paukštis, du _____________, daug _____________, viena šaka, dvi ___________, daug ___

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3.3. Prielinksnių ant, po, už, prie, šalia, virš, į vartojimas (atsakant į klausimus paveikslėliuose)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3.4. Skaičiai: pakeisti žodį, pateiktą vienaskaita, į daugiskaitą ir atvirkščiai (pvz.: namas – namai, knygos – knyga, ir t.t.) _____________________________________________________________________________  

________________________________________________________________________________

3.5. Giminės: pasakyti, koks yra daiktas (pvz.: kokia yra suknelė (raudona) ir koks šalikas (raudonas), ir t.t.)  

________________________________________________________________________________

3.6. Linksniai: remiantis vaiko rišliosios kalbos pasakojimais iš savo gyvenimo arba pagal paveikslėlius įvertinti vaiko gebėjimą taisyklingai derinti ir vartoti linksnius __________________________________________

________________________________________________________________________________

3.7. Priesaginių žodžių daryba: pakeisti žodį įvertinant daikto dydį (pvz.: kėdė-kėdutė, ir t.t.) _____

________________________________________________________________________________

4. Žodynas: daiktavardinė, būdvardinė ir veiksmažodinė leksika iš artimiausios buitinės ir gamtinės aplinkos (įvardyti paveikslėlius, daiktus, veiksmus, savybes) ______________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

5. Rišlioji kalba:

5.1. Pasakojimas pagal nesudėtingą siužetinį paveikslėlį ___________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

5.2. Pasakojimas pagal nesudėtingą siužetinių paveikslėlių seriją _____________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

6. Fizinis išsivystymas ir bendroji motorika _____________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

7. Klausa____________________________ 8. Balsas ____________________________________

9. Artikuliacinis aparatas:

lūpos – ___________________________________, liežuvis – ______________________________

dantys, jų sukandimas – ____________________________________________________________

liežuvėlis – _________________________________, gomurys – ____________________________

10. Tyrimo išvados ________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Ikimokyklinio ugdymo įstaigos logopedas               ________________             _________________

                                                                                                         (Parašas)                                     (Vardas, pavardė)

______________


 

2 forma

Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių

įvertinimo tvarkos

8 priedas

 

___________________________________                         SUTIKIMAS

(Vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________ (Data)

            (Gyvenamoji vieta)

________________________________________

________________________________________

________________________________________

                   (Adresatas)

 

Sutinku, kad būtų išaiškintos mano sūnaus (dukters) ar globotinio (-ės) ...................................

..................................................................   ugdymosi sunkumų priežastys ir įvertinti jo (jos) gebėjimai švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijoje.

 

 

Tėvai (globėjai, rūpintojai)                             ___________________            ___________________

                                                                                                                  (Parašas)                       (Vardas, pavardė)

PASTABA. Pildo tėvai (globėjai, rūpintojai)

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-952/V-335/A1-30, 2009-05-07, Žin., 2009, Nr. 55-2184 (2009-05-14), i. k. 1092070ISAK5/A1-309

Dėl švietimo ir mokslo ministro, sveikatos apsaugos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 1221/527/83 "Dėl Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarkos" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-1676/V-886/A1-469, 2010-10-07, Žin., 2010, Nr. 122-6239 (2010-10-14), i. k. 1102070ISAK6/A1-469

Dėl švietimo ir mokslo ministro, sveikatos apsaugos ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 4 d. įsakymo Nr. 1221/527/83 "Dėl Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarkos" pakeitimo

 

 



*Kalbos įvertinimo kortelę logopedas užpildo naudodamas V. Gaulienės, R. Giedrienės, L. Grikainienės metodinę priemonę „Kalbos tyrimas“ „Žuvėdra“, 2002